Sziasztok! A problémám a következő. Adott egy 9-3 - as 1.9 TTID. Hengerfejes volt, másik motort kapott, sokkal kevesebb km-el, új szívósor, új turbó is van, új vezerléssel. Ami még cserés az a gázolaj szűrő vízérzékelője. A gond indításnál van, és ez az újabb motorral is megmaradt, hogy szépen teker indításnál, de hosszabb ideig és mintha lassabban tekerne az önindító, mint kéne és úgy indítja a motort, hogy az elég szépen beleremeg. Főként első indításnál van ez, mikor már melegebb a motor, ritkábban csinálja, de előfordul akkor is. Máskor meg pöccre indul a kocsi. Minden indítózásnál másmilyen. Mi okozhatja ezt? Akksi, gyertya, porlasztó cserélve.
4 db Michelin, még egész tisztességes futófelülettel, kis felületi repedések, egyik oldalfalán jelentéktelen, a felső téteget érintő repedés, nem igényel javítást.
A másik 4 kínai, egészen jó futófelülettel, ezeket a felnikről le kell szereltetni.
Nem gondolom, hogy ezek hűhadeüber gumik, viszont kidobni ezeket bűn, egy-két szezont még elfutnak, ha vki keveset használja a kocsit, még bőven jók.
Ha vkinek kell, keddig jelezze, különben a gumisnak adom őket.
Újabb érdekes dolog ütötte fel a fejét szeretett autómban, melyre nem találok megoldást. A jelenség a következő: meleg motornál, ha leállítom a kocsi motorját kis időre (pl.: beugrok boltba), majd újraindítom, elindulok és az autó elkezd rángatni és nem akar felpörögni. Kb 3-5 mp-es jelenség, majd megszűnik és többet nem is jelentkezik egészen a következő leállításig. Csak melegen és csak az első indulásnál van ez a probléma. Mi(k) okozhatja ezt? Saab 9-3 1.9TiD 2005 120le
9-3-nál is típus hiba. Bár lekopogom szerencsére nálam még nem jelentkezett, vagy az előző tulaj már megcsináltatta amiről nem tudok. De nekem is tervben van megelőzés jelleggel.
9-3 -t nem ismerem. 9-5 OG-nak MINDIG a generátor részén a pozitív kábelnek növekszik meg az ellenállása. Én 5.5 éve csináltam meg (megelőzésképp). Kb 1000 forintba kerül, egyébként 9-5 tipushiba ez is.
Nem lett volna baj, ha néha beindítod, havonta, kéthavonta pár percre.
Az olajat cserélted évente? Vsz nem, de ha már ez van, akkor nyilván olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő csere. Az nem tud ártani, ha beindítás előtt kevéske olajat betöltesz a gyertyanyíláson, majd kézzel / gyújtás nélkül önindítóval / manuális váltónál ötödikben tologatva az autót körbeforgatod párszor a motort.
Sűrű két év volt, építgetni kellett a karriert... :-)
Megvan a derék 9000-es csataló, bár most épp egyáltalán nem használom. A napi kocsi egy BMW-lett a hobbi meg maradt a Honda.
A 9000 beindításán töprengek, hosszú kényszerállás után. A motor tekintetében bizonytalan vagyok, hogy mi a legjobb eljárás, gondoltam rá, hogy kikapom a gyertyákat és feltöltöm a hengert valami márkás olajjal, de lehet hogy van ennél kifinomultabb megoldás is. Te mit javasolnál?