Üdv. Most regisztráltam, még új vagyok. Elég jó dolgokat olvastam itt.
Segítséget szeretnék kérni, nekem olyan problémám van, a belső fűtés, levegő keringető rendszer. A legmagasabb fokozaton tilt le a ventillátor. Azaz ha maxra tekerem, vagy ha az auto állásba. Csak akkor indul el újra, ha leállítom a motort és újra indítom az autót, de akkor is csak a többi fokozatban. Mi lehet a baj? Mi okozhatja ezt a problémát? 99-es Xsara, 1.4 sx. Válaszokat előre is köszönöm!
én magamnak csináltam, lehet bénán, mert nekem meg kellett oldanom a sárvédő csavarjait
ha csináltatnám valakivel két dologra hívnám fel a figyelmét 1) annyira szedje szét az elejét, hogy ne kelljen azokat a csavarokat megoldania 2) ha még is meg kell, akkor a megfelelő korroiógátló tőmíés után rögzítsen csak vissza
Sziasztok 2002 es citroen xsara 2 em van első lámpa cserét kell csináltatnom tudtok olyan szakembert aki ezt meg tudná oldani Bp vagy esetleg Pest megyébe elfogadható áron ?
Igazi vitaindító téma, mivel az alkatrész árak és a munkadíjak is széles skálán mozognak, valamint mindig megérkeznek a "szomszéd srácnak van 200% kedvezménye és otthon megszereli a garázsban" emberkék.
Mondjuk középről vett minőségű árakkal és munkadíjjal 85e ft.
(ebben benne van a vezérlés szett, a vízpumpa, a fagyálló és a 3 db. szimering cseréje)
Ettől viszont jelentős eltérés lehet attól függően, hogy hol csináltatod és milyen alkatrészekkel.
Ha azt mondják hogy nincs, akkor kérdezd meg hogy olyan műanyag doboz van-e, ami a pótkerékben volt. Mert abban volt eredetileg a vonószem. De van neki egy kialakított hely a csomagtartó bal hátsó részén is.
Új vagyok Xsara témában. Kb 6 órája van meg a kocsi. Teherautósofőrként dolgozok, de azt a vasat a-z-ig ismerem. A leírásod alapján II-es. Első körben megnézek egy akkucserét, hátha az megoldja a problémát, ha nem, gépkönyv elő és nézzük.
2000 szeptemberben volt modellváltás, de ez nem jelenti azt hogy később nem kerülhetett forgalomba I-es. A leginkább feltünő különbség az autó elején van. Mindkettőben 55Kw-os az 1.4-es motor.
I: vékony első lámpa, kicsi embléma
II: duci első lámpa, nagy embléma
Ne vedd kritikának, de ha ennyire nem ismered az autókat, akkor biztos jó ötlet nekiállni?
A testkábel alatt nem csak az akksira menő vastag kábelt értettem. Hanem a motortérben és a műszerfal alatt van jónéhány kasztnira menő vezeték.
Köszi szépen. Honnan látom, hogy I, vagy II-es? Néhány adat: 2000.11.23-án került forgalomba először, 55KW-os 1.4-es benzines. Akkor az akksival kezdem, majd a testkábelt lesem át. A harmadik, amit egy itt talált könyvből néztem ki, hogy a világításkapcsolónál lesz valami, mert a centrálzár oda is feljön.
Ma vásároltam egy 2000-es Xsara 1.4 sx. Van vele 2 elektronikai problémám, s tanácsot kérnék a javításra. (Szerelőhöz csak végső esetben).
1, ami idegesítőbb: A centrálzár csak akkor hajlandó működni, ha legalább a helyzetjelző világítás be van kapcsolva. 2, ami kevésbé: A műszerfal (ford. mérő, sebességmérő, index visszajelzők, motorhőfok) gondol egyet és kiakad a 0-nál. Üzemanyag jelző működik helyesen.
Ezeket a problémákat mi okozhatja, illetve hol, mit nézzek meg?
Sziadztok,! Ha erdekel valakit eladova valt 1999-es Xsara I. kombink. 1.4-es sx model. Landi Renzo gazszettel szerelve. Igazandibol donorautonak szannam, de van rajta muszaki 06.07-ig. Ha valakit erdekel kerem keressen. Csak egyben viheto. Teljesen mukodokepes, csak kellene ra kolteni, es nekem mar nem eri meg. Koszonom.
A tartóbakokkal kapcsolatban. Sajnos ebben korban már nem elég egyet cserélni. Cserélni kell mind. Saját tapasztalat.
Nálam a vezérlés oldali bak okozott búgó hangot az utastérben. Nagyon hangos volt az autó. Először Corteco lett beszerelve, néhány hétig volt volt igazából jó. Egy évig hallgattam, hol jobban, hol kevésbé búgott, majd kicseréltem FEBI-re. Azóta jó.
Nekem kb havonta 1x előjön ez a hiba, csatlakozást rendben találtuk, jeladóra egyelőre nincs lóvé, inkább hibakód kiüt, és 1 hónapig megint megy tovább :
Meglepő véletlen, hogy épp én is a lent említett autóval (Citroen Xsara 1.6 16V SX 2001) billenésgátlóval küzdök (többek között).
Viszont amiért jöttem, az két érdekes dolog. Egyikkel régóta küzdök, másik friss.
Egy éve vagyok "boldog" tulajdonosa egy, a fent említett xsarának, és eljutottam oda, hogy csúnyán megadta magát szinte minden szilent. Lengőkarok (kompletten, szilentekkel gömbcsuklóval) cserélve, stabilizátorok cserélve és váltótartó cserélve, és a billenésgátlót kedden cseréljük amint megjön az alkatrész. Friss gondom, hogy a régi szakadt váltótartóval nagyjából OK volt az autó, most meg a csere után úgy berezonál az egész kaszni még alapjáraton is mint állat. Kb mint az 1000 éves Ikarusokon. Keddig így járok vele, aztán megnézzük megint a többi cseréje után.
Nagyobb gondom, hogy tavaly nyáron amikor a kocsit vettem, észrevettem, hogy amikor nagyritkán a belvárosba keveredek és dugóban araszolgatok a melegben, akkor a váltó eszméletlenül bekeményedik. Akkor cseréltünk váltóolajat, kuplungot (amit egyébként is kellett), kis rudazatot és a csuklókat bezsíroztuk, jött a hűvösebb idő, és megszűnni látszott a gondom. Télen a belvárosi dugóban nem jött elő ilyen probléma egyszer sem. Azt hittem, hogy a probléma megoldva. Pont a napokban, mikor a kocsi kijelzője 27°C-ot mutatott külső hőmérsékletnek, és a városban araszoltam, ismét ugyanúgy bekeményedett a váltó, mint tavaly. Ekkor tudatosult bennem, hogy biztosan köze van a hőmérséklethez, hiszen télen semmilyen problémám nem volt vele, semmilyen körülmények között sem.
A váltó ilyenkor konkrétan szorul. Nem úgy érzem, hogy a sebességet veszi nehezebben, hanem a váltókart is nagyon nehéz mozgatni ilyenkor még üresbe is. Ilyenkor talán mintha a motor is sokkal gyengébb lenne (bár ez lehet, hogy a klíma miatt van - amit egyébként a pára miatt télen is használtam állandóan, akkor nem éreztem ekkora teljesítmény különbséget)
Valaki esetleg tud tanácsod adni ezekre a jelenségekre?
(aztán az is lehet, hogy a billenésgátlónak köze van mindkettő dologhoz és a cseréjével megszűnik mindkét hiba??)
Nem értek hozzá, de a kocsi alatt láttam egy motor rögzítő gumi perselyt. Vagyis csak selytem, hogy gumi lehetett benne, mert az már nincs, csak kotyog a tengely az üres perselyben. Ezt a gumit lehet magában cserélni? vagy csak kompletten a rögzítő konzolával együtt lehet? Hogy kell erre keresni, vagy honnan tudok ilyet rendelni?
Sziasztok 2002 es Citroën xsara első lámpákat kellene cseréltetnem tudtok BP én vagy Pest megyében olyan szerelőt aki ilyet csinál és be is tud szerezni lámpát lehetőleg megfizethető áron
Xsara II. 2004 autóhoz szeretnék távirányítós pótkulcsot csináltatni. Sajnos az autóhoz tartozó kódkártyával nem rendelkezem . Amikor vettem ~5 éve akkor még nem tudtam hogy illene megkapnom a vásárláskor ezt a tartozékot. Most hol kell igényelnem , kérnem , vásárolnom ezt a kártyát illetve a kódot.
próbáltam már rákeresni a neten de nem találom. Mindenféle kódgenerátorral már találkoztam de jobb lenne egy valóban működő lehetőség.
Sziasztok! Xsara 1.4 hdi 2003 kormánykardán -ra lenne szügségem , de sehol sem találok , érdemes valahol felujítani , vagy van ahol lehet rendelni , esetleg csináltatta már valaki ?