Egyébként én eddig úgy tudtam, hogy az M41-esek egy részét csak a személyszállításból vonják ki és áttestik könnyebb tehervonatokra (a Csörgő üresjáratban egyébként épp feleannyit fogyaszt, mint a Szergej). Lehet, hogy ehelyett döntöttek néhány M62-es remotorizációjáról. Ez utóbbiról van aktuális híretek?
Macibb, én most veled vitába szállok (ugye nem baj?).
"Tetszik, ahogy ízekre szeditek az átmenő pályaudvar kérdését."
Bárki további ötlete jöhet.
"Tény, hogy rejt magában kompromisszumokat. "
Kellenek. Amit én írtam talán még megvalósítható lenne.
"Délit és a Keletit kössük földalatti nagyvasúttal"
Régen óhaj volt, de azóta megismertetett Budapest talaja és elmúlt pár évtized.
"M2...akkor nem is kell sok + alagutat fúrni), ebben haladhatnak az átmenő vonatok"
Hát, ügyes vagy, ha bele tudsz passzírozni egy vonatot a M2 alagútjába... :-)
"Kérdés, milyen emelkedőket kell alkalmazni a két végén? "
10 ezreléknél több nem lenne ajánlatos.
"Az M2 vonal fennmaradó részét (Keleti-Örs) visszaadjuk "jogos használójának", a gödöllői hévnek, amely újra a keletiig"
És aki csak az Őrsre akar menni és nem Cinkotára az mit csinál?
Mi a véleményetek? Mennyi pénzből lehet mindezt megúszni?
Bocs, de nem sok a köze a realitáshoz. Főleg azért, mert piszok drága és nem sokkal a beindítás után rájönnének hogy semmivel sem jobb az előzőnél.
"Mit tudtok arról, hogy nálunk szegényebb helyen, Belgrádban épült nemrég fényűző átmenő személypályaudvar a föld alatt. (Vukov Spomenik néven) Van a beruházásnak némi prezstízs-íze ..."
Valóban így lehet, bár nem ismerem Belgrád földrajzi viszonyait. Földalatti pályaudvar énszerintem csak a New York kategóriába való. Nálunk a presztízsberuházásokért nagy árat kellene fizetni, szóval jobb lenne hanyagolni őket.
Vasutas Világ- cikk: azért én megvárom a Vasútgépészetet... Egyébként a következő számban lesz szó a belföldi gyorsvonatok kocsjainak jövőjéről (gondolom arról,, melyikből mennyit és mennyire újítanak fel)
Napi Magyarország: " az átlagnál jobb állapotú kocsikból " Lehet, hogy sikerül utolérni (visszahozni ?) a '70-es évek színvonalát (fűtás, világítás, egy hangyányival kevésbé gusztustalan WC, létező fülkeajtók, akasztók, polcok). Milyen jó is lesz nekünk...!
": a napi 54 intercity vonat helyett 70
közlekedik jövő év májusától, a 108 távolsági gyorsvonat
helyett naponta 80, az eddigi száz sebesvonat mellett
további huszonkettőt indítanak."
Átszoktatás IC-re. Tiszta sor. Utas, tejelj...
"A mellékvonalakon
közlekedő, úgynevezett helyi személyvonatok száma az
utazási igényekhez igazodóan csökken, "
Csak azt nem tudom, hogyan fog odaérni az utas az IC-hez.
"egyidejűleg változtak az emberek utazási szokásai. A
MÁV felméréséből kiderül, hogy a nyolcvan kilométernél
rövidebb távolságokon folyamatosan csökken az utazási
igény, ellenben a 101-200 kilométeres viszonylatban
csaknem a duplájára emelkedett öt év alatt az utasok
száma. Jelentősen nőtt a forgalom a 201-300 kilométer
közötti szakaszokon, "
Világosan látszik, hogy a növekedés kategóriája az IC távolságkategóriája. Ez azért nagyban köszönhető a benzinárnak is.
"300 kilométeres távolságon felül
azonban 1998-ban például 1,2 mil-lióan utaztak vasúton
az 1994-es 4,4 millióval szemben."
Ilyen távolsaágab n nem nagyon megy IC, de amúgy olyan drága, hogy az ember inkább kocsival megy vagy a seggén marad.
" Közel sem ilyen kedvező a kép a mellékvonalakon, hiszen egyes járatokat
már csak néhány utas használ, többségében olyanok, akik
kedvezménynyel rendelkeznek."
Ez sajnos igaz. (Időmilliomos, de szegény nyugdíjasok leginkább.)
" Az okok közé lehet sorolni
a személyszállító vonatok egyre silányabb műszaki
állapotát és komfortját, illetve a közúti közlekedés -
döntően a személygépkocsi-használat - rohamos
fejlődését."
Én a menetrendet is ide sorolnám.
" a hosszabb utazások
alkalmával azonban igen versenyképes a kényelmes és
gyors intercity. "
Csak elég nagy kár, hogy ahol az IC megáll, ott hány százalék lakik?
" A debreceni és miskolci
vonalon közlekedő szerelvények az eddiginél több
városban megállnak, ugyanígy a dél-balatoni viszonylatban
közlekedő IC-k a tó menti néhány településen. "
Intercityből fizetős gyors...
" de ezeknek a szerelvényeknek a műszaki
állapotára és a tisztaságára jobban odafigyelnek, mint
eddig - mondja Sárdi Gyula."
Higgyük is el...
"annak ellenére, hogy a normál távolsági gyorsvonatokon nem számít fel pótdíjat a
MÁV, az utasok igen sok panasszal fordulnak a
vasúttársaság felé."
Szarszagú, hideg, huzatos, összefirkált, cigifüstös, rozzant, zajos, lassú stb és örüljünk hogy ezért még nem kell külön fizetni is! Hát ez a pofátlanság teteje!!!
"Ezeknek a problémáknak a MÁV a
későbbiekben olyan formában kívánja elejét venni, hogy
napi 108 helyett 80 vonatot közlekedtet,"
A legegyszerűbb megoldás. Kevesebb vonat, kevesebb panasz (?)
"rendelkezésére álló legújabb kocsikból állítják össze a
szerelvényeket. Ezek a gyorsvonatok csak bizonyos
napszakokban - általában reggel, délben és a kora esti
órákban - közlekednek, és kevesebb helyen szakítják meg
útjukat, mint eddig."
Kíváncsi leszek, mi sül ki ebből...
Egy biztos: ha el akarsz menni valahova vidékre, kelj fel 4-kor...
"A gyorsvonatokat "helyettesítő"
sebesvonatok ugyanolyan rendszer szerint közlekednek,
mint eddig, műszaki javulásra egyelőre nem lehet számítani."
Plusz mindenütt megállnak...
"A Budapest környéki elővárosi forgalomban az utóbbi
években csökkent az utasok száma"
Akkor itt miért lesz több vonat?
" Átalakuló mellékvonalak "
Sunyítás... lehet a semmivé átalakulni? :-)(
"Úgy tűnik, a mellékvonalakon egyre gyérebb az
érdeklődés a vasúti közlekedés iránt,"
Most tényleg gyérebb vagy csak úgy tűnik?
"ami érezhetővé válik a menetrendben is."
TALÁN FORDÍTVA????
" A nemzetközi szerelvények közlekedtetése a vasút számára a
legjövedelmezőbb a személyszállítási ágazatban,"
Hát persze, piszkosul drága...
"húsz százalékkal csökkent a forgalom."
Ha egyszer Lacit fel se engedték a vonatra...
Egy hozzászólás a városi/elővárosi topicból, hátha itt (is) érdekel valakit.
Tetszik, ahogy ízekre szeditek az átmenő pályaudvar kérdését.
Tény, hogy rejt magában kompromisszumokat.
Én a szívem szerint azt javasolnám, ha a pénz nem számítana, hogy a Délit és a Keletit kössük földalatti nagyvasúttal (nagyjából az M2 nyomvonalán - tényleg, akkor nem is kell sok + alagutat fúrni), ebben haladhatnak az átmenő vonatok - netán elágazással a Nyugati felé. Így a nagy pályaudvarokat is érintette, megállhat még a városközpont alatt és az átmenő jelleg is fennáll. Kérdés, milyen emelkedőket kell alkalmazni a két végén?
Az M2 vonal fennmaradó részét (Keleti-Örs) visszaadjuk "jogos használójának", a gödöllői hévnek, amely újra a keletiig járhatna, netán tovább a szentendrei vonalig.
Mi a véleményetek? Mennyi pénzből lehet mindezt megúszni?
Mit tudtok arról, hogy nálunk szegényebb helyen, Belgrádban épült nemrég fényűző átmenő személypályaudvar a föld alatt. (Vukov Spomenik néven) Van a beruházásnak némi prezstízs-íze ...
"TÉNYLEG Ti, hogyan rajzoltok be a menetrendbe ezt a jelet: fehér kereszt fekete körben??)"
Rajzolt a fene, egyszerűen áthúztam a vonatot! Nem fog az már közlekedni, pláne ebben a menetrendi időszakban.
***
Macibb: üdv!
"Lenne kérdésem is ... miért TC-nek hívja mindenki a vontatómotort? "
Ez a trakciós motor (vontatómotor) vasútnál bevált rövidítése.
"Miért ez a leggyengébb pont a Nohaboknál?"
Mert rosszul csavarozzák fel a fedelét!!!
"Én Ferencváros területén alakítanék ki egy korszerű átmenő személypályaudvart."
Nekem is megszületett a dolog a kobakomban, bár nem tól nagy, max 10 vágányos elég lenne, de tulajdonképpen még Mh-ként is funkcionálhatna. Neve: Budapest-Népliget.
Ez persze kapcsolódik ahhoz, hogy sok VOLNA van a dologban. Mert én pl. központi postapályaudvart tettem volna Józsefváros 6 csenevész vágányának helyébe. Keletiben a posta megszüntetésével lehetőség volna néhány új vágány nyitására, így innen indulhatnának a nagykátai, újszász-szolnoki vonatok is. A posta helyére a Déliben is mehetne 3 vágány így számos dunántúli vonat oda áthelyezhető lenne. A kiskunhalasi személyek jórésze indulhatna Népligetről, melynek a 3-as metróval kapcsolata lenne ugyebár. E vonatok rendezésére lenne két-három vágány Ferencváros személyen. A Dunántúlról Keletibe érkező gyorsokról a 3-as metró vonzáskörzetében élő (Pest fele) utasok leszállhatnának Népligeten így csökkenhetne a 2-es metró zsúfoltsága és Dél-Pestre igyekvők egy félórával kevesebbet bumliznának. De a legfontosabb: az országjáró gyorsoknak nem kellene bemenni a Keletibe, hanem Népligeten utast cserélnének, és jelentős menetidő-rövidülést okozhatna a vidék-vidék közlekedésben ha már úgyis csak Demszkylanden keresztül lehet itt eljutni az ország egyik sarkából a másikba.
Ezen megoldással lehetővé válna a Dunántúl-Szeged összekötés is.
Aztán lehetne csinálni egy kis összekötő deltavágányt Kőbánya teher és Ferencváros B elágazás között, a Pongrác út érintett szakaszának süllyesztésével szintben megoldható lenne. Ezáltal a Nyugatiból is indulhatnának vonatok a Dunántúl irányába ha kell. A Nyugati ui. a Keletinél sokkal kedvezőbb helyzetben van, ui nemcsak sugárút hanem körút is van ott és ott lesznek Demján szállodái is.
Ferihegyen meg elég volna egy max. 3-4 vágányos süllyesztett fejállomás, keresztperonnal az érkezési csarnok alatt. 1 vágányt Szemeretelepig és néhány BDV-t járatni mondjuk félóránként vagy repzajokhoz igazítva. Nem lenne akkora a taxishiénák mellénye, az tuti... :-)
Itt robogunk Európába de a Ferihegyre kijutás saját kocsi nélkül botrányos.
***
"A Vasutas Hírlap 22. ünnepi száma tartalmaz egy cikket, amiben a Máv vontatójárműparkjának jövőjéről van szó."
Na, jön a gyomorforgatás...
"Jelenleg 54 barab V63 mozdony van"
A 001-est átminősítették de nem hiszem, hogy állagban is lenne.
Mindenesetre a Gigant úgylátszik úgy jó ahogy van. Ennek örülök.
" folytatódik a V43-as mozdonyok felújítása, jövőre 14 db felújítása történik meg"
Nem sok más esélyünk van villanyvontatásunk megmentésére... legalább jók azok a Papagájok?
" 2001.-ben várható az új villamosmozdonyok beszerzésének megkezdése, és 10 db lesz várhatóan 2010-re belőle."
Azaz évente 1 db. Mire bejön a sorozat, már el is avul...
"MD motorvonatok száma 2010-re 20 db-ra csökken."
Hát, öregek azok is. 2010-re már 40 évesek. De a Szilik egy része akkor még vénebb lesz.
"100 db új könnyű dízelmotorkocsit is szeretnének beszerezni, amivel a mozdonyos közlekedést lehetne kiváltani."
Pfujj!!! Itt az ideje elkezdeni kocsira gyűjteni...
"M41-esek fenntartása rendkívül gazdaságtalan, "
E?
"ezekből 2010-re várhatóan 70 marad."
Mivel fognak vontatni? Bár ahogy elnézem eljő az idő amikor ez is sok lesz.
"M62 felújítás után 40 db megmarad."
Nemrég még hatvanat olvastam. Nem tudom mit tenne a MÁV egy felsővezetékszakadáskor.
"M44-esből 60,"
Szintén.
" az M47 1000 sorozatból 40 db felújításra kerül elegyrendezési munkákhoz. "
Halál felesleges.Ha más nem, EZ tényleg szerfelett gazdaságtalan. Nem mondta ezt nekik valaki?
"2006-tól egy új tolatómozdonytípus üzembeállítása lesz szükséges"
Óóóóóóóó.....!!!
"Szerintem pont az M41.-esek kiváltására fogják az új motorkocsikat üzembe helyezni, ha lesz hol..."
Hát ez az. Mert valszeg nem lesz vonat, közlekedik mindenki ahogy tud. A sinbusz nem tudom, hogy fog pótolni akár 3 kocsisnál nagyobb (néhol 12 kocsis) vonatokat.
Meg nem tudom mért jobb 6 db 11 literes motort üzemeltetni, mint 1 db 66 literest (Pielstick 12). A Camot motorkocsikból anno kiszerelték a kettes számú gépcsoportot, a Rába-Balaton kétmotoros motorkocsit át se vették akkor most meg...?
Ha már veszünk olyan csodaizét szerintem a Bzket kellene kiváltani velük.
***
"első lépésben kb 1000 km.-hosszban akarják megszüntetni a MÁV üzemeltetési kötelezettségét."
Hétmérföldes lépés, montdhatom...
"Ezzel együtt megkezdődik további 3000 (!!!) km vasútvonal gazdaságosságának felülvizsgálata."
Mondom én, itt nemsokára csak az 1-es, 70-es, 80-as, 100-as, 120-as, 140-es, 150-es 40-41-es meg a 30-as marad és slussz...
A fenti mennyiségű vontatójármű erre még sok is...
Még szerencse, hogy nem isszák oly forrón...
***
Busz:
A Kisalföld volán megtette azt, hogy kimondta _Utasok a buszon nem állhatnak_ ennek megfelelően annyi buszt indítottak Pestről Győrbe, ahányban az utasok MIND le tudtak ülni...
***
Menetrend:
Az ember nem szívesen feltételez rosszindulatot sehol. De a valóság néha minden képzeletet felülmúl és az utas aki a legrövidebb idő alatt akar eljutni valahonnan valahová és szembesül a valósággal, egy bizonyos csalódási szint felett elkezd gyanakodni. Ha meg esetleg nem teljesen laikusként belelát a dologba és azt látja hogy egy kis odafigyeléssel lehetne valamit tenni és sokkal de sokkal jobb volna akkor mégjobban kiakad és mégjobban keresi a választ, hogy miért nem úgy van ahogy lennie kéne. És nem bírja ép ésszel felfogni, ezért rosszindulatot sejt.
Persze amióta leégett a BS, én már a trehányság semmilyen fokán nem csodálkozom.
"menjen inkább portásnak, azzal kevesebb kárt tud okozni... "
Csak hiszed... :-)
"Azt hiszem abszolút értékben és egységnyi lakosra vetítve a legtöbb vonatmániákus Németországban lakik."
Ja, szegényeknek nagy a vasútjuk de nincs NOHABjuk... Ide járnak hozzánk. A tehetősebbek meg Sakndináviába.
A vonatok nem Budapesttől-ig járnának, hanem mindegyik átmérőirányú, lehetőleg napi közvetlen kapcsolattal a dunántúli és a keleti városok között (Pécs-Nyíregyháza, Szombathely-Szeged), stb. Közlekedhetnek pl. 2-órás ütemterv szerint, úgy, hogy minden vonal más és más közvetlen összeköttetést teremt meg.
Van ahol ilyen rendszer mukodik, pl. Belgium. Csak kicsit gyakrabban indulnak.
Nekem eddig egy Nohab-ban volt szerencsém járni a Déliben, de sajnos csak állohellyzetben, ráadásul ha jól emléxem akkor még igencsak általános suliba jártam, annak meg már 10 éve is megvan, meg kb. egy éve a Nyugatiban volt egy 424-es, ott meg 5-ösével szálltak fel rá a bámészkodó mániások (köztük én is), ahol aztána a vezér mesélt egy-két dolgot, de sajnos ez is csak állóhelyzetben volt...
Azért Gigant se lenne kutya ...
Nekem eddig csak egyszer sikerült egy motorvonat vezetőfülkéjébe bekerülnöm - még a Bzmot-ok elődje, aminek az elején-végén a tetőn volt a hűtő.
Hát, én mindíg is mozdonyvezető szerettem volna lenni :-)
Esetleg valami javító-üzembe is elmennék dolgozni, ahol rakják össze a gépeket. Egy haverom sokáig az északiban dolgozott, kompresszorokat szereltek. Mindíg azzal viccelődött, hogy repülőgép-motorokat javítanak (csillagmotor-elrendezés)...
Nem vicc, ha jobb lenne a pénz, nem gondolkoznák azon, hogy átmenjek -e a vasúthoz.
Nekem tulképpen mindegy, csak mehessek a géppel, mint a áááállat.
Egyébként a Moldova könyvből az derül ki, hogy a gőzös, bármennyire is szemet gyönyörködtető, nem épp' leányálom...
Átmenő pályaudvar: ott nagyon jó, ahol a város közepén van ! Persze tartozik hozzá egy üzemi pályaudvar valahol a város szélén - nem kell még csak a vonatok többségének sem átmenő vonatnak is lennie.
A Népliget mögötti "központi" pályaudvarral pont az a bajom, hogy (bár Budapest geometriai középpontja táján lenne) az emberek számára egy külvárosi pályaudvar. Egy újabb komfortérzés-csökkenés - hát a vasút már be se jön a városba ?
Egyébként elég drága mulatság lenne egy ilyesmit megépíteni. Kellen legalább 6 vágány, peronokkal - terjeszkednie kellene a vasútnak a liget felé.