Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Bárcsak behavazás lenne itt, felém... Pont az a bajom, hogy punnyadok.
Tudod mit csinált ma a másik számítógépem? Mikor bekapcsoltam, a wnchesteren csak 1 file volt: "Where-have-all-my-files-gone.txt". Azt hittem lehidalok...
Jaja, BMW E30 topik sakál! Az F1, meg a stílus nem márkákról szól...
Jövő héte talán kilábalok a behavazás alól (huh)... Kívánom neked is!
A netezést is minimálisra redukáltam (kedvencek: volvo, opel, saab), nem is nagyon követtem, mi folyik a fórumon. Most este átnéztem, hát soxor elszomorító, nem is bánom, hogy leléptem...
Az a váltógomb csak egy mezei bunkó, ráadásul amatôr módon rá vannak rajzolva a fokozatok. A Momonak nagyon szép cuccai vannak, a 460-ban nekem Momo kormány és Momo v.gomb volt, passzoltak egymáshoz meg a kocsihoz is. Az S70-hez volt fa váltógomb, de utánrendelni csak az automatához lehet, az meg nem olyan. Ez a Momo tényleg szép, ráadásul nem is valami gagyi minôség. (Azzal együtt, hogy Magyarországon készül :-)
Ja, azt néztem egy órája, hogy lenyomtuk az Alfásokat, pedig pár napja nekik még több volt.
A Ruppy-féle E30 topic-kal nem nagyon lehet versenyezni, 12k körül járnak. Az Autó és Stílus volt még hasonlóan magas számot elért topic,no meg talán a Forma-1...
A 4000-re télleg nem készültem, tk elfeledkeztem róla. De legalább jutott mára egy kis sikerélmény is, az egész nap egy csôdtömeg volt. Sôt, az egész elmúlt 2 hét :-(
Az autómosóban láttam egy Momo katalógust, nagyon sakál váltógombok voltak benne, 5-8 ezer forintos áron kapható fa+alu, bôr+alu gombok. Azt hiszem be fogok ruházni egyre, a mostani az nem az igazi...
Ja, lyukacsos, mint némely kocsik tetôkárpitja. (Régi 1500-ös ladák?) kb centis közökkel elszórtan kb 1 mm nagyságú kis lukakkal meghintve az anyag -- elég dögösen tud kinézni. Ha jól emlékszem, Ford Scorpiokon láttam ilyesfajta huzatot...
Nem tudom elképzelni, mi tud úgy elromolni egy automata váltón, hogy ne lehessen javítani...
Automatát vezettem én is, életem elsô (céges) Volvoja volt, az a bizonyos 760 Turbo, hát nem tudom, szeretem a manuális váltót, de meg tudnék barátkozni egy automatával is. Mindenesetre csak 2. kocsinak vennék automatát, kellene hogy legyen mellette egy gangolós izmos verda is...
Hát ebben nem vagyok biztos, én úgy hiszem, hogy az alcantara eredetileg a hasított bivaly (?) bôr, amit pl. a Lanciákban kiváltottak egy hasonló hatást nyújtó szintetikus anyaggal. Mindenesetre az alcantara valamivel több, mint a hasított bôr, de nem tudom, mennyivel.
Ami nekem tetszene, az a színezetlen, nyers bivalybôr, az a vöröses-barnás rusztikus anyag. Lehetne vegyesen alkalmazni a krómozott felületű sima bôrrel, abban azta verziót szeretem, ahol perforálva van a bôr.
Kicsit visszakanyarodva: az automatákat is lehet soxor javítani. CYRUSék volvoján is 160e km-nél csak vmilyen szimmeringeket kellett cserélni. Én bevállanék automatát...
Após szerint sokszor lehajtják ezeket a TDiket. Pl. nagy sebességnél több fokozatot visszaváltanak, szelepek elgörbülnek stb. A német lapokban viszont a BMW d-je ill. a Merci CDi-je mindig jobbnak bizonyul mint az agyonfejlesztett Audi TDi...
Az ismerős tulaj is azt mondja, hogy a vajszínű bőr túl kényes.
A hasított bőr/bőr kombináció nekem is nagyon tetszik. Több heleyn láttam azóta (mióta erről beszéltünk), hogy alcantara kárpit. Eddig azt hittem erről, hogy ez az olaszok találmánya és a Lanciákban stb-ben alkalmazzák szívesen, soxor kék színben, állítólag pofás az is.
Ezek szerint lehet, hogy az alcantara a hasított bőr??
Szerintem a sötétzöld sokkal szebb vajszínű bôrrel, mint a bordó. Próbáltam egy ilyen bordó / vajszínű 850-est anno, tetszett, de nem volt az igazi. Sajna a vajszínű bôr nagyon kényes...
Én a sötétszürke bôrt preferálom, bár ha lehetne kapni, akkor a nyers hasított bivalybôr vinné a pálmát. Ha egyszer átbôröztetem a T5-öt, akkor ilyent fog kapni :-)
Igenigen, azt csodálom, hogy a csodaVW 2.5TDi-kkel nincs baj. Meg kéne erről kérdezni Ivanixékat. A német lapok tele vannak az A6 TDi-vel, mármint a tulajok szapulják a levelezési rovatokban. Igaz, hogy a volvokba lefojtottan érkeznek...
Minden autónál elôfordulnak (kisebb nagyobb mennyiségben) ilyen hibák. Ez nem minôsít egy márkát. Lehet, hogy a tulaj volt balfék, lehet, hogy kifogott egy rossz darabot. Akkor lenne gáz, ha mondjuk 100-ból 30 kocsinál kellene váltót cserélni.
Az a szpesöledísön sárga furcsa, ez tény. De van benne valami extra. Nagyon feltűnő tőle az autó, főleg az R-es felnik miatt. Mármint a kasztni és a felnik kontrasztja miatt.
C70-ben szerintem is bejön az őszarany. Zanyuka legközelebb bordó külsővel és vajszínű bőrbelsővel akar volvozni. Ez persze lore dolga. Eszem alapján meg kell várni az új S40-est 2002-ben, szívem pedig az S60 felé húz...
Pedig a Volvok köztudottan:
- Olcsón beszerezhetôk.
- Olcsón fenntarthatók.
- Keveset fogyasztanak.
- Soha semmi sem romlik el bennük.
- Olcsó hozzájuk az alkatrész.
- A legújabb trendet követik.
- stb...