Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8161
akarom mondani: a felső utcánál...
Előzmény: Törölt nick (8160)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8160

pár házat le kellett tolni érd-ófalun a júlia utcánál:

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8159

ha a "szakaszokra osztás" alatt azt érted, hogy pályánként külön-külön kellene vásárolni, az tényleg könnyen kivitelezhető lenne, és jelentősen használatarányosabbá tenné a rendszert.

 

persze ez a 86oson nem segítene.

(ott leglább 20-30e Ft-ot kéne szedni a kamionoktól, hogy megérje nekik visszamenni az A2-re...

lásd: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/kamionstop/)

 

Előzmény: ghosty9 (8157)
ghosty9 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8158
"a fizetős M2 tele van tankcsapdának is beillő kátyúkkal"

Na szep, odaig jutottunk, hogy ha valahol rossz az ut, az hir. :-)

(Egyebkent a 47-esen is vannak, csak oda nem megy ki a kozvetitokocsi, mer' "messze van".)
Előzmény: Törölt nick (8104)
ghosty9 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8157
"úgyhogy nincs más, mint jósok pénzért 200km gyorsforgalmit építeni, jósok pénzért elektronikus díjszedő rendszert kiépíteni, amivel jól megszivatjuk a hazai fuvarozókat is."

Aze' lenne meg mit csinalni. Mondjuk ha szakaszokra osztana az ember a matricat (mostma' ugyse kell ragasztgatni, akkor meg tokmindegy), akkor a Pecs-Pest vonalon kozlekedo ember mindjart feleannyit se fizetne, mint a Becs-Mako tranzit. (Ennek egyebkent valamivel tobb ertelme is van, nem?) Aztanmeg mondhatod azt is, hogy oke, van egynapos matrica tiz fabatkaert, negynapos huszert, tiznapos harmincert, egyhavi hatvanert, eves meg mondjuk haromszazert; igy az egy-egy napokra atvonatozot jobban sarcolod egy utert, mint aki egesz evben itthon szaladgal.
Előzmény: Törölt nick (8153)
ghosty9 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8156
"Na ez egy jónak tűnő dolog!"

Jo is.

"És ahogy elnézem a forgalom sem óriási!"

Ja, ha vasarnap delelott 10-kor fotozod.
Előzmény: Törölt nick (8127)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8155

az osztrákoknál használatarányos díjszedés van a 3,5t feletti kategóriának, abba nem szól bele az únió.

 

(csakhogy ez igen drága befektetést igényel, és csak korlátozott hozzáférésű gyorsforgalmikon használható, lásd: ETC

így "felszerszámozható" gyorsforgalmi hiányában előbb még az utat is meg kell építeni)

 

az únió csak az átalánydíjas matricával kekeckedik: ha jól tudom úniós nyomásra lett bevezetve a D4-nek az 1napos matrica...

(ezzel az erővel akár ingyen is mehetnének...)

Előzmény: Törölt nick (8154)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8154
Na akkor ezt nem értem, hogy ha az únióban szabályozva van a díyj, akkor valszeg az osztrákoknál is ugyanazt lehetne elkérni. Viszont akkor ha én fuvaros lennék csak jobban megérné pályán menni, mint átkelésekkel tarkított főútvonalakon. (azaz inkább a kerülőt választanám sőt pont ezért jó, ha díjasítva vannak ezek a főutak)

Ami pedig a 11,5 tonna megerősítést illeti ezen főutakon nagyon nehézkes. Egyrészt a tervezőknek a halálos ítéletüket is vállalni kell, ha ezen beruházások előkészítésében részt akarnak venni (érdemes összehasonlítani egy korábbi és egy mostani közbeszerzést közel azonos munkára), másrészt (ami az elsőből következik) tanulmánytervek hiányában nagyon képlékeny a műszaki megoldás milyensége.
Az útkategóriának megfelelő szélesítés:
iszonyatos területigénybevételi problémák, műtárgyak, kivitelezési nehézség (csekély szélesítés a tömörítést és az aszfalt terítést nehezíti és így eleve rossz menetdinamikai jellemzők lesznek, hiába a kivitelezői mondás: "az aszfalt mely ápol s eltakar"...)
Belterületi átkelési szakaszok:
csapadékvíz elvezetés, csomópontok (kevés hely, nincs lehetőség normális csp kialakítására és jellemzően itt kellettek volna a tanulmánytervek...), kapubejárók.

összességében mindezt jórészt csak kompromisszumok mellett lehet megvalósítani, hiszen ha az előírások 100% ig be lennének tratva érdemesebb lenne új utakat építeni.
Előzmény: Törölt nick (8153)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8153

igen, csak nem mindegy milyen áron...

 

márpedig 10e ÁNF-ig szerintem 2x1-es főutakon is egész jól lehetne haladni, ha megfelelnének a mostani szabványoknak: szélesség, ívsugarak, településelkerülések.

 

és ahogy nézem a forgalomterhelési ábrákat, nagyjából már csak ilyenek maradtak, az utóbbi 5-6 évben megdupláztuk az ap.hálózat hosszát, kiváltottuk a legforgalmasabb szakaszokat (sajna néhány kevéssé forgalmas szakaszt is)

 

mostmár egyértelműen a főutakra kellene koncentrálni...

 

 

86os ügyileg meg sajnos szívás van.

 

ha nem lennénk úniós tagok, akkor tetszőeges tranzitdíjat kérhetnénk (a románok 1éve 60eFt-ot perkáltak áthaladásonként) és így már mindjárt megérné nekik az A2-n menni, úniós tagként viszont csak vacak 2-3e Ft-ot kérhetünk...

 

úgyhogy nincs más, mint jósok pénzért 200km gyorsforgalmit építeni, jósok pénzért elektronikus díjszedő rendszert kiépíteni, amivel jól megszivatjuk a hazai fuvarozókat is.

Előzmény: Törölt nick (8151)
RadiX Creative Commons License 2007.12.20 0 0 8152
Es azt sem tudtad, hogy a TGV nem csak LGV-n (nagysebessegu vonal) jar?

A normal vonalakon, ahol akar szintbeli keresztezodes is lehet, nyilvan az oda engedelyezett sebesseggel megy.
Előzmény: mzdude (8148)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8151
Van benn valami, de ugye a gyorsforgalmi útnak az az egyik jelentősége, hogy idő megtakarítás. (Igaz sajnos ha nincs meg a felvezető utak korrekt szolgáltatási szintű felvezetője mit sem érnek ezek ...

A másik meg hogy ha az osztrákok kibabráltak velünk, mi miért kell, hogy elviseljük ezt az iszonyatos teherorgalmat?? Mi is tudnánk valamit ez ellen tenni.. és ugye mi adófizető állampolgárok szívunk.
Előzmény: Törölt nick (8143)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8150
"- azok az 1000mrdok, inkább csak 100mrd-ok..."
Évente.

http://roads.extra.hu/road_plans/roads_hungary_2015.jpg
Ha csak az M0, M3, M30, M35, M5, M6, M60, M7 és M70 autópályákat nézem akkor kijön 1100 milliárd. (Mind megépült, épülő vagy szerződéssel rendelkező szakaszok 2002 utánról).
Előzmény: Törölt nick (8138)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8149

Arról ellentmondó hírek érkeztek, hogy a vonat kisiklott-e vagy sem.

 

nemvagyok egy vonatkisiklás szagértő, de szerintem kisiklott...

 

amúgy télleg érdekes, hogy szintbenileg kereszteződik...

(valószinű, hogy ez valami városi szakaszon volt, ahol még nem tép annyira, csak a normál 100al döcög...)

Előzmény: mzdude (8148)
mzdude Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8148
Ma elméláztam egy kicsit, micsoda zseniális húzás volt az M6-ról lejövő forgalmat az érdi Tesco bejáratával azonos körforgalomba vezetni. Milyen érdekes, hogy ahol autópálya épül, ott mindig a forgalmat akadályozó megoldások készülnek el előbb...

http://index.hu/politika/bulvar/tgvbal3688/
Ez meg azért érdekes, mert úgy tudtam, a TGV-nek nincs szintbeli kereszteződése.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8147

szerintem ez sima földút a traktoroknak. 

azoknak meg untig elég ez is, biztos, hogy jobb, mint ami eddig volt...

Előzmény: janoka419 (8146)
janoka419 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8146
na, elolvastam saját cikkem :) és a képeket is megnéztem. ez az a földút, aminek szervizútnak kellene lennie
Előzmény: janoka419 (8145)
janoka419 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8145
nem hiszem, mert - nekem legalábbis azt mondták - az is baj, hogy nincs kész a szervizút. földút viszont van. bár lehet, hogy még az sem tökéletes, a franc sem tudja, milyen egy ideális földút :)
Előzmény: Törölt nick (8144)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8144

igen, tudom, hogy a szervízútnak ez a funkciója, de a 71es kint megy a pusztában, ott milyen üzeletekez kell kiszolgáló út?

 

rögtön bazársor is épül mellé? :-)

 

vagy lehet, hogy arról van szó, hogy az út mellett mindkét oldalon elvezetett földutat nevezik - kissé fellengzősen - szervízútnak? :-)

Előzmény: janoka419 (8141)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8143

a 86os az egy speciális problemma, mert ott azért baszakszik a sok kamion, mert a sógorok kibasztak velünk.

amúgy normál körülmények között az osztrák A2esen mennének...

 

 

az meg hogy a házak tövében megy a kamion, az a mi egyéni nyomorunk, miért nem kerülik el a főútjaink a településeket?

 

(persze ez költői kérdés. nyilván azért, mert (tényleg)1000mrd-okat baszunk el fasságokra, erre meg mán nem jut...)

 

ezeket az elkerülőket kellene mielőbb megcsinálni, nem a méregdrága kihasználatlan autópályákat...

 

(amúgy a 86os Szhely elkerülő be van tervezve a 2013-ig tartó ciklusba...)

Előzmény: korn78 (8139)
janoka419 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8142

Hogy magamnak válaszoljak, de, ez a hivatalos neve is. GKM-közlemény az átadásról:

 

"Békéscsaba – Fényesről új körforgalmi csomópontból szervízút indul Gyula felé (csatlakozik a Veszei – Gyula projktben megvalósuló szervízúthoz). A szervizút átvezetése miatt a Kígyós-főcsatorna felett új híd épült."

Előzmény: janoka419 (8141)
janoka419 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8141

lehet, hogy nem ez a hivatalos neve, de az útépítők is ezen a néven emlegették. az út mindkét oldalán volt kialakítva valami földútsáv, gondolom, ennek kellene majd annak lennie. ilyet egyébként eddig csak a 44-esen láttam békéscsaba és gyula között, pontosabban a gyulához közeli 5-6 kilométeren: az úttal párhuzamosan megy egy másik út, amelyre egy vagy két helyen lehet lekanyarodni, és amely az út mentén lévő üzletekhez, gokartpályához, tanyákhoz kínál további lehajtási lehetőségeket.

remélem, érthető, de lehet, hogy nem az.

Előzmény: Törölt nick (8131)
janoka419 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8140
helló, igen, este már eszembe jutott, hogy ott kellett volna keresgetni, csak nagyon gyorsan készült. de lehet, hogy utólag, az archívum kedvéért lecserélem majd.
Előzmény: Törölt nick (8132)
korn78 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8139
Hááát, szerintem ha összeadom a tranzitforgalomból eredő károkat akkor igen sok pénz az. 2004 óta Szombathelyre nem nagyon települt cég, inkább csak elment. Kell a francnak a sok kamion a házam tövibe. :) :(
Előzmény: Törölt nick (8138)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8138

monnyuk a horvát koncepcióban benne van a nemzetvédelmi megfontolás is vastagon, de kétségtelen, hogy sokat lendít az idegenforgalmon is...

 
a hazai értékelés viszont egyértelműen fals:
 
- azok az 1000mrdok, inkább csak 100mrd-ok...
 
- az utak forgalmának csak töredékrészét (néhány %át) teszi ki a tranzit, úgyhogy túlnyomó részt MI használjuk azokat.
 
- a tranzitszerepnek sok előnye is van, csak élni kell tudni vele:

a tranzit kiszolgálására egész iparág tud épülni... (nem, nem a munkásnőkre gondolok... :-)

pl. ha a multik idetelepítik a regionális elosztóközpontjaikat, az mindenképpen hasznos tud lenni...
 

ha meg kint lennénk a periférián, és a madár se járna erre, akkor meg az lenne a baj...


hasonlóan vagyunk a zidőjárással is:

Nyáron nagyon meleg van, télen nagyon hideg van, mindig esik a zeső, soha sincsen jó idő!

dehátvégülis magyarok vagyunk, vagy miaszösz?
mi vagyunk azok, akiknek SEMMI SE JÓ... :-)

Előzmény: korn78 (8137)
korn78 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8137
Könnybe lábad az ember szeme. A horvátok azért építettek autópályát, mert az idegenforgalomból bőven megtérül. Mi azért költünk ezermilliárdokat utakra, hogy mindenki átvihesse az országon a cuccát. Tranzitország vagyunk, éljen! Haszon 0. Hiába, az EU nem hülye...
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8136

Croatian motorways

 

extrém durván brutál!

 

440 oldal fotó, illusztráció és komment.

 

no komment.

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8135

mi már 10-15 éve szívunk a 31es mentén (ÁNF:10e), de mondták, hogy kitartás elvtársak, 2013 után talán foglalkozunk a problémával...

 

türelem rózsát terem.

Előzmény: korn78 (8134)
korn78 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8134
Keleten miért megy simábban, gyorsabban az útépítés? Mi 2004 óta szívunk a 86-os mellett, jövőre már megépül Vátnál 4,5 km az M86-ból. Bravó, ez aztán a teljesítmény. Mi az ami miatt ez van? Pedig errefelé is kormánypárti a brigád.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8133

brékingnyúz!    új kockák a guglin!!

 

pl. érd és környéke az M6 bevezetővel...

 

(egyelőre csak az örszben, a mepszen még nem jelenik meg...)

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 8132
Az M43as cikkbe meg berakhatnátok valami normális nyomvonalrajzot (a roads.extra-n van bőven), mert azonkívül, hogy a nifes rajzocska ultragagyi, nem az M43, hanem a meglévő 43 nyomvonalát ábrázolja...
Előzmény: janoka419 (8129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!