Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Tényleg, párszázezer hufért egész jókat kapsz. Veterán nem játszik, mert qrva magas a vám, amúgy meg behozhatatlan. Én azon gondolkodtam, hogy veszek egy felújításra szorulót, behozatom osztrák cimbivel, felújítom, megcsinálom, és mire kész, már itt is az eu
A 92-93-as 850-esek ára elég jó, 1.8-2.2M körül mozog. Mindenképpen érdemes válogatni, minél kevesebbet futott, lehetôleg törésmentes, megkímélt darabokat érdemes megvenni.
Szerintem leginkább a 170 lovas 2.5 20V GLT-k jönnek be, kb. ugyanannyit fogyasztanak, mint a 10 szelepes, de gyengébb verdák, viszont jobban mennek, és mivel nem alulmotorizáltak, mint a GLE-k (2.5 10V), talán nem is taposták szét annyira ôket. A T5-ösökkel csak szôrmentén, ha sokat futott, akkor jó eséllyel halódik már a turbo is -- nem olcsó javíttatni.
Keress fullos 850-est, elektronyos cuccok (4 ablak, tükrök, tetô, ülésfűtés) a minimum, klíma naná! Ha kell, tudok adni felszereltség-listát.
Mindenképpen érdemes elvinni a kiszemelt kocsit az Ivanixhoz egy állapotfelmérésre, 3-4-5 ezer forintból megúszod, de bebiztosítod magad a váratlan nagy költségek ellen. Ráadásul az állapotfelmérô lap alkalomadtán jó alkualapul szolgálhat. Meg lehet egyezni az eladóval, hogy ha eltitkolt nagy lepetések vannak a kocsin (totálkárból lett helyreállítva, a fél futóművet cserélni kell, visszatekerték az órát, véres a motor torka, stb.) akkor az állapotfelmérést ô fizeti. Le kell írni, akkor nincs porbléma.
Lopott darabot keveset találsz, de vétel elôtt az eredetvizsgálat azért ajánlott. Persze csak akkor, ha műszakilag már OK a kocsi, s ekkor is olyan megállapodás alapján, hogy felmerülô kétely esetén eladó fizeti a díját. (Vagy azt amúgy is az eladó fizeti? Szerintem nem...)
Ha érdekel valakit van a KAE-ban egy eladó (mi más lenne) 480. 1,7 turbo 1,38MFt-ért.
Veteránrajongók: 142 de luxe 1973 benzines 3 ajtós 5szem 1.tulajtól 1MFt
Amazon 1967-es 1,25-ért.
Kérdés továbbá: az 1992/93 körül gyártott 850-esek ára úgy tűnik 2MFt körül van. Vajon megéri a gondolattal foglalkozni?
Köszi Triz, de mire olvastam helpedet már belelódítottam kis olajat a szervóba mert nem bírtam tovább.
Most jobb egy fokkal, de még délután újra töltök lehet bele.
Ha teljesen eloszlott az olaj, akkor kiderül mi az igazi gond.
Ja és hurrá neked az 5-ért!
fargo!
A féklemez még nem ellenőriztem de megfogom tenni.
Az új logo rendben van.
Nekem jobban tetszik.
Volvokék sakálodzik!
az 5001-es is nagyon bejött.
Rájöttem, nekem is lesz egyszer egy gyönyörű C70-es valamikor.
(talán 5-6-7-10 év múlva, amikor már nekem is elérhető áron lesz..)
valami programom mintha lenne, ja persze, elkezdem felszámoltatni az egyik ügyfelem, vagy mi. Azért ez nincs idôhöz kötve, úgy hogy ráérek. Beszéljünk!
Hajrá Jagugár! Végül is családon belül marad, az is Ford érdekeltség...
Az a faberakós manust emlegették az Ivanixnál, valami ember az S70R-be készíttetett nála fabetéteket, vagy háromszor futottak neki, mire összejött. Már mindenki síkideg volt, mire le tudták zárni az ügyet. A végeredményt nem tudom...
A fényezést szerintem az elején kellene csinálni. Ki kell belezni a kocsit, leszedni róla minden kis alkatrészt, ablakot, mindent. Aztán az egészet kívül-belül leápolni, kilakatoltatni, majd minden porcikáját fényezni. Ajánlatos az ajtókat, sárvédôket, sibedát kiszerelni és szétszedett állapotban fényezni. Nagyon randa, ha a zöld alatt kilátszik az eredeti fényezés, mondjuk a sárvédôk illesztésénél, vagy akárhol...
Kicsit drágább, mint a mezei telibe fújatás, de nem nagyságrendekkel. Csak jó szakembert kell találni, aki hajlandó elszöszölni vele...
A bôrkárpit az az utolsó fázis lenne, szerintem 160-20k körül ki tudja hozni a Car-Pit. Gyárit rendelni gondolom csak az eredeti bilikék meg libazöld színben lehetne, na azt nem szeretném...
Automata, igen. A szervokormányra erôs gyanúm, mert beindítottuk a motort, és valaminek csapágyas hangja volt, ekkor nézegettem, és ami ott zörgött, az szerintem a szervó szivattyúja volt. Mellesleg ez a Volvo egykori presztízsmodellje volt, dukál bele a szervo. A klímát csak sejtem, nem vgyok benne biztos.
Miért nem megyünk el megnézni és kipróbálni valamikor?
******
Igen, ezt a kocsit már elkezdtük restaurálni! E a legjobb, legolcsóbb módszer: Mentális Restauráció!
Igenigen hasított bőr. Nem kicsinyeskedni vazzeg! Türelem és menni fog! :-)
Ez egyébként automata? Szervokormány tuti? Klíma nem biztos?
Ja, talán Dave is segíthet. Van egy Svéd kapcsolata, aki tud Svédorszából bármilyen alkatrészt hozni. Neki is hozott az Amazonhoz. Ráadásul aki foglalkozott már ilyennel, annak biztos sok kapcsolata is van, majd megkérdezzük. Csákánynak mail ment...
lore
ps: ha ilyen finom részletek vannak ezen az autón akkor szvsz ezt már elkezdték restaurálni...
Ha már átfényezzük, és nem eredeti állapotba állítjuk vissza, akkor én rápróbálnék a nyers (hasított) bivalybôrre. Amelyik nincs színezve, hanem a bôr eredeti barnás-sárgás színét adja vissza.
A pávakék szín talán túl modern. Kicsit olyan feelingje lenn mint azoknak a veterán autóknak melyeket leültetnek és sötétkék tükröző fóliákkal vonják be az üvegeket...
A sötétzöld nekem tetszene, a fekete tényleg kényes ezt tapasztalatból mondhatom (tudom hasonlítani pl. a vectra színéhez, ami sokkal starapabíróbb).
A hűtômaszk az vagy ilyen, vagy átlóval osztott, a kiszemelt darabnak sincs logó a rácson. Amikor van logó, akkor az átló belemetsz a rács függôleges bordáiba, tehát ha leszeded, akkor látszik a helye.
(Egy icipici horpadás, görbeség sincs a hűtôrácson! Pedig ezek a krómozott, vékony rácsok nagyon érzékenyek!)