Háááááááááá!
nos a taszári repnapról annyit, hogy anno én azt hittem, hogy majd a MiG-21-es lesz a leghangosabb, mert az a legrégibb, és a többinek meg szép kulturált hangja lesz így szép sorjában ahogy egyre modernebb gépekként váltogatták egymást. Nos tévedtem. igen. Nekem már a cseh MiG-29-es is iszonyatos volt hangilag, érdekes, hogy 94-ben Budaörsön nem tünt annak, ugyanabban az évben Debrecenben igen, Kecskeméten egyszer se, tehát a taszári pálya nincs is olyan messze. A 91-es 92-es bemutatók legbrutálisabb madara a MiG-23MF volt ami a hangját illeti, sajna ma már egyre kevesebb az olyan közöttünk aki még hallotta ezt a gépet, ugyanakkor a Szu-22-es megintcsak elviselhető volt.A Mirage-2000 itt nem viszont tavaly Pozsonyban igencsak hangos volt.
egyszoval aki még nem járt Taszáron az ne azt nézze, hogy a pálya hogy meg mint, hanem azt hogy az egy igen fasza airshow-repülőtér.
egyébként akkoriban a gépek közelebb repültek a nézőkhöz,a cseh Szu-25-ös a szakmai napon a fejünk fölött is volt néhányszor, meg is említette a konferálós csávó.
ennyi.
Szombathely repülőnap !
A Vas Népe c. "ujság"? szerint "old timer repülőgépek első szombathelyi találkozóján a német történelmi repülőgépekkel foglalkozó German Historic Flight nevü szövetség is részt vesz....
Huszonnégy oldtimer érkezik a városba" .....
"Május 2.-án kötelékben érkeznek a repülőgép- legendák a városba. Néhány dupla szárnyú első világháborús repülőgép Németország északi részéből,...........
Jön YAK 52-es vadászgép, Boeing PT17, "jön Veres Zoltán és/vagy Bessenyei Péter" .... jön "Bücker Jungmann négyes kötelék"........
Egyszóval ha igaz az ujsághír akkor május elején nem akármi kerül Szombathelyre. És akkor ott biztos lehet sok örömteli és érdekes találkozást létrehozni, egyszóval ha jó az idő, akor nagy durranás alakul ki Szombathelyen.
Új infó Bessenyei Péter biztosan jön. Négy napon át tart a fiesta a reptéren, és az "Oldok" három napig vannak ott. Nyügözve lesznek, meg lehet nézni őket. ( persze amikor nem repülnek )
Nem vagyok felhatalmazva, de nyugodtan merem leírni, bárkit szeretettel várnak Szombathelyre a május eleji napokra : Stipi a bányász !
http://www.jetfly.hu/jetfly/klub/klub2003/
"Jövőre megvalósíthatjuk fő tervünket. A JETfly sátrában várjuk klubtagjainkat a Magyarországon megrendezendő nemzetközi repülőnapon 2003. augusztus 16 és 17 között. "
Szerintem most, hogy nem a Szabó a hadögyminiszter, még ez is elképzelhető. Ez a legolcsóbb módja, hogy behozzuk a sokat szellőztetett NATO-lemaradást :-]
Nem megerősített, de elég megbízható helyről juttott információ a fülembe; nevezetesen: Jövőre repülőnap Szentkirályon májusban! Én is furcsáltam, hogy pont akkor és pont ott; de a semminél még ez is több lehet. Egyenlőre a tervezés szintjén tart a dolog, sz'l addig még bármi történhet.
Ja, meg ha akarok, be is bújhatok alá, az se lehet rossz. Mindamellett ha van ötven-száz stb. méter ilyen szar, ráadásul a legexponáltabb részen, akkor a közönség oda nem állhat, s mindenki oda megy, ahol én vagyok (nem, nem a lángterelők mögött), lehet birkózni. Bezzeg Hradec Králové tele volt jó kis bunkerekkel, amire mind föl lehetett menni, s aztán mindent lehetett látni...
Na persze, de ha meg háttal állsz, akkor meg abszolult semmit látsz! Miért állsz a légterelők mögé??? Taszáron még az indítózónát sem látod, nemhogy ott állj mellette, mint Kecsón.
Én úgy emléxem, hogy a guruló gépek elég messze voltak a közönségtől, Kecskeméten meg kb.5 méterre gurultak el előttem. (28-80mm-es objektívvel lehetett fotózni.)
Kecskeméten meg a bazi nagy vasbeton lángterelők miatt nem lász az égadta világon semmit, ezt az egyet nem sajnálom Kecskéből, de hát jó közel van stb.
Mért gondolod? A régi taszári repnapokon is a lezárt, gurulóként használt fekete pálya mögött voltak a nézők, és nem emlékszem rá, hogy a távolság miatt panaszkodtak volna. Más kérdés, hogy parkoló gépek takarják-e a kilátást, ez tényleg a szervezőkön és a reptéri zsúfoltságon múlik.
Kecskeméten a használatos pálya van túl közel a nézők lehetséges kordonához, és talán az is gond lehet, hogy az indítási zóna sem elpéggé szeparálható, míg Taszáron ott van még egy használaton kívüli pálya is a nézők és a display line között, az kiadja a kellő távolságot, és van egy messzibb zóna is, ahová a bemutató gépeit tehetik.
Taszár az egyetlen olyan bázis, ahol a repülőnapok NATO-paramétereit teljesíteni lehet, az amiknak sincs kifogásuk, miért is lenne, egyébként is ha jól tudom Taszár nem amerikai, hanem NATO-bázis.
Néhány repülőnap jövőre Angliában:
május 4. - May Air Day, IWM Duxford,
május 24.-25. - Air Fete 2003, RAF Mildenhall,
június 28.-29. - RAF Waddington Airshow 2003,
július 12-13 - Flying Legends, IWM Duxford
július 18.-20. - Royal International Air Tattoo, RAF Fairford,
augusztus 31. - Heli-Air-Day, Kemble,
szeptember 6.-7. - Duxford 2003, IWM Duxford,
október 12. - Autumn Airshow, IWM Duxford.
HA valaki eljut valamelyikre, várom beszámolóját.
Akár jó, akár nem, én menni fogok, mert már eluntam, hogy idehaza sosincs semmi katonai. 500 km-en belűl ha meindenhova elnézek, az évi 5-6 garantált repnap, csak gyomorrontást ne kapjak tőlük.