Keresés

Részletes keresés

Gödény Creative Commons License 1999.11.03 0 0 2636
Képernyőkímélő:

Sajnos proxy és tűzfal mögött csücsülök, ftp-t nem engednek, csak http-t.
Köćben felleltem a V1.0-t a szállásomon lévő notebook-on, plebejus-tól megkaptam a magyar változatot, az 1.2-t emilkében, és én is megtaláltam a két német srác honlapját Meyerék honlapját, amire Matiz éjfél előtt rábukkant.

Ajánlom az érdeklődőknek a Bildschirmschoner - vagyis képernyőkímélő - című lapot. Erről az MM&MM program több speciális verziója is letölthető, meg más, vasút-témájú képernyőkímélők.

Tévedés, hogy a PIKO készítette volna a progit. Két, független srác a tettes. Az én első verziós programomban meg van egy pőrekocsi, amin "Berliner TT Bahnen" feliratú konténer is van - vagyis a fiúk a volt Zeuke gyár katalógusát is használhatták.

A fiúk azt írják, szívesen vesznek készre rajzolt mozdonyokat, kocsikat, amiket aztán a következő verzióba beillesztenek. (De ezert nem jár a teljes verzió ingyen!).
A teljes verziót 35 DM-ért adják. A 3.0-as verzió még készül, ebben állítólag bekapcsolhatóan szöveges ismertető is megjelenhet a mozdonyokról, kocsikról.

Belenézve a saját, V1.0-ás példányom lelkébe:
- Mozdony befűzését vállalom
- Kocsi befűzését nem tudom megcsinálni
- Mozdony csak a már létező szerelvényfajtákat húzhatja, vagy önálló szerelvényt alkot (nem csak a gépet, hanem a teljes szerelvényt meg kell rajzolni, mint egyetlen képet).

A mostani, 2-es verzió lelkébe majd ma este nézek bele, itt most malenkij robot jön.

Előzmény: nohab (2630)
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2635
"A szilik azert lettek 1000-k, mert így akarták megkülönböztetni őket a régebbi forgóátalakítós illetve fázisvátós mozdonyoktól."

de minnek ehhez 1xxx? azért hívják V43-nak, az nem elég megkülönöztetés?

és miért a sorozatszámba tesznek tipusjelet? miért nem pl M281 001 és M282 001?

és a tipusjel második számjegyére van magyarázat?

Előzmény: CSABI (2634)
CSABI Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2634

Van még egy-két csemegém a pályaszámokról:

Az Inter Picik Bzmot 398- cal kezdodnek, es mennek sorba, ezert van belole 400-as is (ba meg nem lattam)
Egyebkent a MÁV-nál a mozdonyok szamozasa mindig -01-el kezdodik, a kocsike pedig 0-van ezert van pl 000-s Btx. BKV és jogelődjei is 0-val kezdenek, ez alol egy kivetel van, a ganz csuklosok valami tevedesbol 1301-el kezdodnek.
A szilik azert lettek 1000-k, mert így akarták megkülönböztetni őket a régebbi forgóátalakítós illetve fázisvátós mozdonyoktól.
Dízeleknél a koncepció a következő: Villamos hajtásúak (Nohab, Szergej 001-el, Mechanikus hajtásúak (Egy-két M28-as, régebbi Mk48-asok) 1001-el, hidraulikus hajtásúak 2001-el.
A Csörgő azért 2001, mert eredetileg a püposcsörgőt is M41-nekj hívták, és azoknak kiadták a 2000-es számcsoportot, így újat kezdtek.
Az M47 hidraulikus hajtású, a 1000-k a vonatfútő berendezés nélküliek, a 2000 a főtöberendezéssel felszereltek. Hasonlóképpen nem értem az M43-mat. Hogy az MD miért 3001-el kezdődik...?
Aztén most meg szabad a préda mindenféle számokat kiadnak lásd Papagáj, Szilik. Bz...

Csabi

Előzmény: division by zero (2632)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2633
Nem volt egy gyors jatek, de vegre megvan: http://home.t-online.de/home/MMMeyer/ itt van aki keszitette a kepernyovedot, lehet, hogy van atiroprogram is - egy kukkot sem ertek abbol, ami oda van irva mert nemetul van...
Meg keresek tovabb, mert ez meg nem az, amire emlekeztem, mert kell lennie egy proginak, amivel kiszedheted belole a kepeket es cserelheted is oket.....................
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2632
hamár így belemélyedtem a pályaszámokba...

Van valami logika a pályaszámokban?
M vagy V ez logikus
aztán jön a tengelyek száma, ez mindet jelenti vagy csak a hajtottak?
a Gigant Club oldalán van a kisérleti nagy teljesítményű magyar dieselmozdonyról szó:
" A mozdony tömege elérte a 141 tonnát, mely nagyobb volt a hattengelyes mozdonyok megengedett tömegénél, így az M601-es (DVM-3) mozdony forgóvázaiba 1-1 futókerékpárt kellett építeni"
Szóval egy 8 tengelyes gép lett volna, akkor miért nem M80? vagy ezek szerint M60 lett volna, és a plusz tengelyeket jelzi az a plusz 1-es (M601)? és miért nem M602, hiszen összesen 2 tengely van pluszban?

a pályaszám második számjegye mi alapján lett?
pl M44,M46,M40,M41,M43,M47,M42 sorrendben lettek a gépek...

Nohab azért lett M61, mert volt az a kudarcba fuladt kisérlet a M601-el?
M61 után a M62,M63 az kivételesen logikus...

Gigant miért V63 lett, miért nem V61? az M63 rokonság miatt?

és a sorozatszám mitől függ, hogy 3 vagy 4 számjegyű?
és az, hogy mettől kezdik? V43 1001-nél, M41 2101-nél?

és miért nem szeretik a 0 végű számokat? miért nincs V43 1000? vagy Bzmot 300? de van Bzmot 400...
de van egy képeslapom a Btx 000-ról...

a V41 az miért 5xx?
V42-ből láttam 001 képet és 5xx képeket, ez miért van így?

gondolom a csak a legmegfelelőbb válasz ezekre a kérdésekre, de hátha tud valaki többet a témáról...

CSABI Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2631

A Bz-k asszem a következőképpen voltak:
A MÁV-nak kezdetben 001-205, és volt kettő a GYSEV-nél 501 és 502 pályaszámokkal. Van otthon Kanizsan par kepeslapom, amiken Ausztriaban láthatók, a kép tanúsága szerint volt Bzx mellékkocsijuk is. A képeslapokon még csík nélküli piros színük van. Hogy volt-e csíkos változat,arra csak közvetett adatom van:
Valamikor átkerültek a MÁV-hoz, belőlük lett az eredeti 206 és 207, és Celldömölkre vagy Tapolcára kerültek. A 1993 ban megjelent Form-X Nohab-könyvben van egy fotó, amin a háttérben egy Bzx látszik oldalán csíkkal. (Amikor a kép készült még messze voltak a 300-asok!) Innen gondolom, hogy futottak csííkos festéssel is.

Csabi

Előzmény: division by zero (2629)
nohab Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2630
Feltettem a képernyőkímélőt a rejtett könyvtáramba, ftp-vel látszik, a q-val kezdődő az. Mindjárt felteszem az elkészített rajzokat is.

Matiz!

Rögtön szólj, ha találsz egy URL-t a letöltéshez!

Ákos

Előzmény: Gödény (2598)
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2629
hogy is van ez a Bz dolog?
akkor az eredeti motort már mindegyikből kidobták?
a pályaszámokból most a motorra lehet következtetni?
0xx,1xx az 147 kW-os Rába
2xx az 210 kW-os MAN
3xx az 206 kW-os Rába
4xx az 210 kW-os Volvo?

IP az a 400-tól indul?

Van itt elöttem egy pályaszám lista az októberi Pályaőrben, eszerint volt eredetileg 001-től 207-ig Bzmot, de a Gigant Club szerint 205 volt eredetileg, a 206 és 207 is Bzx-ből készült régebben?

a lista szerint az eredeti 20x-kből lett 3xx, és másikokból lett új 200-207.
a 301-304, 325-344, 390-410 készült Bzx-ből, a többi 3xx az Bzmotból.
a 411,412 az ?, a 413-417 új építésű, ezeket hogyan hozták létre?

a listában még csak 289-nél tartott a 2xx sorozat de ezek szerint már 298 jön...

Előzmény: Benyó (2627)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2628
Nekem úgy tűnt, hogy BLS vonatok voltak. Tán csak az SBB épített vonatbefolyásolót?
Előzmény: division by zero (2620)
Benyó Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2627
Amit tudok, azt főleg Werner mestertől tudom.
Tehát: kezdetben vala a Studenka Vagónka, amiből a motort az első kanyarban kihajították. Beletettek egy 147 kW-os Rába motort. Aztán mellékkocsikból kezdték el csinálni a 300-as Bz-ket, 206 kW-os Rába motorokkal. A 200-asok az eredeti (és ezek szerint már a 300-as is) motorkocsik átalakításából és remotorizációjából születtek, 210 kW-os MAN motorral. Az InterPiciben pedig Volvo motor van, szintén 210 kW-os teljesítménnyel.
Bence
Előzmény: division by zero (2625)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2626
A Debrecen-Füzesabony vonalról tudtok nekem valamit mondani (pályasebesség, tengelyterhelés, biztber, Szergej jár-e stb.)?
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2625
nem tudnátok egy tálazatot csinálni ezekről a Bz átalakítgatásokról (motor, LE, stb)?
Előzmény: Benyó (2622)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2624
Bocs, Békéscsabára gondoltam.
Előzmény: gyurmosz (2617)
Benyó Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2623
"A békéscabai IP-k:

Bzmot 407
Bzmot 410"

Szerintem az ottani forgalomhoz ez nagyon kevés.Az Északiban 3 db IP van (402, 403, 412; a 402 és a 403 "régiajtós", ld. a Gigant Club képeit, egyébként belülről ugyanaz mint a többi IP)

A helyjegykérdés itt sem valami rózsás. Nagyon sokszor elfogy a helyjegy, ezért gyakran járnak párban az IP-k. A harmadik kocsi pedig a tartalék. Tudomásom szerint éppen ezért a 2-esen nem járt még mezei Bz IP-ként.

Bence

Előzmény: ifj. Kiss_László (2616)
Benyó Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2622
"Azt azert nem gondoltam volna, hogy a 300-asokat is ujra szamozzak"

Ez nem pusztán újraszámozás! A 200-as pályaszám valamivel combosabb motort jelent turbóval. A szóló 200-as motorkocsi (talán még egy mellékkel is), ha kihúzatják, jobban gyorsul, mint a Szili, és jó néhány 300-as hibát kijavítottak rajta. Egyszer egy vezérrel összehasonlítottuk a 300-as és a 200-as Bz-t (még a padlót is felszedte), és a 200assal a helyzethez képest egészen meg volt elégedve.

Bence

Előzmény: illesf (2612)
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2621
Lajos! nagyon tuti képek!!!!
nem mesélnél arról, hogy melyik hol készült?
Előzmény: Szucs Lajos (2595)
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2620
most volt a híradóban, hogy Svájcban összeütközött két vonat, mert az egyik vezetője nem állt meg a vörös jelzésnél...
hát nekik sincs vonatbefolyásoló berendezésük, mint az angoloknak????
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2619
Gábor!

Ha teheted, menj el (vonattal) Körösnagyharsányba, s onnan gyalogloj vissza Körösszakálig. Ez 3 km. Ha láttál már rossz állapotú vasutat... Az Orosháza - Szentes hozzá képest szuper.
A többit majd magánlevélben, nehogy valaki rémhírterjesztéssel vádoljon..

Előzmény: Lehoczki Gabor (2604)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2618
Werner

A kigyulladt Csörgőt nem fotóztam le, mert Fehérváron elég gyorsan eltűntették a közönség szeme elől.

Előzmény: werner (2588)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2617
A 2126 nem Gyulán égett le véletlenül?
Előzmény: werner (2588)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2616
Benyó!

A békéscabai IP-k:

Bzmot 407
Bzmot 410

A 412 csak kölcsönbe jött le. Ha lesz időm, utánajárok.
S mivel Illés is fel merte hozni a Bz-témát, jöjjön néhány szentesi gyönyör:

Szentesen nyár eleje óta egy 300-as Bz sincs. Elvitték őket Békéscsabára, de az egyiket pl. az I. Országos Vasútbarát Találkozó alkalmával Kisterenye és Kál-Kápolna között láttam közlekedni.

Régi szentesi Bz-k:
003, 004 (nyár elején hozták miskolról, még októberben sem volt átfestve rajta a telephely...), 055, 057, 062, 132, 134, 136, 137.
A 077-est augusztusban vitték el átépíteni. Egy-két alkatrészét a 136-osba rakták át, mivel az eléggé lestrapálódott az Orosháza-Szentes vonalon. Egyszer rugótöréssel ment be Gádorosról Szentesre...

200-as Bz-k:
200, 201, 212, 213, 214, 260, 261, 275, 276, 286, 289, 291.
A 220-asd Békéscabán van.

Hozzáteszem, a lista nem teljes.

Előzmény: Benyó (2578)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2615
Akkor talán nem esett nagyobb baja. Köszi az infót!
Előzmény: ifj. Kiss_László (2614)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2614
gyurmosz!

nem tudom, milyen karok keletkezhettek, de nem égett "sokáig", mert a mi vonatunkat is csak fél órára állították meg.
A gépet egy M43 vontatta be fészkesfehérvárra.Ott (kívülről) nem látszott rajta semmi, csak annyit láttam, hogy a vezetőállásokon a vezér mellett volt pár tűzoltó is.
Mindenesetre holnap megpróbálom felhívni a fehérvári VF-et, hátha mondanak valami értelmeset.

Előzmény: gyurmosz (2555)
lazar Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2613
Miert neznek utalattal rad a vasutasok arrafele?
Ha nem public, akkor maganban!

Armand

Előzmény: illesf (2612)
illesf Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2612
Bocs, de nem volt idom elolvasni mindent.
"Uj" Balassagyarmati Bz-k lesznek:

083-242
089-243
081-241
151-292

Most kapaszkodjon meg mindenki:

303-297
304-298

Azt azert nem gondoltam volna, hogy a 300-asokat is ujra szamozzak... AMugy jot tett a vezetosegvaltas Gyarmaton, mert egyresz nem kapunk tobb eszakis mocskot (eszakis Bz-t), es a vezerek ismet 55-60-nal kozlekednek a 40-es palyakon :)) Szoval ha nem neznenek utalattal tam a vasutasok Diosjeno kornyeken, akkor lehet, hogy ujra vonattal jarnak.

Csa: Illes

Előzmény: illesf (2611)
illesf Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2611
Csak azt tudom, hogy a 017-es volt vagy masfel hete Godon feszmentesiteskor a tologep, ugyhogy lehet, hogy o jart Pecelen is.

FI

Előzmény: Lehoczki Gabor (2514)
Benyó Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2610
Mit akarsz, Gábor, a 10 km 21 perc alatt már majdnem 30 km/h átlagot jelent!
Előzmény: Lehoczki Gabor (2604)
plebejus Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2609
Hali division by zero,
penteki mailomat megkaptad?
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2608
mpeg kártya csak akkor kell ha közvetlenül videóról, online akarsz mpget csinálni, egyébként kell egy mpeg coder progi...
Előzmény: Törölt nick (2605)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.11.02 0 0 2607
Szerintem a szegedi fűtőház kerítését alkotják. M31 2033 S990209 (ha jól emlékszem), kb, 1-2 hónapja vitték el Szegedről. 2033 mellett állt még akkor kerítésként M31 2015, 2038, 424-01x gőzos és V42 515(?). A 424 és a Leo azóta eltűnt, a másik két Zetor a fűtőházban van, nem látam működni őket.
Előzmény: Törölt nick (2606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!