Keresés

Részletes keresés

király2644 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 21667

a TSI-ket kb bárki letöltheti az era honlapjáról.... a funkcionalitás így adott.... az, hogy hogyan fejlesztenek és felelnek meg a cenelec szabványoknak, azt eddig sem tudták bemutatni, vagy legalábbis nem tudni erről....

 

egyébként a wiki hibás, a CTCS Level 2 az folyamatos, sínáramkörös megoldás (ez nem feleltethető meg egyik ETCS szintnek sem), az ETCS-1-nek a CTCS Level 1 felel meg

Előzmény: 3r141592 (21664)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.05 -2 0 21666

Az alábbi videoban 2:10-től látható teszt is állami támogatásból és EU-s pénzből jött létre

 

https://youtu.be/W0XXqkMmu3U?si=C7V8khoAYsMVP1_X&t=130

 

íme a teljes film:
https://www.youtube.com/watch?v=W0XXqkMmu3U

 

itt viszont nem kellett egy jól termelő gépet feláldozni arra, hogy "játszadozzanak" vidéken az kísérletekkel.
Anelia 3:02 most hivatalos szerepben volt ott, de egy másik szakmai videoban szemüveg nélkül és kibontott hajjal statisztál mint más csoport tag a videoban

ahol Wien LX2 BFZ és Thales RBC van pár képkocka erejéig.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uGX2ivT34t4

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (21656)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.05 -2 2 21665

"Lehet, hogy mégsem lesz annyira nehéz a kínaiaknak a Budapest-Belgrad vonalra telepíteni a vállalt bizbert?"

 

Ha úgy megy ott mint itt (ÖBB) a Zulassung/Einsatzgenehmigung (amolyan levizsgáztatás üzembehelyezés előtt) és CENELEC, SIL meg SL előírásoknak - mint európai átlagban - meg kell felelni, akkor erős kétségeim vannak.

Előzmény: 3r141592 (21664)
3r141592 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 21664

Belefutottam ebbe az Wikipédia cikkbe:

https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Train_Control_System

 

E szerint :

CTCS Level 2 (CTCS-2) This system is compatible with ETCS-1

 

CTCS Level 3 (CTCS-3)is equivalent to ETCS-2

 

Lehet, hogy mégsem lesz annyira nehéz a kínaiaknak a Budapest-Belgrad vonalra telepíteni a vállalt bizbert?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21461)
r1232 Creative Commons License 2024.01.02 0 2 21663

Az a 10 db mozdony az ÖBB karbantartási rendszerében van..

Előzmény: GaGe (21662)
GaGe Creative Commons License 2024.01.01 -2 1 21662

Az Öbbnél van 300 körüli 1016/1116, abból lehet bányászni, ha a géppark 50% áll, akkor is szemmel látható darabszám lesz belőle.

A Trakció 10 darabja homeopátiás mennyiség, 40 éves korukban jó ha egy menni fog …

Előzmény: r1232 (21661)
r1232 Creative Commons License 2024.01.01 0 1 21661

Az a 470 lesz 40 éves is, ahogy szvsz az ÖBB színeiben is meg fogja érni azt a kort.

Az első sorozat Flirtjeink is 15-16 éves korukban kapták meg az ETCS-t.

Előzmény: GaGe (21655)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.01 -3 0 21660

Feltettem egy kis filmet ahol robogtak ki a teszt szakaszról a régi svájci lomok :-)

https://youtu.be/Xm3bBO058Ig

Előzmény: GaGe (21658)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.01 -3 0 21659

Szerintem ez a cég is ilyen forrásból kapott. Saját forrásból valóban nem lenne racionális. A másik az, hogy anno INFRA oldalra telepített cuccok vontatójármű oldali kompatibilitásában csakis gyakorlati tesztekkel tudtak 100% bizonyosak lenni. Ezért voltak olyan szakaszok, hogy még maszekokat is bevonták a tesztelésbe. pl. BLS-nek sokkal többféle járgánya volt anno mint SBB-nek. Vagy az SBB déli partner cégeinek. Szóval kísérleti játszótérrel indult anno az egész.

Előzmény: GaGe (21658)
GaGe Creative Commons License 2024.01.01 0 0 21658

Emlékszem, valami svájci lomra raktak ep féket is az etcs obu mellé. Támogatásból okés, de saját forrásból már necces. 
Anno itthon a Gigantokra is tákolt az Alcatel L1 obut, de azt inkább hagyjuk is, egy kalap szar volt az egész. Viszont amikor arról volt szó, hogy lecserélik olyanra, ami tud L2-t is, vagy leszerelik, akkor inkább leszerelték, mert nem térült volna meg, szerintük.

Nálunk is van 26 ETCS nélküli Traxx, ott is megy a gondolkodás, hogy megéri-e a szarakodás az obu felszereléssel, 8

országban újra engedélyeztetéssel stb vagy inkább adják el őket és vegyenek új gépet már eleve ETCS-el.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21656)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.01 -3 0 21657

Végre enged fotót feltölteni. Íme a 2 kép, hátha erről beugrik

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (21656)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.01 -3 0 21656

Hallottál már az INEA - TEN-T támogatásról? Na akkor a projekt keretében adtak pénzt ilyen régi gépek ETCS-el való felszerelésére. Lehet ma már másként gondolnák, de a program indulásakor 2010-es évek elején bőven adta a pénzt. Még svájcba is jutott pár régi szekér felszerelésére. Anno amolyan tapasztalat szerzés volt a régi lomok felszerelésének lehetősége, kvázi kísérleti labor. Még anno küldtem is fotót talán egy ilyen tesztről meg a fékrendszerről irogattunk egymásnak.

Előzmény: GaGe (21655)
GaGe Creative Commons License 2024.01.01 0 0 21655

Felszerelni olcsóbb, mint új gépet venni, persze.

Viszont az új gép legalább 25 évig dolgozni fog, míg egy 60+ éves lom bármikor megpusztulhat, végleg.

Felrakod rá az ETCS-t, majd két hét múlva a trafó zárlatos lesz, gazdasági totálkár.

Amelyik gépen nincs ETCS, az kuka, helyette kell venni egy újat, amin van.

Nem véletlenül megy most is a fejvakarás, hogy a 19 éves 470 sorozatra, ami 25 évre van tervezve, megéri-e feltenni az ETCS fedélzeti berendezést…

Előzmény: 3r141592 (21653)
Panzerbear Creative Commons License 2024.01.01 -1 0 21654

Ez alapján szerintem menj el a Lokomotion-hoz vezetőnek, mert nem tudják mit csinálnak...

Átalakítottak egy csomó Br 139-et, meg 151-et ami lassan 10 éve viszi a minőségi tranzit vonataikat napi rendszerességgel. Ha jobb ötlet lett volna valamit bérelni, akkor nem csinálták volna. Ami elérhető volt öreg gép jó állapotban, mind náluk van, parádés állapotban.

Előzmény: GaGe (21652)
3r141592 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 21653

" Továbbra sem győztél meg, hogy megéri egy 64 éves lomra kb 200 millió Hufért felszerelni egy fedélzeti berendezést"

 

Vajon új mozdony beszerzése jobb ha a régit nem vagy csak korlátozottan tudja használni, vagy inkább felszerelni olcsóbb?

 

 

Egyébbkét a fedélzeti berenedezésben mennyi a specifikus (nem átszerelhetó) és ami átépíthető másik mozdonyra?

 

 

Előzmény: GaGe (21652)
GaGe Creative Commons License 2023.12.31 -1 0 21652

Továbbra sem győztél meg, hogy megéri egy 64 éves lomra kb 200 millió Hufért felszerelni egy fedélzeti berendezést, úgy hogy azt vissza is hozza és utána még profitot is termeljen. De lehet Németországban mások a számok, mit itthon. Nem véletlenül szedték le a Gigantokról is inkább.

Előzmény: Panzerbear (21624)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.30 -5 1 21651

Ezt azért ne vedd egy kalap alá a klasszikus EU-s eljárásokkal. Ok az EU társadalmi és gazdasági dolgokra fókuszál, de itt az ERTMS bevezetésével a SERA próbálja a TSI elveit a TEN-T korridorokon érvényesíteni. De ne feledjük vannak ebben a körben nem EU-s országok is. De nem csak arra van nemzetközi direktíva, hogy kiépítsék hanem arra is, hogy folyamatosan üzemeltessék, fejlesszék.

Pl. GSM-R ---> FRMCS

 

Hamarosan ez egy nagy feladat lesz a már üzemelő INFRA területén.

Előzmény: Fizolti (21647)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.27 0 6 21647

Pl. indul egy évekig elhúzódó kötelezettségszegési eljárás, aminek aztán nagy eséllyel semmi gyakorlati jelentősége nem lesz? 

Előzmény: GaGe (21646)
GaGe Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 21646

Mi történik, ha megszegsz egy uniós előírást?

Előzmény: Fizolti (21645)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.27 0 1 21645

Nem a kérdésre válaszoltál. 

Előzmény: GaGe (21644)
GaGe Creative Commons License 2023.12.27 -1 2 21644

"Ha esetleg mégis marad addig a nemzeti vonatbefolyásoló, akkor mi fog történni? "


Vegyes üzem nem feltétlenül kívánatos, az a cél, hogy TEN-T vasúti hálózaton csak és kizárólag ETCS legyen.

Előzmény: Fizolti (21643)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.26 0 1 21643

Biztos vagy abban, hogy 17 év múlva ugyanaz lesz a határidő, mint most?

Ha esetleg mégis marad addig a nemzeti vonatbefolyásoló, akkor mi fog történni? 

 

Előzmény: GaGe (21632)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.26 -2 0 21642

Jut eszembe, hogy ezek a publikus listák annyira "naprakészek", hogy sem Wien Stammstrecke, sem 191 01-es nincs benne. Pedig már a tervek is elkészültek a júliusi bejárás óta a Siemens meg a projektes cég embereivel.

Előzmény: Panzerbear (21636)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21638

Prototípusnak erős túlzás a 60. darab, nem véletlenül írtam pályázati járművet, mivel az első 60. ETCS berendezéssel történő felszerelése tendere kapcsán készült Siemens - Stadler együttműködéssel a berendezés utólagos szerelése.

Előzmény: r1232 (21637)
r1232 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21637

A 060-as volt a Siemens prototípus járműve, szvsz.

Előzmény: Vendégsín (21633)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21636
Előzmény: Panzerbear (21635)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.24 -2 0 21635

Bullshit, ez még nyomokban sem tartalmaz igazat...

Előzmény: oldmumus_v.2 (21634)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.24 -3 0 21634

Erről egy OFF történet/példa:
tegnap beszélek szüleimmel telefonon és a  háttérben rádió ahol télies útviszonyokról szólt a hír ahol kiemelik nyári gumikkal  nehogy útnak induljanak. Sok országban van téli gumi kötelezettség. Ha magyar autósoknak bevezetnék akkor lehet sokaknak csak szitkozódás lenne. Megint pénzt kell  kiadni valamire. Nem gondolnak bele, hogy egy baleset mekkora hátrányt jelenthet Önmagának és másoknak emberileg és anyagilag is.

 

Legyen ON: itt nálunk ÖBB 2030-ig összes nemzetközi vonal L2 és a végén OS,  többi fővonal pedig 2036-ig. Most elkészülő fényjelzős LH, PH, stb. az ÖBB történetében az utolsó kör (kivéve a mellékvonali technika)

Előzmény: GaGe (21632)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21633

Flirtre 059-től került

 

061-től, a 060 a S - S pályázati járműként kapta később ugyanazt...

Előzmény: GaGe (21631)
GaGe Creative Commons License 2023.12.23 0 2 21632

2040-től TEN útvonalon nem lehet nemzeti vonatbefolyásoló. Ha más miatt nem, emiatt muszáj lesz elterjednie az ETCS-el szerelt járműveknek…

Előzmény: Fizolti (21630)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!