Lehet, hogy lesz konnektorod és nem lesz kéretlen vajaskiflid, de attól még a pályavasút állomásán leszel kénytelen felszállni-leszállni. És Győr felé talán téphetne 160-al a vonat - ha a pályavasút forgalmistája nem csapja el egy ballagó teher miatt, vagy nem fagy vbe a váltó. Idővel majd mind rendbejön - de mikor ?
Az üzemi feltételek a különálló vasutak számára olyan könnyen nem választhatóak külön. Közös fűtőházban, közös mosóval és tárolóvágányokkal, éppenhogy csak adminisztratív módon különválasztott társaságok megjelenésétől én először a vezetői réteg létszámának és fizetésének, valamint az adminisztrációnak a növekedését várom. Valódi, a zsebét féltő hús-vér tulajdonos(ok)nak kell ahhoz lenni, hogy ezek a dolgok a helyes irányba menjenek.
A párhuzamos szolgáltatók egyrészt jelentik a versenyt - ami színvonal-növekedést is jelent(het), másrészt az összesített költségek növekedését.
A telefonszolgáltatók egymást taposva versenyeznek azért, hogy náluk fizess elő. De ebből csak egy - a régi - a vezetékes, a megörökölt infrastruktúra használója (legalábbis területenként), a többiek más műszaki bázist használnak. Ha vasútra akarom fordítani a jelenséget, akkor ennek a MÁV Rt + Volán vállalatok felelnek meg.
Ha gyorspostát akarsz küldeni, tucatnyi cég közül válaszhatsz. Ahol az állami monopólium nem fizikai valójában meglévő infrastruktúrán, hanem csupán szabályokon (törvényeken) alapult, ott könnyű egy tollvonással megszüntetni azokat.
A pályavasút és a fuvarozó vállalatok sokkal jobban össze fognak függeni egymással, mint bármelyik általad említett ág cégei - a műszaki adottságok miatt. És a kuncsaft által látott szolgáltatási színvonalban igen erősen jelen lesz az állami pályavasút színvonala is.
Ha holnap kijönne a miniszteri rendelet, hogy kettévágják a MÁV-ot, elkótyavetyélik az egyik felét és lehet magánvasutat alapítani, nem hiszem, hogy 1-2 éven belül jelentős változást látnál - a viteldíjak drasztikus emelésén kívül.
Bocs Werner, én csak nálatok (ti. Gigant Club) láttam, hogy a 2202-es Szegedé, de valóban sosem láátni erre, legutóbb januárban láttam Kecskeméten. Valóban nem sok értelme van egy mozdonyt tartani. Legnagyobb bánatomra megjelentek Szegeden is a Dáciák (1074, 1127), a 1127-es elég szép, de a 1074-es katasztrófális állapotban van! Még egy Dáciás kérdés: mostanában Cegléden látom az M43 1001-et. Lehetséges ez, vagy csak átszámozás? De meg kell hagyni, nagyon kicsinosították!
Egyébként nem tudom felfogni, hogy ahol lehetőség lenne (pl Szeged) ott miért nem Szöcskével tolatnak? Az 056-os szinte egész nap áll a rendezőn, mig a Dáciák dolgoznak, az állomáson meg Bobók taszigálnak. Ugyanez a kérdés áll a Nyugatira is! Ilyen kevés ez a 60 db Szöcske? (A 001-en, és a 016-on kívül van üzemképtelen? Ezekkel mi lesz?)
Takilacinak:
A világért sem akarom rabolni az idődet, csupán:
"A másik, hogy ez csak EU elv alapon, tehát a használó fizet alapon működött volna. Magyarul az épitési költségeket és a hasznot a beruházónak 20 év alatt vissza kellett VOLNA kapnia kormánygaranciával."
Nomármost, ismert a cirkusz az M1-nek azzal a 40 km-es szakaszával, melynek szintén meg kellett volan térülnie, ha jól tudom húsz éven belül. Kiszabták rá Európa legdrágább (km-re nézve) autópálydíját. Tragikomikus. Ha lenne kocsim se mentem volna arra, talán ha engem is úgy túlfizetnek, mint én őket. S akkor ezek 780 km-re, azaz a fent említett AP hossz csaknem hússzorosára kértek állami bankgaranciát, húsz évre. Szóval mit köllött volna azon fizetni az autósnak? Ergo megéri-e egyáltalán az a déli AP?
"kevesebbet mert az állam ezt kéri és akkor a különbözetet az állam a Te a Mi és én adómból megfizeti neki. Ezt sem akarták."
Ez jogos! Mi a p** f***áért fizessek én mint adós arra, amire nekem nincs szükségem, amiről meg sem kérdeztek, hogy kell-e, ami szennyezi a környezetemet, és ami néhány (külföldi) fuvaroztató hasznára van és az őáltala fizetett APdíjat is én fizetem mert benne van a szállított termék árában?
A másik, hogy AP vagy vasút. Azontúl, hogy a villamosvasút környezetszennyezése minimális, még a kétvágányú pálya (nem volna rá szükség szerintem a déli régióban) is sokkal de sokkal kevesebb helyet foglal el, mint az AP. E hely gondolom nagyrészt termő- ill. természeti terület lenne, így annyival is kevesebb maradna ezekből. A kiesett termőterületeket ezenfelül újabb természeti területekből kapnák vissza.
"Kissé csodálkoznál ha itt élnél közöttük. Elnézve Őket, annak a vasúti főnöknek igaza van."
Igen, látszik a "nevelés", melynek mi még előtte (elején) vagyunk de sajnos nem kerülhetjük el.
Ezzel nem értek egyet. Sok középvezető igenis szeretne tenni a vasútért, vagy rá lehetne kényszeríteni arra, hogy érdemben foglalkozzon a beosztottaival és a rá bízott eszközökkel egy csomó módon. Ha mondjuk egy állomásfőnök megkapná a jogot, hogy a beosztottakat differenciáltan bérezze vagy ha a pályafenntartásnál dolgozók aszerint lennének fizetve, hogy a felmerült hibákat milyen hamar és milyen minőségben hárítják el, esetleg a peronon kiégett fénycsövet nem csak egy ember cserélhetné ki, hanem egy vállalkozó (aki egyébként máshol is munkát vállalhat, és bármikor meg lehet bontani vele a szerződést, ha nem végzi el idejében és jó minőségben a munkáját), stb. -- szóval ha nem egy tipikus szocialista vállalat lenne a vasút Magyarországon, igenis lehetne látványosan javítani a szolgáltatást.
Az összes ilyen nagy szolgáltatást már piaci alapokra helyezték. A telefonszolgáltatók egymást taposva versenyeznek azért, hogy náluk fizess elő. Ha gyorspostát akarsz küldeni, tucatnyi cég közül válaszhatsz. Ha autót akarsz venni, nem az egyetlen, állami elosztó vállalatnál kell sorba állnod.
Igenis megoldható lenne, hogy mondjuk három szolgáltató szolgáltatása közül válaszhassak, ha Győrbe akarok utazni. Az egyik olyan expresszt közlekedtet, amin be tudom dugni a számítógépet az ülés mellett a konnektorba, a szomszéd vajaskiflije nem lóg az ölembe, 160-nal hasít, viszont drága. A másik csak sebesvonatot közlekedtet, viszont jóval olcsóbb. De az sem elképzelhetetlen, hogy több útvonalon hasonló színvonalú szolgáltatást nyújtanak.
És mi történik, ha szakadékba lökik ? Túl nagyok a tehetetlenségi erők. Azt hiszed, ha helyette más néven másik cég alakul, abban más emberek fognak dolgozni, más munkastílussal ? Ha nem egy, hanem 10 cég lesz helyette, attól ugyanígy. Hiába más a vezérigazgatóság, attól Kovács 26 Lajos még évekig ugyanúgy fog szöszmötölni, mint eddig - mert a főnöke is a kényelmesebb módon alig fog változni. Ezt a bagázst kihajítani nem lehet, mert ezekkel az emberekkel (na jó, ezek egy részével) lehet csak vasutat csinálni - és itt nem a vékony vezetői rétegre gondolok, hanem a nagy tömegre.
Az egyetlen út az átalakítás. Cégtábla-cserétől nem változik semmi.
A gazdaságnak a Marhanagy RT meg a Ki-Mit-Lop Kft mellett azért van még egy jellegzetes résztvevője - a Barkács BT. A személyfuvarozási piacon ez még nem annyira látszik (csak a taxinál, csupán néhány különjárati maszek buszos van), a rövidtávú árufuvarozásnál viszont jelen vannak. A lényeg: az egy szem tulaj gépkocsivezető, rakodó, takarító, szerelő. Titkárnő maximum a felesége. Ha van fuvar, dolgozik látástól mikulásig. Ha bedöglött az ócska IFA-ja, aláfekszik. Ha nincs fuvar, lehet, hogy bütykölgeti a gépet, lehet, hogy építi a házát, lehet, hogy játszik a gyerekkel (vagy támasztja a kocsmapultot). Ugyanez a Marhanagy RT-nél 6-8 ember munkája, a hozzá tartozó adminisztrációval - és administrátorokkal. Persze, hogy egy jól felszerelt műhelyben egy új jármű karbantartása sokkal kevesebb munkaidőt vesz igénybe, mint amennyit a Barkács BT tulajdonosa bütyköli a járgányát. Egy szerelő sokkal több járművet is szolgál ki. De sokkal rugalmatlanabb a dolog - tele van állásidővel is.
Érdemes lenne a Barkács BT-nek bizonyos munkákat megrendelnie mástól - szakcégtől ? Ha azt vesszük, mennyi emberi munkaidőbe kerül neki, és mennyibe kerül a specializált, jól felszerelt cégnek, akkor lehet. De ha azt nézzük, hogy kínálati piac van a fuvar- meg a munkaerőpiacon is, vagyis a megspórolt idejében nem tudna fuvarozni, viszont pénzt kell adnia a szolgáltatásért. Hát akkor inkább maga dolgozik.
És ami igazán eltorzítja a dolgokat: állam bácsi a munkát adóztatja a legjobban - a látható, a gazdaság szereplői közt szerződés tárgyát képező munkát. Tehát amit a Barkács BT tulajdonosa egy személyben megcsinál, az neki tiszta haszon - mert megspórolt egy rakás adót (anélkül, hogy adócsaló lenne).
Ha egy megszüntetendő mellékvonalon a Barkács BT járatna egy szóló BZ-t - akkor, amikor tudja, hogy van utas (elvégre ő is ott él az egyik faluban), saját maga vezetne, adná a jegyet, takarítaná a kocsit, festegetné, ahol rohad, bütykölgetné, amíg nem túl nagy a baj, és forgalmi szolgálat sehol nem lenne - minek annak az egy szem vonatnak, az úgyse találkozik szembe önmagával - akkor az vajon gazdaságosan tudna működni ?
Van egy nagy különbség a közúttal szemben, úgyhogy nem tudom. Egy majdnem széteső IFA-t lehet venni a zsibvásáron, és indulhat a bolt. Egy majdnem széteső BZ-t csak a vasúttól lehet megkapni. És ahol nincs piac, ott mesterséges, manipulálható feltételek érvényesülnek. Ha a jármű árának törlesztésére (vagy a bérleti díjra) aránytalanul sok pénz megy el, akkor maga a tiszta működtetés lehet akármilyen gazdaságos, nem tudja kitermelni a szükséges pénzt. És teljesen függetlenül a vasúttól nem fog tudni működni - főjavításra csak valami nagyobb műhelybe kell menni, a csatlakozó állomáson csak kell valami együttműködés a Vasúttal (amiért az nyilván tartani fogja a markát). A megfelelő személyes kapcsolatokkal rendelkező Ki-Mit-Lop Kft-nek sokkal nagyobb esélye lesz egyáltalán az elindulásra is, mit báki másnak.
takilaci: A szociális szolgáltatási szint és a vállalható veszteség mértékét kell egyensúlyba hozni akkor nem lesz itt nagy baj. A mindenkori kormány (magánvéleményem szerint) egy évi 30 milliárd Ft-ba kerülő vasutat csont nélkül finansziroz.
Nagyjából ez történik odakint is, az világos, hogy ez a cél. De nem ezt firtattam. Az előző mondandódban a KESERŰ LÉNYEGről igencsak úgy nézett ki, hogy szerinted a vasúti közlekedés fenntartása a társadalom számára és hosszú távon veszteséges, csak a béke kedvéért (legyen annak a képzetlen vasutasságnak munkája) és néhány ember egyéni érdekéből tartják fenn a közvélemény manipulálásával. Vagyis nem azért, hogy szállítson. Ez volt az a kijelentés, amit nagyon nem értek - vagy nem értek vele egyet.
Bizonyos szolgáltatások - honvédelem, rendőrség, egészségügy, oktatás, közúthálózat stb. - veszteséges vagy nyereséges volta igen nehezen határozható meg a szokásos, rövidtávú gazdasági módszerekkel, mert túlságosan mesterséges pénzügyi környezetben működnek, és a társadalom hosszútávú és általánoos boldogulását szolgálják. Ezen szolgáltatások jellege olyan, hogy az egyes ember magánérdekében nem látja át azok olyan színvonalon való működtetésének szükségességét, mint amennyibe ténylegesen kerülnek. (Ha elő kellene fizetnie mindenkinek a rendőrségi "szolgáltatásra", és csak a fizető polgárok számára üldözné a rendőr a betörőt, gyilkost, a többieket nem védené, biztos, hogy igen sokan inkább a kockázatot vállalnák, de nem fizetnének. És évek múlva már késő lenne.) Ilyen a vasút is. A szavaidból én azt vettem ki - szerinted a vasút ezen a szinten sem gazdaságos.
Bocs, utoljara Volan-tema:
Akkor eleg jol osszehoztuk azt a sorrendet. Van viszont egy olyan sanda gyanum, hogy az altalad irt sorrendre eros hatassal volt, hogy Alsopahokon volt a talalka... :) Ekkor volt a nagy fociparti az egerszegi sportcsarnokban?
Egyebkent par szoban is nagyon jol leirtad a Volan-talalkozok hangulatat, foleg a Nogrados beszolasra gondolok. Nem voltal veletlenul ott a nyiregyhazin 98 februarjaban?
Asziszem mindez itt kicsit off volt, ujra bocs. De azert talan arra jo volt, hogy a teruletekre felosztott kozlekedesi tarsasagok kozotti kapcsolatra jo peldaval alljunk elo: a targyalasokon verre megy a vita nehany perces modositasokrol, kozben nem felejtve, hogy "egy hajoban evezunk", es vegul a "buli". Szerintem ez pelda lehetne egy esetlegesen reszekre osztott, neadjisten privatizalt MAV szamara is. Csak lebegjen a japan pelda a szemek elott.
Juhéé, akkor ez egy olyan megálló, ami nincs és nem is áll meg a vonat :-). Viszont ilyen tök sok van, pl. Balatonszárszó-alsó, Siófok-külső, Kiliántelep-belső...
Akos!
Hat vot ,de a vonalon meg a helyet sem talalod meg. Valahol
ott volt ahol a Zala-Somogy hatararok keresztezi a vasutat,
egy 9x-es Zala megy terkepen meg rajta volt ,pedig akkor mar se hire se hamva nem volt neki.
gbacsi: Nyisd ki a legfrissebb menetrendet es nezd
meg benne Oalmast, meg Terezhalmot, bizony benne vanak
es egy vonat nem all meg.
"Tudtommal Sopron és Wiener Neustadt között nincs igazán komoly teherforgalom, csak az osztrák oldalon"
Azért látni naponta néhány, 8-10 kocsis tehervonatot 2143-assal vontatva Ágfalva - Lépesfalva-Somfalva között. Errefelé járt még annak idején egy ideig a Zürichsee EN is, szintén 2143-assal, amíg az ebenfurti vonalon dolgoztak.
Egyébként az Eisenbahn Österreich című lap szerint a felsőlászlói vonal teherforgalma nem gey fővonalnak is becsületére válna, mégis felmerült a megszüntetése.
Vas-Zala meccs: ezexerint a Körmend-Zalalövő vonalnak is annyi lesz? Akkor kell majd Zalaszentivánra is delta!
Macibb:
"Sopron és Ebenfurth között...melyik Szergejek voltak"
A 213-as és a 223-as. A sógicák bírták őket mert erősek (nem is nagyon lehet összehasonlítani a 2043-mal...). Onnan ismerszenek fel, hogy a sógicák csináltattak kapaszkodóvasakat a mozdonyok elejére, mely a homlokablakok alatti kapaszkodóktól vezetett az alsó peremig.
Ifjuindy:
"Szeged egyetlen Csörgője, a 2202-es"
Az tudtommal nem szegedi, hanem szentesi. A Pályaőrben valóban ezt lehetett olvasni, 1998. jan. 1-én szegedi állomásítású. Azontúl, hogy a dolognak nincsen sok értelme (miért van egy fűtőháznak 1 db adott mozdonya), a 2202-est a sztrájkig többször láttam Pesten lajosmizsei vonattal, ami azt jelenti, hogy akkor éppen Kecskemét dolgoztatta mint szentesi gépet. 1999 októberig ez a mozdony kölcsön volt adva Kiskunhalasnak (a szintén szentesi 2124-gyel együtt), mert Bajánál vágányzár volt és a dombóvári gépek nem tudtak átjönni.
klapperes:
"Egyébként a Csörgő a motor erős kormolása ellenére is bírta, igaz fel Szentgálra 45 km/h-nál többel nem mentünk."
Vivala színvonal!!! Nincs nekünk egy erősebb mozdonyunk? Miért kell a Csörgőt újfent gyilkolni? Mert valaki nagyeszű kitalálta hogy Szergej nem mehet gyorssal/személlyel és kész...!
Ez piszok nagy spórolás, oszt ha szegény Csöresz bedöglik, akkor aztán lehet rá költeni a tízmilliókat (vagy selejtezni)...
Takilaci:
"Az egyik SNCB fönök tavalyi megjegyzése : Az állampolgárt meg ez ne érdekelje hanem nézze a Dallast mert azt legalább érti. "
Csókoltatom a főnököt és üzenem hogy az agyam annál jóóóval többre képes, mint amit ő feltételez (lehet, hogy azért, mert nem vagyok balga...izé...belga?).
"Ha valamelyik részlet ebből jobban érdekel , szólj."
Szólok: Pécs-Szeged nyomvonal... egészen pontosan erre voltam kíváncsi.
És kösz a többit.
"Sokkal nehezebb ügy hasonló vasúti projektre pénzt találni. Itt a konkurencia Lengyelország."
Szerinted nekik hogy sikerült?
DAP: teljes erobol nem kuzdottunk ellene, legfeljebb amennyi a tobbi munka melett engedte. A legujabb korben nem tartottam olyan komolynak az esetet, mint takilaci leirja, es a bankgaranciarol sem tudtam, hogy felmutattak. DE (es engem ez a resze erdekel): meghiusult egy ujabb KORNYEZETKAROSITO, attetelesen az adofizetoknek is nagyon draga beruhazas, ami tovabb rontotta volna a modal splitet es meg jobban kinyirta volna a vasutat, ami lassan egyebkent is kinyirja magat.
Zalaszentivan: nem tudom, lesz-e delta mar az elejen. Regen arrol volt szo, hogy ha nem Kormend fele megy a vasut, akkor legalabb egy deltat epitenek Szhely fele. A termeszetvedelmi terulet egyebkent leginkabb az ujonnan epulo szakaszon van, nem a meglevokon, ezert szerintem nem is ez volt a fo oka, hogy Zeg-nek vittek vegul is. A termeszetvedelem nagy meretu vizes-lapos fuves novenyzetet telepittetett at a zalalovoi allomas hatarabol szaz meterrel arrebb, 20 cm vastag foldreteget szedtek fel egy specialisan atalakitott traktorral. Az attelepitett novenyzet elarasztasaban en is reszt vettem, ez kicsivel kesobb egy madarasz tabor munkaja volt. A KHVM mindenesetre kivarja, hogy Bobatol Gyor fele Lengyelorszag/Baltikum iranyaba, vagy Bp fele Ukrajna/Sziberia iranyaba novekszik jobban a forgalom, es ennek fuggvenyeben villamositanak es epitenek majd deltat Bobanal is. En legalabbis igy hallottam "a miniben".
Meg egy dolog, tegnap esett meg velem a Keletiben. 26. eletevem betoltese elotti napon szerettem volna EuroDomino jegyet venni. A penztaros nem volt hajlando kiadni, mert az ervenyesseg elso napjat o ugy ertelmezte, hogy akkor mar utazni kell vele. Az egy dolog, hogy a sztrajk miatt mar nem ertem volna vele nemet teruletre, de elvileg ha elindulok a Liszttel vagy a Bartokkal, akkor meg hasznalhattam volna, igy neki nem volt joga megtagadni a kiadasat. Egyebkent is, ki o, hogy felulbiralja az en utazasi lehetosegeimet? Ez amiatt a szar rendszer miatt van, mert nem gepbol adjak ki a jegyeket, es a penztarosok felnek, hogy levonjak a fizetesukbol, ha rossz jegyet adnak ki es veszteseget opoznak. Vegul 5 penztaros szavazasa eredmenyekeppen 3:2 aranyban ugy dontottek, hogy csak 26+ jegyet kaphatok. Inkabb en fizessem ki a +8400 Ft-ot, mint ok, ugye? Egyszoval nem semmi egy banda, meg ha nem sztrajkol is. Ezt annak ellenere mondom, hogy vasutparti vagyok. Nem tul sok utasbarat megoldast latni. Es tortent meg egy halom aprosag, ami nekem mind tobbletkoltseget okoz. Pl. hogyan lehet egy penztaroson leverni, hogy azt mondta, visszavalthato az EC helyjegy, holott nem valthato vissza. POntosabban visszavalthato, de csak az ulohelybiztositas osszegenek levonasa utan. 676-600=76 Ft!
Csak Armand kedvéért még egy olyan, ami a menetrendben nincs benne: Sávoly-Tőzegtelep. Van egyáltalán még ilyen mh.? Még a déli-part NoHABos korszakában emlékszem a bemondóra, asszongya "a személyvonat Sávoly-Tőzegtelep kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll". Már akkor sem állt meg ott egy sem, és valamikor ki is vették a menetrendből.
"Sziasztok!
Elkeztem gyujteni olyan allomasokat, illetve megallokat, amik benne vannak a menetrendben, de egy vonat sem all
meg ott.
Ilyenek:
Domosi atkeles (70)
Oalmas (154)
Terezpuszta ? (154)
Dunaegyhaza (151)
Tud meg valaki ilyenekket esetleg?Amugy ezekben mi a plane, lustasag, vagy mi, mert sokra megyunk amugy veluk,
ha tudjuk, hogy vannak. (utasszemszogbol), vasutbuziknak jo, mert ilyen ilyet is latnak."
Tudom, hogy jó régen volt már, de mondanék egyet én is:
Szombathely-Repülőtér (18)
Napi 14 vonat hasít Kőszeg felé és egy se áll meg. Mondjuk nincs is semmi értelme, nem lakik arra senki.
Bocs, hogy egy építőmérnök válaszol erre, de hát ha más nem teszi...
a modal split az azt írja le, hogy a különböző közlekedési ágak hogyan részesednek az össz-közlekedési teljesítményből (közlekedésmérnökök, lehet szebben fogalmazni...). Ha a modal split mondjuk Budapesten 70-30 a közösségi közlekedés javára, akkor az azt jelenti, hogy az emberek 70%-a a BKV-val utazik (mint hajdanán...)
És hogy miért nyírta volna ki a vasutat? Hát mert akkor mindenki kamionnal vinné az áruját...
Ja és egy nagyon jellemző eset!
Rohadt hideg tél volt (dec. közepe), éppen begördült a pesti posta Szegedre (kb fél óra késéssel.) Szerencsére volt csatlakozás 4:50-kor Arad felé a 135-ösön. Már indulni kellett volna, mire előbotorkált a kiscsaj, hogy menesszen minket, mire a Csöri hármat sípolt....lerohadtunk!
Azt hozzá kell tenni, hogy rohadt hideg volt a vagon, semmi fűtés, nem hogy előfűtés!!! Az hogy a kocsi mocskos volt, azt hiszem nem kell megemlíteni... Szóval ott ült a nép a rohadt hidegben, és mivel Szeged egyetlen Csörgője, a 2202-es Isten tudja hol kószált (sosem látni "otthon"), más Csöri meg a környéken sincs, hát egy jó öreg Szergejt sikerült keríteni!!!! Fél óra alatt!!!! Hogy a Szergej nem fűt ez ugye tudvalavő, de hogy a Csöri miért nem fűtött.... Legalább egy Rezsót kapna Szeged ilyen esetekre!
Egyébként pár napra rá olvastam a MÁV Sajtóközleményei között, hogy a MÁV tökéletesen felkészült a télre, és egyetlen szerelvény sem lehet felfűtetlen, és hidegen nem hagyhatja el az állomást... Na ez a vonat így ment Aradig....
NO COMMENT!
A szegedi Index-ben van egy cikk a szegedi vasúti hídról, nevezetesen hogy éppen mostanában akarják elbontani a hídfőt. Egyébként az eredeti nyomvonalon már nem lehetne a vasutat megépíteni, mert (ha jól tudom) akkor a megyei kórháznak beépítették...
Egyébként szerintem még nem jelent semmit, ha azt mondják, hogy megvizsgálják a dolgot. Megvizsgálják, és azt mondják, hogy nincs rá pénz...
Mi lett a szegedi futőház szélső vágányain tárolt Zetorokkal? Remélem nem selejtezték őket, mert tavaly nyáron még láttam őket, aztán szeptemberben már nem! Ja és tudja valaki, hogy a szintén ott tárolt Leónak mi volt a pályaszáma? Es a 424-nek?
26 ev:
Ha szeretnel a keletis jegykiado holgyeknek egy jo delutant szerezni, menj el es add elo ezt a variaciot, biztosan sokaig nevetnek majd rajta.
Komolyra valtva a szot: a jegy elso ervenyessegi napja a 26. eletev betoltesenek napja elotti napon kell legyen, azaz ha Te (is?) 1974. februar 8-an szulettel, akkor legkesobb 2000. februar 7-en kell legyen. Ez igy van a dijszabasban. De az, hogy egy 1 honapig ervenyes EuroDomino eseteben melyik az elso ervenyessegi nap: az 1 honap elso napja, vagy az elso olyan nap, amit beirsz a valasztott 3 (vagy tobb) nap kozul az utazasod megkezdesehez, nos ez mar szubjektiv dolog, igy a BEIG-hez ma reggel berohanva meg is nyugtattak, hogy ha hazajottem a jeggyel, a kulonbozetet visszateritik.
mas:
FONTOS KERDES!!!
Ki akar "olcson" egy hetre Tuneziaba jonni? Egy utazasi irodanal olcso a jegy, 1 hetre 45000 a repulo+szalloda. Ehhez meg kb. 10000 az egyhetes tuneziai vasuti berlet es a kaja. Ugy szamolom, 80ezerbol kijon. En megyek (sivatag meg minden, igazi marsbeli taj!), de ha egyedul vagyok egy szobaban, akkor felarat kell fizetnem, es egyebkent is jobb ha az ember nem egyedul van. Indulas februar 17-en vagy 24-en, visszaerkezes 24-en vagy marcius 2-an. Jovo hetfon derul ki, de lehet, hogy az egesz egy 10essel olcsobb!
JON VALAKI???
En sajna csak jovo hetfon (14-en) leszek legkozelebb Net-kozelben, de lehet rovid (Westel: max. 70 karakteres, ekezetek nelkuli) uzenetet kuldeni nekem a mobilomra. Mindent a targyba kell irni! Cim: ferencj@westel900.net. Irjatok egyuttal maganban is, ha ezt valasztanatok! Koszi.
Na, most mar tenyleg megyek pakolni a holnap kezdodo DB utamra.
marslako
Rohonci vasút:
Az Felsőőr (Oberwarth)-Rohonc (Rechnitz) és még egy rövid Felsőőrből kiágazó szárnyvonalat egy magáncég üzemelteti. Közforgalmú személyszállítást nem végez. Csak teherforgalom és
túristaforgalom van rajta.
Ezért nem szerepel a menetrendben és a térképen.
A múzeum a raktárépületben van Rohoncon. Nem vasúti múzeum, hanem "falumúzeum".
A központja Grosspetersdorfban van. Innen megy a
nosztalgiavonat Rohoncra. Itt egy különleges mesevonat közlekedik.
German mentalitas: en is sok szep esetet tudnek mondani, pl. mikor az ICE megallt az RB (gyakorlatilag szemelyvonat) utasoknak, mert az o vonatuk az idojaras miatt kesett 40 percet! De volt olyan eset is, amikor a forgalmista el akarta egy alomassal arrebb tolni a keresztet. A vezer es kaller egybol ugrott be a forgalmiba, jol leb@sztak, aztan a vonat ment tovabb, es meg az ellenvonat elott be is ert a kovetkezo allomasra. Egyszoval van jo is, rossz is, lasd az ICE balesetet es a mostanit is. Na, el is megyek par napra, megnezem a DB-t, csak hogy jutok el az EC-hez Parkanyig?
Cegledi eset lazar-nak:
sebes Miskolcrol bejar - kaller es marslako ket oregember leszallasara var az ajtoban - kaller nem birja, elrohan a folyoson a masik ajto fele - mikor marslako eppen leszall, hallja a hangosban a szolgalati utasitast a vezernek, hogy a vonat tolathat a bp-szegedi resz vegere - marslako fojtatja leszallasat a jeges peronra es pont, mikor lep le, a vonat nagyot randulva elindul hatra - marslako megussza a kerekek ala esest, korul nez, es se a vezer fejet, sem tolatasvezetot nem lat - tolatas befejeztevel marslako megnezi, a tulso oldalon volt-e valaki: senki - marslako nyugtazza a szabalytalan tolatasi muveletet, beir a panaszkonybe, mire szinte ket labbal rugjak ki es utanakiabaljak, hogy jo nagy hulye
MAV valasz:
"A szolgalatban levo dolgozok elmondasa szerint a vonattal valo tolatas megkezdese elott, az utazokozonseg figyelmet a hangosbemondon keresztul felhivtak a tolatasi mozgasra.
...
Kerjuk hasonlo esetben, varja meg a vonat ujboli megallasat." stb
(Vesszok igy, ahogy ideztem, okos gepirone lehetett!)
Mar latom magam, amint legkozelebb fel labammal a foldon, csomaggal a kezemben kapaszkodva megvarom a vonat ujboli megallasat.
Nem úgy van, hogy abban az évben még használhatod a 26- kedvezményt, amelyikben betöltötted...?
Azaz, ha tegnap voltál 26, akkor dec 31.-ig jár... pont az ilyen macerák elkerülése végett!!! (így csak a születési évet kell nézni: 2000-ben 1974 születésűnek kiadható, 73-asnak nem....)