Keresés

Részletes keresés

werner Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4671
Kálmi: néhány reakció:

""a vasút pénzén felszedik, és a saját zsebükre eladják ócskavasnak... "
Nem csak a pályát, néhány ezer teherkocsi is erre a sorsra jutott az elmúlt években. Persze nem ilyen nyíltan csinálták, hanem ocskavaskereskedőkön keresztül... "

Történt, hogy többszáz Gbgs kocsit felaprítottak, pár héttel azelőtt, hogy a németek felejánlották: igen kedvezményesen átalakítanák őket eltolható oldalfalú kocsikká, a meglévő jó állapotú alvázak felhasználásával...

MÁS:
Igen, megy a dobálózás a százalékokkal, nem kétlem. Fából vaskarika, ezúttal küllőkkel. De szerintem a dolog ennél többről szól: vasutassztrájk = politika.
Mások hány százalékot kapnak tulképpen? Csak nem tudják akadályozni az ország működését...

"Hanem a kocsik tisztítását, tisztítva és fűtve közlekedtetését, az utaskiszolgálás javítását."
"nem milliárdokba, csak egy kis odafigyelésbe kerülnek"
Egyetértek.
Tudod, ehhez valamit dolgozni is kéne... azt meg elfelejtettünk valahogy...

"Pl rendszeresen hosszú sorok vannak a Keletiben, mivel csak 3 pénztár üzemel. "
Tudom ez rossz, de ha már így alakul: a jegy elővételben is megvehető. Miért nem élünk vele? Hiszen az említett dugók többsége jellegzetesen a péntek délutáni őrülethez kapcsolódik. Tehát már úgy is tudjuk akár egy nappal előtte, hogy utazás lesz a dologból. Ha már a MÁV így áll hozzá, ahogy írod, segítsünk magunkon egy picit.
Jómagam, PSzlőrinci lévén mindig elővételben, a Kőbánya-Kispesten veszek jegyet. Sosem állok két percnél többet sorba.

"állomásokon a munkáltató (állomásfőnök) határozná meg a dolgozók bérét"
Ha f***fejkedik az állomásfőnök, nem lehetne szidni a felmenőjét, de még tanácsot se lehetne adni neki, mert akkor felkopika dolgozó álla... szép kis demokrácia, mondhatom. Szóval, hogy is váltottunk itt mi rendszert?

"Ez a személyforgalom szüneteltetését jelentheti, mivel, az áruforgalom megmaradása esetén a pályafelszámolásra nem kell költeni... "

Ez is szép kis neszesemmifogdmegjól: hol van mondjuk a Putnok-Szilvásvárad vonalon áruforgalom...???
A pályafelszámolásra költeni nemigen kell, felszedi a síneket a jónép!!!

Előzmény: kkalmi (4657)
werner Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4670
"Legyünk brutálisak: hallottatok már a svájci villany-gőzösről. Szén nem volt, fűtöttek villannyal."
Mindent elkövettek, hogy ne kelljen dízellel járni...:-) Pedig ők csinálták az elsőt...

"mert nem érzem elegendőnek a 3-4 megmaradó gépet ebből a páratlan sorozatból"

Én sem. Ez a sorozat, mint ELSŐ és legmegbízhatóbb nagydízelünk megérdemelte volna, hogy mind a 20 megmaradjon, persze korszerűsítve! És ha már mindenütt madzag haladna is, biztosan lennének vonalak, ahol használhatók lennének, volnának állomások, ahol kiállítsák őket. Lehetne bérbeadni is őket más vasutak nosztaliga vonataira (a németek hogy pitiznének értük... (k****ra sajnálják, hogy anno kimaradtak a NOHAB áldásból), a horvátok, szlovének is szívesen vennék az ő Kennedyjük "szép hugicáját"... szóval itt értelmes előrelátással sok jó történehetett volna a sorozattal... de értelmes előrelátásról nem lehetett sajnos beszélni (és itt befejezem, mert le kéne menni politikába...)

"mikor lesz a bányavasút nyomvonal bejáró túra"
Ha már bányavasút, mit tudtok a Miskolc feletti két km-es bányavasútalagútról (Pereces - Radostyán)? A térképen az áll: meszüntetve. Mit takarhat ez?

"M46 eléggé rohadt..."
Társadalmi munka...?

"van M38? hol????"
Múltkor írtam, hogy A24,001 számon a Salgótarjáni Síküveggyárban dolgozik egy, a másik állítólag Győrben van de nem tudom milyen állapotban.

Mindenesetre szaporodnak az északkeleti látnivalók, mit szólnátok egy klubkiránduláshoz mondjuk áprilisban?

off:
"A véleményem a képviselôk fizetésérôl: ha keveset kapnak, csak a hülyék vállalják ... Nézzetek körül Magyarországtól északra, keletre, délkeletre és délre, melyik velünk egy kategóriába esô országgal cserélnétek?"

Van benne valami. Nem ők kapnak olyan sokat, mi kapunk keveset!!!

"Nemreg apro eszrevetelemre yol +kaptam a PennyMarketban: "Maga hulye, tobbet ide ne jojjon vasarolni!!!"..."

Hallottad a jó tanácsot: ezek szerint cselekedj...
/off

**********************************************************************************

Gödény, Nohab: a nosztaligás dolgokkal kapcsolatban idézem Pitecust:

"A minap felhíttam a nyugatit, a nosztalgia vonattal kapocslatban. Ők elirányítottak 1 KFT-hez, aki közölte, hogy a nosztalgia járat Nyugati-Szob között jár MÁJUSTÓL-SZEPTEMBERIG. Én akkor milyen szerelvényt látok hébe-hóba a ceglédi vonalon (424-es gőzös+ 4-5 szem. száll. kocsi)? "

Döntsétek el, hogy van-e különbség kuncsaft és kuncsaft között.

**********************************************************************************

nohab: "Pénzért mindent, erről szól az ország."
Igen. ez jogos. Legalább annak jusson valami, aki megfizetheti.
(Magánvélemény: ha már (túl)sok mindenkinek van valamilyen dologra pénze, akkor e dologban a kasztosodás más törvények alapján zajlik.)

Törölt nick Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4669
Hogy egy kis vasút is legyen a politikában: nemrég volt a Szöcskékről szó, ma reggel láttam V46 024-et új forgóvázakkal (vagy csak újra festették?) Rákoson, ugyanitt egy dacia vitt egy Bobót a szerelőcsarnokba - a száma le volt kopva az oldaláról sajna.
Gödény Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4668
Nem új dolog ez. "Miénk a gyár. Vigyük haza !" És a szocializmus hasonló elvű idejét is kibírta az ország. Ott is vagyunk, ahol ...
Előzmény: division by zero (4667)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4667
hogyan lehetne vajon ezeket a tiszteségtelen csaló, tolvaj embereket felelőségre vonni? (nem csak a MÁVnál van belőlük)
ha ez így megy tovább, néhány év múlva semmi nem marad az országból! :-(
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4666
"néhány ezer teherkocsi is erre a sorsra jutott az elmúlt években"

aztán meg nincs elég teherkocsi pl. a cukorrépának...

Előzmény: kkalmi (4664)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4665
azt sejtettem, hogy nem nyiltan csinálják, gondosan ügyelnek, nehogy lebukjanak...
úgy hallottam, hogy a mozdonybontó körül is vannak ilyen ügyletek
Előzmény: kkalmi (4664)
kkalmi Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4664
division by
"a vasút pénzén felszedik, és a saját zsebükre eladják ócskavasnak... "

Nem csak a pályát, néhány ezer teherkocsi is erre a sorsra jutott az elmúlt években. Persze nem ilyen nyíltan csinálták, hanem ocskavaskereskedőkön keresztül...

Kozma Kálmán
http://kweb.ini.hu

Előzmény: division by zero (4661)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4663
Plebejus! a nyomdában is nagy a karácsonyi hajtás, januárra csúszik a dolog.
Addig még kibirjuk, ok?
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4662
igen ezt már tegnap is hallottam...
Előzmény: plebejus (4660)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4661
a vasút pénzén felszedik, és a saját zsebükre eladják ócskavasnak...
Előzmény: rm40 (4659)
plebejus Creative Commons License 1999.12.16 0 0 4660
Kossuth Radio, XII. 16. 6,00 Reggeli Kronika:
...A Magyar Posta fontolgatja, hogy teljes forgalmat kozutra tereli, a vasuti szallitasok megbizhatatlansaga miatt...
Reszemrol no comment:(
rm40 Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4659
Ha egy vonalon megszűnik a forgalom, miért KELL rögtön a pályát is felszedni? Érdemes még erre is költeni, csak hogy az egész végleges és visszavonhatatlan legyen?!
rm40 Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4658
A24 003: SVT WAMSLER Háztartástechnikai Rt., Salgótarján
A24 004: MOTIM, Mosonmagyaróvár
Előzmény: division by zero (4656)
kkalmi Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4657
ifj. Kiss_László 1999-12-14 16:02:09 (4605) írta:

"Így könnyű... Rosszak vagytok, úgyhogy nem kaptok. Amúgy a bérkövetelésüket én sem tudom támogatni... 14%?! A Közalkalmazottaknál meg lesz vagy 8 % , és akkor sokat mondok. Azért a szakszervezeti vezetők tényleg láthatnák a magyar valóságot...
Szerény nyomott véleményem az a miniszter úr kijelentéséről, hogy tökmindegy, hogy lesz-e vasutassztrájk, úgyse adtak volna pénzt a vasútra. Így legalább van ürügy, hogy miért..."

lazar 1999-12-14 16:30:58 (4606) írta:
"Azert az furcsa, hogy most mintha eltunt volna az a fenenagy
ellentet a szakszervezetek kozott. Gasko papat sem hallani, vagy csak lehet, hogy egyszeruen csak hanyagoljak.
Valoszinunek tartom, hogy megint a szakszervezeti vezetok
bisznisze lenne az egesz sztrajk, rohadtul nem erdekli egyiket sem, a melos boritekja. A fejuk meg benn a homokban, nem volt se sztrajk, se arviz, se jugo valsag, se mifene.
Az egesz arra emlekeztetet, mint az Erik a vikingben:
"Nem sullyedunk, nem sullyedunk,brugybulugy......."
Armand "

A félreértések elkerülése érdekében, és mivel látom néhány "kívülállót" is érdekel ezért leírom a sztrájkról azokat amiket nem szoktak emlegetni, de fontos, a pontos véleményalkotáshoz.

A MÁV Rt. vezetése jelenleg ajánlott 8,5 %-os béremelési javaslata nem jelenti a vasutasok alapbérének 8,5 % al történő emelését !
Ezt nem muszáj elhinni, sajnos a vasúton kivülállók számára csak a Domokos-féle sajtóközlemények jutnak el, amiben nagyon szépen leírnak mindent arról, hogy a szakszervezetek, de főleg a VDSzSz milyen borzalmas követelésekkel áll elő. Sajnos ezekből rendszeresen kitűnik a vasúti szakértelem hiánya is: pl. a megszűnő vonatok kocsijaival kiegészítik a zsúfolt vonatokat... :-) (stb)
A valóság azonban az, hogy a MÁV Rt. kiadta a bérről megállapodási javaslatát, amit a vasút belső újságjában is közzétettek. A 8,5 %-os béremelés a következőképpen néz ki:

"-Egyes 1999. évi bérintézkedések áthúzódó hatásai
a teljesítmény- és balesetmentességi jutalom 1999. július 1-i, illetve november 1-i
kiterjesztésének áthúzódó hatása, ami 0,28%-kal emeli a bérszínvonalat jövőre,
a vasutasnapi jutalom egyharmadának alapbéresítése 1999. május 1-jétől ami 0,40%-kal
növeli az átlagkereseteket 2000-ben, "

A vasutasnapi jutalom volt az ami évente egy aklkalommal járt, és egy kis keresetkiegészítést jelentett, főleg a minimálbérért dolgozok részére. A múlt évben ennek egy részét alapbéresítették, ezzel ezt szinte megszüntették, mivel az része volt a múltévi teljes bérfejlesztésnek.

"2.) A vasutasok minden harmadik évben kedvezményezett egyharmadát érintő,
automatikus béremelésének (úgynevezett soros előrelépés) 2000. évi hatása, amennyiben a
meglévő bérrendszer alapján történik a munkáltatás
Ez a várható évköz átsorolásokkal együtt (magasabb állami iskolai végzettség, illetve
szakképzettség megszerzése) összességében 1,70%-kal emeli az átlagkereseteket."

Ez kb minden 3. dolgozót érinti, tehát a 8,5% ból ez kivonva a többiek ideális esetben is csak legfeljebb 6,8 %-ot kaphatnak.

"3.) A MÁV Rt. és a VDSZSZ között 1999. augusztus 25-én aláírt dokumentumokban
foglaltak kollektív szerződés erejűvé válása esetén a következő hatásokkal kell
számolnunk:
2000. január 1-jétől a teljesítmény- és balesetmentességi jutalom intézményének az 1999
szeptemberi állapot szerinti 4236 kocsivizsgálóra, féklakatosra, tolatásvezetőre,
kocsirendezőre, lazítóra, gépkísérőre, gurításvezetőre, sarus csapatvezetőre, sarusra való
kiterjesztése a 2000. évi átlagbér-színvonalat 0,24%-kal növeli.
Azon munkavállalókat, akik 1999-ben nem részesültek kiemelt, az átlagot meghaladó
személyi alapbér-fejlesztésben a kompenzáció érdekében 2000-ben 1,34-szer magasabb
személyi alapbér-fejlesztésben lehet részesíteni.
A felsoroltak összevetéséből kitűnik, hogy az üzleti terv által meghatározott, a keresetek
növelésére fordítható összesen 8,5%-os mértékből a szakszervezetekkel korábban kötött
megállapodások alapján 2000-ben már le van kötve 2,62%. Ezért minden munkavállalót érintően
5,88%-os bérfejlesztésre nyílik lehetőség."

Tehát mennyi is az a 8,5% ? Itt van leírva: 5,88 %...
.....lenne, ha nem lenne folytatásban ez:

"Az 5,88%-kot egyes munkavállalóknál emelheti, másoknál csökkentheti a VDSZSZ-szel kötött
megállapodás teljesítése. Ebben az esetben az 1999-ben már kiemelt bérfejlesztésben részesültek
számára 2000-ben 4,56%, az 1999-ben nem kiemeltek részére pedig 6,12%-os személyi
alapbér-fejlesztés biztosítható jövőre. Ezt tovább differenciálja és szinte kezelhetetlenné teszi az
úgynevezett soros előrelépés.
A helyzet nyilvánvaló bonyolultsága miatt a munkáltató elengedhetetlennek tartja, hogy a
reprezentatív szakszervezetek egymás között egyeztessenek a kérdésről."

Ez tehát azt jelenti, hogy sokan még az 5,88%-ot sem kapják meg, hanem csak a 4,56%-ot!
Tehát eljutottunk a 8,5%-ról a 4,56%-ra, de az ajánlat itt kezd komolyra fordulni, mivel ezt a béremelést sem biztos, hogy adják, mert ehhez teljesülni kell még néhány feltételnek:

"4.) Az átlagkeresetek 8,5 százalékos emelésére abban az esetben van lehetőség, amennyiben a
szakszervezetek támogatásával teljesülnek a következő feltételek:
- a hatékonysági mutató meghaladja a 303 képzett tkm/fő mértéket,
a vasúti szolgáltatások minőségének javításával az éves árufuvarozási terv teljesítése eléri a
45,5 millió tonnát, illetve legalább 153 millió utast szállítunk el, bevezetjük a gazdálkodási célok elérését segítő, differenciált bérezési rendszert,"

Ehhez a MÁV Rt. vezetőinek is tenni kellene valamit. Lehetőleg ne a járatok csökkentését, amivel a "járatsűrűség" minőségi szinvonalát csökkentve sok utast veszít a MÁV!
Hanem a kocsik tisztítását, tisztítva és fűtve közlekedtetését, az utaskiszolgálás javítását. Pl rendszeresen hosszú sorok vannak a Keletiben, mivel csak 3 pénztár üzemel. Erre azt mondják, hogy nincs pénztáros: betegállomány, szabadság, létszámkorlátozás, stb. miatt. Ez annak az utasnak aki 30-40 percet áll sorba szerintem nem lehet magyarázat.Itt a vezetők akadályozzák a normális utaskiszolgálást, de ezért is a pénztárost, ügyeletest érik bírálatok. És a végtelenségig lehetne sorolni, mivel lehetne növelni a bevételeket, javítani a szolgáltatás minőségét, amik nem milliárdokba, csak egy kis odafigyelésbe kerülnek.
Árufuvarozás már bonyolultabb, mivel a közúti fuvarozók nagyobb tarifamegállapítási szabadságuknál fogva előnyben vannak.
A differenciált bérezési rendszer bevezetését a MÁV menedzsmentje azért sürgeti, mivel jelenleg bértáblázat alapján kapják az egyes vezetők is a fizetésüket. Többször hangoztatták már, hogy a vezetők részére biztosítani kellene "versenyképesebb" fizetéseket. Továbbá az egyéni bérmegállapítás lehetőségét legalább a jutalomra kiterjesztve, ha az alapbér megmaradna a bértáblázat alapján is, így pl az állomásokon a munkáltató (állomásfőnök) határozná meg a dolgozók bérét. Ez lehetne teljesítmény alapján is, de inkább a számára kedvesebb emberek, akik nem gondolkodnak, nem mondanak ellen, kapnák meg. Ezért nevezték el ezt találóan POFAPÉNZ-nek.

" - támogatást kapunk a gyenge forgalmú vonalak helyzetének a kormány 2258/1999. számú
határozatában foglaltak szerinti rendezéséhez,"

1000 km vasútvonalat 2000-ben, 2000 km.-t 2001-ben kell a MÁV kezeléséből kivenni. Ez a személyforgalom szüneteltetését jelentheti, mivel, az áruforgalom megmaradása esetén a pályafelszámolásra nem kell költeni...

"- megkezdjük a szociális és jóléti juttatásoknak a társaság méreteihez való igazítását a
költségek 1999. évi szintjének 15 százalékos csökkentésével,"

A jobb helyek eddig is a vezetőké voltak...

"- a szakszervezeti többlet juttatásoknak a Munka törvénykönyvében meghatározott szinthez
való közelítése."

Azaz a kollektív szerződésben kiharcolt egyéb lehetőségek felszámolásával, rontani a szakszervezetek hatékony működését, a munkavállalók munkáltató felé kiszolgáltatott állapotának erősítése...

Ennyit azért érdemes tudni, mielőtt valaki a sztrájkolók mellett vagy ellen foglal állást.

És még valami, a vasúton belül terjednek olyan információk, hogy 1500 dolgozónak akarnak hamarosan felmondani. Ez a létszám persze megint a végrehajtó szolgálatból kerül ki. Ennek következménye, hogy a vasúti szolgáltatások színvonala tovább romlik. Feltehetően a létszám jelentős része a megszüntetésre kerülő vonalakról kerül majd ki. Az is várható, hogy a sztrájkolókat ezzel fenyegetik, és a januári jogszerű sztrájk megakadályozásához hasonló állapotok megteremtésére bírják rá.
Az augusztusi VDSZSZ sztrájk előtti napon is hallottam olyan információt, hogy ha a VDSZSZ sztrájkol: 1200 embert kell elküldeni, és ennek a listának az összeállítását el is kezdték akkor...
Ezek persze nem hiteles helyről kiadott információk, és az is lehet, hogy csak helyi szinten kialakult magánakciók voltak a dolgozók megfélemlítésére.

Bocs, hogy hosszúra sikerült...

Kozma Kálmán
http://kweb.ini.hu/

division by zero Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4656
van M38? hol????
Előzmény: rm40 (4655)
rm40 Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4655
Az M38-asok közül, ha jól tudom, iparvasúti pályaszámon létezik még két darab... Az M46-osok közül nekem egy előszéria gép jobban tetszene - bár a 2001 is rulez!
Előzmény: division by zero (4652)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4654
Man6tani:
Köszi a mailt, itt válaszolok. ZöPön keresztül gondolom értesülsz majd a túráról, dec.28. 9,15
Nyugati pályaudvar az indulás, egyelőre.
Kellemes Karácsonyt, újévig meg találkozunk úgyis.
Előzmény: man6tani (4653)
man6tani Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4653
Mostantól január elejéig lemerülök a nettelenségbe. Jövôre veletek ugyanitt, de már Magyarországról. Mindenkinek kellemes karácsonyt és boldog új évezredet kívánok.

Üdv,
(mostanáig) man6tani.

division by zero Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4652
dizel-villany múzeumi kérdések: M38,M46,V41,V42? ezek mikor lesznek láthatóak? ha jól tudom M38 nincs is, M46 elégé rohadt, Leok a legesélyesebbek...
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4651
Vannak, akiknek csak a 28-a lesz jó, rájuk is gondolva akkor. Indulás 9,15-kor a Nyugatiból, egyelőre ez az aktuális álláspont. Hó esetén lefújva! Imádkozzunk, hogy ne legyen hó, bár akkor meg a T.Asztalos Hócsata topic gazdái fognak utálni minket.
Előzmény: division by zero (4650)
division by zero Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4650
úgy tünik 28. és 29. is jó nekem, akkor mikor lesz a bányavasút nyomvonal bejáró túra?
nohab Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4649
Kedves Plebejus,

plebejus 1999-12-15 14:23:51 (4640)

Kedves nohab,
"a dízel pedig egyelőre tartja a frontot,"
tenyleg nem szeretnem, ha kotozkodesnek erezned, de:
1.)O.K. gozos volt 126 tipus, de diesel csupan 1,5 tucat fajta, villany meg kevesebb tehat akkor tudnek egyeterteni veled, ha meg egyetlen, nem karambolos, nem totalkaros, stb. dieselt/villanyt se vagtak volna szet, hiszen eppen Te irtad:

De hiszen éppen ez az! 126 féle gőzösből szinte lehetetlen, vagy nagyon nehéz egyet-egyet megtartani, a másfél tucat dízelből és 6-8 villanyból sokkal könnyebb. Én csak a Csögők miatti nyavajgás okán reflektáltam az elején, mert - attól eltekintve, hogy ha valakinek a kedvenc példánya hullik ki - teljesen felesleges egy 95%-ban meglévő és az elkövetkezendő 10-20 évben is egyeduralkodónak kikiáltott sorozat egy-egy elhullott darabját siratni - legalábbis múzeumi szempontból. Ha már NoHAB: több, mint 36 éve vannak Magyarországon és a múzeumnak valószínűleg meg kell várni a 37. évfordulót és a menetrendi üzem befejezését, hogy legyen egy gépük. Egy sorozatért nagy általánosságban az utolsó fővizsga után 5-6 évvel kell elkezdeni komolyan aggódni, mivel a Csörgők és a Szergejek folyamatosan ott csücsülnek és az ország minden szegletében megtalálhatóak, múzeumi értékük - Magyarországon - gyakorlatilag nulla.

Bőven elég akkor kiszemelni egy múzeumi gépet, ha már nem lesz, csak 10-20 darab (a Púposoknál sajnos megérett a helyzet erre).

A szétvágással kapcsolatban teljesen igazad van, Néhány helyen ez müxik is, Norvégiában szinte csak a vázsérült NoHABokat vágták szét, a többi üzemképtelen példány motorjától és/vagy generátotától és/vagy vonatfűtő motorjától megfosztva ugyan, de olyan állapotban van, hogy szükség esetén inkább napok, mint hetek kérdése az, hogy motort és generátort beledobva működőképesek legyenek.

"nohab 1999-08-25 16:57:02 (225)
...
A NoHAB-alapítványt komolyan gondoljuk, a 013-mat meg szeretnénk vásárolni Sátoraljaújhelytől, hogy valahol kiállíthassuk, a tárolás megoldható. A
mozdony sajnos ramaty állapotban van, de optikailag mindenképpen rendbetehető, tulajdonképpen műszakilag is, csak iszonyatosan le van rabolva.
...
002: valszeg selejt 2000. januárban"
[kiemeles tolem]

Egy kiallitott gepnek nem kell feltetlen mukodokepesnek lennie, [persze nem baj, ha az] szerintem a LATVANY neha sokkal fontosabb.

Ez is igaz, de én sosem mondtam azt, hogy a gőzösöket nem kellett volna megmenteni, hanem azt mondtam, hogy a dízelek sokkal kevésbé vannak veszélyben, mint anno a gőzösök, éppen a sokkal kisebb sorozatszám és a nagyobb egyedszám, no meg a viszonylagos korszerűségük (értsd: nem tervezett leváltásuk) hosszú évekig felelegessé teszi az értük való aggódást (szerintem).

A NoHABok sajnos fokozottan veszélyeztetettek, sajnos a legveszélyeztetettebbek az összes futó típus közül (ha jól tudom, V41/42 már nem fut napi üzemben), de ennek ellenére sem attól féltem őket, hogy a múzeumnak nem marad egy sem, hanem azért, mert nem érzem elegendőnek a 3-4 megmaradó gépet ebből a páratlan sorozatból.

üdv,Ákos

Gödény Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4648
De 100 km-enként meg kellett állnia annak a mozdonynak, hogy újra megtöltsék a szerkocsit árammal.
Előzmény: SzigDani (4647)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4647
Legyünk brutálisak: hallottatok már a svájci villany-gőzösről. Szén nem volt, fűtöttek villannyal. Az arrafele annyi van, mint Arabiaban az olaj:)))

SzigDani

Előzmény: man6tani (4645)
plebejus Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4646
Kedves nohab,
"a dízel pedig egyelőre tartja a frontot,"
tenyleg nem szeretnem, ha kotozkodesnek erezned, de:
1.)O.K. gozos volt 126 tipus, de diesel csupan 1,5 tucat fajta, villany meg kevesebb tehat akkor tudnek egyeterteni veled, ha meg egyetlen, nem karambolos, nem totalkaros, stb. dieselt/villanyt se vagtak volna szet, hiszen eppen Te irtad:
"nohab 1999-08-25 16:57:02 (225)
...
A NoHAB-alapítványt komolyan gondoljuk, a 013-mat meg szeretnénk vásárolni Sátoraljaújhelytől, hogy valahol kiállíthassuk, a tárolás megoldható. A mozdony sajnos ramaty állapotban van, de optikailag mindenképpen rendbetehető, tulajdonképpen műszakilag is, csak iszonyatosan le van rabolva.
...
002: valszeg selejt 2000. januárban"
[kiemeles tolem]

Egy kiallitott gepnek nem kell feltetlen mukodokepesnek lennie, [persze nem baj, ha az] szerintem a LATVANY neha sokkal fontosabb.

2.) Azt elhiszem, hogy 126 gozosnek nem jutott volna fedett hely, de ha -mint ritka pelda akad-
egyet-egyet 1-1 nagyobb allomason kiallitottak volna, meg mindig maradt volna allomas mozdony nelkul. Azt meg senki ne mondja nekem, hogy pl. bontasbol 126x20=2520 vaganyfolyometernyi alepitmeny ne kerulhetett volna alajuk, evtizedek alatt.

Előzmény: nohab (4642)
man6tani Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4645
Amerikában megpróbálták. Az olajválság alatt a ma is járó, Chesapeake & Ohio 614-es, 2'D2' mozdonya vett részt ilyen kisérletben. Fejlett elektronikai vezérlés, meg minden. De így is drágább volt, aztán a helyreálló olajárak megölték a kisérletet.

Előzmény: SzigDani (4644)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4644
Húúúúú.... Már kezdtem azt hinni, hogy az amúgy is rendszerben tartott nosztalgia mozdonyokat "rentábilissá tétel" ürügyén személyvonati forgalomra alkalmazták :))))))

SzigDani

Előzmény: werner (4635)
man6tani Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4643
Vasút és politika: én ismerek olyan (volt) képviselôt, aki képviselôi munkája mellett a vasúton dolgozott. Dauda Sándornak hívják, ma már csak mozdonyvezetô. Aki ismeri, annak nem kell többet írnom. Aki nem, azoknak csak annyit, hogy ne jöjjenek vissza azok az idôk, amikor ilyen mozdonyvezetôk meg egyebek ültek a magyar parlamentben...

A véleményem a képviselôk fizetésérôl: ha keveset kapnak, csak a hülyék vállalják, akik máshova sehova nem kellenek még annyi pénzért sem. Nézzetek körül Magyarországtól északra, keletre, délkeletre és délre, melyik velünk egy kategóriába esô országgal cserélnétek? (Esetleg parlamentet?) Szerintem egyikkel sem. És ebben a képviselôknek is van szerepe.

Üdv,
man6tani.

nohab Creative Commons License 1999.12.15 0 0 4642
plebejus 1999-12-10 13:07:19 (4516)

Ha ma nem kerul muzeumba 1-1 peldany, akkor annyi marad beloluk, mint a gozosokbol. Mar az en idomben sem futott tul sok fajta, de a mozdonykiallitasra 1967(?)-ben azert meg akadt eleg sok, es mind mukodokepes volt.

Van egy óriási különbség: a gőzös, mint technika avult el, a dízel pedig egyelőre tartja a frontot, sőt, pár helyen még teret is nyer a villannyal szemben. Mivel a MÁV még hosszú távon sem tervez dízelmozdony-vásárlást, a maiak (mármint azok, amelyeket túlélésre ítéltek) hosszú távon maradnak.

Benyó 1999-12-13 19:27:18 (4563)

"És ha minden igaz, akkor Solymár magasságában szegény 004-es NoHABbal volt keresztje..."

1998 szilveszterére gondolsz? Bzmottal csattogtam Esztergom felé, Leányvárnál láttam a 004-est (R.I.P.) nemtom merre ment, Egom-Kertvárosnál meg a 424-et. Jajjj, de szépek voltak. A NOHAB-on nagyon csodálkoztam, még soha nem láttam errefelé.

Arra, tavaly szilveszterre. Nem tudom, hova mentek, de Egerbe is eljutottak.

lazar 1999-12-14 11:42:29 (4584)

Akos!
Igen allatok a kepek :-), asszem nekem meg edzenem kell, hogy a nyomaba erjek. :-(

Hja kérem, ki kell tudni választani a megfelelő modellt is a portréhoz :-) (egyébként köszi).

De ebben a képben benne volt az is, hogy 4-kor keltem, mert nem tudtam, hogy mennyi hó lesz útközben Balcsira és jó 20 percet álltam félcipőben, térdig hóban.

werner 1999-12-15 10:02:23 (4629)

Amit te láttál, az különmenet Helvéciára vagy Lajosmizsére. Mindkét helyen van egy-egy exkluzív mulató-csárda féleség, mely vendégeit gőzös vonattal fuvarozza ilyen igény esetén. Ezt meg kell viszont fizetni, de rendesen. Nem tudom, e vonatot rendelhetik-e magánszemélyek vagy csak az említett vendéglátóhelyek. Amit írtál az alapján a második látszik valószínűbbnek.

Miért ne rendelhetné? Hacsak nem exluzív a két vend. egys. szerződése, akkor a vonatgazdának elemi érdeke, hogy ki legyen használva a gép. Legfeljebb nem fog tetszeni az ár, amit mond. De szerintem igazából a pénz beszél, ha odamész, hogy ekkor és ekkor vonatozni akarsz, hoztam egy nagy szekrényt tele pénzzel, akor örülni fognak neked. Más kérdés, hogy kinek a péztárcájához mérik, de ez nem az elvi lehetőséget zárja ki!

Meg hát sajnos az van, hogy ezek nem jótékonysági intézmények, nullszaldóval nem küldik el a vonatot. A német könnyebben kifizeti a vonatos vacsoráért az 500 márkát, mint én. Pénzért mindent, erről szól az ország.

üdv, Ákos

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!