Csinalok a napokban, de jovo heten Bpen leszek es jo lenne ha szemelyesen is talalkoznank -- valtomat megszakerted, angeleye-odat megsasolom, zenedet megfulelem.... napkozben jo lehet neked v. csak du/este?
Nincs motorszámod? Az enyém, amikor vizsgázott, akkor annyit mondtak, mivel jól olvasható a motorszám, nem kódolják. Ha valamiért nem olvasható, akkor viszont motorkód lesz csak. Várom, mikor kell vigyem az autót Tatabányára...
Van valami nyomatékszabályozó dob benne ami tipushibás mert van benne egy bazi nagy rugó és az ennek a dobnak az alját idővel átszakítja és viszi a dob talpánál lévő zégert is magával+ olajcsere szűrővel ....
Uraim, az hogy lehet, hogy egy BMW esetében sem a Fahrzeugschein-ben, sem Fahrzeugbrief-ben nem találok motorkódot? Segítene nekem ebben valaki? Tudniillik aggódom a honosítás miatt.
Szevasz! Felhívtam a megadott számot az automata váltóval kapcsolatban.....egyből vágta hogy mi a baja a gépnek és mondottegy nagyon meghökkentő dolgot! : azt mondta 180.000 ft............olajcseréstől szűrőstől mindenestől együtt és még ad rá 1 év garanciát is....hmm.....hogy van ez?....a pesti meg 350.000...........ez meg 180.000 és ez is ugyanúgy ad rá egy év garit....gondolom ez sem a saját ellensége..és nem azt mondta hogy az általa kicserélt alkatrészre ad garit hanem a váltóra......mondjuk a XADO spray-ról nem tud mert visszakérdezett hogy micsoda????????? de mondtam hogy ha viszek belerakják-e és mondta hoogy természetesen..:) és kérdeztem azt is hogy ha szétborítják akkor nem változhat az ár??? és azt mondta az emberünk hogy némileg esetleg változhat bár ennek nagyonnagyon kicsi az esélye de akkor sem lesz 300000 mint ahogyan arról már többször hallott..másoktól....hozzáteszem én nem mondtam nek a pesti árat....mondjuk biztos ő is pontosan tudja... úgyhogy kíváncsi leszek nagyon! jah és még annyi hogy nem is kell alkatrészekre várni , mert a fent amlített hibára itt vannak a polcon a javítóalkatrészek és azonnal tudja cserélni.....mindenestől 2 nap csupán és kulcsrakész a gép feltanítással együtt.....a pestinél ez is 4-6 nap volt.....furázom......remélem az olcsó húsnak nem lesz híg a leve...de most örülök...közelebb áll ez a összeg a pénztárcámhoz moint a 350.000....:)
Azért a 6-os hengert majd meg kéne nézni. Én gyertyára gondolok, de lehet injektor is. Ha túl vagy ezen a váltó dolgon, akkor kéne bele egy garnitúra gyertya, aztán megnézni megint az egyenletességet. Ha nem jó, akkor kéne egy injektor pucolás, pl. a Xadonak is van ilyen.
Szerencsére alibiman csinált egy diagot és rendben volt a gép pici eltérésekkel...úgyhogy motorikusan rendben vagyok....az első futómű át lett vizsgálva és a keresztrúd egyik oldali gömbje lóg meg a balos oldali alsó lengő gömbfeje és ennyi...tényleg át lett nézve feszigetve...szemem láttára...még az eredetvizsgán megkértem a szakikat akik egyébként vizsgáztatnak is hogy úgy nézzék át mintha vizsga lenne és minden ok volt...kivéve ugye ezek. van egy olajszivárgásom de az tényleg elhanyagolható. Bízom..és hiszek még a mesékben hogy ki lehet fogni még nekem is esetlegessen egy használható autót.
jó a fel-le munkadij, a váltó szét-össze, olajcsere, meg ami esetleg elkopott még.... de ez akkor is irreális sztem
én nagyon egy patika donorban kezdenék gondolkodni, .....hogyismondjam... valami amiben megvétel után ripszropsz meghalt a váltó..ez tipikusan a "kitudja mik jönnek még fíling".. :(
Tiszteletem Urak! Mindenekelőtt szeretném megköszönni mindazt amit Alibiman tett értem és autómért../diag/ megszeppenve vettem tudomásul micsoda hozzáértésel rendelkeznek 7-es vonalon....jól esett érezni hogy végre nem csak hápognak mint affajta szervízben hogy...háááát lehet hogy ez meg az de...nem is tudom....hanem egyszerűen lecsekkolták a gépet és elmondták mi is az állása.
Alibiman! Felhívtam a váltószerelős embert....kicsit elkeseredtem amit mondott ........ugyanis az általad említett 260.000 az 350.000 le is esett a vérnyomásom:) nem gondoltam volna hogy ekkora a baj....főleg hogy mondtátok hogy a turbina szépen veszi a fordulatot ....stb..bíztam a 260 alatti életbenmaradásban....szerinte valami zégergyűrű tört el igaz semmi reccsenést nem hallottam..tudom jól körbe van burkolva így nem is halhattam de sem zörhgés sem semmi..és ujraindításkor pedig pár pillanatig még el is indul..így nem tudom mi van. Egyenlőre nincs ennyim úgyhogy max lemoshatom a kocsit míg nem szerzem meg a rávalót ..de mindenesetre amit amlítettetek.....olajszint ellenőrzés és esetleges feltöltés azt megejtem és bízom a csodában.
De egy biztos a hálám és köszönetem az önzetlenségetekért hogy fogadni és segíteni tudtatok ! KÖSZÖNÖM!!!
A nyúlósság a munkahenger karmantyú miatt szokott lenni. A reszelős hang, ha ez inkább kicsit mélyebb hang, mondjuk érdes, és akkor jelentkezik, ha ÉPPEN megfogod a kocsit, finoman engedsz a féken, hogy súrlódva megmozduljon, akkor ez azért van, mert gyári BMW fékpofát szereltek be. Magyarul természetes. Nekem mind a 3 ezt csinálja. A kezdetek óta. Viszont eszméletlenül tapadnak, úgyhogy nem igazán érdekel a dolog.
A mi kutyánk kizárólag a tenger gyümölcseit szereti, hiszen ez egy halászkutya. Tudod, kagyló, rák, lazac, nyelvhal a kedvence. :-))))
Egyrészt nyúlós, meg másrészt zajos/reszelős a megállás előtti utolsó pillanatban (amikor az autót megfogja), illetve amikor ezt követően elengedi gurulás előtt.
Nem tetszik, nem ilyenhez vagyok szokva. :-(
Hmmm... friss marhalábszár (velőscsont) szokta gyógyítani a karletépős rossz beidegződéseket. :-D
Majd azért figyelek erősen. Meg a véreb is ki van már képezve felni őrzési feladatok ellátására és amióta a karletépést is megtanulta, bizony veszélyes vele kekeckedni.
Mégis mi az érzésed? Pl. nyúlós a fék, azaz nem határozott a nyomáspontja?
Beteg fékező alkatrészek cserélve, autó működik = öröm
Továbbra is furának érzem a fékezést (szavakba nehezen önthető, csak érzés) = nem öröm
Az lenne a kérdés, hogy tudtok-e olyan hozzáértő szerelőt, aki képes megmondani egy próbakör alapján, hogy összességében vajon így kell-e működnie, vagy sem.
Persze ezzel megvárom a nyári papucsok felrakását, de ilyenkor szoktam elkezdeni a köv. negyedéves javítanivalók összegyűjtését.
Nomeg elugranék majd Alibiman cartárs felé is - ha nem bánja -, hogy megszaglásszam az ő fékjeit (és, hogy egy óvatlan pillanatban lenyúljam a szép, új felnijeit).
Ha a Google-nak lehet hinni, a P a Protection, B4/B5 fokozatú, "könnyű" páncélozott, (ilyen 5er-ből is létezett), az S a Security B6/B7 nehéz páncélzatú. Itt már minden lehet, oxigén ellátó rendszertől az aknára futáson át a mittomén milyen nagy kaliberű fegyver elleni védelem.
B4 (maroklőfegyverek ellen) B4+/B5: (géppisztoly, AK 47) B6 (az összes kézifegyver) B7 (robbantás elleni védelem)
Szereztem egy üres nyerskulcsot E38-hoz. Elvileg csak átkéne rakni bele az immobilisert és a kp zár távirányítóját, és elvinni egy kulcsmásolóhoz, hogy marja ki a kulcsnyelvet. Vagy hogy érdemes ezt csinálni? A gyári kulcsom gumigombjai a felismerhetetlenségig elkoptak már.
pedig nagyon vigyáztam rá még a pirosnál is mindíg üresbe raktam baccameg
Hát baccameg bizony! Mert a bmw saját kezelési könyve is fokozottan felhivja a figyelmet, csak kb fél perc (jónéhány mp után) után, ha 3-5 percet kell BIZTOSAN állni, akkor kapcsoljuk a váltót rutinszerűen üresbe, és ezt se tegyük gyakran lehetőleg.
Az automata ugy van tervezve, hogy folymatosan viszi át a nyomatékot, ez nem gyilkolja, hanem üzemszerűen ilyen, senki nem ugy születik hogy tud automatát vezetni, de miért nem kérdezel??
A diag mond egy hibát, abbol kb kiderül miért teszi szerviz módba, nagyon ritka a vezérlő vagy kábekezés hiba, és mindig előzetes gányolások eredménye. 99,9% hogy a váltóval van belül valami.
Nekem is csinált hasonló dolgokat a 750i-m váltója ment közben úgyszintén kiírta, hogy a váltót (biztonsági módba) kapcsolja. Hozzá kell tennem, hogy az autó ritkán volt használva rendszeres külföldi utazásaim miatt és hogy az akkumlátor nem merüljön le az autóba beépítésre került egy áramtalanítókapcsoló. Szóval, amikor kiírta hagy a váltó biztonsági módba kapcsol én is bepánikoltam hívtam a debreceni Magisz Kft a pesti Wallis Dunát, hogy most ilyenkor mi van. Közölték, hogy ez váltó vezérlési probléma és természetesen a váltó vezérlő cserélhető potom 2400 euro. Az autót leállítottam az feleségem tombolt miatta. Majd az egyik német üzleti partneremmel pont az autókról beszéltünk és elmondtam neki bánatom, erre ö jót nevetett felhívta a BMW-nél dolgozó barátját és elmondta neki, hogy mi a gondom. A manus közölte, hogy nem kell váltó vezérlőt cserélni, legalábbis első körben semmiképpen, sem hanem először, váltó olaját kell megnézni, hogy az milyen állapotú és azt le kell cserélni attól függően, hogy milyen színű tábla van a válton. Természetesen a váltó olajszüret is ekkor kell cserélni.
Majd közölte, (és ha jól emlékszem, akkor azt írtad, hogy az elektromos rendszert az akkumlátornál megszakítottad), hogy mivel én is az áramtalanító kapcsolóval megszakítottam az autó elektromos rendszerének után táplálását ezért az egész autóvezérlő rendszere alapra állt vissza és újra kell (programozni) tanítani az autót köztük a váltót is.
A történet vége az lett, hogy a váltóolaj csere alkalmával váltóból olyan olaj folyt le, mint a víz csak fekete volt a mágneseken semmilyen fémes lerakodás nem volt csak olajsár, majdnem 10 liter ESSO LT 71141-es olaj és egy Xado spray hozzáadását követően a váltót manuális módban újra konfiguráltuk és áramtalanítás utáni használat alkalmával mindig ezzel kezdek és azota a váltó tökéletesen teszi a dolgát.
Akkor most szomorú vagyok...és ha bemegyek egy szervízbe egy diagra akkor az ki tudja szűrni hogy ha esetleg egy csati mozdult rl vagy valami tehát /bizakodva még egy kicsit/ hogy esetleg nem a váltó hanem valami ami miatt a váltó a saját védelmére kelt és emiatt servizprogi? tehát a diag kiszűri az összes lehetőséget és aztán csak a váltó lehet? Van valakinek ismerősök körött ilyen diaghoz alkalmas szettje? Nagyon el vagyok keseredve......olyan de olyan szépen váltott és síri csendben semmi rángatás vagy hang előtte......és minden előrejelzés nélkül egyszer csak ez lett........pedig nagyon vigyáztam rá még a pirosnál is mindíg üresbe raktam baccameg hogy ne terheljem azal hogy a féket nyomom miközben ő gurulni akar egy kicsit......
Jó reggelt...már megint nincs időm sose itt lenni.
Valamelyik nap azt hittem elütöttem egy köművest...valami elkezdett kopogni a motortérben.....de azt elhagyta....lehet kiesett a kapalács a kezéből :))))))
Héten belevertem 1800km-t szegénybe....különösebb hiszti nem volt.....
Jövőhéten szerintem megyek Pestre megint...LAci lehet megcsöröglek majd....ha ráérsz meglátogatlak....meg Petit is lehet :)
Kicsit nagyon offos, csak rötyögtem egy jót, milyen barmok vannak. Aszondja KOMBI :-))), de az nem derül ki, milyen motor van benne. Felhívom, és a vonal másik végén majd ezt hallom:
- Há nemmideggy az neked tezsvírem, hogy millen motor van benne?
Meg kéne valahogy nézni, hogy nincs-e betéve a JVC KS-BTA200 modul. Mert az kell a BT kommunikációhoz. Ha nincs benne, akkor az kb. 40 rugó. Megvesz, bedug, összepárosít. :-)
Nem talán, hanem biztos váltó. Eddig bírta valami, valoszinűleg a váltó belsejében..
Azért hibát olvasni mindenképp kellene, hátha elektromos vagy belső vezérlőhiba....olajcserétől, egyéb ráolvasástol megbizhatóan ritkán javul meg.
(kb akkor lehetne erre esély, ha a szeleptömbben eldugult, megakadt valami, ami egy olajcserével elmozdul és ujra működik, mindez szétszedés nélkül eleve eléggé valoszinütlen)
Sajnos ezekben az autókban mindig "bennevan" az, a váltó "élettartam" olajtöltésén rég tulment a történet.
Innentől meg minden ismert "hazai tünet" igaz.
Nem ugy használták(kinzás, agyatlan sportkocsi stilusu állandó taposás, manuális szétpörgetés, fákgáz rajtok ,stb) , nem annyit futott amit mutat, ha javították a váltót kitudja ki, kitudja hol és hogyan, ha olajat töltöttek rá a váltóra, szintén kitudja mit, hogyan, stb.
Különösen kinos, hogy vételkor még az olaj szinére és állagára sem lehet ránézni, lehet a váltóban akár bármiféle nem belevaló vagy mocskos, megégett olaj is,... gyanus, hogy nemrég vetted, alig mentél vele, máris megállt alattad.. :(
ÚR iSTEN!!HELP! Nagy a baj!! Ma mentem a 735IA-val./aki nem tudná és számít ez az infó 1999 es kiadású és tip-es váltós/és minden ok volt mint ahogyan eddig mióta nálam van..megálltam....kiszáltam majd tovább szerettem volna indulni anélkül hogy leállítottam volna a motort...a hátramenet kifogástalanul ok volzt...aztán mikor D-be raktam, éreztem egy kis rántást mint ahogyan edig is, aztán mintha megcsóúszott volna a kuplung...a motor felpörgött és megjelent a felirat a kijelzőn....szervízprogram és onnantól már csak mintha 3. fokozatban lenne a váltó úgy tudtam közlekedni...egyből néztem a hűtővizet hogy esetleg amiatt tiltott-e de nem az a hibás Megpróbáltam azt hogy megálltam és levettem az akkusarut és hagytam 1.5 órát állni , hogy hátha resetel vagy valami aztán visszaraktam és hagytam 20 percig csak úgy majd elindultam, de ugyan ez a tünet................hátramenetbe szántani is lehetne vele, de mikor d-be rakom egy ugrás és már is megjön a kiírás és máris erőtlenül indul. A motor kifogástalanul muzsikál de a váltó..ezt teszi..Mit tegyek? menjek vegyek vátóba olajat meg szűrőt és cseréljem vagy mit tegyek? Ha bemegyek egy szervízbe meg tudják mondani a diagból hogy mi a baja? vagy csak azt hümmőgik el egy talicska pénzzért hogy igen...valami baj van ..."talán a váltó".... Kérlek benneteket hogy aki tud valamit írjon! Köszönöm!!
Ehhez most Semgza kéne, Ő jobban vágja ezeket a cuccokat. Addig is... van valami olyasmi, hogy a BT-n keresztül, ha mind a két kütyü támogatja, akkor a zene is szépen átmegy. Pl. az iPhone is tudja ezt, ha jól emléxem. Szóval csak összehaverkodik a két cucc, és a zene máris a kocsi hangszóróján szól. Erre gondoltál?
Köszi, úgy is átszeretnék hozzád tekerni miután beraktam a 2 lambdaszondát (egyelőre még nem jöttek meg), hogy tudjunk nézni egy diagnosztikát, ha megoldható.
Najó, persze, persze, igazad van, csak úgy teoretikusan értettem, hogy ha... De nekem símán eladnál egy e32 735-öt, amennyit én értek hozzá. :-))))))))))))
Most az ezüst e32-ról beszélünk? LRB-104? Igen, tévedtem, de amellett azonban kitartanék, hogy nem dísztárcsa, hanem Styling6. Szóval nem az ún. kompozit pókhálós (ami nem is baj). Vagy rosszul látom? :-)
Nemtom, lehet, hogy valami baj van a látásommal, de azok a fránya e46 tárcsák nem 16 Styling5? Amitől Balabmw szívesen megszabadít, hogy levegye a válladról a recycling nehéz terhét. :-)) Így van, Bala?
Nekem spec az ezüst jobban tetszett, de a V8-nak is van egy feelingje...
Nekem volt ( igaz E34-ben ) , de az a véleményem ha már V8 akkor csak a 40i jöhetne legközelebb szóba. Menetre ég és föld, fogyira meg alig van különbség.
Na, jól van, nagyon örülök. Én most már 100%-ra azt mondanám, hogy lehúzógyűrű leragadás volt. Nekem volt egyszer egy hasonló történetem egy offos, rönyó megánnak (NEM RÖHÖG!) látszó tárggyal. 0 km-es korától kicsit papizta az olajat, aztán TAKK, és elmúlt neki.
Keresetél, most vagyok még egy órást, szóval hívj, ha gondolod.
Bár én nem vagyok akkora penge, e32-ben meg különösen nem, aztán a sor6ról ne is beszéljünk, de érzésem szerint Zsoltinak igaza lehet. Az, hogy most prüszköl a kocsi, nem igazán van jelentősége. Értem én a lélektani hatását, persze. De én ezzel úgy vagyok, hogy adnék neki egy esélyt. Pl. visszamennék a kereskedő csókához, és megdumálnám vele a dolgot. A motor, váltó nem téma, mind javítható. A szénné rohadt kaszni viszont nem, vagy csak irgalmatlan összegért. Ha csúnyán jár a motor, akkor a legkevésbé valószínű, hogy mechanikus hibája lenne. Itt valami egyszerű gyújtás gond lehet. De tételezzük fel, amit én kizártnak tartok, hogy a két hengerben fadugó van a dugattyú helyett. Ezeket a motorokat fillérekért osztogathatják az ebay-en.
Én az e32-öt érdekesebb kocsinak tartom, mint az e38-at. Ez a példány szerintem meg kivételesen jól néz ki. Egyébként én inkább úgy szoktam fogalmazni, hogy "jó alap". Szóval gondold meg a dolgot.
Itt érdekesnek találom az anyósülés hátába épített MIDet. Ezeknél a középső ülés helyén lévő faredőnyös rekeszben szokott lenni egyébként. Ez nem tűnik túl praktikusnak, részint eléggé előre kell hajolni, hogy állítsd, másrészt bal hátsó ülésből esélyed nincs rá.
Jelenlegi autómban is bőr van, ülésfűtés és szellőztetés nélkül, úgyhogy ismerem a bőr minden előnyét és hátrányát is. Ebben a korban, tehát 20-22 éves autóknál, rendszeres ápolás nélkül már nem nagyon találni szép bőrüléseket, de mondjuk ápolás nélkül akár 2-3 év után is nagyon ramatyul tud kinézni mondjuk egy bézs bőr. Nekem is tetszett egyébként a plüss ülése, de a külseje az, ami igazából megfogott.
Tudod kialakult bennem egy kép az E32-ről. Olvasgattam a népítéleteket és a teszteket a Totalcaron, bújtam a Youtube-os vidókat, de még nem ültem benne soha, gyakorlatilag élőben is alig láttam, elég ritka madár már azért. Az volt a terv, hogy megyek egy kört és ha tényleg olyan halk és kényelmes, mint amire nagyjából számítottam, akkor mehetünk a szerelőhöz. De ugye ez azt feltételezi, hogy én magam nem találok kizáró okot. Az, hogy nem indult be, ill. egyenetlenül járt a motor, nekem, laikusnak kizáró ok. A későbbi relatíve magas kiadásokra számítottam, de arra azért nem, hogy még egy kört sem tudok menni vele. Így, "BMW-szűzen" (bocs) pedig nem ugranék bele egy ilyen vételbe. Inkább vásárláskor mutassa a szép arcát, aztán ha már beleszerettem, nem sajnálom annyira dönteni bele a pénzt (ebben is van tapasztalatom :-)
Ez az autó,képről normálisan néz ki,főleg,hoy mennyi ídős.A váltókarnál a müanyagok beszoktak potyogni,a kilics fen maradás a sok állás miatt van wd40 megoldja.
a motor rossz járása is csak apró baj lehet a sok állás miatt.Ez egy elavult öreg motor,nagy csodát ne várj tőle.Alap helyzetben.
E32-ők között ez jól nézki.
Az,hogy amotor tető kavicsos--hát nem mai festésű.Csak azon nincs kavics nyom,amit nem rég fújtak.
Ma Petinél ellenőriztem az olajszintet... Ugyanott van, ahol 700 km-rel ezelőtt hagytam!!! Eddig a 3. Xado van benne. Kíváncsi lennék, hogy hosszabb távon fogyasztja-e? Ugyebár eddig volt 1500-1600 km-en majd 4 l-es olajfogyasztás...
Szerintetek van különbség a több rövid táv, kb 2X50-60 km, vagy a sokkalta hosszabb, egyvégtében lehúzott út megtétele között motor szempontjából?
Így fénykép alapján még én is rávetném magam. Abban nem vagyok biztos, hogy ennél a 6 hengeres motornál olyan nagy gáz lenne az, hogy sántít. A kerékív rohadás- ha jól tudom - ebben a korban erre a típusra jellemző volt, de szépen javítható.
Bármilyet is veszel, az e32-re igaz, hogy a vétel után hamar rá lehet dobni még egy pár százast.
Tetszik a plüss ülése. Ne hallgass azokra, akik szerint a bőr a tuti. Szerintem.
No itthon vagyok végre. Elszaladtam megnézni tepsikét, hogy haladnak a javítással. Lökhárító már van, meg ködlámpa is. Szétkapták az elejét. nagyjából ami műanyag mögötte, belül törhetett, az tört is. Amolyan 1-200 forintos bizbaszok. Ja, meg a kürt is letört, egy parkoló szenzor kuka. A külső trimmek viszont rendben vannak, meg csodálatos módon a nagy rács is.
Előre egyeztettem a fickóval, hogy jövök, még egy márkaspecifikus szerelőt is felhívtam, hogy ha tetszik az autó, akkor átgurulnánk hozzá, hogy alaposabban megnézze. Nagyon készültem, pénz a zsebben volt. Nyitásra odaértünk, lehet, hogy ez hiba volt. Körbejártuk az autót, míg a kereskedő nem volt kint. Hát a "gyári sérülésmentes szalonállapot" ellenére a jobb első elem végig volt karcolva elég mélyen, a kerékjárati ív rozsdásodott, a motorháztető elején pedig vagy 50, de legalábbis nagyon sok apró kőfelverődés volt. Ettől és pár apró egyéb karctól eltekintve a kasztni rendben volt, és nem is lett volna baj, hiszen csak egy 22 éves autóról beszélünk, de akkor sem szép dolog azt írni - sőt még telefonban is azt mondani - hogy teljesen sérülésmentes. Bementem a nepperhez, aki egy joviális 50-es fickó volt. Mondtam, hogy mit szertnék, ő meg kérdezte, hogy hogy honnan jövök. Mondom Egerből. Erre már nyomja is a nepperdumát, hogy Pestről és Pécsről is jönnek majd megnézni a kocsit. Hja, gondoltam magamban, ez a verda már egy éve itt áll, de pont ma jönnek még ketten, mindegy. A hátsó ülés lapja nem volt a helyén, gondoltam, hogy az akksi van töltőn, és valóban. A kereskedő szép akkurátusan kinyitotta a kocsit, és berakta az akksit, én meg végre behuppantam a vezetőülésbe. Az ajtó először nem akart becsukódni, hanem egy fémes hang kíséretében kipattant. A beltér egész szép volt, a kárpit tényleg kopásmentes és az ülések sem voltak kiülve egyáltalán. Pár apróság azért elvette a kedvemet: az automata váltó kulisszáját takaró műanyagnak, ami mozog a váltóval együtt (nem tudom mi a neve), hiányzott a hátsó része, vagy legalábbis volt egy lyuk, ahogy P-be volt tolva a kar. Ez szerintem nem normális dolog. Szintén a váltó mellett a műanyag borításon volt egy kulcslyuk alakú roncsolt lyuk. Valahogy az ilyen érthetetlen hiányok és sérülések nem éppen bizalomgerjesztők számomra. Aztán megkaptam a kulcsot és beindítottam a motort, vagyis csak akartam, mert nem indult, csak köszörült. Kb. az 5. indításra beröffent, de a várt rezzenéstelen járás és duruzsolás helyett egy MTZ-t megszégyenítő csettegéssel és rázkódással járt a motor, szerintem kb 3 henger élt a hatból. Próbáltam egy kis gázt adni neki, de akkor meg lefulladt. Hagytam még egy-két percet, hagy járjon, de csak nem lett jobb, s közben magától is le-lefulladt, és nagyon rázkódott az egész kasztni. Nagy csalódás volt, nem ezt vártam. Le is állítottam és felhős ábrázattal szálltam ki. A fickó mondta, hogy adni kell neki egy kis gázt. Én meg mondtam neki, hogy már próbáltam és szépen le is fulladt. Ahogy kiszálltam, akkor vettem észre, hogy a külső kilincs fennakadva maradt, és az ajtóhatároló sem jó, nem fogta meg az ajtót.
Beült a fickó és elkezdett telefonálni jó hosszan, de nem ezzel a kocsival kapcsolatban, hanem valami teljesen más ügyben. Álltunk még felette pár percet, ő meg bőszen indítgatta a gépet, adagolta neki a gázt és rendre lefulladt. A telefonálást az istennek sem hagyta abba, pedig már a végén csak azért álltunk ott még vagy 2 percet, hogy elköszönjünk, de szerintem érezte, hogy itt most nem lesz biznisz, úgyhogy nem is figyelt ránk. Tovább telefonált és bűvölte a kocsit, én meg megelégeltem, szóltam neki, hogy viszlát, és hogy oldja meg a problémát, mire a pécsi kuncsaft jön.
Nem különösebben értek az autókhoz, én csak vezetem őket, mint Csodabogár a tankokat. Lehet, hogy nem volt súlyos a gond, és hülye vagyok, hogy eljöttem, de én nem veszek úgy autót, hogy be sem indul. És egy kereskedőtől is azt várnám, hogy ha meg van beszélve a dolog, akkor legalább készítse fel a kocsit, főleg ha "szalonállapotú", akkor induljon be gond nélkül és simán járjon a motor, de lehet, hogy így jártam jobban.
Nagyon kiábrándító volt, annyira elkeserített a dolog, hogy nem is néztem szét jobban a kocsiban, pedig nagyon vártam, még sosem ültem E32-ben, igazából csak képen láttam, de nagyon tetszett.
Igen, nála. Megcsinálták gyorsan a VPID számomat is, meg a befizetési csekket is. Elmentem befizetni, meg kajáltam, addig ők is. Visszamentem, aláírtam, aztán jöttem is hazafelé. Az egyik adatlapom nem volt jó, felment, nyomtatott másikat, lehozta, én kitöltöttem. Teljesen korrektnek éreztem. Bár minden javítanivalóról számlát kér, mert nem számítja fel. Ez mondjuk nem teljesen korrekt, de hát aki maga javít...
Ma levizsgázott a Másik! Csont nélkül, szinte csak apróbb bosszúságok voltak (kipuf rozsdás, hátsó lámpa repedt...). Megkapta a kék! környezetvédelmi matricáját is! Februárban a Zöldnél is át kell iratni a környezetvédelmi osztályt, és a piros helyett kék matricát kell kapjon. Mindkettő 97-es 728-as. Voltam mindjárt Tatabányán is, leadni a papírokat, várom a helyszíni szemlét.
Na, ma kivágtam a kocsiból az angel-eyet, vissza a gyári helyzetjelzőt, és a xenon trafóját is kicseréltem. Elvileg most működik, aztán tudja a fene, mit hoz a jövő :)
A check xy lights feliratok mikor tűnnek el (le volt kötve a helyzetjelző, és az egyik hátsó izzóm is kiégett)? Nem tudom elolvasni, hogy milyen lámpákra gondol, mert pixelhibás a cucc, és csak a check és a lights szövegeket tudom kivenni, ami közte van azt nem, de van vagy 2 v 3 ilyen kiírás egymás után.
Előröl nagy disznó, hogy ha utolér valakit, a tükörbe sem férjen el a képe... ... ha meg már megelőzött, hamarabb tűnik kicsinek a feneke miatt, mint ha gyorsan elsuhant volna tova... :oDDDD
Belül csak szimplán kényelmesen minden kézre áll, minek akkora hajó, hogy távirattal kelljen az utasokkal kommunikálni.
Így jár aki nem tudja miket árul és összekeveri a fotókat ;o))))
Nekem e jelenség után elég hamar csak az első fékkör dolgozott. Pontosabban hazafelé kezdte el csinálni, utána már nem mentem sehova csak a szerelőhöz.
Köszi előre is! Most meg lett oldva dróttal, de ugye nem ez a végleges megoldása. Amikor pesten jársz, egyeztessünk, írd ki ide, majdnem online olvasom. Jövő héten már csak 1/2 4 után tudok mozogni, holnap vizsgázik a Másik. Reggel. Elvileg utána megyek Tatabányára, hogy bejelentsem regadóztatni. Ha megérkezik a pénzecském a számlámra. Egyelőre se híre....
Napközben Vácon vagyok, és teljességgel kiszámíthatatlan, hogy mikor tudok mozdulni. Holnap elvileg megyek be Pestre, de még nem tudom pontosan hova, és mikor...
Hát esetleg találkozhatnánk valamerre... :) Ha ugyanaz az izzó. valószínűleg a zárókupak is hasonló. Én elméletileg motorral mozgásképes vagyok, idő függvénye.. Viszont, ha már sérült a lámpa, nincs meg véletlenül a fényszóró rész hátsó burkolata? Olyanom sincs, bár az legalább rendelhető. Ennek a kis gyűrűnek nyoma sincs sehol. Amúgy zömmel a XI-XXII kerület és környékén mozgok.
Segítségre lenne szükségem! Van valakinek sérült xenonos lámpája, amiben benne van az izzó rögzítő gyűrűje? A Másikon a balos lámpából hiányzik. Nem tudtam, miért nem látok vele a sötétben, holott világított... Nos, most dróttal lett odarögzítve, de nem ez a végleges célom. Ha esetleg nincs rá szüksége, szívesen átvenném az egyiket tőle.
Másik kérdés, ha a fékkopás jelző miatt a műszerfalon világít a jel, az a betét cseréjével nem tűnik el. Hogyan lehet mégis eltűntetni?
Harmadik kérdés: A fékpedál erősen nyomva tartásakor szépen kúszik be a pedál, autó nagyon megáll, fék van. Folyadék nem ereszt. 2 éve cseréltek benne folyadékot. Amit észre vettem, hogy az az alkatrész, amin a fékbetétek csúszkálnak, gödrösre van kopva, abban akadhat a betét? Azt cseréljem, vagy mit tegyek vele? Attól lehet ez a fékpedál bekúszás? Amúgy nincs egy nagyon határozott nyomáspontja a féknek. A Zöldé is kúszik befelé, de nem annyit, mint a Másik.
Megszűnt a zöldzöld autómban a nyomvályúmászkálás!!! A hibát a két hátsó felső lengőkar lógása okozta!!! Kicseréltük, ma kipróbáltam, arra megy, amerre kell!!! Hurrá!!! Már csak két stab pálcát kell cseréljek... Meg egy jobbos kerékagyat. De sajna éhezik a majom. Ültettem banánfát!
Foleg gyorsitasnal kb. 35tol berazza az autot valami, erzesre hatulrol jon, ellenben 140 felett nem erezni.
Jellegzetes bugo hang is jelentkezik.
Hatso futomu atrangatva, kerekek kicentirozva(teli garnituranal kezdte, azt hittem a gumi rossz. De a nyarival(kulon felni) szettel is ua.), ma at lettek zsirozva a feltengelyek is.
Mekkora hülye vagyok... Most látom, hogy 2 fajta 4 küllős kormány volt. Facelifteseken más a hátsó rész. Lefelé vajon kompatibilis? Sikerült facelifteset vennem... Jó nagy barom vagyok...
Jól látom, hogy E39-es felnid van? Nekem a 728-asra nem fért fel a 4 dugattyús első féknyereg miatt, 4 mm-t kellett szélesíteni rajta emiatt... Neked? Központosítógyűrű? Nem ráz picit sem?
Tudom tudom...régesrég meg kellett volna tennem, de ami késik nem múlik! Itt a kedvesem:) nem hibátlan, kicsit biceg de legalább nem lép félre:) Most már ne haragudj rám alibiman:)
Az én 750i-m alatt ZF 5HP30-as váltom, van az előző tulajtól (ő volt az első) kaptam az autóhoz a vezetett szervizkönyvön kívül az E38 és ZF user manual-t. A ZF manual azt írja, hogy ha váltón levő tábla színe zöld, akkor Esso LT 71141-es olaj való bele, ha tábla színe fekete, akkor Shell LA 2634 de mondják, hogy zöld táblás ZF automata váltóhoz jó még az Agip Dexron III, Aral ATF 55 F, Castrol Dexron III vagy a Castrol Transmax Z. Ezeket az utóbbi olajakat a Debreceni Magisz Kft.nél levő szervizvezető nézte nekem az Ö belső rendszerükben, de én a ZF user manual szerint olaját raktam bele mégis csak a gyártó tudja, hogy milyen olaj kell az adott típusú váltóhoz. A váltóba kicsit kevesebb, mint 10 liter olaj ment bele a csere alkalmával. Azóta problémám nincs, vele simán és rángatás nélkül teszi a dolgát igaz olajcserénél tettünk bele egy Xado regeneráló spray-t. A biztonság kedvéért.
Hát azért mind a ketten jól tudjuk, hogy nem űrtechnika olyan gyűrűt drehálni, ami tizeden belül van. Ha meg CNC-vel csinálják, jó gépen, annak nelehet baja. :-)
Egyébként amikor a gumis felrakta a kereket, valami olyasmit motyogott, hogy ezeknél a kocsiknál, ezeknek a felniknek nem i nagyon kell központosító, mert valahogy a csavarok megvezetik a felnit. Nem nagyon firtattam ezt a dolgot, rakja csak fel a központosítót.
Neked kis lemez felnid lehet azon a kocsin, kis kerékkel, azért nem kellett rá sok súly. Meg azért, mert jó (pontos) a gumid. Az számít a legjobban, nem a felni.
Ahogy írtam, valahogy ebben a tartományban "leng" be a rendszer, itt van a rezonancia frekvenciája. Egyébként azt nem állítottam, hogy a központosító nem lesz / lehet annyira pontos. Arra utaltam, hogy a kerék nem központos, tehát HA a központosító pl. nem pontos, akkor, stb, stb.
Ha 90-ig ráz, az centrírozási hiba, ha felette, akkor gumi, vagy felni. A központosító nem lehet olyan pontos, mint a gyár által megalkotott középrész. Itt tizedek is számítanak. És amikor 7 tizedet kell oldalanként hézagolni, nem biztos, hogy sikerülhet. Megmérném én azt a fém központosítót, milyen anyagból készítik. Amit már írtam korábban is, ha nekem kellene ilyet csináljak, biztos az új középrész megalkotása lenne az első dolgom. Nem lenne olcsó játék, de biztosan tökéletes lenne. A 27 éves autóm felnijeit is olyan gyönyörűre megcsinálták a felniklinikán, hogy a legnygyobb súly 15g lett. amit rá kellett tegyenek, általában 5 és 10g lett felütve rá. Biztosan nem lenne olcsó mulatság, de hosszútávon megérné.
Ma nagyot csaptunk a lecsóba, és SABC-vel nekiestünk a kívül-belül zöld-hetesem futóművének. A terv egy bal első kerékagy és egy segédkar csapágy csere volt. Mivel Petinél új dimenzióba léptünk, és emelőre tettük a jószágot, szomorúan konstatáltam, hogy a bal hátsó kerék lötyög. Csapágyra gyanakodtunk. Végül kiderült, hogy a felső hátsó lengőkar van oda. De nem kicsit. Majd kiderült, hogy a balos is, de nem annyira. Megrendeltük a kért alkatrészt. Megjött, de nem ugyanaz, amit kértünk. A jobbost meg tudtuk csinálálni. Ezekután trélerre magyar, elindultunk a zöld-beige hetesért. Trélerre tettük, s azzal is felkapaszkodtunk az emelőre. A terv a komplett fékbetétek cseréje és a két első kereszt lengőkar cseréje, no meg olajcsere volt, kartertömítéssel karöltve. Azt majd egy másik napon csináljuk. Így is eltartott 8-ig, mire készen lettünk... Majdnem. Hazafelé a zöld-zöld hetessel jöttem. Ami feltűnt, az az volt, hogy a nyomvájús úton kevésbé keresi a kitörésre a helyet. Tehát a hátsó futómű volt az, ami miatt mászik, mászott a kocsi az úton. Még mindig van egy zörgés a jobb elejében, de az lehet még stab pálca is, később cserélem. Remélem nem a lengéscsillapító lesz. Lényeg, hogy a futóműben a hibák zömmel ki lettek küszöbölva. A beige hetes bal lengőkarja olyan szinten hulladék volt, hogy ott gyönyörködtünk benne. Nem laza volt, hanem kb 3-4 mm-es lógása volt a gömbfejnek! Ami lényeg, hogy 290000 km-rel eredeti alkatrészek jöttek ki belőle.
A biztonság kedvéért íme egy kép, itt biztos, hogy jó rugó van (én rendeltem bele alvázszám alapján fékl éve), igaz a hátulja picit lejjebb van, mert napok óta áll, és hátul szintszabályzós:
Alapból, gyárilag, mindegyiknek látszatra magasabban áll az eleje, mint a hátulja. Amit belinkeltél, az M-futómű (szerintem). A futómű-ellenőrző programoknál, ahol meg kell mérni a felni alsó peremének a távolságát a sárvédő alsó peremétől, az első tengelyre centikkel nagyobb érték van megadva gyárilag, mint hátul. Szóval én nem lennék teljesen biztos abban, hogy az nem jól áll. Persze hülyén néz ki, de mindegyik hülyén néz ki alapból. Ezért ültetik a legtöbbet elöl, mert akkor sokkal szebben adja a vonalat a kaszni.
Voltam tegnap Zsoltinál, és elhoztam az ülésbe való háttámla vezérlöt. Ha már ottvoltam megkértem menjen egy kört az enyémmel, és mondjon véleményt róla, mégis csak egy hozzáértö ember.
Az nekem is feltűnt már hogy az E46 320d M futómű után a 7-es nagyon hajós, de gondoltam hogy ennyire azért mégsem kéne, ebben Zsolti is megerősitett, úgyhogy most nekiundulok a futóműfelújitásnak, mert nagyon "libegös" a 7-es
Elsö kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne - Zsolti szerint nem valószinű hogy 730-hoz való rugók vannak benne - honnan tudom meg mi a gyári belevaló rugó ?
Ez azt mondja keressem a BMW dealerem, ami nincs...
Hogy miért nem a gyári rugó van benne arra szemléltetésnek itt 2 db kép - érdemes az elsö gumi és a kasztni közötti "hézagot" figyelni, viszonyitva a hátsóhoz :)
Gondolkodtam ezen a rázás dolgon. Mármint nem a hosszú nevű barátom-féle rázáson, mert az más, hanem azon, hogy ha nem központos egy kerék, akkor az ráz.
Pl. egy 235/60x16-os kerék átmérője 688,4 mm. Először gondolkodjunk fordítva. Azt várjuk, hogy 80-nál rázzon. Azaz 22.22 m/sec sebességnél. Ez 22 222 mm/sec. Osztva 688.4-el, másodpercenként 32-t üt. Ennek közvetlen hatása egy mély búgó hang, ami a sebesség növekedésével egyre magasabbá válik. Ez van pl. az én egyik régebbi Dunlop gumimmal, valamilyen oknál fogva kicsit kockás lett még az előző tulajnál.
Most nézzük azt, milyen sebességgel kell haladni ahhoz, hogy a fent megadott gumi rázzon, pl. másodpercenként 2 ütéssel. Ahhoz 688.4x2 mm-ert kell megtenni másodpercenként. 1378.8 mm/sec = 4.96 km/h. Gyaloglási sebesség. Viszont ennél a tempónál a gumi képes lehet elnyelni az ütéseket, ahogy az út egyenetlenségeket is. Szóval szerintem semmi nem érezhető a dologból.
Jó, akkor most gondolkodjunk el azon, hogyan lehet az, hogy a kiegyensúlyozatlan kerék képes - bizonyos sebességnél - a kormányt rázni. Lehet, hogy rosszul emlékszem, de nekem úgy rémlik, hogy ez a rázás nem az egész autón, hanem csak a kormányon érezhető, és ez is inkább csavaró (jobbra-balra remeg) mintsem tengely irányú, logikusan. A rázás 80-120 km sebességtartományban szokott jelentkezni, és 1-4 Herz a frekvenciája. Ha megint a kerék méreteit vesszük alapul, akkor ez a jelenség elméletileg, pusztán csak az átmérőt számítva nem lehetséges, pedig jól tudjuk, mindannyian tapasztaltuk már, hogy ilyen bizony van. Hogyan lehet ez? Úgy, hogy az egész rendszer, kerék, gumi, kormány összekötők, kormánymű mechanikailag egy saját rezonancia frekvenciával rendelkezik. Amikor periodikus oldalirányú terhelés éri a kereket, akkor a teljes rendszer rugóállandójától függően lehetséges az említett rezonancia frekvencia elérése, és akkor a szerkezet berezonál.
Véleményem szerint, ha egy kerék üt, mert pl. nem központosítva lett felszerelve, az is képes lehet ilyen rezonálásra. Csak itt lehet, hogy nemcsak a kormányt rázza, hanem az egész kocsit. És ott is különbség lehet, hogy pl. a keréknyomás változtatásával más és más sebességnél jelentkezhet ez a rázás.
Nem, egyben van egy nagy darab. A többi aprólék rá van pattintva. Olyan kilóhúsz lehet kb. az ára fényezés nélkül, de bontottat fogunk keresni. nagy darab műanyagnak mindegy, hogy új vagy használt. Az aprólékokból is tört valami, meg a ködlámpát még nem néztem, csak bedobtam a csomagtartóba. Nem volt hangulatom megnézni.
125 dollár (25k HUF) a 2 db postával együtt Magyarországra :) Szerintem jó üzlet volt :) Persze ez csak akkor derül ki, ha már a kezemben lesz, és nem lopják el a postások :P
Nem kell különösebben ütniverni, a betét nekimegy a tárcsának, amit a kerékcsavarok szorítanak a helyére.
Egy kerékcsere igen egyszerű dolog, viszont csomómindenre hatással lehet....
Egy vastagabb postabélyegtől a helikopter az nem esik le, (mítoszrombólók rulez;)) de ha kettőt-hármat egymásraragasztassz egyik oldalt a kerékagyra, ennek a tetejére felteszed a tárcsát és rá a kereket, nem látszik majd semmi dráma, de nem tudod kb 50felett tartani a kormányt annyira fog rázni az autó egész eleje.
Csomó esetben, amikor valaki a fél futóművet kicseréltette ilyen miatt, szinte biztos vagyok abban, NEM a kormánymű holtjátéktól, nem egy alsó gömbfejtől, stb rázott (az ugyanis másik ezer ember romhalmazán is azonosan szétvan, és nem ráz) hanem valami olyantol, amit bontás közben szétszedtek, majd helyesen-máshogy raktak össze.
Tegnap visszatettem az autómra az eredeti első kerekeket (E39, központosító, amivel először rázni kezdett), mert ha ugye a saját styling 60-nal is pontosan ugyanúgy ráz, akkor legalább ne legyen felemás. Most jön az őrület! Megszűnt a probléma!!! Pici, finom remegés még érezhető, ami szerintem már a korábbi rázkódás miatt ütő új féktárcsának tudható be, de nyoma sincs a korábbi borzalmas rázásnak, amit ugyanezzel a felnivel csinált! Lehet, hogy a féknyereg dugattyú volt a ludas és a cserénél mondjuk megütöttem a kerékkel, mire visszaugrott a helyére?
Bár a felni nekem is nagyon tetszik (ezt vadászom E34-re), én is inkább legfeljebb facelift előttire tenném. De ízlések és pofonok, lásd tetőablak. Amúgy, ha a közepét alibiman színrefújatja, az nagyon sokat dobna pluszban.
Még mindig érdekelne a a szelep amivel le az ülésbe. Irtad anno hogy lenne ülésbe szeleped mert nem tudom leereszteni a gerinctámaszt.
Március 13-14-15-én megoldható lenne egy találkozó, vagy ha nem akarsz találkozni akkor légyszi mondd el nekem hogy juthatna hozzám az az alkatrész ? Ha nem akarsz irni akkor a számom : +36304917757.
Nekem is ez volt a gondom. Én is az elemre fogtam. Az előző elemcsere alkalmával valószínű elfelejthette az autót. Innan volt egy fórumtárs, aki segített felismertetni az autóval a kulcsot. Pár másodperc az edész. Be kell ülni a kocsiba a jó kulccsal, elindítani a betanítási gombnyomkodást, majd a másik kulccsal ugyanezt el kell játszani. A sorrendet nem jegyeztem meg, én telefonon kommunikáltam a kedves klubtárssal. Annyit még, hogy szerintem érdemes felváltva használni a kulcsokat. A mostani kulcsomban pont ezért a villámnál is sebesebben cseréltem elemet, nehogy felejtésbe merüljön a programja.
Öregít? :-))) Ez volt a cél! Nehogymá' fiatalabbnak látszódjon, mint én.
Style 15 téli felni lesz. Praktikusan semmi értelme, mivel egész télen jó ha 3x elővettem a kocsit, na jó 4x. De hogy néz az ki, ha valaki megkérdezi tőlem, van-e téli gumim, én meg csak zavartan pislogok.
Zsoltikám tévedsz! Hova jutna a világ, ha az alapján ítélnélek meg hogy neked tetszik-e az én agymenésem. Meg hova jutna a világ, ha mindenkinek ugyanaz tetszene? Egyforma ruha, egyforma étel, egyforma nő, egyforma kocsi? :-)
Új kérdéssel fordulnék hozzátok.....a következő a jelenség: van ugye az e38 kulcs, vannak rajta nyomógombok is:) van benne gombelem is, ki is cseréltem, /mivel azt hittem én balga , hogy azért nem műkszik, mert esetlegesen gyenge az elem ami benne van...hmm..nem! ugyan úgy felvillan a gomb megnyomásakor a led mint azelőtt bármelyik gomb megnyomásakor de a kocsi egyáltalán nem reagál rá...sem a központizárat nem nyitja sem a csomagtérfedélzárat nem mozdítja a távirányításra...a kulcs egyébként indítja az autót..:) Mondjuk nekem az is fura hogy amíg az előző autómnál..BMW e34 520i amikor bezártam az ajtót a műszerfalon középen világítani kezdett a led és úgy is maradt jelezvén hogy a risztó élesedett....na ennél nem........világítani kb 10 másodpercoig és aztán kialszik......ilyenkor nincs riasztve? MI tévő legyek a távirányítással ill a risztóval kapcsolatban???Az autóm BMW e38 735 IA 1999-es.
Nemrég találtam meg ezt a BMW 7-es szériával foglalkozó fórumot! Teli vagyok kérdésekkel felétek, remélem tudtok is nekem választani :) Szóval sorolnám a kérdéseimet (bocsánat, ha tolakodó illetve sok a kérdés, de tényleg teli vagyok kérdésekkel a 7-est illetően). Szóval, mennyire éri meg esetleg megvenni egy '87-es 730i kocsit? A fogyasztása nagyjából mennyi lenne? Azt leszögezném előre, hogy nem városi használatra kellene az autó, ha veszek BMW-t, hanem hétvégi, illetve alkalmi autónak. 12-15 körül lenne a városi, az országúti meg kevesebből jönne ki? Az autó manuális váltós lenne. Továbbá még kérdezném, hogy mikre kell figyelni egy hetes megvásárlásakor? Gondolok itt a típushibákra, a rohadásra, a klíma állapota etc.... . Valamint nemrég láttam fent a neten egy 725tds 1996-os évjáratú a gépkocsi és az van az információhoz írva, hogy üzemképes az autó de feketén füstöl... na most mi lehet a gond? :) Mert elég kedvező áron eladó közel 700e ft-ért, de a félelmem az az, hogy legalább annyit rá is kell költeni a kocsi javíttatására, valamint a műszakisztatásra, mert lejárt a műszakija.
Szóval előre is nagyon köszönöm kedves fórumozó társaim a válaszaitokat, illetve az észrevételeiteket. Illetve egy 730-as gépkocsi átlagfogyasztására lennék még kíváncsi, illetve arra, hogy milyen fizetési kötelezettségeim vannak a kocsi után?
Tudom, nem témába vág, de végre sikerült oldalsó REAR DOOR SUN BLIND majdnem tökéletes állapotú (az egyik egy picit repedt) rolót vennem potom pénzért. És ennek apropóján szeretném tájékozatni az urakat, hogy, van egy 1997-es évjáratú talán 735-os vagy 740-es, amit most bontanak és a tulajdonos elmondása szerint az (az oldalsó rolók) kivételével még minden megvan az autóból. Ha valakit érdekel, valamilyen alkatrész meg tudom adni a tulaj számát.
Hát uraim, sikeresen megtörtük kicsinyt az autó elejét. Jöttem át a dombon Nagytarcsa és Pécel közt, le kellet kapcsolnom a refit a szembejövő miatt, még nem kapcsoltam vissza, ott ült egy kis termetű kutya az út közepén. Telibe vágtam a nagy és jó drága műanyag köténylemezzel, ami keresztben eltört. Kapott a bal ködlámpa is, meg talán még egy-két apróság. Most boldog vagyok. :-((
Köszönöm!Látom te ebben jobban bent vagy és igy már értem.Pár éve volt egy C180 om azt is elvittem pécsre chipet átiratni végig is nézhettem mindent hogy mit csinál kb 30perc alatt meg is volt az egész,igaz telj. mérés nem volt görgös padon ,de haza felé már érztem hogy a korábbihoz képest /122Le gyárilag/ könnyebben elérte a 200at.És tényleg nyomatékosabb lett már elindulásnál érezhetöen rugalmasabb volt.Ez már egy C280 és ezt jobban féltem ,hogy ne legyen káros a motorra.Tehát akkor szerinted igazábol elrontani nem nagyon fogják?Mert egy másik cég becsörgést mondott ha sok elögyujtást adnak,és hirtelen tul melegedést idézhet elö ha elrontják.Ök a befecsk. benzin mennyiségével is variálnak?De szeretném ha nyomastékosabb lenne már also fordulaton.Sport gyertyárol mi a véleményed az okozhat e jobb gyorsulást?
Nálam a központosító nem is igazán a szó szoros értelemben vett rázást, hanem gyenge, de folyamtos remegést jelent előlről, ami csak tükörsima úton érezhető (60-120 km/h között).
Azért gondolom (illetve igazából a gumis/futóműve/szervízes gondolja), hogy központosító, mert szarrá lett centírozva, állítva, illetve a futómű nézve, hogy nem-e valami nyüves szilent van-e esetleg kiverődve, elállítódva, kar meghajolva, stb.
De vigyázkodjál. Ha még kinnt áll az autó, akkor már indulok is a 4 db téglával és holnap én is linkelek hasonlóan szép képet egy antracitszürke példányról...
Gondoltam rég dumáltunk. Éppen csavarogni akartam egyet a kocsival (tudod, új felni), szóval akár el is ugorhatnék hozzád, ha te is úgy gondolod. Telószámodat elküldhetnéd, nem találom sehol.
Mondom kicseréltem mindkét izzót, nem segített. :( Hol mennek, hol nem. Vettem most bontott (gyári, Bosch) trafót 10-esért. Állítólag tökéletesen működik.
Most következö hosszú hétvégét 12-15-ig ott tervezem tölteni Komáromban. Irtad anno hogy lenne ülésbe szeleped mert nem tudom leereszteni a gerinctámaszt.
Ezen a hétvégén alkalmas lenne Neked egy vizit ? Ha igen tudnál adni egy cimet hova menjek vagy egy számot amin elérlek ? Privát emilt irtam, de azt lehet még nem olvastad.
Felkerült a style-5 felni és a Pirelli Cinturato P7 235/55x17 99W-s gumi. Végül is alumínium tehermentesítő gyűrűvel. Mentem vele vagy 100 km-et, elugrottam Kiskunlacházára birkapöriért. Faszányosan nyomvályús az 51-es út, sőt duplán az. Hát ez a gumi ezt úgy szarta le, ahogy van. Semmit nem lehetett ebből érzeni. Eszméletlen komfortos és csendes. Sokat mentem szar úton is. Egyszerűen telitalálat.
Persze rázás az nincs - 140-et tudtam vele menni. Ezt egyébként hogy kéne éreznem? Rázza a kormányt, vagy az egész kocsit?
Megnéztem, hogy rendben van-e a sebesség. Beálltam 90-re, a GPS 89.28 km/h-hozott ki, a titkos menüben meg ugrált a 88 és 89 között.
Kicseréltem mindkét helyen az izzót, egy ideig ment is tökéletesen, aztán örökre kialudt a bal első lámpám :( Már a ki-be kapcsolásra sem reagált. Valószínű, hogy akkor tényleg trafó hiba lesz... :( Vagy esetleg másik ötlet?
- forró felni, szúrós szag, pici füst, ellenben csendben megy, de legalább van értékelhető fékhatás is,
vagy
- csendben megy, nincs füst, nincs szag, de fék is alig.
Válasz: féknyereg az egyik oldalt mindenestől (átmenetileg gyógyítható lenne vhogy, de én olyat nem játszok).
Úgyhogy akkor két hátsó tárcsa, rögzítőfék betétek, normál fékbetétek is cserélődnek...
Most szomorú vagyok.
Letámasztottam tehát négy szép tavaszi napra a szervízben és csendben szomorkodok.
:(
s.
p.s. Ilynekor egyébiránt mindig Hisztis kurva! felkiáltással búcsúzom tőle, de most olyan szomorúan gubbasztott ott a többi vitéz között, hogy megsajnáltam szegényt. hüpp, hüpp
Motor csak utógyújtásnál melegszik túl, sok előgyújtásnál esetleg "kopog", csörögni a kígyó szokott. Ha kopog a motor, feleslegesen terheli a főtengely csapágyat, és túlfogyaszt. Na most a kocsikban van kopogás érzékelő, szóval az nem nagyon engedi a kopogást. Ettől még el lehet persze rontani. De a tuningosok ezt jól tudják, és ezért nem igazán lehet 10% - nál többet várni egy szívó motortól, hacsak a gyújtáshoz és a befecsihez nyúlnak. Ha dúsítod a keveréket vagy növeled az oktánszámot akkor nem hajlamos a kopogásra.
Igen én is ezt hallottam és a tuning cégek is ezt mondták ,Nm erre mennek rá,De!!!))V.ki mondott olyat is aki ezzel foglalkozik hogy ovatossan a az elögyujtással mert 2 -3 foknál már több az káros a motorra hogy becsöröghet illetve elég a motor tul hevül olyan hirtelen hogy még ez vizhőfokban sem mutatkozik meg.Erröl hallotatok v.mit ?Hogy káros lenne mit jelent?GHa normál körulmények között használom akkor is?
Nyilván nem padlóznám mindig csak a muszály.Ez 2.8 as merci motor soros 6hengeres.Irjatok!
Ezzel kicsit vitatkoznék. Misi elmondása és a saját tapasztalatom szerint (bár te is tapasztalhattad) inkább a nyomatékra mennek rá. A tuning célja, hogy alacsonyabb fordulaton kezdje el leadni a nyomatékot. Ezek a motorok baromi nagy tartalékokkal rendelkeznek, egy 2,8-as motornál élettartam szempontjából nem számít az, hogy most 192 LE vagy 210. Az USA-ban kompresszort is szerelnek a 4.4-es motorokra. Olvastam valahol, hogy az eredeti 286 helyett valami 404 lovat vesznek ki belőle és bírja.
Köszönöm a felajánlást! Kompatibilis modulod van? Az a baj, hogy nem tudom, milyen van az enyémben. Debreceni garázsomban nekem is van egy modul, de arról sem tudom, hogy jó-e.
Szerintem lökös ugyanaz, két nagy torx fogja a rendszám alatt, meg néhány kisebb valahol oldalt, de erre már nem emlékszem. Kb. 2 perc levenni, ködlámpa stekkert ne feledd széthúzni!
Tudtommal benzinmennyiséget is és előgyújtást is változtatnak. Ha jól emlékszem 728i-ra kérdezed. Ott Szvsz semmi értelme, ez egy luxusautó, a kinyerhető (igen optimista) + 10% nem lesz érezhető, az élettartamot pedig mindenképpen negatívan befolyásolja. A BMW-nél nem véletlenül vannak úgy a dolgok, ahogy vannak. Ez nem egy Maruti, ahol jobban jársz az utángyártott alkatrésszel, mint a gyárival. Ha mindenképpen tuningolni akarod, tegyél rá 325i szívósort, az E36 fórumon útbaigazítanak.
Rázás - Hát erre ö is csak azt tudta mondani, hogy bármi lehet az első felfüggesztéssel. Rengeteg ilyennel találkozott már, és ami a meglepő, soha nem volt azonos gyógymód. Ez sajnos egy jól ismert E38 betegség.
Nem meglepő módon sok E39 is szenved tőle, egy lehetséges megoldás sokaknak a kormánymű volt, egy fórumtársak által többször ajánlott megoldás itt:
No, beszélgettem a holland haverommal. Elmondtam neki az EDC meg a rázás problémát.
EDC - Aszomdja modul csere. Idejössz, kicserélem neked modult, CSAK KÖLCSÖN! hogy megnézzük, igaza van-e. Ha igen, akkor rendelhetsz egyet az ebayről.
Rázás - Hát erre ö is csak azt tudta mondani, hogy bármi lehet az első felfüggesztéssel. Rengeteg ilyennel találkozott már, és ami a meglepő, soha nem volt azonos gyógymód. Ez sajnos egy jól ismert E38 betegség.
Nekem elvileg gyárilag lámpamosós volt a kocsi (mindegyik xenonos az), de lehetett valami kisebb koccanása a kocsinak, és cseréltek lökháírót, amin viszont már nincs lámpamosó. Gondolom, a lámpamosó rendszert nem szedték ki belőle, max ledugózták. Honnan lehet látni, szétszerelés nélkül, hogy benne van-e még a cucc vagy sem?
Ha benne van maga a lámpamosó, akkor elég csak a króm díszeket cserélni a lökhárítón lámpamosó-fejesre, vagy teljesen más a lökhárító is?
Sziaszok!V.ki nek van e tapasztalata a chip tuningal?motorvezérlöbe mibe avatkozik bele miket irnak át ?.Elögyujtás vagy benzin mennyiséget stb?Laikus vagyok ezért tudnátok e segiteni érdemes e benznest 10 % al megemelni Le Chip átirással nem megy e a motor rovására esetleg röviditi e élettartalmát?Becsöröghet e a motor?B.milyen hozzá szolás érdekel!
fékbetéted hogy áll?? Lehet a kopásjelző lemezke kezdi elérni a tárcsát...annak épp az a dolga hogy nyikorogjon ha kopott a betét....persze nem 100% csak egy ötlet
Nézegettem a mobile.de-t, én úgy látom, hogy egyre kevesebb jó e38-as van. Pl. ha azt mondom 2000-2001-es 735 / 740 beniznes, beesik vagy 60, aminek a fel kuka, a másik fele drága.
A jobboldali izzó cseréhez tényleg ki kell szedni az egész légszűrőházat?
Baloldalit kicseréltem, de a jobboldalinál megakadtam, mert a légszűrőház nem nagyon akar kijönni. Elvileg 1 csavar és 1 bemenő cső, 1 kimenő cső (légtömegmérő) rögzíti csak a kasztnihoz? A bemenő csővel bajban vagyok, mert a bilincs csavarja lefele néz, ahhoz meg nem nagyon férek hozzá.
Olvasva a hozzaszolasokat szerintem hifi, mert 2 hangszoro ajtonkent... de kicsit lemaradtam a valasszal, ha van tipp hang-tuningolasra nyitott vagyok, (alibimant azert meglatogatom...)
Hát USA-ban él a tesóm, illetve én is szoktam kijárni, de amúgy Bp, 2. kerület :)
Mercimhez is USA-ból rendeltem mindent szinte. 1/4 áron ugyanaz a cucc. USA az autóalkatrészek kincsesbnyája. Nincs olyan cucc, amit ne kapnál meg ott legalább 30%kal olcsóbban.
realOEM szerint, és a PollTom-os átvizsgálás szerint is: 11 78 1 704 259 BMW cikkszámú szonda kell. Ez a gyári az enyémben.
Hát alibiman szerint is szarok, meg a PollTom átvizsgálásnál is azt mondták, hogy szarok. Ráadásul felemás. Az egyik bontott is volt. Szóval ugyanolyat tuti nem tudok belerakni, de gyárit igen, amivel anno ki gurult a gyárból.
Hazafelé figyeltem, amit mondtál, és érdekes dolgot tapasztaltam:
60kmh-nál valóban az van, amit mondtál; egyenesben ráz, kanyarodva nem ráz. Viszont 90-nél mindenhogyan ráz, sőt, talán balra kanyarodva picit még rosszabb is, de ezt nem állíthatom 100%osan.
Üdv! Még mindig van egy jó pár liter eladó BMW olajam! 5w30 2200Ft/L, 5w40 1500Ft/L, 10w40 1500Ft/L Ha valakinek kell valami akkor írjon: dioadam13@gmail.com címre!
Na jó nagyokat :) Rég jártam erre gondoltam beköszönök meg mondom a fejleményeket :)
Hétfőn hívott egy pasi hogy jönne megnézni az autót...hát jöjjön...egy tutti 50ezernél többet nem engedek az árból akkor inkább megmarad.
Ma volt egy kis időm,elfogyott a festék,így nem tudtam fényezni (holnap hoznak) így nekiestem szétdöntöttem a középkonzolt,kicserélgettem az izzókat,meg a magnót szétkaptam mert még az előző tulaj okozott vele valamit és nem adta ki a kazit. Hát kiderült mi a baja miután szétszedtem...szerintem gyerek vagy valami okos beletet egy kis műanyagot a kazinyílába a kazira és megakadt kifele...de nem látszott így kívülről mert lapos,és átlátszó volt....kiszedtem,most már fasza :)
Na meg rendbetettem a vasat,meg lejavítgattam a pár kicsi kavicsfelverődést az autó oldalán...meghozattam ehhez is a javítószínt,azt jövőhéten megfújom a tükröt mert az egyik kicsit karcos,meg azon gondolkozom hogy lehet megfújom színre a küszöböt,mert nekem fekete most... de még majd azt kitalálom.... jah meg a lámpa alatti két kis bajusz lécet,azon is van pár pötty és így nem tetszik.
Többen is küzdünk ezzel a problémával, nem hallottam még a gyári újon kívül megbízható megoldást. A bontottak általában szintén vagy töröttek, vagy a belük rossz.
Már régebben is olvasgattam a fórumot és most egy kis segítséget kérnék tőletek, teljes fényezésre ment az autóm és a szétszerelés során a hátsó ajtóban levő kisebbik a BMW RealOEM-ben 51168150953, és 51168150954 számon szereplő roló műagyag háza eltört. Kérdésem, hogy lehet-e csak külön házat venni vagy csak, egyben mert a RealOEM-ben egy cikkszámon szerepel.
Esetleg bontva honnan lehetne venni mert újonnan igen csak húzos az ára.
Az, ráadásul a kerékcsavar méreteivel sincs tisztában. Kértem fél centivel hosszabbat, mint a gyári, adott 1 centivel hosszabbat. Elöl nem is volt probléma, de hátul! Még jó, hogy üresben próbáltam meg forgatni a kereket, különben adott volna a kéziféknek odabent! És még én voltam a hülye, hogy nem mértem... Mondom minek, ha kértem egy méretet, és mást kaptam? Kénytelen voltam a Vásárlók könyvében ennek jelét tenni. Majdnem, hogy kizavart.
A műanyag a gumiszerelés árában került hozzám, de simán félre tudtam tolni egyszer egy rossz felrakásnál. Utána viszont újra raktam, és jó lett. De rázott. Úgy gondoltam, hogy azért, mert az E39-es gyári sokküllős felnije miatti 4 mm-es nyomtávszélesítő volt rajta. De ezekszerint nem. Amit viszont tudok, hogy nem lehet legyártatni, mivel a 72,4 és a 74 mm miatti karika falvastagsága 0,75 mm kell l legyen, ezt csak préselni lehet lemezből. A szerintem egyetlen megoldás a 80 mm-re marás, alu pogácsa behegesztése, majd újra központosítása lenne. Majdnem ezt tettem a felnikkel, amikor is sikerült eladjam őket. Ezek után csak a gyári híve vagyok.
Gyári kerékkel is ugyanúgy ráz. Most már nem csak fékezéskor, hanem simán is, néha. Nem mindig egyformán. Hol jobban, hol kevésbé. De nagyon durván. Nem biztonságos az autó. Viszont amikor lent volt a kerék, néztem, hogy a jobb első fék csak kb 65%-ban fényes, a belső 35% nem kopik. Azonkívül, ha megemelem, és forgatom, akkor ugyanazon a pontos surrogó-kattanó hangot ad. Simán ráfognám, hogy fék probléma, csakhát fék csere előtt is pontosan ugyanígy rázott.
Nem úgy ráz, Zsolti. Ez kizárólag fékezéskor ráz, és akkor ha a kormány középállásban van. Ha enyhén feszül a kormány, akkor általában nem ráz. Úgy ráz, mikor megsül a féktárcsa, és eldobja magát, de nagyon. Ennyire nem tud megsülni. Marha érdekes jelenség. De nekiállok nyomozni.
Mondanom sem kell, hogy a kormányom pont ugyanúgy ráz, mint a nyomtávrúd csere előtt. Mint ahogy a segédirányíó kar csere előtt. Mint ahogy a féktárcsa+fékbetét csere előtt. MEGŐRÜLÖK!!! Hazafelé felszívtam magam, és lecseréltem az első kerekeket. És láss csodát! Pontosan ugyanúgy ráz, mint előtte. Mi a jó édes anyja lehet? Segítsetek!!!
U.i.: ha kész az alu központosítód, és jó, akkor kérnék, mert ez a műanyag egy nagy rakás szar. Sikerült felraknom rá a gyári styling 60-at, mert nem vettem észre, hogy az agyon maradt.
Hol lehet kapni ilyen BMW tisztító készletet? Van valami németgyártmányú csodaszivacs, amivel állítólag újjá lehet várázsolni a bőrt, de nem jut eszembe a neve.
Van egy pár liter eredeti BMW 5W30 as motorolajam! (összesen 14Liter, de tudok többet is szerezni ha kell!) 2200Ft/L áron! Ha valakit érdekel írjon: dioadam13@gmail.com
Segítség kellene... Hogy nevezik azt a részét a középkonzolnak, ahol a rádió csatornáit, és a computert nyomkodom? Ki van esve pár gomb belőle, lehet-e javítani, avagy csere? Hogyan érem el az állófűtés ki-be kapcsolóját? Nyomtam a BC-t kétszer, de nem jelent meg.
Amúgy ma mentem egy kicsit este a kocsival, és végig jól működött a Xenon. Így meg a cserének sincs értelme, mert nem mindig produkálja a hibát... Holnap vagy holnap után jönnek meg az OEM Philips izzók. Azokat berakom, aztán meglátjuk.
Ebay-es eladó tud olyat, hogy ha meghiúsul a fizetés, akkor a második legmagasabb licitet kínálónak adja el a cuccot? Nem igazán akarja elfogadni a paypal accountom a bankkártyam, pedig mindig ezzel vásároltam eddig ebayen, most valamiért nem enged.
Rögtön van is egy: jobb hátsó kisablakos rolója van valakinek eladó? Az enyém teljesen rossz, ezért a tulaj le is szedte. Megnéztem, nem javítható, mert több helyen is le van törve belőle egy-két darabka. Max maga a háló, ami menthető lehet még.
Szerintem tényleg van egy-két ügyes faszi nálunk. Mondjuk biztos vannak kóklerek is. De ez a csákó, aki nekem csinálta meg, korábban gyári beszállító volt. Szerintem azért ez úgy szódával elmegy:
Az Individualos contour üléseket azért nem cserélném el akármire :)
Amúgy vettem ebayen egy 45ezer km-es kormány vázat, ami képek alapján makulátlannak tűnik. 60+30 ojró volt postával. Az enyémről már sajnos pereg le a bőr.
Style 5 17 hüvelykes, ami 72,56-os egyszerűen nincs. 18-ast meg nem teszek a kocsira. Elég szenvedés az nekem, amikor a téglával megyek, azon 18-as van.
Persze, a DSP-nél van még egy középsugárzó is. Nem láttam értelmét betenni, mert nem közép és magas hiányom volt. Meg ugye minél több utas egy rendszer annál mosottabb lesz a sztereó tér. Már ha ez autóban egyáltalán bárkit is érdekel. :-))
Most hogy így gondolkodom, úgy emléxem, nekem elől nem is volt magas sugárzó. Szóval elől/hátul egy-egy hangszóró volt. A HIFI sztereóban van elől elől/hátul egy-egy csipogó is. Pontosabban a hátsó az amolyan középmagas. Tehát mondjuk azt, hogy nekem most egy HIFI sztereóm van, + DSP hangszórók + egy erősítő a mély sugárzók meghajtására.
Ahogy korábban már utaltam rá, a teljes DSP nem érdemes kiépíteni, mert ez nagyjából a képtelenség kategória. Viszont kell a DSP-s hangszóró szett hátulra, meg egy jó subwoofer-erősítő, ami HIGH szintet is eszik. Az Alpine-nak van ilyen.
De azt is mondtam, gyere ide hallgasd meg, és utána dönts!
Mármint arra gondoltál, hogy a gyári hangszórókat kicseréled valami másra? Nem müxik, felejtős. Nem a hangszóróval van a gond, hanem azzal, hogy rossz helyen van.
Kicsit kopott a németem, de szerintem azt, hogy az autó néha nehezen indul, és alacsony a fordulatszám, de ennek ellenére járóképes, és megy normálisan. De azért erősítse meg valaki.
En is kuldok kepeket.. szomoru hetem lesz, a bor felujitas/szinrefujas miatt nem lesz kocsim jo ideig, viszont ha kesz nagyon szep lesz es mar csak az allando aprosagokat kell majd legozni es javitgatni.
Es vicces, hogy bar meg csak 2 hete van automatam, a mazdaban mar most elfelejtek kuplungolni inditaskor :) kocsi persze sebessegben allt...
zenevel kapcsolatban: mit gondoltok, mi a hatasossabb: gyari hangszorok erositovel, vagy uj hangszorok erosito nelkul?
Das Fahrzeug lässt sich manchmal schwer anfahren und die Drehezahl ist ab und zu niedriger als es sein soll (nur im Stand) (MIT DEM AUTO KANN MAN EINWANDFREI FAHREN), während der Fahrt läuft alles einwandfrei
Köszi! Utánanézek. Meg lehet valahogy állapítani, hogy működni fog-e nekem? Vagy zsákbamacskázni kell mindenképpen? elég régi az elektromos kapum, legalább 10-12 éves Hörmann gyártmány, fogalmam sincs, hogy ugrókódos-e, de azért nem szeretnék egy új tükröt venni úgy, hogy nem is működik a végén :)
Linkellni nem tudom, de beltér, kiegészítők, és ott görgess lefelé. Ha fényre sötétedő a belső tükröd, akkor van ott nafta, mert elektrochrom elven sötétedik. Nekem sem volt benne a nyitó alapból (ez, a hűtő, meg a vonóhorog hiányzik a valóban akkor rendelhető összes extrához), és én tettem bele. Régit lekapod, kikötöd, ezt összedugod, visszarakod, és kész. Az ugrókódosból nem mindegyiket tudja, de alapvetően nem kizáró ok, csak bonyolultabb a feltanítás. Nekem az otthoni kapu ugrókódos, a cégnél nem. Mindkettőt kezeli szépen.
Azért ajánlottam az enyémet, mert én elméletileg a Peugeot-mba akartam tenni, de abban én már nem fogok olajat cserélni. Ki lesz vonva a forgalomból. R-go, megmaradt a flakon.
Néztem a mobilgumi oldalát, de nem találtam ilyen tükröt. Be tudnád linkelni?
Ez a tükrös megoldás tényleg ilyen egyszerű? De honnan kap áramot? Az én tükröm csak simán sötétedő, nincs benne se iránytű, se semmi. Ugrókódosat tudja?
Ehhez hozzá tartozik, hogy a Xado mindig valahonnan veszi az olajat, és csomagolja. Az ott dolgozókkal beszélgettem, és a főnök volt, aki kipróbálta először, majd adott az ismerőseinek is, és a pozitív visszajelzések után kezdte el a forgalmazását.
Előtte mindenféleképpen a Vitafush. Utána jöhet az olaj. Ha Xado olajat veszel, akkor benne van az első 9 ml-es regeneráló gél, a másik kettőt hozzá kell tenni. Én az új kocsiba is meg fogom csinálni a kezelést. Mire leérek a tengerpartra, meg vissza, készen is lesz! 1500 km alatt lesz kész a kezelés. Ártani természetesen nem árt.
Nem, nem! Nem jó a xado olaj, ne vegyél! Nekem nem jött be. Eredeti BMW-t ,vagy Castrol-t. Motormosót mondtunk, nem a cementáló gélt. Bár azzal is kezelheted olajcsere után, de azt bármikor csinálhatod. Az jó egyébként. Érezhetően.Ákosnak csodát tett, teljesen megdöbbentem.
De most a mosás a lényeg. Azt meg csak ilyenkor lehet.
Érdekes, hogy a futó aukció, amiből még 5 nap hátra van 100 euro fölött jár, miközben amerikából 40euró alatt lehet venni sofort-kaufennel. De hát ez is mutatja, hogy mennyire hülyék az emberek. Viszont kell ehhez a burkolat, ami 60 euro, és csak egyet látok belőle eladót, valamint a kábelköteg (igaz, ez csak 6ezer Ft, de az ábrát látva, jelentős bontással jár). Szóval lehet, hogy jobban jársz a tükörrel. Mindenképpen egyszerűbb, kb 1 perc a tükörcsere.
És valóban olyan jó cucc. Teljesen kitakarítja a blokkot, az olajszűrőm olyan volt utána, mint a kátrányos lett volna. Kb 5000 km-es olaj volt benne, ami ugye mindig friss volt, mert ette.
Beletöltöttem, és másnap alig láttam az autót a füsttől. Aztán kezdett szépen kitisztulni. Másnap elmentem vele Balatonra, ott már nem füstölt. Este visszaindultam, és csapattam hazafelé, kb 150 körül. Egy hétig még jártam vele, majd olajat cseréltem, és beletettem a regeneráló gélt. Jelem pillanatban nemsokára jön a harmadik gél, azaz 500 km-t elmentem, it már láthatónak kellett volna legyen az olajfogyasztás. De nem!!!
Hozzátartozik, hogy a motoromban közel 500000 km van. 728-as.
Nem is fog erre sor kerülni. Alapvetően a vonulós közlekedést szeretem, csak gondoltam, kipróbálom, meg ilyen, nagyobb igénybevételnél elő lehet csalogatni a lappangó hibákat, de nem volt semmi.
Ákos: Köszönöm, de szerintem most egyelőre elég lesz az olajcsere, nem füstöl egyáltalán, olajat nem igazán evett.
Amit még akartam kérdezni, hogy a belső tükör fölött van ugye a belső hőmérséklet jeladó. Alapból csak ez van ide bekötve, vagy már elő van készítve a kapunyitó távírányító kábelezése is (gondolom, annak csak nafta kell)? Szeretnék egy ilyen egységet beszerezni, mert állandóan a kocsiban felejtem a kapunyitót. Mennyire bonyolult utólag beszerelni egy gyári kapunyitó modult?
Országúton 18 literes fogyasztáshoz már súlyosan ön- és közveszélyesen kell közlekedni ezekkel (vagy autópálya 250kmh). Ezek alapvetően gazdaságos, jó hatásfokú motorok, csak a városban sokat kell lökdösni a nehéz bódét, ezért ott zabálnak.
Amin az első rendszám van, a hátsót még éppen nem tettem rá vissza. Most zajlik a forgalomba helyezése. Jövő héten talán műszaki, aztán Tatabánya, onnan önkormányzat. Lehet, már M-es rendszámot fog kapni! :)
Én az új szerzeménybe is beletöltöttem a Xado fedőnevű csodaszert, ami kitakarítja minden oldószer nélkül a motort. Amit először vettem, annak pl 3 l-es olajfogyasztása volt 1400 km-en. :( MOst elvileg! talán fél lityi... Nem tudom, mert a mosófolyadék után volt olajcsere, és még csak kétszeri kezelésen esett át. Lényeg, hogy fürgébb lett picivel, és kevesebbet is eszik, no meg nem füstöl egy teligézas kigyorsításkor...
Maradt egy flakon motortisztító folyadékom, amit már nem fogok az öreg autómba beleönteni. Ha gondolod...
Ja és végig gyönyűren ment a motor, a hőfok is beállt pont középre, onnan meg se akart moccanni.
alibiman: Igazad volt, az óránkénti pityegés be van kapcsolva, mert minden óra 59 perckor pittyen. Aztán kb óra 59 perc és 50 másodpercnél mégegyet. Hol lehet ezt kikapcsolni? Én csak a stoppert találtam meg timer néven.
Megvolt az első nagyobb élménykör a BMW-vel. kb 100 km oda-vissza Dobogókő, végig dimbes-dombos tájon. Oda felé végig agresszív tempóban, sportfokozaton, fenékkirakósan, hazafelé szolidabban, 3 emberrel 14,3 liter, pedig azt hittem, lesz vagy 18 liter. Ráadásul rossz lambda-szondákkal. Imádom ezt az autót, és a hangja.... A xenon meg érdekes módon végig működött... szerintem inkább izzó baja lesz, mert látni is, hogy más az izzó a két oldalt. A trafót megnéztem, mindkét helyen a gyári van, majd még fel akarom cserélni őket, hogy úgy is produkálja-e a vibrálást, csak szívás így, mert valamikor produkálja, valamikor nem.
Szerintem jót is tett neki az erősebb hajtás, mivel az előző tulaj nem sűrűn használta. Azt meg remélem összegyűlt az olajban a trutyi, és így olajcserénél kicsit tisztulni is fog a motor.
Majd valamikor összefuthatnánk páran, jól megnézni egymás autóit :) Persze, ha van kedv.
Lehet az lesz a legjobb, ha elviszem egy autóvillamosságishoz, és átnézetem vele. Minél hamarabb, mert se tompítottam, se távolságim, és úgy néz ki, hogy a refi sem 100-as.
Ja, a másik, hogy a reflektor valamiért csak fénykürtnél működik, ha a bajuskapcsolót eltolom előre (pont ellentétesen a fénykürttel), akkor nem történik semmi. Ez mitől lehet?
Rendes rendszámos, papíros, többségében bejegyzett átalakításokkal. Inkább hobbi céllal van, de ha tényleg jól sikerül, akkor azért egy-két gyorsulásira biztos kimegyek vele a ringre. Eddig csak ralisprintben indulgattam vele, legrosszabb eredményem volt a III. hely. Állórajtból a 750i-t is nagggyon csúnyán megverte már 0,7 barral is, ha meglesz az 1,5, akkor utcai szinten nem nagyon marad ellenfél álló lámpás kigyorsításnál.
Persze persze, csak nézegetem már a hirdetéseket, mert sűrgős a dolog. Nem nagyon akarok félszemmel közlekedni :) Holnap átnézem a lámpát. Mit érdemes figyelni?
Amúgy az előző tulaj nem olyan rég telibe kapott a lámpával egy madarat (kicsit még tollas is a lámpabúra körül), de nem sérült meg a búra. Ettől szétcsúszhatott valami esetleg?