Nem tudja veletlenul, hogy a helyjegyes vonatoknal hogyan
sorszamozzak a kocsikat, mi benne az szisztema? Mert a belfoldi IC-ket meg ertem csak-csak, de pl nemzetkozi vonatoknal mitol lesz 265. 433, 359 egy-egy kocsi sorszama?
> Na ezt csak akkor szabad olvasni, ha a többieket nem zavarod munka közben, mert
> garantált a röhögés....
>
>
>
> A "Squawk"-ok a U. S. Air Force pilotai altal a foldi muszaki
> szemelyzet szamara feljegyzett problemak, amelyeket a kovetkezo
> repulesre ki kell javitaniuk. Nehany aktualis feljegyzett hiba es a
> karbantarto szemelyzet valaszfeljegyzesei:
> (P) = Problema;
> (S) = Megoldas (solution)
>
> (P) A fofuto bal belso gumikopenye majdnem cserere erett.
> (S) A fofuto bal belso gumikopenye majdnem kicserelve.
>
> (P) Teszt repules OK, kiveve, hogy a landolo automatika igen durva.
> (S) Landolo automatika nincs a gepen.
>
> (P) 2. sz motor uzemanyag fogyasztasa magas.
> (S) 2. sz motor uzemanyag fogyasztasa normalis - 1. 3. es 4. motor
> uzemanyag fogyasztasa alacsony.
>
> (P) Valami meglazult a muszerfalon.
> (S) Valami meghuzva a muszerfalon.
>
> (P) A jobb fofuton olajszivargasra utalo egyertelmu bizonyitek.
> (S) Bizonyitek eltuntetve.
>
> (P) A DME hangereje hihetetlenul nagy.
> (S) A hangero beallitva hihetobb szintre.
>
> (P) Robotpilota magassagtartas uzemmodban 50m/perces sullyedest
> produkal.
> (S) Hibat a foldon nem sikerult eloidezni.
>
> (P) IFF nem mukodik.
> (S) IFF soha nem mukodik OFF allapotban.
>
> (P) Gazkar rogzito hasznalatakor a gazkar beragad.
> (S) Ezert van.
>
>
Hülye reakció, de nem egyedi. Valami magyarországi baleset kapcsán olvastam, hogy mozdonyvezetők tapasztalták, hogy sorompó nélküli szintbeli kereszteződés felé közeledve, ha másodszor dudálnak, akkor elindulnak az autósok.
Amcsiban mutogattak ezt, es teny egy no volt, de a tuti hulye reakcio, dudal a vonat es meg jobban siet, nemhogy megallna, ja es persze fasirt lett. De kinn sem mutattak tovabb.
Kepzeld a feelinget, hogy vidozod a vonatot azt hozzad vag egy friss hullat. (valoszinu nem kezdenek razoomolni, csak ha mar megtoroltem a szamat a brooaf utan).
Mivel én már láttam ezt (sajnos), megnéztem a hosszát, kitaláltam, hogy ugyanaz, így lyól nem néztem meg! :-/ Én amúgy nőnek láttam, és úgy tűnt, hogy egyszerűen "se lát, se hall" alapon akar átmenni. (A pasi észreveszi a vonatot és visszalép.) Nem hiszem, hogy élve maradt.
Székesfehérváron a VF-nek van vendégszobája, 400 Ft./éj/fő. A vasúti száma nem jut msot eszembe...de... megvan a noteszban: 02 4103
A cime : Mártírok útja, az állomással szemben van az épület (Ha kilépünk az éllomásról, akkor jobbra, egy egyemeletes ház, a sarkon.
Az ágyak kényelmesek, tiszták, jó a fűtés is, csak
a zuhanyzót nem ajánlom senkinek.
Kérésre ébresztenek.
Valaki hianyolta a nov 20-i programot, kozreadom az elso
verziot (szegediek sajnos szivnak, de nem tudtam jobbat kitalalni, hogy meg vilagosban legyen az egesz es fotozni
is jol lehessen.) Szoval:
Indulas: Budapest Deli 8.06 8502
Erkezes: Lepseny 9.34
Indulas: Lepseny 9.45 38527 (vonatpotlo busz, fujjjj !! )
Erkezes: Mezohidveg 10.36
Na innen indulna a "lab-Bz" vissza Lepsenybe.
Indulas: Lepseny 17.12 8503
Erkezes: Budapest Deli 18.46
(Innen meg el lehetne erni a Szegedre meno 19.20-as IC-t,
vagy a 19.30-as sebest, de hat hogy jonnek fel a szegediek?
Reggel az a szivas, hogy az 5.20-as szegedi gyors 8.00-ra er fel a Nyugatiba, onnan lehetetlenseg aterni a Delibe 6 perc alatt, Koki-rol sem menne 17 perc alatt (oda 7.49-kor er a gyors), hiaba van metro) ).
Otleteket varok a problema athidalasara!
Nagyon tecccenek a vonalbejaras leirasaitok, le vagyok nyugozve, errol jut eszembe:
Budapesten tettetek mar hasonlot? Pl. most lattam hogy a Nepfurdo-Soroksar kerulo vonalon
a Nagykorosi utat keresztezo delta (lajosmizsei vonalbol - Soroksar vonal tovaindulo agan)
mar mintha felszedtek volna egy darabon a vaganyokat, de biztos hogy volt a sinen keresztbe talpfa, bar az Ulloi ut kornyeken a vaganyt rendszeresen karbantartjak, multkor a jelzoket teszteltek, mindenki allt a fenysorompo voros jelzesenel, mar kezdtem orulni, hogy latok vmit, de nem jott ossze. viszont a lajosmizsei becsatlakozas kornyeken meg fak is nonek a sinek kozott, mar az ipartelepi kitero elott.
A Soroksar-Ferencvaros osszekoto szakaszt ugye az M5 miatt mar reg szetvertek, de az erzsebeti kerteshazak kozott a Tuzep telepre vajon megvan-e meg a vagany?
Kezembe kerult egy regi Vasuthistoria evkonyv, melyben a balparti korvasutrol irnak szepeket, nem kene megnezni ezeket? Ami meg maradt ezekbol ... (meg a jobb parti, amikor meg a Kisrokusban alltak a szerelvenyek)
A Kormány 2258/1999. (X.14.) Kormányhatározata a MÁV Rt. állami kezességvállalással felvett fejlsztési hitelek átvállalásáról.
1. 2. Ezek a hitelátvállalásról szólnak, a sajtóban megjelent.
3. A Kormány egyetért azzal, hogy a MÁV Rt. kötelezettségeinek állam által történő átvállalása része a MÁV átfogó reformjának, amelynek további lényeges elemei, hogy:
a; a MÁV a 2000. évben 1000 km. vonalhosszon mentesül az üzemeltetetési kötelezettség alól. Ezen túlmenően a KHVM és a MÁV Rt. további mellékvonalakon végez vizsgálatot a Hatékonyabb üzemeltetés feltételeinek feltárása érdekében.
b; A MÁV 1999. végéig olyan vagyonhasznosítási koncepciót dolgoz ki, hogy a megújuló vasút működéséhez nem elengedhetetlenül szükséges vagyontárgyak és üzletrészek hasznosítására, értékesítésre kerüljenek. Az ebből származó bevételt kizárólag a fővonalak korszerűsítésére és a vontatóállomány megújítására fordítható.
Van még két pont, de az nem ennyire fontos.
Hétfőn még felrakom.
A Vezérigazgatóság az 1000 km-en január 1.-től nem indíttat vonatot.
off
1000 bocs, de nagyon off, csak hatha mas is olvassa es van infoja, ilyen baromsaggal gyotornek, igerem ezt ezentul privat mailben folytatom, mar ha lesz mit.....
szoval az
Aethylen-Rohrleitungs-Ggesellschaft (ARG) -nek mi a tulajdonosi szerkezete????
mostmar 2000 bocs
on
Azt a 301-est inkabb ujraepitettek, mint ujjaepitettek :)) Gyakorlatilag rendeltek egy uj gepet a gyartol, es szinte semmit sem hasznaltak fel a regibol.
Sziasztok, itt a második generációs képernyõkímélõ-NoHAB
csokor. Ezek már igazodnak az 1pixel=10c, "szabványhoz".
Csak a 16 alapszínt használják. Jön majd a Púpos
is lassan, utána Szergej következik (nincs valakinek jellegrajza,
amit fel tudna dobni az swi-re?).
(Nyugat)Berlinben ez még rosszab. Éppen tíz éve, hogy elérték, hogy egy irányba 10 km-nél többet is utazhatnak, Még él az emlék, mekkora kincs volt a kiskert. A Transrapid pedig ezeket a (Nyugat)berlini kiskerteket tenné tönkre. Az új Schönefeldi új reptér pedig a (Kelet)Berlini kerteket. De az nem annyira fontos.
Hiába szalad az a szerelvény gyorsan, viszonylag rövidke. Egyébként is úgy tervezték, hogy gyakran járjon. Nem is olyan bolondság, hogy két nagyváros között 10-20 percenként induljon valami. Tehát azért kell nehány kitérő - illetve úgy semmi értelme a dolognak, hogy 10 percenként lefékezzen 350-ről és megálljon. Vagyis az egyvágányú pálya következménye a ritkább menetrend.
A kiskert-egyesületeket ismerem, vannak ilyenek Karlsruhe-ban meg Münchenben is. Való igaz: ahol sok kis ember van érintve, azoknak elég nagy lehet a hangja. És általában a kiskerttulajdonosok azok, akik nem nagyon utazgatnak.
Baka koromban sokat utaztam mozdonyon. Ott a vezérek mindig azt mondták, hogy a Szergej után nem lehet olyan sokat akasztani, hogy ne vigye el 80-al. De olyan keveset sem, hogy jobban menjen 90-nél.
A Nohabra azt mondták, hogy egy tipikus gyorsvonati mozdony, nagyon erős, de a kulimunkát nem szerti. Jól gyorsul, de tartósan túlterhelni nem szabad. A Szergej az ilyenfajta dolgokat (nehéz tehervonat) jobban bírja. Nohabon csak egyszer utaztam, valszeg véletlenül húzott katonai vonatot (főleg személkocsikat meg vagy 3 tehervagont tábori felszereléssel meg néhány kerekes híradó kocsit vitt). De tényleg csúcs.
Ne haragudj, ha megbántottalak, csak a Népszakattság tök az ellenkezőjét írta annak, amit ezexerint a Teletext - amit meg én nem olvastam. Mindenesetre az ára alapján túl sok realitást nem látok benne - a ránk eső 550 milliárd forint irgalmatlanul sok pénz...
Ehhez jobban kellene ismerned a berlini kiskerttulajdonosok lelki világát. Ezek nem saját tulajdonok, csak tartós bérletek, nem örökölhetők. Ha valaki kihal, vagy lemond a telekről, egy igazgatóság dönt, hogy kié legyen a sorbanállók közül. Ezek a kertek többnyire 30-40 nm körüliek, példásan gondozva, általában egy pici épülettel. Egy ilyen kertbe el sem fér egy oszop. A bérlők számára mindennél fontosabb egy ilyen "Kleingarten". És vannak köztök szép számmal befolyásos emberek, akik elég hangosan tudnak kiabálni.... Az egész még a berlini fal idejéből maradt vissza, mikor ez volt az egyetlen lehetőség hétvégén lemenekülni az emeletről.
Meg azért senki nem szereti, ha egy mágnesvasút rohangál a feje felett. Sem séta, sem homokozás, sem kertészkedés közben.
Igazándiból ez az egész egy nagy dzsungel ott, amit tényleg tönkretenne az a betonmonstrum.
Az autópálya meg messze van, az másokat zavar. A réptér közel van, de ha csak a hamburgi járatok (naponta talán 3 vagy négy) maradna ki, azt senki nem venné észre.
A környezetvédők tényleg sokszor esnek túlzásba, de előfordul az is, hogy igazuk van. A környezetvédelem egy szempont a sok közül, nem lehet kizárólagosan zöld szempontok szerint valamit megítélni.
Ilyen a Lágymányosi-híd is. A környezetvédők elérték, hogy Budán nem vezet sehová, naphosszat torlódik a Budafoki út, a Szerémi út, az Andor utca meg az összes keresztutca. Most jó? SZVSZ a füst sokszorosa jön ki az autókból a város területén, mintha a Hamzsabégin kiment volna a forgalom az M7-re. Persze az a pár ház a vasút mellet nyilván rosszabbul járna..... Emiatt most egy egész kerület szagol.
Köszi!
Hinnye, de jó vóna 5x ennyi Nohi, mint amennyi most van...! Csép is, jó is, tiszta is, csak az volt a bűne, hogy nem a cucialista ipar terméke. Bár én a Csörit és a Szerjoet is szeretem.