Köszi a Topicot, meg fogom nézni. Rég jártam már a rendezőn, pedig a szüleim arrafelé laknak még mindig. Akkoriban vágták szét a 411-es meg a 375-ös gőzösöket, azoknak a roncsain bújócskáztunk. Aztán amikor a Szergejek felváltották az 520-asokat, még gépen is utaztam, összehaverkodtunk néhány vezérrel. Az az osztálytársam, akivel vonatoztunk, vasutas lett, én nem...
Division, itt vagy még?
Művelődésből mára ennyi :-)))
Szóval: a "67" a születési évem...Budapesti vagyok, és gyerekkoromban a Rákosrendezőt használtuk játszótérnek. Akkor még 520-as gőzösök gurítottak. A vasút érdekel, de a villamosok még jobban! Elöljáróban ennyit.
"Szolnok: Tragédia. Ez egy korszerű rendezőpályaudvar. Ezek szerint Fradi-keleti rendező EGYEDÜL elrendezi az egész ország teherforgalmát? "
az szolnokiak pont azt mondták, azért írtották ki, hogy bebizonyitsák milyen nagy szükség van a Fradira
Az m62 1230 igen furcsának tűnik. Miért kapott négy szám jegyet? És miért pont ezt? Hihető lenne, hogy a fradis 230-ból készült, de az a minap láttam 230-asként. Igen érdekes, én is kiváncsi vagyok.
"Bocs Bence a tévedésemért, nem a 2-es vonalon, hanem a 4-es vonalon szűnik meg a
személyforgalom."
Hát, alaposan rámijesztett. De a 4-est is sajnálom. Márcsak a szépsége miatt is, de főleg azért, mert a rossz menetrendszerkesztéssel rontották el a balfék menetrendtervezők. A 4-esnek az 1-es kiegészítéseként igenis lenne jövője. Egyébként legalább egy szólóBz járhatna Lábatlan és Egom között, mert ott ki van használva. Nem tartom indokoltnak a megszüntetést, különösen a Bz fogyasztását ismerve nem.
Szerencsére ez még csak feltevés, találgatás. Talán megússzuk.
Neeeeem, most nem akartam az lenni. ;-) Az egom-tetűbánya busszal sincs semmi bajom, max. az, hogy issszonyúan lassú. Én csak aszondani akartam, hogy milyen kis hercig volna egy 60-80 km/h-ás 4-es vonal, jó csatlakozással az 1-esre. A 4-esnek tényleg hibája, amit írtrál, épp ezért írtam én, hogy az 1-esre jobban oda kellen figyelni a menetrendjének megszerkesztésekor.
Már hallani is vélem a menetrendtervezők válaszát: u-u-u-u-u-o-o-o-o-o-á-á-á-á-á-á
:-)))))))
Üdv minden vasútmániásnak!
Igazság szerint engem nem a téma vonzott ide, hanem keresem egy volt osztálytársamat, akit Fejes Balázsnak hívnak, nagy vonatrajongó, és a Trefortba járt 1980-tól. Később azt hiszem vasúti mérnök lett. Ha vki ismeri, legyen szíves szóljon neki, hogy küldjön emilt, vagy nézzen föl a Trefortos topikra. Előre is köszönöm segítségteket!
Ja, és gratulálok a topikotokhoz, igen jól szuperál!
nagypapi
Benyo mar megint anti-busz vagy. Jelentektelen a fent emlitett vonalon a buszforgalom. A baj az, hogy a 4-es vonal nem Tatabanyara hord, igy nincs meg az optimalis forgalomszervezeshez szukseges 2 polus.
Nem túl rózsás. Általában 20-as (persze, Bz-vel 30-as :-) ), de van 10-es szörnyűség is.
Nem igazán értem a 4-es lepusztulását. Bentonaljak, elég sűrűn, 48-as sínekkel végig... Mi lehet a gond?
Egyébként érdekes a 4-es funkciója. Esztergomtól Nyergesig heringBz (legalábbis, amikor én utaztam szóló Bz-vel), Süttőig is egészen jól ki van használva, onnan meg mintha elvágták volna. Ugyanis a menetrendszerkesztő csimpánzok _véleltenül_sem_ vették figyelembe az 1-esre a csatlakozást. Pedig arrafelé 60-as pályával, ügyes csatlakozással jó alternatívát nyújthatna a busz mellett egészen Hegyesig. Szükség is volna rá.
A 150 meteres felveteli epulet valoban marhasagnak tunik, hiszen meg a jo kis utasellatos kocsmaros is bezart, olyan kicsi volt a forgalom... :)
De hogy presztizsvasut lenne, azt nem mondanam. nem is gigantoman, bar erdekes, hogy annakidejen meg lehetett epiteni a vonalat kilometeres viadukt nelkul, most meg nem. Bar ebbol en inkabb azon csodalkozom, hogy akkor meg lehetett, es nem azon, hogy most nem.
Egesz Magyarorszagon az a jellemzo, hogy a vasut mindig is a konnyebb ellenallas fele ment el, alig van alagutunk, a vasut arra megy, amerre a volgyek vannak, es nem arra, amerre a telepulesek, a csomopontok kozul is nem egy rettento idiota helyen van. Most legalabb megepul egy vonal ugy, ahogyan kellett volna annak idejen is. Angliaban vonatozva soha sem ertettem, hogy mi a fenenek tettek egyes helyekre alagutat, amikor egy kis kanyarral ki lehetett volna kerulni a hegyet. Talan azert, mert igy a megallo ott van a falu/varos toveben, nem pedig 2-3 km-re a semmi kozepen. Most pont ez a magyar mellekvonalak halala.
A cikk-cakk sem igaz, epp ezert tamogatjak a zalaegerszegi iranyt, ezzel ugyanis egy csapassal normalis szinvonalon lehet verge az eljutast biztositani Zalaegerszegre. Ha megnezed a terkepen, es elkepzelsz egy deltat Bobara es Zalaegerszegre, mar nem is olyan cikk-cakk az.
Az alagut pedig allitolag pont azert kell, hogy harmoniaban legyen a termeszettel a vonal: lehetett volan bevagas is, csak az ronda lett volna.
A vonalat valoban nem a szemelyforgalom indokolja, valoban ugyanugy BZ varhato rajta, mint a 16-oson. De ezt mar kitargyaltuk, a semminel jobb.
Állam Bácsi nem veszi észre, hogy úgy elcs..te a MÁV finanszírozását, hogy 3-4 évente szanálni kell a céget.
A bibi ott van, hogy a vasúti törvény szerint a pályafenntartás az állam feladata, de erre az állam nem ad pénzt, sőt, a hiteleket is a MÁV-val veteti fel.
Ez a buli megy 1984 óta, amikor kitalálta valaki agyalágyult az önfinanszírozó vasuatat. 15 év alatt nem jöttek rá e hon politikusai, hogy ez a dolog nem működik.
Szlovén vasút:
Presztízsvasút, Magyarországon nehezen közelíthető meg, csak cikk-cakkban lehet odajutni.
Gigantomán is. Tájromboló. Hallom, Zalalövőre valami 150 méter hosszú felvételi épületet akarnak. MINEK?
Egy ősgyepet át kellett teleíteni, mert a nyomvonal útjába esett.
Ez a vasút valahogy nincs harmóniában a természettel.
Amúgy, ha kész lesz,. a 120-as pályán járkál majd a szóló Bz, esetleg egy mellékkel.
Az állomásfőnökségek még nincsenek értesítve a dologról. De pletykákat hallanak. A hétvégén F.állomásn a szolgálattevő azt mondta, hogy az állomásfőnököknek volt valami oktatás nemrég, ott a következő verzióval álltak elő:
2000. január 1-én indul a buli, és 2001-ben kell befejezni. Ez a sokadik verzió, amit hallottam. Érdkesek.
Csak lenne már valami konkrétum, mert így csak szélmalomharcot lehet folytatni.
Ja, a 26-i összejövetel nálunk lesz, ha úgy jó. Nem-szegedieknek szállást tudok biztosítani. (Hálózsákot hozzanak.)
Akit érdekel a dolog, küldjön mailt, ott meg lehet tárgyalni a részleteket.
Ertem mit mondasz. En viszont ugy hallottam, hogy egy lepusztult vasutvonal felujitasa alig kerul kevesebbe, mint ujjaepitese. A forrasra mar nem emlekszem, de biztos vannak itt olyanok, akik jaratosabbak muszaki kerdesekben. Amugy en is amellett lennek, hogy ha meg is szuntetik a forgalmat, semmikeppen ne szedjek fel a vaganyokat, mert annyival nehezebb az ujrainditas. Viszont gyanitom, hogy ha egyszer megszunik a forgalom, akkor nem nagyon fog ujraindulni. De azert a remenyt erdemes egy darabig meghagyni. Ami fontosabb ennel: lehetoleg ne epuljon ra semmi a vonalra (autout, epuletek, stb), mert akkor nagyon megnehezedne az ugy. Egy kocsiut OK a toltesen.
Kisterenye-Kál-Kápolna: Marad, mivel Kál-Kápolnától Recsk-Körakodóig fel van újítva a kőszállítások miatt.
Itt kezdték az emelt sebességű méréseket a Bz-kkel, s ennek eredményeként a pálya az északi részeken Bz-re 40-es illetve 30-as a korábbi 20 helyett. Az átépített rész 50-es (vagy 60-as).
A menetrendje olyan, amilyen.
Sajnos a Hatvani Pályagazdálkodási Főnökseg nem akar a vonallal túl sokat foglalkozni, igy további átépítés nem várható, sajnos.
Ami publikus:
A 49-es fel van szedve Dombóvár és Mezőhídvég között. A hivatalos kimutatasban a vonal Lepsény felől haladva Mezőhídvég után, az 501-es szelvénynél vágányzáró földkúppal végződik, de ez a valóságban a 497-es szelvényben van, kb, egy mezőnyi vágánnyal az utolsó váltó után.
Tamásiban nagy változás nincs, ott is van földkúp, meg a 3.-4- vágány összeköttetését a Nagykónyi felőli oldalom mexűntették.
Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam. Persze, hogy örülök az új vasút építésének, de... ha x (20-25?) ével ezelőtt nem hoznak meg bizonyos, vissza nem fordítható következményekkel járó döntést, akkor ebből a pénzből nemcsak az őrségi vasutat lehetett volna rendbe tenni, hanem még néhány másikat is. Ha x (10-20?) év múlva drága Milosevics elvtárs országa is közeledik majd az EU felé, és egyszer csak azzal találjuk magunkat szemben, hogy ott a Szeged-Röszke-Szabadka-Bácsalmás-Baja vasútvonal, akkor majd megint verjük a fejünket a falba, hogy miért kellett felszedni a 64-est!
A 64-es vonal eppen egy elhibazott vasutepitesi koncepcio miatt olyan, amilyen, es pont ez a veszte. Maklar valoban erdekes, szerencses helyzetu. Ukk is, Boba is, Celldomolkrol, Dombovarrol nem is beszelve: beloluk a vasut csinalt varost. Igazsagtalansagot nem latok, pozitiv externaliat igen.
Hogy lehet, hogy a szloven vasut nem tetszik egy vasutbaratnak? Vegre valamit megcsinalnak ugy, ahogy azt a kor megkoveteli es a lehetosegek is megengedik.