Konkrétan arra akartam rávilágítani, pl: a saját autómnak 5W 40 viszkozitású olajat ír elő mosd direkt elhagytam a gyártóművi jóváhagyást!
Kérdés: Csak téli hónapokban használhatnék-e 5w30 olajat, a mostani 5w-40 olaj 100 celcius fokon 13,6 mm2/s a viszkozitása, a használandó 5w30 olaj 100 celsius fokon 12 mm2/s a viszkozitása.
előnyös lehet e a hígabb olaj használata vagy sem ?
(sok kis távú városi közlekedés,sajnos én elmennék kerékpárral is de a kicsi gyereket,vinnem kell)
tehát ez csak elvi kérdés,az olajfilm vastagságát a meleg oldali viszkozitás határozza meg?
egyébként a gépjárművemhez alkalmazható gyártói jóváhagyású olajat használom.
"... a psa motoros fordokhoz sem ajánlják a psa minősítésű olajokat..."
Ezt különben én sem igazán értem. A Fordomhoz a Total ajánlása szigorúan csak a Quartz 9000 Future NFC 5W-30.
Ugyan ez a PSA motor van például a Peugeot 306 1.6 HDI-ben, vagy a Citroen C3 1.6 HDI-ben, meg még jó pár másik márkában is. Ezekhez a Total ajánlása (több félét is ajánl) a Quartz Ineo First 0W30 vagy a Quartz Ineo ECS 5W-30 vagy a Quartz INEO MC3 5W40. A Quartz 9000 Future NFC 5W-30 az sehol!
Akkor tényleg hogy is van ez? Fordban lévő ilyen PSA motorba - ami egyébként az utolsó csavarig, csőig, fogaskerékig... csereszabatos az említett két másik márkában lévő motorokkal-, abba nem lehet beleönteni, mert nincsen Ford 913-C/D jóváhagyása! Ebből következően a ford jóváhagyás mire való, ha a teljesen azonos motorok közül csak a ford autókban lévőkbe önthetőek?
Na de inkább hagyom is ezt a témát mert úgysem fogom megérteni.
ezek szerint félreérthető voltam. tehát, ha a vizsgálaton átmegy egy ternék és kap minősítést mondjuk 2 évre, akkor mond el légyszives, hogy te mint megrendelő, mit tehetsz a termék minőségével kapcsolatban a következő 2 évben? a válasz, hogy semmit, hiszen nem te gyártod. te maximum bevizsgáltathatod akár hetente is, és megtiltod a további használatát ha nem felel már meg, de ez hol befolyásolja az adott termék minőségét? te ellenőrizni lehet, hogy tudod, de az nem változtat a termék minőségén. erről beszéltem. ha elhiszem nekik, hogy adott minőségben gyártanak, akkor minek hosszabítani egy ilyen papírt, ha meg nem hiszem el, akkor a papírt sem kell elhinnem, hiszen ki tudja, hogy a vizsgált olaj mennyire egyezik a forgalomban lévővel. vagyis ha nem vagy gyártói beszállító, csak kocaautósokat szolgálsz ki, pont semmi értelme 2-3 évente ilyesmire költeni, mert vagy bíznak a márkában, vagy nem.
és hogy visszakanyarodjunk a marketing bullshitre, a fordomban mazda motor van, mégsem látom, hogy lenne mazda minősítés az olajokon. de a psa motoros fordokhoz sem ajánlják a psa minősítésű olajokat, most akkor hogy van ez?
Azt szerezném megkérdezni télen jobban hígul az olaj (több üzemanyag juthat az olajba) valamint a meleg oldali vízkozitástól el lehet e térni (csak téli üzemeltetés)pl: 40-30-ra , az olajfilm vastagsága valóban csökkenhet?
" .... A munkám során minden egyes új projektnél ugyanattól a beszállítótól ugyanazon termék beszállításánál is folyamatosan a legfrissebb teljesítmény nyilatkozatot (a különböző néven korábban tanúsításokat hívják egy ideje így) kell megkérnünk és a beszállítónak prezentálnia. ... "
Miért kell? Mennyivel vagytok előrébb ha ugyanahhoz a (minden szempontból változatlan) termékhez alkalmanként más és más dátumú "bőrpapír" áll a rendelkezéstekre?
Ha egy csomagoló cég egymásnak ellentmondó minősítéseket ír a flakonra, akkor ezért ki viseli a felelősséget? hogyan lehet ebben a továbbiakban bízni? a gyártó felelőssége hol van ebben a körben?
A bizalmi elv szép, de sajnos én meg gyakorlatban tapasztalom, hogy az írott szó sem kötelez ma már egyes embereket és az általuk képviselt céget, terméket semmire..
Szomorú ez, de a profit hajhászása (is) ide vezet(het)!
Akinek már volt dolga minőségbiztosítással, az tudja, milyen sűrű massza ez...
A munkám során minden egyes új projektnél ugyanattól a beszállítótól ugyanazon termék beszállításánál is folyamatosan a legfrissebb teljesítmény nyilatkozatot (a különböző néven korábban tanúsításokat hívják egy ideje így) kell megkérnünk és a beszállítónak prezentálnia.
És nagyon komolyan veszik minőségbiztosítós kollégáim...!
Így egyet kell értenem mantec fórumtárssal: egyáltalán nem csak a gyártó dolga, felelőssége!
Ma délelőtt az utam a helyi Ford-FX előtt vitt el, és mivel volt kis időm így bementem.
Nagy szerencsémre éppen a bemutató térben volt (beszélgetett valakivel) a márkakereskedés vezetője. (látásból ismerjük egymást) Megkérdeztem, hogy pár perc erejéig van-e ideje rám?
A kérdésem, hozzád hasonlóan a Ford saját jóváhagyással rendelkező kenőanyag szabványaira irányult, azon belül pedig a 913-C-re. Megittunk egy kávét /én fizettem :)/és ez alatt beszélgettünk. Nagyon udvarias embert ismertem meg benne.
Rövidítve amit mondott: - minden olaj használható a Ford motorjaiba - akár a régebbi PSA motorjaiba is - amin szerepel a Ford WSS-M2C913-C minősítésű Ford szabvány. (ugye a 913-A/B már megszűnt, kivezették) Vagy pedig az eggyel magasabb, a Ford WSS-M2C913-D minősítés. Természetesen annak az olajnak meg kell felelnie még annak is, hogy a gyártó milyen viszkozitású olajat írt elő ahhoz az adott motorhoz. Ha ezen kettő paramétere megvan az olajnak, akkor (az olaj gyártójától és nevétől függetlenül) bármilyen márkanevű olaj használható a Ford autókban. Akár a Mannol is, erre rákérdeztem, bár Ő nem sokat tud erről az olajról, csak annyit, hogy az autósok között egyre többen használják és már náluk is érdeklődtek, hogy használható-e ez az olaj. Az még nagyon fontos, és az üzleti életben egyfajta íratlan/bizalmi szabálynak tekinthető, mert enélkül nem működhetne az egész folyamat, hogy - és itt most erre az adott konkrét esetre vonatkoztatva - a motorolaj gyártók kötelessége és szigorúan való betartása az, hogy a termékükben benne vannak/legyenek a megfelelő adalék csomagok, azok a csomagok, amiket a motorgyártók előírtak az adott olajhoz. És az fel van/legyen tüntetve a csomagoláson is. És csak olyan terméket adhatnak ki amelynek a címkéjén valós adatok vannak feltüntetve. Mert egyébként ha nem, akkor igen hamar belebuknának.
Természetesen, - mondta Ő, a többi Ford szabvánnyal jóváhagyással rendelkező (márkanévtől független) olajra is érvényesek az előbb elmondottak. Az Araltól a Totalig bezárólag.
Úgy mint a:
Ford WSS-M2C917-A
Ford WSS-M2C929-A
Ford WSS-M2C930-A
Ford WSS-M2C934-B
Ford WSS-M2C948-B
Tehát akkor ezek szerint megnyugodhatunk mi Fordosok.
magyarázd már el légyszíves nekem egy 3 éves gyerek szintjén (mert úgy néz ki, csak annyi eszem van)
hogy minek egy ilyen jóváhagyást meghosszabítani? ha elhiszem, hogy egy cég azonos minőségben gyárt (és az adott minőségi elvárás nem változik)
akkor mit kéne ezen hosszabítani? ha meg nem hiszem el, hogy azonos minőségben gyárt, akkor miért nem kéred, hogy minden kanna olajat vizsgáltasson be külön-külön? ez egy nettó pénzlehúzás, az olaj minőségét tekintve pedig irreleváns. várom (szerintem nem egyedül) válaszod!
Láttam a hozzászólást. A két adatlap összehasonlításából nagyjából annyit lehet elmondani, hogy ha elfogadjuk az azon írt adatokat, a második hidegen hígabb, mint az első.
Ez mondjuk önmagában nem jelent minőségi összehasonlítást, de általában véve ez egy pozitív tulajdonság.
szeretném megkönnyíteni a dolgát annak, aki Ford-jóváhagyású motorolajat keres.
Megkérdeztem a Fordot több publikus és kevésbé publikus elérhetőségükön keresztül az olajminősítésekről. Kisebb ide-oda passzolgatás után a német ügyfélszolgálat válaszolt, mégpedig ezt:
Sehr geehrter Herr P,
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Bei der genannten Spezifikation handelt es sich um Vorgaben seitens der Ford-Werke GmbH.
Diese beschreibt, wie auch die internationalen Spezifikationen die Eigenschaften von Motorölen.
Da wir als Fahrzeughersteller die üblichen Betriebsmittel wie Fette, Öle oder Kraftstoffe in ihrer Qualität (Normvorgaben) nicht regelmäßig prüfen, sondern lediglich die Einhaltung von bestimmten Normen/Spezifikationen verlangen, werden von uns auch nicht alle Neuentwicklungen die auf den Markt kommen untersucht bzw. freigegeben.
In diesem Fall sind die jeweiligen Motorölhersteller gefordert, die schon aus eigenem Interesse dafür sorgen, dass tatsächlich nur solche Motoröle angeboten werden, die den störungsfreien Betrieb sicherstellen.
Die Erfahrungen in der Automobilindustrie zeigen jedoch, dass die entsprechenden Normen im Regelfall eingehalten werden.
Regelmäßige Überprüfungen sind uns auch aufgrund des reichhaltigen Angebots nicht möglich.
Eine Auflistung aller geeigneten Motoröle können wir vor den genannten Hintergründen nicht zur Verfügung stellen.
Wir bedauern, Ihnen keine andere Nachricht zukommen lassen zu können.
Az említett specifikáció (konkrétan a 913C-re kérdeztem rá) a Ford-Werke előírása. Ahogy a nemzetközi specifikációk, úgy ez is leírja a motorolaj főbb jellemzőit.
Mi, mint autógyártó, nem ellenőrizzük tömegesen a különböző zsírok, olajok és más üzemanyagok minőségét (megfelelőségét az előírásoknak), különösen nem az egyes normák, előírások betartását, és így nem vizsgáljuk, hogy a piacra kerülő új fejlesztésű termékek betartják-e a különböző normákat és specifkációkat.
Ezért az egyes motorolajgyártók kötelesek - saját érdekükben is - gondoskodni arról, hogy csak olyan termékeket kínáljanak, amelyek biztosítják a zavarmentes működést.
Az autóiparban szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a vonatkozó szabványokat (a gyártók) általában betartják. Tömeges ellenőrzésre azonban a széles kínálat miatt nincs lehetőség.
Emiatt nem áll rendelkezésünkre olyan lista sem, amelyen az összes, (Ford) jóváhagyással rendelkező olaj szerepel.
Üdvözlettel, stb...
A fenti nyilatkozat ismeretében (amelyet a gyártó által felhatalmazott ügyfélszolgálat tett) tehát azt hiszem, leszögezhetjük, hogy amikor valaki a Ford gyári jóváhagyás bizonyítékát kéri számon egy adott olaj esetén, vagy borzasztóan tájékozatlan, vagy demagóg, vagy egyszerűen hülyeséget beszél. Ilyen certifikét ugyanis nincs, nem létezik, tekintet nélkül arra, hogy az adott olajat a Castrol, a Mobil, a Total, vagy más gyártó forgalmazza.
Beteszek kettő adatlapot. Aki érti az adatokat, mondjon véleményt. Ha egyfajta etalonnak tekintjük az elsőt ami a Castrol, ahhoz képest a második adatlapon az értékek mennyire rosszak vagy jók?
Akkor ezek szerint a MOL olaj csúcsminőséget képviselne? Eddig ezt nem is tudtam. Mert a TV-ben (is) a Forma 1 közvetítéseknél így hirdetik ezt az olajat.
Ha igaznak elfogadjuk, hogy az olaj csomagolók többnyire csak ráírnak/feltüntetnek adatokat a csomagoláson, de azok nem mindig valósak, akkor ezzel az olajjal mi a helyzet? Csúcsminőségű olaj, és annyit tudni róla, hogy valahol az EU-ban készül és azon belül az egyik legmodernebb olajfinomítóban. :) Mivel ez nem a gyártó neve így ez valóban csak csomagolt olaj! Tehát, mennyire valós adatok lehetnek amik rajta vannak. Vagy csak csomagolói túlkapás?
Az Unix mint országos forgalmazó bevállalna egy esetleges nemzetközi pert vagy pereket a többi olaj gyártótól vagy motorgyártótól, ha ez az olaj nem teljesítené a ráírtakat? És az UNIX alapítója és tulajdonosa (Antal Zombori) kockáztatná a becsületét, a cég nevét, sőt az egész vállalkozást ...stb, ha nem valós adatok szerepelnének az A.Z. Meisterteile olajaikon?