Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Bolas
Kösz... Ctrl-c Ctrl-v nekem is megy alapból, nek akartam káros gondolataimmal fertőzni a társaságot.
Még a végén odáig juttok mint Fargo barátom, aki elkapta tőlem akétoldali tuningmániát. :-)
Spórlégszűrő.
Milyen tipusok vannak?
Általánosan elterjedtek a szivacs alapú (pl. Jetex) és az oljaos, fém, szövet kombinűciójú szűrők.
A szivacs ellenjavallt, mivel áteresztőképessége nem jelentősen több, mint a papíré, ugyanúgy képes eldugulni, és lényegesen több szennyeződést ereszt át.
Olajos általában bevált. Működési elve az, hogy sokkal ritkább, nagyobb hézagokkal szőtt több rétegű szövet-fém kombinációjú hálót átitatnak egy spec folyadékkal (gyakorlatilag v.mi nagyon finom olajjal), a beszívott levegővel együtt érkező mechanikus szennyeződések pedig ebbe ragadnak bele. Tisztítása a hozzá adott szettel történik, szereléssel együtt kb 5-8 perc.
Mit lehet várni tőle.
1, Szűrő élettartama (ha mechanikus sérülés nem éri) megegyezik az autó/motor élettartamával.
2, Szívóhang növekedés. "lámpaernyő" v. ún cone tipusoknaál nagyon nagy, valszeg ezzel rendelkezik Antforce kolléga is. Extrém esetben előfordulhat, hogy inkább szívóhangot mint motorhangot hall az ember gyereke. A rendes légszűrő helyére illeszthető daraboknál inkább csak decens, jól megkülönböztethető szívóhang van. SZVSZ az előbbi elég rendesen, utóbbi egyáltalán nem zavaró. Én teljes motorhangot szeretek hallani, kis vezérlés, kis szívás, kicsit több, de visszafogott kipuf, ford szám>6000 :-)
3, Motorélettartam. Változás nem szignifikáns, ha jól karbantartott a szűrő és a motor is, gyakorlatilag nincs változás. FIGYELEM! Az olajos sportlégszűrők a hagyományosokkal ellentétben nem eltömődnek, hanem elkezdik átereszteni a szutykot az elsználódás/koszolódás előrehaladtával. Ezért kell az ilyen tip. eszközökre jobban odafigyelni.
3, Gazdaságosság. Nem tudom, hogy Hondáéknál mennyi időnként kell légszűrőt cserélni alapból, mi több, azt sem tudom mennyibe kerül. Amit tudok, Alfánál kb. 40-60k kilométer után ugyanannyi, vagy olcsóbb mint a hagyományos papírszűrők.
4, Szerintem mindenki erre várt. TELJESÍTMÉNY :-) Mért adatok alapján 2-6% telj, növekedés főleg a magasabb ford. szám tartományokban. Többen beszámoltak némi többlet nyomatékról is, erről nem tudok nyilatkozni. A szívóhang egyértelmű növekedésétől várható még plusz 5-10 pszichikai lóerő is, de ez ugyebár nem mérhető :-))))
SZVSZ nagyon korrekt dolog, de...
1, nem javaslom utcára az ún lámpaernyő szűrők használatát. Egyrészt, mert a felhevült motortérből közvetlenül szív levegőt, ebből következően ugyan nagyobb áteresztő kapacitása van de kisebb légsűrűség miatt kevesebb üzemanyag égethető el vele. Úgyszintén ide tartozik, hogy a légszűrődoboz is hozzá tartozik ahoz a nagyon jól megtervezett rezonancia rendszerhez, ami (több egyéb dolog mellett persze) alapvetően meghatározza a motor nyomatéki és teljesítménykarakterisztikáját. Még tovább megyek. A mechanikus szűrést nagyban elősegíti a gyári levegőszűrődoboz+lengőcsövek etc.
2, városi ill. poros használatkor célszerű a tisztítási/újraolajozási periódusokat csökkenteni. Pl. a versenyautón extrém poros (pl. esztergom strázsahegy vagy veszprém lőtér) gyorsasági szakaszok után rögtön tisztítás van. Egyrészt teljesítmény, másrészt motorélettartam kérdések miatt.
Ha van rá megfelelő keretösszeged, és hosszú távon gondolkodsz, vagy sokat használod az autód, valamint nem tartasz a *tényleg minimális* macerától ami a szűrő rendszeres karbantartásával jár, szerintem érdemes belemenni a fentiek szem előtt tartásával.
Tehát javaslat utcára: Gyári rendszer megtart, a papírbetét helyett kompatibilis protlészűrő használata. Városi vagy egyéb poros helyen üzemeltetés/extrém használat mellett sűrített tisztítási periódusokkal.
Remélem elég részletes volt a válasz és nem maradt a témával kapcsolatban kérdésetek. Amennyiben mégis, hajrá, tessék feltenni.
Triznyák
the magician
PS ha valakinek (pl. Bolas) nem az jön le, amiben a 740-es van, akkor törölni kell a gépen a brózer tempkönyvtárát, vagy várni holnapig...:-(
Hali,
csak most értem nethez, ráadásul itt bennt nincs hangkártya, de monitor azért még igen! Szal: GRATULA TRIZNYÁK, jajde ügyes vagy! 'sten tarccsa meg a jó szokásod! Aki ilyesmire képes az hozott pontok alapján felvételi nélkül szivarklubtag lehet, remélem az elnök vén szivarunk, Templar is beleegyezik! :-)))
Na, jó szórakozást, nekem bogarat ültettek az okos fejembe, hogy jövő pénteken tegyek le egy vizsgát. Már csináltam egy hasonlót januárban: az 5 egyetemi év alatt egyik vizsga nehézségi szintje se érhet nyomába!!!! A lineáris algebra numerikus módszerei brrrrrrrrrr....
Üdvözlet mindannyiótoknak. A.Gy. révén kerültem ide. Egy Volvo 480 Turbo nyergében tartom rettegésben békés autóstársaimat (meg persze a gyalogosokat).
Látom, szó van valamiféle Volvos összejövetelről. Mikor lesz és hol? Ugyanis szívesen elmennék, legalább valahol nem érezném teljesen hülyén magam a Volvo-őrületemmel. Bár ahogy elnézem, itt szinte mindenki nagyban nyomja. Hát igen, az öt henger mégiscsak királyabb a négynél... (S40-eseseknek bocs).
Van kapcsolatom a Volvo Autó Hungáriával (VAH), úgyhogy ha valaki már nagyon nem bír a problémáival, esetleg megpróbálhatok segíteni.
Most megyek és adózok június tizedikén lejáró forgalmim miatti menetrendszerű pánikrohamomnak. Mindenesetre nagyon örülök, hogy idetaláltam.
Kösz a tanácsokat, ami a szűrőt illeti, azt hiszem Ivanicsék raktárkészletét csökkentem. Semmi kedvem vasárnaponként a hengereket porszívózni.
3.án megyek, ha nem túl ciki felmatricázott cégautóval odaállítani. (A mosás meglesz) Kérek egy egyszerű itinert, hogy oda is találjak.
A bírósági bejegyzés szerintem pofon egyszerű. Kell egy (Volvós) ügyvéd, aki megírja az alapító okiratot azt kész. Esetleg jól jön két sor a Volvo Hungáriától, miszerint nincs kifogásuk a névhasználat ellen.
A.Gy.
Polarnak nevezik azt a ami más autógyáraknál a "Classic" lásd: Opel Astra.
Bolas
én is hiányolok egy-két dolgot az introból, de sajna nincs elég képem. Bár Fargo bácsi ígért még
képeket, de aztán inkább elment mercisköcsögözni az autópályára.
Lorentin
itt IQ-zol, meg dolgoztatsz, akkor legaláb röfögj valmit arra, amit összetákoltam.
Találkoztam a BOSS nevű managerlappal. Nem igazán vagyok olvasója ezeknek, de küldtek a céghez, no szóval van benne egy elég jó cikkecske a V70 ről. Nyomul a VOLVO MO is.
Más: láttam Pécelen egy talán 850-est POLAR felirattal hátul. Ez jelent valamit? Ki tud róla?
A klub ha már igy előretart, biztos átgondoltátok a dolgokat. Mit szóltok az Autó-Motor veterán laphoz, hozzám legalábbis közel áll, biztos túl konzervativ vagyok, de talán lenne értelme megjelenni benne, főleg ha ingyen van.
fargo!
Akkor jól van.
Tudod ezek tényleg nincsenek teljesen konkretizálva pont azért, hogy az egyesülési szabadság meg ilyenek ne legyen korlátozva.
Viszont ha az egyesület célja nem jogellenes vagy társadalomellenes akkor simán mennie kéne a dolognak!
Nem értem minek szívóznak a bírók.
Talán, mert nem Volvoja van?
hm..
Nem, csak elvétve, ha nagyon felnyomják az agyam. Legtöbbször nem veszem fel a kesztyűt, hadd menjen, ha neki sürgôs, de itt ki kellett állni a kollega mellett...
ha jól tudom, ma este már csak alá kell írni valami papírt, és akkor menni fog. Bár ezt már megígérték vagy 3x. Állítólag nincs pontosan szabályozva ezeknek az egyesületeknek a törvényi háttere, ezért a bíróknak néha még "eszébe jut" ez-az.
Rákérdeztem a saját ügyvédemnél is, hogy hogyan lehetne gyorsítani, erre ô sikítófrászt kapott, és kerek perec kijelentette, hogy ilyesmit nem vállal :-(
Ma az M7-esen befelé jövet a külsô sávban gurultam, amikor látom a tükörben, hogy valahol hátul egy Merdzsós emberkedik, bevág valaki elé és nagyot fékez, majd padlógáz és menekülô. Ekkor ért mellém a belsô sávban egy másik 850-es. A merdzsós már 100 méterrôl felnyomta a reflektorát, majd beesett a másik Volvo mögé, s fél métert tartva próbálta letolni. (Fordítva felrakott baseballsapka, dufta zene, tök fekete üvegek, stb.)
A másik Volvos átnézett és összevigyorogtunk. Gázelvétel, lassítás 120-ra, 100-ra, 80-ra. A Merdzsó próbált elmenni a leállósávban, de hát "valahogy" nem fért vissza a belsô sávba még a leállósávban erôlködô IFA elôtt, nagyot kellett fékeznie, hogy mögém beférjen. Az Osztyapenkónál már majdnem eldurrant a feje, végül is elengedtük, de a Bach csomópont elôtt bennragadt a szélsô sávban, senki sem engedte be. Közel állt az infarktushoz, szerintem. Mindenesetre a Volvokat megutálta egy idôre, de ez nem is baj, nem venném a lelkemre, ha esetleg közénk tartozna egy ilyen segg.
Hát jó hogy!
Az ilyeneket én is meggyepáltam volna, nemhogy lore..
fargo!
Miben kell valami segítség?
Hátha meg lehet gyorsítani a bejegyzést!
Egyesületként szeretnénk bejegyeztetni a Klubot nem?
Ha a formai kellékek megvannak
(legalább 10 alapító tag; elfogadott alapszabály és meghatározott cél, ami nem lehet jogellenes és elsődlegesen gazdasági cél, hanem ún. "humán cél"; ügyintéző-képviselő szerv/személy megválasztása), akkor a bíróságnak be KELL venni a nyilvántartásba.
Ráadásul nem peres eljárásban, ahnem soron kívül bírálják el!
Kérdem én: hol, milyen szakaszban vagyunk, mert hogy a soronkivüliség max 1-2 hetet vehet igénybe!
Úgy véljük fontos, egyrészt mert tagdíjra elôbb-utóbb szükség lesz, másrészt mert hiába áll csupa jó haverbôl az eddig ismert volvos tábor, ha megsokasodnak a tagok, akkor óhatatlanul akad majd a belépôk között egypár "nehéz eset", akiknek valamibe folyton bele kell majd kötniük. Ezért akarunk mindent törvényesen, átgondoltan csinálni.
Képzeld csak el, hogy elkezdesz tagdíjat szedni, mondjuk 5-6000 forintot, úgy 150-200 embertôl. Ez alaphangon is 750.000 Ft. Ha nem adsz róla nyugtát valakinek, és nem könyveled le törvényesen, akkor valakiben felébred majd a gyanú, hogy saját zsebre toborozol. Kész, bizalomnak vége, ennyi volt. Viszont amíg nincs alapító okiratod, addig nem adhatsz ki nyugtát / számlát, nem nyithatsz bankszámlát, nem tudsz leírni költségeket, nem tudsz elkönyvelni szponzori pénzeket, stb.
Szerintem szükséges rossz ez a hercehurca, nekem már feláll a szôr a hátamon, ha arra gondolok, amit a cégbíróság művel. De hamarosan el lesz intézve minden, és akkor szabad a pálya...
Ma este lesz egyébként elnökségi megbeszélés, holnap megírom, hogy mire jutottunk...
A múltkor a vasutassztrájk miatt Bécsből autóval kellet hogy jöjjenek a partnereim. Mivel a lizingelt cégautót nem engedik ki Ausztriából (Vasfüggüny még megvan) béreltek egy 40est.Kérdezem, milyen az autó, erre elkezdi szidni, hogy rossz a rugózás meg minden .Majdnem lekevertem neki egyet....
Őket szoktam itthon furikáztatni a 460-al.