Van egy 5letem, vasútmodellezőknek: menjünk börzére. Nekem van pár eladó cuccom, meg körül szeretnék nézni, ha van valakinek kedve, csatlakozhat!
Időpont: a legközelebbi börze.
Gyakran utazok vonattal, de semmi érdekes nem történt velem. Talán csak annyi, hogy tizedikén több, mint egy órát késve érkeztem meg Balatoszemesre. Vajh miért voltak oly sokan?
Zöpö: jók a képeid. :-)
Amúgy én is szeretek vonaton utazni. Kiskoromban fogott meg először a vasút. Az egésznek van egy sajátos hangulata. Ezért is kezdtem el gyűjtögetni a modellvasutat (H0), csak sajna terepasztalom még nincs. Talán egyszer. Valakinek vannak már vasútmodellezésben tapasztalatai?
Az is élmény volt, amikor szombaton láttam, amikor egy régi 424-es begurul a Nyugatiba. Azt hiszem a Duna-kanyar nosztalgiavonat volt.
Amúgy mi a véleményetek a kocsik tisztaságáról? A régiek eszméletlen koszosak. Pedig takakrítják őket. Kérdés hogyan. Azt sem értem, hogy lehet a MÁV veszteséges, amikor monopolhelyzetben van? Szerintem ott sem törődnek a céggel a vezetők. Na jó ez csak kitérő volt.
Nem tudom miért, de régen, úttörőtáborban a tábor előtt elhúzó NOHAB típusú mozdonyt mi Egérnek hívtuk. De nem emlékszem miért. Az M41? pedig Szergejnek, mert nagyon színes elől.
Hogyne. Gondolom, az "elhagyott vágányok"-at kérdezed. :o) Egy részük a Duna Plaza mögött a Meder utcában, kettő vagy három pedig Pestszentimrén. Vannak még helyek a tarsolyomban, csak időm legyen rá...
Lehet, hogy ti nem pont erre gondoltatok, de én nagy távolságokat szeretek vonattal megtenni. (nagy táv = 800 km fölött)
Relaxes, teljesen kikapcsol, 8-10 órán keresztül lehet olvasni, átsétálni néha büfékocsiba egy kávéra, embereket megismerni, akik néha 3-4 óra alatt elöadják neked az eg´sz életüket, majd leszállnak vmelyik álomáson, és soha többet nem találkozol velük.
Ülni az ablak mellet, némán szívni egy száll cigarettát és nézni az elsuhanó fákat, hallgatni a vonatkattogást - ami egyébbként nagyon országspecifikus, kedvenc távom, a Budapest-Párizs Orient Express, kb. 16 óra, rádásul a vége ugye éjszakában, Merz-Páriza éjjel kettötöl reggel 8-ig, nagyon korrektek a francia vasutasok, sötét van a vonaton egész éjszaka, csak félórával Párizs elött kezdik felotani a villanyokat jegyellenörzés & Co. miatt. beérkezni hajnali Párizsba... jaj, nagyon jó, pályudvarokat külön imádom!!!
Szóval SZVSZ a vonat nem csak egy közlekedési eszköz, külön feelingje van, saját világa, ahova imádok bemenekülni egy kicsit.
vonat rulez.
Napfogyatkozasnezes utan Tapolcarol jottunk vissza, es ott az allomason lattunk kolbaszolni egy _gozmozdonyt_ ! Eddig azt hittem, hogy mar az utolso is muzeumban van, erre ez meg itt tologatott mindenfele kocsikat..
Nagyon dizajnos volt
Na végre egy kedvemre való topic...annakidején vasútforgalmit végeztem. Ja és ki volt itt Úttörő/Gyermekvasutas? Na engem elég korán megcsapott a dolog...Van N-es terepasztalom is...de sajnos nincs rá elég időm csak porosodik a szekrény tetején.
Kecskeméten jobb lett volna egy kicsit elöbb megállni fotózni, az elött a hülye kerités elött...
Nekem is lesz jó pár képem, a Gigant Club meg a mercurio biztos kap belőlük...
12.-n mért nem jött senki? Tök jót vonatoztunk egy Púpossal...
Nyolcan voltunk, ebből 5: Joó Feri és a négy angol.
Reggel Rákoson láttunk egy tripla V43 gép menetet, egy 2xxx + egy 1xxx (a pontos számot, amikor előhívták a képeimet...) + a csúnyán törött 1246. A V43 1246 volt az újfehértói gép? mi arra tippeltünk...
Itt vagyok, itt vagyok.
Kinek van terepasztala? Én most építgetem, a lagújabb mániám a Car System - állati jó!
A különvonatról lesz két tekercsnyi fotó (pl. a NoHAB belseje, M31 Röszkén tárva-nyitva), valami közös helyre fel kellene tenni mindenki képeit.
Kecskeméten a deltában mindenki a Bobót fotózta, pedig szerintem az M28 érdekesebb volt (én spec. azt). A vezér elmondása szerint 1927-ben épült, MAN motoros, 120 LE-s mindössze! A Bobó vezérei mondták, hogy tulajdonképpen nem bírt volna a vonattal, úgyhogy ők is besegítettek indulásnál, fékezésnél meg pláne (nem is volt rákötve a levegőrendszere).
A vonat bizony jó dolog! Főleg ha különvonat, és jó sok sör van rajta!
A napfogyatkozásnéző különvonaton ugyanis 10 láda sör állt rendelkezésre a kedves utazóközönség részére...
Az aug. 11-i különvonat fő címszavakban:
Indulás Józsefvárosból 6.47-kor, M61 017-tel. Irány Újszász. (1. üveg sör)Itt fotómegállás a deltában, miattunk kialakuló kilométeres kocsisor az átjáróban, miattunk megállásra és késésre kényszerített IC. (2. üveg sör)
Szeged: m31 Zetor küzdelme a két kocsival és a NOHAB-bal. Rendkívüli látvány.(3. üveg sör)
Napfogyatkozás Röszkén.... (4-5-6. üveg sör) Közben isteni finom, embertelen mennyiségű bográcsgulyás a pályavendéglőben...
Őrült fotósok a közúti felüljárón, alant pöfögő vonat fotózása ezerrel... (7. üveg sör)
Vissza Szegedre, irány Kecskemét...
Városföldön M44-es csere. (8. üveg sör)
Fűnyírás a kecskeméti deltában. Kecskemét alsón 4 üveg sörért elcseréljük - idegiglenesen - a mozdonyunkat egy M28-asra. (9-10. üveg sör) Rulez...
Innentől cammogás Lajozsmizsén, Dabason, Ócsán keresztül Bp-re. (11-12-13-14. üveg sör) De laaaaassú ez a vonat...
Érkezés 20.51-kor Zuglóba...
Division by zero és Matiz kolléga segítségével egész szép vasutaskolónia alakult ki a Hol leszel augusztus 11-én topicban... IMHO kialakítok egy vasúttal foglalkozó topicot. Vasútbarátok ide!!! Friss híreket, élményeket várunk!
Mi meg beszámolunk a legutóbbi túráról... Meg miegymás....
Szóval: AKIKET A MOZDONY FÜSTJE MEGCSAPOTT...