Furdalja az oldalamat a kíváncsiság, és itt biztos, hogy vannak, akik tudnak válaszolni: Hogy fordulhat az elő, hogy a kijelzőn és az appban gyakran nem ugyanannyi idő múlvára jósolják a buszt? Nem nagy különbség, egy perc szokott csak lenni, de az elég sokszor. Azt gondolnám naivan, hogy egy helyről veszik az adatokat, de lehet, hogy mégsem? Valamint a Széll K. téren olyat is sokszor láttam, hogy mutat valamit a nagy kijelző a tér közepén a 21-es buszra, majd felérek a lépcsőn a megállóhoz, és az ottani kijelzőn még egy perccel több van kiírva. Ez pláne furcsa számomra így hozzá nem értő, sima mezei utasként.
A budakalászi Auchant egyaránt kiszolgálja a 204-es és a piros (vagy éppen fehér) buszok. Utóbbiakon meglehetősen kevesen utaznak, míg érthetetlen okból Újpestről és Rákospalotáról is képesek kijönni a 204-essel 'kalászra, holott Dunakeszi közelebb van, az ottani üzlet nagyobb is.
A piros/fehér buszok (1 vagy 2 Citaro és 2 Daily) Ürömre és Szentendrére is járnak, a szolgáltató a Sportbusz.
"Egyedül a szigetszentmiklósi járatok esetén nincsen jelentős utasmennyiség Budapesten belül. "
Yep, a 38-as család menetrendileg is passzolna az ottani 6xx-es családba- BKKsként meg ott a 138-, és akkor a 279/279B/280/280B jellegű bohóckodás se lett volna sose.
Én nagyon remélem, hogy a főváros a sarkára áll - és ha bekövetkezik ez a helyzet, akkor teljes mértékben ott fogja akadályozni a "külsősöket", ahol tudja.
Az áruházas buszokkal önmagában semmi baj, a probléma ott van, hogy az áruhazaknál lévő szakaszon a kihasználtságuk sokszor a nullához közelít...
Sokszor meg lett már énekelve hogy amióta minden sarkon van egy négybetűs német diszkontáruház, azóta minimális azok száma akik kibuszoznak a világ végére nagybevásárolni.
Nyilván az Auchan dolga, de azért lehet, felül kéne vizsgálniuk, hová kérjenek viszonylatokat. Az áruházas buszokkal önmagában semmi baj, a probléma ott van, hogy az áruhazaknál lévő szakaszon a kihasználtságuk sokszor a nullához közelít...
A megállásért fizetnie kellene a Volánnak, mivel egyetlen megálló sem üzemel költségmentesen, takaríttatni kell, a szemetet elszállíttatni, utasváró - ha van - költségei, magyarul ezért igenis lehet pénzt kérni. Ha túlárazzák, akkor vagy nem áll meg, vagy építtet saját megállót, de arra is kitől kell engedély? Pont onnan...
Amúgy ez az egész nem vezet sehová, de én már amikor átadták az agglomerációtnláwtam előre, hogy utóbb ebből még bajok lesznek. Az integrációt pont nem így kellett volna megoldani, mert nem a szolgáltató a lényeg, a jogszabályoknak kéne minden szolgáltató felé ugyanazokat tartalmazni. Pl. A hév korábban miért nem kapta meg ugyanazokat a pénzeket, amit a nagyvasút? Ennek megoldása nem a szolgáltatóváltás kellett volna legyen elsődlegesen, hanem eleve ugyanazok a jogok megillették volna, mert nem a hárombetűs szolgáltató mikéntje lenne a lényeg. De itt az egymással kib..... a lényeg, nem az, hogy jó legyen. Ha jól emlékszem a franciáknál van úgy, hogy városhatáron belül más a szolgáltató a RER-nél, mint a külső szakaszokon. Működik ez személyzetváltással is, megállapodás kérdése.
A Volán egyszerűbb, de ott is eleve visszás a kötelezettség. Egy önkormányzat miért nem döntheti el mitnes hogyan csinál? És a piros vonal miért szab meg bármit is? Ami a múltban sem okozott problémát, az most miért is? Csak. Az egész egy választások előtti figyelemfelkeltés, a kérdés meg merik-e lépni a valóságban? Mert ezt egyik szolgáltató se szeretné. A Volán se. Lehet spórolnak néhány buszt, meg járművezetőt, de a bevétel is kevesebb lenne, a vármegyebérletekkel eleve szív a MÁV és a Volán, ettől minimálisan lenne több eladott bérlet, cserébe nem lenne nagyságrendekkel kisebb kiadásuk. Ugyanúgy buknának rajta.
Esetleg valaki tudja, hogy némelyik Auchanos-járat (92, 104, 138, 162) miért ritkul, illetve miért csak reggel 7 órától mennek be a buszok az Auchanhoz?
Azért azt a tartozást is meg kellene egy kicsit boncolgatni, lehet, hogy érdekes dolgok jönnének elő. Amúgy a Volán által befizetett extra 2 Milliárd forint megállópénzből ki lehet fizetni az általa pluszban követelt 2 Milliárdot. A főváros meg igen hülye lenne, ha lenyelné az ÉKM szórakozásait egy kis kölcsönkenyér visszajár nélkül.
A megállókat a közútkezelő kezeli, a megállókat jelenleg a BKK hozzájárulásával használja a Volánbusz, valószínűleg ez is része a megállapodásnak. Amennyiben megegyezés híján nem járulnak hozzá a közös használathoz, ekkor a Volánbusznak gondoskodnia kell saját megállókról, ez mostanában bonyodalmas, hosszú procedúra (engedélyeztetés, esetleg tervezés, kiépítés stb.), nem csak egyszerűen lerakjuk az oszlopot.
Nem, azok a fővárosi önkormányzat tulajdonában vannak. Ha kell még 2 milliárd a költségvetésbe, akkor fizessen a Volán a megállásokért, vagy nem állhat meg. Az utas, aki meg nem a végállomásra utazik, majd szépen leszáll a városhatárnál, és vesz BKK bérletet, majd felül a párhuzamos BKK járatra, csak hogy még jobban szívjon. Ha kavarják a jelenlegi rendszert, az utasok mindenképpen szívni fognak, a kérdés az, hogy ki mekkorát.
Azért arra a március 1 re kíváncsi leszek, amikor a csepeliek a HÉV re nem vesznek dupla bérletet, és megrohamozak a 148/151/79 es buszokot, na az igen izgalmas reggel lesz, már nagyon várom, szórakoztató műsor lesz, szerintem az újságírók és tévések is nagyon várják, este nem lennék Lázár és a kormány helyében.
169e-t lenne a legegyszerűbb megoldani a volánnak.Pécelen adottak a megállók,utána Rk vk-n van volánbusz megálló,örsön megállna ahol a monoriak lepakolnak,és tovább vinnék a stadionokhoz akár.Pesten belül egy fővárosi megállót sem használna.Amennyit a keresztúri öt-hat (?) megállós potyogtatást oldja meg a bkk a 97e-vel.
Igen, amúgy a szabályozás is nagyon vicces ebből a szempontból. Kelenföld vasútállomás és Sasadi út között hivatalosan Budapest-bérlet kell, mert ott a környéki termékek nem érvényesek, különben pótdíjazhatna az ellenőr. Nyilván a 90+%-nak van eleve, mert az M4-re vagy bármi másra kell a fővárosi utazásához, csak arra az 1 szem megállóra nyilván senki nem váltana külön, inkább sétálna.