a TSI-ket kb bárki letöltheti az era honlapjáról.... a funkcionalitás így adott.... az, hogy hogyan fejlesztenek és felelnek meg a cenelec szabványoknak, azt eddig sem tudták bemutatni, vagy legalábbis nem tudni erről....
egyébként a wiki hibás, a CTCS Level 2 az folyamatos, sínáramkörös megoldás (ez nem feleltethető meg egyik ETCS szintnek sem), az ETCS-1-nek a CTCS Level 1 felel meg
itt viszont nem kellett egy jól termelő gépet feláldozni arra, hogy "játszadozzanak" vidéken az kísérletekkel. Anelia 3:02 most hivatalos szerepben volt ott, de egy másik szakmai videoban szemüveg nélkül és kibontott hajjal statisztál mint más csoport tag a videoban
ahol Wien LX2 BFZ és Thales RBC van pár képkocka erejéig.
Ha úgy megy ott mint itt (ÖBB) a Zulassung/Einsatzgenehmigung (amolyan levizsgáztatás üzembehelyezés előtt) és CENELEC, SIL meg SL előírásoknak - mint európai átlagban - meg kell felelni, akkor erős kétségeim vannak.
Szerintem ez a cég is ilyen forrásból kapott. Saját forrásból valóban nem lenne racionális. A másik az, hogy anno INFRA oldalra telepített cuccok vontatójármű oldali kompatibilitásában csakis gyakorlati tesztekkel tudtak 100% bizonyosak lenni. Ezért voltak olyan szakaszok, hogy még maszekokat is bevonták a tesztelésbe. pl. BLS-nek sokkal többféle járgánya volt anno mint SBB-nek. Vagy az SBB déli partner cégeinek. Szóval kísérleti játszótérrel indult anno az egész.
Emlékszem, valami svájci lomra raktak ep féket is az etcs obu mellé. Támogatásból okés, de saját forrásból már necces. Anno itthon a Gigantokra is tákolt az Alcatel L1 obut, de azt inkább hagyjuk is, egy kalap szar volt az egész. Viszont amikor arról volt szó, hogy lecserélik olyanra, ami tud L2-t is, vagy leszerelik, akkor inkább leszerelték, mert nem térült volna meg, szerintük.
Nálunk is van 26 ETCS nélküli Traxx, ott is megy a gondolkodás, hogy megéri-e a szarakodás az obu felszereléssel, 8
országban újra engedélyeztetéssel stb vagy inkább adják el őket és vegyenek új gépet már eleve ETCS-el.
Hallottál már az INEA - TEN-T támogatásról? Na akkor a projekt keretében adtak pénzt ilyen régi gépek ETCS-el való felszerelésére. Lehet ma már másként gondolnák, de a program indulásakor 2010-es évek elején bőven adta a pénzt. Még svájcba is jutott pár régi szekér felszerelésére. Anno amolyan tapasztalat szerzés volt a régi lomok felszerelésének lehetősége, kvázi kísérleti labor. Még anno küldtem is fotót talán egy ilyen tesztről meg a fékrendszerről irogattunk egymásnak.
Ez alapján szerintem menj el a Lokomotion-hoz vezetőnek, mert nem tudják mit csinálnak...
Átalakítottak egy csomó Br 139-et, meg 151-et ami lassan 10 éve viszi a minőségi tranzit vonataikat napi rendszerességgel. Ha jobb ötlet lett volna valamit bérelni, akkor nem csinálták volna. Ami elérhető volt öreg gép jó állapotban, mind náluk van, parádés állapotban.
Továbbra sem győztél meg, hogy megéri egy 64 éves lomra kb 200 millió Hufért felszerelni egy fedélzeti berendezést, úgy hogy azt vissza is hozza és utána még profitot is termeljen. De lehet Németországban mások a számok, mit itthon. Nem véletlenül szedték le a Gigantokról is inkább.
Ezt azért ne vedd egy kalap alá a klasszikus EU-s eljárásokkal. Ok az EU társadalmi és gazdasági dolgokra fókuszál, de itt az ERTMS bevezetésével a SERA próbálja a TSI elveit a TEN-T korridorokon érvényesíteni. De ne feledjük vannak ebben a körben nem EU-s országok is. De nem csak arra van nemzetközi direktíva, hogy kiépítsék hanem arra is, hogy folyamatosan üzemeltessék, fejlesszék.
Pl. GSM-R ---> FRMCS
Hamarosan ez egy nagy feladat lesz a már üzemelő INFRA területén.
Jut eszembe, hogy ezek a publikus listák annyira "naprakészek", hogy sem Wien Stammstrecke, sem 191 01-es nincs benne. Pedig már a tervek is elkészültek a júliusi bejárás óta a Siemens meg a projektes cég embereivel.
Prototípusnak erős túlzás a 60. darab, nem véletlenül írtam pályázati járművet, mivel az első 60. ETCS berendezéssel történő felszerelése tendere kapcsán készült Siemens - Stadler együttműködéssel a berendezés utólagos szerelése.
Erről egy OFF történet/példa: tegnap beszélek szüleimmel telefonon és a háttérben rádió ahol télies útviszonyokról szólt a hír ahol kiemelik nyári gumikkal nehogy útnak induljanak. Sok országban van téli gumi kötelezettség. Ha magyar autósoknak bevezetnék akkor lehet sokaknak csak szitkozódás lenne. Megint pénzt kell kiadni valamire. Nem gondolnak bele, hogy egy baleset mekkora hátrányt jelenthet Önmagának és másoknak emberileg és anyagilag is.
Legyen ON: itt nálunk ÖBB 2030-ig összes nemzetközi vonal L2 és a végén OS, többi fővonal pedig 2036-ig. Most elkészülő fényjelzős LH, PH, stb. az ÖBB történetében az utolsó kör (kivéve a mellékvonali technika)