Én is most olvastam az indexen a hírt, ott is azt írták, hogy a vezér a 40-es váltón legalább 120-al ment át. Kíváncsi vagyok, hogy mi volt az oka annak, hogy túllépte a vezér az engedélyezett sebességet. Átépítésről beszélnek, lehet, hogy ki volt kapcsolva a bizber? Úgy tudom, hogy Németországban elég sok helyen a vonat haladási sebességét is ellenőrzi a vonatbefolyásoló berendezés, és gyorsfékez, ha túllépi azt. (Ami a dologban az érdekes: nemcsak a jelzők képei, hanem a lassújelek is benne vannak, tehát a lassújel betartása is ellenőrizve van. Én ezt Stuttgart-Singen között láttam, igaz, hogy a szerelvény az új billenőszekrényes ICE volt.)
Ha már ívbe bedőlő vonatoknál tarunk, egy kis játékra invitálom a társaságot:
KI tudja, miért mehet gyorsabban a kanyarban az ívbe dőlő vonat?
Takilacitól mobilon érkezett friss infó:
Német vasúti baleset 40-es lassújelnél történt, ahol a vezér (28 éves) legalább 120 km/h-val ment. Eddig 9 halott, 10 életveszélyes és 80 súlyos sérült.
Mostanában nem volt időm olvasni ezt a topicot, ezért néhány régebbi hozzászólásra most válaszolok.
Hatvani Szabolcs ! (6287)
" Azt írja a Népszabi, hogy a dunaföldvári híd felújítása után nem fog vonat járni a hídon. Akkor mi lesz a hídon? Pótlóbusz? "
Nem. A Dunaföldvári híd felújításáról véletlenül láttam a parlamenti vitát. Meg fog szűnni, mint közös vasúti-közúti híd, és csak közúti hídként üzemel tovább. Erre a honvédelmi minisztérium is igent mondott, mert lehetőség van (szükség esetén) egy ponton híd kialakítására Dunaújvárosnál.
:-(
Egy vasúti híddal kevesebb...
Bacilus! (6306)
"Ezek a MÁV-nál ott eszméletlen hülyék. Azt írta az illetékes, hogy nem érdekli a vonatmegszüntetés, menjenek az utasok busszal. És még ezek beszélnek szemléletváltásról, meg vállalkozói vasútról? Ha én miniszter lennék, ezeket a vezetőket úgy rúgnám seggbe... Eltiltanám őket, hogy nehogy még egyszer életükben bármi közük is lehessen a vasúthoz.
Több kárt okoznak, mint hasznot. Csak az a baj, hogy az pályakezdő diplomásoknak túl elhivatottaknak, vagy túl hülyéknek kell lenniük ahhoz, hogy a MÁV-hoz menjenek dologzni, és hogy leváltsák ezt a sok sötét mai vezetőt."
Sajnos nem váltják le őket, és az ilyen tettekről egy hosszú, többoldalas leírást is tudnék készíteni, mert nálunk a 86.-ost is válogatott modszerekkel, szándékosan tették tönkre.
Mellesleg a pályakezdő diplomásokat , ha nincsennek jó kapcsolatai, az ilyen vezetők SOHA nem engedik érvényesülni, ezért nem is mennek a vasúthoz.
Sajnos, úgy hallottam, hogy az idén Győrben nem tudnak vasúti szakot indítani, mert nem lesz meg a 20(!) fő! Ugyanoda jut a vasút, mint a hajózás. :-((
man6tani ! (6322)
"Szevasztok, hagy szóljon közbe egy nem MÁV-, hanem vasútbarát. Szerintem értelmetlen a MÁV, az illetékes ország- és egyéb vezetoket fikázni. Nem ok tehetnek róla. A cél: a MÁV-ot akkorára karcsúsítani, hogy a jelenlegi évi kb. 70 milliárd Ft támogatás jelentosen csökkenjen. Hogy lehet ezt?"
Sokféleképpen. A vonal és állomásbezárások NEM CSÖKKENTIK a veszteségeket!!!
Főleg nem a társadalom, a nemzetgazdaság veszteségeit.
A 6 igazgatóság bezárása, a csomóponti állomások adminisztrációs munkát végző dolgozóinak létszámcsökkentése viszont IGEN.
A privatizációból most egy vezetői réteg jól meg akarja szedni magát, nem véletlenül akarják titkosan kezelni a privatizációs dokumentációt.
" A fovonali teherforgalom (foleg a tranzit) és a bejáróforgalom, esetleg némi expressz marad az amúgyis fenntartandó fovonalakon. Sajnos a világ fejlettebb felében is, kevés kivételtol eltekintve, ez a helyzet. "
Legyünk mi is kivételek! (És persze fejlettek. :-)
"Ezt kell megoldani olyan egyensúlyt fenntartva, ami libatolltépésnél is elérendo: elegendo tépett libatoll produkálása elviselheto szintu a gágogás mellett. A MÁV vonalbezárások hírére a gágogás minimális (mi itt, de rajtunk kívül?), tehát nosza. Ez nem gonoszság vagy ostobaság, hanem gazdasági szükségszeruség."
Most, hogy tart a sztrájk, néhány emberrel beszéltem. Nem is tudták, hogy az egyik pontja a sztrájkkövetelésnek, hogy ne zárják be a mellékvonalakat. Egyből másként értékelték a szakszervezeteket!
A közvéleményt félretájékoztatták a MÁV PR segítségével. Úgy állítják be, hogy nem kellenek a mellékvonalak. A PR iroda vezetője nem ért a vasúthoz, és ő, meg a hozzá hasonlók akarják megmondani, mi legyen a vasútnál, mit kellene csinálni. Ez a legnagyobb baj.
"(Aki azt mondja, hogy a mellékvonal nyereséges, válasszon egy szépet, és tessék. Hamarosan megkaphatja. Elozoleg tudja meg a lakóhelye közeli szükségszállások címét, hogy majd ne kelljen kapkodni.)"
Ha minden kötelező, és eddig is biztosított támogatást kifizetnek, a pályafenntartást olyan mértékben, vállalja az állam, mint a Volán esetén, állok a feladat elé. De a MÁV tól is normális szolgáltatást várok el, mert a mellékvonalon hiába csinálnék normális munkát, ha a fővonalon büdös, piszkos, sötét kocsikban kell az utasoknak menni, ráadásul lassabban, mint a mellékvonalon!
"A következo "úgy rúgnám seggbe" meg "azok a sötét bunkók ott fönn" leírása elott a fentieket kérem végiggondolni."
Ez a vasút megmentésének egyetlen lehetősége: a dilettánsokat "úgy rúgnám seggbe" ! Mellesleg elég sokan vannak "azok a sötét bunkók ott fönn" .
man6tani ! (6335)
"Olajáremelés: láttál már te biogázzal hajtott Bz-t? "
Nem. De nem Bz-ben kell gondolkozni! Gondoljunk a villamosenergiára. Pl.: Napenrgiából előállított villannyal közlekedő motorvonat. Majdnem ingyenes energiaforrás...
"A jellemzo: leesik 7 cm hó, és megáll a vasút, nem áll át se a váltó, se a forgalmász. "
Ez a MÁV 2000 : nincs szolgálat, mert lecsökkentették a létszámot.
Jó példa volt a decemberi havazáskor Rákos állomás. Ott lebénult az egész 80.-as, 120-as vonal...
Nem csodalkoznek rajta, ha egy lincslo tomeg (az emlegetett EZREK) nekimenne mondjuk a
Keleti szemelyzetenek es zavargasok tornenek ki. Es istenigazabol meg tudnam erteni oket!
Ez mar kicsit tulzas. Lehet vitatkozni, hogy ki kuzd onos erdekekert.
Kalman nehogy azt hidd, hogy a szakszervezeti vezerek mind tisztak! Koztuk is van
saros, es van persze a MAV vezetosegeben. Es persze vannak tisztesseges emberek is, kar , hogy nem ok vannak tobben. Azt en sem ertem, hogy a GYSEV-nel miert volt eleg a
8,5 szazalek? Azt ne mondja nekem valaki, hogy annyival tobbet keresnek.
Es ismet kifejtem, hogy UNDORITO, hogy aki TENYLEG DOLGOZNI AKAR es nem kamubol
azt MEGFENYEGETIK, hogy elalljon a szandekatol.
Nem tudom mar, hol irtad, lehet, hogy a sztrajkos topicban, hogy mi koze a tarsadalomnak
a vasutasok berehez, amikor egy magancegnel semmi koze a melosnak a fonok fizetesehez.
Hat az, hogy a vasutasok fizeteset a tarsadalom adojabol fizetik ki mert a MAV ALLAMI ceg.
Es senki nem akarja az adojat az ablakon kihajitani, ugy ,hogy azt elnyelje a MAV feneketlen zsebe. Egy magancegnel ez teljesen mas, ott ha nem megy a bolt senki nem huzza ki oket a szarbol.
A valaszt kuldd inkabb maganban, mert ez a topic nem errol szol igazan.
A fizetesekrol annyit, hogy a mozdonyvezetokrol meg van a velemenyem: az aposom 30 eves munka viszonnyal sem keres annyit mint egy kezdo mozdonyvezeto (aposom pedagogus, doktori cimmel), es legalabb olyan fontos a munkaja, mit egy masinisztanak, es akkor nyomorult 2 % -on kepes vitatkozni. Menjen a fenebe...
Es a pedagogusok nem sztrajkolhatnak, vagy ha megteszik, akkor be kel potolniuk a tananyagot a nyari szuneteben, vagyis ugyanott vannak es a sztrajtra persz nem kapnak
fizetest..
Armand
>>>A MÁV Rt. egyes vezetői, önös érdekeik érdekében,
ÖNÖS érdeikben?????
Ne csináld ezt Kálmán!! Ennyire nem lehetsz elvakult!!
Ha történik is ilyen azért teszik, hogy a kollégisták, a katonák ne maradjanak otthon, ne legyen utaslemaradás, hogy a plusz vasárnapi mentesítovonatok elindulhassanak Bp-re. Szerintem ezt nem kellene MEGAKADÁLYOZNI!!!
Csüt.este azt mondtam, hogy ha holnapig du-ig nem lesz változás, nagyobb gond is lehet. Gondolom a T. Szaksz. vezetok is megijedhedtek attól, hogy a bp-i pályaudvarokon EZREK maradnak le a vonatról, ezért engedték a mentesíto gyorsokat 8 fovonalon, akkor még azt nyilatkozták, hogy TERMÉSZETESEN ezek vas. este vissza is indulnak.
Most meg akadályozni akarják ezeket (pl. nincs szegedi vezér, aki felvinné a mentesítot, ezért kellett nem sztrájkolót keríteni), gondolom úgy gondolkoznak, hogy azok az ezrek, akik bp-n gondot okoztak volna, azok most már elszórtan nem okozhatnak NEKIK (itt van szerintem ÖNÖS érdek!!!!) már problémát. Ez számomra nagyon undorító, és ilyen hozzáállás miatt a legnemesebb célokért sem szabad küzdeni. A cél nem mindig szentesíti az eszközt!!!!!!
Lehet, hogy amit kb egy órája láttam, megerősíti Kkalmi által mondottakat. Megjött Szentesről gépmenetben M41 2177. Rögtön kimentem a nagyállomásra (más is kaphatott fülest, hogy valami lesz, mert amikor eljöttem, egy srác érkezett egy WV Golffal igen nagy lendülettel, kipattant a kocsiból, és egy digitális fényképezővel indult a Csörgő felé). Megjött a Csörgő, elkezdte rendezgetni a kocsikat. Azt tudtam kivenni a vasutasokból, hogy Pestre fog talán menni egy vonat, és ezt a gépet tudták szerezni, de állítólag azóta lett villanygép vagy arra alkalmas vezér, és mégis villanygép fogja vinni a pesti vonatot. Ennek teljesen ellentmond az, hogy a Csörgő elkezdte a szegedi nagyállomáson kocsirendezői munkáját (másik kérdés: hová lett M44 214??) Ami még feltűnt: egy viszonylag idősebb (talán nyugdíjas??) vezér vezette a gépet, de nekem úgy tűnt, mintha régebben látott volna már Csörgőt, vagy nagyon régen végzett kocsirendezést, olyan csigatempóban történt minden.
Akinek nem feltétlenül szükséges, a sztrájk idején NE UTAZZON VONATTAL!!!
A MÁV Rt. egyes vezetői, önös érdekeik érdekében, olyan lépéseket tesznek, amivel a vasút üzem biztonságát veszélyeztetik.
Tehervonatok továbbítását próbálják erőltetni, úgy, hogy üzemviteli utasításokat nem tartanak be.
Több tehervonat FÉKPRÓBA NÉLKÜL INDUL, és egyes mozdonyokat nem mozdonyvezetők vezetnek !
EZZEL SÚLYOSAN VESZÉLYEZTETTÉK A VASÚTI KÖZLEKEDÉS, ÉS AZ ELÉGSÉGES SZOLGÁLTATÁSBAN UTAZÓ EMBEREK ÉLETÉT ÉS BIZTONSÁGÁT !
Belegondolni is szörnyű, mi történhetett volna, ha egy állomás előtt nem sikerül a vonatot a megfelelő helyen megállítani, és az egy másik vonatnak ütközik.
A mondanivalóm még január 31-éről származik, de csak most jutottam netközelbe:
Aznap jöttem balatonmáriáról és találkoztam a Zágrábba menő Maestral-lal. Az eleje a szokásos Moscow-Zagreb, meg a horvát kocsik, aztán csak ámultam-bámultam: gyönyörű kupés IC kocsik, és étkezőkocsi. (Ráadásul vagy 13-14 kocsi volt a keszthelyi résszel együtt) Ez csak a sztrájk miatt volt igy, vagy ezentúl ilyen igényes lesz a Maestral? Tud róla valaki valamit?
February 5, 2000
Web posted at: 10:23 PM EST (0323 GMT)
BERLIN (Reuters) -- Six people died and around 20 were seriously injured
when an overnight train from Basle to Amsterdam crashed near a regional
station just outside Cologne, a German police spokesman said on Sunday.
He said a further 250 people were less seriously injured when the train
derailed shortly after midnight.
"
Istvan Gyuri! Ma nem tudtalak felhivni, irtam levelet Neked, a cimedre. Holnap proballak hivni, ha kell, a telefonom:
30/9115631
Csabi
Egyebkent a SZVOR szerint vasarnap es penteken a teljes Bartok szerelvenye a Tokaj IC-vel megy le.
Van még egy NOHAB-os képem a Déliből, de sajnos csak dián, és a számát sem tudom fejből, majd megnézem. Ha akarod felrakom a netre. Az a baj, hogy a 80-as években még keveset fotóztam. A bánki gőzösről sajnos csak ez a képem van.
Ja, a Honfoglalas 2000 ugyre elfelejtettem reagalni. Komolytalan volt, bar ezek legalabb a vasuti szolgaltatas feleleszteseert tuntettek, kb. 50-en a VezIg elott. Ennyi tortent.
>>> Vegulis megoldhato, mert akkora a Tokaj szerelvenye nem 697-kent jonne vissza, hanem lenne visszafele is Tokaj IC.
Jó, a fordáját már kiveséztük (szerintem nem elox).
De ha nem a 697-esként jönne fel, hanem Miskolc felé kora délután (pl. Miskolc i. 12:30, így onnantól 2 óránként jönnek - az EC40-1-hez igazítva.) akkor a karbantartást Debrecennek kellene végeznie (ami szerintem elég zurös -- szakemberek, mi a hozzászólás?), ui. 16:00-kor (vagy ha a EC63-2-es igazítjuk 15:30-kor) már IC566-ként kellene indulnia.
Sztrájk ügyben csak találgattam, mert délután 3 körül bemondta a Juventus, hogy a du. MÁV 4-től vonalanként 6-8 vonatot állít szolgálatba.
[off on]
Egyébként van egy kisvasutas topic, mint nekem is mondták vala, ott (is) lehetne a Visegrád környéki vonalról kérdezősködni, bár egy kicsit csalódott vagyok az írogató kollégákban itt-is ott is, mert kíváncsiságomat csak részben tudták kielégíteni. A francba, megint elmentek az ekezeteim! Egyszoval, egy hajos kerdesre nem kaptam valaszt, es az 1906-os ACSEV Weitzer dizelvillamos motorkocsirol sem tudott senki sem tobbet mondani. De legalabb Fradi helyszinrajz es csepeli HEV csatlakozas ugyben tudtatok segiteni, azert is egy kosz a kozossegnek!
[off off]
>>>meg valami reakcio a HOnfoglalas 2000
szervezet akciojara, ami tegnap volt.
>>>
Ennyit tudok:
http://www.nepszabadsag.hu/Redakcio/Doc.asp?SID=1&IID=1401&CID=10&AID=73262
Gfeca: István hozott!! ;-) Legalább lesz, aki majd kiokosít minket, ha hüjjeségeket írunk.
A Bartókos vitához csak még annyi, hogy néha elofordul, hogy az IC 566-tal már lemegy a másnapi teljes EC62 szerelvénye (1x szilveszterkor volt, 1x meg egy pénteki napon láttam -- pénteken mondjuk állandóan elkelne, lehet, hogy így is van??? CSABI! Csak mézesmadzagnak szántad a SzVÖR-t??? Jelentezz, kérlek!)
Amúgy a 698-as hétköznap nagyon jól néz ki: Z1-es kocsik elott egy postakocsi!! (emiatt van egyébként pl. Szolnokon annyi állomási tartózkodása, ui. postakezelés van.)
Az esti záhonyi sztrájk vonatra 60 perc késés volt kiírva a Nyugatiban.
"a sztrájk egy (végső) eszköz a munkavállaló kezében"
Pontosan ERRŐL van szó, de a zárójelet hagyd el, és írd e benne lévőket nagybetűkkel. A GySEV-nél ugyanezt a bértáblát fogadták el minden hűhó és csinnadratta nélkül!!! Tehát főleg nem a bérekről van szó (vagy még mindig megéri állami alkalmazottnak lenni - a vsútnál?)
Nagymamám a MÁV-tól ment nyugdíjba, de inkább nem írnám le a véleményét a sztrájkolókról.
Azért csinálhatják meg ezt, mert tudják, hogy a veszteségeket Állam Bácsi majd úgyis kifizeti. Tessék észrevenni, hogy maguk alatt vágják a fát! Egyébként nekem a vezér tavalyi halála óta megvan a saját véleményem.. Egyébként, ha végigolvasod az előző hozzázólásokat, láthatod nagyjából a károk nagyságát, ehhez vedd még hozzá az erkölcsi károkat, mely egy szóban: MEGBÍZHATATLANSÁG. Egyébként, ha előbb utóbb nem lesz ekkora és főleg ilyen MÁV, akkor majd lehet választani. To work or not to work..
Na de megint csak a gőzt eresztettem le
Lényeg a felelősségérzet lenne mindkét oldalon. Ez így nem mehet tovább
De ezt a témát ne feszegessük tovább.
Részben más:
Van egy cikk a GySEV-ről a szombati NapiMagyarországban. Sajnos a neten még csak a tegnapi szám van fent, nem tudom idelinkelni
Van egy
A menetrendtervezet nyilvánossága jó kérdés. 96-ban a menetrendtervezet egy szépkötésű könyvecske volt, amit akár ki lehetett volna adni rendesként is később, csak a címlapot kellett volna átírni. Ezt a tervezetet a Volánoknak odaadták jó előre, igaz, ám az egyik egyeztetésen Kaposváron már közölték, hogy ki lehet dobni, mert már más szelek fújnak. A Volánoknak azért kell, hogy jó előre hozzáigazítsák a buszokat az egyes vonatokhoz, illetve kitöltsék a menetrendben a vasúti csatlakozó sorokat. Volt olyan év, hogy a Volán menetrend jóval (kb. 2 nappal :) előbb jelent meg, mint a MÁV-é, én meg 2 vizsga között azzal szórakoztam, hogy a Volán-menetrend csatlakozó soraiból összeállítottam a MÁV menetrendet....
Máskor meg előfordult, hogy a Volán menetrendben lévő csatlakozó sorok egy az egyben a tavalyi MÁV menetrend adatait tartalmazták, abban az évben ugy látszik nem adtak ki menetrendtervezetet.
Nem is olyan rég pedig direkt kérte az egyik MÁV üig az illetékes Volánokat, hogy hagyják üresen a csatlakozó sorokat, mert nem tudnak hozzá megbízható menetrendi adatokkal szolgálni.
A közösségi közlekedés harcban a személygépkocsik ellen...
Ezzel a hozzászólással valószínűleg nem leszek az itteni népszerűségi Toplista csúcsán. Nem is teljesen topicba illő, de ha fikázni lehet a sztrájkot akkor gondolom mellette szólni is. Mégis ha nem így gondolnátok előre is elnézést. Elöljáróban még annyit, sem vasutas sem szakszervezeti vezető nem vagyok.
1. Nem a sztrájk teszi/tette tönkre a vasutat.
Mindenkinek ajánlom takilaci vasútbarátoknak írt leveleit elolvasni, hogy kissé reálisabb képet kapjon a tényleges okokról. Az kétségtelen hogy okoz károkat, de szerintem ennek súlyát eltúlozzátok.
2. A sztrájk a KÉT FÉL meg nem állapodásának eredménye. A következményekért csak az egyik felet felelőssé tenni igazságtalan dolog.
Valóban olyan egyértelmű, hogy csak a vasutasok a hunyók? Tényleg irreálisak a követeléseik? Tudom most jönnek az érvek, hogy a MÁV veszteséges, meg országos átlag feletti jövedelmek. Szerintetek pl. a veszteséges bankok középvezetői kevesebbet kapnak mint a nyereségeseké? Vagy kissé demagógabban, ha te szeretnél 1-2%-kal jobban élni lemondanál erről mert, 1. többet keresel mint egy ápoló, tanár stb. 2. az a cég ahol dolgozol veszteséges és talán örökre az is lesz.
3. Azért mert a munkavállalók sztrájkol(hat)nak még nem jelenti azt, hogy ők diktálnak és a vezetés kiszolgáltatottjuk lesz. Pont fordítva a sztrájk egy (végső) eszköz a munkavállaló kezében, hogy munkaadóval szembeni kiszolgáltatottsága ellen tenni tudjon.
4. Egy sztrájk legalább olyan rossz a munkavállalónak is (még ha más okból is) és bármilyen furcsa ezzel tisztában is van. Éppen ezért nem is olyan könnyű megszervezni.
„Röviden” ennyi. Ígérem nem terhelem többet ilyen témával a topicot, és a továbbiakban inkább magánban reagálgatok.
UI. Most olvastam, hogy lett volna egy megfelelőbb topic is ennek, de én csak ezt szeretem olvasgatni. Mégegyszer bocsánat, hogy ide írtam.
Akit erdekel, van egy topic a vasutassztrajkrol, eleg vaskos
900 koruli hozzaszolassal az URL-je :
http://index.hu/forum/furum.cgi?a=t&t=9005165&uq=714