Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sogesz Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66761

Üdv. Most regisztráltam, még új vagyok. Elég jó dolgokat olvastam itt. 

Segítséget szeretnék kérni, nekem olyan problémám van, a belső fűtés, levegő keringető rendszer. A legmagasabb fokozaton tilt le a ventillátor. Azaz ha maxra tekerem, vagy ha az auto állásba. Csak akkor indul el újra, ha leállítom a motort és újra indítom az autót, de akkor is csak a többi fokozatban. Mi lehet a baj? Mi okozhatja ezt a problémát? 99-es Xsara, 1.4 sx. Válaszokat előre is köszönöm! 

vakrepulo2 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66760

én magamnak csináltam, lehet bénán, mert nekem meg kellett oldanom a sárvédő csavarjait

ha csináltatnám valakivel két dologra hívnám fel a figyelmét 1) annyira szedje szét az elejét, hogy ne kelljen azokat a csavarokat megoldania 2) ha még is meg kell, akkor a megfelelő korroiógátló tőmíés után rögzítsen csak vissza

Előzmény: mixk124 (66757)
csuresy Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66759

SZiasztok.
Utastéri pollenszűrőt hol találom? Nehéz ezt kicserélni? Hogy férek hozzá?

2001-es 1.6 16v benzin

vakrepulo2 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66758

kössz a véleményt, akkor megtartom a szakit továbbra is

Előzmény: toji76 (66756)
mixk124 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66757

Sziasztok 2002 es citroen xsara 2 em van első lámpa cserét kell csináltatnom tudtok olyan szakembert aki ezt meg tudná oldani Bp vagy esetleg Pest megyébe elfogadható áron ?

 

Köszi

 

Karesz

toji76 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66756

Ez elég normális ár, 36 az anyag kb. 30 a vezérműszett cseréje az 62, plusz a maradék nem tűnik soknak elég korrektnek találom.

Előzmény: vakrepulo2 (66755)
vakrepulo2 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66755

vezérműszett vízpumpával 36 anyagár

munkadíjat nem tudom, mert több dolog is volt egyszerre

 

 

de máshogy mondva:

vezérműdolgok vízpumpával + jobb oldali stab pálca + olaj + kb 3 fajta szűrő + fékolaj csere + munkadíj =100

 

egyébként  a gyári szett elég jól bírta, az eredeti volt még benne

FeZ_ Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66754

Huh, ebbe jól belekérdeztél ! :-)

Igazi vitaindító téma, mivel az alkatrész árak és a munkadíjak is széles skálán mozognak, valamint mindig megérkeznek a "szomszéd srácnak van 200% kedvezménye és otthon megszereli a garázsban" emberkék.

Mondjuk középről vett minőségű árakkal és munkadíjjal 85e ft. 

(ebben benne van a vezérlés szett, a vízpumpa, a fagyálló és a 3 db. szimering cseréje)

Ettől viszont jelentős eltérés lehet attól függően, hogy hol csináltatod és milyen alkatrészekkel.

 

Előzmény: vakrepulo2 (66752)
toji76 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66753

Mennyit kért el a szerelő?

Előzmény: vakrepulo2 (66752)
vakrepulo2 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66752

szerintetek mi az elfogadható ára egy 2002-es 1.6 benzin motor vezérműszíj, görgők, vízpumpa + munkadíjnak?

 

most cseréltettem bejáratott szerelővel, nem is beszéltünk árról előtte, de picit szíven ütött a vége

azt lehet csak én élek álomvilágba

Kárász00 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 66751

Talán menj be egy bontóba.

Ha azt mondják hogy nincs, akkor kérdezd meg hogy olyan műanyag doboz van-e, ami a pótkerékben volt. Mert abban volt eredetileg a vonószem. De van neki egy kialakított hely a csomagtartó bal hátsó részén is.

 

Előzmény: Kotysoft (66750)
Kotysoft Creative Commons License 2018.04.18 0 0 66750

Sziasztok ismét!

 

Vonószemet keresek Xsarámhoz, de sehol nem találok, csak egyetlen bontott görbét a neten...

Esetleg hol vehetnék ilyet, vagy melyik autóéval kompatibilis?

 

Köszi

[fidelio] szintis Creative Commons License 2018.04.16 0 0 66749

Új vagyok Xsara témában. Kb 6 órája van meg a kocsi. Teherautósofőrként dolgozok, de azt a vasat a-z-ig ismerem. A leírásod alapján II-es.
Első körben megnézek egy akkucserét, hátha az megoldja a problémát, ha nem, gépkönyv elő és nézzük. 

Előzmény: Kárász00 (66748)
Kárász00 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 66748

2000 szeptemberben volt modellváltás, de ez nem jelenti azt hogy később nem kerülhetett forgalomba I-es. A leginkább feltünő különbség az autó elején van. Mindkettőben 55Kw-os az 1.4-es motor.

I: vékony  első lámpa, kicsi embléma

II: duci első lámpa, nagy embléma

Ne vedd kritikának, de ha ennyire nem ismered az autókat, akkor biztos jó ötlet nekiállni?

A testkábel alatt nem csak az akksira menő vastag kábelt értettem. Hanem a motortérben és a műszerfal alatt van jónéhány kasztnira menő vezeték.

 

Előzmény: [fidelio] szintis (66747)
[fidelio] szintis Creative Commons License 2018.04.16 0 0 66747

Köszi szépen. Honnan látom, hogy I, vagy II-es? Néhány adat: 2000.11.23-án került forgalomba először, 55KW-os 1.4-es benzines. Akkor az akksival kezdem, majd a testkábelt lesem át. A harmadik, amit egy itt talált könyvből néztem ki, hogy a világításkapcsolónál lesz valami, mert a centrálzár oda is feljön.

Előzmény: Kárász00 (66746)
Kárász00 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 66746

Lehet hogy haldoklik az akksi. Eladáskor(főleg a kereskedők) gyakori hogy raknak bele valami még éppen jót. Vagy már éppen rosszat. :)

De lehet akár egy laza, vagy korrodált testkábel is a hiba oka.

Nem mindegy hogy I-es, vagy II-es Xsara. 2000-ben volt a modellfrissítés

 

Előzmény: [fidelio] szintis (66745)
[fidelio] szintis Creative Commons License 2018.04.16 0 0 66745

Sziasztok.

 

Ma vásároltam egy 2000-es Xsara 1.4 sx. Van vele 2 elektronikai problémám, s tanácsot kérnék a javításra. (Szerelőhöz csak végső esetben).

 

1, ami idegesítőbb: A centrálzár csak akkor hajlandó működni, ha legalább a helyzetjelző világítás be van kapcsolva. 
2, ami kevésbé: A műszerfal (ford. mérő, sebességmérő, index visszajelzők, motorhőfok) gondol egyet és kiakad a 0-nál. Üzemanyag jelző működik helyesen.

Ezeket a problémákat mi okozhatja, illetve hol, mit nézzek meg?

Köszönöm a segítséget.

 

Zoli 

Kotysoft Creative Commons License 2018.04.16 -1 0 66744

Köszönöm a tanácsot a váltóolajra. Számomra ez új infó. Amint végeztünk a mostani projektekkel, ezt is kipróbáljuk.

Egyelőre még hátra van még pár "apróság"...

Előzmény: BXtwelve (66742)
bakterkeke Creative Commons License 2018.04.15 0 0 66743

Sziadztok,! Ha erdekel valakit eladova valt 1999-es Xsara I. kombink. 1.4-es sx model. Landi Renzo gazszettel szerelve. Igazandibol donorautonak szannam, de van rajta muszaki 06.07-ig. Ha valakit erdekel kerem keressen. Csak egyben viheto. Teljesen mukodokepes, csak kellene ra kolteni, es nekem mar nem eri meg. Koszonom. 

BXtwelve Creative Commons License 2018.04.14 0 1 66742

Szia!

 

A váltóba milyen olaj lett töltve?

Ha esetleg nem tudnád, a PSA-nál csak típusspecifikus olajjal működik kielégítően a váltó.

http://www.olajmezo.hu/spd/166277/TOTAL-TRANSMISSION-BV-75W80-1L-uj-neve-TOTAL-TRANS

 

A tartóbakokkal kapcsolatban. Sajnos ebben korban már nem elég egyet cserélni. Cserélni kell mind. Saját tapasztalat.

Nálam a vezérlés oldali bak okozott búgó hangot az utastérben. Nagyon hangos volt az autó. Először Corteco lett beszerelve, néhány hétig volt volt igazából jó. Egy évig hallgattam, hol jobban, hol kevésbé búgott, majd kicseréltem FEBI-re. Azóta jó.

Előzmény: Kotysoft (66740)
Kotysoft Creative Commons License 2018.04.14 0 0 66741

Basszus, úgy néz ki ezek mind típushibák...? 

Nekem kb havonta 1x előjön ez a hiba, csatlakozást rendben találtuk, jeladóra egyelőre nincs lóvé, inkább hibakód kiüt, és 1 hónapig megint megy tovább :

Előzmény: kn1234 (66715)
Kotysoft Creative Commons License 2018.04.14 0 0 66740

Sziasztok!

 

Meglepő véletlen, hogy épp én is a lent említett autóval (Citroen Xsara 1.6 16V SX 2001) billenésgátlóval küzdök (többek között).

 

Viszont amiért jöttem, az két érdekes dolog. Egyikkel régóta küzdök, másik friss.

Egy éve vagyok "boldog" tulajdonosa egy, a fent említett xsarának, és eljutottam oda, hogy csúnyán megadta magát szinte minden szilent. Lengőkarok (kompletten, szilentekkel gömbcsuklóval) cserélve, stabilizátorok cserélve és váltótartó cserélve, és a billenésgátlót kedden cseréljük amint megjön az alkatrész. Friss gondom, hogy a régi szakadt váltótartóval nagyjából OK volt az autó, most meg a csere után úgy berezonál az egész kaszni még alapjáraton is mint állat. Kb mint az 1000 éves Ikarusokon. Keddig így járok vele, aztán megnézzük megint a többi cseréje után.

 

Nagyobb gondom, hogy tavaly nyáron amikor a kocsit vettem, észrevettem, hogy amikor nagyritkán a belvárosba keveredek és dugóban araszolgatok a melegben, akkor a váltó eszméletlenül bekeményedik. Akkor cseréltünk váltóolajat, kuplungot (amit egyébként is kellett), kis rudazatot és a csuklókat bezsíroztuk, jött a hűvösebb idő, és megszűnni látszott a gondom. Télen a belvárosi dugóban nem jött elő ilyen probléma egyszer sem. Azt hittem, hogy a probléma megoldva. Pont a napokban, mikor a kocsi kijelzője 27°C-ot mutatott külső hőmérsékletnek, és a városban araszoltam, ismét ugyanúgy bekeményedett a váltó, mint tavaly. Ekkor tudatosult bennem, hogy biztosan köze van a hőmérséklethez, hiszen télen semmilyen problémám nem volt vele, semmilyen körülmények között sem.

 

A váltó ilyenkor konkrétan szorul. Nem úgy érzem, hogy a sebességet veszi nehezebben, hanem a váltókart is nagyon nehéz mozgatni ilyenkor még üresbe is. Ilyenkor talán mintha a motor is sokkal gyengébb lenne (bár ez lehet, hogy a klíma miatt van - amit egyébként a pára miatt télen is használtam állandóan, akkor nem éreztem ekkora teljesítmény különbséget)

 

Valaki esetleg tud tanácsod adni ezekre a jelenségekre?

 

(aztán az is lehet, hogy a billenésgátlónak köze van mindkettő dologhoz és a cseréjével megszűnik mindkét hiba??)

 

Köszi előre is

 

 

Kárász00 Creative Commons License 2018.04.14 0 1 66739

Erre gondolsz?

Lehet cserélni önmagában csak a gumibakot is.

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=cat_detail&artid=8003201&brand=SASIC

 

De van egy másik kisebb is annak a vasdarabnak a másik végén ami ehhez van fogatva.

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=cat_detail&artid=8091041&brand=SASIC

 

Előzmény: csuresy (66738)
csuresy Creative Commons License 2018.04.14 0 0 66738

Sziasztok. Citroen Xsara 1.6 16V SX 2001

Nem értek hozzá, de a kocsi alatt láttam egy motor rögzítő gumi perselyt. Vagyis csak selytem, hogy gumi lehetett benne, mert az már nincs, csak kotyog a tengely az üres perselyben. Ezt a gumit lehet magában cserélni? vagy csak kompletten a rögzítő konzolával együtt lehet? Hogy kell erre keresni, vagy honnan tudok ilyet rendelni?

FeZ_ Creative Commons License 2018.04.13 0 0 66737

Bármelyik márkakereskedésben megkaphatod, ha tudod igazolni, hogy tiéd az autó. Az ár változó, az adott helyen érdeklődjél !

 

Előzmény: tahepa (66735)
mixk124 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 66736

Sziasztok 2002 es Citroën xsara első lámpákat kellene cseréltetnem tudtok BP én vagy Pest megyében olyan szerelőt aki ilyet csinál és be is tud szerezni lámpát lehetőleg megfizethető áron

 

Köszi Karesz 

tahepa Creative Commons License 2018.04.13 0 0 66735

Xsara II. 2004 autóhoz szeretnék távirányítós pótkulcsot csináltatni. Sajnos az autóhoz tartozó kódkártyával nem rendelkezem . Amikor vettem ~5 éve akkor még nem tudtam hogy illene megkapnom a vásárláskor ezt a tartozékot. Most hol kell igényelnem , kérnem , vásárolnom ezt a kártyát illetve a kódot.

próbáltam már rákeresni a neten de nem találom. Mindenféle kódgenerátorral már találkoztam de jobb lenne egy valóban működő lehetőség. 

Előre is köszönöm a segítséget.

toji76 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 66734

Ha jól tudom lehet kapni csere alkatrészt úgy hívják kormánymű kardán kereszt.

Előzmény: hupisom1 (66733)
hupisom1 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 66733

Sziasztok! Xsara 1.4 hdi 2003 kormánykardán -ra lenne szügségem , de sehol sem találok , érdemes valahol felujítani , vagy van ahol lehet rendelni , esetleg csináltatta már valaki ? 

 

 

Hálás köszönet ! 

Előzmény: tökfejű (66732)
tökfejű Creative Commons License 2018.04.12 0 0 66732

Diagboxal müködik az interface?

 

Előzmény: K.Zoli. (66731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!