Keresés

Részletes keresés

Albee Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6713
Sziasztok, evribodri!

Egy új kérdést dobnék be a köztudatba:
Tudtok-e valamit az Apát-kúti (Visegrád) kisvasútról?
Én csak azt tudom, hogy volt valaha (ez meglepett), és megtaláltam a térképen (A Börzsöny és az Ipoly völgye - túristaatlasz) az emléktábláját.
Megnézni még nem tudtam, mert ahhoz biciklire kéne ülni, és még hideg van.
Az esetleges infót elore is köszönöm!

lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6712
Na meg ez is, remelem, csak veletlen volt !

Armand

Előzmény: division by zero (6711)
division by zero Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6711
"ét emberéletet követelt a Kerepesi úti MÁV-székház tüze

Budapest, 2000. február 5. (MTI) - Két személy életét vesztette és hárman megsebesültek a MÁV Budapesti Igazgatóságának épületegyüttesében
szombat hajnalban keletkezett tűzben - jelentette az MTI tudósítója a helyszínről. Az áldozatok halálának oka füstmérgezés volt. A tűz az épület
ötödik emeletén ütött ki. A tűzoltókat hajnali 3 óra után néhány perccel riasztották. Kilenc tűzoltóautó vonult ki a Kerepesi út elején, a Keleti
pályaudvar szomszédságában lévő székházhoz, és a tűzoltók a kiérkezést követő egy óra elteltével megfékezték a lángokat.
Az oltás során másodfokú égési sérüléseket szenvedett egy tűzoltó is, őt a mentők a Fővárosi Szent István Kórházba szállították.
A Belügyminisztérium Katasztrófavédelmi Főigazgatóságának szóvivője, Dobson Tibor az MTI-nek elmondta: a tűz az épület ötödik
emeletén, a szemétledobóban, vagy a mellette található aknában keletkezett, és rövid idő alatt hatalmas füst árasztotta el az épületet. A tűz
és a füst két ötödik emeleti irodahelyiség környezetében volt a legjelentősebb, ahol a diszpécser-szolgálat helyiségei találhatók. A tűz
keletkezésének okát egyelőre vizsgálják a szakértők.
A MÁV Budapesti Igazgatóságának épületében már péntek füstölgött az egyik szemétledobó. A tűzoltók akkor, pénteken megszűntették
a füst okát, és a kataszrófavédelmi szóvivő szerint csaknem teljességgel kizárható, hogy a két eset között kapcsolat van, már csak azért is,
mert a szombati tűz az épület más részében keletkezett, mint ahol a pénteki.
A MÁV Keleti pályaudvar melletti, budapesti igazgatóságának székházában keletkezett szombat hajnali tűz az idei év ötödik jelentősebb
tűzesete a fővárosban. +++" (MTI)

Előzmény: lazar (6710)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6710
Emberek, azt olvasom a MAV homepagen, hogy tuz utott
ki Kerepesi uti epuletukben. Reszleteket nem tudok. ,mert rossz volt a linkeles a homepagen.

Armand

lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6709
Na en se igy gondoltam, de osszejott a 6699 is!
Carpy: a takilaci fele anyagban van benne a volanok toplistaja, Istvan Gyuritol elkerheted az egesz hobelevancot.
Amugy visszaterve a mentrendtervezetre, nem ertem, hogy
miert nem nyilvanos? Felnek attol, hogy mindenki belebeszelne? Ugysem a public fogja veglegesiteni!
Hatha leesne nehany jobb otlet is! A sztrajkrol nincs valami
hiretek?

Armand

Előzmény: lazar (6708)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6708
6698 !
Carpy Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6707
Lazar 6675

Az a VOLÁN-toplista nagyon érdekelne. Ha itt off, mehet a Volán topicba is. Köszi!

IC-menetrend

A 2-oránkénti IC közlekedést a 80-as és 100-as vonalon már a 96 őszén kezembe került jövő évi menetrend-tervezet is tartalmazta. Akkor reggel 7.00-tól 19.00-ig tartott az ütemes rendszer a 80-ason. Most, hogy beléptek a nehezebben tologatható nemzetközi vonatok, István Gyuri javaslata megfontolandó.

Én is üdvözlöm gfecot, és emgem is nagyon érdekelne a jövő évi IC menetrend, különös tekintettel az anyaméhben cseperedő zalaegerszegi IC-re.

Étkezőkocsi-árak

1995. júl. 15-én az Orientenn 33 ATS volt egy üveg sör, és ha már az árak nem is, az otthon fílinghez hozzájárult az étkezőkocsiból kiszűrődő ízes magyar káromkodások tömkelege...

lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6706
Neztem a MAV homepage-t de ott csak tegnap esti anyagok
jottek fel (21.00) , meg valami reakcio a HOnfoglalas 2000
szervezet akciojara, ami tegnap volt. Tud arrol valaki valamit, hogy mi volt tegnap?

Armand

Előzmény: division by zero (6704)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6705
Ha hosszu is azer minket erdekel, ha nme public, akkor
johet maganban is. Es meg ha tervezet is, akkor is erdekli a
bandat. Vagy ez annyira titkos?

Armand

Előzmény: gfeca (6703)
division by zero Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6704
mi van sztrájk ügyben? már 17 perce megy a híradó az MTV1-en, de egy szó se esett róla...
már a sajtó is megunta?
gfeca Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6703
Igen mindennap fog menni a mostani 1804/1805.
Nemcsak a németektől függött, de nem volt róla szó, hogy mi állítsuk ki.Nekünk marad a Bartók.
A részletek kissé bonyolultak és hosszú lenne leírni.Azért a menetrend tervezetkről annyit, hogy azok még igencsak tervezetek....Bár a nemzetköziek már alakulnak.
Előzmény: lazar (6700)
division by zero Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6702
Szűcs Lajos újabb képei
Előzmény: Szucs Lajos (6690)
gfeca Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6701
Kössz Lazar ( Armand) az üdvöt!
Az utazóközönséggel kapcsolatosan teljesen egyetértünk.
A fordulót sajnos nem műszaki emberek csinálták, és 1 év alatt sem lehetett meggyőzni őket, hogy ez így nem jó.
A jövő évi sem sokkal jobb, de apró lépés.....
A menetrend tervezetre később térjünk vissza...
Előzmény: lazar (6694)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6700
Hanem akkor marad a hat par belfoldi IC, mindennap?
Es miert nem, a nemetek nem mnetek bele? Vagy technikailag
nehez volt megoldani, gondolok olyanra,hogy a Delibe kellett
volna vinni, Z1-es kocsikat odavinni (gondolom jovore mi
allitottuk volna ki), stb...
Kicsit bovebben ha lehetne!

Armand

Előzmény: gfeca (6699)
gfeca Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6699
A híresztelésekkel ellentétben nem fog Pécsre járni az EC24/25 Liszt Ferenc
Előzmény: marslakó (6695)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6698
Az Orienten amikor jottem ki, akkor bekukkantottam a bufebe
en is, de ott kivoltak irva a durva arak rendes etlepra ,ami itthon egy viszonylag draga vendeglonek felelne meg,
A kajak 1000-1200, a desszerttek 400-500, a pia ennek megfelelo arakon ment. Asszem ez enyhe tulzas, hol kapod te azt a szolgaltatast a vonaton, mint egy jonevu vendegloben.
El nem hiszem, hogy annyival tobb a koltseguk.!
Na de ez ilyne szempontbol meg mindig balkan!

Armand

Előzmény: marslakó (6695)
rm40 Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6697
Tudsz valamit, amit mi és a sajtó még nem?
Előzmény: marslakó (6695)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6696
Reszleteket, Feri (IC-k)!
Gondolom masokat is izgat, engem plane.
Amugy megegyeztek volna?
Mi a rosseb!

Armand

Előzmény: marslakó (6695)
marslakó Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6695
lazar:
"A pecsi IC-ken egyenletes szolgaltatasi szinvonal, egyseges image van. Mintaerteku. Ez kene mindenhova."

Csak a menetrendváltásig, akkortól az EC 24/25 ugyanazt produkalja majd nektek, mint nekünk a Bartók!...

Egyébként az Utasellátó rablóbandát én is nagyon útálom. A minap Szlovákiában Topol'cany nevű helységben (Nyitrától északra) a restiben gulyásleves+kenyér+sör 140 Ft-nak megfelelő értékű pénzbe került. OK, hogy náluk olcsóbb az élet, de nem is ez a poén. A csehek, szlovákok, lengyelek, szlovákok mind úgy működnek, hogy az állomási elárúsító helyek árai max 10-15%-kal drágábbak a sima boltinál. Ez tisztesség.

Sajna az osztrákok és németek nem így működnek. Ott a boltihoz képest sokkal drágább, de a külvárosi nem bolti árak majdnem olyan magasak, mint az állomáson.

A kérdésedre: egyszer mentem az egyik magyar EC-vel osztrákiában. A nemtom kávéért vagy sörért vagy ásványvízért 5,50 DEM-et kért az Utasellátós. Ez még az osztráknak is sok volt. Kifizette, de nagyon tátotta a száját. Már régebb óta tervezem valami főmuftinak megírni: a magyar Utasellátós a szép bordó melélnyében kezében egy kartonlapra kézzel írt árlistával mászkál az EC-n külföldön, nem ám a kocsira vankiírva az árlista. Itt aztán kíváncsi vagyok, mennyi megy a zsebbe!?

Másik kedvencem a jugó és hasonló vonatokon, amikor tálcán kis műanyag pohárban körbehordják avonaton a méregdrága kávét.

marslakó

u.i.: állítólag vége a sztrájknak?

Előzmény: lazar (6688)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6694
Udvozlom az uj tagot a klubban!
A szakertesbol, meg az e-mailbol ( :- ) ) latszik ,hogy bennfentes a dologban.
Amugy azt szeretnem megerni, hogy olyan utazokozonseg legyen, akiknek gyorsra is lelkifurdalas nelkul be lehet rakni
a Z1-es kocsikat.
Amugy nem tudod, miert igy csinaltak a fordat ?
Es ha veletlenul a menetrendtervezet kezedbe akad, nem nezned meg benne a 30-as IC-it, mar igen esz a fene miattuk, meg az uj ZEgi miatt. Koszi.

Armand

Előzmény: gfeca (6693)
gfeca Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6693
A Tokaj (IC566) nem 697-nek jön vissza, legalábbis másnap. A forduló a következőképpen néz ki:
IC566 és később a 698-as Debrecenben összezár, majd másnap EC62 Bartók Béla lesz.
A lemenő EC 63 szerelvénye jön vissza 697-nek.Keletiben javít, karbantart majd IC566 és 698. És indul előről.
A jövő menetrendben annyi változik, valóban megszűnik a gyorsvonatban való közlekedése a szerelvénynek (reméljük)....
Előzmény: lazar (6692)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6692
Vegulis megoldhato, mert akkora a Tokaj szerelvenye nem
697-kent jonne vissza, hanem lenne visszafele is Tokaj IC.
Valszeg igy csinaljak meg. Legalab nem barmoljak szet az
IC kocsikat a normal gyorson. Amilyen arcokat lat az ember
Nagykata fele....

Armand

Előzmény: István Gyuri (6689)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6691
Na akkor ezt jol elirtam ( Á ... KERESSÉTEK MEG)
Lehet a web directori nem kell? Mar nem emlekszem.
Mar unalmas ez a sztrajk.
Szegeny kalauznenik inkabb felkapaszkodnak a gepre , mintsem 14 pupozott kocsi utasai meglincseljek oket.
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6690
tettem fel egy ket uj kepeket Ha div/0 nagyon raer akkor he meg kerlek csinald meg ahogy kell mert most nem tudom.
István Gyuri Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6689
>>> Ezek amugy magyarok, vagy nemetek, illetve osztrakok?
Magyarok ;-((( Utasellátó.

A pécsi IC-k tényleg nagyon jók.

Korábban szó esett arról, hogy az új menetrendtol du. kétóránként lesz IC Miskolcra, meg Debrecenbe.
Ha nagyon belegondolunk Miskolcra ez megvan csak egy kicsit tologatni kell az indulási idopontokat (gondolom a Bartók ezután változatlan fekvésben fog jönni):
IC 504 13:00 helyett 13:30
IC 566 16:00 helyett 15:30
EC 63-2 17:35 helyett 17:30 ???
IC 508 19:00 helyett 19:30
(Ez utóbbi indulás nagyon jóó lenne a 15:30-as viszont talán korai.)
Akinek van rálátása a menetrendtervezetre az plíz nézze ezt meg.
Ha ugyanis ez lesz az "újítás és fejlesztés" az nem fog sokba kerülni. (És "felfelé" is kétórás lesz du.?)

Előzmény: lazar (6688)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6688
Ezt nem ertem, ha belfoldi forgalomban Gyor es Debrecen kozott kifeizetem az IC potjegyet, akkor tessek erte egyenletes szolgaltatast nyujtani. Mi az ,hogy csokkentett a kinalat? Ezek amugy magyarok, vagy nemetek, illetve osztrakok?
OFF:
Egyebkent a csak belfoldi IC-k etkezoivel en is elegedett vagyok. Viszont abbol is a felujitottak az igaziak, Kanizsara meg csak a Somogyon jar olyan, ami meg kerulo :-(( , Ott ittam 250-ert CSAPOLT Gold FAsslt, hideget, mig a mozgobufes, a Soproni Aszokert ami meleg kert volna hasonlo
osszeget. )
A pecsi IC-ken egyenletes szolgaltatasi szinvonal, egyseges image van. Mintaerteku. Ez kene mindenhova.
(Szerintem csak a kanizsai, egri, meg bekescsabai log ki a sorbol, illetve a miskolci a Te altalad irtak miatt)

Armand

Előzmény: István Gyuri (6685)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6687
OFF: Ez is az enyem vot (6677) :-)

Armand

lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6686
Emberek nekem gyanusak azok a hirek, hogy 94 % dolgozik a MAV-nal. Nem a nagysagrend, hanem az ,hogy nem arrol van szo, hogy minel kevesebb ember ne kapjon munkabert?
Megnezte valaki, hogy mindig ugyanazok sztrajkolnak-e ?
Amugy megvan a velemenyem arrol akik megfenyegettek
azokat akik dolgozni akartak, ugye szakszervezetnek mindent szabad, aki dolgozni akar annak kuss, mert mi azt mondjuk, vagy kulonbe nmegverunk. Ok akarnak maguknak demokratikus jogokat, meg beszelnek sztrajkjogrol, amikor ne m tartjak tiszteletben a munkahoz valo jogot.
A beka segge magaslat az o szintjukhoz kepest!

Armand

István Gyuri Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6685
Az étkezo-bufé kocsikról.

A csak belföldi IC-ken szerintem az árak elég normálisak és elég sokan igénybe is veszik oket. Nekem pl. miskolcra általában a 20-as kocsiba szól a helyjegyem ;-))
A zurök akkor jöttek amikor a Bartók meg a Lehár elkezdett belföldi forgalomban is járni. Ui. ezeken Bp-ig nk. árak vannak (egyébként príma minoségért), Bp-tol Miskolc-Sújhely/Debrecen-ig illetve vissza pedig csökkentett árakon (talán még a "sima" IC-k alatti áron is???) erosen csökkentett kínálat (zacskós leves + 3-4 féle étel + 2 féle sör + 3 féle üdíto kész,passz).
A személyzet pedig NYÍLTAN vállalja azt, hogy ez nekik nem biznisz, csak fölöslegesen kell lejönniük Debrecenbe, stb.stb. És ennek megfeleloen bánnak az utasokkal, ami sokszor anyázásig is fajul.
A legjobban az a néhány osztrák/német van megdöbbenve, akik nem pestig jönnek a vonattal és mondjuk Füzesabony környékén bejönnek az étkezobe, már zárunk, elfogyott minden, stb.

Előzmény: lazar (6684)
lazar Creative Commons License 2000.02.05 0 0 6684
Udv Csabi!

SZVOR erdekel, majd akkor ha be tudok nezni hozzad, addig tartsad melegen :-)
Csak nem buszra fanyalodtal? Amugy igaz, az utazasi kenyelemben majdnem ugyanazt tudja mint az IC (Szukebb a hely, nincs klotyesz, meg etkezo, amugy meg ugyanolyan), a menetido is 3 ora 15 perc korul van, ES AZ ARA JOVAL
OLCSOBB MINT AZ IC . Ezzel azert vigyazzunk, mert ha
teljes aron utaztal volna, akkor mennyi lett volna a difi?
Akkor mar kisse kevesebb nem? Lehet, hogy ugy mar megeri
az IC is mert a teljesaru vonathoz kepest nem olyan sok a
340 penz a potjegyre, es ezt pont kiegyenlitheti a buszjegy
dragabb voltat.Amugy nem csodalom a Zala Vola masodik
helyet a Volan toplistan : IC minosehu buszokat raknak az
osszez nagyobb (pl. Kanizsa-Zeg, Kesthely-Zeg, Kanizsa=Keszthely, Kanizsa-veszprem) es NYEMA POTDIJ.
A MAV-nal az IC lenne az alap, a tiszta pontos csendes, stb, es az extra seggnyalasert kene fizetni. A vasut szerint
az IC extra seggnyalas.
Emlekszem meg a regi gyorsok etkezoire, es utalom a
mostani "Hideg kavet ,meleg sort tessek " bevasarlokocsisokat.
Amugy errol halottam olyasmit, hogy azert kenytelenek olyan iszonyatos arakat kerni, mert az Ittasellato Rt. 60 000 Ft
berleti dijat ker toluk per ho, hogy a fenebe tudja ez tbehozni, iugy, hogy meg eljen belole ahhoz 200 000 NYERESEGET
kellene prezentalni, amit persze ilyen arakkal tud. Az illtokrol, meg a szolgaltatas szinvonalarol jobb nem beszelni
Amugy az etkezokocsik is alvallalkozoknak vannak kiadva, amit egy jo nagy baromsagnak tartok. NYilvan iy olcsobb a fenti
RT-nek nicsenek alkalmazottak, nincs TB koltseg, csak felveszi a berleti dijat, es csokolom.
Igaz ne sirjak ,az etkezok ,meg a megfizetheto arba tartoznak, es a vonat soha nem volt olcso.
Az egesz egy balkani stilusu dolog.
Aki jobban ismeri a kulfoldi vasutakat, naluk hogy megy a
etkezo-bufe biznisz, ott is rablobanda van?

Armand

Előzmény: CSABI (6682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!