Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Én úgy tudom, hogy a Volvonál elő szokott fordulni, hogy direkt más fejjel és más menettel csinálják a csavarokat.
Múltkor én is találtam egy 8-as fejűt, ami valójában 10 menetű volt..
Most próbálom a kopogásérzékelőt beszerelni, hát mit mondjak... a bontóban vett szenzor felerősítő furata 9mm (M8-as csavar) a hengerfejben pedig azon a helyen egy M12-es, de 1.25mm (nem MSZ) menetemelkedésű furat van. Hogy is van ez? Most gyártatom hozzá a spec kettős metszésű menetes rudat. (Milyen jó, hogy a céghez tartozik egy műszerész műhely....)
De most kezdek elbizonytalanodni, hogy elképzelhető, nem is kellene oda az az érzékelő :-( Csak tudnám akkor mással magyarázni a téli városi 12 fölötti fogyasztást. (gyertya és olaj csere után, katalizátort is most cseréltek az ősszel...)
Egyébként őszintén meglep, hogy a benzines 740-essel 11 liter körüli fogyasztást produkáltok városban. Már csak azért, mert az S70-es fogyasztása is 12 fölött van ugyanennél a motorméretnél. Szóval furcsa lenne, ha az újabb fejlesztésű kocsik többet fogyasztanának, nem?
Azért nem kell elriasztani Lopez kollégát a dieselektől.
Szerintem lehet jó vételt csinálni, csak oda kell ráfigyelni!
Ha valaki ügyes 7-800 ezerből ki tud hozni egy 1985-86-87 es dieselt, aminek már jó/felújított a motorja..
Újabb (haláli nagy) sztárról tudódott ki, hogy volvoval jár!
Kovács Ákos (énekes?) egy 3éves 855-el jár! fargo, a STYLE! :-)
Frei Tomi ugye S80-al, Rózsa Gyuri S70-el, Vitray Tomi S40-el, Erős Tónia V40-el, lore sztár S40-el jár, há nehommá Ákos ne álljon a sorba! :-)
off
Uraim! Hogy lehet napi 25 sor 'Tények' felolvasásából, majd a secondary analóg puska kolleganőhöz b@szásából egy S-type JAG-et venni?
on
Ha még egy ilyet szólsz lore,
Inkább gyere ki a hóre..
:-)
Lopez klubtagságát én is támogatom, de nem értem mi köze ennek a házam elé parkoláshoz?
Netán azt bátorkodtad javasolni, hogy élőben és testközelben figyelje a Bálna mindennapjait?
:-)
Az elővételi jogod elismerem és élhetsz is vele, de csak akkor ha találok magamnak egy jobb munkát, ahol annyit keresek, hogy nyugodtan vehetek és fentarthatok egy benzinest.
Addig viszont nem mondok le a Bálnáról, sőt kipofozom, mert előfordulhat, hogy belátható időn belül nem lesz ilyen munkám..
Keltir,
te is volvos vagy, vagy csak próbálgatod a fórumozást? Nem baj ha a second version, de nehogy az 1800 is ilyennel menjen el! Én már csak tudom, ugye CYRUS? :-)
Szasz Lopez,
csak megjegyzem, hogy Bolasra ne hallgass, neki nem szokványos dieselje van. Paraméterei: majdnemfull extra, 5,8-as M3-verő gyorsulás 100-ra és a legfontosabb, hogy ha egy másik autó negyvennel oldalbakapja akkor csak a fényezés felső rétege sérül meg! Ugye Bolas? :-))
Kövesd ezt a topikot és elkerülhetetlenül klubtag leszel. Másik módszer: lesd ki fargo útvonalát és kezdj el vele kergetőzni. Utsó megoldás: parkolj Bolasék háza előtt (név és cím a szerkesztőségben). Mindezt volvoval tedd, nem feltétlenül sajáttal.
Én is játszom a 740-es birtoklásának gondolatával és én is dieselt szeretnék. Ha Bolas kipofozza a sajátját, akkor arra elővételi jogom van, ellenkező esetben én pofozok! :-)))))))
Bolas,
szépek a képek, szopnak a népek modemen mi? Templar el is tűnt!
TEMPLAR ver ár jú?
MI A FRANC AZ A TRANYO????????? Ha nem kapok választ akkor azt udvariatlanságnak veszem! 480T te akármilyen nyáklapba, csippbe bele tucc túrni?
Harvester!
Akkor nickednek a Dune-hez semmi azaz 0 köze van?
azzal mindenképpen számolj hogy egy diesel felújítás korrekt módon min 250 pénz, turbo 70 körül, kormánymű 40 körül. 85 körüli 7-es diesel ritka hibátlan motorral. Nagyon vigyázz !megtévesztő tud lenni a dieselmtor!mára ennyi mert órám van!
Kedves Lopez,
ha a dieselekrôl szeretnél pontos infot, azt Bolas kollégától kaphatsz. Egyébként a VOLVO diesel motorjait a VAG konszerntôl vásárolta. Magyarul Audi motorok vannak bennük. Az ár nehéz kérdés. A 84-85-ös évjárat elkezdôdik 600E forinttól. Nagyon függ az állapottól és a felszereltségtôl. Ez a fajta tart a 89-es évjáratig, az olyan 800E-1M Forintig. 90-ben igazítottak a kasztnin, meg mások lettek a motorok, úgyhogyonnan egy picit drágább, úgy 1M-1.3M forinttig. (Ezek 740-es árak.) Konkrét példa: az én autóm 1990-es, jó állapotú, 2000ccm-es, benzines, nem túl extrázott, és 1M forintért vettem.
a doktor úr
Nekem 740 GLE Diesel van.
Teljesen megbizható!
A fogyasztása 7 liter városban.
Mindent kibír, elég igénytelen fajta.
Bárhová elvisz, mindegy hányan ültök benne, meg sem érzi!
Igaz, én nagyon rossz állapotban vettem és azóta már sok mindent megjavítottam rajta, de emlékszem, amikor rossz hengerfejjel, csapágyasan, 100 km-enként 1 liter motorolaj utántöltéssel, és a 6 hengerből csak 2 működött! simán mentem oda-vissza Szegedre minden gond nélkül!
Igaz a max sebesség 100 Km/h volt...
A TD kicsit többet fogyaszt, de jóval gyorsabb.
Nekem hiányzik is néha előzésnél a plussz erő, mert én ahogy lore mondta: "olyannéhaodalépektípusúember" vagyok..
A TD-vel az a gond, hogy a turboja vaszinűleg szét van hajtva és azt fel kell újítani!
Állapottól függően 50-80 ezer!
Ha meg túl öreget veszel, akkor a motorfelújítás sem árt!
Viszont utána tökéletesen működik még 300 ezer km-ig!
Köszi a gyors reagálásért. A TD-vel kapcsolatban: nekem most egy 2.0D Mazdam van és tavaly 2-szer hagyott cserben a hengerfej miatt. Kicsit félek a dieselktől. Évi 40-50.000 km-t autózok, olyan gép kell, ami bírja és nem hagy az útszélen. Milyen évjáratú az autód és kb. mennyiért lehet 740/760-hoz jutni?
Szia Lopez.
Nekem mint 740-es tulajnak a következô tapasztalataim vannak: az autóm 2000-es benzines, injektoros, katalizátoros. Fogyasztása 11.5 liter városban, 7 liter országúton. A motor enyhén lusta, nem emberkedésre való, de magasabb fordulatszámon (3000 fölött) igen jól húz. Igénytelen, megbízható motor. Olyan igavonó típus. Nem sieti el a dolgokat, de abszolút megbízható. Egy éve van a tuéajdonomban, és még EGYSZER SEM hagyott cserben. Egyébként az elmúlt évi javítási költségem összege: 7.000,- forint volt. Jó sok!:-) Ha szereted a húzósabb motorokat, javaslom a TD-t. Ráadásul kevesebbet is eszik.
a doktor úr
Érdekelne a 7-es sorozat, mint leendő áldozat. Melyik motorokat tartjátok a legjobbnak? A turbodiesel hengerfeje elég stabil? A benzinesek nem esznek sokat?
Engem is érdekelne, hogy mire jutottál a Bosch injektorvezérlővel. Edwin HP-ján olvastam a CO-poti beállításáról, ezen kívül van még valami plusz információd?
Huhh ekkora képeket akartál? kicsitt ez lassitani fogja :))
Amugy gyönyörüke jobban fog menni az alvás!
De nem akarok hülyeséget kérdezni de a 262 nek csak fekete a teteje vagy az Kabrió?