Keresés

Részletes keresés

Bölény Creative Commons License 1999.08.18 0 0 67
Par eve a kiralyi TV vmelyik kora reggeli adasaban mutattak be egy szornyszulottet, ami a kisforgalmu vasutvonalak jarmugondjait lett volna hivatott megoldani. Ez egy kutyakozonseges Ikarus 2xx (sarga, helykozi) buszkarosszeria volt, amit izleses szurke nyomkarikas acelkerekekre ultettek, es a tv kedveert fel-ala jarkaltak vele egy vasuti atjaroban. Igen hulyen nezett ki a szeles buszkarosszeria a sineken, az meg a csucs volt, amikor meg indexelt is, mivelhogy a kozuti kozlekedeshez szukseges jelzoberendezesekkel volt ellatva, es nem a vasutiakkal. Azt meg plane nem tudom, hogyan fordul meg egy ilyen, mivel a kisforgalmu vonalak nem a nagy szamban tenyeszo forditokorongokrol hiresek, a gepnek pedig csak egy vezetoallasa volt. Az alapelv amugy teccett, hiszen tenyleg vmi ilyesmi jarmure lenne szukseg, es azt miert ne a meglevo darabokbol rakjuk ossze? (Plane, ha ezzel az Ikaruson is lehet segiteni.) Szoval tud valaki valamit a tovabbi fejlemenyekrol e teren?
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 66
Az ikarusz motorokkal csak egy a gond: ami "könnyedén" elhúz egy buszt, nem biztos, hogy elég egy motorvonatnak....
Állítólag a sárga csíkosokkal is sok a gond, forralják a vizet -> hengerfej....
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 65
OK, de például a V46-ból nem építettek prototípust sem, mert a legtöbb alkatrésze már kipróbált, bevált darab volt. És erre volt beszólva, hogy az M42 a V46 alapjaira épül !?
A V63 első darabja annyira alacsonyra sikerült, hogy az áramszedő alá bakokat tettek a biztonságos kontaktus végett; magasabb mozdonyvezetők meg lefejelik a tetejét :-) :-)

Melyik Púpossal voltatok, 2xx?

szakmber Creative Commons License 1999.08.18 0 0 64
Ez az F2, F5 elérhető elektronikusan is?
division by zero Creative Commons License 1999.08.18 0 0 63
augusztus 12.-n az M42-el mentünk volna, de mivel éppen hiányzik belőle valami motoralkatrész, így M40-el mentünk, de azért kihozták nekünk fotózni az M42-t, az M61 017 húzta ki.
Egyébként az összes prototípussal ennyi gond szokott lenni, ott van pl. a 3750-s villamos is.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 62
Ja, van M32 is, gokartnak hívják.Egy eredeti, gyári festésűt lehet látni a Kőbányai Sörgyárban. Van egy darab M42 is, de többet áll, mint működik, még nincs neve sem :-); a V46 alapjaira építették. M63 tényleg gyík, állítólag a hossza miatt keresztelték el.
Rákos állomáson is nagyon sokáig használták a gurítódombot...
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.18 0 0 61
Vahren:
Idővel teszek fel frissebb képeket az asztalról. Most az utakat építem, Faller Car System nevű őrületből; rakodót akarok kialakítani az egyik mellékvágányon - de még nem találtam megfelelő darut...szóval épülget az asztal. Érzésem szerint sosem lesz teljesen kész, mert mindíg van mit alakítani rajta :-)
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 60
nem csodálkozok, csak nem tetszik.
meg azokat az idióta ablakokat is kicserélhették volna valami jobban kinyíthatóra
disp_ Creative Commons License 1999.08.17 0 0 59
Csodálkozol ?? Azért van buszhangjuk mert Ikarusz motort raktak beléjük 2oka volt :
Olcsóbb üzemeltetés(kevesebbet fogyaszt)
Mindíg van hozzá alkatrész (a cseh motorhoz sose volt)
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 58
Én is állandóan a Rákosrendezőn lógtam... Engemet is érdekelne olyan hely , ahol még van működő guritódomb.

A V42 tuningolt V41, bővebbet sajnos én se tudok, csak ami a Gigant Club adatlapjaiból látszik.

M63: Gyík, zalaegerszegi mozdonyvezető ismerősömtől: Gyiló
M28: Mazsola, Dodzsem, zalaegerszegi ismerőstől: Szartipró

Egyébként ez az ismerős főleg Bz-vel jár mostanában, és a felújított Bz-kel ("sárga csikos") meg van elégedve, persze bármikor szivesen viszaülne a jó öreg ABmot-ba...
Nekem az nem tetszik ezekben az "új" Bz-kben, hogy buszhangjuk van...

Én már vagy 20 éve TT-ben nyomoluk, egyszer talán (pénz+idő+hely) még terepasztal is lesz belőle...

disp_ Creative Commons License 1999.08.17 0 0 57
Ferencváros Gubacsi Rendező , Szolnok Rendező , Miskolc Gömöri Pu. ja és Záhonyban is.
Ajánlom még figyelmedbe az ide vonatkozó Szakirodalmat : F2 F5-ös utasítások :)
Vahren Creative Commons License 1999.08.17 0 0 56
Matiz:
Megnéztem a lapod. Miután nekem is megvan az a jeles füzetecske, egyből tudtam, melyik pályát építed. :-)
Nekem is van BR 31-m, van vagy 10 éves. És olyan PIKO kocsijaim, amik már 20 év körül vannak, régi dobozban.
Amikor egy pici időre hugomra rájött a modellezés, lett egy kis TT mozdony pár kocsival. Még vettem hozzá 2 személyt. Gondolkoztam egy amolyan Állami Erdei Vasutak szerű kisvasút összeállításán belőle, mert sajna panelben nincs sok hely. A H0-s terepasztal egyenlőre még álom.. A tied hogy áll?

Vahren

Vahren Creative Commons License 1999.08.17 0 0 55
Matiz: Tényleg mennyiért?

Vahren

Vahren Creative Commons License 1999.08.17 0 0 54
Üdv mindenkinek!

Arthur Dent: köszi az infót. Csak nem tudom a MÁV miért erőlteti a BzMot-kat, ha nem jók?!
Amúgy amikor még 2-ikos múltam általánosban, a nyári úttörőtáborban az M-61 NOHAB-t hívtuk "Egér"-nek és az M-41-t "Szergejnek", tehát nem az M-62-t. Dehát akkor kicsik voltunk. :-)
Tényleg, nincs köztünk mozdonyvezető, aki megosztaná tapasztalatait velünk?

A magyar modellek nem drágák, nekem is H0 van főleg.
Egyébként dán iletve holland? (zöld, sárga csíkkal) színekben gyártanak még Nohabot más cégek is. Pl. Fleischmann, TRIX, Roco etc.
Nekem PIKO-ban van egy szép BR 05-s gyorsvonati gőzmozdonyom.

Vahren

szakmber Creative Commons License 1999.08.17 0 0 53
Hi vonatosok!
Én a Rákosrndező mellett nőttem fel, most vidéken lakom. A gyermekeim minden este a gurítódombról akarnak mesét hallani, meg ilyen kifejezéseket tudnak, hogy: _kéttengelyes_rakott_. Azt mondjátok meg: lehet még látni ilyet valahol?
cucu Creative Commons License 1999.08.17 0 0 52
Matiz,
érdekelne a csörgő. Bár nem emlékszem pontosan, milyen is, de olyanom még nincs.
Írdd meg, mennyiért gondoltad!
cucu
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 51
Én a 424 -et Bivalyként ismertem, a Gorilla, Dromedár nevet az egyik szlovák gépre szokták mondani (350-es talán), az osztrák 1014-est Sziszinek hívják (a Keletibe jár, 4 áramszedős is van belőle). Érdekes, a V41-es és a V42-t is Leónak hívják, hasonlítanak is, ki tudja, mi a különbség?
Volt egyszer egy M63 is, a legnagyobb magyar dízel, azt dízel gigant néven emlegették. Az M63 fogóvázaira épültek a V63 első (001-007) darabjai is, a késöbbiek Krupp licenszűekre.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 50
Talált, MDmot-nak hívják. Természetesen róluk is sok kép van a Gigant Club oldalán.

Modellekről nagyjából: magyar vasútmodelleket a Fuggerth cég gyárt, ők az M41-Csörgő mozdony modelljét gyártják többféle színezésben (ebből a típusból került Görögországba és Tunéziába is), H0 Piko sínekhez illeszkedő váltókat is gyártanak, na meg a tipikus kék kocsikat és a vezérlőkocsit. A V43-Szili modelljét a Deák modellsport gyártja, naggggyyyon szép kivitelben. Az M62-Szergejt egykoron Piko, most Gützold néven lehet megvenni, vehetsz hozzá magyar festésű kasznit is. Nohabot szintén a Piko gyártott, elég ritkán lehet hozzájutni egy-egy megkíméltebb példányhoz. Ezekből a gépekből már majdnem a teljes magyar gépparkot össze lehet állítani. Csíkos gyorsvonati kocsikat is vehetsz (Dunakeszi, CAF, DWA Göerlitz), teherkocsikat is. Ha tovább akarsz menni, a hiányzó gépeket (pl. MDmot, BZmot, V63) magad is megépítheted egy meglévő modell alapjaira; karosszériát gyártanak (börzén szoktak árulni). Persze az itt leírtak H0 méretarányra vonatkoznak, nekem az van és az után szoktam járkálni. A készülő terepasztalomról van pár kép itt: http://www.extra.hu/csaba_t (lusta vagyok a linkeléshez) bár már elég régiek. Ja, ha valakit érdekel, van egy új csörgő eladó, dobozzal, fillérekért :-)

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 49
Asszem Mdmot, de nem akarok hülyeséget írni.
A Bzmot-nak pedig megvan a "becsületes" neve, sőt, kettő is. A gyár nevéből fakadóan Studenkának is szokták nevezni, avagy Undorkának.
ZöPö Creative Commons License 1999.08.17 0 0 48
Amikor bejöttek a Bzmot-os szerelvények a Balaton-partra, mindenki Piroskának nevezte el őket. Nem mondanám, hogy tévedés lenne, mert arrafelé az a másik nemigen járt. (Asszem, az Szolnok felé közlekedett.) Piros az is, hát Piroska lett.
cucu Creative Commons License 1999.08.17 0 0 47
Kösz.
A Láng Művház a Váci úton van, ugye?
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 46
Apám az Északi Járműjavítóban dolgozott egy ideig, ő is a Bzmot-t nevezi Piroskának.
Amelyik szerelvényt leírtad, annak talán Btmot (?) a neve.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.17 0 0 45
Halihuhu!
Ide nekem is be kell néznem! :)
Az "új" IC-szerelvények Eger felé járnak tudtommal. Miskolcra biztosan nem, mert oda is kevés lenne.
Az InterPicy szerelvényekről annyit tudok, hogy VOlvo buszmotorokat tettek beléjük. Azt viszont nem tudom, mi a különbség a régi "Undorka" kinézetet viszonylag megőrző IP példányok, és a kissé mogorvább kinézetű orral rendelkezők között. Utóbbiakat Debrecen felé láttam.
Ja, igen, leggyakoribb tévedések egyike, amikor a Bzmot-okat "Piroska" néven nevezik, holott azok a húnemtudommiaszáma szerelvények, amiken piros nagy kocsik vannak, az uccsó vezérlőállással, és semmihez sem hasonlítható mozdonnyal. Na mindegy, most jól elfelejtettem.
Nekem van egy régi MÁV-os festésű Nohab mozdonyom TT méretben. Létezik, bár jó pár éve már csak az új festéssel (hótt randa, nincsenek a csíkok) láttam boltokban. Kár érte.
V43-ra hallottam már nem egyszer a "Kocka" nevet is.
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 44
én is, meg még Csöpinek...
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.17 0 0 43
A V46-ot én Szöcskének, vagy Hi-Fi toronynak ismertem...
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 42
Köszi!
Ez az.
Egy kérdéssel kevesebb.
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 41
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 40
erre gondolsz? A Horvát Vasútak adóságának fejében van itt átmenetileg három horvát 1142-es gép.
nils Creative Commons License 1999.08.17 0 0 39
Sziasztok!
Újabban elég sűrűn látok a Pécs-Bp vonalon egy sárga-piros(?), teljesen idegen kinézetű mozdonyt. Először azt hittem, lengyel állampolgárságú, mivel akkoriban a Cracovia gyorsot húzta, de azóta már tehervonat előtt is láttam feltűnni, és egyátalán, túl gyakori.
Tudtok róla valamit? Ki ez, mi ez?
division by zero Creative Commons License 1999.08.17 0 0 38
Leó stimt, de V46 is új nekem a Dromedár

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!