25 körül visszatölteni 2-300A-rel az akkuba nehezebb tekerést okoz, mint 2mm szélességű egykerekű biciklivel 40-nel tekerni. :-)))))) 30-35 13km-en, enyhe hátszélben montival ment, de utána sajgott a lábam éjszaka. Jó nekem a 20-25 utazóban, csak azt tudjam 100km-en izzadás, fáradás, fenékszétülés, zsibbadás nélkül. Akkor eladom az autót, motorokat. Apám ma is megemlítette, hogy mért nem vettem inkább a boltban egy komplett elektromos kerékpárt."annyi pénz egy kerékért, fiam.." :-DDDDDDDDDD
Örülnél te mindennek. Lefogadom most is épp őrülsz megfele. :D
38-nál kb 8-9 ampert vett fel töltött pakkal. De ha csökken az akkufesz akkor a 38 nál már kisebb árammal menne csak és persze kisebb nyomatékot adna le.
Szia Robi! Nem olvastad tovább? Így folytatódik: "(én meg maj' megszakadtam)"! Írja ezt egy olyan kerékpáros, aki saját bevallása szerint igényli a 40km/ó körüli tempót! Nem nagy ár az egy pártizednyi amperóráért? Üdv.: dube
Dube: Hehe! Nem vagyok én nagy ász. Versenyzők képesek 60-70km/h sprintekre. Abból gondoltam, hogy visszatölt, mert a töltöttségjelzője maximumra mászott ilyenkor. (álló helyzetben csak kicsit ment feljebb. És az eladó is azt mondta, hogy lejtmenetben tölt.. Nem akartam kinyírni, sem több pénzt költeni akkura, vezérlőre. Inkább eladtam. Nem buktam semmit az árán. Köszönöm. Bazarghaival viszont felveszem a kapcsolatot.
Lítiumos pakkon gondolkoztam, de az sokat könnyítene a pénztárcámon is. :)
Jazzkedvelő Akkor te pontosan tudod mi a helyzet. Egy óra az rengeteg idő. Nekem sem sporteszköz már a bicaj, hanem jármű. Alkalmanként 18km-t kell megtennem oda-vissza. Ebben vannak emelkedők, lejtők és egyenes terep is. Arra kell a villany, hogy ha fúj a szél, akkor se legyen kétszer annyi idő az út és hogy az emelkedők ne izzasszanak meg. De nem akarok "babettázni".
Mindenkitől elnézést a sok offért. Mostantól a lényegre szorítkozom.
Ezeket figyelembevéve: azt a 24V-os áttételes agymotort javasolnám hátra beépíteni, amilyen "Bazarghai"-nak is van, pedálasszisztenssel és egyujjas gázkarral, 36V-os elektronikával és 36V-os Lítiumos akkupakkal! Remélem a bicajod tárcsafékes!
Ebből is látszik, hogy nem kispályás vagy!: "Ugyanis vettem egy elektromos bicajt, de az a nyomorult 25-30km/h-tól felfelé elkezdett visszatölteni. (én meg maj' megszakadtam)" - leszabályzás volt az, nem töltés! - Miért nem toltál még egy akkut neki? 6x1,5 perc? Annyit kétszeres terheléssel is vidáman visz egy villanymotor károsodás nélkül! A 24V-os biciklim motorja: +12V hatására megduplázta a fordulatát (igaz, hogy az elektronika is 36V-os volt a mutatványhoz)!
Van montim is meg országutim is, mindkettővel versenyeztem pár évig most meg járok velük. Ezért írtam amit írtam, tartósan egyedül 40-es tempóban az országban nem sokan képesek. Ha megnézed az országos egyéni időfutam és egyórás tekerési rekordokat, láthatod. Persze csúcsban x percig stb, az más.
x energiabefektetéssel ha a 9 kilós országútival mondjuk 40-el haladtam, az montira átültetve jó ha 33-34-re elég volt, de még annyi se talán - erősen gumifüggő is.
On
Egy 500 W körüli agymotor 4-6 kg körül van. Attól függ milyen felépítés, milyen elven müxik, stb. http://www.goldenmotor.com/hubmotors/hubmotorIndex.html/
Nagyon köszönöm a sok infót! Van több rövid, de erős emelkedő felénk, ezért ha rásegítés kell, akkor nagyon kell. 500W azért van a szemem előtt, mert amit vettem (gyári) bringa az 250W-os volt, és nagyon gyöngécskének ítéltem. Ezért akkor már nem akarom elaprózni. 48V meg azért kéne, mert 2-2 akkut tennék szimmetrikusan a hátsó villára.
Szia! Szerintem sincs jobb a Gas-Boardsnál, ha teheted; vedd az ő terméküket a 10Aó-s pakkal! A 48V 500W-os motor nem sok helyen igényel rásegítést, de a hatótáv növekedésben meglátszik, ha nem csak robogós üzemmódban használják! Ha szerényebb megoldással is beéred, akkor "Snow 1" tud 36V-os készletet adni hozzá! Ha 24V is elég neked - mivel csak rásegítésnek kell - , akkor konzultálj "Bazarghai"- al, ő áttételes agymotorral biciklizik! Üdv.: dube
Az izomerő nem hosszú órákra értednő, hanem rövidebb szakaszokra. De elvárom, hogy ennél a tempónál is képes legyen rásegíteni, ha szükséges. Ugyanis vettem egy elektromos bicajt, de az a nyomorult 25-30km/h-tól felfelé elkezdett visszatölteni. (én meg maj' megszakadtam) Mondanom sem kell, hogy hamar túladtam rajta.
Off: Mit kell ezen fennakadni? Hasonlítottatok már össze köznapi biciklit országutival? A napokban kipróbáltam egy mountain bike-ot. Háát.... Kell taposni rendesen. Hatalmas a különbség hosszú egyenes úton. (Na meg amikor a harmadikra kell felcihelni) Amit írtam, a versenykerékpáromra vonatkozott ami 9kg. és kerekei tükörsimák. Nem kötelező semmit elinni. Én műszaki tanácsért jöttem, nem kerékpáros teljesítményeket megvitatni.
On: Tudom, hogy a villanybringa majd nehezebb lesz. Meg talán robosztusabb kereket is megkövetel oda, ahova a motor kerül. De épp ezért is törekszem kis méretű akksikra. (túlterhelve szegényeket)
Azért annyira nem kell nagyokat mondani. Üdvözlünk egy válogatott kerékpáros körünkben :-)
40km/h-s tempót a profik tudnak tartani - egyedül - de általában azt is bolyban 7-8 kilós versenygépekkel szingós vagy hasonló vastagságú gumikkal. A te bringád egy 15-20-kg-mal minimum több lesz súlyban, és a kereked se olyan gördülési ellenállású mint mondjuk egy ZIP kerék - főleg nem egy ilyen agymotor csapágyazással.
A simson készülget. Biztosan , de sajna lassan is. Az akkufelügyeletnek megterveztem nagyjából a nyákját. Majd megrendelem ma az alkatrészeket,h ideérjenek a héten és akkor talán el is készül a hét végére, lehet majd programozni :D A motorja megvan már és a lánckerék is kész hozzá. Az áttétele úgy lesz,h 14 hajtja a 34-et. A motor fordulata névlegesnél kb 1200, a max 1500. Most gyűjtésbe kezdtem a 16 db LiFeYPO4 40 Ah-s cellára:D
Nekem az első kerékben van és 4700 km után már látom a hátrányait. Elkapar, feszül a kormány és a teleszkópokon is érezni,h amikor húzza a motor a gépet akkor sokkal nehezebben mozognak. Viszont télen nagyon frankó vele a jeges úton menni, mert csak lerakom a lábam kétoldalt és húzom mint az őrült. Fél méteren belül kiírja,h 40 el megyek:D és a végén 30 fölé szokott gyorsulni. Talán még elesni is nehezebb, mert nem tud kimenni a hátulja.
Jó erőben lehetsz, ha a 40-et kitudod tekerni, pláne, ha hosszútávon. Én megszoktam előzni a bringásokat, pedig csak 37-38-al megyek.
Én is gondoltam már csapágykímélés címén erre. :-) Ha a csomagtartóra ülök, mintha valóban kisebb áramot kérne azonos sebességgel. Jó erőben vagy. Szerintem képesek.
Arra gondoltam, hogy hátul nagyobb súlyt kell hordoznia a kerékcsapágynak, így jobb lehet az elsőbe. De igaz, ott meg van a kormánycsapágy amit nem ilyen terhelésre találtak ki. Tehát akkor hátsó?
Az 500W inkább az emelkedők miatt kell. Nem menne sokat a rásegítés. Saját erőből tekernék többnyire. (40km/h izomerőből megvan) A külső lassító körülmények (domb/szél) kompenzálására lenne a motor. Egy-egy út során összesen 6x1,5perc 100%-on terhelt üzemre számítok (emelkedők). Máskor biztos nem menne teljes erővel, csak amire még jut egy kis feles energia. Így a lehető legkevesebb akkut tervezem. (48V/7Ah) Erről vélemény?
Ilyen nagy fordulattartományban képesek eredményesen hajtani a kerékagymotorok? Meglehetősen szegényes adatokkal vannak fent a cégek oldalán az eladó példányok.
Köszönöm a válaszokat.
Én a G@s-boardsnál néztem. Van szerintetek jobb? (ahol neten/telefonon lehet rendelni)
Erős motor száguldozáshoz szerintem is jobb a hátsóba, de azt írta, hogy rásegítésre kell, akkora teljesítménynél csak jeges úton kaparhat el. Vagy 500W+ tekerést akar folyamatosan? Ahoz kell akkupakk rendesen még a lítiumosból is, ezért nem is gondoltam rá. Hogy áll a Simsonod? Tényleg felment a feszültség a hubon 80V-ig terheletlenül, megrántva. Kis motorral, láncfűrésszel és áttétellel lehetne soros hibrid. Hatásfoka nem lenne fényes, de nem a belsőégésű motor hajtja a kerékpárt, 300W, szabálynak megfelel.
Sziasztok! Ez is egy nagyszerű lehetősége annak, hogy minnél bonyolultabban oldjuk meg azt, amit egyszerűen is meg tudunk oldani! Az említett akkupakk váltási lehetőség megoldható ugyan, de komplikált, veszteségekkel jár és felesleges! Ha van két beépített akkupakkom és felváltva használom őket, akkor kisebb hatótávval számolhatok, mint ha egyidejűleg lenne a kettő a rendszerre kötve! Jó példa erre a Tornado 043 a hatótávnövelő akkupakkjával, az is párhuzamosan csatlakozik a rendszerhez! Ilyen kapcsolóra kössetek parkolófényt, vagy egy különleges kivilágítást, amit csak álló helyzetben használtok, ha mindenképpen hasznosítani akarjátok a balra fordított funkcióját! Üdv.: dube
Ez már szánalmas. Ha nem tudják elkapni a nehéz bűnözőket, csinálnak koholt kis ügyeket és akkor verhetik a mellüket. A 43 éves Józsi bácsi biztos valami terrorista akcióra készült az akkukkal... Qrvaország ez bizony mondom néktek...
most erre csak azt tudom mondani, hogy vajon a rendőrség rendelkezett-e engedéllyel arra, hogy engedélyt bocsásson ki az engedély ellenőrzésére a kiskunfélegyházán tárolt akkumlátorok engedélyének meglétének ellenőrzésére