Szegény mozdony. De még ez is jobb, mint a lángvágó...
Más:
Megkaptam a Mozdonyvezetők Lapját, úgy tűnik a MOSZ erősen tiltakozik a vonalmegszűntetések ellen, sőt, Torgyánnak is küldtek egy levelet, miszerint amit terveznek, az nem más, mint tudatos vidékvisszafejlesztés.
Az egyik pályán 4 részeg trappog, a másikon meg 1 pályamunkás ténfereg. Jön a vonat. Mit csináljon a sokat látott váltóőr? Hagyja, hogy a vonat elüsse a 4 részeget, vagy átváltsa és akkor azt az egy mukit csapja el?
1. Nem szép dolog csak úgy feleslegesen állítgatni azt a váltót, egy tapasztalt vasutas ezt nagyon is tudja.
2. Mindenkinek tudnia kéne már gyerekkora óta, meg ki is van írva, hogy a sineken járkálni tilos!
3. Egyáltalán mi a gond?! Mindenkinek joga van életében legalább egyszer eljátszani Karenina Anna szerepét. Igaz, hogy ezzel a jogával csak egyszer élhet...
4. Aztán gondoljunk csak bele, megy a vonat, megy a vonat Kanizsára, aztán hirtelen csak úgy elkanyarodik... milyen dühösek lesznek az utasok! Ezek a marhák meg úgyis meghalnak egyszer, most meg legalább vidáman....."
Friss:
Az IC702 a Kiskunfelegyhaza utani elso soromponal
egy Zsukot froccsentett szet. A helyszineles
jelenleg folyik, a varhato keses kb 70 perc. A
mozdony is serult, segelygep megy.
Ezer hála! Hétvégén direkt ezért be akartam jönni a melóhelyemre, hogy összerakjam a html-t (még soha nem csináltam ilyet), köszönöm hogy megcsináltad! Hamarosan írok mindegyik képről magyarázatot.
Gábor: A dizelek1-2 képek valóban Kecskeméten készültek 1991-ben.
A normál kerék abroncsos. Igy sokkal olcsóbb a javítás és a gyártás. Meg más anyagminőséget kíván egy tengely, egy kerékagy és egy futófelület. Az ICE1 is az volt. (Amivel a baleset történnt) Az újabbak már nem abroncsosak. Pontosan a baleset miatt a régieket is átvizsgálják, és szükség esetén cserélik a kerekeket.
Szép jó reggelt mindenkinek!
Kikukucskáltam az ablakon, és a következőket láttam a szegedi rendezőn: egy zetor tolatgatott (félreértés ne essék, nem M31, hanem egy traktor!!!), aztán kijött a fűtőházból M44 503, és most épp egy nagy kék színű darut tolatgat. Távcsővel megnéztem a daru számát: MÁV MD605. Mit keres ez itt?
Divi, Nogo: klasszak az új képek. Jól láttam ugye, hogy Nogo dizelek.jpg képei Kecskeméten készültek?
IP-t karacsony elott megszuntetni tenyleg erdekes, hiszen alapvetoen hosszutavu tazasokat szolgalo jaratokrol van szo, es karacsonykor ezek aranya no meg, a rovidtavuke meg erosen csokken. Bar amennyi munkaszuneti nap most karacsonykor lesz... ;(
Bizzunk benne, hogy a felszabadulo IP-k pl. a 135-osre kerulnek erositesnek. Egyebkent sosem ertettem, hogy minek Csengerre IP, szerintem halva szuletett volt az otlet. A nagyvaradi jo lehetett volna, csak nem ebben az elkepesztoen idetlen fekvesben.
Lehet, hogy nem figyeltem elegge, de valami nem stimmel. A Debrecenbe lement Bartok EC szerelvenyevel mi lesz?
Csak mert azon akadtam fonn, hogy 2 IC megy Bp-Miskolc-Debrecen utiranyon, es csak egy jon vissza, az is eleg lehetetlen fekvesben, de ha meg ennek az egynek is a fele gyorsvonattal megy le, akkor mar nagyon nem all ossze a kep (3:1).
Ugy latom, hogy a Tokaj IC teljes szakaszan ellenpar nelkuli, Miskolc-Bp kozott is 1-gyel kevesebb az IC, mint elleniranyban, tehat kivulrol nezve az lenne a leglogikusabb, ha a Tokaj IC maszna vissza valamerre masfele, a Bartok meg csak ingazzon Munchenbe. De hat az enek gombolyu, az elet meg nem ilyen egyszeru.
Egyszoval fejtsd ki legyszives kicsit reszletesebben! Kulon erdekelne, hogy ez a pentek es vasarnap-dolog ez naptari napra ertendo, vagy pedig magyarorszagi munkarend szerinti het utolso munkanapja es het elso mnapjat megelozo nap?
Ez a 697-es kocsifordulo egy picit bonyolultabb... Kozben jarnak a kocsik Munchenben.
Szoval:
A Bartok EC szerelvenye ket reszletben megy le Debrecenbe:
(pentek es vasarnap kivetelevel) Egyik fele+etkezokocsi a Tokaj IC-vel, a masik fele a 698-as gyorssal. Penteken es vasarnap a Tokaj IC-vel megy le az egesz szerelveny. Masnap Bartok Munchenbe, harmadnap Munchenbol vissza, es negyednap a teljes szerelveny a 697-el Debrecenbol Keletibe, es delutan mar indulhat is vissza Debrecenbe.
Igy az egesz fordahoz 3 szerelveny kell.
Szoval a 697-en nem is IC, hanem Z1-es, vagy Z2-es nemzetkozi kocsik vannak!
én fel tettem pár vegyes képet az elmúlt napokból. köztükk a teganp emlegetett ex BDt, most BDb kocsi
a forgovázas képen látszik, nagyon furcsák a kerekei! nem csak a futófelület fényes, hanem oldalt is körben egy csík, ilyet eddig csak vasútmodellek kerekeinél láttam, ahol a műanyag középső részre jött rá a fém abroncs...
Újra abroncsozták ezt a kocsit? a BKV Fehér úti műhelyében láttunk olyat, ahogy a villamos kerekek abroncsait szedik le, meg rakják vissza, nagyon brutális szerkezet...
a vasúti kerekek abroncsosak, vagy egy darabból áll az egész?
Én nem éltem még akkor, csak korabeli fényképeket láttam. Azokon eléggé gőzösnek néz ki az a mozdony. Még szerkocsija is volt. Felsővezetéknek viszont nyomát sem látom az 1931. szeptemberi fényképeken.
Egyszer beszélgettem egy öreg vasutassal, ő azt mondta, hogy nem is gőzöst, hanem villanymozdonyt robbantott le Matuska.
Igaz ez nem a film, de nekem döbb...
Akit érdekelt, az M41,2101-est már leselejtezték, viszont nem valószínű, hogy elér a szétvágásig, ugyanis már több főalkatrészét más mozdonyokbe építettek be, és ez így folytatódik amíg valami használható lesz rajta. Sajnos a skanzenig már
nemigen jut el :-(
S.
Üdv :-))
Szerintem el akarják kerülni a sztrájk miatti IP késéseket, vagy hangulat keltésnek
Mindenekelőtt kevés az üzemképes Ip lehet hogy átcsoportosítják
Benyó!
Egomban a gázpalackoknak húlt helye, legalábbi két hete üres volt a karám!
Különben érkezett leveled, nézz rá!
S.
Ha jól megnézed csak 1 pár szűnik meg (bocs , közlekedik külön rendeltre) a Mátészalka-Csenger.
2 párnak változik v.mi a menetrendben, 2 pár pedig (a Nagyváradi) gyakorlatilag már nem jár egy ideje.
Ettől függetlenül, ezekkel a változtatásokkal gyakorlatilag csak az üzemanyagot spórolják meg, személyzetet, stb alig.
Az érintett vonatok kb napi 5000 vonatkm, nagyrészt Bz -> költség minimális.
Ugyanide: avval szoktak vagdalkozni, hogy a személyszállításnak kb 70-80 %a az állandó költség. Szóval érzek némi ellentmondást az egészben.
Valaki ajánlotta, hogy megjelent a 2. menetrendi értesítő. Valóban. A 70-es menetrendjét például lehozhatták volna külön lapokra, mert kb. 150 változás van benne, írd át, ha tudod. Ami furcsa, az a következő. Megszűnik (bocs, külön rend.re közl.) egy csomó IP vonat az _Alföldön. Nem ismerem a kihasználtságukat, de legalább 8 meg fog 19-től szűnni. Odafönnt a fiúk elszámolták volna magukat a tervezéskor? Most lesz egy csomó felesleg IP, vagy átmennek nyugat MO-ra? Ott talán lesz rá fizetőképes kereslet. Tud valaki valami magyarázatot?
Mire jó (a MÁVNAK), hogy pont karácsony-szilveszter előtt szűntet be egy csomó vonatot? Elég lenne (ha már kell) januártól. Addig úgy is nagyobb a forgalom. Vagy tekintsük ezt karácsonyi ajándéknak? Mert akkor jó ötlet.
Más.
Ma délután, a Rákosrendező melletti, a volt Északi Fűtőház alatti vágányokra az M43 1082 tíz db. selejt bhv-t tologatott be. Ott már amúgy is áll (2 éve) néhány hasonló By. Sorsuk a bontás lesz, addig is kerítésnek jók. De honnan kerültek oda? S 99 02 09.
"Azt a modellBz ICE szinezesben-t hogy kell ertenem?"
Hát úgy, hogy teljesen abszurd, akárcsak a sárga-zöld Csörgő.
A 697-es reggeli gyos összeállitása (bocs, nincs a gépen hosszú i) engem is érdekelne! Natúr belföldi gyorson IC kocsik étkezőkocsival? Az szép.