Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capa Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1099
Peggy!

Tudom, nem ezért vetted :-))) , de mit fogyaszt egy ilyen 24 szelepes szépség (város/országút)?

Előzmény: Peggy (1098)
Peggy Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1098
Sziasztok!

Szerintetek merjem-e elvinni a 605 SV24 a Gabliniba vezérműszíjcserére? Képesek azok ilyen komplex, összetett és bonyolult műveletre,:-) vagy csak a gumicseréhez értenek? Komolyan tanácstalan vagyok. Sansalvador, Te pl. hova vitted a 605-t szervízelni, és Ti hova jártok????

raider Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1097
Nyomok majd egy osszefoglalo esszeszeru forditast, cc. ma este.
De nem ezer irtam, kedves Pugfan!!!
Az valoban verseny volt!!!! Az 5,5l-es fogyasztas nem /100km volt, hanem 5,5 km/l volt!!!!!!! ;-))))
Az pedig cca 18l/100km-es fogyasztasnak felelt meg! Van meg egy csomo erdekesseg emellett, majd leirom.
Előzmény: Pugfan (1085)
capa Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1096
hgl005!

Félreértettél: kérdést tettem fel, nem vádoltalak!
Én is szeretem, ha minél több lóerő dübörög a kocsiban, amit vezetek. De a kérdésem arra irányult, hogy a megnövekedett motorteljesítményhez volt-e igazítva az erőátviteli szerkezet, nem pedig arra, hogy mire kell a több lóerő. Illetve arra, hogy a kb. 20%-os teljesítmény növekedést bírják-e ezek a szerkezetek megerősítés nélkül is. (Szerintem kb. 10%-os növekedést tűrnek probléma nélkül)
Pugfan az 1-2 éves chip-tuningolt P306 HDi-jénél - egyik hozzászólása szerint - már érzékelte is a kuplung megcsúszását. De a legjobb lenne, ha erről ő tartana beszámolót.

Előzmény: hgl005 (1095)
hgl005 Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1095
most ezt meg mire itad CÁPA

hasonlo ok nem nem én mentem gyorsan csak egy no miutan kikanyarodtam utana lefekezett illetve meg is ált index nelkul en meg vagy jobbrol vagy balrol kerulhettem volna ki--...mivel jobbrol arok +egyebek..balra...az volt a szerencsetlensegem,hogy bal oldalt egy kamion jott ...

megtolhattam volna az elottem allo kocsit...
de igy utolag orulok,hogy nem tettem ugyanis az elottem állo kiskocsi egy regi polo volt es a kereke balra kanyarodo helyzetben volt mar, mivel be akart kanyarodni....ha pedig meglokom akkor bement volna a kamion hatso kerekei alá...

az pedig egyenlo lett volna egy tragediaval.

igy hat ez van de az eros kocsi nem mindig jelenti a szaguldozast sokszor csak azt ,hogy van lehetoseg veszelyhelyzetek elkerulesere...

ha pl bennragadsz egy elozesben es van meg tartalek 100 loerod..hat az kisegithet.

Előzmény: capa (1089)
Zoldalma Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1094
Bizony :-) Nálunk elöfordul cégautónak 306, 406, bár sajna több az offos traktor, leginkább a mikró (:-) fajtájából.

Strasszer: ha ki akarnám készíteni a tisztelt apukát, vennék a fiának egy Daciát :-)

Előzmény: 405GRX (1093)
405GRX Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1093
skandináv:-)))
A nagyfönök 9-5-ös Saab-bal nyomja, a többi góré S80-assal, szóval elég nehéz lesz meggyözni öket:-)...bezzeg a konkurencia tudja, mi az izlés, igaz Zöldalma?:-)))
Télleg új társasjátékot találtam ki: ki tud több céget mondani ahol pug a cégautó?
Én rögtön kezdeném MetaCode-ékkal:-)))
Ez a Trianon-sztori elég ütös...
Ilyen alapon malajziai autót kellene venni a fószernak, talán egyedül ök nem ártottak nekünk ezer év alatt:-)
Előzmény: Strasszer (1092)
Strasszer Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1092
Milyen cég az, ahol traktort adnak a becsületes dógozó alá?? Ültesd be a főnöködet a PUG-odba, (vagy hozzd el a talira :-DD ), és garantáltan lecseréli tisztességes hardverre mindenkiét. (:))
A téli gumi meg legyen francia, az illik rá.
(ez akár lehetne vicc is, de nem az: volt osztálytársam apja addig nem engedi, hogy a fia francia kocsit vegyen, amíg a franciák bocsánatot nem kérnek a magyaroktól trianonért. Sok érvet hallottam már kocsimárkák mellet és ellen, de ilyent még soha. Nem kicsit vigyorogtam magamban, amikor meghallottam.)
Str
Előzmény: 405GRX (1090)
MetaCode Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1091
Hahó

Télicipő: több forrásból megerősítették, hogy a gyári aluk - elméletben - mehetnek télen is, ui a fedőrétegük nagyságrendekkel erősebb, mint bármely, utólag vásárolható típusnál. Én speciel tavaly az alukra raktam a télit, volt hó is meg latyak is rendesen (CZ, A, HR, SLO, RO), semmi de semmi változás nem látszott rajta. Úgyhogy idénre sem vettem lemezfelnit. Báj dö véj, a gyenge telekben latyak sincs:-))
Szal ha itthon használod az autót csak, kétséges a szükségessége. Sítúra egyszer-kétszer egy évben? Vegyél egy láncot ha nagy a gáz:-)

M.

405GRX Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1090
Szasztok,

Nekünk továbbra is jó mindkét idöpont.
Pugfan, ha elhozod az újságot a talira, én megpróbálhatok mazsolázni belöle, mert valamennyire még töröm a taljánt (ha meg nem jön össze, akkor majd a képeket nézegetjük:-))...)
Téli gumi: 9 év alatt egyszer sem volt a GRX-en, szvsz az itthoni teleken majdhogynem felesleges (kivéve persze, ha kimélni akarod az alufelnit és úgyis lecseréled acéltárcsára). Anno még Zinnwaldnál is felmentem vele a havas hegyi országúton decemberben, miközben a golfokra szorgalmasan rakták fel a hóláncot a germánok:-)...igaz hogy a bal lábamat elötte odaszögeltem a lábtartóhoz:-)))
A traktorra már októberben felrakatta a cég a téli gumit, azóta csak szentségelek, olyan szarul fogja az utat ilyen száraz+meleg idöben.

capa Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1089
hgl005!

Szerintem nem is a motornak árt leginkább a nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték, hanem az erőátviteli elemeknek (kuplungszerkezet, féltengelyek...). Ezekkel hogy áll a tuning 2,2 HDi?
Pugfan, mintha lettek volna hasonló okból kifolyólag problémáid, nem igaz?

Előzmény: hgl005 (1086)
sabian Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1088
Cs! MaT?!

nem is a hó, meg a csúszás miatt kell - megjegyzem a 306-on nem cseréltem abroncsokat - Luciferre azért lenne szükség, mert a latyak, meg a só alapból nem tesz jót a könnyűfémfelniknek.
sabian

Előzmény: Strasszer (1087)
Strasszer Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1087
Hali Mindenkinek!
Nekem megfelel a 8.-i dátum is.
Sabian, mikor tudnánk összefutni a képek átvétele ügyében? Csoportkép is kellene.
Egyébként én még sosem vettem téli gumit, szvsz nálunk annyira nem is muszály, hacsak nem akarsz többször is áthajtani szakadó hóban egyik kisebb hegyünkön. Nekem van egy szokásom. Sosem hajtok át szakadó hóesésben egyik kisebb hegyünkön sem. :)
Str
hgl005 Creative Commons License 2001.11.07 0 0 1086
hali
állitolag tervezik a 3000-es dizel bevezeteset ami nagyon elkelne mert szinte minden autogyarnak van mar normalis meretu diesel motorja mert ami eleg pl a 406 ba az mar kicsi a 607-es monstrumhoz...od egy 180 le-koruli moci kellene..
ezert tanakodik az oregem is ,hogy inkabb a 3000-es benzinest vegye...mert az azert dinamikusabb mint a 2,2-es hdi...
bar egyik ismerosomnek 2,2 es mocija van chiptuning-al es igy 165 le es 380 nm-a gep...
valoban jol megy de szerintem az mar kisse sok annak a motornak....ki tudja meddig birja..
Előzmény: MetaCode (1084)
Pugfan Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1085
hoppá!
Na melyik újságot hoztam el a milánói Malpensa reptérről? A novemberi Auto-t...
406 2.2HDi kombi nyerte a 24 órás pályaversenyt, 5.5l-es átlagfogyasztással BMW, Alfa, Toyota előtt!

Fordíthatnál egy kicsit az újságból, mert az olasz (is) az, amit még nem tudok!

Előzmény: hgl005 (1083)
MetaCode Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1084
Remek gondolatmenete van a papádnak!! Bár szvsz a 607 senem felső-közép, meg kombi sincs belőle:-) De a HDi motorok valóban a csúcson vannak, én egy darabig azt hajtottam...
Előzmény: hgl005 (1083)
hgl005 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1083
engem nagyon is erdekelne mert a papam most akar 607-est venni
Előzmény: raider (1082)
raider Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1082
Most voltam egy-ket helyen szerte a vilagban, es beszereztem az olasz 'Auto' legfrissebb novemberi szamat. Benne van egy erdekes teszt eredmenye, dizel felso-kozepkategoria kombikat egy 24 oras palyaversenyen hasonlitottak ossze. Ha erdekel titeket, szivesen irok egy osszefoglalot az erdekesebb dolgokrol. Ja es egyet talalhattok melyik auto lett az elso... ;-)))
MetaCode Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1081
Egyre hülyébb leszek... sabi: én a Bécsigumi Budakalászban voltam. Végülis nem a gumis számít, csak árban, mert egy téli Michelin meg egy nyári Pirelli mindenhol ugyanaz.
MetaCode Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1080
Ja, még valami... Sajna a következő másfél 7ben (tehát jövő vasárnapig) nem vagyok (München, ezért is a téli cipő, lásd europe.cnn.com/weather, utána meg Csehország. DE utána héten eddig úgy néz ki végig itthon vagyok! Jó még akkor a scan?

Tali: egyelőre mindkét dátum jó, bár hajlok az elsejére, a 8-i munkanap mijatt

M.

MetaCode Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1079
Sziasztok,

Én már ma átestem:-)) bundabugyi felhúzva!!

Komolyan: Tekintve, hogy sok a külföld, és havas tájak is, én a Michelin Pilot Alpin sorozat mellett döntöttem, még márciusban igen jó szolgálatot tett Ausztriában. Csak javasolni tudom, bár kissé húzós (februárban ha jól emléxem, 23 rugó körül volt darabja, de nem akarok nagy hülyeséget mondani).

Még 3-4 éve próbáltam a Barum télit, hát jobban jártam volna ha fennhagyom a nyárit..:-(( bár lehet, hogy azóta fejlődtek

M.

Előzmény: sabian (1077)
hgl005 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1078
szvsz. a igencsak lanyha teleinkhez nem nagyon kell nagyon draga teligumi valami olcsobb barum debica stb is megteszi mert sajna hiaba is koltesz draga gumira pl pirelli stb a vacak utjainkon a mikroredok foleg ho hijján gyorsan tonkremennek es veszitenek hatasossagukbol...

a legtobb teligumi pedig szinte kivetel nelkul valamilyen szilika kevereket hasznal a ridegseg ellen tehat,hogy megfeleloen rugalmas maradjon a gumi...

Előzmény: sabian (1077)
sabian Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1077
Cs! MaT?!

Egy kérdés:
így hogy jön a tél, kellene egy téligumi készlet. Átesett már valaki ezen a procedurán? Van valamilyen ajánlott téma a Pug-ra? Pirelli? Hol lehetne jó áron kapni cuccost? Meg egyéb hasonló info kellene erről...
előre is köszke!
sabian

hgl005 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1076
szerintetek ha jol okoskodom a 406os es a206 os 2000 -es 16 szelepes motorja ugyanaz es a felfuggesztes is ugyanaz akkor a 406 osban levo 2000 turbo motort is at lehetne epiteni a 206 os peugeotba....

nektek mi a velemenyetek errol...?
mert akkor nem tuningolgatok hanem kinnt veszek egy ilyen torott kocsibol motort...
mert azert kinnt van sok 406 és 605 turbo..2000-es

Gyuszkó Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1075
Cs! MaT?

Kicsit eltüntem(tünk)!
Fel kellene térképezni, hogy ki mikor tudna a talin részt venni?

A hozzászólásokat visszanézve a következő jelentkezőket találtam:

Dec. 1.
sabian
Az Utolsó Európai
405GRX
Iopee
Strasszer
Bár a 8. jobb lenne!

Dec. 8.
SQS
Sansalvador
405GRX
sabian
Többiek?

Étkezést esetleg meg lehetne oldani ájne étterem, melynek helye a megjelenők számától függően változtatható. Előre le kellene foglalni, hogy egybe legyen ülőhelyünk.

Gömb_villám:
Nem tudsz szabit kivenni?

Iopee:
Képeket megkaptam, nagyon király mind! Ha meg lesz az összes kép a taliról elkészül a CD-is! Ha gondolod a videót darabokban (kb 100db 1Mb) átküldhetem ;-)!

Sabian:
Hol lehet jó helyen, jó időben lenni ahhoz, hogy a képek is ott legyenek? Tel.-on meg tudunk beszélni egy időpontot?

OFF
All:
A héten lesz a Security&Safety kiállítás az SAP csarnokban. (Mindenféle vagyonvédelmi kütyü! Építkezők előnyben!) Van rá kb. 4 plusz belépőm, ha valakinek kell írjon/hívjon.
ON

Hosszú hétvégére való tekintettel kinyomtattam az első 600 hozzászólást. Nagyon Mega Király!:-DDD)
Rengeteg infó, sirály beszólások, képek, történeti áttekintés (még egyszer MTHX sansalvadornak!!!!)
Ja mostan jut eszembe, tudtok ajánlatni vkit. aki a futóművet, lengéscsillapítókat és egyéb ilyen bevizsgálást tud megoldani a tél beállta előtt?

Megint sokat "beszélek" bocs;-)

Oroszlános jó éccakát! Gyuszkó

capa Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1074
hgl005!

Én is nagyon irigyellek a T16-ért, de ha tényleg annyira össze volt törve, akkor talán mégsem. :-)

Alapállapotban kb. (a különböző források eltérően adják meg) 200 LE-t teljesít, de 45 másodpercre képes megemelni a turbó töltőnyomását (talán 0,2 bar-ral), ha totálisan lepadlózod. Így 220 LE szabadulhat el. A 45 mp letelte után ez a gyilkolás ;-)akár rögtön megismételhető!

> szerintem olyan lehetett mint a 2000 mostani turbok..
A P406-okban, Citroën Xantiákban, XM-ekben lévő 2.0i (Constant Torque) turbómotor nem négy, hanem csak kétszelepes, ezért nem nevezhetők ugyanannak. Természetesen maga a blokk ugyanaz.

Nyáron láttam egy 80e km-t futott, '94-es fehér P405 T16-os hirdetését. Mindössze 1,6 milló Ft-ért kínálták! (Sajnos éppen előtte vettük az SRI-t. Igaz, azért jóval olcsóbban. ;-)
Mindenesetre egy T16, mégha nagyjából ugyanúgy is megy, mint egy alfa 155 q4 vagy egy opel vectra turbo, azért ezeknél sokkal, de sokkal egyénibb és különlegesebb.

Még ez a vadállat szériagyártású T16 is csak halvány utánzata volt a 80-as évek végének Párizs-Dakar és hegymenet nyertes T16-ának, ami - sok más mellett - a kupésított formájával valamint a kétféleképpen is kanyarodni tudó (párhuzamosan és ívben!) hátsó kerekeivel is különbözött tőle.

Üdv,
capa

Előzmény: hgl005 (1073)
hgl005 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1073
a chiptuningnal meg lehet oldani,hogy ne szabalyozzon le az elektronika....de erdemes turbohoz olajhutot használni ezt utolagosan is lehet szerelni kb 50000 ft ert de megeri a turbo elettartamat is meghosszabitja...

A t16 al kapcsolatban nalam kb 2 hetig volt aztan eladtuk mert par baratommal autokat hoztunk be meg 1995 tajekán...
tudomasom szerint szarra tortek a jarganyt...
4*4-es hajtas speer difi...+olyan megoldas ,hogy ha gazt adtal eroteljeset akkor 280 le-t teljesitett rovid tavon.
iszonyatosan jol ment foleg az akkori kocsik kozott.de azert ma is megallna a helyet.
szerintem olyan lehetett mint a 2000 mostani turbok..egyebkent abban a 2000 turboban van most intercooler.?

ha nincs akkor erdemes hasznalni hozza...igy mar kb 210 le-t tudna a gep....,Egyebkent en is kacerkodtam egy 2000 turboval...igazan az lenne a profi,ha a 206-os pug-ba kerulne bele egy ilyen moci...
ha sok penzem lenne vennek is egy ilyen bontott motort...milyen lehet....huuuuuuu...
amikor 100-on 200-at verne az ember a tobbi autora...

Előzmény: Break (1070)
405GRX Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1072
hgl005,
Ez a T16 téma felvillanyozott, mesélj róla kérlek...:-)
Mennyi ideig volt Nálad?
Itthon vetted? Vagy Te hoztad be?
Még MI16-ost sem lehet túl gyakran látni, nemhogy T16-ost. Nem is tudom hány darab van belöle az országban, de állati ritka példány lehetett...
220LE...nyami:-)
Előzmény: hgl005 (1067)
sansalvador Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1071
Sziasztok!

Hgl005: nekem az utóbbi 605-ösöm benzines turbo volt és automata mivoltjához képest rettenetesen jól ment. Annak a turbós 150 lóereje simán überelt mindenfajta sima 150 lovas egyéb járgányokat (még erősebbeket is). Ahogyan Pugfan mondta, abban a bizonyos fordulatszám tartományban a folyamatos és maximális nyomatékleadás miatt tényleg villanyautósan ment, tehát nem is hasonlitható a sima sv 2.0-ához. De neked ez nem újdonság egy T16 után, nem igaz? :))) Fogyasztása automata lévén 9-12 liter között mozgott.
A turbója nekem az eladáskor -amikor is 165 ezer volt benne- kezdett el észrevehetőbben sipolni, de csak hideginditás után. Az észrevehetőbben hangosabb volt, mint előtte pár 10 ezerrel. Valszeg egy-két tizezerrel később kellett volna (illett volna) megbontani a turbót. Turbófelújitást pedig 50-100 ezer Ft között meg lehet oldani, jobb lesz mint az gyári új. Egyébiránt nem jellemző a Peugeot turbós motoroknál a turbóprobléma (valszeg a dizeleknél még kevésbé). Anno amikor asszony Audi 2.5-es TDI turbóját kellett full felújitani, akkor utánakérdeztem a Pugoknak is. Azt mondták többet birnak, mint az átlag. A (turbó)szakszervizben tele volt a polc Audi és Volvo ill Saab-hoz való felújitott turbókkal, azokkal több a gond és kevésbé tartósak.
Pl. az egyik barátom 405 TD-je éppen most kerülte el a 300 ezret és a turbója meg se nyikkan, a motor egy gramm olajat sem eszik.

Padre: Riasztó ügyben pedig én is a gyárit ajánlom a 406-hoz, nekem az van benne és tökéletes. Azt mondták megoldható a sima risztó is bele, de "át kell vágni" hozzá a BSI agyát, kicsit komplikált. A gyári ugyan drágább (80-90 ezer) de biztosan jó.

Zsombi: légzsák? Szvsz 200-250 ezer. Gondolom márkaszerviz a jó megoldás, bár megérne a dolog egy kis körbetelefont, pl bontott, balesetes autóból, amelyikben nem használódott el (hátsó ütközés).

Break Creative Commons License 2001.11.06 0 0 1070
Csak egy fél orat mentem egy 2.0 SV coupe-vel, de a kulonbseg a sima ketliteres es a turbos kozott szerintem nagyon sok. A simat porgetni kell hogy tenyleg huzzon, mig a turbos 2500-tol mar nagyon megy (csak kár hogy 6200-nál le van szabályozva). Ami a fogyasztást illeti: már sikerult egyszer 10 liter ala vinnem, de nagyon kellett igyekeznem. Az átlag kb. 11 liter, de etettem már meg vele 15 litert is (bár a tank felét versenyen ette meg - gokartpálya tele kanyarral - itt jott elo a forgatonyomatek-tartomany elonye - a Hondások annyit váltottak, hogy a kezuk belefaradt, nekem start egyes, utana vegig kettes).
Kérdés: Meg lehet csinálni, hogy késobb szabályozzon le az elektronika?

Break

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!