Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Való igaz, hogy nem cél a további lóerőgyűjtés. Szerintem egész jól elcipeli a kasznit az a 147 ló plusz 3 póni:-)
Ha mindenáron való teljesítmény a cél úgyis megveszem a tűzpiros Corvette-et, mellesleg repültem olyan repcsivel aminel a motorja hivatalosan is gyengébb volt
Jut is eszembe,
Bőrülés ügyben télleg voltak szétjött varratok, de kellemes meglepetésemre mire adásvételre került a sor ezeket elég szépen megcsinálták. Nyilván személyiségem varázsának köszönhetően ;-)
Ebbe a kw/LE kérdésbe be se szállok :) Errol lehetne mesélni... lényeg: az SI. A kw-ban bízhattok. Az angol illetoségu irományoknál sem kell meglepodni, ugyanis 1 HP > 1 PS, meg ilyenek (sokszor viszont stimmel az EU, meg a fordítások egyszerusítése miatt). A fargo által számolt 'hozzávetoleges' érték, egy klasszikus szorzóval jött ki, amit akár autentikusnak is tekinthetünk. Annyira az, mint a többi.
Nem hinném, hogy tuningolni kéne, ráadásul nem is olyan egyszeru a helyzet, hogy félrerakod a kosztpénzt az ATC-re és beleszusszantanak még 15 lóerot...
Nem tom, hogy van ez, de mind a forgalmiban, mind a fargo által korábban provájdolt internetes Owner’s Manualban következetesen 108 KW-ot írnak. Saját szegényes műszaki elgondolásaim szerint talán direkte van visszavéve a motor a hosszú élettartam és az elfogadható fogyasztás miatt, de minimális tuningolás révén valószínűleg további állatok csaphatók a méneshez, már amennyiben ez cél ugyebár.
Tempomat az nincsen benne sajnos (vagy lehet, hogy nem sajnos de nincsen).
Fargo,
Tetőantenna ügyben valószínűleg boltolunk, de jobb ha előbb szemtől szembe látod, aztán megvitatjuk a lehetőségeket.
Ez egy igen-igen régi renault motor. Szerintem eleve nagy autókba szánták, nem sportosságra, hanem inkább komfortra hangolva. Amúgy akkoriban is tudtak eros motorokat gyártani a népek, lsd. alfák 2.5-ös V6-osa...
Ilyen alapon mi a véleményed az amerikai dögök teljesítmény/liter arányukról? Most akkor mi a jó? A Honda 240 lóeroje 2 literbol, vagy a Krizler 240 lóeroje 5.7 literbol? :-)
Csakhogy muszakilore is elobújjék: a 108kw az valamivel több mint 147LE. A legendás 150 lóeros 16 szelepes 2 literes opel motor 110kw.
Apró hibákat komoly emberhez méltóan orvosold. Füvesdi-automatásdi jó ötlet.
Ja, én asszem még azt is tudom, hogy a váltókezelo honnan tudja, hogy te mit akarsz :)
A borrol említettél valami javítani valót. Mi is az pontosan? Meg lehet varrni, vagy mi?
Ha tényleg ennyi km van benne, akkor az semmi. Nagyon sok olyan autót ismerek amelynek ennyi meg se kottyant, csak nem írom ide, mert leharapják a kemény fejem :-)
Lássuk sorrendben:
Grafitmetál (hivatalosan sörtétszürke) színű a jószág, fekete bőr belsővel, fűthető elektr. tükör, elektr összesablak, ülésfűtés elöl, ABS (ez sajnos időnként valami hibát jelez), elektr napfénytető, vonóhorog, hátul az utasoknak külön-külön olvasólámpák, automata (overdrive), 149 000 km, 2800-as befecsk V6 motor (papíron 108KW ami valami 150valahány lóerő) katalizátorral, állítható magasságú kormány.
A szakértő mesteremberek a klíma hibáját a klímahűtő lyukas mivoltában definiálták, ami némi árcsökkenést eredményezett.
Általában jellemző, hogy a korábbi tulajdonos (hogy nőne be az orraluka) elég sok apró, ámde bosszantó hibát hagyott benne, ami némi piszmogás révén korrigálható (pl. kontakthibás tetőablak működtető kapcsoló, jobboldalon hiányzó fényszóró törlőlapát, stílusidegen (aranyszínű … áááá) tetőantenna).
Automataváltós vadulásra eddig nemcsak azért nem került sor mert fiatalságbolondságlore-val ellentétben megfontolt és komoly ember vagyok, hanem eddig sosenem volt automata váltós kocsim, úgyhogy egyelőre az összeszokás folyamata zajlik. Azt még mindig nem értem, hogy a kardánboxban ülő váltókezelő honnan tudja, hogy éppen mit akarok, de a jelek szerint tudja.
Valami vizesfűves vagy csúszóspályás ökörködésnek látnám értelmét, már csak abból a szempontból is hogy kiderüljön hogy csúszik ha csúszik.
Nade komolyan, nem rossz ez a sab. Nekem kívülrol is nagyon tetszik, igaz sokkal modernebbnek hat mint a hetes, de egyefene. A belso tér szintén nagyon sakálos. Ráadásul sokkal exklúzívabb gép mint a volvo, asszem tizedannyi sab van mint vóvó Mo.-n.
KAE:
SAAB 9000 CS 16V Turbo, 1986, musz. v. 2000.12-ig, full, bor n. kituno muszaki és esztétikai állapotban, SONY rádiómagnóval, immobiliser-rel, bézs plüssülésekkel eladó. 880 ezer Ft
Nem lesz 940-es! Apám reakciói:
n1: 'Ha ez az autó állna az ablakom előtt, folyamatosan a hányinger kerülgetne'
n2: 'Már ott voltunk a találkán, kerestem az autót, de nem vettem észre, olyan ocsmány színe volt.'
Szóval az autó viszonylag jó állapotban van, de valami eszméletlenül csúnya barna színe van. Katasztrófa! Ma arra jutott apám, hogy ha mégis lesz "új" autó, akkor az valszeg egy 850-es lesz. (S90 is szóba került, de ahhoz nyerni kéne a lottón:)
A 940-est egészen 98ig gyártották(Classic). Hmm, múltkor az a svéd az nagyon sakaladzott.
Ezek amicar-os virtusok. Egy valamirevaló audi AWD-s. Azt nem nyuvik így, tudják, hogy dobhatnák ki a tiptronikot a kukába. Persze csak a Torsen diffi után :)