Nem várok el tőle olyat amit nem tud csak megpróbálom optimalizálni a jelenlegi helyzethez. Nem akarok megtanítani modulálni. :) Bízom benne ha a többi helységben is lesz fűtve akkor nálam is be fog állni az egyensúly mint Zöldárnál. Csak ezt az egyensúlyt szerettem volna elérni kevesebb radiátor működése esetén is. Mivel jelenleg nem nem biztos a ház sorsa nem akarok több száz ezer forintot új kazánra költeni.
Főleg annak tükrében, hogy az új nem turbós kéményes fég kazánnak csak 2%-al jobb a hatásfoka, ami kb "megfoghatatlan" megtakarítást eredményez. Bár lehet valamivel többet mivel az már tud modulálni.
Szívesen olvasnám olyan emberek tapasztalatait akik így cseréltek kazánt. A zárt égésterű turbós hatásfoka is "csak" 92 % a régi 86 %-val szemben. Ez egy napi 15 köbméteres fogyasztást feltételezve mai árakon ez havi 2700 ft megtakarítás jelent ami 5 év alatt hozza be a kazán árát és utána fog csak megtakarítást eredményezni. Bár ahogy előbb is írtam lehet NEM tudom mivel nincs ilyen irányú tapasztalatom de a moduláció miatt lehet több megtakarítást eredményez. Tapasztalat?
Majd teszek bele egy olyan elektronikát amit írtam.
Múltkor elfelejtettem kérdezni, hogy a Termotéka ES25 gázkazán őrlángjának állítására van valamiféle lehetőség? A főégőt egy sima csavarral lehet, de az őrlángban nem vagyok biztos. Szerintem feleslegesen nagy az őrláng, feleakkora is elég lenne.
Nem válaszoltam én semmilyen kérdésre sem, főleg nem a negyven kilencben -ben feltett kérdésekre. Nincs is fég 24 esem. Volt viszont egy 12 -es, aminek a teljestményét tudtam szabályozni- Beállítottam 8 kW -ra és mivel a radiátorok ennél többet tudtak leadni, soha sem állt le - a víz hőmérséklet miatt, beállt az egyesúly úgy 60 fokon. Aztán a szoba termosztát a beállított hőmérséklet szerint hol bekapcsolt, hol ki..
Van egy érdekes megfigyelésem. Egyes felhasználók / a környezetemben /, amikor haza jönnek felbasszák a szobatermosztátot 28 fokra, azt gondolván így gyosabb a felfűtés. Azután néha megfeledkeznek erről, elmennek és csodálkoznak, hogy hőségre jönnek haza.
Nem értik, hogy a beállított magassabb hőmérséklet nem azt jelenti hogy gyorsabb a felfűtés. Persze elvileg lehet gyorsabban is felfűteni - emelni a teljesítményt mind a hőtermelés oldaláról /kazán / mind a hőleadás oldaláról /radiátorok....
Azt hiszem benne van a leírásában az előírt égőnyomás. De ha tud valaki adatot ne kíméljen.
Most van időm leírom.
Régi ház és szokás szerint a kazán túl van méretezve. Jelenleg nincs minden helyiség fűtve, ezért van hogy csak 3 szoba ami csak 3 db radiátor kb 4500 watt összesen és mivel ennek a "szerencsétlen" kazánnak (24 kw) még mechanikus víz armatúrás gáz szelepe van így kicsi lesz az előremenő és a visszatérő közötti nyomáskülönbség és emiatt csak 3 fokozatra kapcsolva a szivattyút (wilo 25/60-as) indítja a kazánt. 2-esen már nem indul el. Emiatt túl gyorsan kering a víz a rendszerben hamar melegszik a vissza térő mert a radiátornak nincs ideje leadni a hőt. Kazán teljesítmény vissza van véve amennyire lehet de így is 12kw.
Mivel ebben még az a fajta értelmetlen vezérlés van hogyha a kazán termosztát eléri az általam beállított értéket a 60 fokot és lekapcsol miközben még a szobatermosztát megy akkor fél fordulatos keringetés van amíg a víz vissza nem hűl 12 fokot és utána újra bekapcsol, a kazán termosztát és indítja a kazánt.
Na ez így ebben a formában egyrészt nem tesz jót semminek, hogy 1 percet megy 1 percet nem ki be kapcsolgat, másrészt energia pocséklás. Mert a hőcserélőben az a kis tömeg főleg hogy keringetés is van és a kémény huzat is visszahűti a vizet hamar vissza kapcsol a kazán, addig meg a radiátor alig tud hőt leadni. De ha kazántermosztát nem kapcsolna vissza akkor a radiátor már le tudná adni a hőt.
Tudom, hogy ez így nem optimális de egy kazán teljesítményhez való rendszernél is értelmetlen a fél fordulatos keringetés.
Sziasztok, panelban a régi acél vízvezetéket cserélném ötrétegűre.
Nem igazán találtam konkrét méretezést, így azt kérdezném, hogy milyen méretűre cseréljem?
Annyit találtam, hogy 16x2 -est ajánlanak 3 "fogyasztóig".
A vízóra után nekem a mosogató, zuhanykabin, mosdó lenne rajta. Természetesen hideg esetében kiegészülve a wc-vel és a mosógép csatlakozásával. Áganként olyan 4 - 4.5m szakaszról lenne szó.
Akkor ennyi erővel nem kellett volna beépíteni a hidroválltót. Korábban erről írtam neked, hogy milyen butaság ez így, de tény, hogy megoldja a problémádat.
Valamiért szét volt szedve az a Grundfos szivattyú, azért lehet fordítva az írás. Én azt mondom neked, hogy tegyél be egy háromjáratú szelepet. Az igazi az lenne, ha dupla keverő kapcsolást tudnál csinálni belőle, így lenne értelme a hidraulikus válltónak. Most nyomáskülönbségmentes a szekunder fő kör, ha a szivyttyút helyezed át ide, az is megoldaná a problémát, csak nem lenne okos ötlet. Gondolj bele, egy hidroválltóval nyomásmentesíted a fő kört a válltó után, majd beépítessz ide egy szivattyút, hogy meglegyen a nyomáskülönbség, amit előtte elvettél a válltóval. Elég nagy butaság lenne, nem? A befecskendező kapcsolásnak nyomáskülönbség kell! (Most ilyen a padló köröd) a keverő, kettős keverőnek nyomásmentes főkör kell.
Összeállt a radiátoros rendszerem a segítségetekkel amit kb 2 hónapja itt tárgyaltunk.
Most olyan kérdésem lenne, hogy a FÉG C-típusú kazánokhoz való MIF A11/A-03 hogyan működik mert a fég 2 saját dokumentumában kétfélét ír............
Venni szeretnék egyet de ha nem azt tudja amit én szeretnék akkor kidobott pénz.
Nekem arra lenne szükségem, ha a szoba termosztát bekapcsolt állapotban van (kéri a fűtést) és a KAZÁN TERMOSZTÁT kapcsol ki azaz ha az általam beállított 60 fokot eléri akkor is csak fél perces utókeringtetés legyen.
Mert van ahol meg azt írja ha a kazán termosztát kapcsol le akkor fél fordulatszámmal addig keringet amíg a visszatérő hőmérséklet 12 fokkal csökken és utána újra bekapcsolja a kazánt. De ez így nekem nem jó.
Próbáltam a kazánt lenyitva kitalálni hogy a beépített szivattyú melyik irányba dolgozik de abban a dzsungelban én meg nem mondom. Egy csomó szelep idom, akármi. DE ha azt mondom, hogy a radiátor teteje hamarabb melegszik mint az alsó fele akkor elvileg a kazán szivattyú szívja a hidro váltót?
Hazaérve egyből a kazánházba menten és felülről ránéztem a szivattyúra. A nyíl a tetején és az oldalán ami az áramlási irányt mutatja balról jobbra tart, azaz a padló osztóitól mutat jobbra a T idom és a hidraulikus váltó felé. Megnyugodhatok? Egyébként ha fordítva lett volna akkor a radiátoros fűtés is sz.r lett volna az emeleten. Hol gondolom?
A kazánban lévő szivattyúhoz nem nyúlt senki. A kazán alján kijövő meleg cső azaz az előremenő van a hidrováltó kazán felőli oldalán fenti csonkon. Legalábbis remélem :)))