ha a "szakaszokra osztás" alatt azt érted, hogy pályánként külön-külön kellene vásárolni, az tényleg könnyen kivitelezhető lenne, és jelentősen használatarányosabbá tenné a rendszert.
persze ez a 86oson nem segítene.
(ott leglább 20-30e Ft-ot kéne szedni a kamionoktól, hogy megérje nekik visszamenni az A2-re...
"úgyhogy nincs más, mint jósok pénzért 200km gyorsforgalmit építeni, jósok pénzért elektronikus díjszedő rendszert kiépíteni, amivel jól megszivatjuk a hazai fuvarozókat is."
Aze' lenne meg mit csinalni. Mondjuk ha szakaszokra osztana az ember a matricat (mostma' ugyse kell ragasztgatni, akkor meg tokmindegy), akkor a Pecs-Pest vonalon kozlekedo ember mindjart feleannyit se fizetne, mint a Becs-Mako tranzit. (Ennek egyebkent valamivel tobb ertelme is van, nem?) Aztanmeg mondhatod azt is, hogy oke, van egynapos matrica tiz fabatkaert, negynapos huszert, tiznapos harmincert, egyhavi hatvanert, eves meg mondjuk haromszazert; igy az egy-egy napokra atvonatozot jobban sarcolod egy utert, mint aki egesz evben itthon szaladgal.
Na akkor ezt nem értem, hogy ha az únióban szabályozva van a díyj, akkor valszeg az osztrákoknál is ugyanazt lehetne elkérni. Viszont akkor ha én fuvaros lennék csak jobban megérné pályán menni, mint átkelésekkel tarkított főútvonalakon. (azaz inkább a kerülőt választanám sőt pont ezért jó, ha díjasítva vannak ezek a főutak)
Ami pedig a 11,5 tonna megerősítést illeti ezen főutakon nagyon nehézkes. Egyrészt a tervezőknek a halálos ítéletüket is vállalni kell, ha ezen beruházások előkészítésében részt akarnak venni (érdemes összehasonlítani egy korábbi és egy mostani közbeszerzést közel azonos munkára), másrészt (ami az elsőből következik) tanulmánytervek hiányában nagyon képlékeny a műszaki megoldás milyensége. Az útkategóriának megfelelő szélesítés: iszonyatos területigénybevételi problémák, műtárgyak, kivitelezési nehézség (csekély szélesítés a tömörítést és az aszfalt terítést nehezíti és így eleve rossz menetdinamikai jellemzők lesznek, hiába a kivitelezői mondás: "az aszfalt mely ápol s eltakar"...) Belterületi átkelési szakaszok: csapadékvíz elvezetés, csomópontok (kevés hely, nincs lehetőség normális csp kialakítására és jellemzően itt kellettek volna a tanulmánytervek...), kapubejárók.
összességében mindezt jórészt csak kompromisszumok mellett lehet megvalósítani, hiszen ha az előírások 100% ig be lennének tratva érdemesebb lenne új utakat építeni.
márpedig 10e ÁNF-ig szerintem 2x1-es főutakon is egész jól lehetne haladni, ha megfelelnének a mostani szabványoknak: szélesség, ívsugarak, településelkerülések.
és ahogy nézem a forgalomterhelési ábrákat, nagyjából már csak ilyenek maradtak, az utóbbi 5-6 évben megdupláztuk az ap.hálózat hosszát, kiváltottuk a legforgalmasabb szakaszokat (sajna néhány kevéssé forgalmas szakaszt is)
mostmár egyértelműen a főutakra kellene koncentrálni...
86os ügyileg meg sajnos szívás van.
ha nem lennénk úniós tagok, akkor tetszőeges tranzitdíjat kérhetnénk (a románok 1éve 60eFt-ot perkáltak áthaladásonként) és így már mindjárt megérné nekik az A2-n menni, úniós tagként viszont csak vacak 2-3e Ft-ot kérhetünk...
úgyhogy nincs más, mint jósok pénzért 200km gyorsforgalmit építeni, jósok pénzért elektronikus díjszedő rendszert kiépíteni, amivel jól megszivatjuk a hazai fuvarozókat is.
Van benn valami, de ugye a gyorsforgalmi útnak az az egyik jelentősége, hogy idő megtakarítás. (Igaz sajnos ha nincs meg a felvezető utak korrekt szolgáltatási szintű felvezetője mit sem érnek ezek ...
A másik meg hogy ha az osztrákok kibabráltak velünk, mi miért kell, hogy elviseljük ezt az iszonyatos teherorgalmat?? Mi is tudnánk valamit ez ellen tenni.. és ugye mi adófizető állampolgárok szívunk.
"- azok az 1000mrdok, inkább csak 100mrd-ok..." Évente.
http://roads.extra.hu/road_plans/roads_hungary_2015.jpg Ha csak az M0, M3, M30, M35, M5, M6, M60, M7 és M70 autópályákat nézem akkor kijön 1100 milliárd. (Mind megépült, épülő vagy szerződéssel rendelkező szakaszok 2002 utánról).
Ma elméláztam egy kicsit, micsoda zseniális húzás volt az M6-ról lejövő forgalmat az érdi Tesco bejáratával azonos körforgalomba vezetni. Milyen érdekes, hogy ahol autópálya épül, ott mindig a forgalmat akadályozó megoldások készülnek el előbb...
http://index.hu/politika/bulvar/tgvbal3688/ Ez meg azért érdekes, mert úgy tudtam, a TGV-nek nincs szintbeli kereszteződése.
nem hiszem, mert - nekem legalábbis azt mondták - az is baj, hogy nincs kész a szervizút. földút viszont van. bár lehet, hogy még az sem tökéletes, a franc sem tudja, milyen egy ideális földút :)
Hogy magamnak válaszoljak, de, ez a hivatalos neve is. GKM-közlemény az átadásról:
"Békéscsaba – Fényesről új körforgalmi csomópontból szervízút indul Gyula felé (csatlakozik a Veszei – Gyula projktben megvalósuló szervízúthoz). A szervizút átvezetése miatt a Kígyós-főcsatorna felett új híd épült."
lehet, hogy nem ez a hivatalos neve, de az útépítők is ezen a néven emlegették. az út mindkét oldalán volt kialakítva valami földútsáv, gondolom, ennek kellene majd annak lennie. ilyet egyébként eddig csak a 44-esen láttam békéscsaba és gyula között, pontosabban a gyulához közeli 5-6 kilométeren: az úttal párhuzamosan megy egy másik út, amelyre egy vagy két helyen lehet lekanyarodni, és amely az út mentén lévő üzletekhez, gokartpályához, tanyákhoz kínál további lehajtási lehetőségeket.
helló, igen, este már eszembe jutott, hogy ott kellett volna keresgetni, csak nagyon gyorsan készült. de lehet, hogy utólag, az archívum kedvéért lecserélem majd.
Hááát, szerintem ha összeadom a tranzitforgalomból eredő károkat akkor igen sok pénz az. 2004 óta Szombathelyre nem nagyon települt cég, inkább csak elment. Kell a francnak a sok kamion a házam tövibe. :) :(
Könnybe lábad az ember szeme. A horvátok azért építettek autópályát, mert az idegenforgalomból bőven megtérül. Mi azért költünk ezermilliárdokat utakra, hogy mindenki átvihesse az országon a cuccát. Tranzitország vagyunk, éljen! Haszon 0. Hiába, az EU nem hülye...
Keleten miért megy simábban, gyorsabban az útépítés? Mi 2004 óta szívunk a 86-os mellett, jövőre már megépül Vátnál 4,5 km az M86-ból. Bravó, ez aztán a teljesítmény. Mi az ami miatt ez van? Pedig errefelé is kormánypárti a brigád.
Az M43as cikkbe meg berakhatnátok valami normális nyomvonalrajzot (a roads.extra-n van bőven), mert azonkívül, hogy a nifes rajzocska ultragagyi, nem az M43, hanem a meglévő 43 nyomvonalát ábrázolja...