Köszi a segítséget! Jelenleg a tádám nál tartok mert, nem bírtam várni és este kerültem vele egyet, nehogy reggel szivason meg. És tökéletes, vajpuha a váltó, az egyes néha kéri a dupla kuplungot, de az újkora óta. De akkor még nem nyugszom meg, egyem azt a kis szenzitív lelkét :D. Ha újra kezdi, akkor tuti munkahenger gond lesz, csak kérdés, hogy alsó vagy felső.
Szia. Nekem is valami hasonló a problémám. Ha az öcsém hajtja az autót pár napig nem emel ki a kuplung...
Először csak lejjebb fogott néha a váltásnál aztán odáig jutottam h kitapostam a tűzfalat. Lecseréltem az olajat és tádám! Semmi baja. Mígnem az öcsém megint hajtotta pár napot... És megint elölről. Lelke van szegénynek :) Szelepfedél tömítés.. Tata. Vácon nem tudom van e külön. Én az unixban vettem..
Egy kis segítség kellene. Munkába járós autó lett a kicsike, és szalad is bele a kilóméter, májusra cserélhetem megint az olajakat. Eddig szépen gond nélkül futott. A héten viszont megviccelt párszor a váltó. Körforgalom előtt kuplung benyom üresbeteszem és gurulok, majd körforgalomnál tenném kettesbe, de semmi, majd megállok, és egyes, nagyon semmi. Nem is olyan mint mikor a sűrűbb olajjal nehezen lehetett kapcsolni, ott lehetett érezni, hogy súrlódik, de nehezen veszi be. De itt olyan volt mintha az 1es 2es le lett volna reteszelve, egy vasnak nyomtam volna a kart. kuplungoltam vagy 4szer 5 ször és vette az egyest, aztán meg mintha mi se történt volna vajpuha, majd másnap kezdte előröl. És érdekes hogy hidegen nem csinálja csak olyan 20-30 kilóméter után. A többi sebességet veszi utánna de azok is nehezebbek, karcosabbak.
Kezdetnek ma néztem a kuplungot, mert egymásután sok kuplungolásra megjavult a dolog. A fékfojadék szintje max fölött volt, fecskendővel leszívtam a tartájból, majd lecseréltem az egész rendszerből, mert szégyenteljesen nézett ki, inkább a kecsapra hajazott az állaga. Viszont nem hiányzott belőle, a munkahengereknél folyást nem láttam. Most működik, de holnap kiderül hogy javult e a helyzet. Esetleg ötlet hogy mi lehet, kuplung, vagy a váltó???
A szelepfedél gumi tömítése az csak Tatához való jó, vagy esetleg a psa motroké is jó rá. Elöl hátul nyomja az olajat. Első körben azt hittem hogy az adagoló szimeringje, de levettem a vezérlés burkolatát, és kiderült hogy csak a dekni tömítése enged. A vízszivattyúm is a tömítésnél engedi a vizet egy nagyon minimálisan. Ezeket el napoltam tavaszig, de ez a váltó dolog nem tűr halasztást.
Sziasztok tudnátok nekem segíteni abban h mi a különbség a 2002-es évjáratú telcoline 4x4 ill a 4x2 váltója közt ha elromlott a váltóm de a terepváltó rá lehet-e szerelni a 4x2 váltóra a terepváltót?
Vegso elkeseredes...mondja mar meg valaki milyen auto markan hasznalnak meg ilyen tipusu kormanyrudveg gombfejet????Vagy milyen talal a TATA-hoz???mert az eredetire elkernek egy vagyont...Peldaul a Pajero nagyon ugy tunik talalna(ugy kepek szerint)errol lene szo...es persze ha megrendelem a koztes csoanya nelkul jon...tiszta rohadtsag...
Az olaj az jó árban volt, gondolom 75w 140, de így is három flakon kell a 2,2 liter miatt. Én mannolt tettem bele 1300 volt literje, slippes az is, inkább cserélem sűrűbben, meg a váltóba is. Bár egyre több helyen látom hogy használják a mannolt, ez lett a szegény ember olaja erre.
Inkább lasabban, de így fényképesen sokkal jobb, mint cikkszám alapján! Tényleg akartam már kérdezni régebben, ezt Csáki úrtól is mindig elfelejtettem, kérdezni, hogy safarihoz van alkatrész, vagy lesz az áruházban? Már gondolom a motor meg a hajtás ugyan az, de a futómű szerintem más.
Sziasztok! Szükségem volna egy kis segítségre!! Érdeklődnék, hogy valaki tudna e olcsón Tata Telcoline - hoz alsó és felső talpast, valamint gumi fékcső, ami megyen le keréktárcsához. Valamint hátsó jobbos lámpa búra! Ha valaki tud valamit szóljon....írjon!! Köszönöm!
köszi a segítséget, már korábban megemeltem, ezért tudom, hogy speeres, most kicserélem az olajat, remélem meggyógyul tőle, ha nem akkor szétszedem és kimosom vagy valami.
Az adagoló szimeringet ha kicseréltem akkor leírom, hogy hogyan lehet rögzíteni ebben van profi segítségem.
A difi nem mindegyikben speres, a leghosszabb átételüek nem azok. Emeld meg középen ,a váltó üresben és forgazsd a kereket előre ,ha a túloldali is előre forog terheletlenül akkor az olaj a bibis de ha nem akkor abban nics lamella. Tehát sima difi.
Látom mindenki piheni még az ünnep fáradalmait. Hátsó fékmunkahengert a bárdinál láttam, ötezer párszáz forint, de ha van kedvezményed akkor csak háromezer párszáz. Van biztos javító szett is, de én a helyedben cserélném komplett, és babonából mind a két oldalt nehogy műszakin majd nagyobb legyen 20% nál az eltérés. Persze mondom ezt csak én csinálnám így...A szlovákoknál egyébként 10 ezer körül van a javító szett, a komplett munkahenger meg 20 körül, szóval kecsón is kb ezek a gyári árak, de a helyedben megkérdezném vácon Csáki urat, egy telefont megér, és nekem sokszor segített már.
Az adagoló szimmeringje nekem is most adta meg magát a télen, de nekem lucas van rajta, bízom benne hogy nem spéci szimering kell bele. Egyenlőre az után nyomoznék hogy lehet azt szakszerűen cserélni, mármint az adagoló tengelyét rögzíteni, amíg a szimeringet kicserélem, vagy valahogy összejelölni a dolgokat.
A difi az passz, de szerintem szerelő legyen a talpán aki erre okos választ ad. Legegyszerűbb ha kicseréled az olajat és kiderül. De nekem azért gyanús a dolog, ha a lamellák sérültek vagy megkoptak, akkor jöhet a legjobb low slippes olaj is.
Valaki tudja e hogy a hátsó fékmunkahengerhez milyen javítókészlet megfelelő és azt hol lehet kapni, mert szivárog az egyik munkahengerem, valamint a Delphi adagoló első szimering milyen méretű mert az is enged valamint még egy probléma a hátsó híd speer nem működik valószínűleg nem megfelelő benne az olaj.
Ha kicserélem benne ls-re rendbe jön e vagy van vele egyéb teendő is ?