A szokásos reggeli duplacsörgős vonat, tegnap M41 2124+2118 volt, Dabasnál fotóztam, bár nem túl jó lett a kép.
Más: a múlt heti HVG-be szerepel egy MOL hirdetés, bizonyos használaton kívül helyezett eszközeik értékesítéséről. Szerepel benne egy "dízelmozdony LDH-45" tétel is, remélem, pontosan emlékszem a típusjelzésre. Milyen mozdony ez?
én is sokszor láttam olyat, hogy az embernek egyszerűen nem jutt eszébe hogy megállni, visszaugrani is lehet, és örültként rohannak előre, pedig jön a vonat vagy a kamion, busz, villamos, autó...
szerencsére amikor én láttam, akkor mindenki átért, de néha csak hajszálon múlt...
Nem tudja veletlenul, hogy a helyjegyes vonatoknal hogyan
sorszamozzak a kocsikat, mi benne az szisztema? Mert a belfoldi IC-ket meg ertem csak-csak, de pl nemzetkozi vonatoknal mitol lesz 265. 433, 359 egy-egy kocsi sorszama?
> Na ezt csak akkor szabad olvasni, ha a többieket nem zavarod munka közben, mert
> garantált a röhögés....
>
>
>
> A "Squawk"-ok a U. S. Air Force pilotai altal a foldi muszaki
> szemelyzet szamara feljegyzett problemak, amelyeket a kovetkezo
> repulesre ki kell javitaniuk. Nehany aktualis feljegyzett hiba es a
> karbantarto szemelyzet valaszfeljegyzesei:
> (P) = Problema;
> (S) = Megoldas (solution)
>
> (P) A fofuto bal belso gumikopenye majdnem cserere erett.
> (S) A fofuto bal belso gumikopenye majdnem kicserelve.
>
> (P) Teszt repules OK, kiveve, hogy a landolo automatika igen durva.
> (S) Landolo automatika nincs a gepen.
>
> (P) 2. sz motor uzemanyag fogyasztasa magas.
> (S) 2. sz motor uzemanyag fogyasztasa normalis - 1. 3. es 4. motor
> uzemanyag fogyasztasa alacsony.
>
> (P) Valami meglazult a muszerfalon.
> (S) Valami meghuzva a muszerfalon.
>
> (P) A jobb fofuton olajszivargasra utalo egyertelmu bizonyitek.
> (S) Bizonyitek eltuntetve.
>
> (P) A DME hangereje hihetetlenul nagy.
> (S) A hangero beallitva hihetobb szintre.
>
> (P) Robotpilota magassagtartas uzemmodban 50m/perces sullyedest
> produkal.
> (S) Hibat a foldon nem sikerult eloidezni.
>
> (P) IFF nem mukodik.
> (S) IFF soha nem mukodik OFF allapotban.
>
> (P) Gazkar rogzito hasznalatakor a gazkar beragad.
> (S) Ezert van.
>
>
Hülye reakció, de nem egyedi. Valami magyarországi baleset kapcsán olvastam, hogy mozdonyvezetők tapasztalták, hogy sorompó nélküli szintbeli kereszteződés felé közeledve, ha másodszor dudálnak, akkor elindulnak az autósok.
Amcsiban mutogattak ezt, es teny egy no volt, de a tuti hulye reakcio, dudal a vonat es meg jobban siet, nemhogy megallna, ja es persze fasirt lett. De kinn sem mutattak tovabb.
Kepzeld a feelinget, hogy vidozod a vonatot azt hozzad vag egy friss hullat. (valoszinu nem kezdenek razoomolni, csak ha mar megtoroltem a szamat a brooaf utan).
Mivel én már láttam ezt (sajnos), megnéztem a hosszát, kitaláltam, hogy ugyanaz, így lyól nem néztem meg! :-/ Én amúgy nőnek láttam, és úgy tűnt, hogy egyszerűen "se lát, se hall" alapon akar átmenni. (A pasi észreveszi a vonatot és visszalép.) Nem hiszem, hogy élve maradt.
Székesfehérváron a VF-nek van vendégszobája, 400 Ft./éj/fő. A vasúti száma nem jut msot eszembe...de... megvan a noteszban: 02 4103
A cime : Mártírok útja, az állomással szemben van az épület (Ha kilépünk az éllomásról, akkor jobbra, egy egyemeletes ház, a sarkon.
Az ágyak kényelmesek, tiszták, jó a fűtés is, csak
a zuhanyzót nem ajánlom senkinek.
Kérésre ébresztenek.
Valaki hianyolta a nov 20-i programot, kozreadom az elso
verziot (szegediek sajnos szivnak, de nem tudtam jobbat kitalalni, hogy meg vilagosban legyen az egesz es fotozni
is jol lehessen.) Szoval:
Indulas: Budapest Deli 8.06 8502
Erkezes: Lepseny 9.34
Indulas: Lepseny 9.45 38527 (vonatpotlo busz, fujjjj !! )
Erkezes: Mezohidveg 10.36
Na innen indulna a "lab-Bz" vissza Lepsenybe.
Indulas: Lepseny 17.12 8503
Erkezes: Budapest Deli 18.46
(Innen meg el lehetne erni a Szegedre meno 19.20-as IC-t,
vagy a 19.30-as sebest, de hat hogy jonnek fel a szegediek?
Reggel az a szivas, hogy az 5.20-as szegedi gyors 8.00-ra er fel a Nyugatiba, onnan lehetetlenseg aterni a Delibe 6 perc alatt, Koki-rol sem menne 17 perc alatt (oda 7.49-kor er a gyors), hiaba van metro) ).
Otleteket varok a problema athidalasara!
Nagyon tecccenek a vonalbejaras leirasaitok, le vagyok nyugozve, errol jut eszembe:
Budapesten tettetek mar hasonlot? Pl. most lattam hogy a Nepfurdo-Soroksar kerulo vonalon
a Nagykorosi utat keresztezo delta (lajosmizsei vonalbol - Soroksar vonal tovaindulo agan)
mar mintha felszedtek volna egy darabon a vaganyokat, de biztos hogy volt a sinen keresztbe talpfa, bar az Ulloi ut kornyeken a vaganyt rendszeresen karbantartjak, multkor a jelzoket teszteltek, mindenki allt a fenysorompo voros jelzesenel, mar kezdtem orulni, hogy latok vmit, de nem jott ossze. viszont a lajosmizsei becsatlakozas kornyeken meg fak is nonek a sinek kozott, mar az ipartelepi kitero elott.
A Soroksar-Ferencvaros osszekoto szakaszt ugye az M5 miatt mar reg szetvertek, de az erzsebeti kerteshazak kozott a Tuzep telepre vajon megvan-e meg a vagany?
Kezembe kerult egy regi Vasuthistoria evkonyv, melyben a balparti korvasutrol irnak szepeket, nem kene megnezni ezeket? Ami meg maradt ezekbol ... (meg a jobb parti, amikor meg a Kisrokusban alltak a szerelvenyek)
A Kormány 2258/1999. (X.14.) Kormányhatározata a MÁV Rt. állami kezességvállalással felvett fejlsztési hitelek átvállalásáról.
1. 2. Ezek a hitelátvállalásról szólnak, a sajtóban megjelent.
3. A Kormány egyetért azzal, hogy a MÁV Rt. kötelezettségeinek állam által történő átvállalása része a MÁV átfogó reformjának, amelynek további lényeges elemei, hogy:
a; a MÁV a 2000. évben 1000 km. vonalhosszon mentesül az üzemeltetetési kötelezettség alól. Ezen túlmenően a KHVM és a MÁV Rt. további mellékvonalakon végez vizsgálatot a Hatékonyabb üzemeltetés feltételeinek feltárása érdekében.
b; A MÁV 1999. végéig olyan vagyonhasznosítási koncepciót dolgoz ki, hogy a megújuló vasút működéséhez nem elengedhetetlenül szükséges vagyontárgyak és üzletrészek hasznosítására, értékesítésre kerüljenek. Az ebből származó bevételt kizárólag a fővonalak korszerűsítésére és a vontatóállomány megújítására fordítható.
Van még két pont, de az nem ennyire fontos.
Hétfőn még felrakom.
A Vezérigazgatóság az 1000 km-en január 1.-től nem indíttat vonatot.
off
1000 bocs, de nagyon off, csak hatha mas is olvassa es van infoja, ilyen baromsaggal gyotornek, igerem ezt ezentul privat mailben folytatom, mar ha lesz mit.....
szoval az
Aethylen-Rohrleitungs-Ggesellschaft (ARG) -nek mi a tulajdonosi szerkezete????
mostmar 2000 bocs
on
Azt a 301-est inkabb ujraepitettek, mint ujjaepitettek :)) Gyakorlatilag rendeltek egy uj gepet a gyartol, es szinte semmit sem hasznaltak fel a regibol.
Sziasztok, itt a második generációs képernyõkímélõ-NoHAB
csokor. Ezek már igazodnak az 1pixel=10c, "szabványhoz".
Csak a 16 alapszínt használják. Jön majd a Púpos
is lassan, utána Szergej következik (nincs valakinek jellegrajza,
amit fel tudna dobni az swi-re?).
(Nyugat)Berlinben ez még rosszab. Éppen tíz éve, hogy elérték, hogy egy irányba 10 km-nél többet is utazhatnak, Még él az emlék, mekkora kincs volt a kiskert. A Transrapid pedig ezeket a (Nyugat)berlini kiskerteket tenné tönkre. Az új Schönefeldi új reptér pedig a (Kelet)Berlini kerteket. De az nem annyira fontos.
Hiába szalad az a szerelvény gyorsan, viszonylag rövidke. Egyébként is úgy tervezték, hogy gyakran járjon. Nem is olyan bolondság, hogy két nagyváros között 10-20 percenként induljon valami. Tehát azért kell nehány kitérő - illetve úgy semmi értelme a dolognak, hogy 10 percenként lefékezzen 350-ről és megálljon. Vagyis az egyvágányú pálya következménye a ritkább menetrend.
A kiskert-egyesületeket ismerem, vannak ilyenek Karlsruhe-ban meg Münchenben is. Való igaz: ahol sok kis ember van érintve, azoknak elég nagy lehet a hangja. És általában a kiskerttulajdonosok azok, akik nem nagyon utazgatnak.