Ma este jottem haza Erdrol a Delibe, es ket sesementre lettem figyelmes. Az egyik sirlamas ,de nem tudtam akkor tenni ellene
semmit : Harom berugott fiatal barom (igy mar sokan lettek volna ,hogy szoljak a dologert) kozul az egyik a WC-ben miutan nem tudott kezet mosni viz hianyaban, elobb a kapcsoloszekrenybe akart bemenni (ekkor meg szoltam neki,
hogy az nem az mire gondol), aztan "bosszubol" kitepte
azt a csovet amin a viz jott volna a mosdobol. Legszivesebben
kidobtam volna a 100-al meno vonatbol, de hat harman voltak. Ilyen utasokkal megyunk Europaba?
A masik dolgon elobb rohogtem, de ez inkabb sirnivalo, a
Deliben a kaller hatrament, kinyitotta lakatot, majd levette a
zartarcsat az utkozorol. Hat mar azt is lelopjak?
Valamit tenyleg kene mar csinalni ezzel a szinesfem
kereskedelemmel!
Mas: Werner, Leho, holnap mennek a kepek postai uton,+
Leho kuldok egy 87/88-as 64-es menetrendet. A multkoriak
megerkeztek egyebkent?
Nem jó, akkor túl életlen. Mindent próbáltam, sajnos a nega ilyen. Egyébként mindig van nálam 800-as film, sokszor jól jön, hajnalban, szürkületben, telézésnél.... Csak most Fuji Press 800-at használok, az meg sokkal kevésbé szemcsés.
Már említettem, hogy én sem vagyok igazán vasútmániás, de a 70-es években sokszor utaztam a Balaton északi partjára vonattal, amit Nohab húzott. Volt egy vasútmániás osztálytársam, tőle tudtam, hogy mi a Nohab. És arra a bizonyos "zenére" is emlékszem. És azok a vonatok olyan finoman de határozottan gyorsultak. Szóval a Nohab lehet, hogy tényleg a mozdonyság netovábbja.
Ez a topic egyébként eszméletlen, csak full-time-ban lehetne követni, arra meg sajnos nincs lehetőségem. A folyamatos követést fel kellett adnom, de ott van a kedvencek között.
Üdvozlet mindenkinek!
az engemet is érdekelne, világéletemben tehervonat mániás voltam, a személyvonatok olyan unalmas egyformák... ...voltak manapság igen szedett-vedett szerelvényekkel közlekednek személyvonatok, némelyik olyan kocsiösszeállítás, amit régen csak a járműjavítóba menet láttam: múltkor is Dombóvár környékén egy vonatban volt: A,B,Bo,Ap,By,Bhv,BDh össze-vissza, és hogy ne legyen olyan unalmas, a szerelvény közepén még egy Bx is...
Szombaton Gádoros rakodik, innen lesz vonat be Szentesre, de hogy mikor? Valamikor a délután folyamán, szerintem 15.40 körül indul mAJD Gádorosról, és Fábiánsebeestyénben pedig áthalad.
Gádoros állomás elérhető a /68/ 490-090 telefonszámon,ott talán tudnak többet és jobbat mondani.
Vasárnap nem lesz rakodás, így vonat sem.
Kőbánya-Kispest ma (11.30-12.45):
-M41,2102 lajosmizsei vonat
-M41,2103 szintén
-M41,2113 ez is
-M62,265 a 142-esen egy teherrel
-V43,2376 szolnoki személyvonaton
-V43,1010 szegedi gyorson
-V63,029(?) Tisza expressz
-V63,??? Rastislav(?)
-V43,1147 RoLa (a végén egy Gs volt!)
-M43,??? üresen
-még néhány Szili
„Kár, hogy ránk telepedett a kommunizmus, különben a mi gyártmányaink szaladgálnának Európában szerteszéjjel... "
Na igen. Érdemes megnézni, hogy a magyar mozdonygyártás mit produkált a háború előtt. 201, 203, 222, 301, 424, 601, ezek mind rekorder mozdonyok voltak. Villanymozdonyilag is eléggé „ott voltunk a toppon". Dízel-mérnökünk is volt, a zseniális Jendrassik György. Aztán jöttek a kommunisták. A többit ismerjük...
Ez a beszéd! Természetesen poénból írtam a V200 oldalt.
Egyébként én is így vagyok a NOHAB-bal. Emlékszem, amikor még a Déliből is indultak Nobabok, és olyan vonattal mentem haza, direkt az első kocsi peronján utaztam, hogy jobban lássam és jobban halljam a hangját (zenéjét), amikor gyorsít.
Igen, van.
Általában naponta váltják egymást az állomások, bár van olyan is, hogy mindkét állomás rakodik ugyanazon a napon. Máskor egyik sem.
Szombat délután kinn leszek és is Fábiánban (jegyvétel...), ma még kitelefonálok, úgyhogy holnap vagy még ma felírok egy szösszenet ide, hogy melyik nap melyik állomás rakodik, és mikor lesz tehervonat.
Tessenek jönni ezerrel!!!
Hozzátenném még, hogy Gádoroson lesz répaszelet-leadás. Ez sajnos Fábiánben meghiúsult, mivel a tsz rakodógépe bemondta az unalmast, és egyelőre nem javítják meg, így 1500 tonna (vagy még több) répaszelet közúton jön majd... :-((((
Valóban, az M40 113 a 120-asbol kiszerelt alkatrészekből él, éldegél. Az egyik vezérével sikerült beszélnem a nyáron, elmondása szerint a gép elég sokat jár a 125-ös vonalon, mint a vonal tehermozdonya. Többnyire Szarvas és Mezőtúr között jár, de olykor-olykor lemegy Kondorosra is.
Hozzáteszem, ilyen menetet még nem láttam.
Orosházán idén tavasszal sokszor megfordult, akkor is tehervonattal.
Egyébként meg zajlik a répakampány, rendszerint valamelyik csabai M41 (2136, 2127, 2128) viszi el Orosházáról a 10-15 megrakott kocsit.
Réparakodás van még a következő állomásokon, mrh-kon:
Csorvás, Telekgerendás, Orosháza, Kútvölgy, Battonya(!!!) Nagylak, Csanádpalota, Apátfalva, Mezőhegyes, Földeák, Szegvár, Fábiánsebestyén, Gádoros.
E két utóbbi állomáson elég érdekes a helyzet, mert a csodálatos 12 tonna tengelyterhelés miatt félig lehet csak a kocsikat rakni, emellett a tehervonatokra engedélyezett sebesség 20 km/óra...
Magyarul kapacitásgondok vannak.
Vasárnap voltam Fábiánban, s a megrakott szerelvényt meglesve azt tapasztaltam, hogy repkednek a 14-16 tonnas tengelynyomasu kocsik az 1905-ös "i" síneken.
Aki érdekességeket akar fotózni, annak javaslom ezt a vonalat, mivel vannak jópofa összeállítások: MDmot tehervonattal, 2 M32 húz egy 34 kocsis tehervonatot, M32+ Bzmot...
Érdekes még akkor a helyzet, amikor Gádoros rakodik, s 15.40-kor eljön onnan a tehervonat, eldöcög Fábiánig, s ott vár 18.30-ig, mert csak akkor tud tovabbindulni. (A személyvonatok miatt.)
Az allomas kepe ilyen esetben a következő :
1. vágány: 6-7 kocsi (üres)
2. vágány (átmenő) Bzmot, illetve 17 óra előtt őá
perccel: Bzmot+Bzmot+ (pénteken Bzx ill. BDzx)
3. vágány M32 + 15-17 rakott kocsi
4. vágány + csonkavágány: rakodás
Egyébként Fábiánsebestyénben a 60-as pénztárnak van még 200 km-es féláru és terjesáru gyorsvonati jegye.
Aki ki akar menni répavonatozni, előtte érdeklődjön az állomásokon (inkább Fábiánban), a vasúti szám: 06 71-57 - ez a szentesi központ. A közvetlen vonal augusztus óta sajnos rossz.
Fábiánsebestyén városi telefonszáma pedig: /63/ 366-543
Más:
Mintha Békécsabán és is láttam volna egy Bbmot-ot,
félig kibelezve.
Köszi a segítséget. Első lépésként ZöPö útmutatóját kimásoltam egy Word file-ba, az a biztos (mankó). Valszeg délután megpróbálom összehozni a dolgot,de a jelszót nem kaptam meg. Inkább ide küldd: lehoczkig@demasz.hu Köszi!
Az is jó program, de kezdőknek én mindig a legegyszerűbbet ajánlom. (Ezért nem raktam fel a CuteFTP-t.) Ez a WS_FTP is free, tehát nem kapunk ki a BSA-tól ha meglelik a gépünkön.
Gábor! ismered a 100 éves a MÁV szegedi igazagtósága könyvet? ha nem, akkor felrakok belőle pár képet a SWI-re egy eldugott könyvtárba...
utolsó szegedi gőzös, első szegedi Szili, meg ilyesmik...
Töltsd le azt az ftp programot, amit felraktam, installáld. (Öt perc.)
Szervernek állítsd be az ftp.swi.hu-t, típusa Automatic detect :-)) login név vasut, jelszó meg amit küldtem. konnektálj, megnyílik két panel, úgy, mint a fájlkezelőben. Középen van két nyíl alakú gomb, azokkal tudsz fel- illetve letölteni. A "MkDir"-t azt gonodlom érted... :-)))
Ennyi. Ha akarod, küldök egy telefonszámot és távirányítalak, vagy én ís tudlak hívni.
Ízlések és pofonok különbözőek. Lehet, hogy minden csak megszokás kérdése. Ha valami előszörre nem tetszik, akkor is hozzászokik az ember, és utána az lesz furcsa, ha bármit is módosítanak rajta.
Tegnap csináltam egy excel filet, az össze fénykpem adatát bevittem (gép, dátum, helyszín, vonatszám, viszonylat, mérte, negatív száma, egyéb infó), megbontva dízel, villany, ipari, gőzös, keskenynyomköző, villamos, vonali képek, egyebek kategóriára. Akit érdekel, holnap el tudom küldeni.
Azt mondjátok meg, hogy mi kell ahhoz, hogy én is nyithassak ott egy alkönyvtárat, és a beszkennelt képeimet, illetve a jobbakat feltegyem (ismétlem: informatikai tudásom Excel és Word felhasználói szintű, nem több). Aki tud segíteni, megköszönöm!