Viszont a kék BMW-n a bézs színű alvázvédő szórás az nem gyári igaz? Mert 1-2 helyen nem szép, de ami inkább feltűnt, hogy vastag, és meg is van folyva.
javaslom szurd le a hozzaszolasaimat egy evre visszamenoleg, elegge rajta voltam a teman es mas is kerdezte hozzad hasonloan. DE! ami a fo lenyeg: azt a fekete mocskot, amit alvazvedonek hivnak es itthon mindenhol kapni, azt ra ne merd fujni! es ne is engedd masnak sem! minden karosszerias eloszeretettel hasznalja, tudjuk miert. szakit nem tudok ajanlani, csak annyit biztam oda, amit muszaj volt. de mindent, amit csavar fog, azt sajat kezuleg csinaltam.
a szavak helyett beszeljenek ezek a kepek. ezek erintetlen alvazak, nagymosas utan. egyik olaszorszagbol, a masik californaibol. sajat kepek, de nem sajat autok:
Meg azt állította, hogy az alján berozsdaátalakítózta a rozsdafoltokat, közben meg nem volt ott berozsdaátalakítózva semmi, stb., stb. De mostanában kőművesekkel sikerült hasonlóan járni.
Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak
Hogy csak néhány dolgot említsek.
Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje (szinte javítani se kellett volna)... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/
Van egy nagyon gyári állapotú 1986-os 316-os E30-asom. Előttem 34 évig 1 tulaja volt, még a vásárlási számlája és a rendelési bizonylatai is megvannak. OT vizsgán simán átmegy felülről, viszont az alját kellene rendbe rakni. Nem rohad, 1-2 helyen pörzsenés van rajta, de OT vizsgához az alvázát le kell fújni, az összes futóműalkatrészt is új állapotba kell hozni, szinterezni, stb.. Szóval lenne egy teljes alváz és futómű optikai felújítás.
Ehhez a projekthez keresek egy MEGBIZHATÓ, a típusban jártas szakembert, aki az autót tulajdonosi szemlélettel vigyázva OT-re felkészítené nekem, és kedvet is érez ehhez a munkához, mert máshogy ezt nem lehet szerintem.
Érthető okokból nem szeretném ha van egy új alvázam de lett egy karcos karosszériám a felújítás alatt..
Illetve egy teljes olaj, szűrő, gyergya, stb..csere is aktuális lenne.
Tudtok ajánlani egy ilyen szerelőt/szervizt? Elsősorban Pest megye, de a minőségért elviszem bárhova ha muszáj.
Illetve a téma kapcsán tudtok olyan fotót, esetleg leírást, hogyan nézett ki az e30 alja gyárilag? Melyik alkatrésze milyen színű volt, mi volt színre fújva, volt-e alvázvédőzve, stb...
Jó rég nem jártam már erre. Látom, a régiek közül még vannak páran. Remélem, jól is vagytok!
Látogatásom célja, hogy megkérdezzem, megvan-e valakinek Ponya telefonszáma. Sok éve ő újította fel a felnijeimet. Hasonló munkára szeretném felkérni, ha egyáltalán foglalkozik még ilyesmivel.
Ha megvan a száma, kérlek, küldjétek el nekem az ib2002 kukac frímél címre!
Egy szó mint száz, ha Székesfehérvár-Budapest környékén van valakinek 1.3-as Motronicos hathengerese, működő check engine lámpával (!), és megengedne egy néhány órás méregetést az ECU-n, azt megköszönném.
Belefutottam egy kislámpás Zender köténybe. Eléggé fáradt. Nem az enyém, ha valakit érdekel megadom a srác számát. Van neki egy iX küszöb és szélesítés szettje is.
Viszont az most jutott eszembe, hogy Ohne Laderé is egy 4 hengeresről átépített kocsi, mint az enyém, így még mindig él bennem az a gyanú, hogy valami nem dokumentált jel hiányzik nekik.
15-ös láb. De előtte ellenőrizd le, hogy nem villog-e?
Kimegy a köteggel együtt a motortérbe, és a kerek csatin át kellene folytatódnia a műszerek felé, de ott minden európai kocsinál megszakad.
De nem értem, mert eleve három szállal közvetlenül össze van kötve a műszeregység az ECU-val (fogyasztás, sebesség, gyújtás pozitív), akkor ezt a negyediket miért nem vitték a többivel együtt, miért sétáltatták meg a motortéren keresztül.
Kellett neked megjavitani azt, ami nem is volt rossz!? :D
Ez a cucc amugy direktben a 14 vagy melyik labra van kivezetve az ecura? Nekem egy led van oda felkotve es az tokeletesen mukodik. De most bogarat ultettel a fulembe, hogy ha majd szetszedem az autot, akkor huzzak be neki egy szalat a muszeregysegig.
Kiszedni? Normális vagy? Tudod mekkora munka volt berakni? :)
3 éve, a lakatolás alatt húztam be a vezetéket, meg kerestem foglalatot a műszeregységbe. Akkor még azt hittem, hogy majd megkönnyíti az életemet. :)
Inkább azt találtam ki, hogy megszakítom egy kapcsolóval, és ha kíváncsi vagyok a hibakódra, akkor bekapcsolom és megnézem.
Úgy is az ECU-ból jön a jel, akkor a kesztyűtartó tetejébe bereszelek egy kis fekete billenő kapcsolót. Ott nem is zavaró, nem is látszik, de könnyedén éleszthető.
Lehet egy amerikából jövő motorvezérlőt kellene kipróbálni, mert ott sokkal korábban elkezdték használni a check engine lámpát, és nem gondolom, hogy azok is ész nélkül villognának. Csak azt a vám és áfa miatt nem igazán éri meg megvenni. Pláne nem csak egy próbára.
Ott vajon más cikkszámú motorvezérlőt használtak a 325i-kben?
De ami fontosabb, megjöttem Ohne Ladertől, és megméregettünk mindent.
Kezdem a legnagyobb poénnal: szegény, azt hitte, hogy az ő kocsijában nem villog a check engine. Hát de! Csak nincsen bekötve a foglalat a műszeregységbe! :) Mert miután ráraktunk egy kis égőt az ECU kimenetére, ugyanazt csinálja mint az enyém: szép ütemesen pislog.
Kezdem azt hinni, hogy ez a checkengine villogtatás nem hiba, hanem tulajdonság. :) Nem tudom mit gondoljak ezek után...
Viszont miután kiderült, hogy egy jó ECU is villogtatja a checkenginet, kipróbáltam a tartalék ECU-mat, amit még a bontóplázán rendeltem, de miután láttam, hogy azt is villog, nem is foglakoztam vele tovább, szóval ezt berakva villog, de szabályozza a lambdát!
Tehát összefoglalva, 3-ból 3 motorvezérlő villogtatja a checkenginet, de a lambdát csak egy nem szabályozza, pont az amin már szarrá mértem mindent. :)
Kijelenthetjük, hogy én is fasz voltam, de ez a villogás is érthetetlen.