Ha engedi időtök, akkor majd olvassatok bele a "Miert nem lett STILO az ev autoja?" c. topicba! Újabban elvitatkozgatok ott egy két tökös, 'intelligens' Hondással. Nagy a bánatuk: békaszerű Civic leszereplet az Év Autóján és 307 győzött. Öröm az érveiket olvasni... olyan meggyőzőek!:-) Sokszor elgondolkozok, vajon érdemes-e ilyen ××× lényekkel vitázni?:-)))
Valamiért éreztem, hogy meg kellett volna szereznem ezt a számot, de már sehol se volt:(
Vetettem egy pillantást a honlapukra, és egész jó. Persze a miénk szebb:)
Azért remélem, hogy el tudsz majd jönni...
Sziasztok!
Ezt a cikket a mai Metro-ban találtam:
MÁRKAKLUB A magyarországi autós márkaklubok történetében az internet új lehetôséget nyitott. A netnek köszönhetôen alakult meg a Fiat Bravasok, Bravosok klubja.
Az elsô találkozót 2001. májusában tartották. Azóta az immár személyes ismerôsök rendszeresen szerveznek közös programokat. Létrehozták a márkaklub saját internetes oldalát is. A www.fiatbravo.hu oldalon mindenki megismerkedhet a társasággal és felveheti velük a kapcsolatot.
Ennyi erővel rólunk is hírt adhatnának, nem?
A tali sajnos nem biztos, hogy tudok menni, hétvégén munka lesz.
Str
Had szoljak énis hozzá a Centrálos és a leslies hozzaszolasokhoz!
Szoval jomagam is autoszerelő vagyok es mivel a céges kocsink 6. éve PUG kicsit ismerem szerény környezetemben megtalálhato márkaszervizeket.
A mai modern márkák szervizében ugyanazok a szakik leledzenek akik 10-15 éve még a trabant; wartburg; skoda ; zsiguli szervizekben dolgoztak, és bárki bármit mondd az átállás hosszadalmas.:)))
Sajnos a magyar márkakereskedések és szervizek abbol az alapállásbol indulnak ki(tisztelet a kivételnek ...ha van egyáltalán) hogy a vevő csak addig ügyfél amig a kocsit ki nem fizette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 18 éves autoipari tapasztalatom mondatja ezt .Ha már kifizetted akkor kussolj te szemét aki ingyen javittatod a kocsidat a garancia idő alat!!!!!:)))))))
Sajnos majd mindenhol előfordulnak ilyen 2x éves manager(fehérzokni makkoscipo rágogumi fux borosta 15 mobiltelefon)tipusu onjelolt istencsászárok akik az ott eltoltott hoszzu ....max 1 év...idő alatt kellően lejáratják a szakmát.
A centrálos szerelőkről csak annyit hogy tudomásom szerint minimalbéren vannak bejelentve!!!!
A fluktuácio óriási!!! Igy nem csoda ha egyesek annyit értenek a kocsihoz amennyit.
Tehát amig a szerviz vezetése ilyen noneuropai modon áll a saját dolgozoihoz addig szerintem senki ne várja hogy a szerelő a lelkét kiteszi:(((((( sajnos a itt a mi bőrünkről van szó............
Csak azok a szerelők élnek meg akiknek saját klienturájuk van már...az ecceru utolso europai meg megkapja azt a szerelőt aki már 1 hete látott pug ot felnyitott motorháztetővel:))))))
De ez nemcsak a pug nál jelenség........ ez mo-n márkafüggetlen.
na bocsi ha kicsit elszoltam magam de szomoru vagyok kicsit........
de sebaj a cél europa:))))))) megcélozhatjuk az uniot 20 év mulva kb:))
múlt héten Ausztriában voltam, itt meg pezseg az élet. Több mint 100 új hozzászólás azóta...
Kutyás balesetem nekem is volt, szerencsétlen kutya úgy termett előttem egy pillanat alatt, hogy csak a kormányt tudtam félrekapni, de ő is pont arra ugrott :( Kutyus sajna kilehelte a lelkét, 406-osnak meg darabokra tört a jobb eleje. PUG Kovács számlája majdnem 600 ezer... Ilyenkor áldom a cascót...
Ügyfél kérdésben csatlakozom a szolgáltatóiparban dolgozók népes táborához, szintén ebből élek, az emberi kapcsolat a legfontosabb, munkám legalább 90 százaléka az ügyféllel való beszélgetésben merül ki és hát kollegáimmal vállvetve nyaljuk ki az ügyfelek valagát, akkor is ha az történetesen tényleg hülye (mert azért vannak nehezen kezelhető ügyfelek is), de ha ő a vevő akkor ő szent. Szóval az ügyfélnek mindig igaza van, ha kicsit nincs igaza, akkor is igaza van, ha nagyon nincs igaza, akkor pedig, udvariasan megmondom neki, hogy ebben nincs igaza, de ezt és ezt lehet tenni. És ez nem is olyan nehéz. Sokkal könnyebb megoldást keresni, mint veszekedni...
Szia, engem az elektr üléshez való érdekelt volna, ugyanis most ez a manuális fajtához való van a kocsiban, csak ezen kellett alakitgatnom, mivel ugye nem teljesen passzolt hozzá. Egyébként jó kis szőnyeg még az előző P605-ben is ezt használtam, onnan maradt.
Hello
Igen, a gyári "3D-s" szőnyegről van szó, manuális állítású üléshez való. Azzal az eltéréssel, hogy "406" felirat látható rajta. Magamnak rendeltem de két garnitúrát hoztak. Ha érdek jöhet a mail.
Ez az a bizonyos gyári kemény vizálló "tálcás" szőnyeg, ami szürke szinű és a vezető oldalon pirosan benne van a Peugeot oroszlán emblémája? Mert ha az, akkor csak kérdezném, hogy melyik fajta: az amelyik elektromos ülésekhez való vagy a simákhoz? Ugyanis kétféle van.
capa
Nem jarok az autoval. Mentem vele 200 Km-t azota hogy megvettem. Valtva ereztem magam benne rosszul es nagyon jol : )
Jol mert kenyelmes (kicsit tobb mint 2m magas vagyok), es annak ellenere hogy csak "egyhatos" nem kell allandoan kapcsolgatni.
Rosszul azert mert par dolog kiderult az autorol. Aprosagok amiket a tulaj biztosan tudott, es ha elmeselte volna akkor is megveszem a jarganyt. Igy viszont az az erzesem hogy johet meg barmi..
Szoval jovo heten odaadom egy szerelonek akiben bizom, valoszinuleg azutan mar nem lesz az autoval kapcsolatban rossz erzesem. Foleg ha a gombfej illetve kerekcsapagy csere utan hangtalanul fog gurulni.
"MZN: például a magyar is jó??:-)) "
Tapasztalatom szerint magyarországi munkavállalásnál például általában előnyben részesítik, megkockáztatom, sokat nyom a latban :)
> ha teljesen kitekerem a kormanyt akkor eleg hangos lesz a szervopumpa.
Hangosabb lehet (nálam ez azt jelenti, hogy csak akkor érzékelem a zaját), de nem nagyon hangos! Igaz, minden csak viszonyítási alap kérdése. Az, hogy "elég hangos", az elég :-))) tág fogalom. Azért a biztonság kedvéért - elvégre a kormánymű az egyik legfontosabb alkatrésze az autónak - legalább a szervóolaj szintjét ellenőrizd le. Ha meg nem vagy egészen biztos az (autó ;-))kormányod "jóságában", akkor nézesd meg egy szerelővel, elvégre úgy nem lehet egy autóval közlekedni, hogy nem bízol benne.
capa!
szia !
Menetkozben sosem eg. Viszont amikor raadom a gyujtast akkor egyszer igen, egyszer nem. Ha a motor beindul egybol kialszik.
Valamiert egyebkent eleg hangos a gep, szerintem a leomlo utan nem sokkal szetesett a kipufogo. Jovo heten viszem szervizbe, remelem nem derul ki nagy disznosag.
Amit tudok eddig:
Bug valamelyik kerekagycsapagy,
A hutobol a gomba alol folyik a hutoviz.
Ja !
ha teljesen kitekerem a kormanyt akkor eleg hangos lesz a szervopumpa. Ez normalis gondolom, csak nekem furcsa.
Az biztos, hogy az az olajszint/nyomásmérő műszer.
Szóval, ha ráadom a gyújtást, kilendul a mutató, úgy 3/4-4/5-ig (1000 km-rel ezelőtt volt olajcsere, azóta ez nem változott), majd pár másodperc múlva, ha addig nem indítózok, el kezd remegni a mutató, és jobbra-balra mozog. Bár nem tudom, miért van ez így - valaki tudja esetleg? -, de szerintem ez normális jelenség. Amikor már beindult a motor, utána már nem mutat semmit a műszer. Mondjuk ez valahol érthető is, hiszen az olaj mennyiségét még a motor beindulása előtt kell(ene) leellenőrizni... Tehát hangsúlyozom, szerintem ez a normális működése a műszernek.
Ugyanakkor elképzelhetőnek tartom azt is - mert tudtommal az SRI-kben volt ilyen -, hogy neked egy kombinált, azaz olajszintet és olajhőmérsékletet mutató egységed van. Ebben az esetben a motor beindulása után már nem az olajszintet, hanem a hőfokot mutatja.
Sziasztok !
Nekem is lenne muszerfal kerdesem csak eddig nem mertem feltenni : )
405-nel mit jelent ha egy kis csillag-szeru izeben "-K" szimbolum vilagit ?
A masik dolog hogy elso ranezesre (tenyleg siettem...) nem talalom a motoron az olajbetoltesi lehetoseget.
Kaptam magyarnyelvu leirast, de nevetsegesen van forditva, az abrak sem stimmelnek stb. Eloszedem este a franciat.
Ööööö...izé.
Nekem a ford.számmérötöl balra, ha jól emléxem, a hütövizfokmérö van. Vagy a benzintartály?:-)
De ciki, olyan rég nem ültem a GRX-ben, hogy már a müszerfalat se ismerem:-)))
Mindegy, a lényeg, hogy ha 0-tól 240-ig van kalibrálva, akkor ne törödj vele:-)))
Egyébként mi a túró lehet még egy SRI-ben? Olajnyomásmérö max.
Mai teljesítményorientált társadalmunkban a versenyképes piaci érték eléréséhez elengedhetetlen az angol nyelven kívül legalább egy másik európai nyelv tárgyalásszintű ismerete... ;)
Ha jol sejtem, akkor az az olajszint-mero lehet.
A 406-ban csak inditaskor mukodik, par masodperccel kesobb kikapcsol. Egyes tipusokban kombinalva van olajhofok-merovel.
Gyuszkó! A mail még mindíg nem jött meg, próbáld mag a fantamas@freemail.hu-ra légyszi.
Ujjab kérdésem van. Bár ez egy kicsit butuskának tűnhet, de nem kell a friss PUG tulajokat kikacagni, ha még ilyen alapkérdésre sem tudják a választ. Tehát. A fordulatszámmérőtől balra az a kis műszer mit mutat? (min és max felirat van rajta, közvetlenül a világítás visszajelző alatt található) Igen. Ennyire butuska lennék. Jó hétvégét!
FanTamás!
2. termosztát csere (Afrikai autóba is lehet megfelelő kapcsolási értékű termosztátot rakni, max. soha nem fogja tudni felforralni a motort a túlméretezett hűtés miatt...)
Mihaszna!
Megnyerted a villamost!:-) Valóban ezt jelenti, nem mintha tudnék franciául, viszont én is megkérdeztem!:-))) Te talán tudsz?
Meta!
Hát persze hogy ott leszek! Kiváncsi vagyok nagyon!:-)))
Compromise!
Ajánlom a talit, ott lehet látni szép és jó autókat ám!:-)))
Vizhőfok témához:
Nekem egyszer anno a 405-nél elszállt a termosztátom, még a nyáron. Eltört a rugója, de nyitott állapotban maradt. Ezért aztán nem igazán vettem észre, mert ugye nyáron nem kellett fűtés, viszont amikor bejött az első rossz idő, már nem ment 70 fok felé a vizhőfok és a fűtés is gyenge volt. Egyébirán nálam is 85-90 fok között volt mindig.
Viszont hallottam még régen (sőt láttam is ilyen autókat), hogy nagyon sok P405-öst hoztak be egykoron, abból a szériából, amit eredetileg Afrikába szántak, de visszamaradtak a nyugati exportból, mert nem kellett annyi autó, vagy a feketék nem vették át, a fene tudja..., a lényeg az, hogy ezeket olcsóbban meg lehetett venni. Hátrányuk viszont, mivel afrikai piacra készültek, hogy mig Afrikában 90, addig itt Európában a vizhőfok egyáltalán nem ment 70 fok fölé. Más volt ugyanis a hűtési rendszerük a melegebb klimára tervezés miatt.
Nem ilyen autóról van szó esetleg? Bár persze ezt kinyomozni elég nehéz lehet...
Régen volt képünk, ezúttal egy 4x4-es, Cosworth motoros 205-öst halásztam elö egy külföldi fórumról. Nem egészen Pug, de azért nem rossz :-)
Találkozó részemröl még függöben, de igyekszem ott lenni (esetleg +1 fö).
Koszonom a tanacsokat francia auto ugyben. Gondoltam hogy megnyugtattok!:) Apam majdnem magahoz nyult mikor elolvasta sansalvador irasat mikor megmutattam. Most mar o is nagyon kivancsi hogy ezek a francia autok tenyleg annyival jobbak mint a japan? En mondtam hogy ja es hogy menjunk el egy szalonba korulnezni meg probalni. Vegul beleegyezett. Majd ertesitelek bennetetket a fejlemenyekrol.