Division:
A CFR kocsis vonatot még mindig nem tudom hova tenni, a menetrendtől se lettem okosabb. Ez most a Claudiopolis volt 1 órával később, vagy az Amicus 1 órával hamarabb? Vagy csak egy speciális "sztrájkvonat" ?
"Aki ert tar-hoz, legyen szives csinalja mar meg, hogy kepeimhez feltett txt ne csak ftp-vel legyen elerheto, hanem http-vel is. Hatha erdekel valakit. "
Igen, a lazar altal emlitett vonatokkal meg utaztam is. 2 par volt, egy nappali es egy ejszakai. A nappali gyors 11.30 korul indult Kanizsarol Hegyeshalomba, Repcelakon keresztezett az ellenparjaval, ami talan 16. 35 korulre ert Kanizsara. Eleinte volt hozza valami nemzetkozi kocsi is csapva, kesobb ez megszunt, megmaradt belfoldi gyorsvonatnak, de nem sokaig. Nem egyszer lattam: 1 db szergej huzott egy db by-t. (!) Ez volt ez a gyorsvonat. A szama is remlik, talan 1984 es 1985, majdnem megegyezett az inditas evevel.
Az ejszakai szemely meg poenosabb volt, a 2. evetol kezdve eltoltak egy kicsit, ugy, hogy reggel az elso Zalaegerszeg-Szombathely szemelyvonat fekveseben kozlekedett Zalaszentivantol, visszafele meg az utolsoeban. Tehat kivaltott VOLNA egy-egy par szemelyvonatot, de nem valtott ki, mert a fordakat nem igazitottak at, ezert a kivaltott vonatok szerelvenyvonatokkent kozlekedtek. Az egyik ugyanis Bz szerelveny volt, a masik meg a nehai Miskolc-Szhely,Sopron gyors szombathelyi reszenek szerelvenye, Bo-kbol allva es nem talatak meg a modjat, hogy val;ahogy ezeket osszecsereljek. Elkepeszto baromsag volt ez igy.
Kb 3-4 evig jartak ezek a vonatok, minden evben csak szeptember vegeig. Elobb az ejszakai szunt meg, aztan a nappali is.
Hihetetlenul rosszul voltak megcsinalva a csatlakozasaik is, Zalaszentivanon pl abszolut holtidoben tudtak megallni, igy Zalaegerszeget nem szolgaltak ki egyalatalan. Illetve ugy, hogy ugyanakkor erkezett a motorvonat Zalaegerszegrol, mint amikor a gyors indult. Allitolag hol bevarta, hol nem.
A nemzetkozi jelleg is balul utott ki, a kozvetlen kocsikat egy ido utan ujra Budapesten at tovabbbitottak.
Ennek ellenere szerettem ezeket a vonatokat, es az osszes ilyet, ideertve a Pecs-Szombathely gyorsokat is. Teljesen mas egy Budapestet nem erinto gyorsvonat hangulata. A nehai Miskolc-Debrecen-Szeged gyors is tok jo volt, a Salgotarjan-Debrecen, a (Celldomolk)-Tapolca-Pecs sebes, ezekekel mindig is nagyon szerettem utazni.
Egyébként az ÖBB kocsik továbbításánál(valószínűleg 1500 V 50~ -re is alkalmas RIC-s kocsikról lehetne szó) nem okozna problémát a Csörgő vonatfűtési frekvenciájának a motorfordulat változása miatti 33...50 Hz közötti ingadozása? Ez a frekvenciaintervallum -úgy olvastam- nem nemzetközi szabvány (az 48...51 Hz lenne). Ha minden igaz, az M63-asoknál ilyen esetre a szabályozást úgy lehetett beállítani, hogy a dízelmotor fordulata konstans 1500 1/min volt. Egyébként maradna a rezsó... Vagy az osztrák 2043-as vagy 2143-as típus.
Tehát a képek
Archívok:
A gőzösök közűl a 242-es, 301-es, 342-es, 411-es, és a 424-1.jpg biztosan a Déliben megrendezett mozdonykiállításon készült a 60-as évek végén (Plebejusnak is onnan van egy csomó ragyogó képe). A képeket apám meg egy ismerőse fotózták, apám nagyította otthon. Talán a 327-3 és a 328-1 kép is ott készült, de nem esküszök meg rá. A 424-2, 424-3, 424-4 képeket apám csinálta a Déliben a 70-es években (akkor még jártak ezek a gépek!) Ott készült a szerintem nagyszerű m40 kép is (a toronyból lett fotózva). Ha a Bobó számozása 101-ről indult (én úgy tudom, jól tudom?) akkor az m44-101 kép az első M44-est ábrázolja a Déliben.
A többi gőzös-kép gőzöm sincs hol készült.
Saját képek:
A 220-ast és a nosztalgia 424-est Keszthelyen fotóztam asszem 92-ben.
A 109-es, 275-ös, 324-es, 370-es és a "gozosok" képek (ott látszik, hogy a fűtőházban sem akármi figyel) Tapolcán készültek 1993 nyarán. Volt ott akkor egy mozdonykiállítás, ott készült az m61004 és az m40-2 kép is. A Nohab kép csak azért érdekes (ezer jobb kép van Ákos oldalán), mert akkor még nagyon friss volt a régi-új festés a Csíkoson (látszik is hogy milyen szépen csillog).
A 490-1 és 490-2 kép Balatonfenyvesen készült 1993-ban, akkor készült a C50 kép is.
Az Mk48 kép a királyréti kisvasúton készült 1994-ben.
A V46 kép Kecskeméten készült, onnan van a dizelek1-2 is 1991-ből.
A cegléd kép Cegléden készült (gondoltátok volna?) 1991-ben, van ott egy 424-es fűtőgép is (elég szomorú állapotban van). Ott készült a v43 kép is.
A paks1-5 képek a vasútmúzeumot mutatják, 91-ből valók, akkor még egész tűrhető állapotban volt (most állítólag borzalmas). Azért a sín-Csajka nem gyenge!
A hz1142 kép a Déliben készült 1994-ben (akkor elég nagy újdonság volt nekem ez a gép).
A 310-1 és 310-2 képek az angyalföldi mozdonyparádén készültek 1993-ban (fantasztikus volt!) A gép gyönyörű, de szerintem egy eredeti állapotra helyreállított 301-es elhomályosítaná.
Az ae4-7 kép Bázelben készült 1995-ben, ez egy igazi matuzsálem mozdony, ahogy befutott az ICE mellé, hát elég nagy élmény volt...
Az ae8-14 kép (lehet hogy ae8/16 a neve, majd utánanézek) a luzerni Közlekedési Múzeumban készült, ez EGY mozdony, kb. 11000 lóerős volt, a Gotthard vonalra építették, ha jól tudom a 30-as évek végén.
A francia1-3 képek a Francia Nemzeti Vasútmúzeumban készültek Mulhous-ban. A francia2 elég Gigant... a gőzmozdonyépítés csúcsa.
Az ice kép idén készült a Rajna völgyében (csodálatos hely!). Diáról szkenneltem, azért ilyen betegek a szinei (vászonra vetítve azért elég hatásos...)
A pkp1-2 képek Krakkóban készültek 1995-ben, fogalmam sincs milyen mozdonyok ezek, nekem tetszenek. Érdekes a feltűnően nagy lámpa.
A vinye1-7 képek a Veszprém-Győr vonal Porva-Csesznek-Vinye szakaszán készültek (az ország talán legszebb szakasza). Az 1-5 idén ősszel készült, a másik kettő 94-ben. Nem tudom mennyire ismeritek azt a környéket, elég jó meredek sziklák vannak ott, a 6-os az egyik tetejéről készült (felmásztam, megérte). A vinye7 kép egy alagút tetejéről készült. Ott a dákóromán elmélet bizonyítéka, a szocializmus és a KGST diadala, minden mozdonyok legfényesebb gyönygyszeme jön szembe, közben az égből is figyeli Stepherson, Rudolf Diesel meg Jendrassik György, elégedetten bólintanak: Igen, ezért érdemes volt!
:-)))
A Kádár-vonatról lesz hamarosan 1-2 képem, ha végre előhivatom. A képek a miskolci
pályaudvaron készültek 11.29.-én, aholis az 1-es vágányt foglalta el, emiatt a 13:00-ás IC a 3-as vágányról indult Pest felé. Akkor még nem tudtam róla semmit, de az látszik rajta hogy annak ellenére hogy szép, nem mai csirke. Az ütközői viszont nagyon brutálisak.
Opel Astrabol tobb 10.000 van, megis muzeumban van az elso.
Éppen ez az. Egy autógyárnak egy egymilliós tétel egy filléres marketingkiadás, a MÁVnak vagy az államnak nincs mit reklámozni. Más egy soktízezres szériából egyet kihúzni a múzeumnak és megint más 100 gépből.
Egyébként is nehéz a két dolgot összehasonlítani:
Az Astra értéke kb. 1 millió Ft (akkor) vs. Csörgő értéke több száz millió
Az Astra a háború utáni legelső Magyarországon gyártott autó volt vs. Csörgő az x. hazai mozdonytípus...
division by zero 1999-12-10 09:45:39 (4510)
valahol a mercurion láttam, azt hiszem a németeknél, hogy ma futó gépekbol már múzeumban van az elso...
Mindegyikből, vagy csak a régiekből? Nem mindegy, ha kihalófélben lévő típuról van szó, akkor OK, de az M41 az egyetlen biztos jövőjű dízel. Nem igazán érné meg egy múzeumba elmenni és olyan kiállított gépeket nézni, amik a Mucsaröcsögei állomáson is full 3D-ben szaladgálnak.
Vagy akkor rajta, Buzenkát a múzeumnak, végül is abból is volt egy első...
werner 1999-12-10 13:01:56 (4515)
Tervezik két új vonatpár közlekedtetését Bécs-Zágráb között, Sm, Nk érintésével. Gondolom ezek ÖBB kocsikkal és magyar Csörgokkel járnának. Ez esetben nem ártana kicsit korszerusíteni a 15-ös vonalat.és rendbehozni a 2101-est.
Már ne is haragudj, de mi köze ehhez a 2101-nek, mint fehérvári gépnek? Néha kicsit megértem Bagojjt, az OK, hogy szeretnénk jobb és szebb vasutat, de teljesen haszontalan pufogtatással felesleges indulatokat kelteni. Marad elég Csörgő, elég nagy baj, hogy a MÁV az első példányt szanálta, de egyéb M41 típusú mozdonyok is alkalmasak ÖBB-kocsik húzására, és nem a 2101 az egyetlen üzemképtelen közülük.
Továbbá mindannyian pontosan tudjuk, hogy selejtezett gép újbóli üzembe állítására mennyi az esély! 0! Mindannyian marha könnyen tudnánk olyan dolgokkal dobálózni, amit jogos sérelemnek érzünk, de tudjuk, hogy soha nem fog megváltozni. Én is írhatnám, hogy hülye MÁV, miért nem küldi főműhelybe a 013-at. Nem írom, mert nincs realitása. Belekötni könnyű a dolgokba, de legalább Te ne csináld, aki már hosszú évek óta a szakmában mozogsz és pontosan ismered a dolgok menetét!
Ha meg Csörgőkön akarsz segíteni, akkor a 2121 vagy a Kishetes érdekében szólj inkább egy pár szót, mert ők még nincsenek elveszve - és az utóbbinak csak több köze lenne ehhez a vonathoz, mint bármelyik fehérvárinak.
Talan nem is lenne olyan rossz, mindjart tobben utaznanak vonattal Kanizsa-Szombathely kozott. Egyebkent regebben volt egy Pozsony-Zagrab-Rijeka jarat errefele.
Ha ma nem kerul muzeumba 1-1 peldany, akkor annyi marad beloluk, mint a gozosokbol. Mar az en idomben sem futott tul sok fajta, de a mozdonykiallitasra 1967(?)-ben azert meg akadt eleg sok, es mind mukodokepes volt.
1972-ben Miskolc-Bp kozott 4 tengelyes FAPADOSon utaztam, ket vege termes, kozepe fulkes volt.
Ha lenne meg fapados, ma potdijat fizetnek erte.
Ket keres:
1. Ki tudja pontosan mikor es milyen alkalombol volt az altalam emlitett mozdonykiallitas a Deli-ben? En 1967 tavaszara emlekszem, talan majus es talan mert 100 eves volt a MAV.
2. Aki ert tar-hoz, legyen szives csinalja mar meg, hogy kepeimhez feltett txt ne csak ftp-vel legyen elerheto, hanem hhtp-vel is. Hatha erdekel valakit.
Egyszer mar kertem, tobbet nem fogom.
Most olvastam a vasutas hírlapban, hogy a pécsiek 28 millió forinttal (ebből 20 mio PHARE) rendelkeznek a Dél-Dunántúl mellékvonalainak hasznosítására kiírandó programhoz. A tervek kidolgozása folyamatban.
Egyébként a dec. 19-től való vonatmegszüntetések békén hagyják a 62-es vonalat és a 64-esen lesz egy új vonat is. Több mellékvonal kimarad a szórásból.
Tervezik két új vonatpár közlekedtetését Bécs-Zágráb között, Sm, Nk érintésével. Gondolom ezek ÖBB kocsikkal és magyar Csörgőkkel járnának. Ez esetben nem ártana kicsit korszerűsíteni a 15-ös vonalat.és rendbehozni a 2101-est. Bár az is lehetséges, hogy a 17-es vonal gyorsvonatai megszűnnének ill. nemzetköziesednének így a két új vonatpár nem okozna mozdonyhiányt.
A szentes-oroshazi szakasz honlapjat elvileg meg lehet tekinteni az MKKK honlapjan. Gyakorlatilag:
1.: az meg csak beta;
2.: eppen atmeneti allapotban van a server.
Szoval prob a cseresznye. A kepek szepek, csak a scaner volt rossz. Lesznek jobb kepek is, amint megjavul a konyvtari gep. Ott a legoregebb altalam latott sin 1898-as volt, es a legtobb helyen 1905-os 8m hosszu 23 kilos sinek vannak. Erdemes meghallgatni ott a Bz-t!
Vagy ott van az IK415 csuklósbusz modellje, ami már 1987-ben ott volt a Közlekedési Múzeumban, pedig akkor még csak mutatóba volt néhány ilyen busz Pesten (csulkós változat akkor még sehol).
Gyerekkoromban buszmániás voltam, mindig csak ezért a gyönyörűségért akartam menni a Városligetbe.
Hümmm. Többet mondani sem tudok eme adatok láttán. 110 éves sínektől sajnos nem várhatunk többet...
"Szöcske (...) én még csak Gigant Club-os képen láttam személyvonattal..."
Én utaztam is ilyen vonaton 1998 nyarán! Egerből jöttünk mentesítővonattal, és Gödöllő után elfeküdt a Szili. Szöcske jöt értünk. Kb. olyan a menetdinamikája, mint a Szergejnek.
Bocsánat, az elobb az "" lemaradt a korszerürol. Jut eszembe, az autógyárak az autók elso és kiemelkedoen fontos sorszámú példányait általában megorzik, kiállítják. Ha jól emlékszem, a szentgotthárdi elso opel is múzeumba került. Megértem, hogy egy mozdony túl nagy érték, de életútja végén selejtezés helyett nem érdemelné meg a múzeumot????
Elvileg igen, de gondolj bele: csináltak mondjuk 113 Csörgőt (gondolom, most a 41,2101-ről van szó; nem tudom, ennyi-e a pontos szám), ebből mondjuk 108 még létezik és napi menetrendi üzemben van. Ki a fene lenne rá kiváncsi egy múzeumban? Ezt általában úgy csinálják, hogy az első darabot fenntartják esetleg egy másik gép élete árán, ha nem szenved javíthatatlan károsodást. De őszintén szólva egy Csörgő vagy egy Szili szerintem elég mókásan hatna egy múzeumban - legalábbis az elkövetkezendő 10-20 évben.
Jól tudom, hogy a 80-as évek közepén beszerzett V63-ak óta nincs új mozdonya a vasútnak???
Sanyi már írta az M42-t és a motorvonatokat, de a Szöcskék is fiatalabbak, ha minden igaz. Persze személyvonatra csak a 46,001 alkalmas télen, mert ha jól tudom, csak abban van vonatfűtés (ha még van...).
Ja, tenyleg 18. Miskolcig tenyleg durva. Menjunk akkor csak Kobanya Felsoig, az kijon fejenkent egy ezresbol :)
Vajon benne van az arban esetleg a fogyasztas is?
Kovetkezo Tasztalos vonatozas? Vegulis csak 30 eFt / fo. :-) Pedig ugy kiproalnam, de sose leszek miniszter. :-( (Ha en lennek Katona Kalman, csak vonattal jarnek mindenhova, meg akkor is, ha kicsit draga. :-) )
Egy vonat, ami mindig elsôbbséget kap. Nem késik soha, ritkán lát piros lámpát. Mindig az állomásfônök tiszteleg neki. Alig több mint egy évtizede még Kádár János rejtéllyel övezett páncélvonata volt, azóta kiderült, hogy sem páncél, sem rejtély, bárki kibérelheti, egy miskolci út kevesebb mint félmillió forintba kerül.
Akinek az asztalán a Kádár-vonatra szóló meghívó van, nem tud nemet mondani. Függetlenül attól, hogy osztrák barátja invitálja magyar bortúrára, vagy egy gyógyszergyár tart évadzáró sajtótájékoztatót rajta. Tíz éve még arról vitatkoztak, milyen szerepe lehetett Kádárnak Nagy Imre halálában, egy ország olvasta megdöbbenve utolsó beszédének sorait, azután volt egy nosztalgiakorszak, most itt ez az óriási Kádár-szuvenír. Mára ugyanolyan érdekesség, mint Napóleon borotvája vagy Ferenc József ágya, ám arra ritkán kapunk meghívást, hogy Bonaparte borotvájával nyessük le borostánkat, de a Kádár-vonatra felszállhatunk, beülhetünk a foteljébe, ehetünk a tányérjából, csengethetünk a testôrnek, csak éppen testôr nincs már.
Kék nyílnak, mozgó Kádár-szalonnak nevezik. Hivatalosan kormányzati motorvonat a neve, mivel a közhiedelemmel ellentétben a mai kormányok is használják. Dízelmotorral jár, pontosabban kettôvel, mert itt minden műszaki berendezést megdupláztak, ha az egyik meghibásodik, akkor áll munkába a másik. Ma is a MÁV legmodernebb vonatának látszik, pedig 1968 óta működik. Annak idején vörös szônyegen érkezett meg a pártvezér, ami pontosan a szalonkocsi elôtt ért véget. Ma már nincs vörös szônyeg, mégsem lehet eltéveszteni ezt a vonatot. Az ezüstkék szerelvény úgy néz ki, mintha az elôzô percben törölgették volna át. Ablakait sűrűn redôzött (nejlon) csipkefüggöny borítja. Kifelé minden látszik, befelé semmi.
Kosztümös filmekben látni olyan mozdulatot, amilyennel a vasutas felsegít a lépcsôn. Hiába, ez a MÁV elsô számú vonata ma is, nem hivalkodó, de nem is puritán, visszafogott és elegáns amerikai rózsafa burkolat, puha szônyegpadlóval borított hálókupék. Kádár egykori szobájában dohányzóasztal áll, mellette fotel, külön szekrény a rádiónak, inkább emlékeztet mindez hajóra, mint vonatra, de a tárgyak nincsenek odaszegelve a padlózathoz. Kádárnak külön mosdója volt, az ember elmosolyodik, milyen elképzelése lehetett a dolgokról, mert a csapból víz folyik, a mellette levô hôfokszabályozó is működik, és a lábítós WC-zuhany tényleg öblít. Egymás után próbáljuk ki, olyanok vagyunk, mint a gyerekek.
A Kádár-vonat 18 vendég elszállásolására alkalmas, éppen ennyien férünk el az ebédlôben is. Nem székeken ülünk, hanem ma is modernnek ható, bézs színű, nehéz foteleken. Külön menetrendje van, ami csak erre az útra szól, az embernek az az érzése, az egész vasút azon dolgozik, hogy tartani tudják az idôpontokat. A Kádár-vonat sosem késhet, mindig zöldet kap, mindenütt az állomásfônök tiszteleg neki, elvégre senki sem tudja, ki ül rajta. Közeledésének híre futótűzként terjed, telefonon értesítik a következô állomást, nem mintha nem tudnának már elôre róla, mindig kiszivárog, merre megy a Kádár-vonat, ahogy a masiniszta mondja, az utolsó bakter is elôbb tudja, mint mi. Erre az útra felkészültek, a pártvezér elutazott vidékre, hogy meglássa a magyar valóságot, azután jól megmutatták neki, gondolhatta is, minden rendben van.
Az Antall-kabinet elôször a debreceni kihelyezett kormányülés elôtt ült benne. Modern biztonsági intézkedéseket vezettek be, de a régieket is megtartották, így az elsô szabadon választott kormány úgy utazott Debrecenbe, mintha a legrettegettebb (legrettegôbb) diktátor szállt volna fel a vonatra. Helikopter körözött a szerelvény felett (ilyen a kádári idôben nem volt talán zavarta volna a sakkpartit, ki tudja), a sínek mellett ott álltak a pályamunkások, vagy ahogy tréfásan nevezik ôket, a nemzetôrök ötszáz méterre egymástól, Debrecenig összesen úgy 800 vasutas. Minden felüljárónál, hídnál ott voltak a biztonságiak, minden keresztezôdésben rendôr állította meg a forgalmat. A kormányvonat elôtt öt-hét perccel mindig megy egy másik is, az aknataposó. Az elsô úton volt felhajtás bôven, késôbb elôször a nemzetôrök tűntek el, Horn Gyuláék második útján már a helikopter is, és a rendszerváltással együtt majdnem az egész vonat, de végül megkegyelmeztek neki. Talán mert Bokros Lajost úgy elbűvölte, hogy alig akart leszállni, vagy mert belátták, kormányzati vonatok sok helyütt vannak a világban, a Kádár-vonat eurokonform, és nemcsak a pártfôtitkár repülôfóbiája miatt volt rá szükség. Az is lehet, hogy a panorámaüveg mentette meg az enyészettôl, mert hol van a világon olyan mozdonyszélvédô, ami a mai napig 729 forintba kerül.
Elôbb-utóbb minden miniszter kipróbálja, azért, mert az ezüstnyíl 120 kilométerenkénti óránkénti sebességgel száguld hóesésben is, és jó nézni a mozdonyból azt a sok szabad jelzést. Ezt meg kell érteni, hol kaphat ennyi zöld lámpát egy miniszter?
Ide ugyanígy kijött a miniszterelnök elvtárs is, mint a miniszterelnök úr mondják a vasutasok. Külön ülôhelyek vannak a vendégeknek, a masinisztával is szabad beszélgetni, és nem fogja érzékeltetni, milyen butát kérdezünk, ha afelôl kíváncsiskodunk, minek kormánykerék egy mozdonyba, eddig azt hittük, a vonat mindig a síneket követi, ha meg mégsem, az már régen rossz, visszakormányozni úgysem lehet. De hát kormányvonat, kormánykerék Ez a gáz mondja a vonatvezetô, és tülköl egy kicsit. Állandóan dudál, lehet hogy ez a szabály, de talán csak valami cinkos kis jel: kösz fiúk, amíg az ország elsô számú vonatával minden rendben, addig nagy baj nem lehet.
Tizenöten dolgoznak a vonaton, nem látszanak, mégis mindig ott vannak, ahol lenniük kell. Most például a kék szalonban, az Eton-mintás herendi porcelánnal terített asztalnál. Sosem töltik tele a metszett üvegpoharat, mindig szétvetett lábbal állnak, mint a tengerészek, és a fejük fölé emelt tálcával járnak, szűk a hely, nem egy bálterem mondogatják. A vonat úgy ring, mint a tenger, de mégis másként, itt vas a vason halad, keményebb a mozgása.
Volt olyan vendégünk, aki kérte, hogy töltsük tele a poharát. Én teletölthetem, de akkor itt minden úszik mosolyodik el a pincér, akit persze nem pincérnek hívnak, hanem valami egészen másnak, ami kifejezi, hogy ô egyben vasutas is. A tiszta poharak talpukkal felfelé állnak az asztalon, mint az iskolai menzán, nehogy felboruljanak, és ha kiürül egy üveg, azon nyomban elkapják, mintha éppen dôlne, pedig nem dôl és nem lötyög ki semmi, mégis ez az ember érzése. Mintha repülôn lennénk, úgy szólal meg a hangosbemondó: A várható érkezés 14 óra 54 perc mondja. Úgy repült el az út, mint egy pillanat. Ki tudja, talán Jaruzelski vagy a holland királynô is ennyire élvezte. A várható érkezés csak udvariassági forma, mert ez a vonat sosem késik, ha másért nem, azért, mert a vonat teljes személyzete tudja, hogy a Keleti pályaudvaron stopperrel a kézben állnak a vasutasok.
"az akaratosabb, tenni akaró vasutasok, amikor sokerzedik alkalommal verik be ugyanabba a négy keményre zárt falba a fejüket, bizony előbb utóbb megtörlik a véres orrukat, és odébb állnak..."
Tapasztalatom szerint ez a legtobb mas kozlekedesi tarsasagnal igy van. (BKV, a Volanok tobbsege) Szomoru, nagyon szomoru. Talan majd amikor az uj generacio kerul donteshelyzetbe...
Üdv :-))
V63-as óta az 1db M42 sorozatú mozdony és a Bz átalakítása, valamint a villamos motorvonatok Bdv, stb. beszerzése jellemzi a mozdonyvásárlást.
Ezek sem váltak be igazán
Más
"Ha olyan vasutasok lennének...."
Higyétek el örülnénk neki, ha hozzáértésben, és odafigyelésben, akaratban legalább annyira jeleskedne a vasúti managemant mint ahogy ti foglalkoztok a vasúttal, sokszor ámulatomra igen nagy tájékozottsággal. Sajnos, sok minden fontosabb, minket érintő változásról még a szakszervezeti vezetőknél is hamarabb van infó a fórumban (Pl. Vonalak megszüntetése)
...Sajnos minket sem hallgatnak meg odafentről, hogy milyen ötlettel tudnánk a vasutat előrébb lendíteni. (Engedelmetekkel a fórum ránk vonatkozó infóit a kollégáknak is eljuttatom.)
- az akaratosabb, tenni akaró vasutasok, amikor sokerzedik alkalommal verik be ugyanabba a négy keményre zárt falba a fejüket, bizony előbb utóbb megtörlik a véres orrukat, és odébb állnak...
...Nagyon szépek a webtárban a képek!!
K.S.