Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Általában ha alaposan átnézik a kocsit, akkor minden kiderül: futóműhibák, esetleges korábbi törések, meghibásodott egységek (klíma, elektromos kütyük, stb.), kuplung, váltó, fékek állapota. Ami igazándiból nem deríthetô ki, az hogy esetleg egyszer szétesett / besült / törött a motor, és azt valami sufniban újították fel olcsóért. Ilyenkor a motor állapotán még nem észlelhetô a ramaty munka, az csak pár ezer km után jön elô. Viszont szinte minden egyéb megtalálható...
Ha a tulaj lelkiismeretesen szervízeltette a Volvoját márkaszervízben, akkor minden javítás és karbantartás nyilvántartásba került...
Állapotfelmérés:
Elsô alkalommal nagyon alapos volt, minden részletre kiterjedôen átnézték a kocsit, másfél oldalas listát kaptam.
A második alkalommal nem tudtam megítélni az alaposságot, mert a listán ugyan alig volt 2-3 dolog, viszont semmi sem maradt ki, azaz utólag nem jelentkezett hiba...
Kezdődik az F1 edzés. Volvo topikhoz méltóan a Jaguarnak drukkolok, amúgy Cipész Mihály. Legyen csak második, a tavalyi hungaroringi futam óta nem nyertek pole-ból...
Ha nem akarom magamat ámítani, akkor szerintem 1 év még kell,
de ha jó évet zárunk, minden lehetséges, ősz ki van zárva.
Mellesleg van most egy ingatlanügyem folyamatban, meg kellhet a pénz
a cégbe való beszálláshoz is. De én tudok várni, és akkor édes lesz
a győzelem.
A mi cégünk, bár nem kicsi, autó viszonylatában meglehetősen szerényen adja elő
a dolgokat. Nagyfőnök (tulaj) autója (nem tévedés) PUG 405, és minden autó (az enyém is)
saját keret terhére van. Azonban úgy érzem, hogy jól állnak a dolgok, hamarosan tulajdonos lehetek én is, akkor már osztalék is van, tehát több juthat autóra is. A cég szépen fejlődik, kár
lenne ezt megakasztani értelmetlen autóvásárlásokkal.
Ez igaz. Meg ha már el mer jönni a tulaj az Ivanicshoz egy állapotfelvételre, akkor már nagy baj nem lehet. Az Ivanix mennyire alapos ilyenkor? Mit csinálnak? Ha nem tévedek, neked erről vannak tapasztalataid :-)
Azért annyira nem lutri, Ha megvan a kellô hozzáértés vagy a kellô ismerôs, aki segít, akkor már csak egy alapos álapotfelmérés kell valamelyik márkaszervízben. Egy pár éves Volvo tipikusan nem az az autó, amivel nagyot lehet simlizni. Nem szokták széthajtani a motorját, ha totálra volt törve, az kiszűrhetô, rejtett hibáktól, ami a korból adódna, meg nem nagyon kell tartani. Ha azt mondanánk, hogy régi 5-ös BMW-t vagy E-Klasse Mercedest kellene venni, akkor azt mondanám, menjen oda, akinek 2 anyja volt, na de egy Volvo? Egy bejáratós S40-es? Attól szvsz nem kell félni...
Azért még mindig nem tiszta a volvos jövőd:
Arról van tehát szó, hogyha minden bejön a cégnél akkor egy fix összegért azt választasz amit akarsz? Tehát akár használtat is? Ez esetben jönnek ugyebár szóba a nagyok. De ha pl. 10M-ig elmehetsz majd, akkor az S60... Vagy mi a szitu?
Nagyfőnök mit hajt? Csak nem ő is A6-ost? (Divat ez a cégeknél: kisfőnököknek kis volvo, nagyfőnököknek nagy audi. Ki is jár jól? Joyride? Ver ár jú?)
10-20k után talán még a fényezés is tiptop. Sajna a használtautóvásárlás akkor is egy lutri marad. Volvo esetén legalább a lopott autóktól kell kevésbé félni...
Ha kicsit utánakajtat az ember, akkor kaphat sokkal kevesebbet futott modellt is. 50-60k km tényleg szinte semmi, de ha csak 10-20k van benne, az még olyan, hogy szinte nem is lehet megkülönböztetni az újtól...
Az az 50-60e km semmi! Ezt tapasztalatból mondom, max. a bőrkápiton van egy kicsit több redőzés, semmi több. Semmi sem nyikorog, semmi sem kopott. (Bár a legelső szériák gyengébbek, lsd. joyride esete)
Ja, valóban! Ha még nem vezettél turbos autót, akkor most elárulom, hogy nincs az a VTech / VVTi / akármi motor, ami hasonló élvezetet nyújthatna. Ráadásul ha kissé fogékony vagy az "emelt teljesítmény" iránt, akkor egy turbos motorból kompromisszum nélkül, egyszerű beavatkozással nyerhetsz háromszor annyi lóerôt, amit egy "mezei" atmoszferikus motorból csak véres verejtéket izzadva, aranyáron lehet kicsikarni...
Vagy még inkább a 2.0T, ha már használtra vadásznék...
Amúgy a szűkösséghez: az S40-et nehéz felülmúlni szűkösségben, sajna az accordank/156nak/A4nek(itt csak hátul) sikerült. Ráadásul egy szupertitkosügynök általában szép szál legény :-)
Honda:
Szerintem a Honda iránti rajongáshoz mindenképpen elszánt fanatizmus kell. Ami pozitívumot a Honda mellett említeni lehet, az:
1: a sportos, üveghangon produkáló motorja,
2: a kategóriában (de nem a Volvoval szemben) kiemelkedô biztonsága,
3: viszonylag jó minôsége.
Ezekrôl a következô a véleményem:
1: Egy olyan motorral, ami csak akkor dinamikus, amikor a felsô tűréshatáron pörgeti az ember, csak rövid ideig élvezetes az autózás, hosszú távon szerintem fárasztó...
2: Az S40 biztonsága meghaladja az Accordét. Fôleg a nyári facelift után, hogy széria benne a 6 légzsák. Mondjuk ez nálam nem mérvadó szempont...
3: Manapság rossz autókat nem gyártanak. A minôségbeli eltérések nem igazán mérhetôek ezért elhanyagolhatóak. Nálam ez sem szempont a választásban, inkább a szívemre hallgatok.
A Hondáról Manapság a Hondának nem igazán van mivel dicsekednie, (ld fent), ráadásul a formatervezésük is hanyatlóban van, a kilencvenes évek eleje óta a kocsijaik egyre rondábbak. Az 1.6-os motorral (ez ugye nem a 160 lovas VTech?) szerintem kissé alulmotorizált, belül szűknek mondják. Ha elromlik, vagy megzúzod és alkatrészt kell venni, akkor egy vagyon a javítása, legendásan drága a Honda szervízelése.
A Volvoról A Volvonak az utóbbi idôben elég jó az image-e, s ami nagyon pozitív, hogy szinte egyeltalán nem lopják. Ha már a kis Volvon gondolkodsz, akkor akár meg is fontolhatnád a V40-est is. Szerintem nagyon szép a formája, szebb mint a limuzin, egyeltalán nincs odatapasztott puttony érzete a hátuljának, ráadásul nagyobb a csomagtere is. Nekem a magam 187 centijével és 120+ kilójával az S40 kissé szűkös. Az 1.6-os motor itt is kissé gyengus, de talán nyomatékosabb. A fenntartása egyik Volvonak sem olcsó, de az S/V40 ebbôl a szempontból kissé jobb mint a többi.
Általánosságban Én személy szerint a Volvot választanám, mert még mindig érezni benne valamit a régi klasszikus Volvok varázsából. A Hondában ez a feeling nincs meg, a "vérbeli" Hondások csak arról tudnak áradozni, hogy amikor 6000 felett pörög a motor, akkor milyen sirály érzés benne ülni. Hát nem nekem.
Viszont ha már Volvoról beszélünk, akkor én megfontolnám hogy inkább egy 1-2 éves, keveset futott példányt vegyek jobb motorral és felszereltséggel. Nem olyan régen hirdettek egy S40 2.0 literes gépet, 7000 km-rel, kicsit kevesebbért, mint egy új, fapados 1.6-os. Sôt, ha igazi Volvo feelingre vágysz, akkor ugyanennyiért hozzájuthatsz egy S/V70-hez is, motorizáltságtól függôen 2-5 éves példányhoz.
Tudom, tudom, a legjobb az új autó, de szerintem ugyanazért a pénzért nagyobb élvezethez, komforthoz, jobb autóhoz is juthatsz, és egy jól karbantartott Volvonak az elsô pár év meg sem kottyan. Csak jól kell kiválasztani a megfelelô példányt.