> Éljenek a menetrendesek!
Szintén 'zenész' vagy? Esetleg csak szolidális?
Egyébként ki hogyan szokta begyűjteni a legújabb menetrendi módosításokat?
Nem a 'hivatalos' pótlékokra, 'félhivatalos' menetrendi értesítőkre gondolok, hanem az ezek után/közben kiadott táviratokra, melyekben sokszor kemény módosítások vannak.
Ez nem megfelelő utastájékoztatás, pedig szerintem ezen nagyon sok múlik.
Más. Látta már valamelyikőtök a Tisza-Exp-t (15) vagy a Venezia-Exp-t (241) késés nélkül, rendesen megérkezni a Keletibe? (Ez utóbbi az egyvágányú 30-as vonalon rendre felborítja a menetrendet.)
Január 1.-én dímentesen lehet utazni Budapestre a Szent Korona ünnepségre !
Január 1.-től 6 %-al emelkednek a vasúti személyfuvarozás tarifái.
Részletek:
http://w3.swi.hu/kweb
A Rákos és Kőbánya-felső közötti vonal egy része, az Orion előtti, idelátszik hozzánk, a lakótelepre. Kilenc óra körül egymással szemben ment két "hegesztési ív", innen, több kilométerről is jól látszott a fényjáték. Fantasztikus volt, még percek múlva is "villámlott" az ég alja, talán egész a Keletiig is látszott a fénye!
Tudna valaki pontos infót adni arról, hogy milyen vasúttal kapcsolatos újságok, kiadványok vannak (fő témák, melyik mire koncentrál, lehet-e és ha igen, akkor hol előfizetni, ár stb.)?
Szerdára tervezek egy kis vonatozást a következő útvonalon: Mélykút-Baja-Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes-Nagykanizsa-Fonyód-Kaposvár-Dombóvár alsó-Baja-Mélykút. Van-e valakinek kedve csatlakozni?
Van-e arról infótok, hogy per pillanat milyen a hóhelyzet a Dunántúlon, főként a Dél-Dunántúl érdekelne.
Ákos! Tudod-e, hogy szerdán melyik NOHAB lesz Kaposváron?
Szili-barátok! V43 1223 frissen van festve. Nem EUROFIMA, de azért nagyon szép!
Visszatérve még egy kicsit a kocsikhoz: ha jól emlékszem, 1990 körül jelentek meg azok az 1.o. termes kocsik, melyek kicsit komfortosabbak az Ap-nál, csak 54 ülés van bennük, 5/4 arányban van osztva a nemdohányzó/dohányzó, és talán légbefúvás is van bennük. Ezek milyen kocsik? Akkor újak voltak, vagy átalakítottak?
Nyugodalmas szép jó estét mindenkinek!
Remélem, túléltétek a karácsonyi megpróbáltatásokat (evés-ivás, rokonság).
A lényeg: Holnap LESZ túra! Folyamatosan olvad, holnapra még valami napsütést is hazudtak,
szerintem érdemes megpróbálni. Találkozó 9-kor a Nyugatiban, az esztergomi vonatnál!
Bosszantó, hogy a Karácsony tájéka minden alkalommal tartogat valami meglepetést a MÁV részéről is. Ha visszapörgetem az emlékezetemet, nem találok olyan Karácsonyt, amikor minden problémamentesen zajlott volna a családlátogatás körül. 24-én este a béke és szeretet ünnepe, de előtte és utána a sorbanállás, a szedett-vedett vonatok, koszos, sötét, fűtetlen kocsik, a befagyott kitérők és a kimaradó buszjáratok ideje köszönt ránk. Olyan törvényszerű ez?...
Kellemes ünnepeket kívánok minden kedves aztaltársnak – így utólag –.
Miskolci IC kocsik Szegeden:
Ősszel elállomásították Nyugati összes 10-67, 20-67 és 88-67 kocsiját részben Szegedre, illetve az ilyenkor szokásos cserebere alapján Miskolcra is. Azóta a szegedi IC-ket is Szeged állítja ki.
Ay vs. Ap kérdéshez:
Vmikor a múlt században írtam, hogy abszolút káosz van a sorozatjelek kiosztásában. Ha szigorúan vennénk a 10-67-es Ap pontos sorozatjele Apmee lenne, de ez csak papírforma. 19-05-re az Ay jobb. Áltb. manapság már középsorozat, vagy melléksorozatszám szerint csúfolják a kocsikat (41-es, 30-as 67 stb.).
Érdekes adalék ehhez, hogy egyes esetekben a melléksorozatszám kiosztásába is csúsznak hibák. 1994-ben amikor az első 20-71 05-ös Bpm kocsik érkeztek (DWA Ammendorf) az első öt kocsi 20-80 középsorozattal jött (illetve a Bpmz-k 20-81-gyel). Már 10 kocsi Mo-n volt, mire valaki kibökte, hogy nincs is bennük gőzfűtés, így a németek már Bp-en festették fel az új kocsiszámokat (20-70 05; 20-71)
Ha addig nem találkoznánk, kívánok mindenkinek nagyon boldog újesztendőt.
Újonc vagyok a pályán. Bocs, ha valami nem szabály szerint megy (mert a szabál, az szabál...). Ja, és nem vagyok mindig ennyire bőbeszédű...
Ha valakit nem érdekli rövid SZEMÉLYleírásom, ugorja át a ********* sorok közötti részt, utána én is leírom karácsonyi kaladomat a vasúton.
************
Nevem elvileg fent is olvasható (István Gyuri), miskolci vagyok immár 27. éve, de kilencedik éve Bp-en tanyázom egyetem+munkahelyből kifolyólag.
Alapvetően városi közlekedésis vagyok (tudom, pfúj...), még 14 éveesn kezdem lejárn a helyi közlekedési vállalathoz, mert beleszerettem a menetrendekbe. Ez a vonzódásom azóta is tart. Az MKV-ból egy-két hülye főnöknek köszönhetően kiábrándultam (bár addig jó néhány módosító javaslatot elfogadtak, de kezdett kínossá válni, ami addig csak jópofa volt, hogy egy tinédzser csinálgat menetrendet, fordabeosztást 'hozzáértő' emberek helyet), mikor felkerültem egyetemre (természetesen a közlekkarra) találkoztam egy-két őrült vasutassal (Szilva Petivel, Hosszú Lajossal, egy évvel később Joó Ferivel), de nem igazán a velük, hanem az akkori vezér-helyettessel, Sipos Istvánnal való (eleinte véletlenszerű) találkozásaim, miatt fordultam 'Arccal a vasút felé'.
Kapcsolatba kerültem rajta keresztül a MÁVInformatikával (ők olvassák ezt a topicot?), akiknek egy kis hibalistát adtam tavaly nyár végén az ELVIRÁ-val kapcsolatban. Azóta többé-kevésbé szerintem jól muzsikál... (Azért igazán visszaszólhattak volna, hogy köszi, vagy valami...)
Sipos halála után azt mondtam, hogy nem érdemes a MÁV-hoz mennem, de mostanság még is gondolkodom azon, hogy esetleg mégis, netalántán, nemistudom... Mindenesetre megpróbálok elmélyedni a vasútban, mert úgy érzem még kissé hiányosak (esetleg egyoldalúak) az ismeretem.
Egyébként, ha nem menetrendekkel foglalkozom, (kereszt)rejtvényeket készítek.
Háát ennyi.
***********
Még, ha át is ugrottad a felső részt, annyit tudnod kell, hogy a topic-ban található Mberekhez képest a mozdonyismeretem hiányos, inkább menetrendi szemmel nézelődöm.
Na, szóval a karácsonyom:
23-án indult, jó szokásomhoz híven szét néztem a Nyugatiban, meg megpróbáltam elővetelben jegyet venni, ekkor menesztették az IC604-est melyben a normál IC-s kocsik mellett (2Ap, Wrm, 6Bp) volt a szerelvény elején két B-s kocsi is, melyre 90 Ft-os helyjegyet adtak ki. A jegyvizsgáló azt mondta még indulás előtt, hogy ez még mind semmi, mert 15:55-kor lesz egy 'Mentesitő IC', ami hernyó lesz, szintén 90-es helyjeggyel. (Ez utóbbi nem láttam, talán jobb is).
24-én az IC566-ossal mentem haza, mely menetrendszerint 16:00-kor indul(na). Kb. 5 perccel indulás előtt tolták be. Több sebből vérzett szegény szerelvény: se kocsiszámozás, se villany, se fűtés, se sűríített levegő az ajtókhoz, szóval épp, hogy csak összerakták (az indoklás: a tárolón lefagyott egy-két kocsin a fék, kisorozták, újat hoztak, az sem jó, még egyszer szétkapták....) Kb. +10-zel menesztettek, ekkor még két kocsiban nem volt fűtés, az egyik kocsi ajtaja nem záródott, ezt a jegyvizsgáló Rákos után húzta be kézzel... Miskolcig 2 percet hoztunk és az egyik kocsiban helyre állt a fűtés... Szóval, nem volt egy IC-színvonal.
Ma délelőtt jöttem vissza a 62-1-gyel (szokás szerint +2-3-mal jött meg Debrecenből), de most örültem annak, hogy késett, ugyanis olyat láttam, amit még sohasem (lehet, hogy keveset láttam még?) Miskolc Gömöri felől jött egy mozdonyvonat 4 db V43-sal, majd, hogy még tetézzék, még egyet kapcsoltak hozzá. Három vágány távolságból próbáltam a vezérrel kommunikálni, azt mondta, hogy Záhonyba megy az 5 gép! (Ha jól emlékszem: 1055, 1050, 1037???, 1069, 1070 számúak voltak). Amíg felértünk a Keletibe még 2 mozdony jött szólóba Miskolc felé. Valaki érti ezt a nagy mozgást? Én nem..
Üdv, és bocs, hogy ha túl hosszú voltam.
István Gyuri
Szerintem lehet kerni, hogy hova adja a helyjegyet, legalabbis olyat biztos tud, hogy asztal melle. Amennyire tudom, a helyjegyprogramot a SZVOR alapjan csinaltak (kellett volna csinalni ?!!) szoval tudnia kene ilyen dolgokat.
3 kocsi volt 5 helyett? Istenkem, hulye utas annyira pofatlan, hogy IC-vel mereszel utazni, minek az neki, sokba kerul, tiszta, tul jo az a magyarnak. :-))) (inkabb :-(((((( )
A kocsi osszeallitasi rend is olyan mint az irott malaszt. Peldaul a 30-as osszerakos IC-inel az etkezot en mar lattam
vonat elejen, vegen, kozepen. Hivatalosan Kanizsara jar, de ha a Keletiben a 1844 vegere rakjak, akkor elmegy Keszthelyre. Most vasarnap ugy nezett ki az vonat
V43 1xxx (nem neztem) Apmz+Bp+(Ap+2Bp GYSEV)+ARp+Bp+WRo+Bvmz+Bvmz.