Keresés

Részletes keresés

Templar Creative Commons License 2000.02.27 0 0 534
lore,

Sajnos nem tudom mit jelent a GT pontosan de ez annyira bosszant, hogy feltétlenül utánajárok.
A gépben a km óra szerint közel 265000 van, szerintem ez reális.
A 200-asok gyárilag nincsenek extrákkal túlmisztifikálva, noha a közel 2,8 millió legyártott példány között akadt egy-két kuriózum.
A típus történetét egyéb érdekességekkel megtalálod a www.extra.hu/kettesvolvo/ oldalon.
A Magyarországra került kocsik többnyire utólag lettek felszerelve extrákkal, amit a tulajdonosok vagy továbbadtak a kocsi eladásakor vagy se, az enyémből a magnót is kiépítették:-((
Így aztán maradtak a bentről állítható tükrök, az elektromos mellső ablakok, vonóhorog meg egy készlet könnyűfém felni, amit a nyári gumikkal együtt felapplikálok a jövő hét végén a beköszöntött tavasz csalhatatlan jeleként :-)).
A kettes legnagyobb extrája szerintem a jó anyagokban és a mesteremberes kidolgozásban van (amit egy volvós topicban nem is kell részletezni), nomeg az akkoriban forradalmi újításnak számító passzív ütközőzónákban, (ami kissé túl is van méretezve szerintem) a kettest elpusztíthatatlanná téve.
Ja nekem "extra" még, hogy most egy 7-es kormány van beépítve, mivel az előző tulajnak ez jobban tetszett gondolkodom, hogy visszateszem a - gyermekkorom autóbuszaira emlékeztető - eredetit.
Írhatnám tovább is de nem akarlak megfosztani a személyes felfedezés örömétől.

Templar

Előzmény: lore (528)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.27 0 0 533
A Valentnél még sose szervizeltünkl, az Ivanicsnál annál többet, és még nem volt gond. Tényleg a legapróbb vackokat is rendesen hözzák, nem arcoznak.

Amúgy a Valent Andrássy úti Volvo szalonjában már sokszor jártam bámészkodni, mert útba esik. Én ott még vevőt az életbe nem láttam.

Még valami 850-nek, ha még köztünk van: én azér keresek másik nicket, de eddig minden ötletem foglalt volt.

fargo Creative Commons License 2000.02.27 0 0 532
Miért, ez 3 év és kb 100k km termése, ebbôl csak egy esetben voltam a hunyó. A másik négyet nem lehetett kivédeni.

Ismernéd az apósom, az nem semmi ;-)

Előzmény: lore (531)
lore Creative Commons License 2000.02.27 0 0 531
És én még azt hittem kalandos az autós múltam! :-)
Előzmény: fargo (530)
fargo Creative Commons License 2000.02.27 0 0 530
Harvester:

1:
Egyszer egy szemét DIREKT lépésben belémgurult a furgonjával, meghúzta a bal elsô ajtót, csak fényezni kellett. (Ez volt az elsô Ivanicsos esetem.)

2:
Álltam a piros lámpánál, mikor hátulról belémgurult egy kisteherautó, hátsó lökhárítót és a hátsó homlokfalat fényezni kellett.

3:
Két nappal azután, hogy elkészült, a McDrive-nál vártam egy pohár italra, amikor hátulról meglökött egy kiscsávó a tuningolt VW Polojával. Javítás: mint 2. pont

4:
Ez durva volt, az Etele úton (2x2 sáv + zöld elválasztó sáv) a szembejövô sávból balra bekanyarodott elém egy csajszi a Fiat Pandájával, én kb 70-nel, szinte fékezés nélkül kaptam derékba. A Volvon cserélni kellett a váznyúlványokat, motorháztetôt, lökhárítót, 4 hűtôt, lámpákat hűtôrácsot és az alsó motorvédô lemezt. A sárvédôk már nem sérültek. A Panda szétszakadt.

5:
Ez sem volt piskóta, sikerült belemenni 110 körül az érdi panoráma (70-es) út hajtűkanyarjába. Egy BMW döcögött elôttem, ki akartam kerülni, de ekkor elkezdett gyorsítani, én meg nem hagytam magam. Bár hagytam volna, mert besokalltam és végül is a kocsi megcsúszott, és flippereztem egy jót a két szalagkorlát között. (Pedig majdnem megvolt :-) Javítás: mint 4. pont, kivéve motorháztetô, plusz jobb elsô futómű. (Csonkaállvány, trapéz).

Ennyi. A 4. pontnál ha nem Volvoban ülök, meghalhattam volna. Az 5-nél is, ha nincs nagy szerencsém, mert amíg ide-oda pattogtam az úttesten, el-elhajtott mellettem pár kocsi.

A 850-nel eddig semmi, egyszer lepattant a hátuljáról egy Passat, nyoma nem maradt.

Előzmény: Harvester (529)
Harvester Creative Commons License 2000.02.27 0 0 529
fargo úgy őszintén hányszor baleseteztél te azalatt a rövid idő alatt a 460-al, amíg nálad volt?
Egész nagy tapasztalatot halmoztál fel az Ivanics karosszériajavítási szokásairól...:)
Előzmény: fargo (520)
lore Creative Commons License 2000.02.27 0 0 528
Hali Templar!

Inkább itt kérdezem, abszolút ideillik szvsz.
A GT mit is jelent pontosan? Hány km van benne? Kasztni? És ami nagyon érdekel: milyen extrák vannak egy 79-es 244-esben (részletek!)?

Egyébként nemsokára a Volvo-klub első összeröffenésén ugyis átvizsgálom :-)))

kíváncsilore

Előzmény: Templar (527)
Templar Creative Commons License 2000.02.27 0 0 527
Szasz lore,

A 244 GT-m '79-ben épült, benzines, 2100-as, porlasztós, nem automatta. Egyébként három hete az enyém, úgyhogy nem halmoztam fel különösebben sok tapasztalatot a kb. 900km megtétele alatt.
Megy mint a tank. Ha konkrétan kíváncsi vagy valamire nyomd a kérdést, akár itt akár by mail.

Üdv,

Templar

Előzmény: lore (514)
lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 526
fargo, mél szent, lore.
Előzmény: fargo (524)
lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 525
Kösz-egyetértek-replyzek
Előzmény: fargo (524)
fargo Creative Commons License 2000.02.26 0 0 524
lore,

mail ment.

Én szívesen mesélek bárkinek, ami a tapasztalataimat illeti, de nem szívesen anyázok valakit, aki végül is különösebb szemétséget nem követett el ellenem, nem okozott szándékosan nagy kárt, stb. Pláne ha az illetô valószínűsíthetôen nincs is itt, hogy megvédje magát.

lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 523
Már asszem vhol írtam, hogy ebben a kommunikációs formában a személyeskedés gusztustalan, főleg ha nem egyértelmű valami.
De gondolj bele fargo! Holnap megint összetörik a gép, tfh. sokkal jobban akkor legyen már esélyem nekem is dönteni. Tény, hogy van mail is a földön.

Pl. durvára nem teccet volna, ha javítás után nem csukódik a csomtérfedél!

Előzmény: fargo (522)
fargo Creative Commons License 2000.02.26 0 0 522
Igen, de azért ne bántsuk (jobban) ôt. Nem akarok belemászni senkibe, csak leírtam a tapasztalataimat és az ezekbôl levont tanulságokat. Aki akar, tanul belôle, de én nem szeretném, ha személyeskedésbe menne át a dolog.
Előzmény: lore (521)
lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 521
Az munkafelvevő családneve egy vár neve is? Ő az?
Előzmény: fargo (520)
fargo Creative Commons License 2000.02.26 0 0 520
YikeSS:

Ezt a magatartást nem a Volvo engedi meg magának, hanem a Valent. Az két külön dolog. Azt meg, hogy miért nem rúgja ki a vezérképviselet a Valentot, nem tudnám megmondani, de bztos, hogy súlyos anyagi érdekek vannak a háttérben. Szóval nem egyszerű dolog.

lore:

A 460-ast az Ivanicsnál javították, ôk valóban kiadják a lakatos munkákat, az én autómat egy Nagy Úr nevű embernél csinálták. Ezzel a bagázzsal több gondom is volt.

Észrevételem szerint az igazi probléma egy bizonyos munkafelvevôvel volt, ô egy személyben intézi a balesetes javításokat, nem lehet kikerülni. Valami érdekeltsége lehet a karosszériásoknál, mert váltig ragaszkodik a Nagy Úrhoz. Mikor egyszer kikötöttem, hogy a sok panaszra való tekintettel NEM az általa preferált embernél akarom javíttatni a kocsit, az tökéletes lett.

Az egyéb javításokkal is csak addig volt gondom, amíg ez az ember intézte, de szerencsére sikerült "átpártolni" egy másik munkafelvevôhöz, vele semmi gond nincs, teljesen jó...

JÓ HÍR:
Hamarosan lesz az Ivanicsnak is saját lakatos / fényezô műhelye.

lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 519
A Valentről mindenkinek ilyesmi történetei vannak. Mitől nem megy még tönkre? Ja, persze lehet, hogy a rojszok és bentlik 15ezrenkénti olajcseréje fél milkó, abból maradhat valami :)))Állítólag pl. min. 20-szor annyi volvot szervizel az Ivanics (egy éve mondta egy bosszöltönyös menedzser, hogy a valent napi 2, míg ők napi 40 autót fogadnak, pedig akkor még a régi szervíz volt).

Az ülés mozgásáról: ez volt igazán *ciség a valenttől! Ilyet nem lehet előre levédeni!

Mindezek ellenére a volvo egy autó! :))))

Asszem az Ivanics is kiadja a lakatosmunkát, de a 40-es törésénél bevállt.
Fargo te hol is csináltattad a 460-ast, hogy olyan gondok voltak vele utána (hadd ne lapozzam végig)?

Előzmény: YikeSS (515)
YikeSS Creative Commons License 2000.02.26 0 0 518
Najo, de hogy engedhet meg maganak a Volvo ilyet?

Nem ellenorzik a szervizeket es azok szolgaltatasait?

Most azert, mert en szemelyszerint nem komalom a volvot, azert az megiscsak egy Volvo szalon/szerviz, ami ugye azer nem egy suzuki, ahol esetleg az ember ezt jobban elnezi.

namost kapok a suzukisoktol :-)

Lehet, hogy rajuk kene uszitani valakiket, a VOLVO magyarorszaggal valo fenyegetes megtette a hatasat!!!!
Teljesen megvaltozott az abrazatuk, mikor megemlitettuk :-)

Előzmény: fargo (517)
fargo Creative Commons License 2000.02.26 0 0 517
Szia Pirítós,

látom idetaláltál, ez elég gyors volt :-)

Ignore off/

Yikes:
Az a szervíz a Valenté, szörnyű egy bagázs, kerülni kell ôket. Mikor egyszer (utoljára) ott jártam, hogy fél órát vártam, mire méltóztattak tudomást venni rólam. Mindeközben ott állt szótlanul mellettem egy munkafelvevô, a lehetô legvisszataszítóbb, proli, ekcémás fejjel, büdösen, ápolatlanul, a retkes bordó köpenyén Rolls Royce emblémákkal (ott szervízelik a Rollsokat is). Mint késôbb rájöttem, azért nem szólt, mert hót mata részeg volt. Legalábbis azok alapján, ahogy végül kitántorgott, erre következtettem. A Valent szervízrôl mindenféle rémtörténetek keringenek, ki tudja mi az igaz. Nekem mindenesetre ne volt szimpatikus.

Az alkatrész utánpótlásról: az Ivanicsnál legkésôbb 2-3 nap alatt itt van mindenféle alkatrész, akár közvetlenül a gyárból, akár a bécsi nagy lerakatból rendelik. Én már párszor eljátszottam, hogy olyan apróságot kértem, mint pl. a hátsó ajtón lévô könyöklôn egy csavart takaró patent, á 240 Ft-ért, vagy a csomagtartóban egy 2x2 centis gumi ütközô, a gyárból kellett rendelni, nem vágtak hozzá pofákat, nem húzták a szájukat a kis tétel miatt, szó nélkül nyomatta a számítógépbe, 2 nap múlva felhívtak, hogy megjött...

Pirítós Creative Commons License 2000.02.26 0 0 516
Szevasztok Volvosok!
Emitt gyön még 1 Volvos.
Én egy 95-ös 460-ast kergetek 2.0-ás szívómotorral.
Üdvözlöm a klub ötletét!
Hali,
Pirítós
YikeSS Creative Commons License 2000.02.26 0 0 515
Hi!

En, mint paraszt audis, leirnek egy sztorit, mely egy haverom 440-esevel esett meg.

Szoval az tortent, hogy a 440-esbe hatulrol belerongyoltak, serult a csomagteto, es a ket hatso sarvedo, a hatso ajtok, hatso szelvedo mar nem.

A haverom karfelvetelre bevitte a hatarut melletti volvo szalon??-ba, nemtudom, hogy az melyik.

Atvettek, mindent megbeszeltek, aszontak, hogy kb 2 het es kesz lesz(biztositoval inteznek mindent), majd telefonalnak.

Miutan termeszetesen 2 het utan sem telefonaltak, kovetkezett meg 1 HONAP!!! huza-vona, (ez nincs, az nincs, meg kell rendelni etc...), nagy nehezen kesz lett. Erte mentunk.

Kezdodtek a nagyobb problemak. Nem csinaltak meg a vonohorgot, merhogy az nem erdeti volvo, es azzal nem tudnak mit kezdeni. Ha akarjuk leszedik, vigyuk el vonohorgoshoz, de csak akkor fizetik (ill. a biztosito), hogy ha az o altaluk megadtott vonohorgoshoz visszuk, ami asszem Erden, vagy talan Budaorson volt. Kissebb balhe aran lerendeztek ezt OK!.

Ujabb 2 HET!!!! utan szoltak, hogy mehetunk erte. Megneztuk. Ugy raktak fel a vonohorgot, hogy a frissen szinrefujt lokharitot NYOMTA, ugy, hogy az teljesen meghajlott, es lekopott rola a fenyezes. Ujabb balhe (egyebkent kulturaltan zajlott) utan otthagytuk. 1 HET mulva ismet jottunk.

Kihoztak az autot, ranezerse minden OK volt. Meg akartuk nezni a csomagtartot belulrol de mondtak, hogy a csomagtarto bekulcsozva maradt, most ne allitsuk le a kocsit, mer' gyenge az aksi es nem biztos, hogy kibir megegy inditast! (ez sem semmi, hogy igy adjak at!!!)

Utkozben elojott egy ket gond, mozgott a vezeto-ules, zorgott valami hatul, es miutan megalltunk, kinyitottuk a csomagtartot, alig birtuk visszazarni, mer olyan szarul zarodott, es mivel esett az eso, be is azott, DE RENDESEN!!!

VISSZA.

Mostmar egy kicsit durvabb, agresszivebb balhe utan hagytuk ott az autot. Fenyegetoztunk mar mindenfele minusegellenorzesi szervezettel, meg VOLVO magyarorszaggal, meg mindennel. Ez hatott!!!!!!!!!!!!!!!!!
(foleg akkor lettunk idegesek miutan be akartak magyarazni, hogy az ules mar elotte is igy mozgott, mert ettol az utestol ez nem lehet! a csomagtartot meg nem lehet jobban megcsinalni!!!)

Ujabb 2 HET utan atvehettuk az immar, viszonylag normalisan osszerakott autot!!!

Namost ezt csak azert irtam le, hogy masoknak is vannak-e hasonlo tapasztalatai ennel a cegnel, agy csak minket szivattak meg rendesen?

Ja es ugy kerultunk oda, mint egy ismeros ismerose!!! Mi lett volna, ha vadidegenkent megyunk????

ui: Meg volt egy erdekes sztori: valamikor, amikor ott varakoztunk hallottuk, hogy az egyik S70-be asszem, azert nem tudtak a muszerfalvilagitast megcsinalni, mert nincs hozza izzojuk, amit rendelni kell, kb 3 HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nem semmi mi?

YikeSS
Audi S4 rulez :)) (nem a haboru kedveert)

lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 514
Hali Templar!

Ha lesz időd írj már pár sort a 244-esedről, engem érdekel! (motor, felszereltség, hibák, kuriózumok)

Templar Creative Commons License 2000.02.26 0 0 513
fargo,

Klub ügyben mail ment.

Templar

Harvester Creative Commons License 2000.02.26 0 0 512
"A gumik tökéletesek, a kocsi nem ugrál. Mostmár tényleg nem tudom mi legyen, majd a szervizben megnézik. "

A 440-est hat féle rugózással gyártották. Az enyémben kemények a rugók, mint a beton, nekem meg ez a bajom :) Minden kétforintost megérzek az úton. Mondjuk az előző tulaj rá is tett egy lapáttal, Monroe lengéscsillapítókat rakatott bele cserénél.

De ha van benned egy kis szerelő szellem, emeld meg az elejét és ha leszedted a kereket akkor keress a rugón alulról a második-harmadik menetnél egy kis 4-5 cm hosszú szín maszatot, olyan, mintha ecsettel odafestettek volna a fémre (ha szükséges, mosd/dörzsöld le a sarat). A következő jelölések lehetnek:
- szürke
- zöld
- sárga
- jelöletlen
- kék
- piros

A keménységi sorrendet nem tudom, a manual csak a szürkéhez tett egy megjegyzést, hogy "hard suspension". (Az enyémben sárga van). Ez a jelölés csak azért fontos, hogyha cserélni kell a rugót akkor ugyanolyat illik belerakatni. Én azért jártam utána, mert egy szerelő azt mondta, hogy eltörött a kocsimban az egyik rugó, de az Ivanicsnál a két rugacs cseréje majdnem 90 ezerbe került volna...:( (Aztán kiderült, hogy nem a rugó a hibás. Pontosabban "elmúlt" a hibajelenség és azóta nem volt pénzem alaposabban szétszedetni és megnézetni.)

Előzmény: Törölt nick (505)
lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 511
Még nem mertem belekezdeni. Asszem kivágni még menni fog, de összeragasztani! Jöhetne valami rokon unokaöcsike aki kamatoztathatná a tudását. Mennyivel könnyebb lenne egy tégla 740 kombit...
De így is nekem lesz először új V70-esem!
:-))))
Előzmény: Harvester (510)
Harvester Creative Commons License 2000.02.26 0 0 510
lore!

Na sikerült összeragasztani a papír V70-est? :)))))

Előzmény: lore (506)
fargo Creative Commons License 2000.02.26 0 0 509
A kocsi kívülrôl szinte ugyanakkora, a prosikat összehasonlítva kiderül, hogy:
- tengelytáv 9.5 centivel,
- a magasság kb 8 centivel,
- az utastér hossza 10.5 centivel
- nyomtáv elôl 4, hátul 9 centivel,
- a vállszélesség elôl 2.5 centivel,
- a csomagtér hossza 3-4 centivel lett nagyobb.

A +20 centit én nem éreztem belül, a katalógus alapján fellelhetô + 10 centi meg szépen eloszlik.
A motorház valóban rövidebb, de ez szerintem jót tett a kocsinak, kisebbnek látszik. Amúgy a vezetôülésbôl nem látni az orrát, nekem a 850-es tekintélyes csôre is tetszik. Érezni, hogy van "anyag" elôtted...

Előzmény: lore (508)
lore Creative Commons License 2000.02.26 0 0 508
Láttam..nyammm...
De mi volt az a duma, hogy belül 20 centivel nagyobb lett? Minél a 850-nél? És télleg nagyobb a csomagtartója? Ha meg kívül nem nőtt akkor, hogy csinálták?
(Mi ez? Cab-forward? Alig telt el egy év és a ford a volvoba ülteti a DC koncepcióját :)))
Előzmény: fargo (507)
fargo Creative Commons License 2000.02.26 0 0 507
Most megy a biopon tv-n az új V70 tesztje, ugyanazt a darabot nyúzták, amit próbáltam, még síléc tartó is rajta van. Egyre jobban tetszik az autó...
lore Creative Commons License 2000.02.25 0 0 506
Ma jött meg a Volvo magazin különszáma a V70-ről benne válaszfax-szal a V70 kipróbálására. Ez megadta a végső lökést, hogy én is kipróbáljam a gépet. Kíváncsi vagyok mennyiben tér el véleményem fargoétól, valszeg kritikusabb vagyok a beltéri anyagokkal és elnézőbb a motorral kapcsolatban de majd meglátjuk.
De nem ezért írok. Most vettem észre, hogy a magazin hátsó (keményebb) lapjából kivágható, összeragsztható egy V70 modellke.
lore-nek fel van adva a lecke, már az oviban is nehezen ment az ilyesmi... Drukkoljatok!

lelkeskölöklore
(mit szól ehhez a nejem?)

Törölt nick Creative Commons License 2000.02.25 0 0 505
Iore,

A gumik tökéletesek, a kocsi nem ugrál. Mostmár tényleg nem tudom mi legyen, majd a szervizben megnézik.

A 850 paraméterei: 1992-es évjárat, kb. 220 ekm, 2 el. ablak, 2 ülésfűtés, j.o. el. tükör könyöktámasz 4 italtartóval, új hifi, el. napfénytető, AC klíma, hátsó spoiler, új téli gumik, fényszóró törlő-mosó, és persze a szokásos szériacuccok, mint szervó, ABS, SIPS, stb.
Kp. zár, riasztó, karcjeladó van, légzsák viszont nincs. A km elsőre soknak tűnik, de amikor a bátyám vette 190 ezerrel, én nem hittem el a belseje alapján. A kárpitokon még kifényesedés sincs. Az irányár 2.2 MFt.

A kocsi azelőtt az Ivanics egyik szervizeséé volt, (asszem a főnöké), úgyhogy nem valószínű, hogy szakszerűtlen kezelést kapott.
Ha kell, jár a kocsihoz gyári, zárható tetőcsomagtartó.

Én vezettem ezt a kocsit, bizisten ha hozzámvágják, soha nem eresztem :))))

Elnézést azoktól, akik szerint ez mégis más topicba való, de hát nem árválkodhat a kocsi egyedül...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!