"Tudtátok, hogy van egy második mozdonyfordító is? "
persze, még működni is láttam...
a szénrakodó megvan vagy elbontották? (azt hallottam, hogy elbontották)
Kb. mint a Vadása. Patak vize felduzzasztva, tiszta víz, szép környezet (zalai dombok), kisvonat a közelben, szép göcseji lányok, olcsó lángos, kell ennél több??
Szomabton tettem egy kört, többek között Gádoroson láttam M32 2050-et répavonnattal, töb fotót is csináltam. A múlt héten írtam a MÁV-nak egy emilt az IP miatt (nem volt hehyjegy IP 772-re). Erre tegnap az IP így nézett ki: M41 2128 + 3 db. Ao kocsi. El is mentünk vele Vásárhelyig. Sokkal kényelmesebb mint a szuperbzmot...
En meg anno a Deli villanyositasa elott gyakran nezegettem NOHABokat a Marvany utcai hidrol, meg persze gozost. A hid utan balra le a kanyarban meg ott volt a fotohaz egesz kozel, be lehetett lesni az ablakon. Meg egesz kicsi voltam, ('50-es evek, meg NOHAB se volt, diesel se nagyon, volt viszont mindenfele gozos) nagyapam nem gyozott odahordani, na valahogy azota szeretem a vasutat. Nagyon utaltam amikor megszuntettek az Endresz GY. terre nezo mozdonyforditot. Gyakran jartam arra villamossal 59, meg 60 (ez is megszunt) 1-1 mozdonyt a villamosbol is lehetett latni.
Vasárnap volt a királyi TVben a Ráday M. musora, ahol bemutatta a leendo vasúti múzeum területét. 424 009 van bent meg sok régi személykocsi, fapadostól szalonkocsiig. Nagyon ígéretesnek tunik! Tudtátok, hogy van egy második mozdonyfordító is?
Mikó írta csütörtökön, hogy NOHAB járt a Keletiben. Az a 017 volt. Hogy miért ment be, nem tudom, de ha hinni lehet a pletykáknak, nemsokára megy be az Északiba. Remélem, nem felejtették el, hogy kell NOHABot javítani :-)
Bemegy a M62,257, ő lesz az első, amelybe új motort próbálnak tenni. Hogy mi lesz az eredménye igen kíváncsian várjuk... Ekkora teljesítményű remotorizáció még nem volt, bár az is tény, hogy a Szerjoe ezzel a Kolomna motorral 30 év alatt eléggé összeforrott...
M62,198 azért hiányzott egy ideig, mert vagy igen alaposan letisztogatták de sokkal valószínűbb hogy újrafestették. Látszik, hogy nem régi a festék, de a mozdony elég koszos. Pl. az 1995-ös festésű 210-es jobban néz ki. A motor nem kormoz, de elég olajos, tehát e tekintetben romlott a múlt nyár óta. A 198-as Fc Keleti Rendező tartalékgépe, átátllításokat csinál. Gubacson a 263-as volt a hétvégén.
"Hol kapott az NOHABot? Gondolom Kőfelsőn... Nagy idők voltak! Emléxem abban az időben láttam a 014-et gépmenetben onnan Fradi felé elhúzni! Nagy élmény volt NOHABot látni a sok villanygép után. "
Hogy én mennyi mindenből kimaradtam... :(
Múlt héten elvoltam egy kicsit Kenesén, M61,006, 019, 020 akadt horogra. Egy cseh fickóval futottam össze Fehérváron, piszok mázlija volt velem, mert tudott tőlem fordát, szép vonali helyeket mutattam neki fényképezéshez. Az idő is gyönyörű volt meg még jött 3 NOHAB is... A 974-et a 171-es Szergej vitte (kölcsön Kanizsáról) a fehérváriak nem ezen a vonalon ténykedtek, de délutánra ők is befutottak oda teherekkel.
"fürödtetek már a kistolmácsi tóban? Szerintem szuper!"
Mit tud az a tó?
"1984-ben jártam arra 1587-tel (Miskolc- Kőbánya felső - Pusztaszabolcs -Szbattyán -Fonyód -Tapolca)."
Hol kapott az NOHABot? Gondolom Kőfelsőn... Nagy idők voltak! Emléxem abban az időben láttam a 014-et gépmenetben onnan Fradi felé elhúzni! Nagy élmény volt NOHABot látni a sok villanygép után.
péntek éjjel Pécelen aludtam, nyitott ablaknál, és kb éjfélkor hallottam egy rövid vonatot dizel géppel!!! nem vagyok egy nagy dizelhang szakértő, de nekem a 017+segélyvonat ugrott be első hallásra...
Tudja valaki mi mehetett arra ilyenkor? A balasagyarmati Bz-ken kivűl csak villanygépek szoktak arra járni...
Vasarnap voltam a nyugatiban (mert volt egy kis dolgom!!!)
Lattam a 017-est (akkumulator cseren volt)
Tavaly centirol centire lefenykepeztem.
Azota csak gyarapodott rajta a rozsdafolt.
Akiket érint, 11.01-től változnak a fordák a 29-en.
9713 és 9703 nincs,. 19703 van. 9718-ra így 9711 fordul, ez NoHAB-forda lesz, sajnos fotózhatatlan a 16 óra utáni tp-i indulással.
9704 Bp-Füred között már nem jár, a maradék szakaszon Bz lesz. Ezek után 9709 nem NoHABos, 9751/50 lesz a forda, mint tavaly.
9705/14 és 45/35/16/46 marad, akárcsak 8649/42 és persze a texasi menet.
Tizeske generátorával gondok voltak (körtűz), kipucolták, jelenleg tesztelik, hogy csak a sok éves mocsok volt a gond, vagy más baj is van. Kétkocsis vonatokkal jár, teljesen fordán kívül, szombaton 9745/9744, vasárnap 9741/9746 volt, mindkétszer gőzfűtéssel.
A lassan teljesen szokásos géphiány miatt az SV-re menő gépek az utóbbi időben reggel a fordájuknál eggyel korábbi vonatra fordulnak, 9719 9712 helyett 972-re, 9709 9704 helyett 9712-re...
Sajnos kevés a fotózható NoHABos menet, a 25/74 nagyon hiányzik... A páros NoHABosok gyakorlatilag fotózhatatlanok (lásd: sötét), 9714 egyelőre kb. Füredig még világosban megy, télen Csajág lesz a "fotóhatár"
"Ki ne hagyd a M62,004-et :-) "
nem hagytam ki, tuti kép: 424+M62+V43 (meg kéne jobb minőségben szerezni...)
ezenkivűl régi állomás épületek, hídak, 411 400, 424 167,334, V43 1001,1158,1231,1274,1354, V63 007, M40 101, stb...
fönt van a SWI-n...
Rend és tisztaság az állomásokon:
Nemrég láttam egy vezért Kő-Kin, aki miután kitakarította a 2103-as Csörgőt, összeszedte a mozdony körül a szemetet, aztán pedig kiöntötte a kukába. Ez igen! A dologban az volt az egyetlen szépséghiba, hogy a másik vezér viszont rendesen dobálgatta ki a mozdonyból a szemetet (csikkek, ásványvizespalack, stb.).
Új vagyok még itt, nagyon érdekelnek engem is ezek a dolgok, bár inkább a városi közlekedés érdekel jobban.
Kérdésem a következő ( bár lehet hogy erről már volt szó ):
van valakinek a már meglévő budapesti metróhálózatról valamilyen anyaga. ( leírások, kulisszaképek stb. ).
Masik: lehet, hogy 3*20 km-t kernek a kulonvonatert, mint ahogy a szinten csufos modon elbukott zalahalap-uzsai turaval csinaltak (nem akartak elkonyvelni egy vonatkent, hanem talan 4 vagy ot vonatot csinaltak belole, minden vonalon kulon vonatszam alatt futottunk volna). Tehat itt is lehet, hogy 3 vonatra bontanak, ami nem 10.000, hanem kb. 50.000 Ft-ra jonne ki, ami azert egy kicsit sok...
Szolo Bz-re nem adnak zart motorvonati kedvezmenyt (33%), ahhoz legalabb 2Bz+Bzx kell.
A kulonvonattal csak az a baj, hogy iszonyu draga, es ha vissza gyalog mennel, akkor is fizetni kellene a Bz uresfutasat. Terveim mar voltak nekem is mindenfele Sv-Lovasbereny-Sv-Borgond-Szabadbattyan-Sv kulon Bzkkel kapcsolatban, de szerintem Mo-gon nincs eleg kereslet arra, hogy ezt mindenki szamara megfizethetoen meg lehessen csinalni :(((( Amugy 2 variacio van: 1: vezerigazgatosag v. Bp-i igazgatosag szemelyszallitasi osztaly, 2. Szekesfehervar allomasfonokseg vagy vontatasi fonokseg. Ez utobbi esetben kitartonak kell lenni, mert nagy valoszinuseg szerint elzavarnak az 1. pontban emlegetett helyre, ahol meg igen magas arat kernek a vonatert. Azonben helyben talan olcsobban meg lehet oldani: minket '97 nyaran pl. a balatonszentgyorgyi allomasfonok kozremukodesevel vittek ki egy szolo szergejjel Sarmellekre feketemenetben.
Tehetek fel en is kepeket? Mondjuk modellekrol, vagy kisvasutakrol, esetleg azt a par kepet, amit Kiskoroson keszitettem (a hidrol es az iparvaganyrol).