Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

arthur877 Creative Commons License 2009.05.08 0 0 4902
A szappan is jó, csak macerásabb...
Előzmény: Epeter01 (4901)
Epeter01 Creative Commons License 2009.05.08 0 0 4901

Akkor marad a szilikonos befújás, bár hallottam már egy olyan megoldást is, hogy a forgó ékszíj belső felületéhez hozzáérint az ember egy száraz szappant egy pár fordulat erejéig és az is elhalgattatja a csikorgást.

Én ugyan szkeptikus vagyok ez ügyben, de lehet hogy működik

Előzmény: arthur877 (4893)
arthur877 Creative Commons License 2009.05.08 0 0 4900
Az első futómű gyakorlatilag ugyanaz(a kormánymű más, de csereszabatos vele)
A váltó is kicsit változott, de ez is cserélhető, bemegy a másik helyére, de
a karosszéria, az nem annyira...
Az első sárvédőket még csak-csak fel lehet rakni, de a gépháztetőt, homlokfalat, zárhídat, lámpákat, stb. mindent át kell akkor rakni!
Egy 2001-es Feliciából biztos csinálnál egy 96-ost???
Előzmény: nnlaca (4897)
ZödFelicsita Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4899

Halkan jegyzem meg hogy a négy gyári kereket Pirelli gumikkal eltettem Neked , korábban azt írtad fizu után térjünk vissza rá.

 

Nos itt a lehetőség...

Előzmény: daVeFR (4654)
Fischi Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4898
Fijjatalok! :))
Nétzegetem itt a youtube- os vidiket, hol a rákban tudják ezeket a feliket így kituningolni optikailag?? Faja lökös küszöbök egyéb nyalánkságok.
Ezeket merre lehet beszerezni?
nnlaca Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4897
Sziasztok!

Nagy kérdésem lenne! És elég fontos is!

Mennyire hasonlít egy 1996-os Pick Up első futóműve; váltója; és az első karosszéria elemei egy 2001-es sima Feliciához?
stemplis Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4896

Átjött, kössz!!

Előzmény: Epeter01 (4887)
Fischi Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4895
Kösz a választ! Asszem holnap meg is rendelem.
Előzmény: DEM992 (4890)
Fischi Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4894
Küggyed megköszönöm! :)))))))) Bár én tuti szerelőhöz viszem, francnak sincs kedve a motorban bujkálni, de azért érdekelne.
Köcce!!!
Előzmény: Epeter01 (4883)
arthur877 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4893
Ahogy írta, már feszesebb is a kelleténél...(5-10 mm lógás) ergo, nem csúszik.
Előzmény: Epeter01 (4892)
Epeter01 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4892

Nekem ezzel az volt a tapasztalatom, hogy a felszereléskor még némileg merev és így megfelelően feszes szíj egy pár nap alatt "bejáródott" és elkezdett csúszni, csikorogni (ettől még viszi a generátort rendesen) de egy utánhúzás mindíg segített.

 

Bár soha életemben nem mértem   de régi tudományom szerint a leghosszabb részen 10 mm kell, hogy legyen a mozgása. Én ezt szoktam beállítani szemmértékkel

 

Előzmény: Csonthulye (4889)
arthur877 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4891
Hülyén hangzik, de forgás közben fújj rá egy kevés szilikont...
Annyira tapad az új szíj, hogy ezért "sír" hidegen az ékszíjad.
Előzmény: Csonthulye (4889)
DEM992 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4890
Diamond Parts-ost ne vegyél. Fele felfogatási cucc hiányzik, merev anyag, és nem túl méretpontos, ezáltal hamar törik... Csak az egyik felfogatási hely van kifúrva rajta, a másikat szemre kell lyukasztani.

A képen linkelt nem Diamond Parts sárfogó. Pedig ez a cég elég sok dolgot (után)gyárt Skodához...
Előzmény: Fischi (4878)
Csonthulye Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4889
Sziasztok!
Mostanában vagy egy gondom. Cseréltem ékszijat, mert igen csak elhasznált volt az előző, és mióta kicseréltem hidegen mindig nyikorog vagy mit csinál. Tudjátok, tipikus hang... Érdekes módon kell neki kb 5 perc és már nem csinálja. Megnéztem a szervizkönyvben és azt irják, hogy 20N nyomásnál 10-15mm-ert kell lefelé "nyúlnia" az ékszijnak. Hát én már jóval ez felett tartok, kb 5-10mm-ert nyúlik. Mi lehet a gond? Hogy tudnám megcsinálni már végre, mert nagyon idegesit. Töltést viszont mértem hidegen, tölt rendesen.
Epeter01 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4888

Urak!

 

Akinek elküldtem a vezérműlánc cserés mailt.

Találtam egy hibát a saját írásomban

Azt írtam, hogy bal első kereket kell leszedni (ez szemből érvényes)

Normálisan nézve természetesen a jobb első kerékről van szó, hiszen ott van a vezmű fedél. :)

Remélem még senki nem szedte szét a rossz oldalt :)

 

Bocs!

 

E Péter

Epeter01 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4887
Ment mail-ben
Előzmény: stemplis (4886)
stemplis Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4886

Szia! Köszönöm , megkaptam az emailt!

és persze érdekelne a részletes leírás is a szerelési műveletekről. Ha lehet, akkor küld már át azt is légyszíves.

 

Előzmény: Epeter01 (4883)
bzsolt1979 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4885

Köszi tomi01 ,jól sikerult a beavatkozás.

Epeter01 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4884

Bocs elírtam!

Nem Fischinek szólt, hanem Stemplisnek!

Epeter01 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 4883

Hali!

 

Átküldöm neked is.

Ha úgy tudod leereszteni az olajat, hgy ne szennyeződjön, és a szerelés ideje alatt is tudod úgy tárolni, akkor tényleg kár lenne újat beletölteni.

Arra azért számíts, hogy szerelésnel, egy kicsi el fog folyni óhatatlanul, amit nem árt pótolni.

De ha már nem cserélsz olajat, azért a kartert takarítsd ki tiszta rongygyal.

 

Fischi!

ha érdekel neked is át tudom küldeni a vezmű lánc + fedél + minden egyéb vacakság szereléséről szóló művemet.

Előzmény: Pepofelda (4869)
kriszp2006 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4882
helo. megtudja valaki mondani ,hogy a feliciához melyik auto ültetőrugója jó?
arthur877 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4881
Egy első sárfogó gumival nagy gond nem lehet, de valaki azt írta, hogy cseh talán a márkája, és az jó...
Előzmény: Fischi (4878)
arthur877 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4880
én nem önteném vissza az egyszer leeresztett olajat, márpedig a cserét anélkül nem tudod megcsinálni...
Előzmény: Pepofelda (4869)
tomi 01 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4879
leveszed ecset benzin kimosod kész
Előzmény: bzsolt1979 (4871)
Fischi Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4878
Dem992!
Jól eltüntél, most akkor jó lehet ez a sárfogó gumi amit belinkeltetek, vagy ez az a bizonyos ne vedd meg kategória??
Fischi Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4877
No én ilyen hajtómű olajat raktam bele. Tutti jó.:)
svgyula Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4876
Helló.
Az olajat meglehet nézni a km spirál alatt ki kell venni azt a hatos csavart kihúzni a spirált és alattamegnézni a szintet ott kb 1-2 cm-rel kell az olajszintnek feljebb lenni Vigyázz töröld ki és utánna nézd meg hogy mennyi folyik vissza. Nekem 75ezerbe került az hogy pesten az idióta szerelő nem jól nézte meg és nem volt benne olaj (csapágycsere lett a vége. Azóta több olaj van benn és én a 80-90w rakattam bele.
Ja van még egy dolog amit el szeretnék mondani a motorolajjal kapcsolatban.
Volt egy kollégám pár éve egy nagyon precíz ember És a mindíg csillogó ladájába
rakott szintetikus olajat ja a motor is mindíg tiszta soha egy csepp olaj vagy kosz kevés kilóméter (talán 60 ezer) vitte zöldkártyára és megbukott mint a huzat.
A szerelő nem tudott vele mit kezdeni a tulaj kétségbeesett hogy tönkrement a motor.
Aztán faggatáskor mondta hogy milyen drága olajat rakott bele és a szerelő egyből rájött hogy mi a hiba olajcsere és a gép simán vette a zöldkártya akadályát.
Előzmény: allnorbi (4872)
stemplis Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4875

Üdv!:) Ezt a leírást valamelyik fórumból  másoltam ki  régebben:

 

"Ott kell betölteni, ahol a km-órát hajtó spirál jön ki a váltóból (elölről nézve egész hátul a váltón, a tűzfalhoz közel). A spirál egy kis lemezkére van rácsavarva, mely lemez a váltóhoz egy csavarral van lefogatva. Ezt a csavart kitekered, megragadod erősen a spirál végét, és elkezded felfelé húzni bátran (lehet picit nehezen jön ki, de kijön). Amennyiben a fogaskerék (műanyag) kijön a spirálból, ne aggódj, kiveszed akkor a fogaskereket is a váltóból és kint bele tudod tolni a spirálba a helyére.

Csere esetén 2,4 liter olajat ír a váltóhoz a szerelési könyv, illetve annyi legyen benne, hogy azt a bizonyos műanyag fogaskereket pár mm-re elfedje vízszintes talajon a váltóolaj. Ja igen, betölteni is ezen a nyíláson kell, ami meglehetősen akrobatikus mutatványokat és kicsi tölcsért kíván ( tapasztalat :-) ) És egy tanács: lehetőleg szintetikus váltóolajat tegyél bele, asszem API-GL4 minősítéssel és 75w-90  viszkozitással. Cseréje 60e km után esedékes."

 


 

Előzmény: allnorbi (4872)
Fischi Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4874
Én a Valvoline fullszint 75w- 90- es olaját töltettem bele, a betöltő a sebességmérő hajtásnál van a motortérben- de hogy hol ez most pontosan nem ugrik be. A szükséges mennyiség 2,4 liter.
Az olaj nem volt túl occsó- literje egy 5 ezres volt...
Viszont a váltó puhábban kapcsolható azóta, érezhetően jobb lett a váltó tőle, mint a régi olajával.
Előzmény: allnorbi (4872)
stemplis Creative Commons License 2009.05.06 0 0 4873

Ma átnéztem a szelephézagokat, a nagyrésze jó volt, csak 3 kipufogószelepen kellett állítani. Viszont a vezérműláncom egyre jobban érik a cserére, csak hát elég nehézkesnek tűnik a szétbontása..:(  Megtudja mondani valaki, hogy a vezérműdeklit hogyan lehet levarázsolni azon a szűk helyen?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!