Nekem is volt hasonló gondom, a jobb hátsó "rekesz" ajtó mögött volt látható a beázás. De a hiba pontos okát nem találtam meg, valahol az üzemanyagtöltő -csőnél jöhetett... A megoldása az lett, hogy vettem bele műanyag dobbetét garnitúrát, azóta nem ázik.
Viszont, ha a tiédben már van , akkor régebben (ha , jól emlékszem kb 3 hónapja) valakinek volt már ilyen gondja és neki valami hegesztésnél vagy lemezösszetételnél szivárgott a víz be. Képeket is rakott fel, érdemes visszakeresni.
Csak annyit szeretnék hozzászólni a dologhoz,hogy nekem is kombi feliciám van és nagyon megvagyok elégedve vele.Kisebb hibák már voltak,de nem vészesek.A magassága is elegendő (egy-két földuton már elmentem vele gond nélkül).Az enyém 1.3MPI,68lovas, LXI tipus.Semmi extra nincs benne,de mondom nagyon megvagyok elégedve vele.Ja 1999 évjárat.Igen a hátsó sárvédőnél ninimálisan rozsdál,de nem vészes. szerencsés választást kivánok neked.
Sziasztok. Nekem olyan problémám lenne,hogy a kombi feliciám a csomagtartó jobb hátsó részénél beázik,de nem tudom,hogy honnan jön oda a víz.Lenne valami tippetek? Előre is köszi.
Nekem is volt favoritom, és az is zörgött mint a veszedelem. Mindent kipróbáltam (pl fullra töltöttem olajjal), már a váltócserénél tartottam mire végre valaki kibökte, hogy van egy ütköző "alátét" lemezgyűrű az egyik tengely végén, ami a váltáskor a mozgó fogaskerék csoportot támasztja ki, kvázi ütközőként (a bal oldalon). Ez alapból egy kicsit meg van hajlítva, hogy rugalmasan támassza ki a fogaskerék csoportot, ami minden váltáskor egy kicsit nekiütközik. Eddíg rendben is van a dolog, csak az a baj, hogy ez idővel kilapul, és már nem rugózik, ellenben szabadon mocorog...és persze zörög mint állat. Elszabadulni nem tud, de zörög.
Ezt ráadásul csak a váltó megbontásával lehet gyógyítani, arra pedíg nem vállalkoztam.
Az ékszíj tárcsa csavarjával nekem is meggyűlt a bajom, de egy 40 centis vascső hosszabbítóval sikerült meglazítanom
Mostanában "sikerült" jobb1-ben utaznom, így másképp hallottam a futóműtől egy-két dolgot. Egy-egy huplinál, vagy elcsípett kátyúnál sztem nagyot, nagyobbat koppan mint régen. Ami ettől zavaróbb, hogy első és második sebességben ha indulok, akkor is hallom, főleg dugóban zavaró. Kintről nézve induláskor pedig a jobb első kerék elmozdul befelé a féltengely irányába. Gyakorlatilag üt egyet.
Valakinek van ilyen, vagy hasonló tapasztalata? Valami kezdi megadni magát, vagy másról van szó?
Lehet, hogy uzemanzag-ellatas problema. Probald ki (persze csak erzessel), hogy hogy viselkedik 4-5. fokozatban leszabalyozashoz kozel. Ha nem kepes elerni a max fordulatot, akkor lehet benzinszuro vagy akar haldoklo benzinpumpa is.
Lehet feszultsegszabalyzo hiba is, ami jelen esetben a generatorban kapott helyet. Ez eleg egyertelmuen kiszurheto. Este odaallsz egy fal ele, alapjaraton bekapcsolod a tompitott fenyszorot es ha a fordulatszam novekedesevel egyutt no a fenyero, akkor biztos lehetsz benne.
En a 2. lehetosegre gyanakszom. Ez velem pontosan igy fordult elo, csak nem Skodaval hanem egy oreg Ford Escorttal. Berangathat mas okokbol is, de a leirasod alapjan ez a ketto a legvaloszinubb.
Ami az en problemamat illeti: Ugy egy hete beirtam az alabbit, de nem jott valasz. Hatha most tud valaki segiteni.
Tegnap kiolvastam a vezerlot, es a kovetkezo hibakodokat talaltam:
- 00519 Intake manifold pressure sender - G71 - 00523 Intake air temperature sender - G42 - 01087 Basic setting not carried out (implausible signal)
Eddig ugy tudtam, hogy legtomegmero es "throttle position sensor" (hirtelen nem jut eszembe magyarul) van a beomlon tetejen, illetve a pillangoszeleppel egybeepitve. A hibakodolvaso viszont "legnyomasmerorol" es "leghomerseklet merorol" szamol be. A harmadikat hibakodra nem is lep semmit, ahogy latjatok.
Tundna valaki segiteni nekem a kodszamok alapjan?
Hubo doktort egy jo ideje nem latom ide irni, pedig o mar segitett ilyen ugyben. Csak nem nyaral? A kocsi egy 2000-es 1.3 MPI 50kw Classic.
Nekem is volt ilyen gondom, pont a jobb ajtónál. Az enyémen az ajtószigetelés volt "laza" a jó ég tudja hogyan(?) de alatta ment be a víz. A szigetelés olyan lazán volt rajta az alján és az oldalán, hogy két újjal simán le lehetett szedni. A megoldás az volt, hogy leszedtem és fogóval óvatosan összenyomkodtam körben azt a részt ami rászorul a küszöbélre. Utána már csak gumikalapáccsal lehetett visszarakni.
Viszont a kárpitokat le kellett szedni, ha jól emlékszem fentről kell kezdeni a biztonsági övtől és úgy haladni lefelé a küszöbborításig.
De ha a gumi jól van rajta, akkor a korábban leírt ajtózárállításos megoldást kell választani.
Üdv a beázós klubban, volt olyan hét, hogy literszám mertem ki a vizet, és ki kellett szednem a fél burkolatot, meg szőnyeget, hogy azok alól is ki tudjam szárítani. Az külön szép, hogy felül nem feküdt fel, da alul ömlött, mint egy csatornából.
Nálam ez attól fordult elő, hogy picit kijjebb mozdult a zár ellendarabja, és az ajtó nem feküdt rá teljesen a kéderre, ezt belülről lehet főleg érezni, ha megpróbálod bedugni az ujjad felül a csukott ajtó mellé.
Megoldás elég egyszerű, az ellendarab csavarjait fellazítod, picit beljebb állítod és meghúzod, utána megpróbálod, hogy mennyire szorult rá a kéder a csukott ajtóra.
Lecseréltem a vezérműláncot, a leírásod alapján. Köszi még egyszer érte! Viszont nem volt egyszerű a dolog! Az ékszíjtárcsánál lévő csavar leszedésével kb 3-4 órám ment el :) Persze utazgatással szerszámokért, mivel a dugókulcs készletben lévő "feszegetős kar" elhajlott ahelyett hogy a csavar lazult volna meg. :)
A fék tapasós módszerrel esélyem se lett volna, mert már szinte az alváz hajlott akkora erőt fejtettünk ki mégsem mozdult a csavar. Én e helyett azt csináltam hogy a váltó (igaz nekem favorit váltóm van, a feliciánál nem biztos hogy járható ez az út) tetején egy lyukon keresztül rálátni a fogaskoszorúra és azt ékeltük ki csavarhúzóval. Csak így sikerült.
A legszebb az egészben, hogy a láncra ugyan ráfért a csere, de nekem nem ez okozta azt a borzalmas csörgést alapjáraton. :(
kereséssel nem jutottam előre, szal inkább megkérdezem:
adott egy 1.6-os felícia, ami mostanság elkezdett rángatni... elször csak álló helyzetben finoman meg-megrándult, de már most menet közben is, néha elég durván rángat... menet közben alapvetően gázadáskor rángat, de furcsa, mert van hogy minden sebességfokozatban csinálja, de van hogy egyikben sem... a gyújtáskábelek cserélve lettek, de a probléma nem oldódott meg, az autót meg még nem tudtam ott hagyni a szerelőnél...
Nemsoká kilesznek cserélve az alkatrészek benne amit említettek. Ma tankoltam bele V-Power racinget :D,kicsit másképp reagált rá,de viszont a motor (szelepek) jobban csattognak, sima V-powert szoktunk.
A jobb első ajtónál a küszöb környékén, a gumitömítés mellett befolyik az esővíz az utastérbe. A taposónál állni szokott a víz. Mi lenne a megoldás erre?
A gumitömítés egyébként hibátlan. Valaki találkozott már ezzel a hibával? Tudtok ebben segíteni?
Akkusaru levesz, csatlakozó lehúz a trafó széléről. A két dudor alatt 1-1 imbusz fejű csavar fogja, azokat kell kitekerni. Utána előre húzva le tudod venni (felfelé ne próbáld, a gyertyák megsérülhetnek).
Ha már a gyújtásról van szó: A sortrafónak csúfolt gyújtásblokkot hogyan kell levenni a gyertyákról? Van valami trükkje vagy csak ket szélén megfog es lehúz?
központi befecskendezős 40KW-os. De egyébként nemtudom miért a motoron spóroltak,amikor van benne elektromos ablak,riasztó,utánfutó-visszajelző(nemtudom pontosan mi a neve), stb. Ha vennénk most feliciát,szerintem 1,6-ot vennék legszivesebben.(csak az meg ugye ritka:)), Gyújtótrafú jobb oldalon van felerősítve a motortérben ugye?
Nekem megoldódott a kormány szitálása, gumisnál voltam egy centírozáson, azóta nem rángat a kormány es a kanyarodás is kellemesebb. Fogyasztásáról nincs még pontos adatom, de nem lesz sok érzésem szerint. Tud valaki tippet adni hogy budapesten (esetleg budán) hova vihetem nyugodt szívvel a gépet olajcserére (motor és váltó) illetve szelephézag állításra?
azt tudom mondani ahol a Favorit elment ott egy Felicia is elmegy. Felénk elég gyatrák az utak, kráter itt-kráter ott. Még sosem húztam meg az alját. Futómű mintha valami földöntúli anyagból lenne, mindent bír. mindenképp 50Kw-os legyen és ha lehet MPI(hengerenkénti injektor) vagy egy jó 1.9D.