Keresés

Részletes keresés

Nogo Creative Commons License 1999.11.11 0 0 3000
A nyáron elindultunk hosszas tervezés-szervezés, hajójegy foglalás után Skandináviába. Norvég-svéd körút lett volna, fölmentünk volna Narvikig, Andalsnes-nél is jártunk volna. Minden Nohabot lefotóztam volna. De Ausztriában belecsúsztam egy balesetbe (életem első balesete, semmi bajunk nem lett, a Citroen megvédett, de haza kellett jönni :-((((
Helyette azért bejött egy Benelux körút. Újabb szívás: nem jutott eszembe, hogy Belgiumban van Nohab, pedig a régi TT katalógusban is van róla fotó, gondolhattam volna rá.
Az út amúgy zökkenőmentesen sikerült, annyit láttam, hogy a holland mozdonyok nem szépek, viszont láttam érdekes emeletes vonatokat; Németországban láttam a gyönyörű Rajna-völgye vonalát, ott kb. 5 percenként eltép egy vonat (ICE is).
Egyszer akkor is eljutok Skandináviába (talán jövőre), nagyon vonz!

Üdv

Előzmény: nohab (2975)
Gödény Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2999
Jpg formátumban nem annyira számít a méret, mint a többieknél. Sokkal lényegesebb, hogy mennyire van tömöríţva. Csak sajnos nagyon munkás egyenként (esetleg még képen belül is, területenként) beállítani a tömörítás fokát. De vannak ilyen célszerszámok.
Előzmény: division by zero (2994)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2998
Ma reggel láttam kispesten egy személyt dupla csörgővel. (6:42-kor indult, a számukat sajnos nem tudom mert messze voltak)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2997
A Barcelona-Tulouse kozotti vonal spanyol szakaszan is van egy ilyen P-alak, es az igencsak szeles nyomtav. Sot, az tk egy hurok, mert ugyanabban az iranyban folytatodik, csak kb 50 meterrel feljebb. Es mindezt a vezerallasbol neztem vegig!
Előzmény: nohab (2975)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2996
Ha a kisvasut urszelvenyenek szelessege es magassaga 70%-a a nagyvasutenak, akkor a "terulete" csak fele, nem?
Előzmény: uhi (2986)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 2995
Nem provokalok, kivancsi vagyok.
Előzmény: Benyó (2971)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2994
a következő meg a negativok már nálam vannak...
profi kiadványszerkesztőnek adom oda, szkennelgesék ők :))))
mi lenne ha oda adnád, és akkor egyfüst alatt a maradékot is megcsinálnák nagyban...
Plebejus sok-sok CD-t kért az anyagból, méret nem számít alapon...
gondolom aki kér, az kaphat ebből a CD(k)ből másolatot.
aztán majd csinálunk emberi méretüeket is (1024*768 körül) az internetre
Előzmény: ZöPö (2992)
ZöPö Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2993
Nem akarok én semmiképpen "keeper of the keys" lenni, az nem is az én oldalam, hanem a mi oldalunk. Adjárok meg nyugodtan a jelszót bárkinek, akit személyesen vagy innen a topicból ismertek. (Én is ezt teszem.) Nem felesleges az óvatosság, valaki olyan is kérte már tőlem a jelszót, aki egyik fenti csoportba sem tartozik. Akkor meg minek neki? :-(((
Előzmény: division by zero (2988)
ZöPö Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2992
Jaj ne... Ettől féltem! :-( :-)

Két hónapja ülök szegény plebejus albumán, pedig csak egyetlen hétre kértem el tőle! :-((
(Mondjuk én se így terveztem, de nagyon közbejöttek csúnya munkahelyi dolgok. Inkább majd a következőt eleve ilyen arányban szkennelem, OK?)

Előzmény: division by zero (2991)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2991
ZöPö!!! köszi!
így már hiper-szuper!!! nem akarod a többit is? (mindig telhetetlen vagyok...)
Előzmény: ZöPö (2979)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2990
:(

a hangok szuperek, van még?

Előzmény: nohab (2989)
nohab Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2989
61,001 és 61,006 dögök, TC/hűtő. 017 most megy Tapolcára, kerékcserére, mert már csak 60-as. Remélem, nem szedik szét... ezzel együtt bízom benne, hogy az életben utoljára a hétvégén még el lehet csípni menetrendszerinti vonattal.

Ákos

division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2988
Bárdos Imre!

feltettem a listát ide: http://w3.swi.hu/vasut/bardosimre/
több féle fileformátumban

ha tudsz ftp-zni akkor te is felteheted (kérj ZöPö-től jelszót), ha nem küldheted nekem is, és felrakom

Előzmény: Bárdos Imre (2970)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2987
uhi Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2986
addig a kisvasút űrszelvénye a nagyvasútinak nem a fele, hanem kb. a 70%-a

Ez miért olyan érdekes? Hiszen a kisvasúton nem fele akkora emberek utaznak! :-)

Előzmény: Benyó (2974)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2985
ezekszerint ezért volt a dzsungel irtás Rákosrendezőn?

"A látogatók működés közben kísérhetik figyelemmel a régi és új mozdonyokat, a közlekedési lámpákat, a különböző jelzőberendezéseket."

Ez a működés közben tetszik...
A hullakiállítást nem birom...

Előzmény: plebejus (2961)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2984
Na, ezután ha tehetem, mellékvonalon veszek jegyet. A vonaton vásárolt jegyeket a honállomáshoz könyvelik el, vagy hogy működik ez a dolog?
Előzmény: ifj. Kiss_László (2982)
uhi Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2983
"Mi lehet meg az oka a vasut ennyire kategorikus elutasitasanak?"
Az a tömérdek mocsok, ami a vonatokaon van, azzal a tömérdek lumpennel, akik rajta utaznak.

Sajnos ezzel egytértek. Bár az IC kényelmetlen üléseit és a nyári "hűvösét" rémesen utálom, és valahol megértem division by zero preferenciáit is, de a fentiek miatt én is az IC-t választom. Ha az mégsem jó, akkor már (most köpjetek le:) az egyéni megoldás jön, pumpálom a pénzt az állambácsiba (gk.).

Pécsről Budapestre a már említett okok miatt a busz nem jön számításba.

Illésf: A villamosos képernyővédőnek drukkolok, sajnos ennél többet segíteni nem bírok.

Előzmény: werner (2909)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2982
lazar

Az egyes mellékvonalak vesztesége vagy nyeresége nem állapítható meg, ugyanis a MÁV-nak nincs olyan adatnyilvántartó rendszere, ami összeszedné a dolgokat. A másik dolog az, hogy a jegykiadás olyan, amilyen, tehát ha Te veszel egy jegyet Budapest-Nyugatiban, akkor abbol nem derul ki, hogy hova veszel jegyet. Utazhatsz vele akar Tunyogmatolcsra is, azt nem oda könyvelik el, (pedig a vonalon utaztal) hanem a Nyugatihoz. MArpedig az fővonali állomás.

egyébként ezt ki lehet játszani: Mellékvonali állomáson veszel "B" jegyet, s ezzel a bevételt már oda könyvelik el. A jeggyel meg utazhatsz az ország másik szegletében is.

Utiterv?

Előzmény: lazar (2981)
lazar Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2981
Na en tenyleg nem vagyok szakmabeli, ezert kerdeznem, hogy megaszondhato-e, hogy egy mellekvonal mennyi veszteseget termel evente,( ha termel, hehhhehe....)?
Mas: csinalok egy utitervet nov 20-ra, keretik megszakerteni, es az eredmenyt kozoni velem!

Armand

Előzmény: ifj. Kiss_László (2980)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2980
Gábor!

A cukorrépát Kabára viszik abból a térségből, és sajnos Kaba 100% közúton szállít.

A "január 1-től mégem..." dolgot hallottam én is, méghozzá az Magyar Közlekedési Klub" titkárától (csak nem Te is tőle szerztéél infót), csak akkor azt nem értem, hogy az igazgatóságokat akkor minek szivatják a dologgal?

Amúgy a minisztériumról:
A jelenlegi miniszter szajkózza azt, hogy így veszteségesek ezek a vonalak, meg úgy veszteségesek. Júniusban kijelentette: Egy-egy mellékvonal évi 150 milliós veszteséget okoz. Nos, ekkor vált számomra egyértelművé, hogy Katona úr nem ért a témához.

Előzmény: Lehoczki Gabor (2963)
ZöPö Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2979
Újraszkenneltem plebejus képeit (típusonként egyet-egyet). A arányok most 250%-350% az eredeti 100% helyett.

http://w3.swi.hu/vasut/plebejus/

ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2978
névtelen

Ha ez a 4 milliárd igaz (Lehet, hogy nem figyeltem, de ez most miben értendőő? EURO-ban Dollárban... mert Forintban egy kicsit kevés a jelenlegi állapotokhoz képest.), akkor itt már valóban a hozzáállással van a gond.
Bár az is igaz, hogy a nemzetközi pénzintézetek kikötötték a "hálózatracionalizálást". Először 1000 km megszűntetéséről volt szó, majd áttértek a '"Máv-kezelésből történő kivonás"-ra. És mivel ezidáig az éppen aktuális kormányiaink nem foglalkoztak érdemben a dologgal...

Erre a pénzre a magyar vasútnak nagyon nagy szüksége lett volna. Ha hagyták elúszni...

Másik dolog, ami még a háttérben lehet: A Minisztériumban,és sajnos a Vezérigazgatóságon is nagyon erős a közúti lobby, különösen az autópálya-lobby. Egy versenyképes vasút nem igazán tetszene a befolyásos érdekcsoportoknak.

Előzmény: névtelen (2960)
bárány Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2977
Gyurmosz
16:22
"Nem az a megoldás, hogy megszűntetjük, meg kell próbálni gazdaságosabbá tenni! Mi lenne, ha mondjuk leülnének, normális menetrendet csinálnának, a kulturálatlan, bunkó dolgozókat lecserélnék és ügyelnének a tisztaságra? Utasáradat!
Jé, a GySEV-nek megy?! Talán pont azért, mert ők törődnek az ilyen dolgokkal. "

Azért a GYSEV-nél sem habostorta az élet. Elég nagy a kontraszt a magyar és az osztrák rész között, már ami a személyzetet, a normális menetrendet és a kultúrált dolgozókat illeti. A magyar rész szintje felülről konvergál a MÁV-hoz, én csak abban látok némi különbséget, hogy a pénztárosok nem olyan kötekedőek, ha jegyváltáson kívül bármi más igényed van. A normális menetrendről inkább nem írom le a véleményemet...

Az az érdekes, hogy egy cégről van szó, egy vasútvonalról, mégis az egyik részén van ütemes menetrend, tisztaság (vonaton és állomáson), kultúrszemélyzet, modern és kényelmes motorvonatok...
Vajon melyik része lehet ez? :))))) A helyes válaszokat beküldők között kisorsolok egy virtuális gumicukrot! :)))))

Előzmény: gyurmosz (2972)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2976
Benyó

A Nyírvidéki Kisvasúton a tengelyterhelés 8 tonna, a felépítménye "i" rendszerű, 23,6 kg/méteres sínekből van, de van kb. 3 km "c" rendszerű, 34,5 kg-os szakasz is.
Az engedélyezett illetve a kiépítési sebesség 40 km/óra, ha jól tudom. De majd utána nézek még. Ott, ahol a vonal a település központjában az utcán halad, 15 km/órás sebességkorlátozás van.

Előzmény: Benyó (2974)
nohab Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2975

Volt szerencsem vegigutazni a Brig-Chur vonalat Svajcban. Brig-Disentis
kozott a tavolsag kb. 70 km, a jegy 50 frankba kerul. Erdekes muszaki megoldas, ahol a vonat egyenesen belemegy a sziklafalba, majd P alakot megjarva kb. 40 meterrel feljebb kijon az alagutbol, immar rasimulva a sziklafalra. A vonalat a Furka-Oberalp uzemelti, gleccser-expressz
naponta 6 par van, durvan 2 orankent s kozte is indul 1-1 vonat. Disentistol mar mas tarsasag van, mozdonyt is cserel a vonat.

Hali!

Norvégiában is van egy (hihetetlenül szép) vonal, Åndalsnes-Dombås között, ahol ugyanezt megcsinálja a vonat (itt inkább U alakban megy maga alá). De az egészben az a legnagyobb extra, hogy mozdonyok, amik itt járnak, nem akármilyen mozdonyok, hanem bizony A MOZDONYOK...

Ákos

Előzmény: Nogo (2950)
Benyó Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2974
Érdekes, az űrszelvény tekintetében nincs is olyan égbekiáltó különbség a nagy- és a kisvasút között. Amíg a pályához kb. feleakkora izék (al- és felépítmény) kellenek a kisvasútnál, addig a kisvasút űrszelvénye a nagyvasútinak nem a fele, hanem kb. a 70%-a. Nézzétek át a Gigant Club adatait, hasonlítsátok össze a magasság- és szélesség adatokat!

Kérdés bárkihez, aki tudja a választ: mennyi a menetrendi sebesség ill. a legnagyobb tengelyterhelés a Nyírvidéki kisvasúton? Mekkora sínekből készült a pálya?
B.

Előzmény: gyurmosz (2973)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2973
A Harz-hegységi kisvasúton hattengelyes, BR 110-ből átalakított mozdonyok is közlekednek! Gondolom azért hattaengelyesek, hogy kisebb legyen a tengelynyomás. De Görögországban is ilyenek vannak, természetesen nagyvasúti űrszelvénnyel.
Előzmény: peterr (2957)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2972

Munkahelyeket, utazási, szállítási lehetőséget biztosít, környezetkímélő, az utasok pedig szeretik. Szerinted nem örülnének az emberek, ha most bejelenetnénk nekik, hogy visszaépítjük a megszüntetett vasútvonalaikat? Nemhogy örülnének, ünnepelnének! És ne feledd, hogy vannak, akiknek kedves, akik szeretik, tisztelik, foglalkoznak vele, rengeteg időt, pénzt és energiát ölnek bele abba, hogy jobbá, szebbé tegyék. És akkor jön néhány nyagyokos, és mindent lerombol. De szerintem ezzel Te is tisztában vagy.

MÁS:
Most olvasom a MÁV Sajtószemlében, hogy Katona Kálmán szerint semmi értelme nincs egy veszteséget termelő vasútvonal fenntartásának. Majdnem felforrt az agyvizem. Nem az a megoldás, hogy megszűntetjük, meg kell próbálni gazdaságosabbá tenni! Mi lenne, ha mondjuk leülnének, normális menetrendet csinálnának, a kulturálatlan, bunkó dolgozókat lecserélnék és ügyelnének a tisztaságra? Utasáradat!
Jé, a GySEV-nek megy?! Talán pont azért, mert ők törődnek az ilyen dolgokkal.

Előzmény: Carpy (2969)
Benyó Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2971
Carpy, ha nem tudnád a választ, akkor nem írtál volna egy sort sem ebbe a topicba. Miért provokálsz?
Előzmény: Carpy (2969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!