Akkor marad a szilikonos befújás, bár hallottam már egy olyan megoldást is, hogy a forgó ékszíj belső felületéhez hozzáérint az ember egy száraz szappant egy pár fordulat erejéig és az is elhalgattatja a csikorgást.
Én ugyan szkeptikus vagyok ez ügyben, de lehet hogy működik
Az első futómű gyakorlatilag ugyanaz(a kormánymű más, de csereszabatos vele) A váltó is kicsit változott, de ez is cserélhető, bemegy a másik helyére, de a karosszéria, az nem annyira... Az első sárvédőket még csak-csak fel lehet rakni, de a gépháztetőt, homlokfalat, zárhídat, lámpákat, stb. mindent át kell akkor rakni! Egy 2001-es Feliciából biztos csinálnál egy 96-ost???
Fijjatalok! :)) Nétzegetem itt a youtube- os vidiket, hol a rákban tudják ezeket a feliket így kituningolni optikailag?? Faja lökös küszöbök egyéb nyalánkságok. Ezeket merre lehet beszerezni?
Nekem ezzel az volt a tapasztalatom, hogy a felszereléskor még némileg merev és így megfelelően feszes szíj egy pár nap alatt "bejáródott" és elkezdett csúszni, csikorogni (ettől még viszi a generátort rendesen) de egy utánhúzás mindíg segített.
Bár soha életemben nem mértem de régi tudományom szerint a leghosszabb részen 10 mm kell, hogy legyen a mozgása. Én ezt szoktam beállítani szemmértékkel
Diamond Parts-ost ne vegyél. Fele felfogatási cucc hiányzik, merev anyag, és nem túl méretpontos, ezáltal hamar törik... Csak az egyik felfogatási hely van kifúrva rajta, a másikat szemre kell lyukasztani.
A képen linkelt nem Diamond Parts sárfogó. Pedig ez a cég elég sok dolgot (után)gyárt Skodához...
Sziasztok! Mostanában vagy egy gondom. Cseréltem ékszijat, mert igen csak elhasznált volt az előző, és mióta kicseréltem hidegen mindig nyikorog vagy mit csinál. Tudjátok, tipikus hang... Érdekes módon kell neki kb 5 perc és már nem csinálja. Megnéztem a szervizkönyvben és azt irják, hogy 20N nyomásnál 10-15mm-ert kell lefelé "nyúlnia" az ékszijnak. Hát én már jóval ez felett tartok, kb 5-10mm-ert nyúlik. Mi lehet a gond? Hogy tudnám megcsinálni már végre, mert nagyon idegesit. Töltést viszont mértem hidegen, tölt rendesen.
Helló. Az olajat meglehet nézni a km spirál alatt ki kell venni azt a hatos csavart kihúzni a spirált és alattamegnézni a szintet ott kb 1-2 cm-rel kell az olajszintnek feljebb lenni Vigyázz töröld ki és utánna nézd meg hogy mennyi folyik vissza. Nekem 75ezerbe került az hogy pesten az idióta szerelő nem jól nézte meg és nem volt benne olaj (csapágycsere lett a vége. Azóta több olaj van benn és én a 80-90w rakattam bele. Ja van még egy dolog amit el szeretnék mondani a motorolajjal kapcsolatban. Volt egy kollégám pár éve egy nagyon precíz ember És a mindíg csillogó ladájába rakott szintetikus olajat ja a motor is mindíg tiszta soha egy csepp olaj vagy kosz kevés kilóméter (talán 60 ezer) vitte zöldkártyára és megbukott mint a huzat. A szerelő nem tudott vele mit kezdeni a tulaj kétségbeesett hogy tönkrement a motor. Aztán faggatáskor mondta hogy milyen drága olajat rakott bele és a szerelő egyből rájött hogy mi a hiba olajcsere és a gép simán vette a zöldkártya akadályát.
Üdv!:) Ezt a leírást valamelyik fórumból másoltam ki régebben:
"Ott kell betölteni, ahol a km-órát hajtó spirál jön ki a váltóból (elölről nézve egész hátul a váltón, a tűzfalhoz közel). A spirál egy kis lemezkére van rácsavarva, mely lemez a váltóhoz egy csavarral van lefogatva. Ezt a csavart kitekered, megragadod erősen a spirál végét, és elkezded felfelé húzni bátran (lehet picit nehezen jön ki, de kijön). Amennyiben a fogaskerék (műanyag) kijön a spirálból, ne aggódj, kiveszed akkor a fogaskereket is a váltóból és kint bele tudod tolni a spirálba a helyére.
Csere esetén 2,4 liter olajat ír a váltóhoz a szerelési könyv, illetve annyi legyen benne, hogy azt a bizonyos műanyag fogaskereket pár mm-re elfedje vízszintes talajon a váltóolaj. Ja igen, betölteni is ezen a nyíláson kell, ami meglehetősen akrobatikus mutatványokat és kicsi tölcsért kíván ( tapasztalat :-) ) És egy tanács: lehetőleg szintetikus váltóolajat tegyél bele, asszem API-GL4 minősítéssel és 75w-90 viszkozitással. Cseréje 60e km után esedékes."
Én a Valvoline fullszint 75w- 90- es olaját töltettem bele, a betöltő a sebességmérő hajtásnál van a motortérben- de hogy hol ez most pontosan nem ugrik be. A szükséges mennyiség 2,4 liter. Az olaj nem volt túl occsó- literje egy 5 ezres volt... Viszont a váltó puhábban kapcsolható azóta, érezhetően jobb lett a váltó tőle, mint a régi olajával.
Ma átnéztem a szelephézagokat, a nagyrésze jó volt, csak 3 kipufogószelepen kellett állítani. Viszont a vezérműláncom egyre jobban érik a cserére, csak hát elég nehézkesnek tűnik a szétbontása..:( Megtudja mondani valaki, hogy a vezérműdeklit hogyan lehet levarázsolni azon a szűk helyen?