Keresés

Részletes keresés

erga45 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 82558

Sziasztok!

 

Múltkor elfelejtettem kérdezni, hogy a Termotéka ES25 gázkazán őrlángjának állítására van valamiféle lehetőség? A főégőt egy sima csavarral lehet, de az őrlángban nem vagyok biztos. Szerintem feleslegesen nagy az őrláng, feleakkora is elég lenne.

 

Köszi!

Zöldár Creative Commons License 2015.12.10 0 0 82557

Nem válaszoltam én semmilyen kérdésre sem, főleg nem a   negyven kilencben -ben feltett kérdésekre. Nincs is  fég 24 esem. Volt viszont egy 12 -es, aminek a teljestményét tudtam szabályozni- Beállítottam    8 kW -ra és mivel a radiátorok ennél többet tudtak leadni, soha sem állt le - a víz hőmérséklet miatt, beállt az egyesúly úgy 60 fokon. Aztán a   szoba termosztát a beállított hőmérséklet szerint hol bekapcsolt, hol ki..

 

 

Van egy érdekes megfigyelésem. Egyes felhasználók / a környezetemben /, amikor haza jönnek felbasszák a szobatermosztátot 28 fokra, azt gondolván így gyosabb a felfűtés. Azután néha megfeledkeznek erről, elmennek és csodálkoznak, hogy hőségre jönnek haza.

 Nem értik, hogy a beállított magassabb hőmérséklet nem azt jelenti hogy gyorsabb a felfűtés. Persze elvileg lehet gyorsabban is felfűteni  - emelni a teljesítményt mind a hőtermelés oldaláról /kazán / mind a hőleadás oldaláról  /radiátorok.... 

 ha olyan a rendszerük..

 Vissza  az elejére, kinyilatkoztattam.

Előzmény: Kapocska (82552)
sjohn Creative Commons License 2015.12.10 0 0 82556

Azt nem értem, hogy egy 30 éves cirkótól miért vársz el olyat, amit nem tud?

A te rendszered nem illeszkedik hozzá és nem fordítva.

Egyébként meg tanítsd meg modulálni!

Itt a topicban "enginer" bejegyzéseiben megtalálod, hogy hogy kell.

Előzmény: Irvine811 (82554)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.10 0 0 82555

A szelep számára a dp értéket ne a szivattyú magasabb fokozatba kapcsolásával érd el

hanem a radiátorok fojtásával a hőfokot meg csavard fel, szvsz.

Előzmény: Irvine811 (82554)
Irvine811 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82554

Köszönöm mindenkinek.

Azt hiszem benne van a leírásában az előírt égőnyomás. De ha tud valaki adatot ne kíméljen.

Most van időm leírom.

Régi ház és szokás szerint a kazán túl van méretezve. Jelenleg nincs minden helyiség fűtve, ezért van hogy csak 3 szoba ami csak 3 db radiátor kb  4500 watt összesen és mivel ennek a "szerencsétlen" kazánnak (24 kw) még mechanikus víz armatúrás gáz  szelepe van így kicsi lesz az előremenő és a visszatérő közötti nyomáskülönbség és emiatt csak 3 fokozatra kapcsolva a szivattyút (wilo 25/60-as) indítja a kazánt. 2-esen már nem indul el. Emiatt túl gyorsan kering a víz a rendszerben hamar melegszik a vissza térő mert a radiátornak nincs ideje leadni a hőt. Kazán teljesítmény vissza van véve amennyire lehet de így is 12kw.

Mivel ebben még az a fajta értelmetlen vezérlés van hogyha a kazán termosztát eléri az általam beállított értéket a 60 fokot és lekapcsol miközben még a szobatermosztát megy akkor fél fordulatos keringetés van amíg a víz vissza nem hűl 12 fokot  és utána újra bekapcsol, a kazán termosztát és indítja a kazánt.

Na ez így ebben a formában egyrészt nem tesz jót semminek, hogy 1 percet megy 1 percet nem ki be kapcsolgat, másrészt energia pocséklás. Mert a hőcserélőben az a kis tömeg főleg hogy keringetés is van és a kémény huzat is visszahűti a vizet hamar vissza kapcsol a kazán, addig meg a radiátor alig tud hőt leadni. De ha  kazántermosztát nem kapcsolna vissza akkor a radiátor már le tudná adni a hőt.

Tudom, hogy ez így nem optimális de egy kazán teljesítményhez való rendszernél is értelmetlen a fél fordulatos keringetés.

 

Üdv! :)

Előzmény: Törölt nick (82553)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82553

égőn a kis csavar kihajtása után égönyomást lehet mérni

 

Előzmény: Irvine811 (82549)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82552

Egy szmájlival jobb lett volna.:-)

Mert ez  nagyon jó válasz a vezérlésre(üzemmódra),csak a kérdésre, nem annyira.

Előzmény: Zöldár (82551)
Zöldár Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82551

Van azért egy harmadik is.

 Ha kevésnek érrezzük a helyiségek hőmérsékletét, bekapcsoljuk, aztán amikor jónak ítéljük, kikapcsoljuk.

Előzmény: Kapocska (82550)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82550

sjohn olvtárs válaszolt.

De ,ha kicsit bővebben szeretnéd akkor:

Van egy kazán amit kétféleképpen lehet vezérelni:

 

Ha ismerjük(tapasztalatból tudjuk) a lakás hőigényét akkor termosztát nélkül

a kazánon beállított max.(60fok a te esetedben) hőfok elérésekor kikapcsol

és a remanens hő elszállítására a panelon kialakított ideig utókeringetés van.

Ez a megoldás nem figyeli a helyiség hőmérsékletét ezért akkor is fűt,ha meleg van.

A panelon megtervezett és megépített algoritmus szerint működik.

Hogy ez az algoritmus milyen biztonsági és szabályozási szempontokat vett figyelembe

azt csak találgatni tudnánk(feltételezi,hogy magas a visszatérő ezért tovább kell keringetni

a megfelelő hőmérséklet eléréséhez,a kémény kiszellőzése stb.)

 

A másik lehetőség amikor szobatermosztáttal vezérled a kazánt.

Ebben az esetben a termo figyeli a szoba hőmérsékletét és,ha elérte a beállított értéket

 kikapcsolja  kazánt úgy hogy a 3 vezetékes termosztát ad vezérlő jelet a panelnak az utókeringetésre

(más algoritmus valósul meg).

A szobatermosztátos vezérlés esetén célszerű a kazán hőfokszabályozó gombját

magas hőfokra állítani (80-90fok közé) mert így elkerülhető a kettős vezérlés az

utókeringésre. Így a kazánon beállított érték „csak” egy védelmi funkció.

Előzmény: Irvine811 (82549)
Irvine811 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82549

Sziasztok!

 

Az elektronikai kérdésem függőben maradt de remélem ebben tudtok segíteni.

Fég C-24-es kazán gázszelepén a kép tetején lévő csavar alatt mi van? Ott is lehet állítani a gázmennyiséget? Erre sajnos nem találtam infót.

Illetve az égőtálca jobb oldalon lévő csavar alatt meg az égőtálca nyomását lehet állítani?

 

Üdv!

Kapocska Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82548

Szerintem attól is függ milyen hálózati nyomás van.

Ha megnézel egy ilyen csatlakozót akkor annak a belső átmérője

sokkal kisebb mint a cső belseje.

„A vízóra után nekem a mosogató, zuhanykabin, mosdó” tehát eddig legalább 20-as

gerinc a leágazások  kisebb átmérővel,igazodva a csaptelepekhez.

Van  a neten összehasonlító érték a régi csőhöz képest.

Előzmény: mycso (82547)
mycso Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82547

Sziasztok, panelban a régi acél vízvezetéket cserélném ötrétegűre.

Nem igazán találtam konkrét méretezést, így azt kérdezném, hogy milyen méretűre cseréljem?

 

Annyit találtam, hogy 16x2 -est ajánlanak 3 "fogyasztóig".

 

A vízóra után nekem a mosogató, zuhanykabin, mosdó lenne rajta. Természetesen hideg esetében kiegészülve a wc-vel és a mosógép csatlakozásával. Áganként olyan 4 - 4.5m szakaszról lenne szó.

 

Én egyébként 18x2 -re gondoltam.

Kapocska Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82546

Üdv Peti Csokvaományból !

Szerintem másnak is eszébe jutott ilyesmi:

 

szerintem nekik hamarább mint nekem,mert engem csak a józan

paraszti vitt ilyen gondolatra. :-)

Előzmény: PetiCsokvaomány (82541)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82545

Amikor elkezdődött  a kálváriád ebben az ügyben itt, akkor (3 nappal

ezelőtt írtam ezt a hsz.t 82365) írtam egy lehetőséget ami csak egy

hollanderes kötés hiánya miatt nem valósulhatott meg.

Mert,ha hollanderesen lenne a szivattyúegység az osztóra téve már

3 napja működne a fűtés.

Igaz,hogy a szabályozása csak fojtótárcsa cserével lett volna szabályozható(szelep beépítéséig)

a későbbiekben,de lett volna fűtés a hétvégén.

A különböző beszélgetések  végére kialakult bennem az a legutóbbi kapcsolás.

És arra gondoltam megspórolok neked15-20eFt-ot ha bekötöd azt a 2000Ft-os szelepet.

Ha valami oknál fogva mégsem működne, akkor megtérítem neked beruházást.

(Gondolom hasonlót nem  kaptál a   mekisektől)

Nem tudom van e ettől olcsóbb és korrektebb ajánlat!

Az ilyen 3 szivattyús,meg  nem működtethető hidróval meg ilyenek, nem tekinteném annak.

Létezik az enyémtől jobb megoldás is de annak a precízebb szabályozástechnikája

sokkal bonyolultabb és sokkal drágább.

De egy usert belevinni egy olyan dologba nagy kockázat.

Neked vagy olyan egy szerű kell amit még átláthatóvá lehet tenni számodra pár mondattal

v. egy teljesen automatikus, de az nem két fillér.

 

 

Előzmény: Yager001 (82544)
Yager001 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 82544

Vissza küldeni a szelep árát?? Ezt akkor sem értettem és most sem :(

Előzmény: Kapocska (82543)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82543

Most el kell mennem,de majd akkor írjál,ha visszaküldjem a szelep árát.

Csak a hőmérséklet szab. van másképpen.

Előzmény: Yager001 (82540)
sjohn Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82542

Az miért jó?

Ha a kazántermosztát kapcsol ki, akkor még nem biztos, sőt biztos, hogy nem érte el a szobatermosztát által beállított hőfokot, ergo megfagysz.

Előzmény: Irvine811 (82537)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82541

Akkor ennyi erővel nem kellett volna beépíteni a hidroválltót. Korábban erről írtam neked, hogy milyen butaság ez így, de tény, hogy megoldja a problémádat.

Előzmény: Yager001 (82540)
Yager001 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82540

Akkor ennyi erővel elég lenne a grundfost áthelyezni a T után. És akkor szívná a padló visszatérőt és a radiátor visszatérőt is

Előzmény: PetiCsokvaomány (82539)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82539

Vagy a grundfos alá beépítessz még egy szivattyú, a padló visszatérőjébe. Az minden problémát megold.

Előzmény: PetiCsokvaomány (82538)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82538

Valamiért szét volt szedve az a Grundfos szivattyú, azért lehet fordítva az írás. Én azt mondom neked, hogy tegyél be egy háromjáratú szelepet. Az igazi az lenne, ha dupla keverő kapcsolást tudnál csinálni belőle, így lenne értelme a hidraulikus válltónak. Most nyomáskülönbségmentes a szekunder fő kör, ha a szivyttyút helyezed át ide, az is megoldaná a problémát, csak nem lenne okos ötlet. Gondolj bele, egy hidroválltóval nyomásmentesíted a fő kört a válltó után, majd beépítessz ide egy szivattyút, hogy meglegyen a nyomáskülönbség, amit előtte elvettél a válltóval. Elég nagy butaság lenne, nem? A befecskendező kapcsolásnak nyomáskülönbség kell! (Most ilyen a padló köröd) a keverő, kettős keverőnek nyomásmentes főkör kell.

Előzmény: Yager001 (82535)
Irvine811 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82537

Sziasztok!

 

Összeállt a radiátoros rendszerem a segítségetekkel amit kb 2 hónapja itt tárgyaltunk.

Most olyan kérdésem lenne, hogy a FÉG C-típusú kazánokhoz való MIF A11/A-03 hogyan működik mert a fég 2 saját dokumentumában kétfélét ír............

Venni szeretnék egyet de ha nem azt tudja amit én szeretnék akkor kidobott pénz.

Nekem arra lenne szükségem, ha a szoba termosztát bekapcsolt állapotban van (kéri a fűtést) és  a KAZÁN TERMOSZTÁT kapcsol ki azaz ha az általam beállított 60 fokot eléri akkor is csak fél perces utókeringtetés legyen.

Mert van ahol meg azt írja ha a kazán termosztát kapcsol le akkor fél fordulatszámmal addig keringet amíg a visszatérő hőmérséklet 12 fokkal csökken és utána újra bekapcsolja a kazánt. De ez így nekem nem jó.

Köszi!

Kapocska Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82536

Nem kell bonyolítani,ha annyit megtudsz állapítani,hogy a kazántól jövő

2db cső közül a melegebb a hidro felső csövére megy és a radiátor felé

a meleg ezzel szemben van elvezetve ,és ez így van akkor oké.

Előzmény: Yager001 (82535)
Yager001 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82535

Próbáltam a kazánt lenyitva kitalálni hogy a beépített szivattyú melyik irányba dolgozik de abban a dzsungelban én meg nem mondom. Egy csomó szelep idom, akármi. DE ha azt mondom, hogy a radiátor teteje hamarabb melegszik mint az alsó fele akkor elvileg a kazán szivattyú szívja a hidro váltót?

Előzmény: Kapocska (82534)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82534

Tehát ha szivattyú a hidro hideg ágába alulra nyom akkor oké,de

még okébb ha a kazán szivattyú meg onnan szív.

Ha az emeleti radiátorok nem alulról melegednek akkor jó a rajzod.

Előzmény: Yager001 (82533)
Yager001 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82533

Hazaérve egyből a kazánházba menten és felülről ránéztem a szivattyúra. A nyíl a tetején és az oldalán ami az áramlási irányt mutatja balról jobbra tart, azaz a padló osztóitól mutat jobbra a T idom és a hidraulikus váltó felé. Megnyugodhatok? Egyébként ha fordítva lett volna akkor a radiátoros fűtés is sz.r lett volna az emeleten. Hol gondolom?

Előzmény: Yager001 (82532)
Yager001 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82532

A kazánban lévő szivattyúhoz nem nyúlt senki. A kazán alján kijövő meleg cső azaz az előremenő van a hidrováltó kazán felőli oldalán fenti csonkon. Legalábbis remélem :)))

Előzmény: Kapocska (82531)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82531

De majd nézd meg,hogy a kazán szivattyú nyomóága(meleg)

hová van kötve a hidrováltón,mert ezek a fiúk képesek megviccelni.

Előzmény: Kapocska (82530)
Kapocska Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82530

pontosan úgy ahogy a 82493 hsz-ben rajzoltad.

Előzmény: Yager001 (82529)
Yager001 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 82529

Komolyan mondom hogy el sírom magam . Nem vagyok otthon úgyhogy nem tudok rá nézni ... De ha jól gondolom akkor annak a szivattyúnak a radiátoros kör visszatérő ágát kéne szívnia és nyomni kéne felfelé a hidraulikus váltó felé? .

Előzmény: Kapocska (82527)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!