Sajnos proxy és tűzfal mögött csücsülök, ftp-t nem engednek, csak http-t.
Köćben felleltem a V1.0-t a szállásomon lévő notebook-on, plebejus-tól megkaptam a magyar változatot, az 1.2-t emilkében, és én is megtaláltam a két német srác honlapját Meyerék honlapját, amire Matiz éjfél előtt rábukkant.
Ajánlom az érdeklődőknek a Bildschirmschoner - vagyis képernyőkímélő - című lapot. Erről az MM&MM program több speciális verziója is letölthető, meg más, vasút-témájú képernyőkímélők.
Tévedés, hogy a PIKO készítette volna a progit. Két, független srác a tettes. Az én első verziós programomban meg van egy pőrekocsi, amin "Berliner TT Bahnen" feliratú konténer is van - vagyis a fiúk a volt Zeuke gyár katalógusát is használhatták.
A fiúk azt írják, szívesen vesznek készre rajzolt mozdonyokat, kocsikat, amiket aztán a következő verzióba beillesztenek. (De ezert nem jár a teljes verzió ingyen!).
A teljes verziót 35 DM-ért adják. A 3.0-as verzió még készül, ebben állítólag bekapcsolhatóan szöveges ismertető is megjelenhet a mozdonyokról, kocsikról.
Belenézve a saját, V1.0-ás példányom lelkébe:
- Mozdony befűzését vállalom
- Kocsi befűzését nem tudom megcsinálni
- Mozdony csak a már létező szerelvényfajtákat húzhatja, vagy önálló szerelvényt alkot (nem csak a gépet, hanem a teljes szerelvényt meg kell rajzolni, mint egyetlen képet).
A mostani, 2-es verzió lelkébe majd ma este nézek bele, itt most malenkij robot jön.
Az Inter Picik Bzmot 398- cal kezdodnek, es mennek sorba, ezert van belole 400-as is (ba meg nem lattam)
Egyebkent a MÁV-nál a mozdonyok szamozasa mindig -01-el kezdodik, a kocsike pedig 0-van ezert van pl 000-s Btx. BKV és jogelődjei is 0-val kezdenek, ez alol egy kivetel van, a ganz csuklosok valami tevedesbol 1301-el kezdodnek.
A szilik azert lettek 1000-k, mert így akarták megkülönböztetni őket a régebbi forgóátalakítós illetve fázisvátós mozdonyoktól.
Dízeleknél a koncepció a következő: Villamos hajtásúak (Nohab, Szergej 001-el, Mechanikus hajtásúak (Egy-két M28-as, régebbi Mk48-asok) 1001-el, hidraulikus hajtásúak 2001-el.
A Csörgő azért 2001, mert eredetileg a püposcsörgőt is M41-nekj hívták, és azoknak kiadták a 2000-es számcsoportot, így újat kezdtek.
Az M47 hidraulikus hajtású, a 1000-k a vonatfútő berendezés nélküliek, a 2000 a főtöberendezéssel felszereltek. Hasonlóképpen nem értem az M43-mat. Hogy az MD miért 3001-el kezdődik...?
Aztén most meg szabad a préda mindenféle számokat kiadnak lásd Papagáj, Szilik. Bz...
Nem volt egy gyors jatek, de vegre megvan: http://home.t-online.de/home/MMMeyer/ itt van aki keszitette a kepernyovedot, lehet, hogy van atiroprogram is - egy kukkot sem ertek abbol, ami oda van irva mert nemetul van...
Meg keresek tovabb, mert ez meg nem az, amire emlekeztem, mert kell lennie egy proginak, amivel kiszedheted belole a kepeket es cserelheted is oket.....................
Van valami logika a pályaszámokban?
M vagy V ez logikus
aztán jön a tengelyek száma, ez mindet jelenti vagy csak a hajtottak?
a Gigant Club oldalán van a kisérleti nagy teljesítményű magyar dieselmozdonyról szó:
" A mozdony tömege elérte a 141 tonnát, mely nagyobb volt a hattengelyes mozdonyok megengedett tömegénél, így az M601-es (DVM-3) mozdony forgóvázaiba 1-1 futókerékpárt kellett építeni"
Szóval egy 8 tengelyes gép lett volna, akkor miért nem M80? vagy ezek szerint M60 lett volna, és a plusz tengelyeket jelzi az a plusz 1-es (M601)? és miért nem M602, hiszen összesen 2 tengely van pluszban?
a pályaszám második számjegye mi alapján lett?
pl M44,M46,M40,M41,M43,M47,M42 sorrendben lettek a gépek...
Nohab azért lett M61, mert volt az a kudarcba fuladt kisérlet a M601-el?
M61 után a M62,M63 az kivételesen logikus...
Gigant miért V63 lett, miért nem V61? az M63 rokonság miatt?
és a sorozatszám mitől függ, hogy 3 vagy 4 számjegyű?
és az, hogy mettől kezdik? V43 1001-nél, M41 2101-nél?
és miért nem szeretik a 0 végű számokat? miért nincs V43 1000? vagy Bzmot 300? de van Bzmot 400...
de van egy képeslapom a Btx 000-ról...
a V41 az miért 5xx?
V42-ből láttam 001 képet és 5xx képeket, ez miért van így?
gondolom a csak a legmegfelelőbb válasz ezekre a kérdésekre, de hátha tud valaki többet a témáról...
A Bz-k asszem a következőképpen voltak:
A MÁV-nak kezdetben 001-205, és volt kettő a GYSEV-nél 501 és 502 pályaszámokkal. Van otthon Kanizsan par kepeslapom, amiken Ausztriaban láthatók, a kép tanúsága szerint volt Bzx mellékkocsijuk is. A képeslapokon még csík nélküli piros színük van. Hogy volt-e csíkos változat,arra csak közvetett adatom van:
Valamikor átkerültek a MÁV-hoz, belőlük lett az eredeti 206 és 207, és Celldömölkre vagy Tapolcára kerültek. A 1993 ban megjelent Form-X Nohab-könyvben van egy fotó, amin a háttérben egy Bzx látszik oldalán csíkkal. (Amikor a kép készült még messze voltak a 300-asok!) Innen gondolom, hogy futottak csííkos festéssel is.
hogy is van ez a Bz dolog?
akkor az eredeti motort már mindegyikből kidobták?
a pályaszámokból most a motorra lehet következtetni?
0xx,1xx az 147 kW-os Rába
2xx az 210 kW-os MAN
3xx az 206 kW-os Rába
4xx az 210 kW-os Volvo?
IP az a 400-tól indul?
Van itt elöttem egy pályaszám lista az októberi Pályaőrben, eszerint volt eredetileg 001-től 207-ig Bzmot, de a Gigant Club szerint 205 volt eredetileg, a 206 és 207 is Bzx-ből készült régebben?
a lista szerint az eredeti 20x-kből lett 3xx, és másikokból lett új 200-207.
a 301-304, 325-344, 390-410 készült Bzx-ből, a többi 3xx az Bzmotból.
a 411,412 az ?, a 413-417 új építésű, ezeket hogyan hozták létre?
a listában még csak 289-nél tartott a 2xx sorozat de ezek szerint már 298 jön...
Amit tudok, azt főleg Werner mestertől tudom.
Tehát: kezdetben vala a Studenka Vagónka, amiből a motort az első kanyarban kihajították. Beletettek egy 147 kW-os Rába motort. Aztán mellékkocsikból kezdték el csinálni a 300-as Bz-ket, 206 kW-os Rába motorokkal. A 200-asok az eredeti (és ezek szerint már a 300-as is) motorkocsik átalakításából és remotorizációjából születtek, 210 kW-os MAN motorral. Az InterPiciben pedig Volvo motor van, szintén 210 kW-os teljesítménnyel.
Bence
Szerintem az ottani forgalomhoz ez nagyon kevés.Az Északiban 3 db IP van (402, 403, 412; a 402 és a 403 "régiajtós", ld. a Gigant Club képeit, egyébként belülről ugyanaz mint a többi IP)
A helyjegykérdés itt sem valami rózsás. Nagyon sokszor elfogy a helyjegy, ezért gyakran járnak párban az IP-k. A harmadik kocsi pedig a tartalék. Tudomásom szerint éppen ezért a 2-esen nem járt még mezei Bz IP-ként.
"Azt azert nem gondoltam volna, hogy a 300-asokat is ujra szamozzak"
Ez nem pusztán újraszámozás! A 200-as pályaszám valamivel combosabb motort jelent turbóval. A szóló 200-as motorkocsi (talán még egy mellékkel is), ha kihúzatják, jobban gyorsul, mint a Szili, és jó néhány 300-as hibát kijavítottak rajta. Egyszer egy vezérrel összehasonlítottuk a 300-as és a 200-as Bz-t (még a padlót is felszedte), és a 200assal a helyzethez képest egészen meg volt elégedve.
most volt a híradóban, hogy Svájcban összeütközött két vonat, mert az egyik vezetője nem állt meg a vörös jelzésnél...
hát nekik sincs vonatbefolyásoló berendezésük, mint az angoloknak????
Ha teheted, menj el (vonattal) Körösnagyharsányba, s onnan gyalogloj vissza Körösszakálig. Ez 3 km. Ha láttál már rossz állapotú vasutat... Az Orosháza - Szentes hozzá képest szuper.
A többit majd magánlevélben, nehogy valaki rémhírterjesztéssel vádoljon..
A 412 csak kölcsönbe jött le. Ha lesz időm, utánajárok.
S mivel Illés is fel merte hozni a Bz-témát, jöjjön néhány szentesi gyönyör:
Szentesen nyár eleje óta egy 300-as Bz sincs. Elvitték őket Békéscsabára, de az egyiket pl. az I. Országos Vasútbarát Találkozó alkalmával Kisterenye és Kál-Kápolna között láttam közlekedni.
Régi szentesi Bz-k:
003, 004 (nyár elején hozták miskolról, még októberben sem volt átfestve rajta a telephely...), 055, 057, 062, 132, 134, 136, 137.
A 077-est augusztusban vitték el átépíteni. Egy-két alkatrészét a 136-osba rakták át, mivel az eléggé lestrapálódott az Orosháza-Szentes vonalon. Egyszer rugótöréssel ment be Gádorosról Szentesre...
200-as Bz-k:
200, 201, 212, 213, 214, 260, 261, 275, 276, 286, 289, 291.
A 220-asd Békéscabán van.
nem tudom, milyen karok keletkezhettek, de nem égett "sokáig", mert a mi vonatunkat is csak fél órára állították meg.
A gépet egy M43 vontatta be fészkesfehérvárra.Ott (kívülről) nem látszott rajta semmi, csak annyit láttam, hogy a vezetőállásokon a vezér mellett volt pár tűzoltó is.
Mindenesetre holnap megpróbálom felhívni a fehérvári VF-et, hátha mondanak valami értelmeset.
Bocs, de nem volt idom elolvasni mindent.
"Uj" Balassagyarmati Bz-k lesznek:
083-242
089-243
081-241
151-292
Most kapaszkodjon meg mindenki:
303-297
304-298
Azt azert nem gondoltam volna, hogy a 300-asokat is ujra szamozzak... AMugy jot tett a vezetosegvaltas Gyarmaton, mert egyresz nem kapunk tobb eszakis mocskot (eszakis Bz-t), es a vezerek ismet 55-60-nal kozlekednek a 40-es palyakon :)) Szoval ha nem neznenek utalattal tam a vasutasok Diosjeno kornyeken, akkor lehet, hogy ujra vonattal jarnak.
Szerintem a szegedi fűtőház kerítését alkotják. M31 2033 S990209 (ha jól emlékszem), kb, 1-2 hónapja vitték el Szegedről. 2033 mellett állt még akkor kerítésként M31 2015, 2038, 424-01x gőzos és V42 515(?). A 424 és a Leo azóta eltűnt, a másik két Zetor a fűtőházban van, nem látam működni őket.