Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Kollegák, valaki jelentkezett nálam és tanácsot kért. Meséljetek nekem plíz a 2.3-as és 2 literes benzines motorral szerelt 700-asokról. Mik a hibái, mennyit eszik, mire kell figyelni vásárlásnál, stb...
lorevix: Az nagyon jó hely, az a veteránvolvós site, fájdítsd csak a szívemet...
Frigyes Mester: S70 2.4T-t biztos hogy lehet kapni majd használtan, szerintem akár most is, jó eséllyel, nézz át a vezérképviselet oldalára, ott olcsón (?) kiárúsítják a tesztautókat...
Harvester: Ebben a hülye idôben én is lelassultam, el vagyok hervadva, kedvetlenül darvadozok a monitor elôtt. Nincs igazi tippem a kocsid ellustulását illetôen, esetleg kipucolhatnád a léxűrôt, benzinszűrôt vagy mi. Az igaz, hogy néha beszélgetni kell vele, dícsérô-ajnározó hangnemben, azt meghálálja. Végsô esetben van egy Haynes könyvm a 400-asokhoz... Mindenesetre sok sikert...
Eclipseboy: Mechanikus turbonyomás-állítás: tekertek a csavaron. A mechanikus turbonyomás-állítás csak olyan kocsikon lehetséges, ahol adott a mechanikus turbonyomás-állítás lehetôsége oly módon, hogy a turbonyomást egy csavar tekerésével mechanikusan állítják. A 850-esen pl. nem adott a mechanikus turbonyomás-állítás lehetôsége, mert ennél a kocsinál a turbonyomást nem lehet mechanikus úton állítani. Csak chipileg tuningolva.
James Bond: Örülök, hogy segíthettem. Ugye jössz a szeptemberi talira?
Neonzöld Suzuki: MegaSakál, naná! Ha lecserélném a Volvom, csakis ilyen autót vennék. Sötétben is biztonságos, gyűjti a kártékony szúnyogokat, és egy megfelelôen ordenáré sportkipufogó installálásával garantáltan van annyira elegáns autó, mint egy S90-es...
doktor úr: :-((((
Hát sajna ez van, a fennforgás ellen nem lehet mit tenni.
(PS: Nem akarja valaki összedobni a Klub ideiglenes oldalát? Szépnek kell lennie.)
480T 'zeg hát segíts akkor légyszi... Költözéskor kidobtam véletlenül a Haynes könyvet, nincsenek kapcsrajzaim sem :-( Ha ráérsz valamikor a jövő héten esetleg rákapcsolhatnánk az LH teszteredet a kocsira. Van rá időd?
Triz, az erő velünk van. Habár a sötét erők gyülekeznek, tegnap láttam egy Audi A6-ból kiszállni két birodalmi gárdistát. Az Audit egy nagydarab pacák vezette, aki aztán átült egy fekete S40-esbe, azt hitte a kis naiv, hogy ennyi elég az álcázáshoz.
Csocsesz,
tudom, hogy nem láttátok, de az éjjel is itt jártam, és elolvastam a dolgokat. Most épp Lórit kezelem táv, hátha még lehet rajta segíteni...
Harvi
az a baj, hogy nem vagy elég figyelmes. Autóddal beszélgess, és egyvalamit sose felejts: Lóri koma erősen woodoozik ( lásd saját gépe), te meg neki áltál kekecelni vele. Hát csodálkozol, ha ezekután nem megy az autód, és szúr a mellkasod?:)
Autóval beszélgess, Lórit igyexem lerendezni, mert Jedi vagyok, és én még talán meg tudom állítani. Addig pihenj, és ne menj sehova...
B18F a motorod ugyi?
Miert nem tetszik vegigmerni azt a 25 labat az LH-n?
Szerintem keves benzint kap. Vagy injector, vagy AC, vagy gnd/12V problemo lesz a bibi. Esetleg benzinnyomasszabalyzo.
Sziasztok.
Szeretnék elôre és utólag is elnézést kérni minden érintettôl - vagyis mindenkitôl - de a site nem áll sehogy, és a közeljövôben nem is fog. Sajnos úgy alakult a munkám - ami a hozzászólásaim számából (0) is látszik - hogy meghalni sincs idôm. Az elmúlt három napban összesen aludtam vagy másfél órát, azt is húsz részletben. A jövô héten pedig megpróbálom kipihenni magam egy kicsit (szabadságon leszek), de otthon meg nincsen gépem, csak a munkahelyemen. Úgyhogy szégyenemre megint csak igérgettem, de nem csináltam semmit.
Tényleg nagyon sajnálom.
a doktor úr
Szia Harvester,
nekem természetesen vannak tippjeim:
-'a nagy hőség miatt a levegő sűrűsége kisebb, olyan mintha magas hegyen használnád a kocsit'
-a légszűrőt nem is cserélték ki, ha megnézed láthatod, hogy szutykos
-a CORA-ban vásárolt gumiszőnyeged becsúszott a gázpedál alá
-ahogy Trz megmondta, a volvoknak lelke van. Mikor beszélgettél utoljára vele?
-az ESSO-nál nem tigris, hanem egy TRZ féle Géza-macska ugrott a tankba
-az ESSO-nál ugyan tigris ugrott a tankba, de a koszos benzinszűrőn nem fér át
-megelégelte, hogy piros autó révén kekeckednek vele
-kamionokkal álmodtál, reggel megrpóbáltál kettesből indulni. Használd az alacsonyabb fokozatokat is
-a klíma levesz a kocsi teljesítményéből. Bár neked egyelőre még nincs, de már készül rá az érző szívű koscid. Szokjad.
-az asszony telepakolta kerti szerszámokkal a csomagtered, plussz egy pár cementeszsákot, csak nem mondta meg neked, mire készül
-nagy hősében történt autópályás zingetés után mérted a felhevült gumik nyomását, le is eresztettél belőlük egy-két bar-t. Most suxx. Lámer...
-a légtömegmennyiség-mérőd hörmann-rugói nagy himbái elengedték magukat, így az injektor kartex csúcsai nem képesek üzemi nyomáson pumpálni a benyát
-a szerelőd bebiztosította magát, hogy a nyaralásból hazatérve is legyen kuncsaftja
Embörök valami baj van a kocsimmal. Nem megy. Szóval megy, de nem úgy. De nincs furcsa hangja, meg egyből beindul, meg minden. De nem húz. 2000 km ezelőtt volt szűrő és gyertya csere, két hete mértek CO-t, semmi hibát nem találtak. De olyan lusta a kis nyomorult, mintha azt várná, hogy reggelente dobjak be egy kávét a benzintankba. Mit lehet ilyenkor csinálni???? 130 km-el ezelőtt tankoltam 98-ast egy Esso kútnál, de nem tudom, hogy ez-e a baj. Pusztul a világ. Ráadásul a szerelőm bezárt egy hónapra :-(
fargo nem kérdezted a 460-as km óra állását a sráctól? Én a srác apósával beszélgettem róla, és arra alapoztam, hogy nagyon meglepődött, mikor mondtam neki, hogy mennyi volt a kocsiban, amikor te eladtad.
Képzeljétek, ma láttam néhai kedvenc 460-asomat, a körúton a Blahánál találkoztunk vele. Átintegettem a mostani tulajnak és váltottunk pár szót is.
Kissé elszomorodott a szívem, mert a szép felnik sincsenek már rajta, a Momo kormányt és sebváltógombot is lecserélték, ráadásul az új gazdi úgy füstölt benne, mint egy gyárkémény :-(
Tavasszal még kacérkodtam a gondolattal, hogyesetleg visszavásárlom, de most olyan állapotban van, (szépségileg) hogy kezdhetném újjáépíteni az elejétôl. :-(((
A tulaj azt mondta, hogy szinte semmi problémája nem volt vele, apró-cseprô gondok adódtak, a legnagyobb macera pár vízcsô kicserélése volt...
Láttunk az Ivanixnál pávakéket. GYÖNNNYÖRŰ! Nagyon szép, szemet gyönyörködtetôen mély türkizes kéks csoda. Gyöngyházas festék, úgyhogy a fényviszonyoktól függôen játszik a színe. Amit James Bondunk belinkelt, az nem igazán hasonlít rá. A világosabb szín semmiképp, a sötét egy kicsit inkább, de ez a szín akkor olyan, ha majdnem-sötétben nézzük, a valóságban nem annyira sötétkékes árnyalatú.
Nem is értem, eddig hol rejtegették ezt a színt, ha új autót ennék, biztos hogy pávakéket választanék...
Sajna még nem veteránkorú, de mire elkészül az lesz -- 1972-es a verda.
Műszaki van rá 2001. március 30-ig, de ha nekilátnék restaurálni, akkor kivonnám a forgalomból, hogy addig se kelljen utána mindenfélét fizetni. A kérdés az, hogy vajon vissza lehet-e állítani a forgalomba, ha elkészül. Veteránként minden bizonnyal...
Állapotfelmérést, eredetiségvizsgálatot szerintem olcsón megúszhatjuk, kis Volvos segítséggel.
Költeni rá szépen fokozatosan kellene, elôször úgyis a szétszedés meg leápollás, pucolás, sikamika következne, az meg nem kerül sok pénzbe...
Ami pozitív:
-lelkesedés
-lelkesedés
-lelkesedés
-garázs
-vízzel főzés ellenére kilátások is vannak
Amit nem szabad elfelejteni:
-hátra van az állapotfelmérés
-hátra van az eredetiségvizsgálat
-hátra van az átírás
-soxor van hátra a biztosítás
Ezek itten szsintén pízbe kerülnek, a lökettérfogatból adódóan nem is kevésbe (egyes tételek). A súlyadó ezekhez képest aprópénz. Vajon veteránnak minősíthető? Mert akkor vannak kedvezmények is...