Még annyi, hogy a KÖHÉM-rendelet által definiált "saját tömeg" a direktívában a "tömeg menetkész állapotban"-nak felel meg. Szóval ha a KRESZ szövegben "saját tömeg"-et használnak a járgányaink definiálásánál, akkor súlyosan vétenek az EU-direktívában foglaltak ellen.
Eszerint "terheletlen tömeg" elnevezést kéne használni a "saját tömeg" helyett a KRESZ-ben, és akkor sztem minden rendben lenne. Itt pontosan definiálva van, hogy mit jelent a terheletlen tömeg. Utánanéztem a német szövegben, a terheletlen tömeg-nek a "leermasse" felel meg, ami a gépkönyveinkben 350 kg alatt van.
Ha megnézed a motorkerékpár fogalmát, abba beleillik, (ha jól emlékszem 15 KW-nál nem rősebb motor), ami stimmel. De ki az a bolond, aki annak vizsgáztatja, (most még rendben, de a jogharmonizáció után). Arra emlékeztet, amikor a
akár hiszitek, akár nem , tényleg nem mese , de v.mikor megtörtént, ennek bizonyságaként bátran ki merem jelenteni, hogy a nagyanyám /nyugogjon békében / látott olyan embert aki beszélt olyannal, aki látta amikor ették. ez csak ugy eszembe jutott , gondoltam megosztom Veletek ezt a fontos infot! erre már biztonsággal lehet alapozni .
ui: nem kell mindenben összefüggést keresni,/inge-gatya, aki talál az lottózzon!!!!/ ad:2 nem vagyok orvosi eset, szvsz.
Valahol Zalaegerszeg mellett lakik egy aranykezű ezermester , többek között olyasmi jelzi a működését , hogy esztergált (!) már méretre variátorszíjat (!) , szerelt elektromos Pulihoz vezérlést , aktív korában (valami tmk-s művezető volt) gyártósort és célgépeket tervezett és épített másnap reggelre...Nemrégiben belebütykölt egy kimustrált Trabant Kombiba valami villanymotort akkumulátorokkal , én nem láttam , csak a bátyám , de az elmondása alapján úgy tűnik jobb , mint bátyám Pulijának a gyári megoldása....Nos ez a jóember valmelyik mopedautónak épített már zártszelvényből új alvázat . Nem tudom melyikét ; kiszámolta mennyivel lesz nehezebb , megtervezte , megcsinálta , használja , vagy eladta , nem tudom , de hogy megbírkózott vele , az biztos .
Vezérműszíjat eddig még nem kellett cserélnem. Ki szoktam fordítani a szíjat, és ha a fogak töve nem repedt, akkor nem cserélem.
Egyszer akartam csak levenni a szíjat, de nem bírtam kicsavarni a főtengely végén lévő csavart. Előttem már valaki kudarcot vallott azzal a csavarral, mert rendesen le volt sarkallva, és még hidegvágó nyomait is láttam. Próbáltam már mindkét irányba megindítani, de meg sem moccan. Egy kiselejtezett motort akartam kíváncsiságból szétszedni, de kb. 2 óra küzdelem után feladtam a küzdelmet.
Az a baj, hogy ott is rohad, ahol nem látod. A bolond francia ráragasztja a padlólemezre a kasznit, le kell vágni ha lakatolni akarod az alvázat. Ja meg mire idekerül egy Media v. egy Barober, addigra már többnyire el van rohadva, az osztrák sem hülye, a jót kocsit nem adja el.
A főtengelycsapágyakkal nem szokott gond lenni, ha könnyen forog ne is szedd szét. A hajtókarokban pedig nincs is csapágy, csak az alu hajtókar forog az acél főtengelycsapon, de 50-60e km futás után sem voltak megkopva. Elég sokat ment a motorod, ezért egy gyűrűzés biztos ráfér, de nem ezzel van a gond szerintem. Valahol a szelepeknél gyanítom a hibát, de így látatlanban nehéz okosnak lenni.
Ha túl sok gond van a motorral, (pl. válla van a hengernek, repedt a hengerfej, stb), akkor olcsóbb egy bontottat venni.
Az adagolók szinte újak, egy olyan motorból lettek kivéve, ami alig 10e km-t futott, de eltört a vezérműszíj feszítőgörgőjének a tengelye, és beleütött a dugattyú a szelepekbe. A hengerfej megrepedt, ezért szét lett bontva a motor. Tulajdonképpen így ingyen vannak az adagolók, mert az új motort kifizette a vevő, aki később megvette a járgányt.
Tegnap rákókányoltam az elektromos triciklimre egy kempingszéket, (nem fotózom le, mert kiröhögtök), most így furikázunk vele. Fantasztikus lett a járgány, a 2 db 600W-os villanymotoral lehagyja az Aixam 400-ast. Sajnos csak 4db 60Ah használt meghajtó aksim volt itthon, így csak szűk 1 óra az üzemidő:(
Most azon agyalok, hogy rendelek még 2 db 2 kW-os motort, és beépítem egy Lunába, + még beépítek egy kis diesel szivattyú motort, amivel meghajtok 2db 24V-os generátort. Így egy hibrid mopedautót tudnék fillérekből faricskálni (kb. 500e Ft), és ezért még a rendőr sem reklamálna.
A lemezek és egyáltalán mindenféle szétrohadás ellen a következőt szoktam alkalmazni: Gázolajhoz keverek annyi fáradt olajat, hogy sűrűsége alapján az elektromos festékszóró jól porlassza. (Ne legyen túl sűrű, mert akkaor nem viszi) A sárvédőíveket, a kocsi egész alját, küszöböket, de még a motorteret is kifújom vele. A téli-ill. nyári gumicsere szezont is kihasználom, ilyenkor zacskóval befedem a keréktárcsákat, ne legyen olajos. Bármilyen hihetetlen , nálam autón még a hátsó fékdob sem volt rozsdás és sohasem festettem. Az alvázvédőt egy kö leveri, aztán alatta rohad. Három, négyhavonta így átfújva a technika áldásos lesz. Szerencsére télen nem nagyon sóztak, így ritkábban fújom. Persze a gumialkatrészeket nem javítja, de nem is megy tönkre hamarabb, mint ahogy amúgy is elöregszik. Inkább a gumialkatrészek öregedjenek, mint az autó rohadjon. Van jobb megoldás is , sokféle (teflonos, rezes, stb) sprayt kapni, de 4 - 6 palack is rámegy egy autó alsó alapos átfújására, és így igen drága. Én nyugodtan bevállalnám azt a tipust, biztosan nem rohasztanám el.
Te már több Lombardinit kaptál szét - mi a tapasztalatod a főtengely és csapágy ügyben? Persze normális esetre gondolok, mire számítsak? Szimmeringeket, tömítéseket nyilván cserél az ember. A pr. tárcsa alatt 2 alátétem volt. Ha WD-40-et akarok célzottan kis helyre juttatni, egy kis injekciós fecskendőbe hátulról belefújok, s a tűvel - aminek a hegyét köszörűvel le szoktam kapni, így nem oltogatom magam - a pontos helyre nyomom. Így nem pazarlok, s olyan helyre sem megy ahova nem kéne - ahogy írtad, pl. az éxíjtárcsára, éxíjra. Vadi újak az adagolóid? Ha nem indiszkréció, honnan, mennyi? (Bár remélem nekem nem lesz rá szükségem). A Chatenet alvázat, ha valaki , talán Te meg tudod oldani, aztán majd írígyellek! Üdv.
Van két új Bosch adagolóm, de biztos lehet külön csúcsot is kapni.
A Chatenet Media még mindig nagyon tetszik nekem is. Éppen nemrég gondolkodtam rajta, nem lehetne-e zártszelvényből egy új alvázat aláépíteni, és akkor nem gond ha szétrohad a padlólemez. A súlyhatárt természetesen jócskán túllépném, de a KF elméletileg nem méricskélheti.
Még olyat nem láttam, hogy csak a gyűrű kopjon. Nektek elhiszem, mert mopedmotort sem láttam eddig, és tele van meglepivel.
Régebben, amikor nem használtam szintetikus olajat, a CRC nevű motorolajadaék csodákat tett, szinte nem kopott a motor. Olajcserétől olajcseréig használatos.
Na, vagyok. Woodoo, az egyik hengernél, ahogy már írtam, nem volt semmi sz.hézag. Lehet, h, a sz.szelepis felkormolódott, vagy be is égett. A másik henger kompressziója kb 22. A gépben 72e. km van, ami valós lhet 3 év alatt, mivel rokkant emberé volt, nyilván mindenhová ezzel járt. 24e/év, 2e/hó, 60-70 km naponta. A segéd gáz-fékkart én szereltem ki belőle, meg is szenvedtem vele, mert szerintem 28 cm magas törpök szerelték be, v. kivették a műszerfalat. Én csak a csontokat vettem ki ideiglenesen a kezeimből, h. hozzáférjek a belső csavarokhoz. Szóval úgy gondolom, h. megpróbálom a h.fej rendbetételét, s remélem - ahogy te tapasztaltad - a hengerekhez elég lesz egy jó minőségű gyűrűgarnitúra. A porlasztócsúcs típusát nem tudod? Anno pl a 404-es diesel Peugeot-mhoz PAL Csepel csúcsok "elmentek". Bontott motorra én is gondoltam, de van-e garantáltan kevés km-es, szervízelt, tuti? Ez lutri is lehet. A benzines - diesel gyűrű témában egyet értek veled. A jövő héten bontunk, aztán meglátjuk, mi az ábra, hogyan tovább. Kösz a figyelmet. Egyébként ha nem találta volna rá e fórumra, talán Chatenet media-t vettem volna - a kecskeméti a hirdetésen jól mutat - de amit írtál róla, az elgondolkodtatott. Kösz.
Eddig két motornál is előfordult, hogy az egyik hengerben kb. 1 mm hézaga volt a gyűrűnek, a másiknál meg csak 1-2 tized mm. Van aki 2e Ft-os Skoda gyűrűket használ a felújításhoz, de annak 4 mm széles az olajáteresztő gyűrűje, ezért szélesebbre kell esztergálni a dugattyúban a hornyot, vagy a régit gyűrűt kell visszatenni. A Skoda gyűrűt azért sem szeretem, mert az mégiscsak egy benzines motor, a dieselekhez más fajta gyűrűket gyártanak. Az egri Belkord gyárt gyűrűsort a Lombardinihez, és eddig mindig volt nekik raktáron. A gyári gyűrűk lényegesen drágábbak, és semmivel sem jobbak.