Meg kell beszélni az autószalonnal. Anno én is megbeszéltem a Chevrolet autószalonnal és csak azután mertem beszereltetni a Lacettibe két hetes korában a gázt.
kb. 200-250e ft körül lehet a beszerelés rendszertől függően, de új autóba nem biztos, hogy érdemes, helyből bukod a garanciát, pedig egy új autónál ez jelentős érték.
A #57928-as hozzászólást olvastad? Hívd fel őket: https://medic-car.hu/ Mondd, hogy Barnával szeretnél beszélni. 1995 óta ismerem, ő egy igazi gázos szakember. Ha nincs bent, vagy nem tudják adni, a munkafelvevők is tudnak szakszerű felvilágosítást adni. A Focusba 2016-ban 160 ezer forintért szerelték be a gázt. Azt tudni kell, hogy beszerelés után az autót újból le kell műszaki vizsgáztatni.
A sedan kivitel nem túl praktikus, biztos vagy benne?
Nekem előtte Fluence volt, egyetlen hibája a pakolhatóság volt. Ha valami nagyobb dolgot kellett elvinni, inkább előkaptam a Corsát, és ledöntöttem a hátsó üléseket. Viszont ha csak egy autó van, nem biztos, hogy a sedan a legpraktikusabb. (Bár tagadhatatlanul szép és elegáns.) :-))))))))
Amikor a Dustert tavaly vettük, még híre hamva nem volt a Joggernek. Ha tudom, hogy jönni fog, lehet hogy megvártam volna... :-)
Nekem megérte, márciusban egy facelift előtti készletautóra bólintottunk rá, most 800.000-rel többe kerülne.
Mivel már két másik Duster is van a családban (nővéremnek 2013-as Cool 1.6 benzines, édesapámnak 2011-es Arctic 1.5 dCi), csak pozitív előítéleteim voltak... :-)
A Skoda Octavia (7 MFt fölött indul az ára) alapmotorja is 3 hengeres 1000-es, pedig az se kis autó. Ez van...
Ha most lennék autóvásárlás előtt, én még számításba venném a Dacia Joggert is LPG kivitelben. Biztos kevesebbet a fogyaszt a jobb légellenállás miatt, viszont jóval nagyobb teret kínál... Kérdés, hogy mennyi lesz az ára...
Illetve Hyundai i30, abból még van hagyományos négyhengeres 1.5-ös, viszont az nem gázos, bár szerintem elég jó lehet a fogyasztása...
Pontosan erre,megkérdeztem gázszerelőt,várom a válaszát,hogy beszerelnék-e a gázt ebbe,és mennyiért? De örülnék a gyári gázosnak,csak annyi rossz véleményt hallok szerelőktől,hogy ez a baj,egyébként a dacia sedant venném,még nem adtam fel!
Na,ez már egy tárgyilagos hozzáállás,akkor maga szerint megéri? Tényleg jól megy? A szerelők csak elfogultságból fikázzák? LPG autót szeretnék,itt minden megtörténhet,főleg kormányváltás esetén,csak nagyon neház olyan kocsit találni,amibe lehet. Ha a közelbem lakna szívesen megnézném a kocsiját,ha engedi,Komáromi vagyok,Üdv.
Szerintem azért nincs 1 literes Suzuki motor a Vitarában, mert rájöttek, hogy nem éri meg 2 féle motort gyártani, mert az előítéletek miatt a 4 hengeresből többet vettek. Szerintem a Dacia is jobban járt volna, ha nem 3 hengeres 999 ccm-es motort csinál az 1332 ccm-es 4 hengeres motorból, hanem más motorvezérléssel és kisebb turbóval csinál belőle egy 100-110 LE körüli motort, nem csak 130 és 150 LE teljesítményűt. Én egyenlőre elégedett vagyok a TCE 100 LPG motorral (most van benne kb. 7800 km), kb. annyi költséggel autózom vele, mint az előző Fluence 1.5 dCi 95 LE autómmal, csak ennek ugye még a légellenállása is rosszabb. Mondjuk 6000 km-nél már kapott egy olajcserét gyári előírás szerinti Castrol olajjal és gyári olajszűrővel, 12-15ekm-nél kap egy újabbat. Majd kiderül, hogy válik be.
Mivel a dízel után mindenképpen gyári LPG-s autót akartam, a 4 hengeres motor hiába tetszett jobban, leegyszerűsödött a döntés... :-))))))
Nem tudom mit fikáznak rajta, mikor ezek az 1000-es 3 hengeres motorok még olyan újak, hogy nincs olyan hosszútávú tapasztalat, ami alapján véleményt lehetne alkotni, maximum az előítélet. A 900-as 3 hengeres 0,9 TCE motorokkal viszont már van tapasztalat, sok közülük már túl van a 200.000 kilométeren, gond nélkül. Annó a Wartburg is elment 200.000 km-t gond nélkül, pedig ott csak 50 LE vitte a sok megpakolt kombit. A Barkasról meg ne is beszéljünk, mert az csak 45 LE volt, és terhelése is jóval több volt, mert a legtöbbel nem tollpárnát furikáztak. :-) Mégse kellett 50ekm után generálozni. Egy ismerősünk annak idején megszállott kispolskis volt, 2 vagy 3 kispolskit vett újonnan, mindegyikkel 200-250ekm-t tett meg gond és motorfelújítás nélkül, viszont rendesen karbantartotta őket. Mások szerint meg a kispolski is egy sz@r volt... :-)))))
Az más kérdés, hogy a 3 hengeres motor hangja és üresjárati remegése messze nem olyan kulturált, mint a 4 hengeres motoré. :-)
Rendben van,hogy tudomásul vette,hogy ezeket hamarabb fogja eldobni,vagy fillérekért tudja csak eladni,de könyörgöm 5 milla,nem zsebpénzért vesztegetik! A régebbi 1,4,1,6 loganok vígan mennek,rozsda ellen kell ott csak küzdeni! Ugyanakkor a toyotának van 1,5 szívó motoros változata 6 milla körül adják,gázosítani azt sem lehet,de benzinből kb. ennyit fogyaszt! 1 milla a különbség!Na akkor mi az okosabb vétel? Van olyan okos ember itt,aki ezt meg tudja magyarázni? Ismétlem tetszik nekem az új dácia,főleg a sedanja,de van értelme ilyen motorral ennyi pénzért megvenni,amikor még a szerelők is fikázzák! A másik a suzuki is kísérletezett 1,0 tce motorral,ma már nincs a piacon,csak 1,4 tce motorral,lágy hibrid formában,véletlen ez? Valószínű zsákutcának látták a japánok is!
Az 1.33-as motor a Renault-Mercedes közös fejlesztése, ez van nagyon sok Mercedesben is. Ha jól tudom az ezres ennek egy hengerrel kisebb változata. (1332/4=333. 333*3=999) Ez egy vadonatúj fejlesztésű motor, szerintem majd 5-10 év elteltével kiderül a tartósságuk. Nekünk is ezres Dusterünk van, tudomásul vettük, hogy ezek a pici turbós motorok nem lesznek olyan tartósak mint a 1.6-os szívó motorok.
Amit lehet megteszünk, hogy minél hosszabb élettartamú legyen, az egy éves szervizen szinte könyörögni kellett egy olajcserééret (14.000 km-nél, a 30.000 helyett).
Nekem 1995 óta vannak folyamatosan gázos autóim. Az első egy 1986-os Opel Kadett Sedan volt, ezzel kizárólag gázzal jártam, mert ez nem automata működésű volt, még kézzel kellett átállni gázra és vissza benzinre. Ezen még volt a gáznak szívatója is, így hidegben is tudtam gázzal indulni, így fölöslegesnek tartottam mindig váltogatni gázra és vissza. 2005-ben adtam el, mert vettem egy 1.4-es 5 ajtós Chevrolet Lacettit, amibe két hetes korában szereltettem be a gázt. Ez már automatikusan váltott gázra és vissza. A lányom 2008-ban vett egy Suzuki Swiftet, melybe szintén beszereltettem a gázt. 2018-ban totálkárosra törte egy BMW. 2016-ban vettem egy 2003-as kiadású 1.4-es Ford Focust, amibe szintés beszereltettem a gázt. Az idén januárban adtam el a Lacettit is és a Focust is, mert megjött a 6 sebességes Duster 1.0 TCe Comfort LPG DFULL. Egyik autó motorja se ment tönkre, az Opel karosszériája a vevőnél szétrohadt, a Focus jelenleg is gond nélkül üzemel, a Lacetti sorsáról nem tudok, mert kereskedő vette meg. A Duster gyönyörűen megy, a 170 km/h sebesség se megerőltető a számára. A gázos autóimat a Dunakeszin lévő Medic-Car szervizelte, a Lacettibe, Suzukiba és a Focusba ők is szerelték be a gázt, az Opelt már gázosan vettem. Egy szó mint száz, én már nagyon sok kilométert megtettem gázos autókkal, de motorikusan soha egyiknek se volt hibája (a Lacettin kellett szelepfedél tömítést cserélnem, de az nem motor hiba). Ezek az autók úgy váltanak át benzinről gázra, hogy észre sem veszed. Ha indításkor elég meleg a motor, akkor már egyből gázzal indul. Csak arra kell vigyázni, hogy ha sok benzint tankolsz bele, akkor E5-ös benzint tankolj a kocsonyásodás megelőzése érdekében, ugyanis - ha csak nem kapcsolsz át manuálisan benzin üzemre - rendkívül kevés benzint fogyaszt. Én januárban tankoltam 30 litert, abból nagyjából 7000 km megtétele és nagyon sok indítás után még kb. 18 liter van (3 kocka világít a kijelzőn).
A szerelő részéről lehet egy adag előítélet az ismeretlen iránt. Nekem egy éve van és elégedett vagyok vele. Majd látom 6-8 év múlva, ugyanis akkor lehet benne 60-80 ezer km.
A sima 3 hengeres szerintem jó motor, de hosszú távú tapasztalatok még nincsenek vele. A helyén kell kezelni, megpakolva autópályára nem való.
Én simán vettem volna, még el is viseltem volna, hogy autópályán megyek max 120-szal, de a hangját nagy fordulaton egyszerűen nem bírtam elviselni. Most egy 1,6-os Renaultom van, és kihuzatva annak is sokkal simább a hangja.
4 hengeres TcE sokat fogyaszt ? Egy Prius-hoz képest biztos, de 2 másik kocsimhoz, 1.6 benzin Focushoz képest városban és országúton -1~1.5 liter, 1.8 benzin Zafira -hoz képest város -3, országút -2 liter. Autópályán kiegyenlítetteb. Ehhez képest városban, s országúton sokkal jobban megy, s gyorsul, autópályán már ismét kiegyenlítettebb.
Ez a motor az egyik legjobb alkotóeleme a Duster II-nek.
Tényleg nem értem, az még garanciás, szóval nem értem, mit keres külsős gázosnál. Egyébként azokról is elég rossz a vélemény, szerintem max. 2-3 olyan lehet, akit nem kerülnék messzire.
Üdvözlök mindenkit! Megszeretném kérdezni tőletek,hogy kocsicsere előtt állok,kinéztem ezt a dacia 3 hengeres turbos 1000-es benzin-lpg motorral!Beszéltem autógázossal,azt mondta kettővel volt dolga,60-80000km-nél csörgött-zörgött mindenük! Olyan véleményére vagyok kíváncsi,aki legalább ennyit ment vele!Ennek a szerelőnek nagyon lesújtó véleménye volt ezekről!A 4 hengerest azt dicsérte,csak sokat fogyaszt,gázosítani nem lehet,a dízel meg már felejtős! Megvenném ezt a gázost,de 5 milla sok pénz ahhoz,hogy hülyeséget vegyen az ember! Egy másik szerelővel is beszéltem,aki renault,Dacia motorokkal foglalkozik,az is azt mondta,hogy kakik ezek a motorok! Mi az igazság?
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, hogy egy Dacia Duster II-es 1.6os-ra hol tudnék neten rendelni méretpontos szélvédő takarót fagy ellen ami tartós és jól rögzíthető.
Az új autót én is mindig türelmetlenül várom, de inkább kivárom azt az időt amit kell, ám legyen minden az autóban, amit szeretnék, ráadásul gyári beszerelésű, mert az utólagos már nem az igazi.
Persze, a semminél az is jobb.
Mindig jót vigyorgok, ha eszembe jutnak a régi idők.
Akkoriban nem voltak ilyen: "Jajj, mi legyen benne??!!" gondok.
Volt egy-két változat, ha tetszett, vitted, ha nem tetszett, vitte azonnal egy másik vevő, akinek úgy is megfelelt az autó, ahogyan volt...
először augusztus elején érdeklődtem, akkor elméleti síkon még október-novembert mondtak szállításnak. Aztán rendeléskor január vége lett belőle, majd egy héttel később már jelezték, hogy március végén jöhet meg. Arra van esély, hogy előbb megjön, de minimális.
6 hónap egy Duster ? ajjaj... bár tény, hogy nyár óta mintha bemutatóra sem volna látható Duster a helyi kereskedőnél.... tavaly meg még fél évet porosodott a kereskedőnél mire találtak rá vevőt (engem).
Nem, A RH szerint az enyém is le lett gyártva szeptember végén csak még nincs kész. Örülök neki, tehát a gyárudvaron szarja össze a madár, esik rá a hó :(
Azt nem tudják megmondani mi hiányzik belőle, de elektronika. Elképzelem, hogy mondjuk a médiába nem érkezett meg a DAB chip és amiatt nem szállítják - 'oszt nincs is nálunk, meg nem is hallgatok rádiót, de EU-s előírás....
Az 1970-ben gyártott, Fiat 850-esben két alkatrész volt, ami közel állt az elektronikához, a gyújtáselosztón egy kondenzátor és a műszerfalban egy nyomtatott áramköri lap.
Az autó működött, bejártuk vele a fél világot.
Valódi elektronika akkor került a kocsiba, amikor a bátyám kitalálta, hogy rádió is legyen és gyorsan beszereltük nagyapám bőrtokos Sokol készülékét, amihez szerkeszteni kellett egy megfelelő töltőt is. Később, amikor szovjet gyártmányú elektronikus gyújtásrendszert telepítettem a kocsiba, az már szolgáltatott hálózati feszültségű áramot is.
Bátyám kért meg, hogy érdeklődjek, hátha tudtok segíteni. Van egy Dustere amin még van fél év garancia. Kanosszát jár a tolatókamerájával (már új korától), ami hol bekapcsol, hol nem. A kelenföldi Baumgartner szervizben csak széttárják a karjukat és nem tudják megcsinálni. Többször szoftvert frissítettek rajta, de nem lett jó. Előfordulhat, hogy a computer, vagy esetleg a kijelző a hibás?
Úgy gondolom, ha kizárnak a garanciából, ha két héttel túllépem a szervizintervallumot, akkor egy márkaszerviznek egy 50e ft-os olajcsere esetén illene betartani a gyári ajánlást, nem saját hatáskörben felülbírálni azt.
1 éves autónál ez engem is idegesítene. Szerintem amíg garanciális, addig kéne a végére járni. Nyűgös dolgot mondok, de hátha: indításnál okostelefon a műszerfalra irányítva videófelvétel bekapcs., és belátható időn belül fogod tudni dokumentálni a dolgot.
Azt nem tudom, hogy mióta vezetsz, vagy foglalkozol autókkal.
Én '70 óta ténylegesen, de sohasem zavart, ha nem indult egyből az autó.
Egyébiránt, sehol sem hallottam, vagy olvastam, hogy egy motor köteles azonnal beindulni, különben haladéktalanul falhoz állítják...
Anno, a Trabant indítása külön szertartás volt, a kétütemű KrAZ-ról már nem is beszélve, úgy -40 °C-ban. (Létezik ugyan a jól bevált orosz módszer, mely szerint ősszel beindították és tavaszig folyamatosan járatták, ergo indítási gondok nincsenek.)
Persze tudom, az ember kicsit telhetetlen, sohasem jó neki az, ami van, mindig másra, jobbra vágyik, ami önmagában nem is rossz, de azért nem árt, ha ismerjük a határokat...
Az autózás türelemjáték és veszélyes üzem, bosszankodni máshol kell, ha kell egyáltalán...
Tényleg erről jut eszembe, múltkor felugrott valami olajwebshop reklám, miszerint elérhető az RN szabvány Castrol olaj, szóval a következő olajcserémet szerintem a Dusteren is én csinálom.
Valóban, viszont ha elautózok érte 1 órát, ott vagyok kettőt, vissza egyet és csak 10e Ft elmulasztott óradíjjal kalkulálok már akkor is bukóban vagyok sajnos.
Én azért tartom meg a 18 éves Volvómat, mert semmi baja, és 12e ft-ból 15 perc alatt kicserélem benne az olajat évente egyszer. A Dusteren ez kb. 50e ft a szervizben, és addig nem jutnak el, hogy egy fél deci fagyállót hozzátöltsenek a kurva nagy átvizsgálás közben.
Én igen, nem volt releváns különbség közte és az alternatív szerviz árai között.
Illetve ha autózom oda egy órát, vissza egyet, eltöltök várakozással 2-3 órát az akkora munkaidő kiesés hogy többet vesztek a vámon, mint nyerek a réven.
Szabadidőből még drágább :)
Eddig ha 2x visszavittem és mondtam, hogy legyenek szívesek tényleg megjavítani, akkor onnantól nem volt gond...
Ja. Windows-on sem állunk neki otthon forráskódot javítani, feltesszük a gyári frissítéseket.
Saját véleményem: először a hivatalos szerviz, ha nem boldogul, akkor másik szerviz, majd csak utána az alternatív megoldás. Pláne gari alatt. Amit megfizettünk a vételárban, hát használjuk is ki.
Az autó: 1.0 tce100. Az utóbbi időben, kb minden 25-30. indítózásnál előfordul, hogy nem indul elsőre. Egyre gyakrabban van az, hogy a másodikra is csak nehézkesen. Időjárástól, hőmérséklettől, parkolási szögtől függetlenül előfordul, első és nem első indításkor is.
Amire tippelnék elsőre: főtengely jeladó vagy üzemanyag szivattyú. De igazából bármi lehet...
Ti tapasztaltatok-e ilyet a tce100-nál? Ha igen, a szerviz egyértelműen meg tudta-e fogni nálatok a hibát? Sikerült-e javítani?
A bajom az, hogy ez olyan (rejtett) hibának tűnik, amit nehéz lesz megfogniuk... remélem nem egy vergődés sorozat indul el vele. 1 éves lesz az autó, komolyan mondom rendkívül bosszantó ez, idegesít...
A mai napig megézem az ismeretlen útvonalat előre. Nem feltétlen térképen, mert gyorsabb a neten, de képben vagyok milyen települések, utcák vannak ott. Sokszor nem a legközelebbi falu van kiírva egy útelágazásnál, hanem a kettővel odébbi. Vagy fordítva, nem a köv nagyváros, hanem az első falu.
Rendszeresen felülbírálom a Waze-t is, 1 perc nyereségért nem fogok a 20 km kacskaringós, macisajtokkal teletűzdelt úton menni.
Egyébként nagy segítség a streetview-n előre megnézni egy kereszteződést, csomópontot, vagy akár utat, pl milyen a burkolata (ok, milyen volt mikor arra járt a kémautó :) )
A haladás ellensége nem vagyok, valamint senkit sem akarok bántani, de az ilyen helyzeteket régen is simán megoldottuk, bárhol. Egyszerű térképpel, az sem mutogatta külön a sávokat.
Az autóban ott van a navigációs eszköz, mert a nejem szereti, de ha nekem valami nem egyértelmű, ma is a hagyományos, nyomtatott, papír alapú térképet veszem elő.
Igazolódik a pszichológusok régi jóslata, mely szerint annyira megszokjuk, hogy a gép dönt helyettünk, hogy még gondolkodni is lusták vagyunk.
Most, hogy volt ez az adalék hisztéria, múlt szombaton hívott a főnököm, hogy szerezzek.
Az interneten találtam egy szlovák céget, akiknél még lehetett rendelni 14 napos szállításra, kértem 120 litert, gondolván, hogy ennyit biztosan felhasználunk egy év alatt.
Közben egy ismerős kutas elrakott nekem 120 litert, amit még aznap el is hoztam.
Így azt gondoltam, lemondom a szlovák rendelést, de főnököm szerint "jó az, ha van", majd adunk a haveroknak is (sok van neki).
Kíváncsi leszek, mennyi lötty fog a nyakunkon rohadni?! 🤔
És így nem jut olyanoknak, akiknek éppen most lenne rá nagy szükségük.
Egy alsó közép kategóriás Samsungom van, most nyáron volt két éves és nem látom értelmét cserélni
7óra kijelző időt még mindig tudja
Tokot szoktam rajta cserélni ha látok rajta kopást, kb 4-5havonta cserélek tokot így a meglévő tartalék még bír két évet
Üveg fólia volt olyan hetem hogy 2 is összetört, de van hogy fél évig se tört össze, nagyon nem kiszámítható, így ebből is kell tartalék (Na meg arról nem is beszélve hogy Kínából rendeltem őket és ép milyet küldtek, vannak olyanok ami nagyon vészszükségletben raknám fel mert mérete nem a igazi, kisebb pá milliméterrel)
Spriccpumpa 57833
Pont akkor van értelme valamiből többet vásárolni ha bevált és amúgy is azt venné az ember
Toalet papír, megvan a számunkra ideális, 4tekercs normál ára 260Ft, akkor miért ne vennék meg 2hónapra elegendő mennyiséget 210Ft-os áron
Mosószer is ugyan így ha megvan a márka akkor ha nagyon akciós akkor miért ne vegyek belőle akár egy évre elegendő mennyiséget
Egy sima panelba is lehet találni egy zugot ahol 10liter mosószert el lehet tárolni
És igaz mondjuk az olajra is
Ha jól tudom szintetikus olaj gyártástól 5évig felhasználható minőségromlás nélkül
Így miért ne lehetne megvenni mondjuk 3olajcserére elegendő olajat ha valami jó akció jön szembe
..........................................
Észszerű készletfelhalmozásnak tartós dolgokból igen is van értelme
Medianav navigációs részben be lehet valahol állítani, hogy több sávos úton haladva mutassa az összes sávot, azt is amelyikben haladsz éppen és jelezze, ha le kell esetleg sorolnom valamelyikbe?
Úgy emlékszem az igo navik mintha tudták volna ezt a nem kicsit fontos funkciót.
A napokban fel kellett utaznom pestre, na vitt össze-vissza. 4 sávos úton haladva csak egy sávot mutatott, marha rossz volt így tájékozódni.
Ez az eljárás önmagában elfogadható, de mégis érdekes. Olyan kereskedelmi rendszerben, ahol biztosított a folyamatos, hosszú távú ellátás, értelmezhetetlen.
Az autódhoz is hat havi tüzelőanyagot tárolsz a garázsban, vagy akárhol?
Az árérzékenység érthető, de a napi gyakorlat nem nagyon igazolja.
Próbáltam mindenféle mosószert, - az általad említettet is -, mire megtaláltam a nekem legjobbat. Viszonylag drága, de kevés kell belőle és a többi mosószerhez képest, messze tökéletesen tisztít.
Sohasem jutott eszembe, hogy egy doboznál többet vegyek belőle.
Természetesen, ha van lehetőség a tárolásra, működhet a "Világvége" várása.
Nekem, sajnos, nincs hol tárolnom, így ha akarnám se lenne lehetőségem készletek felhalmozására.
Az nem felvásárló aki mondjuk előre gondolkozik és nem egy havi adagot vesz hanem fél évnyit
Toalett papírból mi mindig is több havit tároltunk, főleg ha jó áron tudjuk beszerezni akkor meg több havit is megvesszünk egyszerre
Nem romlik meg mint a étel így miért ne
Amúgy én mindennel próbálok így tenni
Most vettem meg egy évnyi mosószert 285Ft/l áron(14.25Ft/mosás), de vettem 5.8L öblítőt is 1835Ft-ért (ez kb 7-8 hónapra elég), így lesz itthon majd 15liter mosószer és 12.3liter öblítő
Telefonomra is van itthon vagy 10-15üvegfólia és 5-7tok, miért mert hosszú távra tervezek vele
Rostost se egyet vagy kettőt veszek, ha akciós megveszek két kartonnal, és egy ideig nem kell venni, de más üdítőt is így vásárolok
Sőt az autó alkatrésszel is így vagyok, nemsoká lesz az éves olajcserém meg kabin filter csere de már most megvettem a következő évi olajszűrőt kabinszűrőt is, a kocsimmal is hosszú időre tervezek
Gázolajszűrőt is cserélnem kell abból csak ezért nincs kettő mert két évente cserélem(kevés a futott kilométer ezért két évente)
Ami úgyis elfogy miért ne lehetne többet venni, persze ha van szavatossága azt figyelve hogy nehogy kidobás legyen a vége
Az általános magyar mentalitással még mindig nagy baj van...
Cipőfűzőt, cérnát minek???
Már a hadseregben is rézdrótot használtam cérna helyett, az azzal rögzített gombokat, az idióta, alkoholista felettesek nem tudták letépni, fűző helyett meg acélsodronyt, sohasem szakadt el és ellopni sem merték, mert olyan csak nekem volt, de csak azért, mert én tudtam, hogy hogyan lehet a sodronyt úgy elvágni, hogy ne bomoljon azonnal szerteszét...
Állítólag Adblue hiány van, mert sokan teljesen feleslegesen bepánikoltak, és felvásárlásba kezdtek. Minek? Aztán körül néztem, találtam, vettem is gyorsan 1000L-t a legközelebbi kamion parkolóban a benzinkúton. :) Igaz az életben nem lesz rá szükségem, Adblue-s dieselem sincs, de nehogy már pont nekem ne jusson. :) Egyenlőre nem tudom hova tenni, mert tavaly tavaszról még maradt egy kamionnyi WC papír ami foglalja a helyet. Ne keressetek, nem adok senkinek. És az autóból sem kapcsolom ki szoftveresen. Úgy is mind meghalunk valamelyik Covid hullámban , akkor meg minek. Arról hallottatok már, hogy a világpiaci helyzet miatt előfordulhat, hogy a cípőfűzőből hiány lesz? Adjátok tovább ismerőseiteknek és ők is az ő ismerőseinek ezt a titkos infót! Amíg tehetitek, addig vegyetek egy szatyorral, mert soha többet nem lesz a világon, mezítláb járhattok. Ha majd mindenki ezért áll sorba és nem jut nekik, nem mondhatjátok, hogy én nem szóltam időben.
Víz és karbamid. Egy idő után lebomlik. Szóval olyan, mint a jófajta vizelet. Volt már olyan, hogy az anyag hiánya miatt a vezető egy jól irányzott mozdulattal, az AdBlue tartályba pisilt. Vészmegoldásnak jó, főleg, ha a jármű nem az ő tulajdona...
Lehet sokáig elhúzóoldó gond lesz, és akinek van még pár ezer kilométere már jóval előre érdemes rámenni a dologra hogy ne az utolsó pillanatba eszméljen.
Duster2 Comfort felszereltségű autóban R&Go rádiós fejegység helyére került a legújabb Android Autó és Apple Carplay képes 1.0.15.1 szoftververziójú Médianav. Ezen már fut a Wazze, Google Maps, stb. -Teljes Európa térkép csomag került rá (jelenleg 2021.Q2 a legújabb, 1-el frissebb mint a gyárilag a Toolboxról megvásárolható), bővített POI hasznos helyek adatbázissal (ami gyárilag csak a külön fizetős csomagban van, plusz én adom hozzá a bővített üzemanyag kút hálózatot és a kamionos POP-kat is). És egy csomó olyan dolgot, amit gyárilag nem tud: GPS alapú sebesség és tengerszint feletti magasság kijelzéssel, gyors ikon azonnali GPS koordinátához, házszám nézegető képernyő, színes Renault menüvel, figyelmeztető táblákkal, 3D épület nevezetességek megjelenítéssel, út széli táblák kijelzésével, bővített traffipax adatbázissal stb. -Tolató kamera is be lett hozzá szerelve. -Illetve az autó km óra műszeregységén az óra funkció kijelzés eis be lett kapcsolva.
Az ikerkerekes, kétméteres kerékátmérőjű, ízelt kormányzású, gyönyörű kinézetű RÁBA-Steiger vontató mindig jó kompromisszum.
Elővarázsolod a csomagtartóból, eléd áll és máris van mihez csatlakoztatni a csörlőt, vagy rákötöd a vontatókötelet és már vígan húz is kifelé a dagonyából.
Ehh, szóval, sokkal jobb és kellemesebb, ha egyáltalán nem akadunk el.
A "Minek mentem oda???" kategóriába sorolás, sajnos, általában mindig már csak utólagos tevékenység, amúgy "Magyarázom a bizonyítványom!" vagy "Mindig valaki más a bűnös!" alapon...
Persze hogy értem. Egyszer akadtam el ráadásul síkon. Alul fagyott jeges talaj, felette híg sár. Egy pocsolyából nem tudtam kijönni. Nádat arattam, bokrot nyűttem a kerekek alá aztán kitornázta magát. Minek mentem oda kategória volt.
Mondjuk én mezőgazdaságban is dolgozom, aztán, ha egy szántóföldön elakadsz egy Dusterrel, akkor eleve felesleges volt odamenni, ha érted. Persze sportból lehet, csak akkor ne panaszkodjon a delikvens, hanem élvezze. :))
Két teljes kerék, - rajtuk a házilag készített láncok -, fent volt a lécek mellett, - gyorsrögzítőben -, a tetőcsomagtartón. Azokat a kerekeket csak erre a célra használtuk.
Ugyanis, akkoriban az üzletben, nem lehetett méretre készített hóláncokat venni.
Maradt a: "Csináld magad!" lehetőség. Szemeslánc kilóra, mérőszalag, tolómérő, satu, fűrész, fogó, kalapács, ívhegesztő, stb.. Feszítő sem kellett, kicsivel méret alá csináltuk, csavarral rögzítettük a végeket az enyhén leeresztett abroncson, aztán adott értékre felfújtuk. Sosem volt velük baj.
Az 1,5-ös dízelt próbáltam, erre volt lehetőség, száraz úton és még a határba is kimehettem. Nem volt igazi próbatétel, de a fapadosságával is tetszett. Benzin lesz, mert ugyan havonta megyek 1000-1500km-t, de abban sok a rövid út. Köszi szépen.
Cooperből ott van még a Discoverer at3 4s is, négyévszakos, bár talán pont a saras teljesítménye nem acélos. Igazából kompromisszumot kell kötni, mert a sima aszfalton teljesen más tulajdonságok a nyerők, mint a sárban. General Tyre Grabber AT3 vagy BFGoodrich T/A ko2 környékén is érdemes körülnézni.
Általános igazság szerint az ATT zajosabb, jobban kopik aszfalton. és kevésbé jó ott.
Kérdés, hogy mennyi lesz a sáros, elakadós út? Naugye, senki nem mondja meg előre...
Én, hangsúlyozom hogy csak én, a másikat venném és mellé betennék egy pár hóláncot, könyökig érő kesztyűt, gumicsizmát és pár lapra hajtogatott kartondobozt a csomagosba. Utóbbi meglepő csodákra képes a sárban ragadt autóknál, ugyan egyszer használatos és hátrahagyandó, de lebomlik.
Gyerekkoromban eső után a hátsó kerekes lada + utánfutó a szőlőbe nyáron is hólánccal ment csak fel. Célszerűen volt a futón két lánccal szerelt kopott gumis kerék, egyszerűbb volt egyben feltenni, mint vacakolni a lánccal.
Szia! Ha utólagos átalakítás a cél, akkor a régebbi K4M motorkódú 1,6 benzines alkalmasabb alany. Nekem már erős 140 ezer km óta van átalakítva, semmi gond. Ebből volt gyárilag gázos is, de csak a 4x2 változatban. Az újabb 1.6 sce motort állítólag problémásabb átalakítani. Hangsúly az "állítólag" szón, gyakorlati tapasztalatom nincs.
Ugyanakkor több féle előrejelzés létezik, többek között a statisztikai alapú valamint a sokéves átlag alapján kinyilatkoztatott jóslatok.
Igen, egyszer majd bejön és akkor lesz nagy pofára esés és a meteorológusok vidáman kárognak majd, mint a rossz varjak, hogy: "Bezzeg, mi megmondtuk, de nem hittétek!!!".
Egyelőre konkrétumot nem mondanak, csak riogatnak.
Ez a dolguk.
Szeretem ezt a szakmát.
A meteorológus annyit tévedhet, amennyit akar, nincs következménye, a végén széttárják a kezüket és azt mondják: "Nos, hát nem jött be, tévedtünk. Talán majd legközelebb...".
Az viszont tény, hogy előbb-utóbb lesz még kemény tél.
Megbízhatatlannak tartjuk az előrejelzéseket, de azt el kell ismerjük, hogy az ötven évvel ezelőttihez képest lényegesen pontosabban jósolgatnak.
Köszönöm az eddigi segítséget. kettő közül melyiket ajánlanátok? Az tudni kell, hogy nem a kavics, vagy az emelkedő, hanem a téli sár a fő ellenségem. Munka kapcsán télen is ki kell jutnom terepre. Előtte viszont akár 100 km-t megyek autópályán...
Aigner Szilárd mondotta: Ez egy medence. Aki 24 óránál hosszabb előrejelzést ad, az hazudik.
Ne idegesítsenek már, honnan tudnák, hogy 2 hónap múlva mi lesz? Előveszi a statisztikát, felrajzolja a trendet, ahhoz hogy az átlag kijöjjön most egy hidegebb télnek kell jönnie. Nem jött be, akkor jövőre egy még hidegebbnek. Aztán egyszer majd bejön.
Indiánok vágják a fát télire. Kérdik az öregeket, elég lesz-e?
- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust.
Bemennek kérdik, mire a válasz:
- Kemény tél lesz!
Hazamennek még vágnak fát. Kérdik az öregeket, elég-e?
- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust.
Bemennek megint, kérdik, mire a válasz:
- Hú, igen kemény tél lesz!
Hazamennek még vágnak fát. Kérdik az öregeket, elég-e?
- Nem tudjuk, menjetek be a városba kérdezzétek a meteorológust.
Bemennek ismét, kérdik, mire a válasz:
- Emberemlékezet óta nem volt ilyen kemény tél, mint ami most jön!
- Mégis, mire alapozza az előrejelzést?
- Népi megfigyelés, az indiánok hetek óta kurvára vágják a fát....
Sziasztok. Régi sofőrként új érdeklődő vagyok a dácsiás játszótéren, lehetséges, hogy jövőre dusterre váltok. Talán újra, magamtól inkább vennék 2-3 éves járművet. Leginkább az 1,6-os benzinest venném. Most a benzines-gázos konstrukcióról érdeklődőm: például mennyire stabil a gázrendszer. A Délalföldön van-e bevált műhely, akik a gázos konstrukciókat karbantartják? Képeken úgy láttam, hogy a gáztartály a pótkerék helyén van. Mennyire sérülékeny a tartály? Azért oda-oda verem a rossz szőlőhegyi utakon. Nem öncélú offroad, hanem táboroztatás, fotózgatás, ilyesmi. Van-e még tudnivaló a gázosról, amit érdemes észben tartanom? Köszi.
A csatolt link alapján egyértelmű, hogy négyévszakos abroncs.
Első és felületes ránézésre nyárinak tűnik, ebből adódhatnak a félreértések, téves közlések.
Részemről, téli/nyári párti vagyok, de ha esetleg átállnék négyévszakos változatra, ez az abroncs lenne a nyerő.
Az időjósok az évszázad telével riogatják a népeket, márpedig, ha igazuk lesz (ne legyen!!!) és beköszöntenek a vérbeli szibériai téli viszonyok, a négyévszakos abroncsok, tavaszig mehetnek a vitrinbe.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. 4 évszakos gumit szeretnék venni.
A terep tulajdonságok és a sár tekintetében talán erősebb tulajdonságokkal bírót.
Ezt néztem: CooperDiscoverer ATT 215/60 R17 100H, de az egyik helyen azt írja, hogy négy évszakos, a másokon meg hogy nyári gumi. Most akkor ez milyen? Tudnátok ajánlani még valamit?
üdv tudna segiteni valaki hogy a szivargyujtonak a bisztositéka melyik és ha valakinek egy gajtörö rács méretei meglenne és hogykel párositani a telefont az auto rádioval
11 éve, bő 400ezer km-el ezelőtt fúrtam meg az akkori Logan1 -em hátsó kipfufogó dobjának legalacsonyabb részét. Azóta is hibátlan annál, aki most használja az autót. 2004-es, kb. 580ezer km-el, eredeti gyári hátsó dob. A középsőt viszont pár éve már cserélni kellett. És ez az autó LPG-s, tehát folyamatosan vizet pöfög ki.
Nem semmi. Mondjuk láttam egy videón, ahol a hátsó dob az eleje felé eső végét megfúrták, fúrtak rajta egy kis lyukat, hogy a képződő kondenzvíz ki tudjon rajta folyni! Elgondolkodtató megoldás, gyárilag is megoldható lett volna egy ilyen kivezetés, na de akkor nem kellene cserélgetni a kipufogó idomokat pár évente....
Sajnos igen. Nekem 2 évesen cserélték mind a két dobot. Mivel kifújt a palástok hegesztésénél. Elsőként a hátsót, majd a középsőt. Mondjuk az már csak hab a tortán egy hét eltéréssel, mondván a hátsó csere megoldja. Egyébként nem egyben jön a gyártól a rendszer, mindig csak az aktuális szakaszt cserélik. Sokan mondják, hogy nem érdemes festeni, de Én megtettem. Most kb 1 éve nincs + hang. Lehet a festék tömített :)
Szia, úgy illik, ha jelzem mire jutottam. Ma voltam szevízben és újraprogramozták a malacot.
Azóta nem tapasztaltam a megtorpanást vagy szaggatást. Remélem így is marad.. :)
Apropó, nem vettetek észre motorhang erősödést bizonyos sebesség elérésekor, vagyis nagyobb sebességnél? 90 km/h után "mintha" erősebb lenne a motorhang (vagy kipufogó..?), de persze lehet Én képzelem csak be.. 110-120-nál már majdnem zavaró. Az biztos, hogy "újonnan" nem volt ekkora hangja..!!
Szia! Gondolom elírtad, 1.5Dci akart lenni. Keresgélek neked a gépen munkalapokhoz csatolt képeket pár autóról. Vezérmű tengelyt képen látható módon stiftelni kell. Nagynyomású szivattyú szíjtárcsán rajt a jel, vezérmű szíjjal adja magát ha a vezérmű tengeléyre is jól teszed. Főtengelyt a blokk oldalán, hűtő felöl, az E10 csavar kivétele után stifteld. Ha nincs gyári szerszámod, neki se állj. Az esztergált, maszekolt cuccokat szokták bletörni, meg az 1-2 mm hossz eltérés miatt elrakni. Annyira percízen kell, hogy összerakás után fokolni kell az állítható vezérműtengely szíjtárcsán is. Néha csak egy hajszálnyit. De nem megfelelős zerszámok esetén ezt már nem lehet precízen ,,belőni". Ilyen szakik után szokott pár hónappal törni a vezérműtengely szíjtárcsája alatt az ék, és kuka a motor, összeakad.
Nem lehet, hogy a kifutó modell árlistáját nézted?
Mert a faceliftes modell árlistájában sem a TCE 150 4x4, sem a Blue dCi 115 4x4 nincs kifutó modellként jelölve. Hülyék is lennének a legnagyobb profitot termelő legdrágább modelleket kivenni a kínálatból... :-)
sziasztok, gyors kérdésem volna. földmérőként munkára (is) elgondolkoztam Duster vásárlásán. De azt mondja az árjegyzék, hogy az (amúgy is már csak dízelben elérhető) 4WD kifutó modell. Ezek szerint hamarosan nem lesz 4WD-s modell?
Mivel nem vagyok vak (még), a szememnek is veszem. :-)
Elég drága volt ahhoz, hogy ne nézegessem. :-)
Főleg mivel egy átlagos napon max. 30 percet ülök benne, de egész nap nézegethetném, ha lenne rá időm...
(Ennyi erővel bármilyen lestrapált fost is vehettem volna, mert van aki csak használja, és nem nézegeti...)
"A könnyűfém keréktárcsák nem szeretik a telet, sót és társait."
Az acélfelnik meg még úgy se...
A Fluence gyári acélfelnije, amivel annó újonnan vettem (a nyári gumikhoz vettem Momo alufelnit), már három év után a rozsdásodás nyomait mutatta, pedig tavasszal mindig lemosva és lepasztázva! tettem el a következő télig a garázsban. Most tavasszal adtam el 7,5 évesen, ha nem adom el, biztosan újrafestetem vagy szintereztetem, mert már bántotta a szememet,
Nem vagyunk egyformák, mások simán járnak rozsdás acélfelnivel szerelt téli gumival nyáron is... :-)))))))
"...Nézegetem a téli gumikat és a felniket a téli szetthez. Az acélfelnit kezdem elvetni, mivel kb. 6 hónapig azt kellene nézegetni, és azért az alufelni csak jobban mutat rajta, főleg ha már Prestige felszereltség..."
Amennyiben a szemednek veszed...
A könnyűfém keréktárcsák nem szeretik a telet, sót és társait.
Természetesen, ettől még bírják egy ideig.
Régebben, a gyártók, kifejezetten tiltották a téli használatot.
Persze, azóta az anyagösszetétel és a gyártástechnológia sokat fejlődött/fejlődhetett.
Nézegetem a téli gumikat és a felniket a téli szetthez. Az acélfelnit kezdem elvetni, mivel kb. 6 hónapig azt kellene nézegetni, és azért az alufelni csak jobban mutat rajta, főleg ha már Prestige felszereltség... Dilemma még a 16 kontra 17 collos felniméret is, amit kinéztem összeállítást (felni + gumi), kb. 50eFt-tal lenne drágább a 17-es változat, gyanítom később sajnálnám, hogy nem áldoztam rá...
Most viszont találtam ezt, a gyári 17 collos felni hasonmása, de csak 16 collos...
Köszönöm a választ, remélem fognak foglalkozni a dologgal, hétfőn viszem Baján a szervízbe az autót, jelezni fogom a problémám, bár már korábban jeleztem és majdnem csak egy vállrándítás volt a reakció.
Ahogy arra is, hogy egy elég erős súrlódó hang van jelen fékezéskor (14 ezer km van benne..), erre azt mondták, hogy tipus hiba...
Nálam is ez volt, a következő olajcsere alkalmával jeleztem a szervizben. Állítólag tudnak a problémáról, kapott egy szoftver frissítést. Azóta jó.....
Sziasztok! Nyáron többen érdeklődtek járni fogok e Debrecen környékén Médianav és szoftver frissítős ,,túrán". Akit érdekel, kérem írjon rám elsősorban Messengeren (Krogergo Medianav Loganos ) vagy emailben ( renault.dacia.code@gmail.com ) . Szükséges adatok: Dacia típusa, évjárat/hónap és Medianav szofver verzió száma (főképernyő/jobb alul beállítások/jobb alul rendszer/jobb oldalt nyíllal lemenni rendszer verzió, és rábökni), TELEFONSZÁM.
Régebben olvastam, hogy másnál is van ez az idegesítő "rángatás", és nem csak reggel indítás után, hanem 1-1 előzéskor megtorpan az autó, 1-1 nagyobb gázadáskor szintén először "gondolkodik", majd kisebb köhögések után úgy ahogy megindul..
1,6 SCE a drágám, imádom de ez azért zavar kicsit.
Hallottatok már erről a problémáról mástól is, vagy az Én malacom ajándékoz meg ezzel a fricskával?
Én kicseréltem ledes izzóra, nem változott semmi. Az irányjelzők viszont érzékenyek, csak az elsők viselik el a ledeket, ha a hátsóba (vagy mindkettőbe) ledes izzót teszek akkor gyorsan villog. Pedig a leírás szerint canbus rendszerhez készültek. Igaz Kínából vettem :-)
Tudnátok-e nekem abban segíteni, hogy hogyan lehet törölni a szervízre figyelmeztető lámpát (sárgán világító csavarkulcs ikon) a műszerfalon. 3 éves Duster 2 ,1.5 dci. Köszönöm.
Az igazi gondom ezzel az egész elektromos őrülettel az, hogy két jól bevált és működő technológiát akarnak kiszorítani, megalapozatlan és átgondolatlan koncepciós elvek alapján, úgy, hogy ténylegesen még nincs meg az, amivel kiválthatnák azokat.
Az elektromos energia állítólag tiszta.
A felhasználás helyén talán, de ott is ahol előállítják?
Gátak esetén visszafordíthatatlan környezetrombolás és nem olyan régen volt 1986 április 26-a.
Mi tavaly decemberben fizettünk be a Dusterre (Békési Fót), kérdés nélkül adták az összesen 200000 Ft MOL üzemanyag kártyát (az első 100 ezres már lefogyott), + elintézték a MOL Partner kártyát is.
Azta, együttérzésem. Fertőzött környék lehet, korábbi autómat szintén Badacsonyban rágta meg éjjel valami. Átharapott egy vízcsövet, szép lassan csöpögött, de csak ha ment a motor. Nehéz kideríteni még mit rághatott meg.
Ezeket a sorokat magam sem fogalmazhattam volna meg jobban. Tavaly novemberben vettük az autót, de már nekünk is rá kellett kérdezni az LPG kedvezményre. Azzal együtt végülis 100.000 Ft-al olcsóbb volt a benzinesnél. Pár hete, 10 hónap után fogyott le a kártyákról az összeg. Ja, és még egy téli kerék garnitúrát is kaptunk.
Szia, az első 2-3000 km-en mi is így használtuk a Dustert, illetve ezt tanácsoltam e feleségemnek, de most már 1500-as fordulat környékéig lemegyünk. Mi is vidéki nagyvárosban használjuk, szinte csak a városon belül. Persze, ha határozottan gyorsítani kell, akkor nem erőltetjük a motort, vissza kell kapcsolni.
Városi forgalomban melyik sebességfokozatban használjátok?
Én vidéki nagy városban használom, általában 55-60-al megyek vele, ekkor 4. fokozatban. Arra ügyelek, hogy a fordulat ne essen 2000 alá, amennyiben lassabban kell menni és ez alá akar esni, akkor 3. fokozatba kapcsolom. Figyelmen kívül hagyom a váltásra felhívó ikonocskát.
Az autó fenntartási költségeit tekintve a 3-ik év végére minden 100 Ft-ból csak 40 volt az üzemanyag, és másik 60 Ft matrica, téligumi, biztosítás, szerviz, adó, ablakmosó, takarítás, leasing díj, stb.
Üzemanyagra nagyságrendileg 1,2 Millió megy el.
Kalkulációim szerint az autó árának min duplájáért tudnék kisebb méretű EV-t venni. Elhanyagolható összeget spórolnék parkolással, az üzemanyagon optimista számítás szerint a felét-két harmadát, szervizen kb 40%-ot.
Tételezzük fel, hogy az értékvesztése %-osan ugyanannyi lenne.
Gazdaságilag számomra ebben a pillanatban (2021 szept) nem indokolható.
Én is kipróbálnám, de addig nem kell, amíg el nem éri a hagyományos hajtású autók ma megszokott paramétereit (hatótávolság, közel azonnali újratölthetőség, tűzbiztosság, stb.).
Márpedig az még messze van, nem holnap lesz (mármint tömeggyártás terén).
Természetesen vannak hibái és korlátai, (szándékosan és kifejezetten kretén műszaki megoldások) de ha ezeket ismerjük és ennek megfelelő módon használjuk, egészen elfogadható.
Bal karos kapcsolót cseréltek a garancia terhére, valamint most volt egy féltengely gumiharang csere, egyébiránt semmi baja nem volt (a kopó alkatrészeket, izzókat nem említem).
Ez az autó annyiban oláh, hogy egyiket-másikat ott gyártják (Mioveni), egyébként teljesen csigazabáló, azaz francia.
Anno volt 1100-as és 1310-es változatom, úgyhogy rendelkezem némi összehasonlítási alappal.
Közben visszaolvastam. Az enyém gázolajos, ha rövid távokon fogod használni, akkor ne ezt vedd, hanem vmi benzinest. Ha találsz 1.6 szívót akkor azt, vagy LPG-s verziót. Szerintem. Vagy előző 1.6 Vitarát , állítólag telített belőle a piac. És sok a töröttből visszaimádkozott, meg kell nézni rendesen.
nagyjából 4.5-ért fogom meghirdetni, vagy beadni kereskedőhöz. Ülésfűtés, kulcsnélküliség és körkamera maradt ki belőle, és a klíma is manuális, minden egyéb benne van + leszerelhető vonóhorog 1500 kg vontatmányra. 20 helyett 10ezrenként volt olajcserén, kötelezők is, mindig ugyanabban a márkaszervizben. Még a tankoló és gumis számlák is megvannak mind :)
2021nov közepéig még garis, szerencsés esetben hamarabb ülök át az újba, ha a chipgyártók is iparkodnak. Autópályás tempomatos autó, se dpf, se kettőstömegű nincs szétzilálva benne.
Egy hölgy tulajdonos nem hinném hogy előnyt jelent, maximum tiszta az autó.
A könyvelőnket (hölgy) rábeszélték anno egy ilyen motorral szerelt Dusterre (pedig akkoriban még volt 1,6-os, és én azt javasoltam neki), és 3,5 év alatt lefutott 60 ezer kilométer múlva motorcserés lett. El is adta bagóért.
Az én kocsim 7,5 évesen 130 ezer kilométerrel köszöni szépen, jól van.
Egy indexkapcsolót kellett cserélni garanciaidő alatt, és egy első spirálrugót 5,5 évesen. 😎
Például, éjszaka, vaksötétben, a kietlen semmi közepén, meggyújtod a melegfolt betétjét, az izzó foszfor darabok fröcskölnek szanaszét mindenfelé, ha elég gyorsan és rutinosan dobtad el, megúszhatta a ruhád valamint az irhád az égési sérülést...
A nejem mindig azt mondta, hogy távolabbról szép látvány volt.
Igen, Ő nézte én meg csináltam és igyekeztem túlélni valahogyan épségben...
Nos, nem sírom vissza azokat az időket, de visszatekintve a távoli múltba, nem volt az annyira rossz, megvolt a maga romantikája.
Persze, tudom, az idő mindent megszépít, a rosszat hajlamosak vagyunk elfelejteni.
A fontosabb kellékeknek nálam mindig állandó helyük van/volt, csukott szemmel is azonnal megtalálom, de azért előfordulhatnak kivételek.
Ez egy külföldről behozott autó (nincs rendszámos matrica a szélvédő jobb alsó sarkában), akár 200ekm-ről lehet visszapörgetve, meg lehet, hogy már állt méteres vízben. Egy rétegvastagság mérés sem ártana, a jó autó kint is drága...
Lehet nem így van, de mi van, ha mégis?
3MFt sok pénz. Annyira sok, főleg egy 7 éves autóért, hogy én biztos, hogy még kipótolnám, és egy új ilyet vennék:
ui: a beltere elég egyszerű, de nekem pont ez tetszett benne, kicsit drabális. A rondára amúgy is azt szokás ma mondani, hogy rusztikus, a kopottra meg vintage :)
Ez annyira dácsia, hogy van rajta 3 db sörnyitó embléma: egy elöl, egy hátul, egy a kormányon. Még az ablakokban is Renault felirat és logó van. Gyakorlatilag minden alkatrész cikkszáma RN-el kezdődik.
Ha már egyszer, akkor szidják franciának :)
Én főleg pályázom, a diesel erre teljesen jó, nem is zajos. Vásárlás óta a könyvelt fogyasztása a kontrolling szerint 5,6 l/100 km (56ezer km). Országút kevés, kb a felvezető, kivezető, város és pálya + rövid földutak, egyes-kettesben járhatók.
Ergonómiailag az ablakemelők helye botrányos. Más nem zavar, bár tény hogy számos fapad megoldás van benne.
Meg van rendelve az új, amint megjött eladó lesz ez a járgányom :)
én csak remélni tudom, hogy nem bánom meg a Duster vásárlását. Holnap rendeljük meg, TCE90; Prestige
Még a koronavirus előtt nekem D2 1.6 szivó volt a kiszemelt, voltam próbavezetésen is (kb 3 km) és nem tetszett. Eleve ötös váltója volt, rövid ideig mentem vele 90-nel és ott sem tetszett, érzésre rosszabb volt, mint a szintén 1,6-os Scenicem.
Az 1,2TCE-vel pedig semmilyen autót sem vennék. Renault ScenicIII-ba már rakták 2012 körül, autószerelői tanácsra szóba sem jött.
A kompromisszum szerintem elsősorban a beltéren érezhető: kevesebb a pakolóhely, tárólóhely, nincs annyira kidolgozva a belső tér, bár már javult a helyzet a facelift után.
- Attól függ, hogy mire kell. Autópályázni nem ezt választanám. Nagyobb családdal sem. Ha állandóan a susnyásban járnék, akkor arra is van jobb terepjáró. DE: Nekem a Duster a jó kompromisszumot nyújtja az autópálya - alsóbbrendű utak - terep háromszögben. Emiatt csak 4x4-ben gondolkodnék továbbra is.
Sokan ugye alapból szidják, Románozzák....
- Na igen. Volt a családban 1310tx-is, na de ez már nem az a Dacia.
Miben lehet gyengébb mint egy Opel vagy Ford?
- Fogyasztás, autópálya
Talán kényelem? Azt ugye elsőre észreveszi az ember.
- Ezt ki kell próbálni, hogy tetszik-e.
Mi valahogy az idő előtti elhasználódásra esetleg rohadásra stb. lennénk kíváncsiak.
- Alább linkelem a szerviztörténetet, semmivel sincs több baj vele, mint más autókkal.
nagyon fiatal nem vagyok:) tényleg nem megyek sokat. A két defektem közül az egyik ráadásul úgy történt, hogy a garázsból álltam ki tolatva és rámentem egy deszkára, amiből szögek álltak ki. A garázsszomszéd úgy gondolta, hogy jó lesz az ott.... nem luk, hanem vágás lett a gumin.
Hát ebben speciel semmi szép nem volt, kivéve hogy nem voltunk még ilyen vén faccok :)
Volt M7esen is defektem, szerencsére hátsó. Kirongyoltam az elválasztó fűre (szalagkorlát még nem volt), leállósáv, fű, leállósáv, fű, leállósáv. Aztán fél órát kerestem a kerékőr adaptert, a szerszámok között...
Keveset autózol, nagyon szerencsés illetve fiatal lehetsz.
A régebbi (diagonál, vászonvázas és társai) abroncsokkal rendszeres útitárs vagy műsor volt a helyszíni defektjavítás (feszítővas, saller szorító, melegfolt, szteatit por, pumpa, légfeszmérő, stb.).
Murphy ezen törvényét, tapasztalatból nagyon jól ismerem, meg általában az összes többit is.
A mankókereket utálom.
Esztétikai okból, mert borzasztó ronda, egyenesen pocsék.
Műszaki okból, mert a méret(átmérő)különbség miatt, a tényleges használat során, a hajtott tengelyen folyamatosan hülyíti a kiegyenlítőművet (állandó módon kapcsolt 4x4-es hajtásképlet esetén a helyzet még rosszabb).
Vészhelyzetben természetesen mentő megoldás.
Brrr...
A defektjavító csodakészlet igen korlátozott lehetőségekkel rendelkezik.
Erre gondoltam. Beteszel nyáron egy télit, télen egy nyárit. Becsom egy szemeteszsákba, ragasztószalaggal lezár. Másik zsák, ragasztó legyen a lukasnak is, enni nem kér. Murphy szerint szakadó hóban, latyakban kerül rá sor, összeken mindent a lukas kerék. De a fékporos első nyáron is dzsuvás.
Szükségpótkerék:
Mikor "divatba jött", nekem volt defektem. Kerékcsere. Eleve ki kellett pakolni a csomagtartót, kibányászni a mankókereket, majd szembesülni azzal, hogy a rendes kerék nem fér be e fészekbe. Nyaralásnyi cuccal komolyabb logisztika valahova visszatenni. Az autó ferdén állt a kisebb kerék miatt és max 60-al próbáltam lemenekülni a pályáról. Ott és akkor jobb lett volna a defektjavító, ha feltalálták/elterjedt volna már akkor.
MAnkókerék vagy pótkerék nélkül nem indulnék hosszú útra sehova. Életemben kétszer kaptam defektet és mindkétszer olyan helyzetben, ahol jó volt, hogy volt pótkerék
Elméletileg lehet hozzá rendelni tárolózsákot, az emelő+kerékkulcs pedig benne van a felniben egy hungarocell betétben. Én a vezetőülés mögé tervezem tenni, ha befér, mert általában csak a szűk család utazik, és 3-an vagyunk.
Szerintem alá már nem fér sehová. Meg lehet tenni tetőtartóra és egyéb vaddisznó megoldások is léteznek a pótkerék elhelyezésére... :-)
ezek hasznos infók. Ha veszel hozzá mankókereket, akkor azt az autón hol lehet tárolni? A pótkerék helyén a gáztartály van, esetleg az alvázon a kocsi alatt?
A TCE 100 LPG szépen megy 130 km/h-val, 3000 1/perc fordulatszámon.
Én 110 km/h-val megyek autópályán, ilyenkor 2500 1/perc a motor fordulatszáma. A fogyasztása is jó ilyenkor, klímával kb. 8-8,1 l/100 km (LPG-ből!!). Ha ki kell ugrani a belső sávba, mert utolérek egy kamiont, szépen fel lehet gyorsítani 130-ra, de ha az ember folyamatosan figyeli a mögöttes forgalmat, átlagos forgalomnál sokszor gyorsítani se nagyon kell. Előzni is jóval kevesebbet kell 110-zel, 130-cal jóval többet, de akkor is simán letolnak, mert sokan jóval gyorsabban mennek, mint 130... :-(
Ahogy Nap_Mackó is írta, én is a TCE100 LPG-t választanám a helyedben. Én is azt vettem.
Pozitívum:
Sokkal olcsóbb üzemanyag (240-280 Ft/l). A rosszabb légellenállása ellenére az országúti fogyasztásom (autópálya 110 km/h) Ft-ban kifejezve egy leheletnyit kedvezőbb, mint a Fluence 1.5 dCi volt, amibe MaxxMotion gázolajat tankoltam.
Sokkal környezetkímélőbb, a benzinmotor 100%-ához képest a LPG motornál a NOx csak 20%, CO2 85%, elégetlen szénhidrogén 50%.
Bár nem életszerű dolog, de járó motorral nem purcansz ki a zárt garázsban, mert a CO azaz szén-monoxid kibocsátása gyakorlatilag 0!
Alacsonyabb fordulatszám-tartományokban gázzal érezhetően nyomatékosabb (+10 Nm már 2000-től).
Nagyobb teljesítmény (100 LE a 91 LE helyett).
Nagyobb hatótáv a + gáztartály miatt (kb. +400 km).
Negatívum:
Kell külön venni hozzá mankókereket, mert nem rendelhető.
Műszaki vizsga előtt külön gázbiztonsági vizsgálatot kell végeztetni, de nem nagy tétel.
ÉS MÉG EGY FONTOS DOLOG, AMI MEGÉR EGY KÖRT A SZALONBAN:
Ugyan a gázos kivitel 150eFt-tal drágább, tavaly év eleje körül volt egy akció, 200eFt értékű MOL autógáz utalványt adtak az első 100 LPG-s autóhoz. Mikor én vettem, már nem volt rajta a prospektuson, de rákérdeztem. Az értékesítő hölgy rákérdezett a RH-nál és kiderült, hogy nem járt le az akció, mert 100 autóra van meghirdetve, és még nem érték el a 100 értékesített LPG-s Dustert, tehát adták az autógáz utalványt az autóhoz. Valószínűleg már elérték a 100-at, de azért egy kérdést megér szerintem.
Viszont pótkeréktartóra, emelőre és kerékkulcsra igen, ami szerintem csak akkor jár, ha a pótkereket megrendeli. Ebből a tartó a legnyűgösebb (egy kerékkulcsot még be lehet tenni a csomagtartó valamelyik sarkába), mert így nem tudja a csomagtér padlója alá rögzíteni, hanem be kell tenni a csomagtartóba, amiből rengeteg helyet elfoglal. Nekem nem érne ennyit 50eFt spórolás... :-)
Én az LPG 100-ast venném, inkább 350-360, mint évi 5-15 napra. Minimális a felára, hamar behozza.
A TCE130 ugye a kokszosodósabb ?
Előzéshez, emelkedőhöz, megpakolva simán lehet pályán 5-ikben is autózni, nem kell a 6-ot erőltetni.
Az előre megvett szervizt javaslom, én a mostani autón elmulasztottam. Olcsóbb az elkövetkező években sem lesz, sőt. Most perpill az eddigi kötelező szervizek 56%-ára jön ki nekem így az ár + a gari is benne van meghosszabbítva (mondjuk ki tudja mit fog valóban lefedni, ha netán szükség lesz rá?).
Nem tudom mi a márkaszerviz hozzáállása ezeknél az előre megvett és kifizetett olajcseréknél. Lényegesen kevesebbet keres rajta, mintha csak úgy betérnék, gyakorlatilag fele bevétel. Gondolom nem örülnek neki, de remélem nem trehányabb a munka így sem.
Eddig jók a tapasztalatok, a hőfokszabályozó gomb tekergetős gyűrűjének törése miatt (egy 20 Ft-ot műanyag gyűrű) az egész klímapanelt kicserélték. Alig pazarló... Vélhetően leverik az alkatrész beszállítóján...
Szerintem jól döntesz. Arra az évenkénti 2 alkalomra kár drágább autót venni. Előtte nekem egy 1,4-es Ford Focusom volt, azzal jártam meg Horvátországot és Boszniát. Amikor bekapcsoltam a klímát olyan érzés volt, mint ha kidobtam volna a horgonyt, de ettől függetlenül gond nélkül teljesített 4 fővel és megpakolva, holott 80 LE volt és 123 Nm nyomaték csak, igaz jobb volt a légellenálása.
még mindig nem tudok dönteni a TCE90 és a TCE130 között.
Mindennapi használatba jó lenne a TCE90 is, de évente kétszer (összesen kb 2 ezer km) azért megpakolva autópályázunk egyet. Nem vagyok száguldozós típus, de az eddigi autómban (1,6 benzin ScenicII) azért 130-135-tel szoktam menni pályán, de néha, ha a forgalmi helyzet úgy alakult ennél többel, is haladni kellett egy kamionos konvoj mellett. Autópályán, de főleg az M3-on azért jó érzés tudni, hogy van erő alattad:)
TCE130 nál húzni kell: eleve Comfortból kell kiindulni, + kényelem és Tecno csomag, Dacia kártya és sötétített hátsó ablak nincs. A felni dizájnja jobban tetszik, mellékes, de a beltérben csak műanyag van, nincs tárolódobozos könyöklő. Ez így 5 874 000+ kell még utólagos fóliázás, kb 50 ezer
+ kell mindkettőre legalább egy garnitúra téligumi, mert nyárival adják át.
Financiális okok miatt szerintem maradok a TCE90-nél:)
Mivel LPG-s kivitel, a csomagtér padlója ALATT a 2WD kivitelek pótkeréktartója helyén a gáztartály van.
(Ezért gyárilag nem rendelhető hozzá se pótkerék, se szükségpótkerék...)
Azért szeretnék szükségpótkereket, mert az kevesebb helyet foglalna a csomagtérben, illetve a vezetőülés mögé a lábtérbe is be tudnám tenni, mivel általában 3-an utazunk, és akkor nem foglal helyet a csomagtérből... :-)
De úgy látom, senkinek nincs gyári szükségpótkereke, meg máshonnan rendelt se...
Konkrétan azt kérdeztem, a funkciót be lehet-e kapcsolni a faceliftes Duster II-ben, ahogyan be lehetett az eddigi Duster II-ben is. Műszerrel, programozással, akármivel.
Érdeklődnék, hogy most érkező új arcemelt verzió medianav-jában a
stop-start rendszer alapból ki-,
2wd-ben az összekerekeshez járó dőlésmérők, iránytű bekapcsolható-e ugyanúgy?
Illetve a központi honlapon nincs még fent az új verzió kezelési útmutatója, tud valaki valamit róla, lesz-e ilyen? Nem volt még ledlámpás autóm, az érdekelne.
A Tied normál pótkerék. Bevett szokás, hogy a pótkerék kisebb átmérőjű felnin, de azonos teljes átmérővel rendelkezik. Annó a Peugeot 307-nél tapasztaltam ezt, a gyári kerekek 16-os méretűek voltak, míg a pótkerék 15-ös volt, viszont kevésbé volt "per"-es...
Engem a helyszűke miatt a szükségpótkerék érdekelne, ami úgy néz ki, mint egy Citroen 2CV virslikereke... :-)
Szia! Igen, meg tudom csinálni bele a magasabb felszereltség fedélzeti számítógépét. Mostanában valóban nem sokat járok az index fórumon, kevés az időm. Aki rám ír telefonszámmal emailen: renault.dacia.code@gmail.com vagy messengeren: Krogergo Medianav Loganos, őt igyekszem aznap munkaidőben felhívni.
Vittem már én is ennyit benne, csak arra céloztam, hogy az öreglányban nem csak a motor dolgozott. Azt nem írtam, hogy baj. Miénkben van egy kb 18-as teli rétegelt lap berakva, igaz nem emiatt került bele, de súlyelosztásnak is tökéletes, így benne maradt.
Szia, rátapintottál a lényegre, mert én viszont nagyon-nagyon fontos ember vagyok :D Viccet félretéve, engem nem érdekel a 15 perc mert bőven elwczem, cigizem az előnyömet. Ami érdekel az a piros Ignis, a BMW, Audi és céges Skoda. Jellemzően az van, hogyha beállok 130-ra akkor a 120-as autók kerülése nagyon nehézkes, mivel mire szépen lassan utolérem őket addigra utolérnek egy kamiont, így általában már vagy parasztban előzném és neki fékeznie kéne vagy mögötte várnék míg 120-al kigondolkozza magát a belsőbe. Eddigre persze a seggembe ér valaki 160+al és A. vagy beragaszt mindkettőnket a kamion mögé, B. ha kimegyünk akkor veszélyesen ránktapad. Az a gond, hogy (ahogy írtad is) a Duster nem pályaautó! Emiatt nincs is az, hogy 130-nál rálehelsz a pedálra és már 150, itt már nagyon határ a 90 ló, de talán a 110 is ekkora légellenállással. 130-felett ugyanakkor kikerülhetőek az extrém beszorulások és idióták hátsó szélvédőre gyűjtése 40-50km/h különbséggel. A dologhoz hozzátartozik, hogy ez nem a Duster, Ignis és még csak nem is a 130-as sebességhatár hibája. Elcsépelt dolog, de itthon nagyon pocsék a vezetési kultúra, teljesen számolhatatlan, hogy a "fontos" emberek mikor vették be utoljára a gyógyszerüket, tudnak-e vezetni vagy csak a gázpedálon fekszenek. Görögországban sose(!) volt késztetésem száguldozni, sose éreztem magam veszélyeztetve. Ott soha sem akar szándékosan veszélyeztetni senki, ha valaki nem tud menni, mint a lökös akkor addig nem is megy amíg nem lehet. Amint biztonságos akkor persze a duplazárón is előz, ha viszont nem tud akkor elgurul mögötted normál távolságban akár 10 percig és nem fog hirtelen egy beláthatatlan kanyarban idegből kivágódni. Pályán eleve dinamikusabban mozognak az autók, akik pedig nem azok nem vonulnak be eléd a belső sávba 100-al, hogy jövőre elhaladjanak egy kamion mellett.
Háát, pályán 90 az kissé lassú nekem. Mondjuk 500 km-en az már több mint egy óra különbség.
Ugyanakkor másfélszeres fogyasztásnál másfélszer többször tankolsz, és az is mind idő. Nekem pl elmenni a kútig, megtankolni, hazajönni 20-30 perc. Kivéve ha a pályán tankolsz aranyárban, akkor csak 5-10 perc.
Általános iskolai fizika 100 km-en 120km/h-val kb. 15 perccel korábban ér oda, mint 90km/h-val. 15 percről beszélünk!
A fogyasztás persze ekkor drasztikusan megnő. Nálam 90-nel kb. 6.5 litert fogyaszt, 120-nál megeszik 9-9.5 litert is. Szerencsés vagyok és így elmondhatom, nem vagyok olyan fontos ember, hogy ez a 15 perc megérjen kb. 1500 forintot. Ez a többletfogyasztás 100000 km-en kb. másfél millió forint. A Duster nem pályázásra való, nem is erre tervezték....
Az eredeti elgondolás az volt, hogy mindig csak egy mosószivacsnyit megyünk lejjebb, körkörösen, így nem marad ki mosatlan felület. A trükk működik vízszintesebb felületeken is.
Apósom megörökölte egyik régebbi autónkat. Jött a vizsga, mondom hova szoktam vinni. Szabódott egy darabig, aztán mondta: legyen! Életében nem volt még márkaszervizben. Tetszett neki a csilivili környezet, és főleg hogy olcsóbb volt a vizsga mint a megszokott szerelőjénél az udvarvégi olajos garázsban. És hogy meg tudta várni, nem másnapra kapta vissza.
Félreértés ne essék remek szerelő, de adott munkára meg pont ő nem versenyképes.
Átnéz, javít, beül elmegy, vár, visszahoz - sokszorosa a sokkal alacsonyabb munkadíjból -> már drágább.
A tankolásos dolgot én is így csináltam egy darabig, de azért jó lenne valós időben látni és korrigálni a vezetési stílusomat, mert ebből még nem tudom mire érzékeny a fogyasztás a legjobban.
Dusterke szépen enni kezd 120-tól, már-már exponenciálisan nő a fogyasztása, és ha van a menetszélen túl szembeszél is, akkor már kisebb sebességnél is elfogyasztja a 90 lovat. Emiatt a pályán szeretném megnézni hogyan lehetne 1-1,5 litert lefaragni, ott ugyanis simán meg tudok vele etetni 9-9,5 litert is ha erős szél van, megy a klíma és "valamelyest" 130 felett megyek. Általában 8-8,3 azért körül el szoktam lenni. Szeretem olvasni az ilyen dci 6l/100km pálya tapasztalatokat, de azért azt is látom mennyivel "suhan" egy átlagos Dusteres...Állítólag be lehet nyeletni a dci-vel is 10-12 litert nyélgázon, leterhelve.
OBD-m volt de végül nem mertem rádugni, nem bíztam az olcsó kínai cuccok minőségbiztosításában és féltettem a kocsit. :S
Tippem szerint csak szoftver lenne a felokosítás, csak félek a márkaszervíz nem teheti meg és attól is ha idegen olyanhoz nyúl amihez nem kéne. Ezért lenne jó tudni: 1. Szoftveresen megoldható-e, ha igen 2. kell e szoftvertfrissíteni vagy csak ki kell venni néhány pipát a beállításoknál. Utóbbitól nem riadok el.
Szerintetek van mód utólag felokosítani a kocsit, hogy kijelezze a fogyasztási adatokat? Ez egy 2014-es Cool szériás Duster, a felszereltség miatt lebutított kijelzéssel.
Továbbá, beszélhetnénk a nem kevésbé pofátlan óradíjakról, arról, hogy a szerelő úr a kiszerelt csavarok felét lusta visszatenni (pedig nem is az övé és az óradíjat sem felezik), valamint a flancos épületekről (nekem átadhatná az új autót egy csűrben is, nem kell a sok felesleges csillogó baromság), stb..
Esetünkben talán, mert közösek az alkatrészek, következésképp a szerszámok és a tudás. DE simán lehet, hogy a dacia továbbépzés 10ezer euro, a renault meg 15ezer. Azt ki kell termelni.
Kb mint az üzletláncban a 60ml alkoholos kézfertőtlenítő 600-ért'. Az literenként kerek 10ezer forintos ár. Nonszensz. Nem azért mert nem tudom megfizetni, hanem mert irreális és azt látom, hogy hülyének néznek. MolHygi 2 liter asszem kettőfélezer. Áttöltöm...
Ja. Ha érdekel, én ilyen festékeket használok: https://www.carcolor.hu/shop/hu/2_debeer 2komponensű, nem vizesbázisú viccfesték amit a gyárban rákennek. Ott a lakk ára is. Májusban 13e volt 1 kg fehér, edzővel, szilikon lemosóval, hígítóval együtt.
😎😎😎Valójában nem is látom az autóm színét, mert belül ülök 😎😎😎
'Költői' kérdésedre: bár a metál fény esetén kap egy lakkréteget is, de az árkülönbség nyílván inkább a profitot mintsem a valós költségeket fedi. Bár kérdés, hogy korábban a fehér miért volt feláras. Ahogy egy árképzést firtató kérdésre elmondta az egyik márka 'őszinte' marketingese, még egy olcsó, mondjuk 5-6 millás tucatmodell esetén is sokkal könnyebben x-elgetik a rendelésnél a vásárlók az extrákat, méghozzá úgy érezve hogy azokkal jól járnak, mert a kocsi alapárához képest nem 'feltűnő' a 'pillanat hevében' a plusz költség, s hajlandó az emberifa kigombolni a sokszor irreális árakat (pl. egy dekor elem miért kerülhet mondjuk 30-50 e Ft-ba, miközben a gyártó költsége annak a 10-20%-a csak). Sokszor igazából ezen tételekkel keletkezik haszna a gyártónak. Jól mutat az alapár, aztán a végösszeg meg.... Nem tudom hogy hányan rendelnek mondjuk Duster-t a reklámozott 3899000 Ft-os áron. Példaként hangzott el, hogyha pl. egy Lidl-s 9990 Ft-os barkács szerszámgép egy autóipari alkatrész, extra volna, akkor az közel 100e Ft-os áron szerepelne az árlistán.
Mégis vannak márkák (pl. némelyik Japán), ahol inkább kész, nem variálható felszereltségi szinteket kínálnak, s tényleg csak a szín jelenti a választható 'extrát', az is csak akkor, ha készleten , vagy már szállítás alatt van.
Ha minden ember által készített tárgy hófehér lenne, az jelentősen befolyásolná, vagy meg is fordítaná a globális felmelegedést. Épületek, utak, hidak, autók, stb... 😎
Én fehéret vettem, az akkor feláras volt. Következő is az lesz. Esetleg majd megint egész világos ezüst.
Költői kérdés: ha egy autót 2 kg festékkel telibe fújunk, akkor létezik-e olyan, hogy a metál színből az 1 kg-os kiszerelés +70ezerrel többe kerül, mint a fehér?
Mivel a Sahara beige nem elérhető, ezért dilemmázunk:
Nekem tetszik a jégfehér, de a feláras metál színek azért tartósabbak. A metál színekből a Highland Grey is tetszik, kicsit világosabbnak néz ki, mint a sima ezüstmetál. Hátránya, hogy sok ilyen színű autó van, de Dusterből alig. Ez a szín családnak is tetszik.
A meteorszürke és a fekete szerintem nagyon jól néz ki, de hamar meglátszik rajta a por. A család szerint nem akar sötét autót, részükről az Atacama Narancs a nyerő, az meg nekem nem jön be. A pirosas és kékes színek egyikünknek sem tetszenek.
Az a kereskedés, ahol megkérdeztem, rosszul tudta, ami azért érdekes.
A lényeg, hogy ugyanúgy van minden, mint a facelift előtt: a pótkerék a 4X4-ben csomagtartóban, gázosnál csak defektjavító van, a 2WD benzineseknél a csomagtér aljára van rögzítve.
A csapágy először hangos lesz, majd dorombol, azután lötyög, végül törik.
Általában a dorombolást sem várom meg.
A törés látványos ugyan, de veszélyes és költséges.
A Malac nyolcvanezernél kapott új, kopó alkatrészeket a fékhez.
A csapágy csendben volt, nem piszkálták.
A TMK-sok cserélnek előírt időben vagy futásteljesítménynél alkatrészeket. Ez részben igaz az autó egyes szerkezeteire is, de a csapágy esetén inkább fülelek.
Sziasztok! Kerékcsapágy csere ügyben kérnék véleményt. Most van 110ekm D2x4 Dusterben és aktuálissá vált a fékbetét + féktárcsa csere. A kérdés: Általában kerékcsapágyat akkor cserélünk ha rossz, de mivel a cseréjéhez újra kell bontani a tárcsát, féknyerget, lehet-e ajánlott, netán kifejezetten indokolt lépés ennyi km-nél a csapágyakat cserélni? Köszönöm!
minél több képet nézek meg róla, annál kevésbé tetszik. Nekem képeken úgy tűnik, hogy az eleje keskenyebb, mint hátulja. Mondjuk ez lehet optikai csalódás, és valójában nem szélesebb hátul az utastér, viszont akkor az egész kocsi túl keskeny a hosszához képest. A Sandero sem széles, de nem is hosszú. Ez meg hosszú.
30 ezres szerviz utan 1 hettel 1,6 benyos, 3 eves malacka kiirta: kornyezet vedelmet ellenorizni. Ebbol hutoviz hofok szenzor csere lett. Fel eve nem mukodott a jobb hatso ablak (ennyire gyakran hasznalom :) ), megnezettem es a mechanika romlott el. Hopp 50 ropi.. Cserelni nem fogom vegul, majd ha jon az uj, ami nem csak facelift.
Az újságírók szerint a második tetőoszlopig az első lemezek megegyeznek a Sanderoval. Azért is van az első és a hátsó ajtó között a magasságbeli eltérés, ami tényleg nem szép. Nekem még mindíg a Dacia kínálatból a legkívánatosabb a Duster.
Ugye a kiindulás az, hogy AT gumikat akarok használni. Cooper Discoverer AT3 4S az új beszerzés, amivel végigéltem a telet. Előtte Yokohama Geolandar A/T G015 volt, ami tök jó gumi, de csak nyárinak, amikor leesett az első hó, menekültem a gumishoz, annyira nem szerettem. A párom autóján azóta is tökéletes, de télire téligumit kap helyette. A Cooper második felvonására kíváncsi vagyok, hogy 35-40 ekm futással is jó lesz-e télen, ha igen, akkor pezsgőt is bontok és elfelejtem a téli gumit. :D
Mátrában volt azért bőven. Elmúlt télen-tavasszal mikor csúszott-esett, akkor is menni kellett. Gond nem volt, ez a gumi tudja ezt, ennyi. Elég szkeptikus voltam, mert előtte egy évvel volt szintén négy évszakos próbálkozásom egy másik típussal, ott az első hó után sikoltva menekültem a gumishoz és feltettük a télit. Most nem volt szükség rá.
A mostani, semmilyen teleken, lehet kellemes a meglepetés.
Komolyabb tél esetén, nem biztos, hogy az lenne...
Egyszer mentem négyévszakossal sítúrára, (próba - szerencse alapon, csak azért, mert olyan volt az autón, gyári szerelésben). Két hétig folyamatosan dünnyögtem, csúszkáltam és rakosgattam a láncokat, míg az ottaniak vígan otthagytak a téli abroncsaikon. Következő télre vettem vérbeli téli abroncsokat.
Amíg nincs saját viszonyítási alap, elképzelhetetlen a mutatott különbség.
A téli sem old meg minden helyzetet, de nagyságrendekkel megfelelőbb.
Nos, nem abroncs, hanem teljes kerék, nem feszegettetem ok nélkül az abroncsokat, kibírják ugyan, de nem szeretik.
Egyébiránt, a csere kényelmesebb is és gyorsabb is ha kerekek vannak, akár otthon is megoldható, nem kell hozzá gumis iparos, meg az esetleges ottani idegbaj. Amikor lefut a csere időszak, kiegyensúlyoztatom és mehet a viszonylagos biztonságos gurulás tavaszig/őszig.
Én racionalizáltam. Vettem 3 felnit, 4 téli abroncsot. A pótról a gyári vadiúj gumi le, az egy darabig pihent. Majd cseréltem márkatárstól eladás okán egy zsír új pótot, s adtam egy használtat (nyárit) cserébe felnistül. Így volt egy pár azonos évjáratú 0 km-es abroncsom, 3 év múlva azokat feltettem a már kopott két első helyett.
A márkaszervíz amúgy lesett rendesen, mondták is, nem szoktak 3 felnit venni...
A tag meg eladta a verdáját használt póttal, mondta is, még mindig jobb, mint egy mankókerék :)
A pótkerék helye minden esetben a csomagtéren belül van, ez egyben az is jelenti, hogy a 478 literes csomagtér már nem érvényes és talán ezért van az, hogy a műszaki adatok között csak ezt az értéket közlik: Maximális csomagtér-térfogat (liter) 1478.
2WD-nél teljes értékű a pótkerék, 4WD-nél mankókerék
Jól értem, hogy ha a 2WD autó konfigurálásánál bejelöljük a pótkereket, akkor az autó aljára lesz rögzítve a pótkerék, ha nem jelöljük be, akkor nem lesz a pótkeréknek hely, cserébe literben nagyobb (mélyebb) lesz a csomagtér? Ebben az ügyben valahogy nem látok tisztán és a tesztek sem térnek ki erre.
A szalonban megnézett modell egy 4x4-es dizel volt, és annak a csomagtartóban volt a pótkereke.
A legtöbb kellemetlen helyzetben nem az átlagos (azaz nem katonai felhasználásra tervezett és gyártott) jármű kialakítása a döntő tényező, hanem a járművezető agya, lába, tudása, tapasztalata.
Ezt a többszörösen igazolt tényt a népek rendszeresen és általánosan figyelmen kívül hagyják.
Megy a nagymellényű hatökör a mindenféle terepszerkezettel felaggatott álterepjárójával és pillanatokon belül elakad. Jön az okosabb és rutinosabb, egy mezei Matiz-zal és simán otthagyja bordás krokodil mintázatú/bütyközésű abroncsokkal felszerelt, megrekedt terepszaggatót.
Pont így jártam, hasonló arccal. Odaértem tökön babon át, emelkedőkkel, csúszós fűvel, agyaggal, sárral, 4 évszakos abroncsokon. Az célnál első gen. swift, gyakorlatilag 5 cm hasmagassággal, nyári gumikkal. Gondolom párszor odaverték, legalább csiszoltak a rozsdából :)
Az is vicces, amikor elégedetten hátradőlök, hogy jaj de szépen átjött a Duster ezen a saras ótvar borzalmon. Aztán meglátok egy lepukkant Swiftet megpakolva gombázó népekkel, ami ugyanúgy feljött ugyanott, max többet pörgött a kereke. :D
Szerintem úgy értette, hogy általában 100-110 km/h sebességgel halad. A fedcomp valószínűleg neki is valami 50-70 km/h közötti átlagsebességet ír ki, hiszen az autópályára vagy az M0-ra is ki kell keveredni onnan, ahol lakik. :-)
Hehehe, 4x4 na igen, arra tökéletes, hogy távolabb akadjon el az ember vele. :)
Múlt heti sztori: ismeretlen erdei csapás vezetett a célomhoz, jött is egy szűk rész, balról kerítés, jobbról bozót, középen meg a favágók járgányaival aggasztóan mélyre szántott két keréknyom. Mindez csúszós agyaggal borítva. Okos ember közöl a két kerék nyom közt, de aztán jön egy kanyar 45 fokos dőléssel a keréknyom felé, persze hogy belecsúszott az autó. Szép lassan hanyatlott lefelé, mint a Titanic, aztán az emelt hasmagasság ellenére koppant a haspáncél és megálltunk. Lefutott a szemeim előtt életem összes traktoros ismerősének arca, de becsületére legyen szólva, a Duster kimászott belőle néhány próbálkozás után. Aztán beballagtam gyalog, nem lett volna jó kétszer hülyének lenni. :)
Hasonlóképp gondolkodtam. Most megvehető, aztán meg fog jelenni vagy az Euro7 technológiája, vagy a büntetőadója az árban.
Saccra 3-5 év lesz mire megörökli a márka megörökli a renaulttól ez elektromos/hybrid rendszereket. Az újat ezért 5 évre leasingelem, ha bejön valami tetszetős új, akkor terminálom a szerződést és átülök :)
Néhány extrát azért kattintottam be, mert a használtpiac egyre inkább igényli - én nem. Eladáskor majd jól jöhet :)
Én nagyon megszerettem ezt a járgányt, ez nyilván szubjektív.
Ingadoztam a 4x4 felé, de jellemzően aszfalton, városon kívül megyek vele és elég sokat pályán. Van pár utolsó néhány km, amit néha elég durva helyeken, de ha olyanok az útviszonyok, akkor oda inkább nem megyek be, vagy nem akkor.
Az estek 99%-ban felesleges, 1%-ra meg nem veszek autót, tehát nekem nem kell. Eddig még nem ragadtam ott sehol.
A csomagtartó így sem túl nagy, az összekerekes még elvesz belőle. Feleslegesen nehezebb. Rövidebb az áttétele, mivel sokat pályázom, ez számít.
Vehetnék drágábbat, de inkább átülök 2-3 évente egy újba.
Elég közel kell lennie az helyszíneknek a lehajtókhoz. Nálam a 300 km: pár km város, 3-4 km főút, pálya M0, pálya, autóút, majd 20 km vegyes: ez jön ki 78 km/h átlagsebre. Az autó szerint. Ha van benne pisiszünet, akkor alacsonyabb. Mindez rendszerint hajnalban, kresz szerint haladva.
Saját tapasztalat: városban bőven 30 alatt van, a 25 már jó, folyamatos haladás pár piros lámpával.
Országút-falukkal 55-65 körül. Egy egy zebrán gyalogos meglepő értékekkel veti vissza.
Nyilván mindenki máshogy és eltérő viszonyok közt nyomja.
Az offtopic dízel autómat 100 km-nél rövidebb útra elő sem veszem, nagyrészt autópályázok vele, ha lehet 150-es utazósebességgel. A hosszú távú átlagsebesség a fedcomp szerint 68 km/h.
Meg fogsz lepődni. Az M3-on, az M0-án és az M5-ön járok legtöbbször. Fót - Gyöngyös, Fót - Üllő, Fót - Dabas és természetesen mindenhonnan vissza Fótra.
Még egy nagy előnye van az ezres motornak, igaz ez csak a hosszú távú használat során, évek alatt jelentkezik: ez még szívócső befecskendezéses, ezért nem fog kokszolódni, mint a közvetlen befecskendezéses társai.
Szerintem nem nyúlsz mellé a háromhengeressel. Nekem március vége óta van ilyen autóm, igaz az enyém az LPG változat.
Valóban elég ronda hangja van alapjáraton hidegen, de melegen már jobb a helyzet, belülről pedig abszolút nem is hallani.
A pörgetéstől ne félj, a hatsebességes váltóval majdnem dízelszerű a fokozatkiosztás. Viszont ez ott kell életre, ahol a dízel meghal... :-)
Ha autópályázni akarsz, az is OK (értékek kb.):
100 km/h --> 2250 f/p
110 km/h --> 2500 f/p (én zömében így használom)
120 km/h --> 2750 f/p
130 km/h --> 3000 f/p lenne, de ennyivel még tartósan nem mentem, most van benne 4900 km.
Nap Mackó kartárssal karöltve én is az LPG változatot ajánlanám, mert:
- a két tartállyal a hatótáv +1000 km
- nekem gázzal sokkal csendesebbnek tűnik
- gázzal 4000 f/p-ig sokkal nyomatékosabb, jobban megy (próbáltam tesztvezetésen a TCE 90 verzót)
Utóbbi alátámasztására javaslom megnézni a Totalcar Erőmérő sorozat azon epizódját, amikor egy ilyen motorral (Logan MCV 1.0 TCE 100 LPG) szerelt Logan MCV-t mérnek meg.
Dacia Duster Comfort TCe 100 FAP LPG - DFULL (999 cm3), LPG átlagfogyasztás 7,5 l/100 km nagyjából 100-110 km/h átlagsebesség mellett. Jelenleg 6308 km van az autóban, a Békési Fót Kft. szakembere szerint úgy 8-10 ezer km megtétele után áll be a végleges fogyasztás.
A dci 4x4-es? Mert akkor talán tudok egy érdeklődőt. :) (Eddig cégesben sokat dízeleztem, egy ilyet szeretnék még pár évig, míg az elektromos autó lobbi be nem túrja az egészet a feledésbe)
Évente max 1000-1500 km-t autópályázok, a többi városon belüli és 30-50 km-es táv. Igazából nincs szükségem az erősebb motorra és ott már árban matekozni kellene. Fél millióval drágább lenne a 130 Le-s változat
szombaton közelről is megnéztem egy faceliftes DusterII-t. A multiview most is így van, kapcsolgatni kell.
Szóval erősen szemezek egy TCE90-nel, mint írtam, meg is néztem szalonban. A belseje szebb, mint a facelift előtt, mondjuk engem nem érdekelnek a kopogós műanyagok, az ülés legyen jó, legyen szép a műszerfal, egy kendővel le lehessen törölni. Ugyanez az ajtóknál. Az új érintőképernyő nagy előrelépés, sokkal szebb. Belső design szempontjából teljesen rendben van a kocsi.
Ami nem tetszett: a családom a hátsó üléssorra panaszkodott. Egy Renault Scenic II-t használunk most, annak 3 különálló ülése van, mélyek, nagy az oldaltartásuk. Nos a Duster hátsó üléseinek ehhez képest nincs oldaltartása. Nem tetszett még, hogy az üléseket ledöntve nem sík a raktér, és az üléseket sem lehet egy mozdulattal kivenni. Tudom, ez nem egyterű, de a Scenicnél hozzászoktam. Továbbra is kérdés még az, hogy a TCE 90 nem forogja-e agyon magát. A neten sok test driving videót megnéztem, nekem pörgetősnek tűnt az 120-130 km/h, de azok 5 sebességes verziók voltak.
Egy kérdés: ha veszek, akkor 2WD-t veszek és kérek hozzá pótkereket is. A megtekintett példány 4WD volt, annak a pótkereke a csomagtérben volt, és elég magasra került emiatt a rakodótér alja. A 2WD-nél még mindig a csomagtér alatt az alvázon van rögzítve a pótkerék?
Attól a hengerfal bevonattól nem annyira tartok, 2007 óta használják a Nissan Gtr-ben, és az eredetileg 500 lóerő körüli motort simán 1000 lóerő fölé húzzák. Szóval egy 130-150 lóerőt valószínűleg sokáig kiszolgál. A vezérműláncot passzolom, a kokszosodást illetően meg azért kerülném a 30e km-es olajcserét.
Hosszú távú tapasztalat lévén hogy még csak 3-4 éve építik be az 1.3 TcE-t, még a netet túrva is kevés van, ill. aki tényleg sokat megy az inkább gázolajost választ, kevés gép érhette el mondjuk a 150.000 km-t.
Amit említenek, az várható volt, hogy bizonyos mértékű kokszosodás jelentkezhet. Szkeptikusak egy kicsit a vezérműlánc 'élet' tarmatával, illetve hogy mennyire lesz maradandó alkotás a henger felületi bevonat. Érdekes mérnöki kooperáció szüleménye, az emlitett motortömb henger bevonattal Renault-Nissan alkotás, a hengerfejet viszont a Daimler mérnökei konstruálták.
Az biztos, hogy az előd 1.2 TcE-hez (mindkettő) képest jobb kontrukciónak tűnik, azoknál ennyi idő alattmár több tendenciózus negatív tapasztalat volt olvasható.
Mint felhasználó - korábban csak szívó benzines verdáim voltak - azt kell mondjam a Duster-em legjobb része az 1.3 TcE motor. Dinamikus (pedig csak a gyengébb 130 lovas), ahhoz képest takarékos. Ha kipróbálhatnám, lehet hogy egy 100 lovas 1.0 TcE-vel is elégedett lennék, ott műszaki előny a kombinált befecskendezés ami mellékhatásként a kokszosodást is elvileg megelőzi.
2 éve béreltem egy Golfot, abban sokkal rosszabb volt, a radarja már akkor indította az autót, amikor megmozdult az előttem álló, ráadásul meg se találtam a menüjében hol kell kikapcsolni, nyilván ki lehet, de annyira nem érdekelt, 7e km volt benne, de olyan csörömpöléssel indult minden alkalommal, mint aminek már a végét járja a kettőstömegű lendkereke.
Szeretném megjegyezni: véleményem szerint nem veszekedni járunk ide, hanem eszmét cserélni.
Mindenesetre tiszteletben tartom a véleményed, miszerint 1-esben kell finom gázzal csúszós felületen elindulni. Igen, az is egy megoldás, csak könnyebb az eleve kevesebb nyomatékot szabályozottan átvinni az útra.
Dacia Duster Comfort TCe 100 FAP LPG - DFULL (999 cm3) 423 km megtétele után váltott vissza benzinre, mert akkor fogyott el a gáz. Most néztem meg először, mennyit tud menni gázzal. Közben a műszer szerint volt 7,7 liter is az LPG átlagfogyasztás (országúton), amit aztán az asszonynak sikerült 8 literre feltornászni (egy hét alatt Dabas belterületén). Hazafelé (Fótra) a gáz kifogyása előtt a műszer szerint 7,8 l/100 km volt az átlagfogyasztás. Az ötajtós, jóval lustább Chevrolet Lacettim fogyasztása átlagban 9-10 liter volt LPG-ből.
"...Mérnőki szemmel elég abszurd. De a tervezett élettartamot biztosan kibírja..."
Nos, nem "elég" hanem nagyon is abszurd és nem csak mérnöki szemmel, hanem mérnöki fejjel is az.
A tervezett élettartam/avulás szintén.
Ez az egész baromság csak az agyanincs gazdasági "zseni"-knek jó, akiket csak a pillanatnyi haszon, azaz a profit érdekel.
Természetesen, a plusz bevétel az autógyártóknak is tetszik, degesz lesz tőle a bugyelláris.
Na persze, köszönjük...
Csakhogy eljön az az idő, amikor a vevők már nem tudják vagy nem akarják tovább hizlalni bizonyos körök bankszámláit, márpedig akkor ránk köszön a gazdasági visszaesés, - sznobos kifejezéssel recesszió -, ami senkinek sem jó, mert nagyon lapos lesz tőle az a bizonyos bugyelláris.
:) Városi szakaszon nekem 8-15 alkalommal állítaná le. Amennyiben hiszünk a 8-15x tartósabb önindítóban, aksiban, úgy használjuk nyugodtan.
Nem beszélve a visszaindítás után kövér gázzal indulunk a lámpától esetről. Az olaj meg vagy van, vagy visszafolyt, vagy csak fele maradt az olajcsatornában, de semmi esetre sem folyamatos a kenés. Mérnőki szemmel elég abszurd. De a tervezett élettartamot biztosan kibírja :)
Ja, és a Stop-Start rendszereket sem értem, pl. egy fizetős autópálya kapunál megállva már állítja is le a motort. Persze nem mindenhol van ilyen, de mi Bulgáriában voltunk most nyaralni, Szerbiában párszor előfordult.
Ha valaki hosszú távra tervez, akkor nem árt kímélni a technikát :-)
Beindítás után, még nem alakul ki a kenés amíg az olaj körbe nem ér teljesen, illetve magas fordulatszámon hirtelen leállítva a motort, a turbó még forog, miközben az álló motor már nem működteti az olajszivattyút, azaz nincs olajzás. Plusz a hőterhelés, amit az előttem szóló már leírt.
Kb. 15 évvel ezelőtt egy 6 éves turbódiesel autót vettem Németországban, egy ismerőssel hoztuk haza, egy több száz km-es 160-as tempójú autópályázás után a parkolóba beérve csak azt láttam, hogy már állítja is le a motort, szinte még menet közben. Nem biztos, hogy ennek eredményeképpen, de két hét múlva turbót kellett cserélnem. Sosem felejtem el.
Normál használat esetén már régen nem kell ilyesmivel foglalkozni, ha 180-al tolod egy órája egy Dusternek, akkor nem árt egy-két percig járatni leállítás előtt.