A fórum tetején az autós oldalaknál cikkeket ajánlagtnak. Ott volt például a cikk, hogy: Karácsony Gergely szerint hibás döntés volt az M0-át fizetőssé tenni. Szerintem is, de most nem is erről akarok íreni. Azt írja a cikk írója, miután taglalta az M0-ás fizetős szakaszait, hogy országos pályamatricával és Pest megyei éves matricával 5000 Ft-ért igénybe lehet venni az elkerülőt. Minden bizonnyal elkerülte a cikkíró figyelmét, hogy a megyei matrica már nem 5000 Ft és ha jól emlékszek, már 2022-re sem ennyi volt, hanem egy kicsit több. Ezek szerint a cikkíró sem használ megyei matricát, különben tudta volna, majdnem 6000 Ft az az 5000.
Amikor előző bejegyzésemet írtam, csak megvastagítással jeleztem, hogy lenne itt "látnivaló"
másfelé is:az M49-en a Mátészalka–Csenger (45 kilométer) szakasz 2029-re, ezt jelezte a
2022 novemberi híradás.
Alig több, mint 4 hónappal később az ország "rossz rendőre" Mr. Petike, aki már majdnem minden országot-kormányt megsértett, kimegy kedden Bukarestbe és belehazudja a román kollégája szemébe: Most a "jó rendór" vagyok, hidd el nekem:
"korábbi célkitűzéseik alapján öt évente újabb gyorsforgalmi útkapcsolatot adnak át a két ország között. Ez sikerült 2015-ben és 2020-ban is. Illetve előkészítés alatt van a 2025-ös siker is, amikorra összekötik a felek a magyarországi M3-as autópályát a Szatmárnémeti körüli gyorsforgalmi úthálózattal."
és nem szakadt le plafon...
A szatmar.rocikkének folytatásában ugyanis ott a cáfolat is: "A Magyar Építőkközel egy évvel ezelőtt számoltak be arról, hogy a Szatmárnémeti felé gyorsforgalmi kapcsolatot teremtő fejlesztést az M3-as autópálya és Ököritófülpös között a Duna Aszfalt Zrt. fogja megvalósítani nettó 138 milliárd forintos, azaz jelenlegi árfolyamon több mint 365 millió eurós szerződéses értéken."
Tehát: 1 éve szerződést kötöttek a kivitelezővel, de még el sem kezdték. Több épített szakasz átlagában 3 év szükséges az építéshez. Már túl is lesznek a 2025, éven!
DE akkor még csak félúton lesz az építés...
Jelentős eltérés van a két ország építési ütemezésében is: "Cristian Pistol (CNAIR igazgató) tájékoztatása szerint egy határátkelőhely is kialakításra kerül majd, melynek 2024-ig kell elkészülnie."
Akár merről nézhetjük, a miniszter 4 évet "előre" hazudott.
Az M4-et pillanatok alatt leállították az O1G ügy miatt, és nem számított, hogy 5-6-7-8 évet csúszik, nem számított, hogy mindent elölről kellett kezdeni, mert az eső elmosta, elrohant... de jóvanazúgy a 2/3-nak...
Bár én voltam a leglelkesebb (legtürelmetlenebb), ha az M4 említésre került,
most már nem tudok lelkesedni.
Észrevettétek, hogy befagytak a konkrét hírek? (PR kímélős)
Egyik utolsó hír: 2022.11.23
Az állam is aktív maradhat
A koncessziós társaság mellett az állam sem áll le a fejlesztésekkel, de ennek kapcsán bizonytalanságra ad okot, hogy beruházási stop van érvényben a még meg nem kezdett projekteknél. Mindenesetre bővítés lehet az M0-s–Bicske szakaszon, amely 2027-re készülhet az M1-esen 2-szer 3 sávon. Az új építéseknél
az M6-os országhatárig való meghosszabbítása 2024-re,
az M44-en a Szentkirály–Lakitelek (39 kilométer) szakasz 2024 és 2026-ra,
az M4-en a Törökszentmiklós–Kisújszállás (36 kilométer) szakasz 2026-ra,
az M49-en a Mátészalka–Csenger (45 kilométer) szakasz 2029-re,
az M34-en a Vásárosnamény–Záhony közötti 36 kilométeres rész 2027-re várható.
Egy frissebb: 2023.01.20. Indul az M4 gyorsforgalmi út építése az újabb szakaszon – közölte hivatalos közösségi oldalán Kisújszállás, hamarosan elkezdődik a Törökszentmiklós Nyugat – Kisújszállás Kelet közötti gyorsforgalmi út építése. Pénteken át is adták a munkaterületet a kivitelezőnek. A kivitelezési szerződés tavaly december 23-án lépett hatályba, 36 hónap áll a kivitelező cég rendelkezésére a 34,29 km hosszúságú út építésére. A tényleges építési munkák tavasz végén, nyár elején kezdődnek a törökszentmiklósi térségben.
igen, pont úgy, ... nem hülyének nézik az embereket, hanem az akkor kötött KONCESSZIÓS szerződésen nem tud a kormányzat változtatni, vagy nem akarja a brutális változtatási díjat kifizetni ... azért mert eltelt 16 év, még nem járt le az akkori koncessziós szerződés, és így igen azok a felelősek, akik megkötötték ... valószínűleg megvárják a lejártát, így sokkal olcsóbb ...
Addig eljutott, hogy az út hosszával leossza a balesetek számát, de addig már nem, hogy a forgalom méretével is arányosítson... Ha jól számolom, a 410 halálos balesetből 373 olyan úton történt, ahol legfeljebb 2 halálos baleset volt - ez azt sugallja nekem, hogy nem egy-egy úttal van probléma, hanem vagy az "összessel" vagy a sofőrökkel.