Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
fargo,
Ja. Az ellenség módszerével. Olyanok ellen akiknek a pályaválasztási tanácsadó azt hozta ki, hogy légzsáktesztelonek még jó lehet :)
Mittomén, hogy hány centi, le lehetne mérni, megvan a módja. Megpróbáltam éloben (najó rózsaszínben :) elképzelni és nekem nagy.
Templar,
meséjjé már!
Nem emléxem... automata? Próbáltál már automatás vadulásokat? :)
- N-ben felpörgeted és berántod D-be. Kipörög?
- Berakod D-be, nyomod telitalppal a féket és elkezded nyomni a gázt. Szépen billen a gép?
- Berakod D-be. Enyhén nyomod a féket, hogy a hátsó tárcsák még ne muködjenek. A nyomaték elobb-utóbb gyoz és kipörög a kerék. Najó, lehet, hogy csak füvön :)
fargo,
szerintem is amolyan 5 centis nézne ki jól, ez a retusált 10 centis az életben akkora mint egy kisebb rokszi, ami már nagy. Persze lehet, hogy csak nekem. Meghát amúgy is hüjén nézne ki egy vekktrán :-)
Templar,
bár úgyis megejtjük a próbakört, azért beszámolhatnál a tapasztalataidról a kocsival. Egy komplett felszereltség-lista se jönne rosszul, persze egy részletes ajtó-kárpit elemzéssel, ha már úgyis ez a dilim.
Az alkualap légkondival mi lett? Megjavult, vagy maradt alkualap?
Köszönöm a jókívánságokat, az meg különösen nagyra értékelendő, hogy a szokásos csókolás helyett ilyen érzelmi kitörést váltott ki belőled látatlanban is szerény (szerény a fenét) járművem.
Fargo, Bolas,
Elvileg benne volnék, hogy a Saabosoknak mutassuk meg az arcunkat, de most látom a tévében (mer az enyém jó!!), hogy a Felvonulási téren valami mesterségek ünnepe vagy ilyesmi van. Ezek a Saabosok csak annyit írnak, hogy vasárnap délelőtt a Városligetben. Ha szerintetek érdemes ott küzdeni én benne vagyok.
Matrica ügyben ambivalens (lore!!!) érzelmeim vannak. Eleve ellenzem az autók matricával való összeragasztgatását (még nagy sárga Roxirádiós matricám sincs, igaz más Volvón sem láttam:-)), ugyanakkor valami kellően diszkrét és elegáns volvóklubos matricát esetleg elképzelhetőnek tartanék.
Fargo,
Az ivanicsos emberrel nem beszéltem, (amit kaptál az csak egy promóció) de a jövő héten fogok. Köszi.
Sajna a hosszabb és töketlen név miatt kissé, hm... "egyenetlen" lett a logo. Viszont legalább jobban látszik rajta a VOLVO név.
A hűtôrács közepébôl – a további félreértések elkerülése végett – kivettem a Volvo nevet. Kis méretben amúgy sem látszik. De ez azért így már nem az igazi...
Matricát én is utálom, de ez jól nézne ki!
Legyen volvokék alapon fehér betukkel és vékony ezüst kerettel. (lemezre)
Átlátszó alapon volvokék betukkel, de a betük kerete legyen szürke. (ablakra)
Természetesen minden matrica szögletes kellene hogy legyen..
(utálom a matricicákat, egy autót matricák nélkül terveznek meg a csonkeretes szemüveges dizájnerek. Szal a szolid mellett vagyok, ha ablakra, akkor diszkrét csík, ha lemezre, akkor meg valami szolid szögletes)
Bolas,
szerintem se arról van szó, hogy késobb helyezték forgalomba. Bizonyos piacokra bizonyos típusokat tovább gyártottak. A ketteseket se world wide terjesztették 93-ban... Ugyanígy gyártottak európai leváltás után 'A' omegákat, 405-ös pugokat stb. pl. Ázsiában, Süd-Americában.
Angliában 940/960-nak hívták az S90 orrú vóvókat is. De ez még kilencszázas nózival virított.
Ha már matricát csinálunk, szerintetek milyent lenne érdemes gyártatni? Átlátszó anyagon fehéret, vagy feketét, vagy ezüstöt, esetleg kéket? (Ablakra.) Vagy ezüst alapon feketét / kéket? Vagy kék alapon fehéret / ezüstöt? (Ezeket festett felületre.) Csak hogy mindenféle és fajta Volvon jól mutasson.
És egyébként mekkora legyen? Mondjuk 10 centi átmérôjű? Vagy kisebb, csak 5-8 centis, Esetleg bazi nagy?
Vagy csináljunk csíkot, ahol bal oldalon lenne a logo, mellette meg nagyobb, olvasható betűkkel a "Volvo Baráti Társaság" felirat?
Tanácstalan vagyok...
Én utálom a matricákat, még a "H" betűt sem tűröm el a kocsimon, de ezzel a klubos matricával kivételt tennék.
lore:
"Benzines turbos fullextrás tutti 765 kéne."
Hát ez az! Szerintem sajna ilyesmit nálunk csak építeni lehet...
Bolas:
Nem hiszem, hogy hosszú éveket állt volna az a 940-es valami elfelejtett gyári raktárban. Inkább olyasmi lehetett, hogy egy darabig valamelyik piacra suttyomban gyártottak még néhány darabot...
A fene se tudja.
Ami a matricát illeti, az tényleg kellene. Majd lesz is.
-Jó lenne, ha lenne valamilyen klub matricaszeruség, amit ki lehetne tenni/ragasztani a volvo hátuljára, hogy aki mögöttem jön lássa hogy klubtag vagyok. És nem azért állok félre, hogy elengedjem, hanem hogy o is megálljon dumálni!
-Az említett 98-as kiadásu 7-es v. 9-es volvo amiben csak 35E volt, valszeg olyan darab, amit elotte gyártottak, de 0 km-mel csak 98-ban helyezték üzembe valami oknál fogva.
Ritkán de elofordulnak ilyen dolgok.
Nem hinném, hogy valaki legyártotta volna magának a gépet.
Hali,
de igen, a 60-as, 70-es és 80-as a nagyobb, P2-es padlólemezen van. Ez nem azt jelenti, hogy azonos a tengelytáv, vagy nyomtáv. Ez a P2 állítólag sokkal rugalmasabban variálható, változtatható, mint pl. a Golf IV-é amin az octavia, bora, toledo, TT, A3, golf, beetle osztozik.
A SUV-ba tartozik az ML és az X5 is, de beleférnek ezek az XC szeruségek is.
Hetes TD-re nem moccanok. Benzines turbos fullextrás tutti 765 kéne. De ilyen csak külföldön van eladó. Meg majd csak télen. Most se ido, se elég pénz.
S60 T5R -- YESSS! Olyan legyen a következô autóm!
Te lore, nem azt mondta valaki, hogy az S60 meg az új V70 azonos padlólemezen van? Akkor meg joggal ki lehet nevezni a V70-et az S60 kombijának, nem? Akkor meg az is joggal várható, hogy csináljanak a V70-ból is T5R-t, nem?
Azt biztos nem a 2.3-as motorból pumpálják fel, hanem esetleg a 2.5-ös turboból. Abban meg van még egy-két plusz lóerôcske eldugva :-)
doktor úr:
Látom már majdnem sikerült visszazökkenni a rendes kerékvágásba ;-)
SUV:
A SUV az nem a hobbiterepjáró? Szerintem oda inkább a RAV-4, meg a Freelander, meg a CR-V, meg a hasonlók tartoznak. Sôt a minap olvastam egy cikket, ahol az amerikaiak még a Ford Explorert is SUV-nak nevezték.
Ugye az Allroad Quattrohoz meg a Foresterhez hasonló gépet nem kell csinálnia a Volvonak, hiszen ott a V70 Cross Country. (Azt mondta rá a VAH-os ember, hogy szerinte ez a valaha gyártott legjobb Volvo. Meglehet, bár azt kétlem, hogy a legszebb címére is pályázhatna...)
Igenigen, így hívják ezeket a játékautókat, melyek nem terepjárók, de annak akarnak kinézni stb. Ilyen pl. a cross country, az allroad quattro, a forester de talán még az ML merci is. Amerikában nagy divatja van a SUV-oknak, a cross country dönto többségét is a túlparton (Y3K-nak ideát:) értékesítik.
Megkaptam a szokásos Autoexpress newsletter-emet, egy hír érdekes lehet itt is:
" Volvo is planning a storming 300bhp version of its new S60 saloon, complete with four-wheel drive, Auto Express can reveal. The Swedish giant, now owned by Ford, unveiled its BMW 3-Series-rivalling S60 range last week. But it has now announced it is set to bring in a hotter version, probably badged T5R, at the end of this year.
The other models in the range will only be available with turbocharged petrol engines; an entry-level 180bhp 2.0-litre unit for Ł20,650; a 200bhp 2.4 turbo for Ł22,750; and the top-of-the-range T5 with a 2.3 250bhp powerplant for Ł24,750. The S60 is the third new Volvo to be based on the platform from the S80 saloon.
President and CEO Hans-Olov Olsson has also confirmed that the firm is planning an assault on the growing SUV market with its own cross-over vehicle. He said it would present 'unique Volvo solutions and characteristics' and wouldn't rival stablemate Land Rover. Olsson added that he expected Volvo to build 100,000 SUVs a year, pushing the maker's annual total to 600,000."
megeszafene! deazért egy nagy GRATULA! Te, mplar kollega, szívbôl jövô-menô jóki vánságom. azazigaz sághogy, nagyonis megtudom érteni azér zéseidet. T. illik énis nagyonnagyonnagyon szeretnékegy héthatvanast. ésha neked van azmár majdnemolyanjó mint ha ne kem lenNE. szalmostirigyellek. egypicit. egypicitQrvára.
a doktor úr
Bolas,
én lehet, hogy kinézek, ha a programom megengedi. De van egy olyan sanda gyanúm, hogy huszadikán dugig lesz a Felvonulási tér, maximum a színpad alatt vagy a tribün mögött lehet majd keresni ôket...
lore:
nem ugrasz a 760 TD-re?
Triznyák:
a kóla csak output fázisban lesz sárga, de én nem szoktam (akkor) összesprickolni magamat vele. Célozni még tudok, bár sárkányeregetés közben fél kézzel, 6-os széllel szemben egyszer már meggyűlt a dolgom a távozó kólával.
Templar:
Ne aggódj lore próbaútja miatt, már 3 napja dolgozun rajta a Trizzyvel, hogy mire eljönne az ideje kikészíthessük, és mi legyünk az elsôk...
Ha átnézel a Saab topikba, ott biztos lesz info a alijukról. Engem érdekelne, ha Te is eljössz az új bálnáddal kicsit nagyarcúskodni, akkor biztos, hogy kinézek. Itt lesz nálunk a szolnoki Volvo-ôrült haverom, lehet, hogy ôt is kiviszem...
******************
Más:
elkészültek a sajtónyilatkozatok, elküldtem ôket véleményeztetni, hétfôn kiküldjük az anyagot mindenfelé...
fargo, Bolas,
Az a helyzet, hogy lore már letépte az egyes sorszámot a 760 kipróbálásra, de megszervezzük.
Ez a Saab találkozó a Felvonulási téren lesz? Mikor?