Keresés

Részletes keresés

Szucs Lajos Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4491
velettlenul lattam neked van az 1123 rol keped.
Milyen uton modon lehetne meg nekem isa kep ?:-))
tobbek kozott ez is hianyzik a sorozatbol.
Előzmény: Lehoczki Gabor (4471)
plebejus Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4490
Az 5let jo.
A javasolt idopont mar tenyleg a jovo evezredben van.:)
Előzmény: SzigDani (4487)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4489
Nos, a 62-es esetében nem tudni mi van. Áruforgalmi szempontból a Vajszló - Sellye - Drávadok fontos, mert itt 21 tonna a tengelyterhelés, így a könyékbeliek ott rakodnak. Többnyire fát és gabonát.
Ha jól tudom, "csak teherforgalom" lenne az elképzelés.
A Harkány - Vajszló és a Drávafok - Középrigóc szakaszoknak meg annyi...
Előzmény: Lehoczki Gabor (4424)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4488
Szia Gábor!

Lefénymásolom, s ha találkozunk, odaadom.

A szegedi gyorsok menetideje 2 óra 40 perc körül mozog.
És akkor a Szeged - Békéscsaba mit szóljon? Ha a T. utas nem akar IP-vel menni, akkor a 97 km-t tegye meg személyvonattal (MD szerelvények) 2 óra alatt.

Előzmény: Lehoczki Gabor (4413)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4487
Ez a szomorú esemény emlékezést igényel. 2001. szeptember 13. jó lesz mindenkinek?

SzigDani

Előzmény: plebejus (4481)
werner Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4486
Néhány képet feltettem a tárra.
CSABI Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4485

Bocs, kisse bonyolultan irtam.
Egy szerelveny utjat irtam le.
Szoval:
Tokaj IC szerlevenyet es a 698-as gyorsot osszerakjak, es az megy Munchenbe a Bartokkal. Ez a pentek es vasarnap ez a magyar "het utolso munkanapja" es "het elso munkanapjat megelozo nap", ekkor a Tokaj IC hoszabb, hogy ekkor mivel megy a 698 nem tudom. A 697 pedig az elozo napi Munchenbol Debrecenbe meno Bartok teljes szerelvenye.Igy viszik vissza a kocsikat Pestre. Szoval ha kiszamolod, akkor ha minden napra vonatot akarsz kiallitani, akkor 3 szerelveny kell.

Ez az egesz buli azert kell, mert a Bartokra nemzetkozi forgalmu Z1 vagy Z2 kocsikat kell kiallitani, ilyenek meg csak a Keletibe vannak allomasitva. Szoval a kocsikat valahogy ki kell allitani a Keletibol, igy oldjak meg. Az nem lehet, hogy csak ugy ingazzon egy szerelveny Munchen-Debrecen kozott, mert az esetleges meghibasodott kocsikat ki kell cserelni. es ugye debrecenben nincs tartalek, masreszt az etkezot asszem minden fordulonal cserelik.

Az azert nem jo, ha Debrecenbe is allomasitanak Z-s kocsikat, mert azokhoz tartalek is kene, es igy osszessegeben tobb kocsi lenne talonban, amik csak tartalekkent allanak.Rendes szemelykocsibol ez talan kijonne, de etkezobol nincs annyi tartalek, hogy eleg legyen.
Gondold el:
van 6 spanyol etkezo, es 10 DWA etkezo.
Ebbol naponta ki kell allitani:
2 db. Bartok
2+2+2 Comenius+Hungaria+Csardas
2db Dacia express Becs fele > Ezek meg elmennek Innsbruckba!
1db. Donau-Spree Kourier
1db: Orient
1db Lehar
(remelem jol szedrtem ossze)
Igy van harom tartalek, ha Debrecenbe mennenek, oda harmat kell allomasitani, igy ket tartalek maradna a Keletiben. Es kozben mennek a kocsik fovizsgara, stb. Szoval ez mer igy is necces.

Bocs, ha hosszu voltam

Csabi

Előzmény: Carpy (4467)
John Howard Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4484
Bocs, zuhanás akart lenni (áttértem magyar billentzűyetre)
Előzmény: John Howard (4483)
John Howard Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4483
Igazad lehet a 324-est illetően, megnézem a filmen.

A 301.001 yuhanás után összegörbült pályaszám-táblája egyébként a Közlekedési Múzeumban eredetiben megcsodálható...

Előzmény: plebejus (4481)
Kovacsk Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4482
Szasztok !

Az a gép a 120-as Szergej volt. Lepsényből jött, ugyanis ott kellett beemelnie egy hídelemet.

Más

A 2101-es Csörgő most Szolnokon van. A motorját még a nyár elején visszahozták Fehérvárra.

Előzmény: Gödény (4478)
plebejus Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4481
John Howard,
a filmen mintha egy 324-es lett volna.

névtelen,
ZöPö emlekszik jol, nem a vasutas bacsi. Joval lentebb mar volt 301,001-rol szo.

Matuska aldozata Bardos Imre listajabol [ha valaki nem olvasta volna]:

1931.09.13. Biatorbágy : 301,001

0,08-kor az őrült Matuska Szilveszter felrobbantotta a biatorbágyi völgyhídon haladó 10 sz. bécsi gyorsot. A mozdony és öt kocsi a 26 m-es mélységbe zuhant. 22-en haltak meg, köztük Morvay Alajos főmozdonyvezető és Nemes Miklós fűtő.

A 301,001 psz. mozdonyt később újjáépítették és emléktáblát helyeztek el rajta.

Lattam is egy kepet valamelyikotoknel, csak nem tudom hol van.

gyurmosz Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4480
Szegény mozdony. De még ez is jobb, mint a lángvágó...
Más:
Megkaptam a Mozdonyvezetők Lapját, úgy tűnik a MOSZ erősen tiltakozik a vonalmegszűntetések ellen, sőt, Torgyánnak is küldtek egy levelet, miszerint amit terveznek, az nem más, mint tudatos vidékvisszafejlesztés.
Előzmény: K_Sandor (4457)
Gödény Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4479
Nevezgetem át a képernyővédőhöz a magyar kocsikat:

m_OSSHD_SEA :Ap
m_OSSHD_SEB:By
m_BX794: Bhv
m_BXF796: BDt
m_BXF796RE: BDt_L
m_OSSHD_A: Ao
m_OSSHD_B : Bo
m_AIM260 : Apmz
m_BIM263: Bpmz
m_AÜM202: Amx
m_BÜM232: Bmx
m_DÜM902: Post
mda1: MDmot
mda2: Bx
mda3: Ax

További javaslatok ?

Szeretném egy piszokkal elintézni őket, hogy ne kelljen mindig az .ini file-okat módosítgatni.

Gödény Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4478
Egy nagy daru ma 10 óra tájban a lágymányosi híd felé baktatott Kelenföld felől. A gépet már nem láttam az elején.
Előzmény: Lehoczki Gabor (4471)
Wágner úr Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4477
Né, mitet találtam :

"A váltóőr dilemmája

Az egyik pályán 4 részeg trappog, a másikon meg 1 pályamunkás ténfereg. Jön a vonat. Mit csináljon a sokat látott váltóőr? Hagyja, hogy a vonat elüsse a 4 részeget, vagy átváltsa és akkor azt az egy mukit csapja el?

1. Nem szép dolog csak úgy feleslegesen állítgatni azt a váltót, egy tapasztalt vasutas ezt nagyon is tudja.

2. Mindenkinek tudnia kéne már gyerekkora óta, meg ki is van írva, hogy a sineken járkálni tilos!

3. Egyáltalán mi a gond?! Mindenkinek joga van életében legalább egyszer eljátszani Karenina Anna szerepét. Igaz, hogy ezzel a jogával csak egyszer élhet...

4. Aztán gondoljunk csak bele, megy a vonat, megy a vonat Kanizsára, aztán hirtelen csak úgy elkanyarodik... milyen dühösek lesznek az utasok! Ezek a marhák meg úgyis meghalnak egyszer, most meg legalább vidáman....."

peterr Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4476
Friss:
Az IC702 a Kiskunfelegyhaza utani elso soromponal
egy Zsukot froccsentett szet. A helyszineles
jelenleg folyik, a varhato keses kb 70 perc. A
mozdony is serult, segelygep megy.
Nogo Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4475
Ezer hála! Hétvégén direkt ezért be akartam jönni a melóhelyemre, hogy összerakjam a html-t (még soha nem csináltam ilyet), köszönöm hogy megcsináltad! Hamarosan írok mindegyik képről magyarázatot.

Gábor: A dizelek1-2 képek valóban Kecskeméten készültek 1991-ben.

Előzmény: division by zero (4464)
Macimedve Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4474
A normál kerék abroncsos. Igy sokkal olcsóbb a javítás és a gyártás. Meg más anyagminőséget kíván egy tengely, egy kerékagy és egy futófelület. Az ICE1 is az volt. (Amivel a baleset történnt) Az újabbak már nem abroncsosak. Pontosan a baleset miatt a régieket is átvizsgálják, és szükség esetén cserélik a kerekeket.
Előzmény: Carpy (4468)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4473
a ftp.tar.hu/vasut/hev/tt
konyvtarban (ha tudsz lenygelul.):-)
Előzmény: luc72 (4460)
Benyó Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4472
"Egomban a gázpalackoknak húlt helye, legalábbi két hete üres volt a karám!"

Vajon a forgalmista vette ki, vagy a "helyi lakosok"?

"Különben érkezett leveled, nézz rá!"

Naaaagggggggyon jó! Ez amolyan virtuális Mikulás ajándék.

Előzmény: K_Sandor (4456)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4471
Szép jó reggelt mindenkinek!
Kikukucskáltam az ablakon, és a következőket láttam a szegedi rendezőn: egy zetor tolatgatott (félreértés ne essék, nem M31, hanem egy traktor!!!), aztán kijött a fűtőházból M44 503, és most épp egy nagy kék színű darut tolatgat. Távcsővel megnéztem a daru számát: MÁV MD605. Mit keres ez itt?

Divi, Nogo: klasszak az új képek. Jól láttam ugye, hogy Nogo dizelek.jpg képei Kecskeméten készültek?

Carpy Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4470
IP-t karacsony elott megszuntetni tenyleg erdekes, hiszen alapvetoen hosszutavu tazasokat szolgalo jaratokrol van szo, es karacsonykor ezek aranya no meg, a rovidtavuke meg erosen csokken. Bar amennyi munkaszuneti nap most karacsonykor lesz... ;(
Bizzunk benne, hogy a felszabadulo IP-k pl. a 135-osre kerulnek erositesnek. Egyebkent sosem ertettem, hogy minek Csengerre IP, szerintem halva szuletett volt az otlet. A nagyvaradi jo lehetett volna, csak nem ebben az elkepesztoen idetlen fekvesben.
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (4454)
Carpy Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4469
Plebejus:
Akkor a Keio lesz az. Gyonyoruen szervezett elovarosi kozlekedes! Ha majd egyszer hoesesben arrajarok megnezem... :)
Előzmény: plebejus (4450)
Carpy Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4468
En ugy tudom, abroncsosak, a nemetorszagi ICE balesetnel is ez volt a baj, ha jol emlekszem.
Előzmény: division by zero (4465)
Carpy Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4467
Lehet, hogy nem figyeltem elegge, de valami nem stimmel. A Debrecenbe lement Bartok EC szerelvenyevel mi lesz?
Csak mert azon akadtam fonn, hogy 2 IC megy Bp-Miskolc-Debrecen utiranyon, es csak egy jon vissza, az is eleg lehetetlen fekvesben, de ha meg ennek az egynek is a fele gyorsvonattal megy le, akkor mar nagyon nem all ossze a kep (3:1).

Ugy latom, hogy a Tokaj IC teljes szakaszan ellenpar nelkuli, Miskolc-Bp kozott is 1-gyel kevesebb az IC, mint elleniranyban, tehat kivulrol nezve az lenne a leglogikusabb, ha a Tokaj IC maszna vissza valamerre masfele, a Bartok meg csak ingazzon Munchenbe. De hat az enek gombolyu, az elet meg nem ilyen egyszeru.

Egyszoval fejtsd ki legyszives kicsit reszletesebben! Kulon erdekelne, hogy ez a pentek es vasarnap-dolog ez naptari napra ertendo, vagy pedig magyarorszagi munkarend szerinti het utolso munkanapja es het elso mnapjat megelozo nap?

Előzmény: CSABI (4466)
CSABI Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4466

Ez a 697-es kocsifordulo egy picit bonyolultabb... Kozben jarnak a kocsik Munchenben.
Szoval:
A Bartok EC szerelvenye ket reszletben megy le Debrecenbe:
(pentek es vasarnap kivetelevel) Egyik fele+etkezokocsi a Tokaj IC-vel, a masik fele a 698-as gyorssal. Penteken es vasarnap a Tokaj IC-vel megy le az egesz szerelveny. Masnap Bartok Munchenbe, harmadnap Munchenbol vissza, es negyednap a teljes szerelveny a 697-el Debrecenbol Keletibe, es delutan mar indulhat is vissza Debrecenbe.
Igy az egesz fordahoz 3 szerelveny kell.
Szoval a 697-en nem is IC, hanem Z1-es, vagy Z2-es nemzetkozi kocsik vannak!

Csabi

Előzmény: Benyó (4452)
division by zero Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4465
én fel tettem pár vegyes képet az elmúlt napokból. köztükk a teganp emlegetett ex BDt, most BDb kocsi
a forgovázas képen látszik, nagyon furcsák a kerekei! nem csak a futófelület fényes, hanem oldalt is körben egy csík, ilyet eddig csak vasútmodellek kerekeinél láttam, ahol a műanyag középső részre jött rá a fém abroncs...
Újra abroncsozták ezt a kocsit? a BKV Fehér úti műhelyében láttunk olyat, ahogy a villamos kerekek abroncsait szedik le, meg rakják vissza, nagyon brutális szerkezet...
a vasúti kerekek abroncsosak, vagy egy darabból áll az egész?
division by zero Creative Commons License 1999.12.09 0 0 4464
Nogo! klasszak a képeid!
megthumbnailesítettem (magyartanárt kirázza a hideg :-) ) őket, hogy a webesek is élvezhessék, nem baj?
Előzmény: Nogo (4428)
névtelen Creative Commons License 1999.12.08 0 0 4463
Akkor megnyugodtam, én is gőzösről hallottam előtte...
Előzmény: ZöPö (4462)
ZöPö Creative Commons License 1999.12.08 0 0 4462
Hmm... Újabb érdekes adat! :-)))

Én nem éltem még akkor, csak korabeli fényképeket láttam. Azokon eléggé gőzösnek néz ki az a mozdony. Még szerkocsija is volt. Felsővezetéknek viszont nyomát sem látom az 1931. szeptemberi fényképeken.

Előzmény: névtelen (4459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!