Keresés

Részletes keresés

117 169 Creative Commons License 2023.08.03 0 1 38162

Köszönöm 🙂

Előzmény: PETIKEE1986 (38161)
PETIKEE1986 Creative Commons License 2023.08.03 0 1 38161

JSG-512-->LOG-150 Tavaly átkerült Kecskemétre.

KEZ-569--> Júniusig Mezőcsát-Miskolc fordán volt.

Előzmény: 117 169 (37983)
IKARUS 556 Creative Commons License 2023.08.03 -3 4 38160

AAJB-331

Parasznya.2023.08.03

IKARUS 556 Creative Commons License 2023.08.03 -1 1 38159

Az IKARUS után nagyon jó buszok voltak.Immár az első példányok 20 évesek.Mi a gond velük????

Előzmény: diamond way (38155)
Balee15 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 38158

Miskolcon a 267 szintén, így egy darab HPF maradt már csak, de az sem sokáig.

Előzmény: HEM-869 (38157)
HEM-869 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 38157

Barcikán a HPF-264 HPF-265 HNF-496 selejtezésre vár, SRD-347 tartalék amíg az összes Credo csuklós (ami ide tartozik) forgalomba nem áll. Az SRD-348 Tiszaújvárosban javít, egy darabig biztos nem lesz forgalomban. Szeptembertől elvileg a KEZ-568 lesz a fix tartalék kocsi Barcikán.

7-es troli Creative Commons License 2023.08.02 -2 0 38156

Az új Credo csuklósokról pár videó, amin már forgalomban vannak:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=164971893&t=9148292

diamond way Creative Commons License 2023.08.02 -2 2 38155

Remélem conectok minél hamarabb repülnek!  Amit a Volán művel buszok elosztásában az egy vicc!

Előzmény: Törölt nick (38154)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.01 0 2 38154

Mert nem kell, de ott van a nyílt elosztás, olvass utána a Magyarbuszon.

Előzmény: TR025 (38153)
TR025 Creative Commons License 2023.08.01 0 0 38153

Persze jelenleg csak ezek közlekednek. A többi nem nagyon van kint. 

Előzmény: Törölt nick (38151)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.01 0 0 38152

Ha le akarod selejtezni a Conecto és Ikarus buszok nagy részét, akkor azt csak úgy tudod megtenni, hogy nem viszel el máshová buszt.

 

Luxus, de pár tizenéves kocsi marad itt tartalékban. 3 Volvo7700A kerül elvileg Sagotarjánba. SRD-s kocsik közül 2 kocsi Békéscsaba, 2 db Kecskemétre kerül(t).

Előzmény: trizs77 (38147)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.01 0 0 38151

Mi???

 

4 db ami itt van? 

2 db ment el eddig.

Előzmény: TR025 (38150)
TR025 Creative Commons License 2023.08.01 -1 1 38150

Amik (még) itt vannak a megyében: 

 

SRD-343

SRD-344

SRD-345

SRD-346

 

Kár lenne értük, de szerintem őket is átcsoportosítják a jövőben sajnos. 

 

Utas.hu-n már láttam SRD-359-et ahogy Kecskemét és Ballószög közt ingázik.

ckg471 Creative Commons License 2023.08.01 0 2 38149

Ózdon egyelőre maradtak, utas.hu-n jelen pillanatban is látszik kettő.

Előzmény: trizs77 (38147)
Volvo B9LA Creative Commons License 2023.08.01 0 1 38148

Az ózdiakról meg a kazincbarcikaiakról nem hallottam, hogy mennének.

Előzmény: trizs77 (38147)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.01 0 1 38147

Az MAN csuklósok akkor mind elkerülnek a megyéből ?

 

(mondjuk várható volt

 

Vagy marad pár db BAZ megyében is ?

 

 

okokseok2 Creative Commons License 2023.07.31 0 1 38146

573 és 574 marad Miskolcon a két Tiszaújváros-Miskolc vonatpótlós fordán. A másik hármat elviszik.

Előzmény: LSU 106 (38141)
431365 Creative Commons License 2023.07.30 0 2 38145

Fordája ugyan az mint eddig, érdemes hétfőn vagy szerdán menni, akkor ugye fix a Hidasi kanyar. Amúgy csak reggel Váralja, délután Csenyéte.

Előzmény: ELK671 (38142)
BHK-977 Creative Commons License 2023.07.30 -1 2 38144

Az a fordás még mindíg! Kint kell lennie ha nem tortenik vele semmi.

Előzmény: ELK671 (38142)
btbtbtbt Creative Commons License 2023.07.30 0 3 38143

Jóslásra nem alkalmas, de pénteken a helyén volt a GXD, a reggeli boldogkőin találkoztam vele. 

Előzmény: ELK671 (38142)
ELK671 Creative Commons License 2023.07.29 0 1 38142

T.Urak,

Jövő héten útba ejteném Encs térségét.

Nem titkoltam ha arra jàrok,az egyik utolsó mohikàn 200-ast is megnézném. Még mindig az ismert fordàjàn van? Az utas.hu a jàrataira nem mutatott jàrművet,úgyhogy akkor elvileg kint lesz,mivel a szóban forgó busz nem jelel.

A gond,hogy màs gép is bekavarhat,mivel vannak C56-osok amik szintén adnak magukról jelet. Köszönöm az infót.

LSU 106 Creative Commons License 2023.07.27 -1 1 38141
márk_22 Creative Commons License 2023.07.24 0 0 38140

Biztos jó kis menetrendi változás lesz.

Előzmény: Balee15 (38139)
Balee15 Creative Commons License 2023.07.23 0 2 38139

A hírek arról szólnak hogy szeptembertől. 

Előzmény: márk_22 (38137)
TR025 Creative Commons License 2023.07.23 -1 2 38138

Azt lehet tudni, lehetőleg rendszám szerint hogy hová lesznek/lettek eddig szétszórva az SRD-s MAN-ek? 

márk_22 Creative Commons License 2023.07.23 -1 2 38137

Valaki tudja, hogy Mezőkövesden a buszállomást mikor költöztetik ki a vasútállomásra? Azt tudom, hogy már kész van, csak azt nem, hogy mikortól szeretnék rendesen üzemeltetni.

Hátha valakinek lenne pontos információja róla.

trizs77 Creative Commons License 2023.07.22 0 0 38136

A kommunizmus gyermek betegsége a baloldaliság.

Mondta Lenin

 

A vasút vagy busz mániások gyermekbetegsége, hogy már azelőtt leírnak valamit, hogy az megjelenne.

Mondta F.úr üzemvezető.

Ben00 Creative Commons License 2023.07.22 -3 3 38135

Amelyeket szintén eladtak a többihez hasonlóan, persze előtte némi nagyjavítást kaptak, hisz nem átlagos módon bántak velük a ringen.

 

A marketing fotón szereplő példány nem találkozik azzal amit a volán kap. Kialakításában itt ott eltér, holott a marketing darabbal bizonygatta a gyártó hogy ez milyen jó. 

 

Ismert a tender értéke és az ismert h mennyibe került darabja.

 

Persze ezt lehet csűrni csavarni, de ettől még is csak ott van a 178 milliós szám, ami azért elég túlárazott és rendkívül nagyvonalú.

 

Már most látszik h a buszokat folyamatosan javítgatni kell kisebb nagyobb gondok miatt, ugye időközben majd lejár a garancia és aztán mindenki felteszi a kezét.

 

Új busznál nagyobb hibának a kanyarban sem kellene lennie.

Finomhangolás az abszolút természetes, de amit most a Nextekkel művelnek az már régen nem finomhangolás.

 

Ennek pedig az lesz a következménye hogy volán megszokja a hibáival együtt, ez se működik az se működik megfelelően,és jó szokása szerint majd még rendel belőle vagy 100 darabot.

 

Mindenki másképp látja ezeket a buszokat. Én a magam részéről nagy bizalmat nem szavazok ezeknek.

A-ból B-be elvisz,pont mint anno az Ikarus.Ennyi és semmi több.

 

Előzmény: 7-es troli (38134)
7-es troli Creative Commons License 2023.07.22 -4 2 38134

Ne haragudj, de szerintem te rosszul vagy informálódva pár dolog kapcsán!

 

1. A Rábaringben a proto csuklost nyustolték,és annak kellett bizonyítania, hogy egyes nemet gyártók engedélyt adják az alkatreszuk beszerelesehez. Ez pedig úgy tudom maga a csuklószerkezet + becsuklásgátló.

 

2. Egyik tender eseten se fizet előre karbantartási költséget a gyártónak a volanbusz. A tenderBen évek óta kotelezo feltüntetni az x év alatt várható karbantartási költség összegét. Amíg meg garanciasak a buszok, addig a kisebb Nagyobb hibak javítása is a gyártót terheli. Anyagilag mindenképpen. Az, hogy magát a javítást esetleg helyben elvégzi a Volán szakember (pl kompresszor csere), az meg megegyezés kérdése. A Volán a munkadíjat is fel számítja pluszban majd.

Előzmény: Ben00 (38133)
Ben00 Creative Commons License 2023.07.21 -4 6 38133

A vélemény nyilvánítás szabad,főleg ha tényeken alapul.

Nekem nem kell kockás papír, meg ceruza.

 

Ott a laptop és a számológép.

 

 

1, Abszolút senkit nem érdekel h 9 év múlva a melós meg a közteher és egyéb "virtuális" költségemelő tényező mennyi lesz.

Itt kifizetett a volán egy elég tekintélyes időre egy olyan karbantartást amit vagy elvégeznek majd vagy nem.

Nagy valószínűséggel a volán maga, hisz a Credonak nincs szervize.

 

Persze abból kiindulva h eddig mennyi probléma volt velük, meg kell jegyezni hogy jó üzletet csinált az aki 10 évre előre megkapta a karbantartás összegét.

De ugye a karbantartás és a garancia nem egy. A garancia nem 10 évre szól, azaz ezek a buszok 2 éven belül ilyen váll lesöprős módon se ide se oda nem tartoznak majd,és a kacifántos közbeszerzési szerződéseket ismerve, lehet h 2 év alatt az előre kifizetett karbantartási díj jó részét ki fogják meríteni.

Legalábbis ha némelyiket alig 1000 km-nél, már 4x kellett félretolni akkor túl sok jót nem ígérnek.

 

2, Ha ebből indulok ki,akkor a karbantartás és javítás munkaórái több lesz mint amennyit a busz kint van,új buszt meg nem azért veszünk hogy bent legyen a javítóbázison. 

Egy új járműnél a időközi részeket leszámítva legalább 100-150 ezer km-ig meg sem kell nyikkanni a járműnek. 

Ugye a Nextekben alig van 1000 km, aztán már kínlódás van.

 

Így nem volt jó vétel.

 

3, Én ismerem az árakat,ezért nyugodt szívvel leírtam hogy a 178 millió, és ezt az összeget számolhatjuk akárhogy...ordas nagy lopás. Nincs ezen a szinten a Credo.

 

Ugye mi lenne a magyar buszgyártás lényege? Jó minőség,ELÉRHETŐBB áron.

 

Sajnos ebből egyik sem valósult meg.

 

A Credo saját kockázatra a tender bontás előtt elkezdte ezeket legyártani, nesze neked, ez kell és ezt kapod alapon.

Azok a kísérleti típusok amiket először legyártottak ,azokat a Rábaringen szétbaszták azért h pár német beszállító a nevét adja a további gyártáshoz, szóval azok a buszok mindegyike borsodban van :) 301 302 303 327 rendszámvég

Ütötték vágták a ringen őket, "teszt" célzattal. Igazoltak teszt pilótákat is,és keményen odatették az aszfaltra őket.

 

Aztán ezeket is betették a flottába,és eladták annyiért mint amennyiért a később készült "szűz" példányokat.

Mondjuk a volán ezt korrektül tudomásul is vette. De ugye őket ilyen apróságok nem érdeklik

 

 

 A buszon lespóroltak 3 tonnát,amihez erősen hozzányúltak a beszállítói körhöz és ahol lehetett mínuszoltak.

Tehát ugyanaz a gumi alátét dupla annyiért,de legalább magyar.

 

Volt egy két beszállító akit egyszerűen nem lehetett kihagyni, pl a Hübnert aki a csuklószerkezetet szállítja...de ugye ő is azért maradt mert nincs magyar csuklószerkezet gyártó cég (még)

Viszont az ajtógyártást hamar lepasszolták,ebből lettek a gyors-kötözős ajtórendszerek amelyek valóban pártját rikító elemek egész Európában.

Ilyen és ehhez hasonló ötletekkel lespóroltak 3 tonnát,és ettől remélik hogy a busz népszerű lesz.

Hát nem lesz, csak az államilag erőltetett állami céges közbeszerzésen.Sehol máshol.

 

És most üljünk be a időkerékbe. Mennyiért és milyen háttér kiváltás mellett lettek véve az SRD MAN-ok?

Ugye 204 db.

Az első 72 db 7,2 milliárdért jött, darabja 102 millióért.

Az utolsó  132 jármű pedig 13,5 milliárdért darabja 103 millióért.

 

Ebben benne volt az általános kifutó modell kedvezmény ami a MAN esetében kb -10%, és benne volt a mennyiségi rendelési kedvezmény ami a MAN esetében további átlag -20%. Ha ezeket leszámolod, bizony kijön a 100+pár milliós ár azokra a csuklósokra darabonként, amit árban a Credonak sikerült meghaladni, kár hogy ez nem a minőség és megbízhatóság. Ebben az árban csak normál garancia volt. 

 

Ha ehhez hozzánézem h mennyibe került az "új"  NEXT önmaga, meg a hozzá vállalt karbantartás, akkor így is és úgy is nevetséges az ár.

 

A német listaár egy új generációs MAN Lions City dízel esetében 390-410 ezer EUR,azaz 148-155 millió Ft / darab.

Ilyen összeget fogsz látni ha besétálsz bármelyik német gyári értékesítési központba. A magyar leány MAN is ezzel kalkulál, csak a HUF EUR különbség miatt itthon előfordult h többe került. Most viszont már nagyjából a fenti ár a mérvadó.

 

 De ugye 1 darabot ebből nem veszel, így az árból még lejöhet a mennyiségi kedvezmény is.

 

Ezért az összegért, egy nem előre legyártott buszt kapsz, hanem egy saját igény alapján összerakható korrekt, 3 ajtós,helyközi csomagos 330-340 lóerős buszt +utastájékoztató rendszert és jegykiadó/kasszát beszerelve. Utóbbi rendelkezik egy biztonsági tanúsítvánnyal is,azaz sofőr részéről is biztonságos.

Még mondjuk a volánnál alapvető ergonómiai és biztonsági szempontokat hagynak figyelmen kívül amikor utólag rakosgatják fel a jegykiadót,a kasszát és a bérlet leolvasót.

 

Tehát lehet kezdeni a pirulást.

 

4, A miskolci Neoplanonkat vagyis a Centrolinereket 2009 óta nem gyártják. Végül-is csak 14 éve...

Új korukban sem voltak 250 millió nem hogy 300 millió Ft. 60 millió körüli áron jöttek ezek 2006-ban,ami akkor nagyon nagy pénz volt.

2006-ban még NeoMan AG volt,most már teljesen MAN. Ugyan van még Neoplan busz, egy-két turista busszal,de egyre kevesebb fogy belőle, így a márka 2027 körül kifutó módon meg fog szűnni. Még a saját gyárát is bezárták kb. 10 éve,ami évtizedeken keresztül a minőségi autóbuszgyártás bölcsője volt Stuttgartban.

 

 

Most 250-280 millióért elektromos MAN Lions City-t kapsz  listaáron.  

Csuklósra 330-as ajánlatot ad a német kereskedő. 

 

 

Ezek tükrében sajnos vagy nem sajnos,de még nevetségesebb az új "Next"  árazása.

 

Szép dolog ragaszkodni a magyar buszokhoz.

És nem is lenne azzal gond, ha legalább valamit feltudtak volna mutatni 1999 óta.

 

Ma egy olyan Nexten utaztam,amin a csuszásmentes gumi padló hurkás volt (azaz levegő volt alatta) Tehát nem lett megfelelően elterítve.

És ezt így hagyták,aztán ennyi.

Nem biztos h az elvitt SRD-k sokáig szokják majd az új helyüket.

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (38125)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!