A képek nagyon jók!
Érdekes, Ud-n egyre több Nk-s Szergejt szépítenek, a sajátjukat meg nem. Fizetnek értük Nk-ról?
A 255-öst a 980-nal kaptad le, ha jól látom, igaz?
Ha húszcentis hó lesz és egy millimétert sem látunk a pályából akkor is megyünk Mezőhidvégre? Jöhet talán még jobb idő (idén januárban is 15 fok volt, a kenesei löszfel tetején hevertem a fűben naplementét nézve).
Zetor:
Vót vele gond elég, de aztán pár év elteltével a MÁV egyik legüzembiztosabb mozdonya lett. Szegedről nem is hagyták kiirtani őket. Nekik nem kellett a "román csoda".
Most olvastam egy aranyosat a Zetorokkal kapcsolatban: amikor a BHEV-en a rackevei vonalon jart, a BHEV szemelyzet nem Zetornak, hanem Nasszernek bacezte. Ez amiatt volat, mert egy ugyanilyen vagy hasonlo (?) tipust exportaltak Egyiptomba, es a tipus alakjat az Egyiptomi mozdony mintai alapjan nyerte el.
Nade az sem volt veletlen, hogy a mozdonyokat hamar elcsereltek, ugyanis nagyon sok volat a meghibasodott mozdony (az egyik vezeto beszamoloja szerint jo hogy ha 13-bol 6 uzemkepes volt). Ennek koszonheto a Nasszer becenev megkovesedese is, ugyanis rendkivul konnyen kicsuszott ezekre a mozdonyokra az ember szajan hogy "nagy sz*r".
Csak egy észrevétel: M46-2003 forgóvázai már inkább a Puposról jött, a Ganzos képen levőé pedig a Csörgőéhez hasonlít....van közük egymáshoz, vagy csak hasonlóak?
Carpy, köszi a kimerítő választ Otthon majd megpróbálom belőni a térképen. Az azért még érdekelne, hogy az elkerülő vasúti szakasz pontosan hol fog leágazni a 25-ösből és hol csatlakozik bele a 23-asba!
Valoban Gabor, barmely mellekvonal megszuntetese negativan hat a fovonalak forgalmara. Lehet kezek es labak nelkul, csak pusztan egy torzzsel es fejjel elni, de nehezebb. Enneke ellenere a legtobb mellekvonal ilyen hatasa sajnos csak nagyon jelentektelen.
Zalaegerszegen az uj allomas sem lesz sokkal kozelebb a kozponthoz. A varost eszakrol jelenleg szinte teljesen lezarja a Zalalovoi vonal, es az attol 50 meterre folyo Zala folyo. (Bocs a szoismetlesert, irhattam volna azt is, hogy csorgedezo)
Aztan a 74 es utat keresztezve a vonal a varos kozpontjanak szamito Szechenyi teret kozeppontnak veve nagyjabol szabalyos korben kikeruli a Belvarost keleti iranyban, majd gyakorlatilag kerdojel-format felveve hozzasimul a foutcahoz, de annak a varoskozponttol legtavolabb eso vegehez, es ott a jelenlegi vasutallomas. Volt szo a "vasuti elkerulo szakasz" teruleten megallohelyek epiteserol, de nem valosult meg egyik elkepzeles sem, pedig a ZTE palyanal levo megallo mindossze 3 perc lenne gyalog a piactol, 6 perc a szechenyi tertol. Jelenleg egy KRESZ-park, illetve egy focipalya van a teruleten. Ennek ellenere valahogy nem nez ki jonak a hely, mert a Belvarosba vezeto ut nagyon szuk, igy is zsufolt, es amugy erdekes modon a piac es a Belvaros kozelsege ellenere is eleg senkifoldje az a resz, eppen az arteri jellege miatt. Tudtommel zajlik nemi rehabilitacio az epuleteknel, ami a kidol-bedolt mezovarosias jellegu regi hazak elbontasat mutatja, de nehezen tudom elkepzelni, hogy a vasutat beljebb lehessen hozni.
Az Olai megallohely meg messzebb van a varoskozponttol, mint a jelenlegi vasutallomas, foleg mert az delre, ez meg nyugatra fekszik, es a varoskozponto alkoto utcak is javareszt eszak-deli futasuak. Raadasul Olaba csak egy nagyon szuk utcacska vezet le a foutrol, mintegy 200 meter hosszban. Mellesleg pont ott van a hires falu- es olajipari muzeum is, valamint a Butorgyar, meg meg egy csomo uzem a kozelben (foleg kifele a varosbol)
En magam sem ugy latom, hogy olyan hatalmas lesz a forgalom az uj vasuton, de nagy fejlodesi lehetosegeket latok benne, az Adriatol a Balti allamok fele lehet ez egy utvonal. Tovabba rettento nagy a kamionforgalom szlovenia fele Redicsnel, ROLA vonatokkal is jot lehetne alakitani. Talan kisse naiv modon bizom abban, hogy nalunk okosabb, tobb informaciot ismero szakemberek kiszamitottak, hogy ez a vasutvonal igenis meg fog terulni. Ugy legyen!
"Az átmotorított Szergejt 301-esnek hívják majd."
Megint meglesz a feladat figyelni, hogy melyik Szergejből melyik lesz. Miért nem lehet úgy megcsinálni a számozást, mint a 2000-es Sziliknél?
Carpy! Biztos igazad van, neked is, másnak is, mindenkinek, aki nem volt egy véleményen velem. De az isten szerelmére, vegyétek már észre, hogy mit írtam! Ha a tényleges forgalom igazolni fogja az új vonal építésének jogosságát, akkor le a kalappal mindenki előtt. De én kétlem. Mindenesetre bár úgy lenne! Az Andráshida dolgot megnézem a térképen, és határozottan emlékszem arra, hogy valahol ezt olvastam. De biztos tévedek. És ez az új állomás a Zeg-i régi állomsától és a városközponttól milyen messze lesz? (Nagyon szívesen fogadnék pontos infót a témáról, akár emilben is)
Carpy! Amit leírtál, azzal azért azt is alátámasztod, hogy bárhol bármilyen jelentéktelen kis mellékvonalat is meg fognak szüntetni, az - ha nem is nagy mértékben, de - ki fog hatni a fővonal forgalmára is!
Csabi! Szenzációsak a képek! Abaújszántó a gőzössel, nem semmi!
"Az az ezervalahányas vagy nem Szergej volt, vagy nem ezervalahányas"
Ja, ez elég furcsán hangzott. A 230-ast meg valaki nemrég látta. Szerintem legalább egy fél évet dekkolna az Északiban. Nem lehet, hogy egyenes vonalban lekopott a pályaszám?
"Az átmotorított Szergejt 301-esnek hívják majd."
Logikusnak látszik. Honnan tudod, hogy így hívják majd?
"Széles nyomtávúból nem volt >100, de ha lett volna is, az nem állhatott volna Kôbánya-Kispest környékén. "
He? Kis káosz a fejembe'.
"Valaki adja meg emilben a pontos cimet! (Csabi uj kepei) Köszi!"
division,
nekem is elkuldened? Nics ftp-m, http-ben meg nem latszik.
scannelesrol van hired?
Hu! elokerult a Bene Andris, no meg a Szentes-Oroshaza szakasz. Reklam: az MKKK honlapjan (http://mkkk.kma.bme.hu) a Klub nyari kirandulasarol talaltok egy szosszenetet. Asszem oda is kitettem a Bzmot 136-ot :))))
Ja, a Kice altal igert dolgokert most mar engem kell bantani, a Kicet hagyjatok...
én úgy tudom hogy eleinte azért kellett a rács, mert a szélvédő üveg nem volt elég jó (például egy-két madár benézett a pilótafülkébe :))))).
a későbbi típus már jobban bírta a "gyűrődést", ezért nincs már börtön
Lattam a Masfel-millio lepesben az emlitett vonatot, fel is van veve videora, es ennel a resznel lathatoan rosszabb minosegu a szalag... :)
Most viszont az orsegi vasutert megkapod a magadet!
Nem is tudom, hogy irhatsz ilyet, hogy az a negyed ora nem szamit. A regi, felszedett orsegi vasut nemcsak megengfedett sebessegeben nem lenne alkalmas a forgalom lebonyolitasra, hanem pl tengelyterhelese, eros ivei es emelkedese miatt sem. Ha meglenne, akkor most lehetne elbontani/felujitani, ami alig olcsobb. Vegre ez egy dolog, amit rendesen megcsinalnak.
Azonkivul nemcsak az uj szaksz lesz 120-as, hanem felujitjak a Zalaegerszeg-Zalalovo szakaszt is, ezen ujabb 15 perc nyerheto. Andrashidai deltarol szo sincs, a kaszahazi reten lesz a delta, es a nemzetkozi gyorsvonatok sem mennenek be a jelenlegi vasutallomasra, hanem az Ola mh helyen epulo uj allomason allnanak meg, es mennenek a deltan.
Es meg egy dolog: Igenis befolyasolja egy varos es Budapest kozotti osszekottetes minoseget, ha a varoson tuli szakaszon vasutvonal epul, mert ezzel uj forgalom terhelodik ra a varos-Bp szakaszra, ami elegge megnovelheti a szakasz forgalmat ahhoz, hogy indokoltta tegye a felujitast, villamositast. Ezert a zalaegerszegi irany.
Szegedi peldaval elve, ha a 4-es villamost bevezetnek a Budapesti korutra a viztorony fele, akkor valoszinuleg a belso szakaszaira is uj forgalom terhelodne. Minel hosszabb egy vonal, adott keresztmetszetben annal terheltebb. Elso latasra ez nem mindig nyilvanvalo (vannak extrem kivetelek is) de belathato.
Tehat ebben az esetben pont kell a vasutepites ahhoz, hogy Zeg-Bp kozott vegre elfogadhato szintu szolgaltatast nyujtson a vasut.
Hacsak nincs egy önként jelentkező a gördülőanyagkészlet karbantartására, akkor kérem, hogy az új rajzokat küldjétek el nekem e-mail-ban, tegyétek közzé itt a topic-ban vagy irjatok meg egy http-URL-t, hogy honnan tölthető le. Az összegyűjtött, HTML lapokon katalogizált anyagot egy-egy nagyobb bővülés után, vagy 1-2 hetente frissíteni fogom az swi-n.
A darus szerelvényt szétvágtam - lásd a mostani állapotot.
(Mivel az anyagot levélben küldöm nohab-nak, hogy rakja fel, eltarthat még egy kicsit, mire tényleg felkerül).
Már 1000 fölött van a kis képecskék száma !
Csatlakozom az elottem szolohoz, felraktam az igergetett fenykepeket az swi-re. A lazar konyvtarban talahatoak, ezek
teljes mertekben publikusak, en csinaltam oket. Majd csinalok
hozza egy komment.txt-t is amiben reszletezem a keszules korulmenyeit.