Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.31 0 0 2574
Biztosan van jelentésük, de nem tudom azt sem.
Előzmény: Infós (2570)
v431185 Creative Commons License 2008.03.31 0 0 2573
Hát, nem egészen vág a témába a kérdésem, de ez tűnik a "legpályásabb" topicnak...

Valaki meg tudja nekem mondani, h Ferencvárosban az 1-es és 2-es felhúzóvágánynak mekkora az emelkedése? Extraként esetleg a gurítódomb lejtése? :)

Előre is köszi!
kettős vágányút Creative Commons License 2008.03.30 0 0 2572
Van nekik. technológiára utal, úgy tom.
Előzmény: Infós (2570)
koller andor Creative Commons License 2008.03.30 0 0 2571
Épül Bp.Kikötő konténer rakodó 2db vágánya , egyenként 610méter rakodási hosszban. Ha átadják,Mo.-n egyedülálló termináli technológia lesz bevezetve. Azért épült a váltó.

Az irányvonatok közvetlenül a rakodóvágányra fognak érkezni és onnan is indulnak majd. A technológiai idő kb. felére fog csökkenni.

A jelenlegi vágány- amin az SZ kocsik állnak- fel lesz szedve és a helye le lesz aszfaltozva.

Infós Creative Commons License 2008.03.30 0 0 2570
Meg talán a vízszintes vonalkáknak is van külön jelentésük.. Arról esetleg tudsz valamit? :)
Előzmény: Törölt nick (2568)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2569
Dehogynem.
A mostani fővonali rekonstrukcióknál mindenütt 60 kilós sín épül be.
Csak mellékvágányokba megy 54 kilós.
Előzmény: kozma555 (2561)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2568
DO - 05 54E1

Donawitz (acélmű neve)
05 = 2005
54 = 54,43 kg/m sín
E1 (ezt nem tudom)
Előzmény: Törölt nick (2566)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2567
Igen. Az 1908-as síndarab a 154-es vonalról származik.
Előzmény: kocsiska13 (2560)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2566
Valaki megtudja mondani hogy mit jelent ez a felírás az oldalán?
landsmann Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2565
 Rohad a technika.
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2563
kozma555 Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2561
Van ahol így gondolkodnak...Magyarországon még nem terjedt el ez... :((((((
Előzmény: koller andor (2548)
kocsiska13 Creative Commons License 2008.03.29 0 0 2560
Talán szomszéd vonalon (154) szolgált a síndarab 1950-ig?
Előzmény: Törölt nick (2558)
1116001 Creative Commons License 2008.03.28 0 0 2559
1 Ez micsoda ami a sínszálra van rögzítve? Mi a funkciója?
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.28 0 0 2558
Az 1908-as síndarabon nagyon sok vonat végiggurult. Csak 1950-ben betonozták le a jelenlegi helyére, addig volt ideje hogy vonatok guruljanak rajta.
Előzmény: kocsiska13 (2557)
kocsiska13 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 2557
Egy sín amin a napsugarak is gurulnak :)
A második kép pedig egy olyan síndarabot ábrázol,amin elvileg soha nem is gurult vonat,a soha meg nem épült Mohács Bátaszék vonalon tartózkodik többedmagával bebetonozva a töltésbe.Mellesleg idén 100 éves a síndarab :)
gőzfan Creative Commons License 2008.03.26 0 0 2556
Bocs a fémondat miatt, én szegedi vagyok és megörültem a közelben lakó vasútbarátnak. A szóbanforgó 1908-as talpfaszög is errefelé található.
Az IT Istvántelek, azt hittem, közismert ez a rövidítés (ahol gyakrabban forgolódok, a gőzös fórumon legalábbis).
Előzmény: Törölt nick (2554)
gmarc Creative Commons License 2008.03.26 0 0 2555
Szerintem Istvántelekre gondol.
Előzmény: Törölt nick (2554)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 2554
Nem tudom mire gondoltál a "Talán csak nem te is..." félmondatoddal.
Én szentesi vagyok. És a MÁV Pft-nél dolgozok.
Az 1910-es talpfaszöget "IT"-en találtátok. Az mit jelent?
Előzmény: gőzfan (2552)
gőzfan Creative Commons License 2008.03.25 0 0 2553

Ez egy tavalyi szerzemény füttyvadász barátom kezében, vele együtt találtuk IT-en, amikor felszedték a síneket a külterületen.

gőzfan Creative Commons License 2008.03.25 0 0 2552

„Nálunk (a Dél-Alföldön)…”

 

Már meg is találtam a választ. Talán csak nem te is... ? ...

 

 

Előzmény: Törölt nick (2546)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.25 0 0 2551

Könnyen megeshet, hogy most Kecskeméten áll az a kocsi szólóban...

(Persze nem csak egy van abból a kocsiból)

Előzmény: gőzfan (2549)
gőzfan Creative Commons License 2008.03.25 0 0 2550
ÚRISTEN !
Ezt meg én nem gondoltam volna !!!
Szerszám nélkül nem is tudnád kiszedni, mert nem hagyná magát ! :))
Ugyanis olyan kemény a fa és jó megtartású, hogy ezért nem gondoltam volna ennyire réginek. (Elvileg az sem zárható ki, hogy csak úgy újra beleverték egy későbbi fába.)
A vonal nem áll felszedés előtt (legfeljebb a szög, de annak én sem vagyok híve.) :))
Te merre lax?
Előzmény: Törölt nick (2543)
gőzfan Creative Commons License 2008.03.25 0 0 2549
Köszönöm a precíz választ, én is arra gondoltam, hogy a tartóssága miatt tettek le vasaljat.
Elárulom, hol van: Rrendezőn, a forgalmista konténertől északra kb. 250 méterre, de nem tudnám megmondani, hogy hányadik vágány, a I. vágánytól úgy a negyedik-ötödik lehetett keleti irányban. Egy ha jól emléxem lengyel Eas kocsi állt pont felette szólóban.
Amúgy sínek szempontjából érdekes lehet még a sok felszedett sín a lakótelep felé eső placcon. Ott hegyekben áll a felszedett betonalj és sín, de ezt már nem tudtam megnézni, mert rámesteledett és haza kellett jutnom az egésznapos istvántelki program után.
Előzmény: kettős vágányút (2527)
koller andor Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2548
60kg/fm sín. Ez ,igen!
Előzmény: Törölt nick (2547)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2547
Sinek a havazásban.
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2546
Úgy legyen!

(de azért engedjétek meg, hogy egy kicsit borúlátó legyek. A kamion, teherautó már szinte teljesen kihúzta a vasút lába alól a talajt az elmúlt 15 évben. És még halovány jelét sem látom, hogy ez a tendencia megfordulna)

Mindenesetre jó dolog, hogy van még vasútépítés az országban (új építés, nem felújítás!). Nálunk (a Dél-Alföldön) is jó lenne ha ilyet lehetne fotózni.
Előzmény: Fricy (2545)
Fricy Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2545
12,4 km. Győrszentiván után épült egy 3. vágány. Ehhez kapcsolódik 6,5 km belső iparvágány. Már vannak konkrét érdeklődő cégek, akik igénybe fogják venni a vasúti infrastruktúrát is. Így remélhetőleg nem a rozsda fogja megenni a síneket.
Előzmény: Törölt nick (2541)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2544
Én az utolsó fahevedert 2003 nyarán szedtem ki a felügyeletem alá tartozó vágányból. Na nem a kazánba, hanem a gyűjteményembe került.
Előzmény: Lee kapitány (2521)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2543
ÚRISTEN!

Ilyen képre várok már két éve, mióta fórumozok!
Ez egy 1908-as talpfa!!!
Kb 500 km vasútvonalat nyálaztam már át 1991 óta, de 1910-esnél régebbit nem találtam.
Ha úgy gondolod, hogy elárulod, merre találtad, mailben írd meg légyszi. Ígérem, nem fogom kiszedni a tfából. (Alapelvem, hogy mindenféle látnivaló ott, a helyszínen a legértékesebb. Persze ha felszedés fenyegeti a vonalat, akkor érdemes megmenteni a relikviát. Vagy az egész tfát.)
Előzmény: gőzfan (2523)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2542
Ezeket a furcsa leerősítésű betonaljakat én is megcsodáltam annakidején.
De nem barkács, hanem ez rendes, tervekkel rendelkező dolog: az ötvenes években magyar fejlesztés volt. Szét ugyan nem szedtem egyet sem, de úgy hallottam, vmilyen fészekbe be lehet fordítani a függőleges csavar alsó részét.
Előzmény: utn (2535)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 2541
Ez a Győr-Gönyű kikötő vágány milyen hosszú?
Honnan ágazik ki?
(most megépítik nagy pénzért, aztán meg úgy jár, mint a szegedi kikötői vág: nagy földmunkával, részben új anyagból építették 1988 körül a másfél km vágányt, és 1-2 év múlva - és azóta is - már rozsdás volt...)
Előzmény: Fricy (2533)
alex_86 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2540
Köszi utn topictársnak is! Hogy annak idején ez hogy nem tűnt fel nekem.... :-OO
Előzmény: gmarc (2536)
Infós Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2539

Izé.. csavat helyett csavar.

Bocsánat mindenkitől.

Előzmény: Infós (2538)
Infós Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2538
Sztem ez a csavat átmegy az alátétlemezen. Esetleg szigetelt pályában tudom elképzelni ennek a jelentőségét.
Előzmény: utn (2535)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2537

Itt mi köti az alátétlemezt a betonaljhoz? Csak nem valami meghosszabitott "geo szár szerüség"?

 

Előzmény: utn (2535)
gmarc Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2536
Kisterenye-Mátramindszent között, ha jól láttam.
Előzmény: alex_86 (2532)
utn Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2535
A 84-esen? :-OO Pontosan merrefelé?

Nemti környékén, egészen Mátramindszent áll. Kisterenye felőli bej. jelzőig. A szigeteltsíneknél faaljak szakítják meg a vasaljas részt.

De hamár arra járunk, Mátramindszent M.novák felőli bejáratánál is van érdekes dolog:
Sufni-geo?
Előzmény: alex_86 (2532)
Tshu-hash Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2534
Kiváló! A sínt egyébként Bugacon fotóztam. Tegnap végigutaztuk a Kiskunmajsa KK- Kecskemét KK vonalat. Majd feltöltöm a képeket is ha lesz egy kis időm.
Előzmény: Törölt nick (2519)
Fricy Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2533
Győr-Gönyű kikötő.
alex_86 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2532
A 84-esen? :-OO Pontosan merrefelé?
Előzmény: gmarc (2529)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2531
a 2454. rajtszámú hsz. jó képet ad az alakjáról.
Előzmény: Lee kapitány (2530)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2530

Általában azért alkalmazták a mult század első felében mert a fánál jobban ellenált a kémiai, fizikai igénybevételeknek (és a termeszeknek-bár ez inkább Afrikában szempont) igy az iparvágányokban, fűtőházak környéken előfordul.

Előnye hogy sokáig tartja a nyomtávot és kevesebb alkatrészből all a leerősítés.

Hátránya hogy sokkal drágább és a fektetése, fekszint, irányszabályzása bonyolultabb.

Előzmény: gőzfan (2522)
gmarc Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2529
A KIsterenye-Kál-Kápolna vonalon is van vasaljas rész.
Előzmény: alex_86 (2528)
alex_86 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2528
Én Diósgyőr-Vasgyárnál tudok ilyenről...
Előzmény: gőzfan (2522)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2527

A vasalj istenigazából soha nem volt túlzottan elterjedve itthon. Ez amúgy egy teknőszerű cucc, ami miatt elég körülményes a fektetése, mert elő kell készíteni jó alaposan  az ágyazatgerendát előtte. Meg könnyebb, mint egy hagyományos talpfa, ezért  állékonyság szempontjából ezen a fronton nem a legnyerőbb.  Viszont hosszú volt az élettartama, és a hossz és oldalirányú ellenállása is jó. Meg hát nekünk nincs ilyen sok vasunk.... KItérőkben talán jobb a faaljnál. VOlt az országban fektetve, de úgy tudom, ezeket már zömmel felszedték.

Elmondod, hol készült a kép?

Előzmény: gőzfan (2525)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2526
pld, ha ez a hely volt kijelölve a gőzmozdonyoknak salakolásra (már ha állomáson van)
Előzmény: gőzfan (2525)
gőzfan Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2525
Igen, erre azt szoktam mondani, hogy hülye kérdésre hülye válasz. :)))
(Hangsúly a hülye kérdésen.)
:)
De nyilván érted, a kérdésre a műszaki értelmezésem hézagos, mi indokolja a vasaljat? Kb. 10 m hosszan tették le.
Előzmény: kettős vágányút (2524)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2524
Mert ez vasalj :D
Előzmény: gőzfan (2522)
gőzfan Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2523
 Lövésem sincs, hogy ez milyen évjáratú szög, talpfában találtam. A környező sinek zömmel 20. század elejiek.
gőzfan Creative Commons License 2008.03.23 0 0 2522

Kérdezem a sínszakértőket, hogy ez a talp'fa' miért van vasból?

Másik kérdésem, tudja-e valaki, hol jártam?

Lee kapitány Creative Commons License 2008.03.22 0 0 2521
Ma már egyre ritkább látvány a vágányban (na nem a sörösdoboz).Faheveder
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 2520
Igaza van Lee kapitánynak, a rövid sínek cseréje hosszabbra (v hézagnélkülire) is átgombolásnak nevezik. De azt igazság szerint nem átgombolásnak, csak síngombolásnak. Természetesen ha a sínrendszer nem változik, akkor nem kell az alátétlemezeket kicserélni. (Hogy tovább bonyolítsam: amennyiben a sínrendszer megváltozik, de a réginek a talpszélessége megegyezik az újéval, akkor sem kell az alátétlemezeket kicserélni. Ilyen eset pl: 42,8 cseréje 48-asra.)

Rendszerváltozásos átgombolásnál természetesen az a legjobb, ha talpfa van a pályában, mert arra akárhova le tudod fúrni a másik leerősítést. A betonaljnál két eset van: jó a fatipli, vagy nem jó a fatipli (műanyagbetétes betonalj most nem játszik, mert az már eleve legalább 42,8-as sínt feltételez...).
Ha jó a fatipli, akkor a régi csavar helyét kifúrják, facsapot ütnek be, és azon a kis felületen új helyet keresnek az új csavarnak.
Ha nem jó a fatipli, akkor megint két eset van: vagy kétrészes betétet raknak bele felülről, vagy kiveszik az aljat és új tiplit ütnek bele.
Előzmény: Infós (2513)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 2519
A képen a kecskeméti kisvasút kiskunmajsai ágában lévő "n" (20 kg/m) sín van.
Nagy valószínűség szerint a Kunszentmárton-Szentesi HÉV-en volt ez a sín 1887-től 1935-ig, majd ide került.
Előzmény: Tshu-hash (2518)
Tshu-hash Creative Commons License 2008.03.22 0 0 2518
Egy (még) működő vonalon leltem rá:
bpo125-2 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 2517
Nem tudjátok, a 80an Rákos-Pécel között nem terveznek vmi felújítást? Rákosliget előtt, az egykori Rákoskeresztúr mh-en Pécel irányába van egy olyan vágányhiba, h mindig attól félek, egyszer csak darabokra rázódik alattam a Bhv... És hát nem ez az egyetlen arrafelé...
Lee kapitány Creative Commons License 2008.03.20 0 0 2516

Van olyan is. És ilyen is. :-)

 

 

 

Előzmény: Infós (2515)
Infós Creative Commons License 2008.03.20 0 0 2515

Hát, de az előbb meg azt mondták, hogy a teljes vasanyagot kicserélik.

A fene sem érti ezt. :))))))

 

--------

 

Köszönöm szépen a válaszokat!

Előzmény: Lee kapitány (2514)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.03.20 0 0 2514
Nem feltétlenül. Az alátét lemezeket sem feltétlenül kell kicserélni, például vágánymező fektetése általában vendégsínnel történik amit utána a pályába maradóra átgombolnak. Fenntartásnál meg egy hosszúsíncsere szinte csak átgombolásból áll.
Előzmény: Infós (2513)
Infós Creative Commons License 2008.03.20 0 0 2513

Köszi!

 

Ezek szerint csak faaljnál (és ott is csak átszögeléssel) és műanyag tiplis vb. aljnál lehet megcsinálni?

Előzmény: Törölt nick (2506)
gmarc Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2512
Beérjük egy-két hellyel is...:-)
Előzmény: Törölt nick (2511)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2511
Van látnivaló a vonalon kb 200 helyen, mindenütt nem tarthatunk fotómegállást...
Előzmény: gmarc (2510)
gmarc Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2510
Azt hittem fotómegállás lesz, elvégre jó a pálya, azt a 2 percet be lehet hozni...;-))
Előzmény: Törölt nick (2509)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2509
Csak menetközben tudom megmutatni, mert gondolom gyalogbejárást nem terveztek.
De a korelnök Justhmajorban van, 1910-es. (50 km/ó-t elbír)
Előzmény: gmarc (2508)
gmarc Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2508

Az 1929-es nagyon ritka jószág, nálam csak 1 db van az 55000 talpfából.

 

Majd megmutatod, ha arra járunk 2 hét múlva? :-)

Előzmény: Törölt nick (2504)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2507

Egyszer talán elkészülnek vele...

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2506
Átgombolás:

Rendszerváltozásos síncserének az a válfaja, amikor az ágyazat és az aljak a helyükön maradnak, de az egész vasanyag átcserélésre kerül a nagyobb sínrendszerre.
Van némi tapasztalatom belőle, 15 vkm-t csináltunk már...
Előzmény: Infós (2503)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2505
Nem jól láttad, kedves kolléga.
Nem TU betonaljra van lekötve az átfúrt talpfás geólemez, hanem egy direkt erre a célra kifejlesztett betonaljra: TMG. 1996 körül gyártották. Nem barkács, hanem szabványos.
(Szólhattál volna hogy jössz, de mostmár mindegy.)
Előzmény: BakcsiMate (2501)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2504
Az 1932, 1936 évjárat a talpfák körében nagyon jó eresztésnek tűnik, nálam is vannak szép számmal, korhadásnak nyoma sincs. Ide tartozik még az 1938-as is, az is van nálunk dögivel.
Az 1929-es nagyon ritka jószág, nálam csak 1 db van az 55000 talpfából.
Előzmény: sincsavar 1.1 (2500)
Infós Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2503
Mi az az átgombolás?
Előzmény: BakcsiMate (2501)
looksharp Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2502
Nagy úr a szükség... Orosházán évek óta barkácsolnak a betonaljakkal. Ilyenekkel (is) megy a hézagnélkülisítés Oh-Bc között.
Előzmény: BakcsiMate (2501)
BakcsiMate Creative Commons License 2008.03.19 0 0 2501

Vasárnap jártam egy kicsit a Dél-Alföldön; mióta szokás a TU jelű aljra talpfás, felfúrt GEO lemezzel lekötni a 48-as sínt (Orosháza állomáson és Mezőhegyes - Kétegyháza között láttam)?

 

Láttam ám még Fábián páros végén az átgombolást, meg Gádoros előtt az ikeraljas 48-as részt is. :-)

Előzmény: Törölt nick (2497)
sincsavar 1.1 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 2500

Egy kis nyugdíjasklub Szilvásvárad fölött

Sok hasonló korú van még itt, de a Bz-ből érezve jó a negyvenes a pálya, ezek is tökéletesen tartanak

 

 

 

 

 

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.03.14 0 0 2499
Ezt már Szajolban fotóztam.
Romsics Ignác tanár úr meg regisztert vezet az előadásain...
Előzmény: Lion.71 (2498)
Lion.71 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 2498
Mehetsz már ott van :-)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2494)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 2497
Hogyne létezne. A 48 kg-os sínt 1928 óta gyártják. Gyopároson van 1929-es!
Előzmény: Sinbiciklis (2496)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.03.12 0 0 2496
Ezt tegnap fotóztam az Andor u.-i iparvágány, kábelgyári ágában: Ózd 9?4 48   M. Akár, hogy nézem, nekem 3-as van a ? helyén. Létezik? A másik Diósgyőr 962.
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.03.11 0 0 2495
Holnap rákérdezek.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2494)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.03.11 0 0 2494
Mennyire biztos, hogy KIROW daru lesz?
18-án lehet, hogy akkor elmennék KIROW-darut fotzóni, 22-én pedig megyek Tiszatenőre civilékhez KICSE-t fotózni.
Előzmény: SÜNÖCSKe (2491)
Fricy Creative Commons License 2008.03.11 0 0 2493
kozma555 Creative Commons License 2008.03.11 0 0 2492
A 38-as vonalon lévő egyik iparvágány elkezdték felújítani. :)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2491
Kotta szerint március 16-tól. Ha a technológián nem változtattak, akkor KIROW-daru leszen.
Előzmény: Railcloud (2490)
Railcloud Creative Commons License 2008.03.06 0 0 2490
Gödöllőn a decemberről elmaradt kitérőcsere mikor lesz? És mivel? Az nem KICSE?
Előzmény: SÜNÖCSKe (2489)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.03.02 0 0 2489
Ó... Szóltál volna hamarabb! Novemberben kettő is volt! :(
Előzmény: kettős vágányút (2487)
civil Creative Commons License 2008.03.02 0 0 2488
márc. 8-9 szombat vasárnap bontás Tiszatenyőn, 21-22 péntek szombat fektetés, utána áprilisban is lesz még meló.
Előzmény: kettős vágányút (2487)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.03.01 0 0 2487

szia!

 

nem tudod véletlenül, lesz-e a közeljövőben KICSE által  végzett munka valahol? szeretném megnézni élőben......

Előzmény: civil (2483)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.29 0 0 2486

Hát igen, a régiek sok helyen még ma (!) is szolgálnak, akárhogyan is de szolgálnak!

 

 

Mindkettő napi taposásnak van kitéve...

Előzmény: FAV 20 (2485)
FAV 20 Creative Commons License 2008.02.29 0 0 2485
Kispesten az 50 -es villamos ahogy keresztezi a vaútat,ott található egy bakterház. Annak a kerités oszlopai is sinből vannak. Azok is régi sinek.
Előzmény: Törölt nick (2455)
division by zero Creative Commons License 2008.02.28 0 0 2484
Tetszik ez a blog, jó ötlet volt!
Előzmény: civil (2483)
civil Creative Commons License 2008.02.28 0 0 2483

Régi vágány cseréje "újra" (120 évesből 20 éves lesz) az István-telki műhelyben.

vasutepites.blog.hu

gmarc Creative Commons License 2008.02.28 0 0 2482

Na, itt a Lánglovagok képe a www.langlovagok.hu oldalról, az örkényi siklásról. Jól megfigyelhető, hogy ahogy a mozdony 3. tengelyén lévő kerék beleakadt a sínszálba, és "gurult" tovább a gép, a bal oldali vágányt szépen kihúzta a helyéből, mintha csak egy cipzár lett volna.

 

 

Előzmény: Lee kapitány (2481)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.02.27 0 0 2481
ja... :-) /de :-(
Előzmény: gmarc (2480)
gmarc Creative Commons License 2008.02.27 0 0 2480
Jaj, ne legyetek már ilyen szakbarbárok! Sínek, amiken a vonatok gurulnak...
Előzmény: Lee kapitány (2479)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.02.27 0 0 2479
De mi itt a látnivaló?
Előzmény: gmarc (2469)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2478
Istenem, hát kicsit lent van az az ütköző.......:o
Előzmény: gmarc (2477)
gmarc Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2477
Pályás szempontból... vagy nem, de sín, amin vonat gurul. tetszik a kitérőn az irány- és fekszinthiba, meg a kis magasságtörés. Amúgy a bizonyos Ásványbánya ipvk.
Előzmény: Törölt nick (2476)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2476
Látom, hogy nem elveszett a fővágány, hisz az fényes. A mellékvágány viszont elveszőben van.
Azt viszont nem tudom, miért lett ide felrakva a kép, pályás szempontból semmi különleges nincs rajta.
(Pátkára tippelek)
Előzmény: division by zero (2473)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2475
Ez igen. Jó régi.
(megj: nálam 1910-es a legrégibb talpfaszög, a talpfája viszont nem biztos hogy olyan idős, mert meglepően jó állapotú. Bár a fene se tudja, topon voltak a régi öregek)
Előzmény: division by zero (2474)
division by zero Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2474
Talpfaszögek voltak már?
division by zero Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2473
Az a rész még nem elveszett!
Előzmény: Törölt nick (2472)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2472
Ez a kép nem az Elveszett... topikba akart kerülni?
Előzmény: gmarc (2469)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2471
Ilyen volt 1997-ben Körösszakál-Körösnagyharsány között néhány helyen.
Csak ott fényes volt a sín!
Előzmény: division by zero (2470)
division by zero Creative Commons License 2008.02.26 0 0 2470
Gravitációs sínleerősítés :-)
gmarc Creative Commons License 2008.02.24 0 0 2469
kettős vágányút Creative Commons License 2008.02.24 0 0 2468
Nem, az a helyzet, hogy azt az aljat kisebb sebességre (120 km/H), terhelésre tervezték, kb annyit tud, mint az LM. Amolyan "Teszkó gazdaságos" L2-es. És úgy tudom, hogy a négyes metró egyes helyein is használnának belőle, de erről inkább nem írnék.
Előzmény: Törölt nick (2467)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.24 0 0 2467
Azért csökkentett annak az aljnak a vasalása, mert amúgy is betonalapra kerül?
Előzmény: vignol (2466)
vignol Creative Commons License 2008.02.24 0 0 2466

Az L4 es alj a 4 metróhoz készül csökkentett vasalással. Legalább is ha a hirek igazak. Nem nekem kéne ide felírni de muszály a lapot pörgetni is :-)

vignol Creative Commons License 2008.02.17 0 0 2465

Hun hallottál L4 ről?

 

Előzmény: Fricy (2464)
Fricy Creative Commons License 2008.02.13 0 0 2464
Mi a különbség az L2 és az L4 jelű aljak között?
Lee kapitány Creative Commons License 2008.02.09 0 0 2463
+ a kép.
Előzmény: Lee kapitány (2462)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.02.09 0 0 2462
Csillagos Éjszaka.
Előzmény: Törölt nick (2459)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.02.09 0 0 2461
Ez a vonaladon készült?
Előzmény: Törölt nick (2459)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.09 0 0 2460
ez a hitleri 3 méteres nyomtáv? ;-)
Előzmény: Törölt nick (2459)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.09 0 0 2459
Csillagszóró-hadművelet:

Intersziti Creative Commons License 2008.02.01 0 0 2458
Látjátok, látjátok,a csúnya bácsik megszűntetik a mellékvonalakat, ezek a barnárasültek meg rögtön lenyúlják a fémet belőle... Kisgyerek már annyit várt kinn a napon a szüleire (vigyázott a megszerzett síndarabokra, mint a lomtalanításnál), hogy egészen lesült már...
Előzmény: gmarc (2454)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.02.01 0 0 2457
Hm... 2006. nyarán a legfelső képen látható helyszín 3 napig sátortábor volt... Szombat reggel a Dácsia dübörgésére keltünk... :)
Előzmény: eMPet (2453)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.02.01 0 0 2456

Azért ez teljesítmény... az a kislány vasutat sz...t! (Gondolom csodálkozott anyu-apu...)

 

 

Bocs. :)))

Előzmény: gmarc (2454)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.01 0 0 2455

Ki keres, az talál:

 

Egy tekintélyes életkorú sínszál Kaposváron az 1-es tárolóvágányban.

gmarc Creative Commons License 2008.02.01 0 0 2454

Index címlapról: vasaljakon a világ minden tájára!

 

 

eMPet Creative Commons License 2008.01.31 0 0 2453
Egy kicsit bővebben: :)
Előzmény: Sz.F. (2449)
eMPet Creative Commons License 2008.01.31 0 0 2452
Én is ránagyítottam mégegyszer! :)
Ilyen kicsi képen elvész a részlet...
Előzmény: ROCOman (2447)
koller andor Creative Commons License 2008.01.31 0 0 2451
Így.
Előzmény: Sz.F. (2449)
szanthoa Creative Commons License 2008.01.30 0 0 2450

Szabadkikötő mh. közelében épült egy kiágazás, ami a csepeli iparvágányhálózathoz csatlakozik.

Előzmény: Sz.F. (2449)
Sz.F. Creative Commons License 2008.01.30 0 0 2449

Valaki magyarázza meg hogy Budapest vágóhidon lebontották a csepeli-hév  és máv sineket összekötő szakaszt, ezzel a csepeli-hévet elvágva a "külvilágtól", hogy ez most hogy van?

Hol kapcsolódik továbbiakban a csepeli-hév a nagyvilághoz?

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.30 0 0 2448
ROCOman Creative Commons License 2008.01.29 0 0 2447
Megesküdtem volna, hogy 1993 az az évszám! :-))
Előzmény: eMPet (2437)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2446
technológiáról tudsz közelebbit esetleg?
Előzmény: civil (2444)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2445
OFF Ha lesz időm a szakdogaírás és a nyelvizsgázás között, eljönnék egy két építási fázist fotózni. Bővebbet majd mailben. ON
Előzmény: civil (2444)
civil Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2444
március 17-május 21. asszem én is előfordulok majd arrefelé
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2443)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2443
Féloff: Tiszatenyőn mikor lesz Szajol felőli végén kitérőcsere, illetve KICSÉvel való vágányfektetés?
Előzmény: civil (2441)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2442
Stimmel.
Előzmény: SÜNÖCSKe (2440)
civil Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2441
Ha jól látom a nyomtáv 1435 mm. Nekem 702-es van, az szélesre is jó.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2439)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2440
Csak tipp:

1. Akadálypróba

2. MOM típusú vágánymérő "leolvasó-berendezése"

Ügyi voltam? :)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2439)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.01.28 0 0 2439
Mit láthatunk a képeken?

gmarc Creative Commons License 2008.01.27 0 0 2438

Bányakavics ágyazaton a világ minden tájára!:-)

 

 

 (37-es vonal).
eMPet Creative Commons License 2008.01.27 0 0 2437
Ez miért újabb? Az enyém 1999-es, ez is annak látszik. :)
Előzmény: ROCOman (2436)
ROCOman Creative Commons License 2008.01.27 0 0 2436
Van újabb is! :-)))
Előzmény: eMPet (2425)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.01.26 0 0 2435
Hááát, ez mind nagyon szép és jó, kivéve azt az apróságot, hogy szerintem az 500 km vasútvonalra kaptál 100 millió fabatkát.És oszd be...
Előzmény: bádoglovas (2434)
bádoglovas Creative Commons License 2008.01.26 0 0 2434
„Az utolsó napokban egy mozdonyvezető mesélte, miközben döcögtünk a 62-esen, hogy évi 8 millió Ft volt a Sellye-Középrigóc szakaszra elszámolva”

Én is hallottam valami hasonlót:


Van 500 km vasútvonalad, - mondjuk – kapsz rá 500 mill. Fabatkát. A mellékvonalakra (200 km) nem költesz semmit. Mindent a fővonalba forgatsz, de a statisztika szerint 1 mill. Fabatkába kerül 1 km vasútvonal karbantartása.

Becsukják a mellékvonalakat.

Elvesznek 200 mill. Fabatkát, mert ennyi lesz a megtakarítás.

(Persze a dolog árnyalható még, pld.. a mellékvonali km kvóta kevesebb mint a fővonali és a „megtakarításból” visszacsurgatnak egy picit)

Könnyű fejszámolással belátható, hogy sokkal jobb lesz ezután a fővonalakon vonatozni.


Lehet hogy nem így volt/van/lesz, de nagyon hihetően hangzik.

Előzmény: gmarc (2428)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.01.25 0 0 2433
hát, 8 millióból nem lehet túl sokat kezdeni.....
Előzmény: gmarc (2428)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.25 0 0 2432
Gondoltam...
Előzmény: eMPet (2427)
gmarc Creative Commons License 2008.01.25 0 0 2431
Persze, ez annyira takarékos vonal volt, hogy a pft-től a könyvelésig mindent a mozdonyvezetők láttak el:-)
Előzmény: sínbohóc (2430)
sínbohóc Creative Commons License 2008.01.25 0 0 2430
Az utolsó napokban egy mozdonyvezető mesélte, miközben döcögtünk a 62-esen, hogy évi 8 millió Ft volt a Sellye-Középrigóc szakaszra elszámolva.
Arra a mozdonyvezetők végezték a könyvelést? :-))
Előzmény: gmarc (2428)
division by zero Creative Commons License 2008.01.25 0 0 2429
Pedig abból évi közel 1 km átépítése kijött volna, ha olyan a pályamester mint a 147-esen :-) meg a maradékon se 10-el kellett volna döcögni...
Előzmény: gmarc (2428)
gmarc Creative Commons License 2008.01.25 0 0 2428
Az utolsó napokban egy mozdonyvezető mesélte, miközben döcögtünk a 62-esen, hogy évi 8 millió Ft volt a Sellye-Középrigóc szakaszra elszámolva. Ehhez képest - elmondása szerint - kb. 15 éve nem nyúltak a pályához, a gyomirtózást kivéve, igaz, a vége felé már azt sem...
Előzmény: division by zero (2405)
eMPet Creative Commons License 2008.01.25 0 0 2427
Azért ezek nem a fővágányban voltak :) Portelek 1. (rakodó) és 2. (átmenő) vágánya volt.
Előzmény: Törölt nick (2426)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.24 0 0 2426
Felső képen "I" (42,8 kg/m) sínek láthatók.
Előzmény: eMPet (2425)
eMPet Creative Commons License 2008.01.24 0 0 2425
Két kép, ugyan arról a vonalról (82). A feltehetően legrégebbi és legújabb sínekkel.
bpo125-2 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 2424

Nézzétek csak:

A kép Rákosligeten készült a Keleti felé menő vágányon. Elvileg itt 120al lehet menni, de emiatt... sztem olyan 40es lassújel lehet, mert olyan lomhán mennek az ICk is.

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 2423
Első két bekezdéseddel teljesen egyetértek.
Harmadik bekezdésedre viszont így reagálok: a Főpm Szakaszok önállóan gazdálkodnak a bontott anyagokkal. Ha egy munkából használható vissznyereményi anyag jön be, és arra a szakasznak szüksége van, akkor beépíthetőnek fogja minősíttetni, és beépíti.
Előzmény: Railcloud (2422)
Railcloud Creative Commons License 2008.01.22 0 0 2422

A kiszervezett tevékenységet végző cégek azzal az anyaggal dolgoznak, amit a Magyar álomvasutaktól kapnak. A kihelyezett tevékenységek között hiába szerepel olyan tétel, amit használt anyagból kellene elvégezni, mert olyat MÁV nem tudott biztosítani nekik már 2005 óta.

Azt hiszem, hogy a MÁV-nál jelenleg a használt anyagokkal való gazdálkodás nem megfelelő. A főpm azt mondja, hogy az a vissznyereményi anyag nem jó, akkor a minősítő bizottság ezt el is hiszi neki, és megy az anyag a kohóba.

Szerintem, ha a szakaszok maguk gazdálkodhatnának a bontott anyagokkal, talán több kerülne újrafelhasználásra.

Előzmény: Törölt nick (2420)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.01.21 0 0 2421
...nem vagyok benne biztos, hogy ez rövidebb távon túl jó ötlet lenne.....
Előzmény: Infós (2418)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.21 0 0 2420
Nem mindenki van rossz véleménnyel a MÁV-nál a használt anyagokról.
A Szentes-Orosháza vonalon 21 vkm épült át használt motyóból. Az eredmény megfelelő. Még a síncsavar is a használtakból lett válogatva! A további munkavégzésnek az ún. kiszervezés vetett véget...
Előzmény: Railcloud (2417)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.01.21 0 0 2419

Köszi ezeket az adatokat, épp ez lett volna az egyik kérdésem...

 

Kicsit pontosabbak és reálisabbak, mint a vm TLE-féle adatok.

Előzmény: civil (2401)
Infós Creative Commons License 2008.01.21 0 0 2418

Bízom benne, hogy a lassan végetérő kampányszerű autópályaépítéseknél felszabaduló cégeknek (illetve azok kapacitásának) kell majd találni munkát, ami vágány(át)építés lesz.

Mert gondolom fognak valami profilba vágó munkát adni nekik...

Előzmény: Railcloud (2417)
Railcloud Creative Commons License 2008.01.20 0 0 2417

Igen, nagyon szomorú, hogy csak kisebb átépítések, felújítások vannak. Félő, hogy egy pár év múlva irgalmatlanul fel fog gyorsulni a pályák romlása, mert évtizedes lemaradások vannak. Sajnos az alépítménnyel törődik mindenki a legkevésbé, mert az ugye nem látszik. Ha meg is csinálják, csak a legszükségesebb javításokat végzik el, és ez meg is bosszulja magát. A fővonalaink állapotára is az a jellemző, hogy ahol alép. hiba van, ott fokozott sebességgel romlik a felép. is.

A fővonalak felújításából visszanyerhető anyagokból, azok javítása után kiválóan rendbe lehetne tenni a mellékvonalakat is, de szerintem, mire sor kerül az átépítésre, a kikerülő anyagok már csak szemétre lesznek jók.

Nem tudok jelenleg olyan céget, legyen az akár MÁV "Pft", vagy bármilyen más cég, amelyik komolyan foglalkozna vasúti anyagok javításával, felújításával. Pedig szerintem jó üzlet lenne, csak sajnos a MÁV-nál mindenki rossz véleménnyel van a hjasznált anyagokról.

Előzmény: vignol (2413)
kozma555 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 2416

Visszaolvastam itt a szakértőbb emberek hozzászólásait a feldobott témámmal kapcsolatban.Sokkal okosabb lettem. :)

 

Köszi mindenkinek!

Infós Creative Commons License 2008.01.20 0 0 2415
És ez a kettő — szerencsére vagy sajnos: nézőpont kérdése — kezd újra integrálódni egymásba.
Előzmény: vignol (2414)
vignol Creative Commons License 2008.01.20 0 0 2414
És természetesen a távközlés és bizber az már drágább mint a pálya maga.
Előzmény: vignol (2413)
vignol Creative Commons License 2008.01.20 0 0 2413

A síncsere és alj csere csak ideiglenesen oldja meg a problémát. A pályában lévő sínek és aljak el vannak használódva ország szerte. Ezt nyugodtan kijelenthetjük. Az aljak jelentős része tönkre van menve. 80 %-os a 30 évesnél idősebb felépítmények aránya. A nagy Hegyeshalmi fővonalban is van 30 év feletti felépítmény eredeti fekvéshelyén.  Alsózsolcai L és LX betonaljak 70% repedt, fabetétek korhadtak.  A szórványos vagy tömeges csere esetén a beépített új anyag is tönkre megy, főként mert alépítményi problémák is vannak és mert 1 LM alj 2 mellette lévő tönkre ment aljat csak károsodással képes helyetesíteni. Használt és fel nem újított felépítményi anyagot beépíteni is kár, mert hamar tönkremegy. A fővonalból, mellékvonalból kikerülő felépítmények esetében a felépítményi anyagot osztályozni és javítani kellene ami nem történik meg. Olyan kapcsolószeres aljakat építünk be, hogy törött a csb "grower" györű mind a négy KL csavar alatt. Várható mikor hullik szét az új pálya. Rosszminőségű Zkő, vizelvezetés hiánya. A pályából kibontott kitérő alkatrészek ujrahasznosíthatók lennének hol történik ez meg. pl sínszékek, stb...

Vasútvonal felújítást csak használt és felújjítot  vagy új felépítményi anyagból szabadna építeni. Földmunkás vagy átépítővonatos technológiával, hézagnélküli kivitelben. A záró heggesztések kivételével elkellene felejteni az AT hegesztést. V>80km/h fölötti sebességre kellene építeni.

Előzmény: Railcloud (2412)
Railcloud Creative Commons License 2008.01.19 0 0 2412
Az átépítendő(vagy javítandó) hossznak, a meglévő al- és felépítménynek a milyenségétől erősen függ az alkalmazásra kerülő technológia. A költségek pedig erősen technológiafüggőek. A vasúton a sebességemelés lehet síncsere, aljjavítás, vagy földmunkástechnológiával történő teljes átépítés is. azt hiszem, nagyon nem mindegy, sem anyagköltségben, sem díjban.
Railcloud Creative Commons License 2008.01.19 0 0 2411
Szerintem az is nagyon fontos, hogy milyen hosszú pályaszakaszról van szó. Kérdés az, hogy miért 30-as. Sok kisebb hiba, vagy egy nagyon nagy.
Előzmény: Törölt nick (2397)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2410

Fenntartásra? Egyik nemzetközi fővonal igen forgalmas, kb 50 kilométeres szakaszára a töredékét is alig. Ez volt 2007ben. A vonalat nem nevezem meg, bármelyik lehetne...

Az átépítés mondjuk szerintem másik zsebből megy, ha komolyabb...

Előzmény: division by zero (2405)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.01.10 0 0 2409
Kábé ennyi. A 130-as Nagytőke Kunszentmáron közötti részének bontott 54-es anyagból való átépítése, illetva Kunszent átépítése közel egy milliárdba kerül állítólagosan.
Előzmény: easa (2407)
Rbatka Creative Commons License 2008.01.10 0 0 2408
3 vagy 4 nap 1 kilóméter átépítése? És mennyi idő az elbontás? Összesen régi vágánytól új vágányig hány nap telik el átlagosan (kilóméterenként)?
Előzmény: civil (2401)
easa Creative Commons License 2008.01.10 0 0 2407

Ezek szerint egy 10 km-es szakaszt feljavítani 80-ra 1 Mrd-ből bőven kijönne, ha jól gondolom.

 

Az apropója az, hogy  a sokat emlegetett Tatabánya-Oroszlány szakaszon a Tb-Környe közötti részt kellene kipofozni és valamint az oroszlányi állomást. Így a 15 km-es út teljesíthető lenne 15 perc alatt 3 megállással (Flirt jár arra), így 1 db Flirt kiszolgálná a szakaszt egész nap, mindkét végen 15 perces fordulóidővel és nem vernék el az 1-es vonalat sem az állandó késésükkel Tatabányán. Jelenleg a menetrend szerinti menetidő 18 perc, de 22-23 perc a valós.

Ha csak 1 db Flirt-öt megspórolunk, már bőven megéri a befektetés, ráadásul sokkal jobb menetrendet lehet készíteni rá, ami pedig az utasszámnak sem árt.

Ilyenkor lenne jó, ha 1 cég lenne a pálya és a személy- valamint teherszállítás, mert akkor érezhető megtakarítás lenne a rendesen karbantartott és megépített pálya.

(vagy a közös tulajdonos az asztalra csaphatna legalább!)

Előzmény: Törölt nick (2404)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 2406
Kérdésedre a választ nem tudom.
Vonalanként eltérő az összeg.
A kérdésed konkrétan az egy vonalra eső anyagárról szól, vagy pedig a teljes költségről, amiben már az is benne van, hogy az "xxx" beosztású (középvezető a pftnél) dolgozó a feleségével vállalati mobilon beszéli meg, hogy mi legyen az ebéd?
Előzmény: division by zero (2405)
division by zero Creative Commons License 2008.01.10 0 0 2405
Vagyis ha jól számolom olyan 350-400 millióból lehetett volna a tízzel döcögő vonatból értelmes vasútat csinálni?
Középrigóc-Drávafok, Vajszló-Kovácshída közé kéne 48-as sín, ez 26+17=43 km

Egy-egy ilyen mellékvonalon mennyi pénzt adnak 1 km-re évente? (Költői kérdés: és mennyit számolnak el?)
Előzmény: Törölt nick (2403)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 2404
Az általad leírt számok reálisak, de ez a pálya, amit itt részleteztél, nem 60, se nem 80, hanem 120 km/órára alkalmas!
Előzmény: civil (2401)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.10 0 0 2403
Persze.
Ott csak annyival lenne nehezebb a helyzet, hogy azt a sok betonaljat ami szórványosan benne van, újra kéne tiplizni, csak utána lehetne lekötni rá a 48-as sínt.
Ez kb 1 millió Ft/km költségnövekedés lenne.
Előzmény: division by zero (2400)
civil Creative Commons License 2008.01.08 0 0 2402
jajj kapcsolószer. lemezek+minden 8000/alj.

az 50-60 millió azért jó tipp :)

Civil
civil Creative Commons License 2008.01.08 0 0 2401
Hello!

1 km, új anyagból, átlag árakkal, szerintem:
anyag:
Alj 1667 db 10000 Ft/db, 16.670.000; Sín 54es, 550 €/tonna, 14.850.000; Zkő 1,8 m3/m, 1,6 to/m3, 2400 Ft/m3, 6.912.000;
erőforrás:
ember 10fő, 12 óra, 4 nap, 1600 Ft/óra 768.000; gép 3 db, 12 óra, 4 nap, 12.000 Ft/óra, 1.728.000; teherautó 3 db, 12 óra, 3 nap, 5000 Ft/óra 540.000; szállítás (anyagok és gépek szállítási díja) 800.000; hegesztés 18 db, 80.000/db, 1.440.000; szabályozás 2 építési 1 fenntartási össz. 4 óra, 180.000/óra, 720.000
Összesen: 43.708.000
Az 50-60 millió ok, ha nem kell az alépítményhez hozzányúlni. Védőréteg, vízelvezetés, ilyesmi könnyen dobhat 20 milliót rajta.
Használt anyagnál csak a szállítási díjjal kellene számolni, ha a MÁV ingyen adná :) (még a minősítésért talán kéne fizetni, de az nem nagy tétel)
Civil
Előzmény: kozma555 (2398)
division by zero Creative Commons License 2008.01.08 0 0 2400
"Például nálunk 1 km "i" pálya cseréje 48-asra, úgy, hogy zokszó nélkül elbírná a 60 km/órát, 10 millió forint volt "
Ezt mondjuk a 62-esen is el lehetett volna játszani?
Előzmény: Törölt nick (2399)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.08 0 0 2399
Azért az túlzás, hogy segítek. Csak próbálkozok.

Például nálunk 1 km "i" pálya cseréje 48-asra, úgy, hogy zokszó nélkül elbírná a 60 km/órát, 10 millió forint volt (azért nem lett 60-as mert rövid szakasz volt ott azon a részen, szigetként cserélve). Ebből vond le, hogy el lehet adni a régi vágányt kilométerenként 2,5-3 millióért, kisvasutaknak. Így lesz tehát 7 millió/km.

A hézagnélküli vágány, 80 km/ó, új zúzottkővel, sztem az húzósabb, nem tudom mennyiért dolgoznak a különféle kft-k, de 50...100 millió körül lehet/km. Meg az sem mindegy, új anyag-e v használt.
Előzmény: kozma555 (2398)
kozma555 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 2398

Szia a András!

 

Köszi,hogy segítesz.Mindegyik érdekelne. :)

Előzmény: Törölt nick (2397)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.07 0 0 2397
Attól függ milyen az a 30-as pálya.

30-as lehet egy "i" felépítményű vonal, de 30-as lehet egy lepusztult állapotú 48-as sínnel rendelkező vonal is.

60-as pálya lehet többfajta is:
Pl jó karban lévő "c" felépítmény.
Vagy közepes állapotban lévő 48-as pálya is 60-as.

80-as pálya lehet pl:
nagyon jó állapotban lévő hevederes 48-as pálya,
új anyagból épülő 48-as hézagnélküli,
vagy bontott 54-es rendszerű pálya.

A két szélsőséges eset ára között csak egy 10-es szorzó van.
Előzmény: kozma555 (2396)
kozma555 Creative Commons License 2008.01.06 0 0 2396

Üdvözletem!

 

Szakember kéretik! :)

 

Költségekben,nagyjából mibe kerül egy 30-as pálya 60-ra illetve 80km/h-ra emelése?

Ha lehet kérnék vmi útmutatást,hogy milyen különbségek vannak költségekben és mennyivel másabb az átépítés.

 

 

koller andor Creative Commons License 2008.01.05 0 0 2395
Csak a humorizáltam. Halastóból nem szeretem. Jobb a tiszai, bár most léket kell vágni hozzá.

Előreláthatólag mikor lesz a túra?
Előzmény: Törölt nick (2394)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.05 0 0 2394
Igen.
Előzmény: koller andor (2392)
looksharp Creative Commons License 2008.01.05 0 0 2393
Én is találtam már ilyet és azt is Te állítottad helyre.
Előzmény: Törölt nick (2386)
koller andor Creative Commons License 2008.01.04 0 0 2392
Előre is köszönöm. (halat is lehet venni?)
Előzmény: Törölt nick (2391)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.04 0 0 2391
Rendben.
Hát, látnivaló lesz bőven.
Előzmény: koller andor (2390)
koller andor Creative Commons License 2008.01.04 0 0 2390
András!- ha legközelebb mész, vigyél magaddal!
Előzmény: Törölt nick (2389)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.04 0 0 2389
Nemrég a tömörkényi kisvasúton jártam.
(a tősín a csúcssínhez megfelelően simul, tehát a forgalombiztonság egyik kritériuma rendben):

eMPet Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2388
Esemény lehet, csak pozitív! :)
Egyébként BUÉK mindenkinek.
Előzmény: Lee kapitány (2387)
Lee kapitány Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2387
Eseményekben kevéssé gazdag, boldog új Évet kívánok.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2386
Szép.
Ilyet én is találtam már, a baj csak az volt, hogy nekem is kellett helyreállítanom.
Előzmény: Törölt nick (2385)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2385
vignol Creative Commons License 2007.12.24 0 0 2384
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden vasutat szerető kollégának, kolléganőnek és kedves családjának.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 2383
Sínek Világa c. lap korabeli számából:

1968. február 3-án 16.16 óra előtt, Szerep és Hosszúhát állomások között 800 méter hosszban ismeretlen tettesek a sínillesztéseknél a két sínszálon elszórtan 28 db alátétlemezt helyeztek be élével felállítva a sínillesztési hézagokba. Az 5343. sz. vonat kotrója az első alátétlemezt kidobta, a másodikon nagyot döccenve (azt elhajlítva) áthaladt és megállt. Az eset azért következett be, mert a nyomtávszabályozáshoz és lemezpótláshoz szükséges anyagokat a pálya mentén előre kiosztva felügyelet nélkül hagyták.
Railcloud Creative Commons License 2007.12.18 0 0 2382

Teljesen igazad van. Megpróbáltam röviden elmondani a véleményemet, de túl rövidre sikeredett.

A MÁV-nak valóban van pénze, csak nem megfelelően költi el. Nagyon sokszor, átgondolatlanul fogy a pénz, sokszor viszont nagyon alaposan átgondolva lenyúlják.

Előzmény: vignol (2380)
vignol Creative Commons License 2007.12.15 0 0 2381

Ezek prizmák. Az A peronon lévő perontető oszlopán van egy fém kosár, ott is lesz egy automata mérőállomás mely a vasútipálya mozgását méri. Mérési jegyzőkönyvet kell vezetni hogy a metró alagut építésénél mennyi a sűlyedés. Vasúti pályát csak úgy lehet keresztezni ha mérési jegyzőkönyv készül. Védőcső átsajtolásakor is a pályát szintező műszerrel fel kell mérni, sajtolás előtt és után. A szabályzatban előírt maximális sűlyedés meghaladása esetén a vasúti pályát le kell zárni.

 

KELENFÖLDHÖZ

"Na kapjuk a mindennapit lesz jó szar 20m széles A1 peron az elővárosiaknak, ne hogy már a Délibe menj vaze." Mondta kedves barátom.

 

Igaza lesz a végén.

Előzmény: szanthoa (2369)
vignol Creative Commons License 2007.12.15 0 0 2380

"A megfelelően megépített alépítmény sokba kerül." 

 

A rosszul megépített meg még többe. Az a gond a pénz eltünik.

 

"Az ágyazat kialakítása után nem látszik, ezért olyan amilyen."

 

Dehogy nem látszik, csak nem akarjuk látni. Hely apám nagyapám főnökei élnének, volt ám ott pályépítés nem mutyizás.

 

"Sokat segítene a megfelelő karbantartás is, de arra sincs pénz."

 

Pénz arra van amire akarunk adni.

 

"A padkanyesés valóban javítaná a vízkivezetést, de élőmunkában senkinek nincs rá kapacitása, géppel pedig az esetek többségében nem lehet megközelíteni a pályát."

 

A munka gépesítve van, még hozzá vasúton járó gépekkel, igaz ilyet a MÁV és a kft-se vettek. Külföldön van, még a nagy CCCP utóbb FÁK banis.

 

 

Vettek viszont jó poros zuzottkövet :-)))))

 

"Elsősorban azonban anyagi okokra vezethető vissza az elhanyagolt pálya."

 

Nem csak. Több oka is van miért ilyen a pálya. Nem sorolom fel, legalább 20 oka van.

Aki nyitott szemmel jár, és nem szőke nő az tudja miért. 

Előzmény: Railcloud (2376)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2379
Nem csak ott.
Más vonalakon is.
Majd apránként javul.
Ma beszéltem az illetékesekkel, van remény a "laktanya-sarki" könyök meggyógyítására.
Előzmény: looksharp (2378)
looksharp Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2378
Pályamester úr! Szaggatnak az ívek 50-nel...
Előzmény: Törölt nick (2377)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 2377
Ez így van.
A tőlünk kiszervezett emberek háromnegyede iszákos, vagy dologkerülő, vagy szakképzetlen volt. Vagy ezek kombinációja. De ezek az emberek a kft-ből is lemorzsolódtak már. Csak az az egynegyed maradt ott, akik normálisak.
Előzmény: Railcloud (2375)
Railcloud Creative Commons License 2007.12.10 0 0 2376
A megfelelően megépített alépítmény sokba kerül. Az ágyazat kialakítása után nem látszik, ezért olyan amilyen. Sokat segítene a megfelelő karbantartás is, de arra sincs pénz. A padkanyesés valóban javítaná a vízkivezetést, de élőmunkában senkinek nincs rá kapacitása, géppel pedig az esetek többségében nem lehet megközelíteni a pályát. Elsősorban azonban anyagi okokra vezethető vissza az elhanyagolt pálya.
Előzmény: vignol (2149)
Railcloud Creative Commons License 2007.12.10 0 0 2375

Állítólag az outsourcing során sok olyan ember került ki a karbantartó cégekhez, akik nem kellettek a MÁV-nak.

Előzmény: SÜNÖCSKe (2317)
Railcloud Creative Commons License 2007.12.10 0 0 2374

És ilyen ott a társaság?

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (2317)
vegyjel Creative Commons License 2007.12.09 0 0 2373
Mindenképpen az lesz, egyik barátom szokta ezeket szerelgetni. Ha megfigyelitek, hogy hova néz, akkor a vevőjét is megtaláljátok az egyik épület tetején. A metróépítés közelében sok helyen fellelhető ilyen műszer. Az épületek mozgását figyelik vele.
Előzmény: Fricy (2372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!